Рішення
від 28.10.2022 по справі 420/11403/21
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/11403/21

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 жовтня 2022 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Харченко Ю.В. розглянувши у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Балтської міської ради Одеської області до ОСОБА_1 про зобов`язання демонтувати тимчасові споруди (павільйони),-

ВСТАНОВИВ:

Балтська міська рада Одеської області звернулася до Одеського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд зобов`язати ОСОБА_1 демонтувати три тимчасові споруди (павільйони), встановлені на підставі паспорту прив`язки № НОМЕР_1 , виданого 21.08.2015 року Балтською районною державною адміністрацією, які розміщені по вулиці Уварова, м. Балта, Одеської області.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що тимчасові споруди (павільйони) ОСОБА_1 розміщені на підставі паспорта прив`язки реєстраційний номер № НОМЕР_1 , виданого 21.08.2015 відділом містобудування і архітектури Балтської районної державної адміністрації, по вул. Уварова, м. Балта, Одеської області (біля тротуару та моста через річку Кодима, навпроти автостанції, що знаходиться за адресою: вул. Уварова, 38, м Балта, Одеської області) на теперішній час знаходиться там не законно, без будь-яких правових підстав та підлягають демонтажу.

30.08.2021 року до суду відповідачем - ОСОБА_1 подано Відзив на позовну заяву (вхід.№47023/21), відповідно до якого ФОП ОСОБА_1 зверталась до Балтської міської ради та до Виконавчого комітету Балтської міської ради з відповідними заявами про видачу паспорту прив`язки, однак, Балтська міська рада ігнорує вказані заяви та протиправною бездіяльністю порушує право відповідача на отримання Паспорту прив`язки для розміщення Тимчасових споруд. Позивачем не доведено розміщення тимчасових споруд ФОП ОСОБА_1 , які розташовані за адресою АДРЕСА_1 , без відповідної правової підстави, адже сам позивач незаконно та протиправно своєю бездіяльністю порушує право відповідача на отримання паспорту прив`язки на розміщення трьох тимчасових споруд.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 12.07.2021 року прийнято позовну заява до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження у справі №420/11403/21 за позовом Балтської міської ради Одеської області до ОСОБА_1 про зобов`язання демонтувати тимчасові споруди (павільйони).

Ухвалою суду від 10 вересня 2021 р. розгляд справи №420/11403/21 за позовом Балтської міської ради Одеської області до ОСОБА_1 про зобов`язання демонтувати тимчасові споруди (павільйони), вирішено здійснювати за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 22.10.2021 р. продовжено строк підготовчого провадження у справі №420/11403/21 за позовом Балтської міської ради Одеської області до ОСОБА_1 про зобов`язання демонтувати тимчасові споруди (павільйони), - на тридцять днів.

Ухвалою суду від 12.11.2021 р., на задоволення клопотання повноважного представника відповідача ОСОБА_1 , витребувано від Виконавчого комітету Балтської міської ради рішення за наслідками розгляду заяви ФОП ОСОБА_1 від 04.08.2021р. щодо видачі паспорту прив`язки. Зупинено провадження по справі № 420/11403/21, до отримання витребуваних судом письмових доказів.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 07.12.2021 р. поновлено провадження у справі №420/11403/21 за позовом Балтської міської ради Одеської області до ОСОБА_1 про зобов`язання демонтувати тимчасові споруди (павільйони), відповідно до положень ст..237 КАС України.

Ухвалою суду від 29.12.2022 р. задоволено клопотання повноважного представника позивача Балтської міської ради Одеської області щодо витребування доказів. Витребувано від Комунального підприємства Балтаводоканал Балтської міської ради Одеської області (код ЄДРПОУ 34220311, м. Балта, пров. Коритнянський, 32, 66101) відомості, щодо підключення тимчасових споруд (павільйонів) ОСОБА_1 , встановлених на підставі паспорту прив`язки № 13-26/04, виданого 21.08.2015 р. Балтською районною державною адміністрацією, які розміщені по АДРЕСА_2 , до мереж водовідведення та водопостачання. Зупинено провадження по справі № 420/11403/21, до отримання витребуваних судом письмових доказів.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 14.02.2022 р. призначено судове засідання на 11 березня 2022 року на 12 год. 20 хв. для розгляду та вирішення питання щодо можливості, та наявності законодавчо передбачених підстав для поновлення провадження у справі №420/11403/21 за позовом Балтської міської ради Одеської області до ОСОБА_1 про зобов`язання демонтувати тимчасові споруди (павільйони).

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 25.07.2022 року поновлено провадження у справі №420/11403/21 за позовом Балтської міської ради Одеської області до ОСОБА_1 про зобов`язання демонтувати тимчасові споруди (павільйони), відповідно до приписів ст.237 КАС України.

Ухвалою суду від 25.07.2022 р. відмовлено у задоволенні клопотання представника відповідача Чирка О.О. (від 09.06.2022 за вхід. №ЕП/15961/22) про повернення позовної заяви Балтської міської ради Одеської області без розгляду, з підстав пропуску строку звернення до суду.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 25 липня 2022 року закрито підготовче провадження по справі №420/11403/21. Призначено справу №420/11403/21 за позовом Балтської міської ради Одеської області до ОСОБА_1 про зобов`язання демонтувати тимчасові споруди (павільйони), до судового розгляду по суті.

Враховуючи наявність передбачених приписами ч.9 ст.205 КАС України, підстав, та зважаючи на відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, розгляд даної адміністративної справи здійснюється в порядку письмового провадження.

Дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності, та системно проаналізувавши приписи чинного законодавства, суд встановив наступне.

Як встановлено судом, та вбачається з наявного у матеріалах справи Балтською міською радою Одеської області складено Акт від 05.04.2021, в якому встановлено, що станом на 05.04.2021 без будь-яких правових підстав на землі комунальної власності Балтської міської ради Одеської області, за адресою вул. Уварова, м. Балта Одеської області (біля тротуару та моста через річку Кодима, навпроти автостанції, що знаходиться за адресою вул. Уварова. 38. м. Балта, Одеської області) три тимчасові споруди (павільйони).

Зазначені три тимчасові споруди (павільйони) були розміщені на підставі: рішення виконавчого комітету Балтської міськради від 07.08.2015 р. № 104. яким було надано згоду ОСОБА_1 на розміщення трьох тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності по АДРЕСА_2 ; паспорта прив`язки № НОМЕР_1 на зазначені тимчасові споруди виданого ОСОБА_1 21.08.2015 р. відділом містобудування та архітектури Балтської райдержадміністрації.

Термін дії паспорту прив`язки № 13-26/04. виданого 21.08.2015 закінчився з урахуванням продовжень 21.08.2019 і новий паспорт прив`язки не видавався. При цьому ОСОБА_1 земля під тимчасовими спорудами, що їй належать в оренду або власність не передавалась. Вказане підтверджується відомостями з державного реєстру речових прав на нерухоме майно, згідно яких ОСОБА_1 не має на праві власності чи в користуванні земельних ділянок по АДРЕСА_2 . Окрім цього земельна ділянка під ними взагалі не сформована, що підтверджується відомостями з публічної кадастрової карти, а тому не є об`єктом цивільних прав.

Згідно Акта Балтської міської ради Одеської області від 05.04.2021 р., станом на 05.04.2021 без будь-яких правових підстав на землі комунальної власності Балтської міської ради Одеської області, за адресою вул. Уварова, м. Балта. Одеської області (біля тротуару та моста через річку Кодима, навпроти автостанції, що знаходиться за адресою вул. Уварова. 38. м. Балта. Одеської області), ОСОБА_1 розміщені три тимчасові споруди (павільйони).

З урахуванням чого, Балтською міськрадою був направлений Лист на адресу ОСОБА_1 від 05.04.2021 № 04-19/417 з вимогою в 10-денний термін з моменту отримання листа демонтувати зазначені належні їй тимчасові споруди (павільйони). Вказаний лист отримано останньою згідно повідомлення про вручення поштового відправлення - 13.04.2021.

Водночас, ОСОБА_1 власні тимчасові споруди (павільйони), розміщені за адресою АДРЕСА_2 (біля тротуару та моста через річку Кодима, навпроти автостанції, що знаходиться за адресою вул. Уварова, 38, м. Балта, Одеської області) не демонтовано, що підтверджується відповідним Актом від 26.04.2021.

Листом від 01.06.2021 № 04-19/794 Балтська міськрада повторно звернулась до ОСОБА_1 з вимогою в 7-денний термін з моменту отримання листа демонтувати належні їй тимчасові споруди (павільйони). Вказаний лист ОСОБА_1 отримала згідно повідомлення про вручення поштового відправлення « 05.06.2021», однак тимчасові споруди павільйони) не демонтувала, що підтверджується актом від 16.06.2021.

Крім того, як встановлено вищезазначеними актами, спірні тимчасові споруди (павільйони) ОСОБА_1 перебувають на відстані менше 50 метрів від річки Кодима, тобто в межах її умовної прибережної смуги, а частина її тимчасової споруди розміщена на пішохідному тротуарі по АДРЕСА_2 , що підтверджується відомостями з Публічної кадастрової карти та додатками до паспорта прив`язки.

З урахуванням чого, Рішенням виконавчого комітету Балтської міської ради Одеської області від 25.06.2021 № 107 вирішено звернутись до суду із позовною заявою щодо зобов`язання ОСОБА_1 демонтувати тимчасові споруди (павільйони), встановлені нею відповідно до паспорту прив`язки, реєстраційний № 13-26/04, виданого 21.08.2015 відділом містобудування і архітектури Балтської районної державної адміністрації.

Так, на думку суду, позовні вимоги Балтської міської ради Одеської області до ОСОБА_1 про зобов`язання демонтувати тимчасові споруди (павільйони), є обґрунтованими, а тому підлягають задоволенню, з урахуванням наступного.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно статті 1 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» № 2807-IV від 06.09.2005р. (далі Закон № 2807-IV) благоустрій населених пунктів - це комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращення мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.

Статтею 13 Закону № 2807-IV визначено, що до об`єктів благоустрою населених пунктів належать території загального користування (парки, гідропарки, лугопарки, лісопарки, парки культури та відпочинку, парки - пам`ятки садово-паркового мистецтва, спортивні, дитячі, історичні, національні, меморіальні та інші), рекреаційні зони, сади, сквери та майданчики; пам`ятки культурної та історичної спадщини; майдани, площі, бульвари, проспекти; вулиці, дороги, провулки, узвози, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки; пляжі; кладовища; інші території загального користування), прибудинкові території; території будівель та споруд інженерного захисту територій; території підприємств, установ, організацій та закріплені за ними території на умовах договору, а також можуть належати й інші території в межах населеного пункту.

Відповідно до статті 38 Закону № 2807-IV контроль у сфері благоустрою населених пунктів спрямований на забезпечення дотримання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, а також громадянами, у тому числі іноземцями та особами без громадянства, вимог цього Закону, Правил благоустрою території населеного пункту та інших нормативно-правових актів.

Згідно з пунктом 5 частини 1 статті 16 Закону № 2807-IV, на об`єктах благоустрою забороняється самовільно встановлювати об`єкти зовнішньої реклами, торговельні лотки, павільйони, кіоски тощо.

До повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить, зокрема, затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою населених пунктів; затвердження правил благоустрою територій населених пунктів (підпункти 1, 2 частини першої статті 10 Закону № 2807-IV).

Відповідно до частини п`ятої статті 16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» № 280/97-ВР від 21.05.1997 року (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), від імені та в інтересах територіальних громад права суб`єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.

За змістом пунктів 38, 44 частини першої статті 26 цього Закону, до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад належать, зокрема, встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках, додержання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність; надання відповідно до законодавства згоди на розміщення на території села, селища, міста нових об`єктів тощо.

Згідно із частинами другою та третьою статті 28 Закону № 2807-IV, тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.

Тимчасова споруда для здійснення підприємницької діяльності може мати закрите приміщення для тимчасового перебування людей (павільйон площею не більше 30 квадратних метрів по зовнішньому контуру) або не мати такого приміщення.

Розміщення малих архітектурних форм здійснюється відповідно до Закону України «Про благоустрій населених пунктів».

Частиною четвертою 28 Закону № 2807-IV встановлено, що розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

Центральним органом виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури є Міністерство регіонального розвитку, будівництво та житлово-комунального господарства України відповідно до Положення про Міністерство регіонального розвитку, будівництво та житлово-комунального господарства України, затвердженого Указом Президента України від 31 травня 2011 року № 633/211.

На виконання повноважень, установлених законодавством, Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України наказом від 21 жовтня 2011 року № 244, затвердило Порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності (далі - Порядок).

Отже, механізм розміщення тимчасових споруд (далі - ТС) для провадження підприємницької діяльності регулюється вказаним Порядком.

Відповідно до пунктів 1.3, 1.4 Порядку, ТС - це одноповерхова споруда, що встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту. ТС можуть бути пересувними та стаціонарними.

За положеннями пунктів 2.1, 2.20, 2.21, 2.30 та 2.31 Порядку, підставою для розміщення ТС є паспорт прив`язки ТС, установлення ТС здійснюється відповідно до паспорта прив`язки. У разі закінчення строку дії, анулювання паспорта прив`язки, самовільного встановлення ТС така ТС підлягає демонтажу, розміщення ТС самовільно забороняється.

Згідно з пунктами 2.4 та 2.5 Порядку, відповідний орган з питань містобудування та архітектури, який утворено у складі виконавчого органу відповідної сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації, протягом десяти робочих днів з дня подання зазначеної заяви перевіряє відповідність намірів щодо місця розташування ТС комплексній схемі розміщення ТС (у разі її наявності), будівельним нормам. У разі відсутності у складі відповідного виконавчого органу сільської, селищної, міської ради органу з питань містобудування та архітектури відповідність намірів щодо місця розташування ТС на території сільської, селищної, міської ради визначає орган з питань містобудування та архітектури відповідної районної державної адміністрації за територіальною належністю.

Відповідно до пунктів 2.10., 2.12., 2.24., 2.25 Порядку, паспорт прив`язки ТС оформлюється органом з питань містобудування та архітектури за формою, наведеною в додатку 1 до цього Порядку, та підписується керівником (заступником керівника) відповідного органу з питань містобудування та архітектури виконавчого органу міської ради. Паспорт прив`язки виготовляється у двох примірниках. Один примірник зберігається у замовника ТС, другий - у відповідному органі з питань містобудування та архітектури. Відомості паспорта прив`язки вносяться органом з питань містобудування та архітектури виконавчого органу відповідної ради або відповідної районної державної адміністрації в інформаційну базу містобудівного кадастру (для стаціонарних ТС). Паспорт прив`язки підписується керівником (заступником керівника) відповідного органу з питань містобудування та архітектури виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації.

За нормами пунктів 2.3, 2.6 та 2.11 Порядку, перелік документів для отримання паспорта прив`язки ТС є вичерпним.

Зазначеними пунктами не передбачено надання документів про відведення земельних ділянок під розміщення ТС.

Згідно з пунктом 2.7 Порядку, паспорт прив`язки ТС оформлюється органом з питань містобудування та архітектури протягом десяти робочих днів з дня подання зазначеної заяви.

Відповідно до пунктів 2.17. - 2.19., пункту 2.26 Порядку, строк дії паспорта прив`язки визначається органом з питань містобудування та архітектури виконавчого органу відповідної ради або районної державної адміністрації відповідно до генерального плану, плану зонування та детального плану територій та з урахуванням строків реалізації їх положень.

Продовження строку дії паспорта прив`язки здійснюється за заявою замовника, шляхом зазначення нової дати, підпису та печатки у паспорті прив`язки органом з питань містобудування та архітектури виконавчого органу відповідної ради, районної державної адміністрації.

У разі змін, які відбулися у містобудівній документації на місцевому рівні, будівельних нормах, розташуванні існуючих будівель і споруд, інженерних мереж або з ініціативи суб`єкта господарювання, паспорт прив`язки може переоформлюватись на строк дії цього паспорта прив`язки або на новий строк.

Як з`ясовано судом, та зазначено вище, Балтською міською радою Одеської області складено Акт від 05.04.2021, в якому встановлено, що станом на 05.04.2021 без будь-яких правових підстав на землі комунальної власності Балтської міської ради Одеської області, за адресою вул. Уварова, м. Балта Одеської області (біля тротуару та моста через річку Кодима, навпроти автостанції, що знаходиться за адресою вул. Уварова. 38. м. Балта, Одеської області) знаходяться три тимчасові споруди (павільйони).

Зазначені три тимчасові споруди (павільйони) були розміщені на підставі: рішення виконавчого комітету Балтської міськради від 07.08.2015 р. № 104, яким було надано згоду ОСОБА_1 на розміщення трьох тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності по АДРЕСА_2 ; паспорта прив`язки № НОМЕР_1 на зазначені тимчасові споруди виданого ОСОБА_1 21.08.2015 р. відділом містобудування та архітектури Балтської райдержадміністрації. Термін дії паспорту прив`язки № 13-26/04., виданого 21.08.2015, закінчився з урахуванням відповідних продовжень строку його дії - 21.08.2019, водночас, новий паспорт прив`язки не видавався та ОСОБА_1 не отримувався.

Листом від 16.08.2021 року №04-29/1322 Балтською міською радою Одеської області розглянула заяву про надання паспорту прив`язки та проінформовано, що Балтська міська рада Одеської області не може видати паспорт прив`язки тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності, оскільки згідно пункту 2.14 Наказу «Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності» №244 від 21.10.2011 надано не повний пакет документів.

Листом від 08.10.21 року №04-29/1816 Балтською міською радою Одеської області розглянуто заяву від 28.09.21 про надання паспорту прив`язки на розміщення трьох тимчасових споруд за адресою АДРЕСА_1 , строком на 5 років для розміщення павільйонів на земельній ділянці площею 0,01 га та проінформовано, що у заяві від 28.09.2021 ОСОБА_1 просить видати паспорт прив`язки на розміщення трьох тимчасових споруд, при цьому попередньо не звернувшись та відповідно не отримавши повідомлення про відповідність намірів замовника щодо місця розташування ТС містобудівній документації будівельним нормам. При цьому, земельна ділянка за адресою АДРЕСА_1 згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, має кадастровий номер 5120610100:02:006:0306, площу 0,2035 га та перебуває в оренді Товариства з обмеженою відповідальністю «Тека» (код ЄДРПОУ 30587315). Окрім того, графічні матеріали із зазначенням бажаного місяця розташування ТС виконані в незадовільній якості, що не уможливлює встановлення точного місця розташування тимчасової споруди. Також, до заяви не додано всі документи передбачені п.2.6 розділу 2 Порядку №244, що є підставою для відмови у видачі паспорта прив`язки згідно п.2.14 розділу 2 Порядку №244.

Відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Суд враховує правові висновки Верховного Суду та Великої Палати Верховного Суду, викладені в постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 16.05.2018 року, справа № 918/633/16 та постанові Великої Палати Верховного Суду від 12.06.2018 року, справа № 905/1552/16. Так, Верховним Судом було зазначено, що «Порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності визначає механізм розміщення ТС для провадження підприємницької діяльності, реалізація якого передбачає наявність документів на землекористування, та не містить жодних положень щодо правових підстав набуття суб`єктами господарювання прав на земельні ділянки у зв`язку з розміщенням ТС.

За відсутності рішення органу місцевого самоврядування про надання земельної ділянки у власність або в користування юридична особа або фізична особа не має права використовувати земельну ділянку комунальної форми власності, а тому розміщення відповідачем ТС за відсутності документів, які підтверджують право користування земельною ділянкою комунальної власності, право розпорядження якою належить до компетенції Ради, не можна визнати законним».

Таким чином, враховуючи викладене, судом встановлено, що спірні тимчасові споруди (павільйони) ОСОБА_1 , які розміщені на підставі паспорта прив`язки реєстраційний № НОМЕР_1 , виданого 21.08.2015 відділом містобудування і архітектури Балтської районної державної адміністрації, по вул. Уварова, м. Балта, Одеської області (біля тротуару та моста через річку Кодима, навпроти автостанції, що знаходиться за адресою вул.Уварова, 38, м.Балта, Одеської області), на теперішній час знаходяться там неправомірно, адже за відсутності відповідних правових підстав, а відтак, суд доходить висновку щодо обґрунтованості позовних вимог Балтської міської ради Одеської області до ОСОБА_1 , та відповідно наявності законодавчо передбачених підстав для їх задоволення, шляхом зобов`язання ОСОБА_1 демонтувати три тимчасові споруди (павільйони), встановлені на підставі паспорту прив`язки № НОМЕР_1 , виданого 21.08.2015 року Балтською районною державною адміністрацією, які розміщені по вулиці Уварова, м. Балта, Одеської області.

Згідно з ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 1 статті 72 КАС України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Статтю 73 КАС України передбачено, що належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень.

Відповідно до статей 74-76 КАС України обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Статтею 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно зі ст.242 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Відтак, беручи до уваги вищевикладене, та оцінюючи наявні в матеріалах справи письмові докази в сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Балтської міської ради Одеської області є правомірними, а отже підлягають задоволенню, з вище окреслених підстав.

Керуючись ст.ст.72-76, 139, ч.9 ст.205, ст.ст.241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов Балтської міської ради Одеської області до ОСОБА_1 про зобов`язання демонтувати тимчасові споруди (павільйони) задовольнити.

2. Зобов`язати ОСОБА_1 демонтувати три тимчасові споруди (павільйони), встановлені на підставі паспорту прив`язки №13-26/04, виданого 21.08.2015 року Балтською районною державною адміністрацією, які розміщені по вулиці Уварова, м.Балта, Одеської області.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки встановлені ст.ст.293,295 КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст.255 КАС України.

Рішення складено 28.10.2022 р., з урахуванням знаходження судді Харченко Ю.В., у відпустці у період часу з 13.09.2022 р. по 07.10.2022 р., а також на лікарняному - з 10.10.2022 р. по 20.10.2022 р.

Суддя Харченко Ю.В.

Дата ухвалення рішення28.10.2022
Оприлюднено31.10.2022
Номер документу107010602
СудочинствоАдміністративне
Сутьзобов`язання демонтувати тимчасові споруди (павільйони

Судовий реєстр по справі —420/11403/21

Ухвала від 25.03.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

Ухвала від 28.08.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

Ухвала від 08.08.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

Ухвала від 19.07.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

Постанова від 28.03.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Постанова від 28.03.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 02.03.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 20.01.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 20.01.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 06.01.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні