Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
про роз`яснення судового рішення
19 жовтня 2022 року Справа №200/2931/21-а
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Голошивець І.О., розглянувши в порядку письмового провадження заяву Краматорської районної державної адміністрації Донецької області про роз`яснення рішення Донецького окружного адміністративного суду від 02.09.2021 року у справі №200/2931/21-а за позовом ОСОБА_1 до Краматорської районної державної адміністрації Донецької області про визнання протиправним і скасування наказу, поновлення на посаді, стягнення грошових коштів, -
В С Т А Н О В И В:
Представником Краматорської районної державної адміністрації Донецької області подано заяву про роз`яснення рішення Донецького окружного адміністративного суду від 02.09.2021 року у справі № 200/2931/21-а, а саме: якого суб`єкта владних повноважень судом при прийнятті рішення зобов`язано поновити позивача на посаді провідного спеціаліста відділу розвитку інфраструктури Костянтинівської районної державної адміністрації Донецької області (код ЄДРПОУ 05420103) з 16.02.2021 року; яким чином такий суб`єкт владних повноважень має поновити позивача в Костянтинівській районній державній адміністрації, стосовно якої проведено державну реєстрацію припинення юридичної особи.
Заяву обґрунтовано тим, що зі змісту судового рішення не зрозуміло якого суб`єкта владних повноважень судом зобов`язано поновити позивача на посаді провідного спеціаліста відділу розвитку інфраструктури Костянтинівської районної державної адміністрації з 16.02.2021 року. На дату ухвалення судового рішення Костянтинівська районна державна адміністрація Донецької області перебувала у стані припинення як юридична особа.
Розпорядженням КМУ від 16 грудня 2020 року № 1635-р «Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій» 15.01.2021 року створено юридичну особу Краматорську районну державну адміністрацію Донецької області. Станом на дату ухвалення судового рішення всіх працівників колишньої Костянтинівської районної державної адміністрації звільнено. Суб`єкт призначення (керівник апарату Костянтинівської райдержадміністрації), який має повноваження видати наказ про поновлення вести табель обліку робочого часу відсутній, Костянтинівська райдержадміністрація не може забезпечити працівника робочим місцем та необхідними для роботи засобами. Заявник вважає, що ані Костянтинівська райдержадміністрація, ані Краматорська районна державна адміністрація Донецької області не мають повноважень з поновлення позивача на посаді, яку вона займала на момент звільнення. Такі повноваження відсутні у Комісії з реорганізації Костянтинівської, Олександрівської та Слов`янської районних державних адміністрацій Донецької області, які приєднуються до Краматорської районної державної адміністрації Донецької області, з урахуванням постанови КМУ від 16.12.2020 року № 1321.
Суд розглянувши доводи заяви, перевіривши їх за матеріалами справи, дійшов висновку, що заява підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України за заявою учасника справи, державного виконавця суд роз`яснює ухвалене ним судове рішення, яке набрало законної сили, не змінюючи змісту судового рішення, шляхом постановлення ухвали.
Подання заяви про роз`яснення судового рішення допускається, якщо воно ще не виконано або не закінчився строк, протягом якого судове рішення може бути подане для примусового виконання (ч. 2 ст. 254 КАС України).
Суд зазначає, що роз`яснення судового рішення за своєю правовою суттю є одним зі способів усунення його недоліків, яке не передбачає виправлення і постановлення додаткового рішення цим же судом.
Незрозумілість судового рішення означає, що таке рішення містить положення, які викликають суперечки щодо його розуміння та під час виконання.
В ухвалі про роз`яснення судового рішення суд викладає більш повно та зрозуміло ті частини рішення, розуміння яких викликає труднощі, не змінюючи при цьому суть рішення і не торкаючись питань, які не були предметом судового розгляду.
Роз`яснення полягає в тому, що суд не повинен давати відповідь на нові вимоги або на невирішені вимоги, він лише пояснює положення постановленого ним рішення, які нечітко сформульовані, або є незрозумілими для заінтересованих осіб.
Таким чином, необхідність роз`яснення судового рішення пов`язана з незрозумілістю рішення як для сторін, так і для осіб, які уповноважені виконувати відповідне рішення. При цьому, роз`яснено може бути рішення суду у разі, якщо без такого роз`яснення його важко виконати, оскільки має місце ймовірність неправильного його виконання чи невиконання внаслідок неясності резолютивної частини рішення.
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 02.09.2021 року у справі № 200/2931/21-а адміністративний позов ОСОБА_1 до Краматорської районної державної адміністрації Донецької області про визнання протиправним і скасування наказу, поновлення на посаді, стягнення коштів - задоволено частково.
Визнано протиправним і скасовано Наказ Костянтинівської районної державної адміністрації №Н-6к від 15.02.2021 року, про звільнення ОСОБА_1 з посади провідного спеціаліста відділу розвитку інфраструктури Костянтинівської райдержадміністрації.
Поновлено ОСОБА_1 на посаді провідного спеціаліста відділу розвитку інфраструктури Констянтинівської районної державної адміністрації Донецької області з 16.02.2021 року.
Стягнуто з Краматорської районної державної адміністрації Донецької області на користь ОСОБА_1 середню заробітну плату за час вимушеного прогулу, починаючи з 16 лютого 2021 року по дату ухвалення судового рішення у сумі 59 062 (п`ятдесят дев`ять тисяч шістдесят дві) грн. 00 коп., з вирахуванням з вказаної суми належних до сплати податків і зборів.
Допущено до негайного виконання рішення в частині поновлення на посаді та стягнення середнього заробітку у розмірі 7165 (сім тисяч сто шістдесят п`ять) грн. 62 коп. з вирахуванням з вказаної суми належних до сплати податків і зборів.
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду також встановлено такі обставини.
За матеріалами справи Костянтинівську районну державну адміністрацію реорганізовано шляхом приєднання до Краматорської районної державної адміністрації - нової юридичної особи публічного права.
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань з 09.12.2021 року припинено юридичну особу - Костянтинівську районну державну адміністрацію, підстава - рішення щодо реорганізації.
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань з 15.01.2021 року зареєстровано юридичну особу - Краматорську районну державну адміністрацію.
Розпорядженням КМУ від 16 грудня 2020 року № 1635-р «Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій» в тому числі вирішено: утворити районні державні адміністрації в адміністративних центрах районів, утворених постановою Верховної Ради України від 17 липня 2020 р. № 807-ІХ «Про утворення та ліквідацію районів», як нові юридичні особи публічного права згідно з додатком 2 «ПЕРЕЛІК районних державних адміністрацій, що утворюються як нові юридичні особи публічного права», серед них - Краматорська райдержадміністрація Донецької області; здійснити реорганізацію районних державних адміністрацій районів, ліквідованих зазначеною постановою, шляхом їх приєднання до районних державних адміністрацій, утворених згідно з абзацом третім цього пункту, згідно з додатком 3 «ПЕРЕЛІК районних державних адміністрацій, що реорганізуються шляхом приєднання до районних державних адміністрацій, утворених як нові юридичні особи публічного права», відповідно до якого Костянтинівська, Олександрівська, Слов`янська райдержадміністрації реорганізуються шляхом приєднання до новоутвореної Краматорської райдержадміністрації. Вказано, обласним державним адміністраціям: сприяти у здійсненні заходів, пов`язаних з реорганізацією районних державних адміністрацій згідно з абзацами другим та четвертим пункту 1 цього розпорядження та утворенням районних державних адміністрацій згідно з абзацом третім пункту 1 цього розпорядження; вжити заходів до реєстрації районних державних адміністрацій як юридичних осіб публічного права, утворених згідно з абзацом третім пункту 1 цього розпорядження, та подати протягом десяти днів пропозиції щодо призначення їх керівників у встановленому порядку; головам комісій з реорганізації районних державних адміністрацій: забезпечити здійснення заходів, пов`язаних з утворенням та реорганізацією районних державних адміністрацій внаслідок утворення та ліквідації районів, зокрема виконання планів вивільнення працівників районних державних адміністрацій, що припиняються; забезпечити виконання повноважень з управління справами районних державних адміністрацій ліквідованих районів, що реорганізуються шляхом приєднання до районних державних адміністрацій утворених районів, а також підготовку та прийняття районними державними адміністраціями, що припиняються, відповідних рішень; інформувати щомісяця обласні державні адміністрації про хід реорганізації районних державних адміністрацій.
11.01.2021 року голова Донецької обласної державної адміністрації видав розпорядження № 11/5-21 «Про заходи з реорганізації районних державних адміністрації, розташованих у Краматорському районі Донецької області», відповідно до якого утворено комісію з реорганізації Костянтинівської, Олександрівської та Слов`янської районних державних адміністрацій, які приєднаються до Краматорської районної державної адміністрації Донецької області.
Розпорядженням голови Краматорської районної державної адміністрації від 10.03.2021 року № 7 «Про упорядкування структури та загальної чисельності Краматорської районної державної адміністрації Донецької області» визначено граничну штатну чисельність працівників Краматорської районної державної адміністрації згідно з Додатком 2; утворено в структурі Краматорської районної державної адміністрації апарат загальною кількістю 31 штатна одиниця; визначено структуру апарату Краматорської районної державної адміністрації згідно з Додатком 3; утворено в структурі апарату Краматорської районної державної адміністрації управління, відділи та патронатну службу; утворено відповідні структурні підрозділи Краматорської районної державної адміністрації без права юридичної особи та зі статусом юридичної особи.
Зі змісту вищенаведених нормативно-правових актів вбачається, що звільнення позивача зумовлене реорганізацією.
При цьому, Краматорською районною державною адміністрацією Донецької області набуто всіх прав і обов`язків Костянтинівської районної державної адміністрації Донецької області.
Суд зазначає, що в даному випадку має публічне правонаступництво, у зв`язку з передачею адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень до іншого.
Таким чином, за змістом рішення Донецького окружного адміністративного суду Краматорська районна державна адміністрація Донецької області є тим суб`єктом, до якого перейшли повноваження ліквідованого органу Костянтинівської районної державної адміністрації Донецької області та який повинен виконати судове рішення в частині поновлення позивача на посаді провідного спеціаліста відділу розвитку інфраструктури Костянтинівської районної державної дміністрації з 16.02.2021 року.
Крім іншого, суд вважає необхідним зазначити, що згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань лише з 09.12.2021 року припинено юридичну особу - Костянтинівську районну державну адміністрацію, підстава - рішення щодо реорганізації. Тому, станом на 16.02.2021 Костянтинівська районна державна адміністрація знаходилась в стані припинення, тобто ще ліквідована не була.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення заяви та роз`яснення рішення Донецького окружного адміністративного суду від 02.09.2021 року у справі №200/2931/21-а.
Керуючись статтями 248, 254, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -
У Х В А Л И В :
Заяву Краматорської районної державної адміністрації Донецької області про роз`яснення судового рішення - задовольнити.
Роз`яснити резолютивну частину рішення Донецького окружного адміністративного суду від 02 вересня 2021 року у справі № 200/2931/21-а таким чином: Краматорська районна державна адміністрація Донецької області є тим суб`єктом, до якого перейшли повноваження ліквідованого органу Костянтинівської районної державної адміністрації Донецької області, та який повинен виконати судове рішення в частині поновлення ОСОБА_1 на посаді провідного спеціаліста відділу розвитку інфраструктури Костянтинівської районної державної адміністрації з 16.02.2021 року.
Ухвала набирає законної сили у строк та у порядку, що визначені статтею 256 КАС України, і може бути оскаржена до Першого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня складання повного тексту ухвали.
Суддя І.О. Голошивець
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.10.2022 |
Оприлюднено | 24.10.2022 |
Номер документу | 106853603 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Голошивець І.О.
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні