19.10.2022 Справа № 490/3005/22
н\п 1-кс/490/2272/2022
Центральний районний суд м. Миколаєва
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 жовтня 2022 року м. Миколаїв
Слідчий суддя Центрального районного суду м. Миколаєва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Миколаївській області ОСОБА_3 погоджено з прокурором відділу Миколаївської обласної прокуратури ОСОБА_4 про надання тимчасового доступу до документів, які містять охоронювану законом таємницю, -
В С Т А Н О В И В:
Слідчий звернувся до слідчого судді Центрального районного суду м. Миколаєва із клопотанням погодженим з прокурором відділу Миколаївської обласної прокуратури ОСОБА_4 клопотанням про надання тимчасового доступу до відомостей, що становлять банківську таємницю, з можливістю отримання оригіналів, які перебувають у володінні АБ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (МФО НОМЕР_1 , код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , АДРЕСА_1 ).
Вказані документи містять інформацію про обставини вчинення даного кримінального правопорушення та про особу (осіб) яка може бути причетною до вчинення даного кримінального правопорушення та можуть бути використані у кримінальному провадженні як докази.
Дослідивши матеріали справи, слідчий суддя приходить до наступних висновків.
Відповідно до вимог ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до електронних інформаційних систем або їх частин, мобільних терміналів систем зв`язку здійснюється шляхом зняття копії інформації, що міститься в таких електронних інформаційних системах або їх частинах, мобільних терміналах систем зв`язку, без їх вилучення.
Статтею 163 КПК України, встановлено, що слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбаченихчастиною п`ятоюцієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Доступ особи до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, здійснюється в порядку, визначеному законом. Доступ до речей і документів, що містять відомості, які становлять державну таємницю, не може надаватися особі, що не має до неї допуску відповідно до вимог закону.
У провадженні СУ ГУНП в Миколаївській області перебувають матеріали кримінального провадження внесеного до єдиного реєстру досудових розслідувань за № №22022150000001077 від 12.07.2022 за ознаками злочину, передбаченого ч.2 ст.110-2 КК КК України.
В ході досудового розслідування та за результатами виконання окремого доручення оперативним підрозділом УСР в Миколаївській області ДСР НПУ додатково встановлено, що на території Миколаївської області здійснюють свою діяльність ряд юридичних осіб, в тому числі які являються нерезидентами України та зареєстровані на території Республіки Білорусь, а саме:
-ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), зареєстроване за адресою: АДРЕСА_2 . Основним видом економічної діяльності являється будівництво автомобільних доріг. Керівник громадянин Республіки Білорусь ОСОБА_5 ;
-ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 ), зареєстроване за адресою: АДРЕСА_3 . Основним видом економічної діяльності являється будівництво автомобільних доріг. Керівник громадянин Республіки Білорусь ОСОБА_6 .
Крім того, за оперативними даними та за результатами аналізу загально доступного сайту публічних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та додатку « ІНФОРМАЦІЯ_5 » встановлено, що ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », за період часу 2018-2022 років являвся учасником у 38 публічних закупівлях « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та визнаний переможцем у 16 закупівлях на загальну суму 2,41 млрд. грн. Підписав фактично 15 договорів на суму 2,38 млрд грн. та очікується підписання одного договору на 23,50 млн. грн. Автошляхи на яких відповідно укладених договорів проводились ремонтні роботи асфальтного покриття розташовані на територіях Київської, Черкаської, Кіровоградської, Херсонської та Миколаївської областей. При цьому, згідно офіційно завантажених документів на платформу « ІНФОРМАЦІЯ_4 » вказана юридична особа надавала довідку про наявність техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів обладнання та устаткування тощо) на адресу ІНФОРМАЦІЯ_6 (вих.№4-5/2471016 від 07.10.2021). З вказаної довідки вбачається, що ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » зазначало про наявність та намір використання 39-ти одиниць власної спеціальної техніки, серед якої: автомобілі бортові, автокрани, гусеничні екскаватори, колісні екскаватори, бульдозери, автогрейдери, котки, котки вібраційні двовальцеві, котки тандемні, котки тандемні асфальтові, котки дорожні самохідні, пневмоколісні котки, самохідні ґрунтові котки, поливально-мийні машини, асфальтоукладники, автогудронатори, фрези самохідні дорожні, самоскиди.
У той же час, ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » за період часу 2017-2022 років був учасником у 130 публічних закупівлях « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та визнаний переможцем у 29 закупівлях на загальну суму 2,84 млрд. грн. Підписав фактично 28 договорів на суму 2,84 млрд грн. Автошляхи на яких відповідно укладених договорів проводились ремонтні роботи асфальтного покриття розташовані на територіях Волинської, Рівненської, Житомирської, Київської, Полтавської, Херсонської та Миколаївської областей. При цьому, згідно офіційно завантажених документів на платформу « ІНФОРМАЦІЯ_4 » вказана юридична особа надавала довідку про наявність техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів обладнання та устаткування тощо) на адресу ІНФОРМАЦІЯ_6 (вих.№03-10/2384-21 від 01.07.2020). З вказаної довідки вбачається, що ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » зазначала про наявність та намір використання 27-ми одиниць власної спеціальної техніки, серед якої: котки, котки дорожні, котки пневмоколісні, котки двовальцеві, котки вібраційні двовальцеві, асфальтоукладники, автогрейдери, гусеничні екскаватори, автогудронатори, фрези дорожні, бульдозери, машини поливомийні, самоскиди.
В ході виконання вищевказаних договорів, на умовах передбачених договорами, ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » в період 2017-2022 років отримувало передбачену договорами оплату з державного бюджету України, з яких у свою чергу сплачувались в тому числі податки відповідними юридичними особами до державного бюджету Республіки Білорусь.
24.02.2022 відповідно Указу Президента України 64/2022, у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої ст.106 Конституції України, ЗУ «Про правовий режим воєнного стану»: введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком 30 діб, який неодноразово було продовжено та який дії по теперішній час.
Так, з офіційних джерел, в тому числі Офісу Президента, Міністерства Оборони України встановлено, що близько 5:00 години, (03:00 UTC, 06:00за московським часом,UTC+3) ракетних ударів зазнали десятки міст по всій Україні, включаючи столицю України, а невдовзі українська прикордонна службазаявила, що її прикордонні пости з Росією таБілоруссюзазнали обстрілу з подальшим введенням на територію України військ Російської Федерації, в тому числі на північні регіони України з території Республіки Білорусь, де вони тривалий час знаходились на «спільних військових навчаннях» з представниками збройних сил Республіки Білорусь.
Таким чином, починаючи з 24.02.2022 та фактично по теперішній час Республіка Білорусь співпрацюючи з країною агресором Російською Федерацією, надає свої державні території, що межують з Україною для розташування сил та військової техніки, в тому числі авіації Російської Федерації, яка систематично по теперішній час веде обстріли різних регіонів України та в тому числі з території Республіки Білорусь.
Таким чином вбачається, що керівництво Республіки Білорусь своїми діями створили суттєву загрозу національні безпеці, суверенітету та територіальній цілісності України та значною мірою сприяли (в тому числі шляхом фінансування, також фінансування за рахунок коштів отриманих з державного бюджету України в ході виконання вищевказаних робіт по будівництву автомобільних доріг в України), під час підготовки, розв`язання та підтримання агресивної війни проти України зі сторони Російської Федерації.
Відповідно до п.1 ст.1 ЗУ «Про санкції» із змінами, внесеними згідно із Законом №2257-IX від 12.05.2022, з метою захисту національних інтересів, національної безпеки, суверенітету та територіальної цілісності України, протидії терористичній діяльності, а також запобігання порушенню, відновлення порушених прав, свобод та законних інтересів громадян України, суспільства та держави можуть застосовуватись спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (далі санкції).
Відповідно п.1 ч.1 ст.3 вищевказаного Закону, підставами для застосування санкцій є дії іноземної держави, іноземної юридичної чи фізичної особи, інших суб`єктів, які створюють реальні та/або потенційні загрози національним інтересам, національній безпеці, суверенітету і територіальній цілісності України, сприяють терористичній діяльності та/або порушують права і свободи людини і громадянина, інтереси суспільства і держави, призводять до окупації території, експропріації чи обмеження права власності, завдання майнових втрат, створення перешкод для сталого економічного розвитку, повноцінного здійснення громадянами України належних їм прав і свобод.
Відповідно п.11 ч.1 ст.4 вказаного Закону встановлено, що одним з видів санкцій є стягнення в дохід держави активів, що належать фізичній чи юридичній особі, а також активів, щодо яких така особа може прямо чи опосередковано (через інших фізичних чи юридичних осіб) вчиняти дії, тотожні за змістом здійснення права розпорядження ними.
Відповідно до ч.1 ст.51 ЗУ «Про санкції» із змінами, внесеними згідно із Законом №2257-IX від 12.05.2022, санкція передбачена пунктом 11 ч.1 ст.4 цього Закону, має винятковий характер та може бути застосована лише щодо фізичних та юридичних осіб, які своїми діями створили суттєву загрозу національній безпеці, суверенітету чи територіальній цілісності України (в тому числі шляхом збройної агресії чи терористичної діяльності) або значною мірою сприяли (в тому числі шляхом фінансування) вчиненню таких дій іншими особами, у тому числі до резидентів у розумінні Закону України «Про основні засади примусового вилучення в Україні об`єктів права власності Російської Федерації та її резидентів».
Згідно ч.2 ст.51 вказаного Закону, суттєве сприяння вчиненню дій або ухваленню рішень, зазначених у пункті 1 цієї частини, зокрема, але не виключно, шляхом:
-надання державі-агресору у користування території, цивільної або військової інфраструктури (шляхів сполучень, військових та цивільних аеродромів тощо), приміщень і територій для розміщення збройних формувань та техніки (казарм, гуртожитків, військових полігонів, баз, центрів бойової підготовки, таборів, тощо), цивільної, військової чи спеціальної техніки, іншого рухомого або нерухомого майна.
Крім того, відповідно ч.1 ст.1 КК України, Кримінальний кодекс України має своїм завданням правове забезпечення охорони прав і свобод людини і громадянина, власності, громадського порядку та громадської безпеки, довкілля, конституційного устрою України від злочинних посягань, забезпечення миру і безпеки людства, а також запобігання злочинам.
Досудовим розслідуванням встановлено, що ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) має відкритий банківський рахунок у Акціонерному банку « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (МФО НОМЕР_1 , код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , АДРЕСА_1 ), а саме: НОМЕР_5 . З урахуванням особливостей кримінального правопорушення яке розслідується, є достатньо підстав вважати, що відповідний банківський рахунок, в тому числі, міг використовуватись для відповідної протиправної діяльності, пов`язаної з фінансуванням дій, вчинених з метою насильницької зміни чи повалення конституційного ладу або захоплення державної влади, зміни меж території або державного кордону України.
04.08.2022 ухвалою слідчого судді Центрального районного суду міста Миколаєва (справа №490/3005/22-к провадження №1-кс/490/2004/2022) накладено арешт на грошові кошти розміщені на вищевказаному банківському рахунку.
Під час досудового розслідування виникла необхідність отримати тимчасовий доступ до оригіналів документів, які містять охоронювану законом таємницю, а саме руху коштів по банківським розрахунковим рахункам ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) за № НОМЕР_5 , який відкрито в Акціонерному банку « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (МФО НОМЕР_1 , код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , АДРЕСА_1 ), як на паперових, так і на електронних носіях з розшифровкою контрагентів, призначенням платежу, датою платежу, часом проведення платежу, номером платіжного документу, сумою платежу, а також із зазначенням вхідного та вихідного залишків коштів на рахунку на початок і кінець кожного дня, референс кожного платіжного документу (номер або інші символи, що використовуються для ідентифікації трансакції), карток із зразками підписів та відбитком печатки, наказів про призначення службових осіб ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та довіреностей, наданих до банку уповноваженими особами підприємства, видаткових ордерів та корінців касових чеків про отримання службовими особами ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » готівкових грошових коштів через касу банку, документів, щодо використання та відкриття вищевказаного банківського рахунку, за період з початку відкриття даного рахунку по день виконання ухвали.
Відповідно до ст. 60 Закону України «Про банки та банківську діяльність», інформація щодо діяльності та фінансового стану клієнта, яка стала відомою банку у процесі обслуговування клієнта та взаємовідносин з ним чи третіми особами при наданні послуг банку і розголошення якої може завдати матеріальної чи моральної шкоди клієнту, є банківською таємницею. Відповідно до п. 2 ст. 62 Закону України «Про банки та банківську діяльність», інформація щодо юридичних та фізичних осіб, яка містить банківську таємницю, розкривається банками за рішенням суду. Іншим способом отримати доступ до вищевказаних документів не представляється можливим.
Підставами вважати, що зазначені документи перебувають у володінні АБ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (МФО НОМЕР_1 , код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , АДРЕСА_1 ), є матеріали кримінального провадження у своїй сукупності.
Отримання вищевказаних документів необхідно для:
-Встановлення наявності або відсутності фінансових операцій між ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » з країною агресором - Російською Федерацією (в тому числі юридичними/фізичними особами) та кінцевого отримувача грошових коштів на території Республіки Білорусь, в тому числі встановлення фактів переведення таких коштів у готівку;
-. Встановлення осіб, які відкривали вищевказані банківські рахунки в ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », уповноважених знімати грошові кошти з вказаних рахунків, а також осіб, що мали право підпису в банківській установі по рахунку підприємства;
-Встановлення фактичних даних про здійснення (нездійснення) розрахунків по придбанню продукції, надання послуг та джерел походження товару, суму витрат, фактично понесених при придбанні таких товарів;
-Використання відповідних документів зі зразками підписів при проведенні судово-почеркознавчих та інших експертиз.
Таким чином, орган досудового розслідування вважає, що отримання інформація (документи ) іншим способом ніж як вилучення інформації відносно відкриття, функціонування та обслуговування вищезазначеної кредитної справи довести обставини скоєння кримінального правопорушення неможливо, для дослідження всіх обставин, які мають суттєве значення у кримінальному провадженні.
Вказані документи містять інформацію про обставини вчинення даного кримінального правопорушення та про особу (осіб) яка може бути причетною до вчинення даного кримінального правопорушення та можуть бути використані у кримінальному провадженні як докази.
Таким чином, слідчим під час судового розгляду клопотання, крім обставин встановлених ч. 5 ст. 163 КПК України, було доведено можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, а також доведено наявність достатніх підстав вважати, що без вилучення вказаних речей і документів існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, а таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів, а саме проведення їх огляду та призначення судових експертиз.
На підставі вищевикладеного, дослідивши надані матеріали досудового розслідування та клопотання слідчого, вислухавши його доводи та пояснення, слідчий суддя приходить до висновку, що подане клопотання підлягає задоволенню на підставі ч. 5 ст. 163 КПК України, оскільки вивчення вказаних документів має суттєве значення для встановлення важливих обставин справи, які є предметом зазначеного вище досудового розслідування.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 163 - 166 КПК України, -
П О С Т А Н О В И В:
Надати слідчим слідчої групи у кримінальному провадженні №22022150000001077 від 12.07.2022, з числа: т.в.о. начальника відділу СУ ГУНП в Миколаївській області ОСОБА_7 , т.в.о. заступника начальника відділу СУ ГУНП в Миколаївській області ОСОБА_8 ; старших слідчих в ОВС СУ ГУНП в Миколаївській області ОСОБА_3 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 ; старших слідчих відділу СУ ГУНП в Миколаївській області ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , слідчих відділу СУ ГУНП в Миколаївській області ОСОБА_15 та ОСОБА_16 ,
тимчасовий доступ до оригіналів документів, що містять охоронювану законом таємницю, з можливістю їх ознайомлення з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку), які знаходяться у володінні та зберігаються у АБ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (МФО НОМЕР_1 , код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , АДРЕСА_1 ), а саме:
-Руху коштів по банківським розрахунковим рахункам за № НОМЕР_5 , який відкрито в Акціонерному банку « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (МФО НОМЕР_1 , код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , АДРЕСА_1 ), як на паперових, так і в електронних інформаційних системах, з розшифровкою контрагентів, призначенням платежу, датою платежу, часом проведення платежу, номером платіжного документу, сумою платежу, а також із зазначенням вхідного та вихідного залишків коштів на рахунку на початок і кінець кожного дня, референс кожного платіжного документу (номер або інші символи, що використовуються для ідентифікації трансакції), карток із зразками підписів та відбитком печатки, наказів про призначення службових осіб ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) та довіреностей, наданих до банку уповноваженими особами підприємства, видаткових ордерів та корінців касових чеків про отримання службовими особами ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) готівкових грошових коштів через касу банку, документів, щодо використання та відкриття вищевказаного банківського рахунку, за період з початку відкриття даного рахунку по 05.09.2022р.
Ухвала діє до 15 грудня 2022 року, оскарженню не підлягає та набирає законної сили негайно після її оголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Центральний районний суд м. Миколаєва |
Дата ухвалення рішення | 19.10.2022 |
Оприлюднено | 13.05.2024 |
Номер документу | 106991407 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Центральний районний суд м. Миколаєва
Тішко Д. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні