справа№ 279/5511/21 провадження№1-кс/279/1001/22 У Х В А Л А
іменем України
13 жовтня 2022 року
Слідчий суддя Коростенського міськрайонного суду Житомирської області ОСОБА_1 , з секретарем ОСОБА_2 розглянувши клопотання слідчого СВ КоростенськогоРУП ГУНПв Житомирськійобласті ОСОБА_3 по кримінальномупровадженню №42021062350000034 від 01.07.2021 року за ч.2ст.191,ч.3ст.191,ч.1ст.366,ч.2ст.366,ч.2ст.367 КК України, про тимчасовий доступ до речей і документів,
В СТ АН ОВ ИВ :
В клопотаннівказано, що в липні 2020 року, службові особи ІНФОРМАЦІЯ_1 , зловживаючи своїм службовим становищем, провели за завищеними цінами тендер на спрощену закупівлю робіт, «Капітальний ремонт покриття дитячого майданчика по вул.Грушевського біля будівлі міської ради в м.Коростені», в результаті чого заподіяли місцевому бюджету матеріального збитку
За вказаним фактом Коростенською місцевою прокуратурою Житомирській області внесені відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань № 42021061350000034, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст. 191 КК України.
В ході здійснення досудового розслідування вказаного кримінального провадження встановлено, що в м. Коростень 07.08.2020 між ІНФОРМАЦІЯ_1 (надалі за текстом Управлінням) в особі виконуючого обов`язки начальника управління ОСОБА_4 як замовника, та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » в особі ОСОБА_5 , як генпідрядника, укладено договір про закупівлю робіт № 70.
Згідно з пунктом 1 договору про закупівлю робіт № 70 від 07.08.2020 замовник доручає, а генпідрядник забезпечує відповідно до проектноi документації та умов договору виконання будівельних робіт на об`єкті будівництва: ДСТУ Б.Д.1.1-1-2013 «Капітальний ремонт покриття дитячого майданчика по вул. Грушевського біля будiвлi мiської ради в м. Коростень» (ДК 021:2015: 45450000-6 Інші будівельні роботи), адреса розташування об`єкта: 11500, Житомирська обл., м. Коростень, вул. Грушевського, біля будiвлi мiської ради» При цьому склад та обсяги робіт, що доручаються до виконання генпідряднику, визначенi проектною документацією. Склад та обсяги робіт можуть бути переглянуті в процесі будівництва у pusi внесення змін до проектної документації у порядку, зазначеному у п.53 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 року №668 (зі змінами та доповненнями) (далі - Загальні умови).
За умовами п. 2 договору, - договірна ціна робіт визначається на основі твердого кошторису, що є невід`ємною частиною Договору (Додаток 1) і складає 1 140 000,00 грн. (Один мільйон сто сорок тисяч гривень 00 копійок), у тому числі ПДВ - 190 000,00 грн. Уточнення договірної ціни здійснюється у разі виникнення обставин, передбачених у п. 24 Загальних умов та у порядку, визначеному Державними будівельними нормами та іншими законодавчими актами в галузі будівництва та містобудування.
Відповідно до п. 4 договору, генпідрядник зобов`язаний виконати з використанням власних ресурсів та у встановлені строки роботи вiдповiдно до проектної та кошторисної документації, передати замовнику у порядку, передбаченому законодавством договором, закінчені роботи, забезпечити ведення та передачу замовнику в установленому порядку документів про виконання договору, у разі наявності зворотних матеріалів на будівельному майданчику (або об`єкті) передати балансоутримувачу на підставі акту, складеного спеціальною комісією у складі представників замовника, генпiдрядника, матеріально вiдповiдальних осіб балансоутримувача та проектної організації. Виконувати належним чином iншi зобов`язання, передбачені договором Цивільним і Господарським кодексами України, загальними умовами, та іншими законодавства.
Згідно з п. 5 договору, забезпечення робіт матеріалами, устаткуванням та послугами здiйснюється із урахуванням положень загальних умов, забезпечення робіт матерiалами та устаткуванням здійснює генпідрядник, який вiдповiдає за їх якість і відповiднiсть вимогам, установленим нормативними документами та проектною документацією. При цьому генпідрядник зобов`язаний узгоджувати із замовником постачальників матеріалів та устаткування.
Відповідно до п. 10 договору, контроль замовника за якістю робіт, матеріалів, устаткування буде здiйснюватися згідно з нормативними вимогами та положеннями загальних умов. З метою контролю за відповідністю робіт та матеріальних ресурсів установлених вимогам замовник забезпечує здійснення технічного нагляду за будівництвом у порядку, встановленому законодавством. З метою контролю за відповідністю будівельно-монтажних робіт проектній документації замовник забезпечує авторський і технічний нагляд за відповідністю виконаних робіт умовам договору, відповідністю обсягів робіт проекту, кошторису, а матеріалів, конструкцій виробів - стандартам i технiчним умовам вiдповiдно до чинного законодавства. При виявленні відхилень замовник видає генпідряднику розпорядження про їх усунення або призупинення робіт.
Згідно з п. 11 договору, фінансування робіт (будівництва об`єкта) здійснюється за рахунок коштів державного та місцевого бюджету. Зобов`язання сторін щодо фінансування визначаються положеннями загальних умов та планом фінансування робіт, який є невід`ємною частиною договору (Додаток 3).
Відповідно до п. 12 договору, розрахунки за виконані роботи здійснюються із урахуванням положень загальних умов на підставі акту приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2В) та довідки про вартість виконаних будiвельних робіт та витрати (форма КБ-3). Генпідрядник визначає обсяги та вартість виконаних робіт, що підлягають оплаті, готує акти і довідки і подає їх разом з виконавчою документацією для підписання замовнику. Замовник підписує подані генпідрядником документи, що підтверджують виконання робіт або обґрунтує причини відмови їх підписання. Вартість виконаних робіт, що підлягають оплаті, визначається в межах вартості робіт, передбачених договірною ціною, із урахуванням виконаних обсягів робіт та їх вартості за одиницю виміру. При цьому, розрахунки за виконані роботи здійснюються при надходженні коштів з відповідного бюджету на зазначенi цiлi, в межах наявного фінансового ресурсу на єдиному казначейському рахунку протягом 30 календарних днів та на підставі пред`явлених та писаних сторонами форм КБ-3 «Довiдка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати», КБ-2В «Акти приймання виконаних будівельних робіт».
Згідно з п. 13 договору, приймання-передача закінчених робіт (об`єкта будівництва) здійснюється відповідно до вимог загальних умов та інших нормативних актів, які регламентують прийняття закінчених об`єктів в експлуатацію. Передача виконаних робіт генпідрядником і приймання їх замовником оформлюється актом про виконані роботи. Завершення виконання робіт оформлюється актом готовності об`єкта до експлуатації. Оформлення актів, додатків і необхідних документів до них здійснюються генпідрядником.
Відповідно до додаткової угоди № 3 до договору про закупівлю робіт № 70 від 07.08.2020, укладеної в місті Коростень 28.12.2020, в зв`язку з закінченням робіт по об`єкту «Капітальний ремонт покриття дитячого майданчика по вул. Грушевського біля будівлі міської ради в м. Коростені зменшити вартість робіт в 2020 році на 78 514,03 грн., а п 2.1. договору викласти у наступній редакції: «Договірна ціна робіт визначається на основі твердого кошторису, що є невід`ємною частиною договору (Додаток 1) і складає 1 061 485.97 грн. з ПДВ.
Пунктом 1 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» передбачено, що стандарт установлює основні правила визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту та технічного переоснащення будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів, лінійних об`єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам`яток архітектури та містобудування. Цей стандарт носить обов`язковий характер при визначенні вартості будівництва об`єктів, що споруджуються за рахунок бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ і організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.
Пункт 3.18 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» вказує, що кошторис, який визначає вартість виконаних будівельних робіт за період, встановлений у договорі складається за примірною формою КБ-2в «Акт приймання виконаних будівельних робіт» та примірною формою КБ-3 «Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати».
Пункт 6.4.1 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» передбачає, що взаєморозрахунки за обсяги виконаних робіт проводяться за період, встановлений в договорі.
Пунктом 6.3 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» передбачені особливості складання та узгодження договірних цін.
Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків.
Договірна ціна може встановлюватись за твердим (тверда договірна ціна) та приблизним (динамічна договірна ціна) кошторисом.
Твердий кошторис (тверда договірна ціна) встановлюється незмінним на весь обсяг будівництва з наданням виконавцем робіт гарантій, в тому числі фінансових, щодо реалізації проектних рішень в установлені строки за фіксовану ціну.
В подальшому, в точно невстановлені досудовим розслідуванням час та місці, начальник ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_6 , шляхом зловживання своїм службовим становищем вступив у злочинну змову із директором ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ОСОБА_5 з метою розтрати на користь ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » бюджетних коштів, які призначалися для оплати за виконані будівельні роботи по об`єкту «Капітальний ремонт покриття дитячого майданчика по вул. Грушевського біля будiвлi мiської ради в м. Коростень» згідно з умовами договору про закупівлю робіт № 70 від 07.08.2020,.
З метою реалізації свого злочинного умислу, усвідомлюючи протиправність та суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно-небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, будучи достовірно обізнаним з умовами договору про закупівлю робіт № 70 від 07.08.2020, у точно невстановлені досудовим розслідуванням час та місці, однак не пізніше 24.09.2020, начальник ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_6 , усвідомлюючи, що відомості про вартість використаних матеріалів на проведені роботи, зазначені у актах виконаних робіт та довідках про вартість будівельних робіт та витрати не відповідають дійсності, підписав та скріпив печаткою ІНФОРМАЦІЯ_3 акт № 1 приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2020 року необхідні для проведення розрахунку за виконані роботи документи, а саме акти приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2В), та довідки про вартість будівельних робіт та витрати (форма КБ-3).
На підставі вищевказаних офіційних документів, що містили неправдиві відомості щодо вартості матеріалів за проведення «Капітального ремонту покриття дитячого майданчика по вул. Грушевського біля будiвлi мiської ради у м. Коростені», що за адресою АДРЕСА_1 , згідно договору про закупівлю робіт № 70 від 07.08.2020, який укладено між ІНФОРМАЦІЯ_1 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », з розраxункових рахункiв, відкритих ІНФОРМАЦІЯ_1 в ІНФОРМАЦІЯ_4 № НОМЕР_1 та № НОМЕР_2 , перераховано грошові кошти державного та місцевого бюджету платіжними дорученнями №1 від 24.09.2020, №2 та №2 від 25.10.2020, №3 від 28.12.2020 в загальному розмiрi 1 061 485,97 гривень.
Таким чином встановлено, що начальник ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_6 , зловживаючи своїм службовим становищем, в порушення вимог п.6.4.4.1 ДСТУ Б Д.1.1-1-2013 «Правила визначення вартості будівництва», затверджених наказом Мінрегіонбуду від 05.07.2013 № 293, до пiдсумкових відомостей ресурсів, актів приймання виконаних будівельних робіт форми № КБ-2В № 1 за вересень, по об`єкту: «Капітальний ремонт покриття дитячого майданчика по вул. Грушевського біля будiвлi мiської ради в м. Коростень» включено завищену вартість матеріалів, внаслідок чого відповідно до комплексної судової будівельно - технічної та товарознавчої експертизи №1034/1146/1558/1559/22-25 від 28.07.2022 року завищено вартість робіт на суму 78 491,40 гривень, тобто здійснив розтрату бюджетних коштів на користь ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 »
Враховуючи вище викладене у органу досудового розслідування виникла необхідність, з метою подальшого проведення судової почеркознавчої експертизи, в отриманні тимчасового доступу до речей та документів а саме оригіналів до журналу технічного нагляду, журналу авторського нагляду, 1-го тому робочого проекту, договір на розробку проекту з актами приймання здачі такого проекту, оригінал державної оціночної експертизи до робочого проекту, тендерної документації з врахування всіх без виключення протоколів засідання тендерної комісії по будівництву дитячого майданчика, що розташований за адресою АДРЕСА_1 , які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_5 , що за адресою: АДРЕСА_1 .
А також зважаючи, що з метою проведення судової почеркознавчої експертизи в органу досудового розслідування виникла необхідність в отриманні оригіналів вище зазначених документів, що має важливе значення для проведення повного всебічного та неупередженого досудового розслідування.
Приймаючи до уваги вищевикладене та враховуючи, що у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вищевказані відомості та документи мають суттєве значення для встановлення істини у кримінальному провадженні, могли зберегти на собі ознаки вчиненого злочину, їх вилучення необхідне для досягнення мети отримання тимчасового доступу до документів, так як іншим способом неможливо їх отримати.
Слідчий СВ Коростенського РУП ГУ НП в Житомирській області просив надати тимчасовий доступ до речей і документів, що перебуває у володінні ІНФОРМАЦІЯ_5 .
Вивчивши матеріали справи судом встановлено, що 01.07.2021 року слідчим відділом Коростенського РУП ГУНП в Житомирській області дані відомості внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42021062350000034 за ч.2 ст.191, ч.3 ст.191, ч.1 ст.366, ч.2 ст.366, ч.2 ст.367КК України, проводиться досудове розслідування.
Відповідно до п.8 ч.1 ст.162 КПК України персональні дані особи, що знаходяться у її особистому володінні або в базі персональних даних, яка знаходиться у володільця персональних даних відносяться до охоронюваної законом таємниці.
Дії, передбачені ст.159 КПК, є заходами забезпечення кримінального провадження, дозвіл на застосування яких надає слідчий суддя суду першої інстанції, при цьому відомості щодо таких дій не становлять державної таємниці.
За правиламист.93КПК України збирання доказів здійснюється сторонами кримінального про вадження, потерпілим, представником юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, у порядку, передбаченому цим Кодексом.
Сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Застосування такого заходу забезпечення кримінального провадження передбачено ст.159 КПК України, клопотання містить належне обгрунтування зв`язку між вимогами, заявленими в ньому, та обставинами вчиненого правопорушення.
За таких обставин суд заявлене клопотання визнає обгрунтованим і задовольняє.
Керуючись ст.131, 132,159,160-165 КПК України,
П О С Т А Н О В И В :
Клопотання задовольнити.
Надати групі слідчих СВ Коростенського РУП ГУНП в Житомирській області, які здійснюють досудове розслідування кримінального провадження №42021062350000034, тимчасовий доступ до речей і документів, а саме до оригіналів: журналу технічного нагляду, журналу авторського нагляду, 1-го тому робочого проекту, договір на розробку проекту з актами приймання здачі такого проекту, оригінал державної оціночної експертизи до робочого проекту, тендерної документації з врахування всіх без виключення протоколів засідання тендерної комісії по будівництву дитячого майданчика, що розташований за адресою АДРЕСА_1 , які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_5 , що за адресою: АДРЕСА_1 , з можливістю їх подальшого вилучення оригіналів вище вказаних документів.
Роз`яснити, що згідно ст.166 КПК України, в разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Строк дії ухвали становить два місяці з дня її постановлення.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Копія згідно з оригіналом
Суд | Коростенський міськрайонний суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 13.10.2022 |
Оприлюднено | 14.05.2024 |
Номер документу | 106727808 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Коростенський міськрайонний суд Житомирської області
Недашківська Л. А.
Кримінальне
Коростенський міськрайонний суд Житомирської області
Недашківська Л. А.
Кримінальне
Коростенський міськрайонний суд Житомирської області
Недашківська Л. А.
Кримінальне
Коростенський міськрайонний суд Житомирської області
Недашківська Л. А.
Кримінальне
Коростенський міськрайонний суд Житомирської області
Недашківська Л. А.
Кримінальне
Коростенський міськрайонний суд Житомирської області
Недашківська Л. А.
Кримінальне
Коростенський міськрайонний суд Житомирської області
Недашківська Л. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні