Ухвала
від 05.10.2022 по справі 906/864/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ



майдан Путятинський, 3/65, м. Житомир, 10002, тел. (0412) 48 16 20,

e-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, web: https://zt.arbitr.gov.ua,

код ЄДРПОУ 03499916

УХВАЛА

"05" жовтня 2022 р. Справа № 906/864/21.

Господарський суд Житомирської області у складі

судді Шніт А.В., розглянув у відкритому судовому засіданні заяву Житомирського комунального комерціалізованого підприємства "М`ясомолторг" Житомирської обласної ради від 06.09.2022 про заміну сторони виконавчого провадження у справі за позовом Житомирського комунального комерціалізованого підприємства "М`ясомолторг" Житомирської обласної ради

до Головного управління ДФС у Житомирській області

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Головне управління Державної казначейської служби України у Житомирській області

про стягнення 128 557,29 грн

за участю представника стягувача (заявника): Кальчука А.Є. - керівник, витяг з ЄДР;

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Господарського суду Житомирської області від 16.12.2021 ухвалено позов Житомирського комунального комерціалізованого підприємства "М`ясомолторг" Житомирської обласної ради до Головного управління ДФС у Житомирській області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Головне управління Державної казначейської служби України у Житомирській області, про стягнення 128557,29грн задовольнити; стягнути з Державного бюджету України на користь Житомирського комунального комерціалізованого підприємства "М`ясомолторг" Житомирської обласної ради 128557,29грн заборгованості; стягнути з Головного управління ДФС у Житомирській області на користь Житомирського комунального комерціалізованого підприємства "М`ясомолторг" Житомирської обласної ради 2270,00грн судового збору, 6000,00грн витрат на оплату послуг адвоката.

Постановою Північно-західного апеляційного господарського суду від 04.04.2022 апеляційну скаргу Головного управління Державної казначейської служби України в Житомирській області задоволено частково; рішення Господарського суду Житомирської області від 16.12.2021 у справі №906/864/21 в частині стягнення заборгованості за Договором зберігання №20/02/18 від 20.02.2018 з Головного управління Державної казначейської служби України в Житомирській області скасовано; у цій частині прийняте нове рішення, яким стягнуто з Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області на користь Житомирського комунального комерціалізованого підприємства "М`ясомолторг" Житомирської обласної ради 128557,29грн заборгованості; у решті - рішення залишено без змін.

Господарський суд Житомирської області на примусове виконання постанови Північно-західного апеляційного господарського суду від 27.05.2019 видав наказ №906/864/21 від 20.06.2022 про стягнення з Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області на користь Житомирського комунального комерціалізованого підприємства "М`ясомолторг" Житомирської обласної ради 128557,29 грн заборгованості, а також на примусове виконання рішення Господарського суду Житомирської області від 16.12.2021 - наказ №906/864/21 про стягнення з Головного управління ДФС у Житомирській області на користь Житомирського комунального комерціалізованого підприємства "М`ясомолторг" Житомирської обласної ради 2270,00грн судового збору і 6000,00грн витрат на оплату послуг адвоката.

06.09.2022 через підсистему "Електронний суд" від Житомирського комунального комерціалізованого підприємства "М`ясомолторг" Житомирської обласної ради надійшла заява про заміну сторони виконавчого провадження у справі, а саме: боржника на його правонаступника - Головне управління Державної податкової служби України у Житомирській області ВП 44096781. Заява обґрунтована тим, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №537 від 19.06.2019 Головне управління ДФС у Житомирській області ліквідовано.

Ухвалою від 08.09.2022 суд прийняв до розгляду заяву Житомирського комунального комерціалізованого підприємства "М`ясомолторг" Житомирської обласної ради про заміну сторони виконавчого провадження та призначив судове засідання на 15.09.2022 об 11:30.

14.09.2022 на адресу суду від Головного управління ДПС у Житомирській області надійшли письмові пояснення, в яких останній заперечує щодо заміни сторони виконавчого провадження.

Ухвалою від 15.09.2022 розгляд заяви про заміну сторони виконавчого провадження у справі відкладено на 05.10.2022 о 09:30.

16.09.2022 представник Житомирського комунального комерціалізованого підприємства "М`ясомолторг" через підсистему "Електронний суд" надіслав додаткові пояснення до заяви про заміну боржника, в яких вказано, що згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 №1200 та п. 4 постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 №537 Головне управління ДПС у Житомирській області є правонаступником прав Головного управління ДФС у Житомирській області (первинного боржника). Постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 №893 ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи ДПС, зокрема Головне управління ДПС у Житомирській області (код ЄДРПОУ 43142501). Наказом ДПС України від 30.09.2020 №529 утворено як відокремлені підрозділи ДПС територіальні органи, у тому числі Головне управління ДПС у Житомирській області (код ЄДРПОУ 44096781). За твердженням заявника, правонаступником прав та обов`язків боржника - Головного управління ДФС у Житомирській області є Головне управління ДПС у Житомирській області як відокремлений підрозділ (код ЄДРПОУ 44096781).

Розглянувши доводи заявника щодо заміни сторони у виконавчому провадженні, суд вважає, що заява підлягає до задоволення, з огляду на наступне.

Відповідно до ст.18 ГПК України, судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

Згідно зі ст. 326 ГПК України, судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими, зокрема, на всій території України.

Стаття 52 ГПК України визначає, що у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу.

Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив.

Порядок утворення та правовий статус юридичних осіб публічного права встановлюється Конституцією України та законами.

У ст. 5 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади" визначені повноваження Уряду щодо реорганізації та ліквідації центральних органів виконавчої влади.

Відповідно до ч. 1 ст. 21 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади", територіальні органи центрального органу виконавчої влади утворюються як юридичні особи публічного права в межах граничної чисельності державних службовців та працівників центрального органу виконавчої влади і коштів, передбачених на його утримання, ліквідовуються, реорганізовуються за поданням міністра, який спрямовує та координує діяльність центрального органу виконавчої влади, Кабінетом Міністрів України. Пропозиції щодо утворення, реорганізації та ліквідації територіальних органів центрального органу виконавчої влади на розгляд міністрові вносить керівник центрального органу виконавчої влади. Територіальні органи центрального органу виконавчої влади можуть утворюватись, ліквідовуватись, реорганізовуватись керівником центрального органу виконавчої влади як структурні підрозділи апарату центрального органу виконавчої влади за погодженням з міністром, який спрямовує та координує діяльність центрального органу виконавчої влади, та Кабінетом Міністрів України. Територіальні органи центрального органу виконавчої влади створюються у випадках, коли їх створення передбачено положенням про центральний орган виконавчої влади, затвердженим Кабінетом Міністрів України.

Територіальні органи центрального органу виконавчої влади набувають статусу юридичної особи з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про їх державну реєстрацію як юридичної особи. Територіальні органи центрального органу виконавчої влади припиняються як юридичні особи з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про державну реєстрацію їх припинення (ч. 4 ст. 21 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади").

Пунктом 6 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 року №1074, визначено, що права та обов`язки органів виконавчої влади у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади переходять до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади.

Постановою Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 №1200 "Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України" утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу. Встановлено, що Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності. Державна фіскальна служба продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики у сфері державної митної справи, державної політики з адміністрування єдиного внеску, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску до завершення здійснення заходів з утворення Державної податкової служби та Державної митної служби.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 №537 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 1. Згідно з додатком 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 №537, утворено, зокрема Головне управління ДПС у Житомирській області.

Згідно з додатком 2 постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 №537, Головне управління ДФС у Житомирській області реорганізується шляхом приєднання до Головного управління ДПС у Житомирській області.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 №682-р оголошено про початок роботи Державної податкової служби України.

Відповідно до наказу Головного управління ДПС у Житомирській області від 29.08.2019 №6 "Про початок діяльності Головного управління ДПС у Житомирській області", з 29.08.2019 Головним управлінням ДПС у Житомирській області розпочато виконання функцій і повноважень, визначених Положенням про Головне управління ДПС у Житомирській області, затвердженого наказом ДПС від 12.07.2019 №14 "Про затвердження положень про територіальні органи ДПС".

Згідно з пунктом 1 Положення "Про Головне управління ДПС у Житомирській області", затвердженого наказом ДПС України №14 від 12.07.2019, ГУ ДПС у Житомирській області є правонаступником усіх прав та обов`язків Головного управління ДФС у Житомирській області.

Постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 893 "Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби" ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком, зокрема Головне управління ДПС у Житомирській області.

Пунктом 2 постанови № 893 установлено, що територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до п. 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державною податковою службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій.

Відповідно до пункту 3 постанови №893, права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до п. 1 цієї постанови, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи.

Державною податковою службою України видано наказ від 30.09.2020 № 529 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби", яким утворено як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи Головне управління ДПС у Житомирській області.

Згідно з Положенням про Головне управління ДПС у Житомирській області, затвердженого наказом ДПС від 12.11.2020 №643, Головне управління ДПС у Житомирській області (код ЄДРПОУ ВП 44096781) є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС у Житомирській області (код ЄДРПОУ 43142501).

За п.15 Положення про Головне управління ДПС у Житомирській області, ГУ ДПС утворюється без статусу юридичної особи та є органом державної влади, має окремий баланс, рахунки в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, печатку та бланк зі своїм найменуванням та із зображенням Державного Герба України, є розпорядником бюджетних коштів.

Отже, Головне управління ДПС у Житомирській області (код ЄДРПОУ ВП 44096781) як відокремлений підрозділ ДПС, до якого перейшли права та обов`язки Головного управління ДПС у Житомирській області (код ЄДРПОУ 43142501) як правонаступника Головного управління ДФС у Житомирській області (код ЄДРПОУ 39459195), є правонаступником боржника (відповідача) у справі.

Відповідно до ч. 1 ст. 334 ГПК України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження, суд замінює таку сторону її правонаступником.

Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження (ч.5 ст. 334 ГПК України).

Враховуючи викладене, суд вважає вимоги заяви про заміну сторони виконавчого провадження обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись ст. 52, 234, 235, 334 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

УХВАЛИВ:

1. Заяву Житомирського комунального комерціалізованого підприємства "М`ясомолторг" Житомирської обласної ради від 06.09.2022 про заміну сторони виконавчого провадження задовольнити.

2. Замінити боржника у справі №906/864/21 Головне управління ДФС у Житомирській області (10003, м.Житомир, вул.Юрка Тютюнника, буд.7, ідентифікаційний код 39459195) на його правонаступника Головне управління ДПС України у Житомирській області (10003, м.Житомир, вул.Юрка Тютюнника, буд. 7, ідентифікаційний код 44096781).

Ухвала набирає законної сили з моменту оголошення та підлягає апеляційному оскарженню протягом десяти днів безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Повний текст ухвали складено: 11.10.2022.

Суддя Шніт А.В.

Друк:

1 - в справу

2 - заявнику на електронну пошту: zt.mmt@ukr.net;2972405170@mail.gov.ua

3, 4 - Головному управлінню ДПС України у Житомирській області за 2-ма адресами (рек.):

(04701. м. Київ, вул. Межигірська, буд. 11, абон.скринька №90);

(10003, м. Житомир, вул. Юрка Тютюнника, буд. 7);

тана електронну пошту: zt.official@tax.gov.ua;

5 - ГУ ДКС у Житомирській області на електронну пошту: office@zt.treasury.gov.ua

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення05.10.2022
Оприлюднено13.10.2022
Номер документу106705501
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —906/864/21

Ухвала від 07.02.2023

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Кондратова І.Д.

Постанова від 10.01.2023

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Миханюк М.В.

Ухвала від 09.01.2023

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Миханюк М.В.

Ухвала від 09.01.2023

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Миханюк М.В.

Ухвала від 14.12.2022

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Миханюк М.В.

Ухвала від 05.12.2022

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Миханюк М.В.

Ухвала від 22.11.2022

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Миханюк М.В.

Ухвала від 05.10.2022

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Шніт А.В.

Ухвала від 14.09.2022

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Шніт А.В.

Ухвала від 07.09.2022

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Шніт А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні