Ухвала
від 22.11.2022 по справі 490/3005/22
ЦЕНТРАЛЬНИЙ РАЙОННИЙ СУД М. МИКОЛАЄВА

Центральний районий суд м. Миколаєва

Справа № 490/3005/22

1 - кс/490/2655/2022

У Х В А Л А

22 листопада 2022 року м. Миколаїв

Слідчий суддя Центрального районного суду м. Миколаєва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання прокурора відділу Миколаївської обласної прокуратури ОСОБА_3 про визначення порядку зберігання речових доказів в рамках кримінального провадження № 22022150000001077, -

В С Т А Н О В И В:

Слідчими СУ ГУНП в Миколаївській області здійснюється досудове розслідування кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 22022150000001077 від 12.07.2022р., за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 110-2 КК України.

Досудове розслідування розпочато за матеріалами УСР в Миколаївській області ДСР НП України за фактом здійснення протиправної діяльності суб`єктів господарювання, які зареєстровані та здійснюють свою господарську діяльність на території Миколаївської області, власниками яких є Республіка Білорусь, підприємства та громадяни Республіки Білорусь, які вчиняють кримінальні правопорушення шляхом фінансування дій, направлених на насильницьку зміну та повалення конституційного ладу і захоплення державної влади в Україні.

Прокурор звернувся до слідчого судді із клопотанням про визначення порядку зберігання речових доказів в рамках кримінального провадження № 22022150000001077, що належать відповідно відомостей Державної митної служби України за вихю №19-02/19-02-04/8.5/1959 від 08.09.2022 та додатку у вигляді інформації наданої в електронному виді у форматі Excel: Дорожньо-будівельному управлінню № 43 ВАТ «Будівельно-монтажний трест № 8», ВАТ «Дорожньо-будівельний трест № 4 м. Брест».

Прокурор в судовому засіданні клопотання підтримав в повному обсязі та просив задовольнити. Крім того прокурор зазначив, що підставами звернення із таким клопотанням є той факт, що майно яке було арештоване ухвалою слідчого судді є фактично технічним обладнанням та має в собі технічні прилади, які для свого збереження у працездатному стані потребують постійного та періодичного технічного обслуговування, яке коштує більш ніж 1 млн. гривень на місяць і забезпечити збереження та обслуговування такого майна орган досудового розслідування не має можливості.

Власники майна у судове засідання не з`явились, про причини неявки суд не повідомили.

Вислухавши доводи прокурора, дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя приходить до наступних висновків.

В ході досудового розслідування встановлено, що на території Миколаївської області здійснюють свою діяльність ряд юридичних осіб, в тому числі які являються нерезидентами України та зареєстровані на території Республіки Білорусь, а саме:

-ВАТ «Будівельно монтажний трест № 8» (код ЄДРПОУ 100067972), зареєстроване за адресою: Республіка Білорусь, Мінська область, місто Мінськ, вул. Піонерська, буд. №37. Основним видом економічної діяльності являється будівництво автомобільних доріг. Керівник громадянин Республіки Білорусь ОСОБА_4 ;

-ВАТ «Дорожньо будівельний трест № 4 м. Брест» (код ЄДРПОУ 200274482), зареєстроване за адресою: Республіка Білорусь, Брестська область, м. Брест, вул. Калініна, буд. №63. Основним видом економічної діяльності являється будівництво автомобільних доріг. Керівник громадянин Республіки Білорусь ОСОБА_5 .

Крім того, за результатами проведеного досудового розслідквання , встановлено, що ВАТ «Будівельно монтажний трест № 8», за період часу 2018-2022 років являвся учасником у 38 публічних закупівлях «prozorro» та визнаний переможцем у 16 закупівлях на загальну суму 2,41 млрд. грн. Підписав фактично 15 договорів на суму 2,38 млрд грн. та очікується підписання одного договору на 23,50 млн. грн. Автошляхи на яких відповідно укладених договорів проводились ремонтні роботи асфальтного покриття розташовані на територіях Київської, Черкаської, Кіровоградської, Херсонської та Миколаївської областей. При цьому, згідно офіційно завантажених документів на платформу «prozorro» вказана юридична особа надавала довідку про наявність техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів обладнання та устаткування тощо) на адресу Служби автомобільних доріг у Миколаївській області (вих.№4-5/2471016 від 07.10.2021). З вказаної довідки вбачається, що ВАТ «Будівельно монтажний трест №8» зазначало про наявність та намір використання 39-ти одиниць власної спеціальної техніки, серед якої: автомобілі бортові, автокрани, гусеничні екскаватори, колісні екскаватори, бульдозери, автогрейдери, котки, котки вібраційні двовальцеві, котки тандемні, котки тандемні асфальтові, котки дорожні самохідні, пневмоколісні котки, самохідні ґрунтові котки, поливально-мийні машини, асфальтоукладники, автогудронатори, фрези самохідні дорожні, самоскиди.

У той же час, ВАТ «Дорожньо будівельний трест № 4 м. Брест» за період часу 2017-2022 років був учасником у 130 публічних закупівлях «prozorro» та визнаний переможцем у 29 закупівлях на загальну суму 2,84 млрд. грн. Підписав фактично 28 договорів на суму 2,84 млрд грн. Автошляхи на яких відповідно укладених договорів проводились ремонтні роботи асфальтного покриття розташовані на територіях Волинської, Рівненської, Житомирської, Київської, Полтавської, Херсонської та Миколаївської областей. При цьому, згідно офіційно завантажених документів на платформу «prozorro» вказана юридична особа надавала довідку про наявність техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів обладнання та устаткування тощо) на адресу Служби автомобільних доріг у Миколаївській області (вих.№03-10/2384-21 від 01.07.2020). З вказаної довідки вбачається, що ВАТ «Дорожньо будівельний трест №4 м.Брест» зазначала про наявність та намір використання 27-ми одиниць власної спеціальної техніки, серед якої: котки, котки дорожні, котки пневмоколісні, котки двовальцеві, котки вібраційні двовальцеві, асфальтоукладники, автогрейдери, гусеничні екскаватори, автогудронатори, фрези дорожні, бульдозери, машини поливомийні, самоскиди.

В ході виконання вищевказаних договорів, на умовах передбачених договорами, ВАТ «Будівельно монтажний трест №8» та ВАТ «Дорожньо будівельний трест №4 м.Брест» в період 2017-2022 років отримувало передбачену договорами оплату з державного бюджету України, з яких у свою чергу сплачувались в тому числі податки відповідними юридичними особами до державного бюджету Республіки Білорусь.

24.02.2022р. відповідно Указу Президента України 64/2022, у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої ст.106 Конституції України, ЗУ «Про правовий режим воєнного стану»: введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022р. строком 30 діб, який неодноразово було продовжено та який дії по теперішній час.

Так, з офіційних джерел, в тому числі Офісу Президента, Міністерства Оборони України встановлено, що близько 5:00 години, (03:00 UTC, 06:00за московським часом,UTC+3) ракетних ударів зазнали десятки міст по всій Україні, включаючи столицю України, а невдовзі українська прикордонна службазаявила, що її прикордонні пости з Росією таБілоруссюзазнали обстрілу з подальшим введенням на територію України військ Російської Федерації, в тому числі на північні регіони України з території Республіки Білорусь, де вони тривалий час знаходились на «спільних військових навчаннях» з представниками збройних сил Республіки Білорусь.

Таким чином, починаючи з 24.02.2022р. та фактично по теперішній час Республіка Білорусь співпрацюючи з країною агресором Російською Федерацією, надає свої державні території, що межують з Україною для розташування сил та військової техніки, в тому числі авіації Російської Федерації, яка систематично по теперішній час веде обстріли різних регіонів України та в тому числі з території Республіки Білорусь.

Таким чином вбачається, що керівництво Республіки Білорусь своїми діями створили суттєву загрозу національні безпеці, суверенітету та територіальній цілісності України та значною мірою сприяли (в тому числі шляхом фінансування, також фінансування за рахунок коштів отриманих з державного бюджету України в ході виконання вищевказаних робіт по будівництву автомобільних доріг в України), під час підготовки, розв`язання та підтримання агресивної війни проти України зі сторони Російської Федерації.

Відповідно до п.1 ст.1 ЗУ «Про санкції» із змінами, внесеними згідно із Законом № 2257-IX від 12.05.2022р., з метою захисту національних інтересів, національної безпеки, суверенітету та територіальної цілісності України, протидії терористичній діяльності, а також запобігання порушенню, відновлення порушених прав, свобод та законних інтересів громадян України, суспільства та держави можуть застосовуватись спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (далі санкції).

Відповідно п.1 ч.1 ст.3 вищевказаного Закону, підставами для застосування санкцій є дії іноземної держави, іноземної юридичної чи фізичної особи, інших суб`єктів, які створюють реальні та/або потенційні загрози національним інтересам, національній безпеці, суверенітету і територіальній цілісності України, сприяють терористичній діяльності та/або порушують права і свободи людини і громадянина, інтереси суспільства і держави, призводять до окупації території, експропріації чи обмеження права власності, завдання майнових втрат, створення перешкод для сталого економічного розвитку, повноцінного здійснення громадянами України належних їм прав і свобод.

Відповідно п.11 ч.1 ст.4 вказаного Закону встановлено, що одним з видів санкцій є стягнення в дохід держави активів, що належать фізичній чи юридичній особі, а також активів, щодо яких така особа може прямо чи опосередковано (через інших фізичних чи юридичних осіб) вчиняти дії, тотожні за змістом здійснення права розпорядження ними.

Відповідно до ч.1 ст.51 ЗУ «Про санкції» із змінами, внесеними згідно із Законом №2257-IX від 12.05.2022р., санкція передбачена пунктом 11 ч.1 ст.4 цього Закону, має винятковий характер та може бути застосована лише щодо фізичних та юридичних осіб, які своїми діями створили суттєву загрозу національній безпеці, суверенітету чи територіальній цілісності України (в тому числі шляхом збройної агресії чи терористичної діяльності) або значною мірою сприяли (в тому числі шляхом фінансування) вчиненню таких дій іншими особами, у тому числі до резидентів у розумінні Закону України «Про основні засади примусового вилучення в Україні об`єктів права власності Російської Федерації та її резидентів».

Згідно ч.2 ст.51 вказаного Закону, суттєве сприяння вчиненню дій або ухваленню рішень, зазначених у пункті 1 цієї частини, зокрема, але не виключно, шляхом:

-надання державі-агресору у користування території, цивільної або військової інфраструктури (шляхів сполучень, військових та цивільних аеродромів тощо), приміщень і територій для розміщення збройних формувань та техніки (казарм, гуртожитків, військових полігонів, баз, центрів бойової підготовки, таборів, тощо), цивільної, військової чи спеціальної техніки, іншого рухомого або нерухомого майна.

Крім того, відповідно ч.1 ст.1 КК України, Кримінальний кодекс України має своїм завданням правове забезпечення охорони прав і свобод людини і громадянина, власності, громадського порядку та громадської безпеки, довкілля, конституційного устрою України від злочинних посягань, забезпечення миру і безпеки людства, а також запобігання злочинам.

Так, 15.08.2022р. в ході проведення слідчих (розшукових) дій у кримінальному провадженні додатково встановлено, що 22.09.2020р. між ТОВ «Порт Очаків» та ТОВ «Спільне Українсько-Білоруське підприємство «Белавтодор-Україна» (яке є уповноваженою стороною у договорі про спільну діяльність №АБ3-2 від 03.08.2018 від свого імені і від імені іншої сторони цього договору, а також довіреності, виданої: ВАТ «Будівельно-монтажний трест №8» від 09.08.2018р., посвідчений нотаріусом Мінського міського нотаріального округу ОСОБА_6 , зареєстровано в реєстрі за №13-295, в особі директора ТОВ «Спільне Українсько-Білоруське підприємство «Белавтодор-Україна» ОСОБА_7 , що діє на підставі статуту) уклали Договір доступу до об`єктів інфраструктури №2041.

Відповідно п.1.1 Предметом договору є надання Власником Користувачу (транспорту, працівникам, та третім особам залученим до господарської діяльності Користувача) послуг з безперешкодного доступу до виробничих об`єктів інфраструктури Власника, а саме: бетонні майданчики №1, автодороги №11 (загальною площею 15000 кв.м.) визначені у Додатку №1 до даного Договору (надалі об`єкти інфраструктури / об`єкти користування), що входять до складу лабораторно виробничого комплексу з пунктом зважування, який належить власнику на праві власності, відповідно до свідоцтва про право власності на нерухоме майно серія НОМЕР_1 від 18.05.2011, виданого на підставі рішення виконкому Куцурубської сільської ради за №19 від 11.03.2011 зареєстрованого у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно: Витяг з реєстру прав власності на нерухоме майно Серія ССХ №738302, номер витягу: 29043455 виданого 17.02.2011 реєстратором Очаківської районної філії Миколаївського міжміського бюро технічної інвентаризації ОСОБА_8 (Реєстраційний номер: 1271767; номер запису: 77 в книзі: 1-ю; дата прийняття рішення про реєстрацію права власності 17.02.2011).

Відповідно п.1.1.1 Договору, місцезнаходження об`єктів інфраструктури: Миколаївська область, Очаківський район, с. Куцуруб, вул. Ольвійська, буд.3/1.

Також, п.2.1 Договору визначено: доступ до об`єктів користування надається Користувачу для використання його в господарській діяльності користувача, зокрема задля розміщення та експлуатації (використання) Користувачем власних комплексів установок, конструкцій, механізмів, ємностей, матеріалів тощо, які призначені для виробництва (виготовлення) асфальтобетонних та/чи бітумномінеральних та/чи щебневомастикових сумішей, використовуваних при будівництві та ремонті дорожнього покриття, сипучих матеріалів тощо, в тому числі з метою встановлення асфальтозмішувальної установки BENNINGHOVEN ECO 3000 (АЗУ ЕСО 3000, 2011 р.в.), контейнерного типу та іншого обладнання для виконання мети даного Договору.

Крім того, 15.08.2022р. в ході проведення слідчих (розшукових) дій у кримінальному провадженні було додатково встановлено, що 01.02.2020 між ТОВ «ВЕЛЕС АГРО 20» (Орендодавець) та ТОВ «Спільне Українсько-Білоруське підприємство «Белавтодор-Україна» (яке є уповноваженою стороною у договорі про спільну діяльність №АБ3-2 від 03.08.2018 від свого імені і від імені іншої сторони цього договору, а також довіреності, виданої: ВАТ «Будівельно-монтажний трест №8» від 09.08.2018, посвідчений нотаріусом Мінського міського нотаріального округу ОСОБА_6 , зареєстровано в реєстрі за №13-295, в особі директора ТОВ «Спільне Українсько-Білоруське підприємство «Белавтодор-Україна» ОСОБА_7 , що діє на підставі статуту) уклали Договір оренди нерухомого майна №01022021-Ор.

Відповідно п.1.1 Договору: відповідно до умов цього Договору, Орендодавець передає (в стані «як є»), а Орендар приймає у тимчасове (строкове) платне користування, задля здійснення господарської діяльності, визначене в Додатку №1 до цього Договору нерухоме майно, іменоване надалі «об`єкт оренди», «орендоване майно».

Згідно п.1.2.1 Договору, місцезнаходження об`єкту оренди: Миколаївська область, Вознесенський район, с. Бузьке, вул. Станційна, буд. 1-А.

Мета оренди, відповідно п.2.1 Договору: об`єкт оренди передається орендарю, разом із прилеглою територією Об`єкта нерухомості частиною земельної ділянки на якій він розміщений, разом з об`єктом інфраструктури (проходами, проїздами, майданчиками з твердого покриття, тощо) для під`їзду та обслуговування і використання їх в господарській діяльності Орендаря, в.т.ч. але не обмежуючись для розміщення сипучих матеріалів, технологічного обладнання (машин, механізмів), експлуатації (використання) власних комплексів, установок (зокрема, Асфальтозмішувальної установки /АЗУ/ Lintec CSD 2500/5/50B, 2013 р.в.), конструкцій, механізмів, ємностей тощо які призначені для виробництва (виготовлення асфальтобетонних та/чи бітумномінеральних та/чи щебнево-мастикових сумішей, використовуваних при будівництві та ремонті дорожнього покриття, тощо.

В ході досудового розслідування кримінального провадження № 22022150000001077 від 12.07.2022р. проведено ряд санкціонованих обшуків та вилучено речі та документи які визнано речовими доказами та щодо яких у подальшому, на підставі ст. 170 КПК України, ухвалою слідчого судді Центрального районного суду міста Миколаєва від 07.09.2022р. у справі № 490/3005/22 (н/п 1-кс/490/2279/2022), накладено арешт на наступне майно:

Асфальтобетонна змішувальна установка (завод) «BENNINGHOVEN ECO 300, №101341-145682», який складається з наступних елементів: змішувальна башня, на який міститься срібляста табличка з номерним написом №-023593; фундамент; секція зважування та змішування. на який міститься табличка з номерним написом №-810; модуль гарячої бункеровки; механічний грохот, на який міститься табличка з номерним написом №-BS-145682; шнек, на який міститься табличка з номерним написом №-023585; устаткування переміщення асфальту; бункери (2шт) накопичувач готової суміші; бункери (3 шт) готової суміші; асперація, на який міститься табличка з номерним написом №-122242; система подачі бітума (3 бочки), на яких міститься табличка з номерними написами №22250В, 22251В, 22252В; сушильний барабан з горілкою, на якому міститься табличка з номерним написом №11675; компресор на якому міститься табличка з номерним написом №GXIC1811401; трансформаторна (дизель генератор); модуль попереднього дозування, який складається з п`яти бункірів; галерея, на який міститься табличка з номерним написом №-Т430; циліндрична ємкість об`ємом 40метрів кубічних; кабіна управління, на якій міститься табличка з номерним написом №603114203; господарське приміщення на якому міститься інвентарний номер 630. Назва за документами: асфальтозмішувальна установка BENNINGHOVEN ECO 3000 (АЗУ ЕСО 3000, 2011 р.в.), контейнерного типу.

Відповідно відомостей Державної митної служби України за вих. №19-02/19-02-04/8.5/1959 від 08.09.2022р. та додатку у вигляді інформації наданої в електронному виді у форматі Excel, встановлено фактурну вартість вищевказаної асфальтозмішувальної установки BENNINGHOVEN ECO 3000 (АЗУ ЕСО 3000, 2011 р.в.), контейнерного типу, яка загалом складає 13940649,13 грн. та відповідає відомостям вказаним у порядкових номерах в електронному файлі за №№8204, 8206, 8230, 8231, 8232, 8233, 8235, 8236, 8237, 8240, 8250, 8251, 8252, 8253, 8254, 8255, 8256, 8257, 8268, 8276, 8278, 8285, 8286, 8288, 8289.

Крім того, в ході досудового розслідування даного кримінального провадження проведено ряд санкціонованих обшуків за результатами яких вилучено речі та документи які були визнані речовими доказами та щодо яких у подальшому, на підставі ст. 170 КПК України, ухвалою слідчого судді Центрального районного суду міста Миколаєва від 07.09.2022р. у справі № 490/3005/22 (н/п 1-кс/490/2278/2022), накладено арешт на наступне майно:

Автогрейдер марки «VOLVO-G930» (номер на дверях 0863), інвентарний №63076. Serial No 14R12590, Model Type 12748374.

Відповідно відомостей Державної митної служби України за вих. №19-02/19-02-04/8.5/1959 від 08.09.2022р. та додатку у вигляді інформації наданої в електронному виді у форматі Excel, встановлено фактурну вартість вищевказаного автогрейдера, яка складає 760127,79 грн. та відповідає відомостям вказаним у порядковому номері в електронному файлі за № 8037.

Крім того, в ході досудового розслідування даного кримінального провадження проведено ряд санкціонованих обшуків за результатами яких вилучено речі та документи які були визнані речовими доказами та щодо яких у подальшому, на підставі ст. 170 КПК України, ухвалою слідчого судді Центрального районного суду міста Миколаєва від 07.09.2022 у справі № 490/3005/22 (н/п 1-кс/490/2276/2022), накладено арешт на наступне майно:

Дорожній каток з написом «БЕЛАВТОДОР» з позначенням на корпусі інвентарного номеру «Инв №2222», а також з позначенням на лівій стороні біля моторного відсіку номеру «0843».

Відповідно відомостей Державної митної служби України за вих№19-02/19-02-04/8.5/1959 від 08.09.2022р. та додатку у вигляді інформації наданої в електронному виді у форматі Excel, встановлено фактурну вартість вищевказаного автогрейдера, яка складає 221829,72 грн. та відповідає відомостям вказаним у порядковому номері в електронному файлі за №8418.

Крім того, в ході здійснення досудового розслідування даного кримінального провадження проведено ряд санкціонованих обшуків за результатами яких вилучено речі та документи які були визнані речовими доказами та щодо яких у подальшому, на підставі ст. 170 КПК України, ухвалою слідчого судді Центрального районного суду міста Миколаєва від 07.09.2022р. у справі № 490/3005/22 (н/п 1-кс/490/2280/2022), накладено арешт на наступне майно:

-Екскаватор - марки JCB Diesel Max, ідентифікаційний номер НОМЕР_2 , з білоруським номером ВВ 25090, інвентаризаційний номер № НОМЕР_3 . Відповідно відомостей Державної митної служби України за вих. №19-02/19-02-04/8.5/1959 від 08.09.2022 та додатку у вигляді інформації наданої в електронному виді у форматі Excel, встановлено фактурну вартість вищевказаного екскаватора, яка складає 233 781,86 грн. та відповідає відомостям вказаним у порядковому номері в електронному файлі за №8237.

-Екскаватор - марки JCB, інвентаризаційний номер №63051. Відповідно відомостей Державної митної служби України за вих.№19-02/19-02-04/8.5/1959 від 08.09.2022р. та додатку у вигляді інформації наданої в електронному виді у форматі Excel, встановлено фактурну вартість вищевказаного екскаватора, яка складає 233 781,86 грн. та відповідає відомостям вказаним у порядковому номері в електронному файлі за №8444;

-Грейдер - інвентаризаційний номер №1112, на рамі якого знаходиться табличка з номером 080341. Відповідно відомостей Державної митної служби України за вих№19-02/19-02-04/8.5/1959 від 08.09.2022 та додатку у вигляді інформації наданої в електронному виді у форматі Excel, встановлено фактурну вартість вищевказаного грейдера, яка складає 535854,4 грн. та відповідає відомостям вказаним у порядковому номері в електронному файлі за №8447;

-Бульдозер - інвентаризаційний номер №257, державний номер НОМЕР_4 . Відповідно відомостей Державної митної служби України за вих№19-02/19-02-04/8.5/1959 від 08.09.2022 та додатку у вигляді інформації наданої в електронному виді у форматі Excel, встановлено фактурну вартість вищевказаного бульдозеру, яка складає 464228,65 грн. та відповідає відомостям вказаним у порядковому номері в електронному файлі за №8415.

-Каток - державний номер ОМ 51211, інвентарний номер 859, модель DC 31A. Відповідно відомостей Державної митної служби України за вих№19-02/19-02-04/8.5/1959 від 08.09.2022 та додатку у вигляді інформації наданої в електронному виді у форматі Excel, встановлено фактурну вартість вищевказаного катка, яка складає 281 672,76 грн. та відповідає відомостям вказаним у порядковому номері в електронному файлі за №8417;

-Автомобіль MAZ з бочкою, білоруський номер АІ 1823 7, на бочці є номер НОМЕР_5 , номер на кабіні Y3М5336А390000779. Відповідно до середньо ринкової вартості наявної на різних платформах в інтервенте мережі, становить 2000000 грн.

-Каток DC 30, серійний номер 10015303018-2002, державний номер ВВ 25866, інвентарний номер 102. Відповідно відомостей Державної митної служби України за вих№19-02/19-02-04/8.5/1959 від 08.09.2022 та додатку у вигляді інформації наданої в електронному виді у форматі Excel, встановлено фактурну вартість вищевказаного катка, яка складає 114545,59 грн. та відповідає відомостям вказаним у порядковому номері в електронному файлі за №8442;

-Дизельна електростанція АD580, серійний номер DV15 00G08826870. Відповідно відомостей Державної митної служби України за вих№19-02/19-02-04/8.5/1959 від 08.09.2022 та додатку у вигляді інформації наданої в електронному виді у форматі Excel, встановлено фактурну вартість вищевказаної дизельної електростанції, яка складає 827108,82 грн. та відповідає відомостям вказаним у порядковому номері в електронному файлі за №8319;

-Генератор АС39, серійний номер 68060407. Середньо ринкова вартість якого відповідно до різних Інтернет платформ, становить 200000 гривень.

-Установка для влаштування придорожніх смуг серійний номер ТУВУ200647886030 2009. Відповідно відомостей Державної митної служби України за вих№19-02/19-02-04/8.5/1959 від 08.09.2022 та додатку у вигляді інформації наданої в електронному виді у форматі Excel, встановлено фактурну вартість вищевказаної установки, яка складає 56476,27 грн. та відповідає відомостям вказаним у порядковому номері в електронному файлі за №8163.

-Асфальтно бетонний змішувач (модульний завод), який складається: з бункер попереднього дозування CFG 100124, горизонтальна стрічка на подачу бункера негабарита, наклонений конвеєр подачі кам`яних матеріалів на грохот, операторська номер CRG 130502, бункер подачі мінерального порошку номер 6010, CSG 100002,сушильний барабан для нагріву матеріалів, топочна серійний номер №03805753, витяжка (димосос), бункер гарячих матеріалів №HEG130511, HBG130509, механізм подачі целюлози №130510, FSG 130508, вагова, вагова внутрішній прилад, змішувач речовин MXG 130507, бункер габарита та накопичувача №HMG121692, HHG121691, бункер подачі готової суміші і накопичувач, лебідка інвентарний номер №42, резервуар подачі целюлози №50, ємність для зберігання дизельного палива, бочка для прийняття та зберігання бітума, прилад для розігріву бітума та заводу, лабораторія №645, ваги інвентарний номер №76. Назва по документам: Асфальтозмішувальна установка/АЗУ/LintecCSD2500/5/50B,2013р.в.Відповідно відомостей Державної митної служби України за вих№19-02/19-02-04/8.5/1959 від 08.09.2022 та додатку у вигляді інформації наданої в електронному виді у форматі Excel, встановлено фактурну вартість вищевказаної Асфальтозмішувальної установки, яка складає 940103,5 грн. та відповідає відомостям вказаним у порядковому номері в електронному файлі за №7627.

Крім того, в ході здійснення досудового розслідування даного кримінального провадження проведено ряд санкціонованих обшуків за результатами яких вилучено речі та документи, щодо яких у подальшому, на підставі ст. 170 КПК України, ухвалою слідчого судді Центрального районного суду міста Миколаєва від 07.09.2022 у справі № 490/3005/22 (н/п 1-кс/490/2275/2022), накладено арешт на наступне майно:

- «Вибрационный каток» марка / модель BOMAG BW 219 D-4, заводський номер 861582758322, рік випуску 2013. Інвентарний номер 63075. Відповідно відомостей Державної митної служби України за вих№19-02/19-02-04/8.5/1959 від 08.09.2022 та додатку у вигляді інформації наданої в електронному виді у форматі Excel, встановлено фактурну вартість вищевказаного катка, яка складає 380751,18 грн. та відповідає відомостям вказаним у порядковому номері в електронному файлі за №8151;

-«Тандемный каток» марка / модель HAMM HDO 120V, заводський номер Н1820231, рік випуску 2008. Інвентарний номер 60173. Відповідно відомостей Державної митної служби України за вих№19-02/19-02-04/8.5/1959 від 08.09.2022 та додатку у вигляді інформації наданої в електронному виді у форматі Excel, встановлено фактурну вартість вищевказаного катка, яка складає 229660,01 грн. та відповідає відомостям вказаним у порядковому номері в електронному файлі за №8450.

-екскаватор JCB 160 W (інвентарний номер 748 / 0843). Згідно даних на техніці: JCBJW16DL01789308, SE 320/40424U1155412. Відповідно відомостей Державної митної служби України за вих№19-02/19-02-04/8.5/1959 від 08.09.2022 та додатку у вигляді інформації наданої в електронному виді у форматі Excel, встановлено фактурну вартість вищевказаного екскаватора, яка складає 233 266,17 грн. та відповідає відомостям вказаним у порядковому номері в електронному файлі за №8446.

-автомобіль МАЗ модель 6501С5 вантажний спеціалізований, самоскид, д.н.з. НОМЕР_6 . Номер шасі НОМЕР_7 . Середньо ринкова вартість відповідно джерел з авто подіумів в мережі Інтернет складає 2000000 гривень.

-автомобіль МАЗ вантажний, д.н.з. НОМЕР_8 . Номер шасі НОМЕР_9 . Середньо ринкова вартість відповідно джерел з авто подіумів в мережі Інтернет складає 2000000 гривень.

Загальна вартість вилученого та арештованого майна орієнтовно (згідно документів наданих ДМС України, без врахування технічного стану на день арешту майна та амартизаційного зносу) складає 25653837,7 грн., станом на 25.11.2021- 26.11.2021 року - день ввозу на територію України. Стан ввезеного майна не визначався.

Згідно витягуз ЄРДР,досудове розслідуванняпроводиться зафактом вчиненнякримінального правопорушення.передбаченого ч.2ст.110-2КК України,а саме: фінансування дій, вчинених з метою насильницької зміни чи повалення конституційного ладу або захоплення державної влади, санкція вказаної статті передбачає покарання у вигляді позбавленням волі на строк від п`яти до семи років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до двох років та з конфіскацією майна.

Статтею 2 КПК України,передбачено, що завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.

Відповідно до статті 131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Частиною 1 першої статті 170 КПК України,передбачено, що арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна.

Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження.

При винесенні даного рішення судом враховано правову позицію висловлену у рішенні Європейського суду з прав людини у справі «Раймондо проти Італії» від 22 лютого 1994 року про те, що арешт, поза сумнівом, застосували як проміжний захід, що має забезпечити в разі необхідності подальшу конфіскацію майна, яке вважають імовірно результатом незаконної діяльності.

Так, згідно з абзацом сьомим частини шостої статті 100 КПК України, речові докази вартістю понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження, передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді, суду Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, а речові докази, зазначені в абзаці першому цієї частини, такої самої вартості - для їх реалізації з урахуванням особливостей, визначених законом.

У випадках, передбачених пунктами 2, 4 та абзацом сьомим частини шостої цієї статті, слідчий за погодженням із прокурором або прокурор звертається з відповідним клопотанням до слідчого судді місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого здійснюється досудове розслідування, або до суду під час судового провадження, яке розглядається згідно із статтями 171-173 цього Кодексу. Прокурор у випадку, передбаченому абзацом сьомим частини шостої цієї статті, не пізніше наступного робочого дня з моменту постановлення ухвали слідчого судді, суду надсилає копію цієї ухвали Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, із зверненням щодо прийняття активів, а також вживає невідкладних заходів щодо передачі цих активів Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.

Частиною першою статті 2 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів»(далі - Закон) передбачено, що Національне агентство є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, та/або з управління активами, на які накладено арешт або які конфісковано у кримінальному провадженні.

У пункті 4 частини першої статті 9Закону зазначається, що на Національне агентство покладено функцію з проведення оцінки, ведення обліку та управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні.

За абзацом четвертим частини першої статті 1 Закону, управляючи активами, Національне агентство забезпечує збереження активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, та їх економічної вартості.

Відповідно до частини третьої статті 21 Закону, управління активами, зазначеними у частині першій цієї статті, здійснюється Національним агентством на умовах ефективності, а також збереження та збільшення їх економічної вартості.

Абзацом першим частини першої статті 19 Законувстановлено, що Національне агентство здійснює управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, у тому числі як захід забезпечення позову - лише щодо позову, пред`явленого в інтересах держави, із встановленням заборони розпоряджатися та/або користуватися такими активами, сума або вартість яких дорівнює або перевищує 200 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня відповідного року.

Відповідно до абзацу другого частини першої статті 19 Закону, активи, визначені абзацом першим цієї статті, приймаються в управління на підставі ухвали слідчого судді, суду чи згоди власника активів.

Згідно з частиною другою статті 19 Закону, у разі прийняття в управління активів, які чи права на які та їх обтяження підлягають державній реєстрації, Національне агентство надсилає того самого дня інформацію про накладення арешту на активи органам, що ведуть державні реєстри таких активів, прав на них або їх обтяжень.

Частиною першою статтею 21 Законувстановлено, що управління рухомим та нерухомим майном, цінними паперами, майновими та іншими правами здійснюється Національним агентством шляхом реалізації відповідних активів або передачі їх в управління.

Вимогами абзацу другого частини другої статті 21 Закону передбачено, що управління активами здійснюється на підставі договору, укладеного відповідно доглави 70 Цивільного кодексу Україниз урахуванням особливостей, визначених цимЗаконом, між Національним агентством та управителем визначеним за результатами конкурсу відповідно до абзацу першого частини другої зазначеної статті Закону.

Згідно з частиною четвертоюстатті 21 Закону, майно, в тому числі у вигляді предметів чи великих партій товарів, зберігання якого через громіздкість або з інших причин неможливе без зайвих труднощів, або витрати із забезпечення спеціальних умов зберігання якого чи управління яким співмірні з його вартістю, або яке швидко втрачає свою вартість, а також майно у вигляді товарів або продукції, що піддаються швидкому псуванню, підлягає реалізації за цінами щонайменше не нижче ринкових.

У разі надходження винесеного у межах наданих законом повноважень рішення прокурора, а також судового рішення, що набрало законної сили, яким скасовано арешт прийнятих в управління активів, Національне агентство у триденний строк повертає їх законному власнику.

Вимогами статті 24 Закону, встановлено, що надходження від здійснюваного Національним агентством управління активами, а також кошти, одержані на підставі міжнародних угод щодо розподілу та повернення активів в Україну, перераховуються до державного бюджету.

Приймаючи таке рішення, слідчий суддя оцінює індивідуальні ознаки та властивості арештованого у даному кримінальному провадженні майна, вартість якого значно перевищує 200 розмірів мінімальної заробітної плати, що підтверджується матеріалами клопотання прокурора, та як наслідок виходить з того, що зазначені у клопотанні підстави для передачі майна на здійснення заходів з управління ним, мають місце та підтверджуються на цьому етапі розслідування достатньою сукупністю даних, які приведені у клопотанні та доданих матеріалах та одночасно враховує, що слідчий суддя на даному етапі провадженні не вправі вирішувати питання, які повинен вирішувати суд під час розгляду кримінального провадження по суті, зокрема не вправі оцінювати докази з точки зору їх достатності і допустимості, а лише зобов`язаний на підставі розумної оцінки сукупності отриманих даних визначити необхідність передачі такого майна на здійснення заходів з управління ним, з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, а речові докази, зазначені в абзаці першому цієї частини, такої самої вартості - для їх реалізації з урахуванням особливостей, визначених законом.

Разом з тим, вжиття заходів щодо управління вказаним арештованим майном спрямоване на захист інтересів підозрюваних, оскільки гарантує власникам майна збереження його вартості, а також дає можливість збільшити цю вартість, тим самим компенсуються усі негативні наслідки застосування такого арешту.

Прокурором в судовому засіданні доведено, що незастосування заходів щодо передачі в управління Національному агентству майна та в результаті цього невжиття заходів щодо збереження арештованого майна утруднить або зробить неможливим (втрата, погіршення фізичного стану майна, зменшення його економічної вартості) застосування негативних наслідків до підозрюваних у разі винесення обвинувального висновку стосовно останнього, а у разі винесення виправдувального вироку може стати порушенням прав підозрюваного у вигляді втрати вартості майна за час його перебування під арештом, що в обох випадках унеможливить досягнення завдань кримінального провадження.

Крім того, прокурором доведено, що витрати на збереження та обслуговування вказаного майна становлять 1 133 621 грн. на місяць.

Однак під час досудового розслідування залишилась недоведеною належність автомобіля МАЗ модель 6501С5 вантажний спеціалізований, самоскид, д.н.з. НОМЕР_6 . Номер шасі НОМЕР_7 , середньо ринкова вартість відповідно джерел з авто подіумів в мережі Інтернет складає 2000000 гривень та автомобіля МАЗ вантажний, д.н.з. НОМЕР_8 . Номер шасі НОМЕР_9 , середньо ринкова вартість відповідно джерел з авто подіумів в мережі Інтернет складає 2000000 гривень до підприємств ВАТ «Будівельно монтажний трест №8» та ВАТ «Дорожньо будівельний трест №4 м.Брест».

Зважаючи на викладене, з метою збереження та збільшення економічної вартості майна, на яке накладено арешт, враховуючи при цьому процесуальну позицію сторони обвинувачення, яка вказує на неможливість самостійно здійснити управління вказаним майном, та враховуючи при цьому об`єктивну необхідність виключити прямий або опосередкований вплив та посягання підозрюваних на арештоване майно, запобігти можливості знищення, відчуження майна, виключення ймовірності користування майном, що дозволить підозрюваному продовжувати отримувати незаконні доходи (переваги) від набутого шляхом вчинення кримінальних правопорушень матеріальних благ та продовжувати злочинну діяльність та разом з тим, у випадку винесення виправдувального вироку зможе запобігти порушенню прав підозрюваного у вигляді втрати вартості майна за час його перебування під арештом, слідчий суддя приходить до переконання про задоволення клопотання з метою досягнення завдань кримінального провадження.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст.2,9,100,131,170-173,309 КПК України, ст.ст.1,9,19 - 24, Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», слідчий суддя, -

П О С Т А Н О В И В:

Клопотання прокурора відділу Миколаївської обласної прокуратури ОСОБА_3 про визначення порядку зберігання речових доказів - задовольнити частково.

Передати Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (код ЄДРПОУ 41037901) в управління за договором у порядку та на умовах, визначених статтями 1, 9, 1924 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» наступне майно:

1.1Асфальтобетонна змішувальна установка (завод) «BENNINGHOVEN ECO 300, № 101341-145682», який складається з наступних елементів: змішувальна башня, на який міститься срібляста табличка з номерним написом №-023593; фундамент; секція зважування та змішування. на який міститься табличка з номерним написом №-810; модуль гарячої бункеровки; механічний грохот, на який міститься табличка з номерним написом №-BS-145682; шнек, на який міститься табличка з номерним написом №-023585; устаткування переміщення асфальту; бункери (2шт) накопичувач готової суміші; бункери (3 шт) готової суміші; асперація, на який міститься табличка з номерним написом №-122242; система подачі бітума (3 бочки), на яких міститься табличка з номерними написами №22250В, 22251В, 22252В; сушильний барабан з горілкою, на якому міститься табличка з номерним написом №11675; компресор на якому міститься табличка з номерним написом №GXIC1811401; трансформаторна (дизель генератор); модуль попереднього дозування, який складається з п`яти бункірів; галерея, на який міститься табличка з номерним написом №-Т430; циліндрична ємкість об`ємом 40метрів кубічних; кабіна управління, на якій міститься табличка з номерним написом №603114203; господарське приміщення на якому міститься інвентарний номер 630. Назва за документами: асфальтозмішувальна установка BENNINGHOVEN ECO 3000 (АЗУ ЕСО 3000, 2011 р.в.), контейнерного типу, на яке ухвалою слідчого судді Центрального районного суду міста Миколаєва ОСОБА_9 по справі №490/3005/22 (н/п 1-кс/490/2279/2022) від 07.09.2022 накладено арешт у кримінальному провадженні № 22022150000001077 від 12.07.2022.

1.1Автогрейдер марки «VOLVO-G930» (номер на дверях 0863), інвентарний №63076. Serial No 14R12590, Model Type 12748374, на який ухвалою слідчого судді Центрального районного суду міста Миколаєва ОСОБА_9 по справі №490/3005/22 (н/п 1-кс/490/2278/2022) від 07.09.2022 накладено арешт у кримінальному провадженні № 22022150000001077 від 12.07.2022.

1.2Дорожній каток з написом «БЕЛАВТОДОР» з позначенням на корпусі інвентарного номеру «Инв №2222», а також з позначенням на лівій стороні біля моторного відсіку номеру «0843», на який ухвалою слідчого судді Центрального районного суду міста Миколаєва ОСОБА_9 по справі №490/3005/22 (н/п 1-кс/490/2276/2022) від 07.09.2022 накладено арешт у кримінальному провадженні № 22022150000001077 від 12.07.2022.

1.3Екскаватор - марки JCB Diesel Max, ідентифікаційний номер НОМЕР_2 , з білоруським номером ВВ 25090, інвентаризаційний номер №63071;

-Екскаватор - марки JCB, інвентаризаційний номер №63051;

-Грейдер - інвентаризаційний номер №1112, на рамі якого знаходиться табличка з номером 080341;

-Бульдозер - інвентаризаційний номер №257, державний номер НОМЕР_4 ;

-Каток - державний номер ОМ 51211, інвентарний номер 859, модель DC 31A;

-Автомобіль MAZ з бочкою, білоруський номер АІ 1823 7, на бочці є номер НОМЕР_5 , номер на кабіні Y3М5336А390000779;

-Каток DC 30, серійний номер 10015303018-2002, державний номер НОМЕР_10 25866, інвентарний номер 102;

-Дизельна електростанція АD580, серійний номер DV15 00G08826870;

-Генератор АС39, серійний номер НОМЕР_11 ;

-Установка для влаштування придорожніх смуг серійний номер ТУВУ200647886030 2009;

-Асфальтно бетонний змішувач (модульний завод), який складається: з бункер попереднього дозування CFG 100124, горизонтальна стрічка на подачу бункера негабарита, наклонений конвеєр подачі кам`яних матеріалів на грохот, операторська номер CRG 130502, бункер подачі мінерального порошку номер 6010, CSG 100002,сушильний барабан для нагріву матеріалів, топочна серійний номер №03805753, витяжка (димосос), бункер гарячих матеріалів №HEG130511, HBG130509, механізм подачі целюлози №130510, FSG 130508, вагова, вагова внутрішній прилад, змішувач речовин MXG 130507, бункер габарита та накопичувача №HMG121692, HHG121691, бункер подачі готової суміші і накопичувач, лебідка інвентарний номер №42, резервуар подачі целюлози №50, ємність для зберігання дизельного палива, бочка для прийняття та зберігання бітума, прилад для розігріву бітума та заводу, лабораторія №645, ваги інвентарний номер №76. Назва по документам: Асфальтозмішувальна установка /АЗУ/ Lintec CSD 2500/5/50B, 2013 р.в., на які ухвалою слідчого судді Центрального районного суду міста Миколаєва ОСОБА_9 по справі №490/3005/22 (н/п 1-кс/490/2280/2022) від 07.09.2022 накладено арешт у кримінальному провадженні № 22022150000001077 від 12.07.2022.

2.5 «Вибрационный каток» марка / модель BOMAG BW 219 D-4, заводський номер 861582758322, рік випуску 2013. Інвентарний номер 63075;

- «Тандемный каток» марка / модель HAMM HDO 120V, заводський номер НОМЕР_12 , рік випуску 2008. Інвентарний номер 60173;

-екскаватор JCB 160 W (інвентарний номер 748 / 0843). Згідно даних на техніці: JCBJW16DL01789308, SE 320/40424U1155412;

Контроль за виконанням ухвали покласти на прокурора, що здійснює процесуальне керівництво у кримінальному провадженні № 22022150000001077 від 12.07.2022р.

Ухвала може бути оскаржена до Миколаївського апеляційного суду протягом 5 днів.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудЦентральний районний суд м. Миколаєва
Дата ухвалення рішення22.11.2022
Оприлюднено17.01.2023
Номер документу107580704
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про інші клопотання

Судовий реєстр по справі —490/3005/22

Ухвала від 01.10.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Дірко І. І.

Ухвала від 21.06.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Лященко В. Л.

Ухвала від 06.02.2023

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Дірко І. І.

Ухвала від 03.02.2023

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Дірко І. І.

Ухвала від 03.01.2023

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Дірко І. І.

Ухвала від 12.12.2022

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Дірко І. І.

Ухвала від 22.11.2022

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Скрипченко С. М.

Ухвала від 19.10.2022

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Тішко Д. А.

Ухвала від 19.10.2022

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Тішко Д. А.

Ухвала від 19.10.2022

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Тішко Д. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні