Справа № 471/723/22
Провадження №1-кс/471/144/22
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"21" жовтня 2022 р.
Слідчий суддя Братського районного суду Миколаївської області ОСОБА_2, за участю секретаря судового засідання ОСОБА_3, розглянувши у судовому засіданні в залі суду в смт. Братське клопотання про передачу арештованого майна (речових доказів) в управління Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, внесене в рамках кримінального провадження № 42022000000000634 від 26.05.2022 року, -
ВСТАНОВИВ:
Прокурор звернувся до суду з клопотанням про передачу арештованого майна (речових доказів) в управління Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів в рамках кримінального провадження № 42022000000000634 від 26.05.2022 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 212, ч. 3 ст. 209 КК України, мотивуючи своє клопотання наступним.
Офісом Генерального прокурора забезпечується нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва у кримінальному провадженні № 42022000000000634 від 26.05.2022 за фактами умисного ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах службовими особами ТОВ «Карпатнафтохім», вчиненого за попередньою змовою групою осіб, та легалізації (відмивання) майна, одержаного злочинним шляхом, в особливо великих розмірах за попередньою змовою групою осіб за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 212, ч. 3 ст. 209 КК України, а також за підозрою генерального директора ТОВ «Карпатнафтохім» ОСОБА_1 у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України, досудове розслідування у якому здійснюється слідчим відділом відділення поліції № 1 Вознесенського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Миколаївській області.
Досудовим розслідуванням встановлено, що службові особи ТОВ «Карпатнафтохім», діючи за попередньою змовою із невстановленими особами, яким підконтрольні компанії-нерезиденти «FANLO HOLDINGS LIMITED» (Кіпр), «LUKOIL INVESTMENTS CYPRUS LTD» (Кіпр) та Нафтова Компанія «Лукойл» (РФ), упродовж 2017 2021 років не включено до складу фінансового результату та об`єкту оподаткування податком на прибуток вартість списаної кредиторської заборгованості за наступними угодами: угоди про надання поновлювальної позикової лінії № A201103185 від 15.09.2011, укладеної ТОВ «Карпатнафтохім» та компанією-нерезидентом «LUKOIL INVESTMENTS CYPRUS LTD», на підставі угоди про надання позики № A201104216 від 06.12.2011, укладеної між ТОВ «Карпатнафтохім» та компанією-нерезидентом «LUKOIL INVESTMENTS CYPRUS LTD», угоди про відступлення права вимоги, укладеної 07.02.2017 між LUKOIL INVESTMENTS CYPRUS LTD та технічною компанії-нерезидента «FANLO HOLDINGS LIMITED», а також додаткової угоди № 8 від 21.07.2017 до угоди про надання поновлювальної позикової лінії № A201103185 від 15.09.2011, укладеної між ТОВ «Карпатнафтохім» та компанією-нерезидентом «FANLO HOLDINGS LIMITED», та додаткової угоди № 2 від 21.07.2017 до угоди про надання позики № A201104216 від 06.12.2011, укладеної між ТОВ «Карпатнафтохім» та компанією-нерезидентом «FANLO HOLDINGS LIMITED» в результаті чого занизили податок на прибуток на загальну суму 2 279 932 957 грн.
Крім того, службові особи ТОВ «Карпатнафтохім» (код 33129683) у період 2017 2020 років за результатами проведених експортно-імпортних операцій занизили об`єкт оподаткування з податку на прибуток на загальну суму 521 660 943 грн, тобто умисно ухилились від сплати податку на прибуток в особливо великих розмірах».
Також, службові особи ТОВ «Карпатнафтохім» (код 33129683) в період з 01.07.2018 по 31.05.2022 у документах бухгалтерського обліку та податкової звітності товариства відображено фіктивні правочини з постачання товарно-матеріальних цінностей в адресу ТОВ «Ольфіс» (код 42170014) та не включено до складу фінансового результату та об`єкту оподаткування податком на прибуток суми коштів у розмірі 655 116 583 грн, отриманих від зазначеного товариства, внаслідок чого занизили податок на прибуток на суму 98 267 487 грн.
Водночас установлено, що службові особи ТОВ «Карпатнафтохім» (код ЄДРПОУ 33129683) в період з 01.07.2018 по 31.05.2022 з метою формування штучного податкового кредиту з ПДВ відобразили у бухгалтерському обліку фіктивні фінансово-господарські операції щодо придбання товарів у ТОВ «Галлон Груп» (код ЄДРПОУ 36459407), ТОВ «Полінез» (код ЄДРПОУ 42740661), ТОВ «Компанія Глобус» (код ЄДРПОУ 38327883), ТОВ «Завод Рейкових Скріплень» (код ЄДРПОУ 39712739), які в свою чергу в податковому обліку відобразили придбання цих товарів у підприємств з ознаками ризиковості, що свідчить про безтоварність проведених операцій, внаслідок чого занизили податкові зобов`язання з податку на додану вартість на суму 83 215 351 грн.
Також встановлено, що службовими особами ТОВ «Карпатнафтохім» за попередньою змовою із невстановленими особами, яким підконтрольні компанії-нерезиденти «FANLO HOLDINGS LIMITED» (Кіпр) та Нафтова Компанія «Лукойл» (РФ), упродовж 2021 року під час сплати на підставі зовнішньоекономічних контрактів A201103185 від 15.09.2011, A201104216 від 06.12.2011, LFA-018/2008 від 29.04.2008 коштів на загальну суму майже 200 млн дол США на рахунки нерезидента «FANLO HOLDINGS LIMITED» (Кіпр), порушено вимоги Податкового кодексу України, а саме - при виплаті процентних доходів нерезиденту «FANLO HOLDINGS LIMITED» (Кіпр) платником неправомірно застосовано пільги по оподаткуванню, що передбачені угодою між Урядом України і Урядом Республіки Кіпр про уникнення подвійного оподаткування та запобігання податковим ухиленням стосовно податків на доходи, внаслідок чого ухилились від сплати податку з доходів нерезидентів в загальній сумі понад 500 млн грн.
Так, 15.09.2011 між ТОВ «Карпатнафтохім» та LUKOIL INVESTMENTS CYPRUS LTD (Кіпр) укладено Угоду про надання поновлювальної позикової лінії № А201103185 (зареєстровано в НБУ № 09-204/17237 від 03.10.2011, реєстраційне свідоцтво № 14309) з додатковими угодами (місце укладання - м. Калуш, Україна), відповідно до умов якої ТОВ «Карпатнафтохім» надано поновлювальну позикову лінію (позику), яка буде використана на фінансування потреб в оборотному капіталі та загальний обсяг якої (з урахуванням усіх додаткових угод про збільшення розміру позики) склав 663 109 831,86 доларів США.
Також 06.12.2011 між ТОВ «Карпатнафтохім» та LUKOIL INVESTMENTS CYPRUS LTD (Кіпр) укладено Угоду про надання поновлювальної позикової лінії № А201104216 (зареєстровано в НБУ №09-204/23077 від 26.12.2011, реєстраційне свідоцтво № 14648) з додатком та додатковими угодами, відповідно до умов якої ТОВ «Карпатнафтохім» надано поновлювальну позикову лінію (позику), яка буде використана на фінансування потреб в оборотному капіталі та загальний обсяг якої (з урахуванням усіх додаткових угод про збільшення розміру позики) склав 221 750 794,27 доларів США.
Установлено, що LUKOIL INVESTMENTS CYPRUS LTD (Кіпр) для фінансування ТОВ «Карпатнафтохім» отримано кредитні кошти від пов`язаних осіб - материнських компаній LUKOIL FINANCE LIMITED (Гібралтар) та LUKOIL INTERNETIONAL LIMITED (Британські Віргінські острови), з якими відсутні конвенція про уникнення подвійного оподаткування та які разом з ТОВ «Карпатнафтохім» (до 2017 року) і його кредитором - компанією LUKOIL INVESTMENTS CYPRUS LTD входили до групи компаній країни-агресора рф LUKOIL.
Указане підтверджується рішенням компанії LUKOIL INVESTMENTS CYPRUS LTD про списання (прощення) в 2016 році сум по вищезазначених угодах про надання позик, що відображено у фінансовій звітності. Проте, у бухгалтерському обліку ТОВ «Карпатнафтохім» не відображено списання у 2016 році непогашеної суми позики, отриманої від компанії LUKOIL INVESTMENTS CYPRUS LTD, та списання нарахованих відсотків.
Однак, 07.02.2017 компанією LUKOIL INVESTMENTS CYPRUS LTD передано свої права і зобов`язання за зазначеними вище угодами позики новому позикодавцю компанії FANLO HOLDINGS LIMITED (Кіпр):
- згідно Угоди про надання поновлювальної позикової лінії від 15.09.2011 № А201103185 (із врахуванням додаткових угод) в сумі 526 921 513,34 дол США та нарахованих відсотків;
- згідно Угоди про надання поновлювальної позикової лінії від 06.12.2011 № А201104216 (із врахуванням додаткових угод) в сумі 221 750 794,27 дол США та нарахованих відсотків.
Позики за вказаними угодами, відповідно до наявних документів, надавались без гарантій та/або інших забезпечень як від ТОВ «Карпатнафтохім», так і від третіх сторін. Крім того, сторонами обговорено графік погашення позик, однак виплати за яким в основному не здійснювалися та терміни погашення постійно продовжувалися.
При цьому, не враховано, що суми по даних позиках вже списано (процент) ще у 2016 році попереднім кредитором - LUKOIL INVESTMENTS CYPRUS LTD, а також те, що до повного погашення позик LUKOIL INVESTMENTS CYPRUS LTD (позичальник), без відповідного погодження з ТОВ «Карпатнафтохім» (позикодавцем) - письмової згоди, не має права дозволяти існувати, створювати, виникати або поширюватись будь-якому зобов`язанню по заставі на всі або частину своїх теперішніх або майбутніх підприємств, активів, прав та прибутків, не робити жодних інвестицій в цінні папери або майнові права у капіталі будь-якої компанії, що не є Дочірньою компанією.
Також про недійсність укладених угод про передачу своїх прав та зобов`язань LUKOIL INVESTMENTS CYPRUS LTD до FANLO HOLDINGS LIMITED свідчить те, що вказана подія не врахована у фінансовій звітності обох підприємств-нерезидентів.
У свою чергу, службовими особами ТОВ «Карпатнафтохім» у 2016 році не віднесено до доходів суми списаних позик та непогашених процентів по них у розмірі 814 137 тис доларів США, а у подальшому упродовж 2017-2021 занижено об`єкт оподаткування шляхом віднесення до фінансових витрат підприємство неіснуючу, штучно створену валютну кредиторську заборгованість.
Крім того, службові особи ТОВ «Карпатнафтохім», діючи за попередньою змовою із невстановленими особами, яким підконтрольні компанії-нерезиденти «FANLO HOLDINGS LIMITED» (Кіпр), «LUKOIL INVESTMENTS CYPRUS LTD» (Кіпр) та Нафтова Компанія «Лукойл» (РФ), упродовж 2017-2021 років не включено до складу фінансового результату та об`єкту оподаткування податком на прибуток вартість списаної кредиторської заборгованості за наступними угодами: угоди про надання поновлювальної позикової лінії № A201103185 від 15.09.2011, укладеної ТОВ «Карпатнафтохім» та компанією-нерезидентом «LUKOIL INVESTMENTS CYPRUS LTD», на підставі угоди про надання позики № A201104216 від 06.12.2011, укладеної між ТОВ «Карпатнафтохім» та компанією-нерезидентом «LUKOIL INVESTMENTS CYPRUS LTD», угоди про відступлення права вимоги, укладеної 07.02.2017 між LUKOIL INVESTMENTS CYPRUS LTD та технічною компанії-нерезидента «FANLO HOLDINGS LIMITED», а також додаткової угоди № 8 від 21.07.2017 до угоди про надання поновлювальної позикової лінії № A201103185 від 15.09.2011, укладеної між ТОВ «Карпатнафтохім» та компанією-нерезидентом «FANLO HOLDINGS LIMITED», та додаткової угоди № 2 від 21.07.2017 до угоди про надання позики № A201104216 від 06.12.2011, укладеної між ТОВ «Карпатнафтохім» та компанією-нерезидентом «FANLO HOLDINGS LIMITED» в результаті чого занизили податок на прибуток на загальну суму 2 279 932 957 грн.
Так, згідно з вказаним дослідженням установлено, що відповідно до відповіді компетентного органу Республіки Кіпр від 27.06.2018 Справа №T.D.3.10.43.2/A V.146 P.623 (Вх ДФС №31210/5 від 18.07.2018) стосовно взаємовідносин ТОВ «Карпатнафтохім» з компанією «LUKOIL INVESTMENTS CYPRUS LTD» виявлено, що в пункті 9 зазначено наступне: «платежі були частково проведені за згаданими контрактами. Платежі здійснювались шляхом банківських переказів. Нестабільність економічної та політичної ситуації в Україні негативно відображались на основних видах діяльності ТОВ «Карпатнафтохім» впродовж тривалого періоду і, як результат, непогашена сума позики та відсотки від ТОВ «Карпатнафтохім» була списана у 2016 році. Оскільки компанія несе усі ризики по відношенню до фінансування, і такі ризики не були перенесені до інших підприємств Групи, компанія понесла збитки від цього списання позики, що відображено у її фінансових звітах».
Разом із цим, контролюючим органом установлено, що у зв`язку із наявністю даних щодо недійсності додаткових угод від 21 липня 2017 року № 8 до Угоди про надання поновлювальної позикової лінії від 15.09.2011 року № А201103185 та від 21 липня 2017 року №2 до Угоди про надання позики від 06.12.2011 року № А201104216, угоди про відступлення права вимоги від 07 лютого 2017, та відсутністю підтвердження реальності взаємних розрахунків між LUKOIL INVESTMENTS CYPRUS LTD та FANLO HOLDINGS LIMITED, можна зробити висновок, що переуступка права вимоги від LUKOIL INVESTMENTS CYPRUS LTD на користь FANLO HOLDINGS LIMITED фактично не здійснювалась.
Додатковими підтвердженнями даного факту є: повне списання в 2016 компанією LUKOIL INVESTMENTS CYPRUS LTD непогашеної суми позики та відсотків від ТОВ «КАРПАТНАФТОХІМ», що спричинило ймовірну передачу зобов`язань по позиках за номінальною вартістю; відображення в фінансовій звітності FANLO HOLDINGS LIMITED за 2017, при ймовірному придбанні права вимоги, позик за балансовою вартістю в 1 Євро.
Таким чином, службові особи ТОВ «Карпатнафтохім», діючи за попередньою змовою із невстановленими особами, яким підконтрольні компанії-нерезиденти «FANLO HOLDINGS LIMITED» (Кіпр), «LUKOIL INVESTMENTS CYPRUS LTD» (Кіпр) та Нафтова Компанія «Лукойл» (РФ), упродовж 2017-2021 років не включено до складу фінансового результату та об`єкту оподаткування податком на прибуток вартість списаної кредиторської заборгованості в результаті чого занизили податок на прибуток на загальну суму 2 279 932 957 грн.
Вищевказані порушення, серед інших матеріалів кримінального провадження підтверджуються висновком аналітичного дослідження про результати дослідження фінансово-господарської діяльності ТОВ «Карпатнафтохім» (код ЄДРПОУ 33129683), FANLO HOLDINGS LIMITED (Кіпр), LUKOIL INVESTMENTS CYPRUS LTD (Кіпр), LUKOIL FINANCE LIMITED (Гібралтар) та LUKOIL INTERNETIONAL LIMITED (Британські Віргінські острови) щодо наявності ознак правопорушень, пов`язаних з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванням тероризму або фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення, та/або інших правопорушень за період з 01.01.2015 по 31.12.2021, а також висновком аналітичного дослідження від 12.07.2022 Департаменту запобігання фінансовим операціям, пов`язаним з легалізацією доходів, одержаних злочинним шляхом ДПС про результати дослідження фінансово-господарської діяльності ТОВ «Карпатнафтохім» (код ЄДРПОУ 33129683), наявності ознак правопорушень, пов`язаних з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму або розповсюдження зброї масового знищення, та/або інших правопорушень за період з 01.01.2015 по 31.05.2022 та іншими матеріалами кримінального провадження в їх сукупності.
Відповідно до висновку судової економічної експертизи експертів Київського науково-дослідного інституту судових експертиз від 09.09.2022 № 20265/22-72/20266/22-71 висновок аналітичного дослідження від 12.07.2022 № 69/99-00-08-01-03-20/33129683 Департаменту запобігання фінансовим операціям, пов`язаним з легалізацією доходів, одержаних злочинним шляхом Державної податкової служби України щодо заниження ТОВ «Карпатнафтохім» (код ЄДРПОУ 33129683) податку на прибуток підтверджується у розмірі 2 186 033 987 грн.
10.09.2022 генеральному директору ТОВ «Карпатнафтохім» ОСОБА_1 вручено письмове повідомлення про підозру в умисному ухиленні від сплати податків у сумі 2 186 033 987 грн., що є особливо великим розміром, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України.
В ході розслідування встановлено, що 100 % частки статутного капіталу ТОВ «Карпатнафтохім» (код ЄДРПОУ 33129683) у вигляді 2 321 013 145,89 грн, належать компанії-нерезиденту «KARPATY CHEMICAL B.V.» (Королівство Нідерланди).
25.07.2022 прийнято постанову про визнання 100 % частки статутного капіталу ТОВ «Карпатнафтохім» (код ЄДРПОУ 33129683) у вигляді 2 321 013 145,89 грн, що належать компанії-нерезиденту «KARPATY CHEMICAL B.V.» речовим доказом.
07.10.2022 слідчим суддею Братського районного суду Миколаївської області за результатами розгляду клопотання сторони обвинувачення ухвалено рішення про накладення арешту на вищевказане майно, вартість якого перевищує 200 розмірів прожиткового мінімуму, що належать компанії-нерезиденту «KARPATY CHEMICAL B.V.» (Королівство Нідерланди) та заборонено службовим особам вказаного підприємства відчужувати та розпоряджатись вказаним майном.
Оскільки ст.. 100 КПК України визначено, що речові докази вартістю понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження, передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді, суду Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, а речові докази, зазначені в абзаці першому цієї частини, такої самої вартості - для їх реалізації з урахуванням особливостей, визначених законом, прокурор звернувся з відповідним клопотанням до слідчого судді.
Також прокурор просив проводити розгляд клопотання без виклику особи, у володінні якої знаходиться арештоване майно.
На підставі ч. 2 ст. 172 КПК України з огляду на наявність достатніх підстав слідчий суддя вважає за потрібне розглядати дане клопотання без виклику представників ТОВ «Карпатнафтохім» (код ЄДРПОУ 33129683), нерезидента «KARPATY CHEMICAL B.V.»., у володінні яких знаходиться арештоване майно, в зв`язку з метою забезпечення збереження майна.
Оскільки клопотання розглянуто за учасників процесу, відповідно до ч. 4 ст. 107 КПК України, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження у суді не здійснюється.
Дослідивши подане клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя дійшов наступного.
Положенням ст. 131 КПК України передбачено, що заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.
Згідно ч. 1 ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.
Відповідно до абз. 7 ч. 6 ст. 100 КПК України речові докази вартістю понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження, передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді, суду Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, а речові докази, зазначені в абзаці першому цієї частини, такої самої вартості - для їх реалізації з урахуванням особливостей, визначених законом.
Згідно з ч.7 ст. 100 КПК України у випадках, передбачених пунктами 2, 4 та абзацом сьомим частини шостої цієї статті, слідчий за погодженням із прокурором або прокурор звертається з відповідним клопотанням до слідчого судді місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого здійснюється досудове розслідування, а в кримінальних провадженнях щодо кримінальних правопорушень, віднесених до підсудності Вищого антикорупційного суду, - до слідчого судді Вищого антикорупційного суду, або до суду під час судового провадження, яке розглядається згідно із статтями 171-173 цього Кодексу
Досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42022000000000634 здійснюється слідчим відділом відділення поліції № 1 Вознесенського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Миколаївській області.
Частиною першої ст.2 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» передбачено, що Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (далі - Національне агентство), є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави, та/або з управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави або які конфісковано у кримінальному провадженні чи стягнено за рішенням суду в дохід держави внаслідок визнання їх необґрунтованими.
У пункті 4 ч.1 ст. 9 Закону зазначається, що на Національне агентство покладено функцію організації здійснення заходів, пов`язаних з проведенням оцінки, веденням обліку та управлінням активами.
За абзацом 4 ч.1 ст. 1 Закону управління активами - діяльність із володіння, користування та розпорядження активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави і вирішено питання про їх передачу Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, тобто забезпечення збереження активів, збереження (за можливості - збільшення) їх економічної вартості, передача їх в управління або реалізація активів у випадках та порядку, передбачених цим Законом, а також реалізація активів, конфіскованих у кримінальному провадженні чи стягнених за рішенням суду в дохід держави внаслідок визнання їх необґрунтованими.
Згідно зі ст. 19 Закону зазначені активи приймаються в управління на підставі ухвали слідчого судді, суду чи згоди власника активів.
Згідно з ч.1, 2 ст.19 Закону Національне агентство здійснює управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, у тому числі як захід забезпечення позову - лише щодо позову, пред`явленого в інтересах держави, із встановленням заборони розпоряджатися та/або користуватися такими активами, а також у позовному провадженні у справах про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави із встановленням заборони користуватися такими активами, сума або вартість яких перевищує 200 розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня відповідного року. Зазначені активи приймаються в управління на підставі ухвали слідчого судді, суду чи згоди власника активів, копії яких надсилаються Національному агентству не пізніше наступного робочого дня після їх винесення (надання) з відповідним зверненням прокурора. У разі прийняття в управління активів, які чи права на які та їх обтяження підлягають державній реєстрації, Національне агентство надсилає того самого дня інформацію про накладення арешту на активи органам, що ведуть державні реєстри таких активів, прав на них або їх обтяжень. У разі прийняття в управління цінних паперів інформація також надсилається відповідним учасникам депозитарної системи України.
Відповідно до ч.1, 3 ст. 21 Закону управління рухомим та нерухомим майном, цінними паперами, майновими та іншими правами здійснюється Національним агентством шляхом реалізації відповідних активів або передачі їх в управління. Управління активами, зазначеними у частині першій цієї статті, здійснюється на умовах ефективності, а також збереження (за можливості - збільшення) їх економічної вартості. Управитель має право на плату (винагороду), а також на відшкодування необхідних витрат, зроблених ним у зв`язку з управлінням активами, що відраховуються безпосередньо з доходів від використання прийнятих в управління активів. Управитель не має права відчужувати активи, прийняті ним в управління. Дія договору про управління активами припиняється у разі скасування арешту прийнятих в управління активів або їх конфіскації, спеціальної конфіскації, іншого судового рішення про їх стягнення в дохід держави. Ці та інші умови управління активами зазначаються в договорі між Національним агентством та управителем.
Враховуючи вищенаведене, оскільки вказане у клопотанні майно є речовим доказом у кримінальному провадженні та на таке ухвалою слідчого судді накладено арешт, його вартість становить понад 200 розмірів прожиткового мінімумів для працездатних осіб, передача такого в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, не завдасть шкоди кримінальному провадженню, а тому слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання слід задовольнити.
Керуючись вимогами ст.100, 171-173, 309, 395 КПК України, -
УХВАЛИВ:
Клопотання про передачу арештованого майна (речових доказів) в управління Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів - задовольнити.
Передати арештоване рухоме майно (речові докази), яке належить нерезиденту «KARPATY CHEMICAL B.V.», в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (код ЄДРПОУ 41037901), а саме:
- корпоративні права компанії «KARPATY CHEMICAL B.V.» (Королівсьво Нідерланди) у вигляді 100 % частки статутного капіталу ТОВ «Карпатнафтохім» (код ЄДРПОУ 33129683), що становить 2 321 013 145,89 гривень на які накладено арешт ухвалою слідчого судді Братського районного суду Миколаївської області від 07.10.2022 у справі № 471/714/22 (провадження №1-кс/471/132/22).
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_2,
Суд | Братський районний суд Миколаївської області |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2022 |
Оприлюднено | 24.10.2022 |
Номер документу | 106866263 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна про передачу арештованого майна в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами,одержаними від корупційних та інших злочинів |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні