ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
просп. Науки, 5, м. Харків, 61022, тел./факс (057)702-10-79, inbox@lg.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
31 жовтня 2022 року Справа № 913/672/21
Провадження №33/913/672/21
Господарський суд Луганської області у складі колегії суддів:
головуючий суддя Драгнєвіч О.В.,
судді Іванов А.В.,
Масловський С.В.,
розглянувши матеріали за позовом заступника керівника Луганської обласної прокуратури (вул.Б.Ліщини, 27, м.Сєвєродонецьк, Луганська область, 93405) в інтересах держави в особі позивача Луганської обласної державної адміністрації - обласної військово-цивільної адміністрації (пр-т. Центральний, буд. 59, м. Сєвєродонецьк, Луганська область, 93400)
до відповідача Нижньодуванської селищної ради Сватівського району Луганської області (вул.Каштанова, буд.79, смт.Нижня Дуванка, Сватівський район, Луганська область, 92612)
третя особа-1, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - Державне підприємство "Білокуракинське лісомисливське господарство" (вул.Магістральна, буд. 2, смт. Білокуракине, Луганська область, 92200)
третя особ-2, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Головне управління Держгеокадасту у Луганській області (просп.Центральний, буд.17, корп.2, м.Сєвєродонецьк, Луганська область, 93404)
про витребування земельної ділянки,
без виклику представників учасників,
В С Т А Н О В И В:
Заступник керівника Луганської обласної прокуратури звернувся до Господарського суду Луганської області з позовом в інтересах держави в особі Луганської обласної державної адміністрації - обласної військово - цивільної адміністрації до Нижньодуванської селищної ради, в якому просить витребувати на користь держави в особі Луганської обласної державної адміністрації - обласної військово - цивільної адміністрації з незаконного володіння Нижньодуванської селищної ради Сватівського району Луганської області земельну ділянку лісогосподарського призначення площею 112,2850 га з кадастровим номером 4425486500:06:004:0130.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що земельна ділянка площею 114,2850 га кадастровий номер 4425486500:06:004:0123 незаконно вибула з володіння Луганської обласної державної адміністрації - обласної військово-цивільної адміністрації та була передана у комунальну власність Нижньодуванської селищної ради Сватівського району Луганської області на підставі наказів Головного управління Держгеокадастру у Луганській області № 4215-сг від 20.12.2019, № 3-ОТГ від 07.12.2020, акту приймання-передачі земельної ділянки сільськогосподарського призначення.
В подальшому, за результатами поділу вищевказаної земельної ділянки утворено 2 земельні ділянки: площею 2 га, кадастровий номер 4425486500:06:004:0129 та площею 112,2850 га кадастровий номер 4425486500:06:004:0130.
При цьому, з урахуванням того, що земельна ділянка з кадастровим номером 4425486500:06:004:0129 не накладається на землі лісогосподарського призначення і знаходиться за межами державного лісового фонду, витребуванню з чужого незаконного володіння Нижньодуванської селищної ради підлягає земельна ділянка лісогосподарського призначення площєю 112,2850 га, кадастровий номер 4425486500:06:004:0130.
Прокурор посилається на неправомірність передачі земельних ділянок лісового фонду із державної у комунальну власність Нижньодуванської селищної ради Сватівського району Луганської області та зміну цільового призначення - на сільськогосподарські угіддя, без згоди Державного підприємства "Білокуракинське лісомисливське господарство", яке є постійним користувачем земельної ділянки, та розпорядника вказаної категорії землі, оскільки передумовою виникнення права власності на земельну ділянку за певних обставин має бути рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування, які діють від імені власника, про передання у власність земельної ділянки.
Відсутність спрямованого на відчуження спірної земельної ділянки рішення уповноважного органу державної влади - Луганської обласної державної адміністрації - означає, що держава, як власник, волю (згоду) на її відчуження не виявляла, а тому вона вибула з володіння власника поза його волею - без прийняття ним відповідного рішення.
Враховуючи положення ст.57 ЗК України, ст.31 ЛК України, Луганська обласна державна адміністрація згідно зі ст. ст. 387, 388 Цивільного кодексу України має право на витребування від Нижньодуванської селищної ради земельної ділянки, яка вибула з її володіння поза волею та була набута у комунальну власність та перебуває в розпорядженні Нижньодуванської селищної ради Сватівського району Луганської області.
Частинами 3, 4 ст. 53 ГПК України передбачено, що у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, а також може вступити за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом до іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами.
Відповідно до ст. 16 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" місцеві державні адміністрації в межах, визначених Конституцією і законами України, здійснюють на відповідних територіях державний контроль за використанням та охороною земель, лісів, надр, води, атмосферного повітря, рослинного і тваринного світу та інших природних ресурсів.
Згідно з ч. 1 ст. 57 ЗК України земельні ділянки лісогосподарського призначення за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування надаються в постійне користування спеціалізованим державним або комунальним лісогосподарським підприємствам, іншим державним і комунальним підприємствам, установам та організаціям, у яких створено спеціалізовані підрозділи, для ведення лісового господарства.
Відповідно до ч. 2 ст. 84 ЗК України право державної власності на землю набувається і реалізується державою через органи виконавчої влади відповідно до повноважень, визначених цим Кодексом.
Статтями 7, 8 Лісового кодексу України визначено, що ліси, які знаходяться в межах території України, є об`єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника на ліси здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією України. Право державної власності на ліси набувається і реалізується державою в особі Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій відповідно до закону.
Пунктом 4 ч. 1 ст. 31 ЛК України визначено, що обласні державні адміністрації у сфері лісових відносин у межах своїх повноважень на їх території передають у власність, надають у постійне користування для ведення лісового господарства земельні лісові ділянки, що перебувають у державній власності, на відповідній території.
З аналізу зазначених норм законодавства вбачається, що землі лісогосподарського призначення, які за матеріалами лісовпорядкування знаходяться у користуванні державних лісогосподарських підприємств, належать до державної власності та перебувають у розпорядженні обласних державних адміністрацій.
В даному випадку прокурор посилається на те, що Луганська обласна державна адміністрація - обласна військово-цивільна адміністрація є суб`єктом владних повноважень, наділена повноваженнями вживати заходи щодо усунення виявлених порушень та є належним позивачем, з огляду на на те, що відбулося незаконне розпорядження спірною земельною ділянкою, яка належить до земель державної власності лісогосподарського призначення.
Протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 27.09.2021 справа передана на розгляд судді Драгнєвіч О.В.
Ухвалою Господарського суду Луганської області від 04.10.2021 підтверджено підстави представництва заступнику керівника Луганської обласної прокуратури інтересів держави в особі Луганської обласної державної адміністрації - обласної військово-цивільної адміністрації, заявленим позовним вимогам; прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження; залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - Державне підприємство "Білокуракинське лісомисливське господарство"; підготовче засідання призначено на 03.11.2021; встановлено учасникам строки для подання заяв по суті.
Від позивача (Луганської обласної державної адміністрації - обласної військово-цивільної адміністрації) надійшли пояснення б/н від 13.10.2021 з додатковими документами та заява про відмову від позовної заяви б/н від 13.10.2021.
В поданих поясненнях, з урахуванням заяви про відмову від позову, позивач зазначає, що позовна заява не відповідає вимогам чинного законодавства, зокрема, облдержадміністрація не є належним позивачем у цій справі, оскільки спірна земельна ділянка відноситься до земель сільськогосподарського призначення, що в свою чергу відповідно до положень Земельного кодексу України позбавляє Луганську обласну державну адміністрацію можливості розпоряджатися земельною ділянкою до внесення відповідних відомостей до Державного земельного кадастру (далі - ДЗК). Відомості Державного земельного кадастру щодо цільового призначення земельної ділянки як земель сільськогосподарського призначення є достовірними, а у позовній заяві рішення про незаконність внесення зазначених даних жодним чином не оскаржується та вимога щодо коригування відповідних даних відсутня.
Розпорядження спірною земельною ділянкою, до внесення відповідних відомостей до ДЗК щодо цільового призначення земельної ділянки, здійснює Держгеокадастр, а не облдержадміністрація, яка відповідно не може бути позивачем у справі. До моменту проведення інвентаризації, визначення цільового призначення земельної ділянки, внесення відомостей до Державного земельного кадастру облдержадміністрація не володіла інформацією щодо зазначеної земельної ділянки, а на момент звернення прокурора із запитом, який передував поданню позовної заяви, у облдержадміністрації відсутні законодавчо визначені підстави щодо вчинення юридично значимих дій відносно неї та відповідно право на звернення до суду.
Позивач вважає, що твердження прокурора, що внесення відомостей до Державного земельного кадастру щодо цільового призначення земельної ділянки, під час проведення інвентаризації земель не відповідає положенням земельного законодавства України, у випадку, що розглядається мало місце саме внесення відомостей щодо цільового призначення земельної ділянки, а не зміна її цільового призначення.
На думку позивача, вимогу про витребування земельної ділянки на користь держави не можливо реалізувати, оскільки вказана земельна ділянка і так перебуває в державній власності.
Облдержадміністрація не уповноважена звертатися до суду щодо земельних ділянок сільськогосподарського призначення, оскільки такими повноваженнями наділено саме Держгеокадастр, тому позивач вважає, що прокурором не доведено необхідність захисту інтересів держави, не обґрунтовано підстави звернення згідно ст.23 Закону України "Про прокуратуру"
Враховуючи викладене позивач відмовляється від позовної заяви заступника керівника Луганської обласної прокуратури та просить залишити позовну заяву без руху. У випадку не прийняття судом відмови від позовної заяви позивач просить залучити Головне управління Держгеокадастру у Луганській області у якості відповідача/співвідповідача у справі.
Додатково в заяві про відмову від позовної заяви б/н від 13.10.2021 позивач керуючись положеннями статті 46, 174 ГПК України, враховуючи надані пояснення, також зазначив про відмову від позову прокурора та просив залишити позовну заяву без руху.
Відповідач у відзиві на позовну заяву за вих.№02-25/1549 від 21.10.2021, що надійшов на електронну пошту суду 27.10.2021, підписаний електронним цифровим підписом, зазначає, що згідно додатку до акту примання-передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення із державної до комунальної власності від 07.12.2020 Нидньодуванська селищна рада прийняла у комунальну власність земельну ділянку площею 114,2850 га кадастровий номер 4425486500:06:004:0123. Передача та отримання земельних ділянок відбулась на виконання та відповідно статей 15-1, 117, 122 Земельного кодексу України, Указу Президента України від 15.10.2020 року № 449 "Про деякі заходи щодо прискорення реформ у сфері земельних відносин", Постанови Кабінету Міністрів України від 16.11.2020 року № 1113 "Деякі заходи щодо прискорення реформ у сфері земельних відносин".
Земельна ділянка з кадастровим номером 4425486500:06:004:0130 утворилась за результатами поділу земельної ділянки 4425486500:06:004:0123. Однак, на даний час Нижньодуванська селищна рада не може зареєструвати право комунальної власності, так як в додатку до акту приймання- передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення із державної у комунальну власність від 07.12.2020 не значиться новостворена земельна ділянка з кадастровим номером 4425486500:06:004:0130. Відповідач звертає увагу, що земельна ділянка з кадастровим номером 4425486500:06:004:0130 згідно публічній кадастровій карті України враховується як державна власність.
При отриманні земельної ділянки та до цього часу відповідачу не було відомо про те, що на дану земельну ділянку частково накладаються землі Лісогосподарського призначення, які перебувають в постійному користуванні ДП "Білокуракинське ЛМГ" оскільки інвентаризацію земельної проведено Головним Держгеокадастром у Луганській області.
Протокольною ухвалою суду від 03.11.2021 оголошено перерву в судовому засіданні до 23.11.2021.
Від органу прокуратури 22.11.2021 через канцелярію суду надійшли письмові пояснення за вих.№15/-1-814вих-21 від 18.11.2021, в яких останній зазначає, що відповідно до ч. 5 ст. 55 ГПК України відмова органу, уповноваженого здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах, від поданого прокурором в інтересах держави позову (заяви), подання ним заяви про залишення позову без розгляду не позбавляє прокурора права підтримувати позов (заяву) і вимагати розгляду справи по суті.
З аналізу норм ч.5 ст.122 ЗК України, п.4 ч.1 ст.31 ЛК України, ст.16 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" вбачається, що землі лісогосподарського призначення, які за матеріалами лісовпорядкування знаходяться у користуванні державних лісогосподарських підприємств, належать до державної власності та перебувають у розпорядженні обласних державних адміністрацій.
Посилання представника Луганської ОДА на наявність у даних спірних правовідносинах повноважень Головного управління Держгеокадастру у Луганській області у зв`язку із визначенням цільового призначення спірної земельної ділянки як земель сільськогосподарського призначення є помилковим, оскільки у даному ж випадку, спірна земельна ділянка має лісогосподарське призначення. Згідно з п .1 ч. 1ст. 15-1, ч.ч. 1,7,8 ст. 20, ч.4 ст.122 Земельного кодексу України територіальні органи Держгеокадастру України взагалі не наділені повноваженнями щодо вилучення, зміни цільового призначення і надання у власність земель лісогосподарського призначення державної власності для нелісогосподарських потреб.
Предметом спору є земельна ділянка лісогосподарського призначення площею 112,2850 га з кадастровим номером 4425486500:06:004:0130, яка утворилась за результатами поділу земельної ділянки площею 114,2850 га кадастровий номер 4425486500:06:004:0123. У Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно взагалі відсутні відомості щодо земельної ділянки з кадастровим номером 4425486500:06:004:0130.
Дані Публічної кадастрової карти та планово-картографічних матеріалів лісовпорядкування підтверджують, що земельна ділянка площею 112,2850 га кадастровий номер 4425486500:06:004:0130 розташована на землях лісогосподарського призначення ДП "Білокуракинське ЛМГ", а саме: на землях Троїцького лісництва (квартал № 81).
На момент прийняття наказу Головного управління Держгеокадастру у Луганській області №4215-сг від 20.12.2019, вищевказана земельна ділянка перебувала в постійному користуванні ДП "Білокуракинське лісомисливське господарство", що підтверджується планово- картографічними матеріалами лісовпорядкування.
Від відповідача 16.11.2021 надійшов лист №02-25/1682 від 12.11.2021 з доказами направлення відзиву іншим учасникам справи.
Суд долучив його до матеріалів справи, а також прийняв раніше поданий відзив.
Протокольною ухвалою суду від 23.11.2021 на підставі ч.3 ст.177 ГПК України продовжено строк проведення підготовчого провадження на 30 днів, по 02.01.2021 включно; відкладено судове засідання в підготовчому провадженні на 09.12.2021; визнано явку представників органу прокуратури та третьої особи (ДП "Білокуракинське лісомисливське господарство") обов`язковою (роз`яснено, що участь представника у судовому засіданні можлива в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду та в приміщенні суду), явка представників позивача та відповідача не є обов`язковою; встановлено органу прокуратури строк до 07.12.2021 для подання до суду письмових пояснень з приводу заявленого позивачем клопотання про залучення Головного Управління Держгеокадастру в Луганській області як співвідповідача, також про необхідність його залучення до участі у справі в якості третьої особи на стороні відповідача; вирішено повідомити учасників справи ухвалою-повідомленням.
Від органу прокуратури 06.12.2021 через канцелярію суду надійшли заперечення на клопотання позивача про залучення ГУ Держгеокадастру у Луганській області як відповідача або співвідповідача у справі за вих.15/1-833вих-21 від 03.12.2021, в яких останній зазначає, що на підставі наказу № 3-ОТГ від 07.12.2020 Головним управлінням Держгеокадастру у Луганській області за відсутності повноважень відповідно до акту приймання-передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення передано із державної власності у комунальну власність Нижньодуванської селищної ради земельну ділянку площею 114,2850 га кадастровий номер 4425486500:06:004:0123 (за результатами поділу вищевказаної земельної ділянки утворено 2 земельн ділянки: площею 2 га кадастровий номер 4425486500:06:004:0129 та площею 112,2850 га кадастровий номер 4425486500:06:004:0130). Таким чином на підставі акту приймання-передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення на теперішній час земельна ділянка площею 112,2850 га кадастровий номер 4425486500:06:004:0130 перебуває у незаконному володінні Нижньодуванської селищної ради.
Враховуючи, що вимоги про визнання незаконними наказів Головного управління Держгеокадастру в Луганській області № 4215-сг від 20.12.2019 та № 3-ОТГ від 07.12.2020 у даному випадку не заявлено, відсутні підстави для залучення Головного управління Держгеокадастру в Луганській області як співвідповідача.
Крім того, прокурор вважає, що відсутні підстави для залучення Головного управління Держгеокадастру в Луганській області до участі у справі як третьої особи на стороні відповідача.
Ухвалою Господарського суду Луганської області від 09.12.2021 в задоволенні клопотання Луганської обласної державної адміністрації - обласної військово-цивільної адміністрації, викладеного в письмових поясненнях б/н від 13.10.2021, про залишення позову без розгляду у зв`язку із не підтриманням позову прокурора відмовлено; у задоволенні клопотання Луганської обласної державної адміністрації - обласної військово-цивільної адміністрації про залучення Головного управління Держгеокадасту у Луганській області в якості відповідача/співвідповідача у справі, викладеного в письмових поясненнях б/н від 13.10.2021, відмовлено; залучено до участі у справі в якості третьої особи-2, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Головне управління Держгеокадасту у Луганській області, якому встановлено строк - до 23.12.2021 для подання письмових пояснень; відкладено судове засідання в підготовчому провадженні на 24.12.2021.
Від органу прокуратури через канцелярію суду 20.12.2021 надійшли додаткові пояснення (в порядку ст.ст.42, 53, 161 ГПК України) за вих.№15/1-882вих-21 від 17.12.2021, в яких зазначає, що Нижньодуванською селищною радою не здійснено державну реєстрацію права власності територіальної громади на земельну ділянку площею 112,2850 га кадастровий номер 4425486500:06:004:0130 в Державному реєстрі прав у зв`язку з тим, що в акті приймання-передачі значиться земельна ділянка з кадастровим номером 4425486500:06:004:0123.
Нижньодуванська селищна рада вже розпорядилась земельною ділянкою площею 2 га кадастровий номер 4425486500:06:004:0129, передавши її у приватну власність ОСОБА_1 , що підтверджується витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку НВ-4405562302021 від 20.07.2021.
У Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно взагалі відсутні відомості щодо земельної ділянки з кадастровим номером 4425486500:06:004:0130, таким чином вказана земельна ділянка перебуває у володінні Нижньодуванської селищної ради на підставі акту приймання-передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення від 07.12.2020.
Також від органу прокуратури через канцелярію суду 20.12.2021 надійшло клопотання про приєднання доказів до матеріалів справи за вих.№15-1-881вих-21 від 17.12.2021, зокрема копію запиту Луганської обласної прокуратури № 15/1-857вих-21 від 13.12.2021, копії листа Державного підприємства «Харківська державна лісовпорядна експедиція» Українського державного проектного лісовпорядного виробничого об`єднання «Укрдержліспроект» № 760 від 14.12.2021 та протоколу засідання лісовпорядної комісії Луганського обласного управління лісового та мисливського господарства з розгляду проекту організації та розвитку лісового господарства ДП «Білокуракинське лісомисливське господарство», інформацію з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
В обгрунтування поданного клопотання, прокурор зазначає, що на спростування доводів представника відповідача, що проект організації та розвитку лісового господарства ДП «Білокуракинське лісомисливське господарство» не є належним та достовірним доказом в розумінні норм ст. 76 - 78 ГПК України, так як не містить відмітки про його погодження та затвердження, виникла необхідність у поданні до суду копій вказаних документів.
Крім того, до пояснень від 13.10.2021 представником позивача долучено інформацію з ДЗК, водночас перевіркою даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно встановлено, що відомості щодо земельної ділянки з кадастровим номером 4425486500:06:004:0130 у Реєстрі відсутні.
Враховуючи, що вказані відомості прокурором отримано вже після звернення з позовною заявою до суду, у прокурора була відсутня об`єктивна можливість для їх подання одночасно із поданням позовної заяви.
Суд, заслухавши усне клопотання прокурора про поновлення процесуального строку, керуючись ч.8 ст.80, ч.1 ст.119 ГПК України задовольнив клопотання, поновив пропущений процесуальний строк для подання доказів по день їх фактичного надходження до суду -20.12.21, долучив їх до справи разом з поданими додатковими поясненнями за вих.№15/1-882вих-21 від 17.12.2021, про що постановив протокольну ухвалу від 24.12.2021.
Від третьої особи-2 (Головного управління Держгеокадасту у Луганській області) 20.12.2021 на електронну пошту суду надійшла заява про продовження процесуального строку, встановленого судом б/н від 20.12.2021, яка також надійшла через канцелярію суду 23.12.2021, в якій останній просить родовжити процесуальний строк, встановлений судом, для подання пояснень у справі № 913/672/21.
Разом з цим, 22.12.2021 від третьої особи-2 (Головного управління Держгеокадасту у Луганській області) через підсистему «Електронний суд» надійшли додаткові пояснення у справі б/н від 22.12.2021, тобто у строк, встановлений судом.
Оскільки письмові пояснення подані третьою особою своєчасно, у строк в становлений судом, підстави для задоволення раніше поданого клопотання про продовження процесуального строку для подання пояснень відсутні, а тому суд відмовив в його задоволенні, про що постановив протокольну ухвалу від 24.12.2021.
Від відповідача 20.12.2021 через канцелярію суду надійшла заява про визнання позову за вих.№02-25/1800 від 08.12.2021, в якій останній також просить судові засідання проводити за відсутності представника відповідача.
В судовому засіданні 24.12.2021 суд, керуючись положеннями ч.10 ст.33, п.17 ч.2 ст.182 ГПК України, враховуючи складність справи, з метою забезпечення процесуальних прав учасників та вчинення дій, необхідних для подальшого правильного та своєчасного розгляду справи по суті, дійшов висновку про необхідність подальшого розгляду справи в колегіальному складі. Судом було оголошено короткочасну перерву в судовому засіданні 24.12.2021 до 14 год. 00 хв. для визначення автоматизованою системою складу колегії суддів для подальшого розгляду справи.
У відповідності до протоколу автоматичного визначення складу колегії суддів від 24.12.2021 для розгляду справи визначено колегію суддів у складі: головуючий суддя - Драгнєвіч О.В, судді -Іванов А.В., Масловський С.В.
Ухвалою Господарського суду Луганської області від 24.12.2021 відкладено підготовче засідання на 20.01.2022.
Через систему "Електронний суд" від третьої особи-2 надійшло клопотання про долучення доказів щодо направлення іншим учасникам справи раніше поданих письмових пояснень від 26.01.2022.
Суд задовольнив подане клопотання, долучив його до матеріалів справи, а також прийняв подані раніше письмові пояснення від 22.12.2021, про що постановив протокольну ухвалу від 09.02.2022.
Через систему "Електронний суд" від третьої особи-1 надійшло клопотання про долучення доказів направлення іншим учасникам справи раніше поданих письмових пояснень від 11.01.2022 №04/05.
Суд постановив протокольну ухвалу, якою задовольнив клопотання про долучення доказів направлення іншим учасникам письмових пояснень. Прийняв раніше подані письмові пояснення від 11.01.2022 №04/05.
Від позивача на адресу суду надійшли додаткові пояснення від 26.01.2022 без доказів направлення копій цих пояснень третім особам.
Протокольною ухвалою суду від 09.02.2022 закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті на 23.02.2022; визнано явку представників учасників справи не обов`язковою; позивачу (Луганській обласній державній адміністрації - обласної військово-цивільної адміністрації) встановлено строк до 18.02.2022 для подання суду доказів направлення раніше поданих пояснень від 26.01.2022 третім особам; повідомлено учасників справи ухвалою-повідомленням від 09.10.2022.
На адресу суду від Луганської обласної прокуратури надійшли письмові пояснення № 15/1-105вих-22 від 08.02.2022 з додатками, в яких зазначає, що межі спірної земельної ділянки площею 112,2850 га з кадастровим номером 4425486500:06:004:01ЗО відображені на Публічній кадастровій карті України, частково перетинають межі земельної ділянки лісового фонду квартал 81 виділи 1-4, 6-10 Троїцького лісництва, яка згідно з матеріалами базового лісовпорядкування меж земельних ділянок відноситься до земель лісогосподарського призначення квартал 81 виділи 1-4, 6-10 Троїцького лісництва ДП «Білокуракинське ЛМГ».
Факт перетину меж земельних ділянок підтверджується інформацією Державного підприємства «Харківська державна лісовпорядна експедиція» Українського державного проектного лісовпорядного виробничого об`єднання «Укрдержліспроект» від 07.07.2021 № 419 та доданою схемою перетину, на якій земельна ділянка з кадастровим номером 4425486500:06:004:0130 (утворена за результатами поділу земельної ділянки площею 114,2850 га кадастровий номер 4425486500:06:004:0123) частково накладається на землі лісогосподарського призначення державного лісового фонду квартал 81 Троїцького лісництва ДП «Білокуракинське ЛМГ», площа перетину становить 103,5310 га із загальної площі ділянки 112,2850 га.
На електронну адресу суду від позивача надійшло клопотання б/н від 13.02.2022 про долучення доказів до матеріалів справи, а саме доказів направлення раніше поданих пояснень б/н від 26.01.2022, суд задовольнив зазначене клопотання, про що постановив протокольну ухвалу від 23.02.2022.
На адресу суду від Луганської обласної прокуратури надійшло клопотання №15/1-105вих22 від 22.02.2022 про долучення доказів до матеріалів справи, суд задовольнив зазначене клопотання, про що постановив протокольну ухвалу 23.02.2022.
Протокольною ухвалою суду від 23.02.2022 у відповідності до ст.216 ГПК України оголошено перерву в судовому засіданні з розгляду справи по суті до 23.03.2022; учасників справи повідомлено ухвалою-повідомленням від 23.02.2022.
Судове засідання з розгляду справи по суті, призначене на 23.03.2022, не відбулося у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України та запровадженням на території України воєнного стану Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 №64/2022, веденням активних бойових дій на території міста Харкова та Харківської області з метою збереження життя, здоров`я та забезпечення безпеки представників учасників і працівників суду.
Зокрема, 21.03.2022 на офіційному сайті Господарського суду Луганської області учасників судових процесів було повідомлено про те, що у зв`язку з введенням воєнного стану, з метою збереження життя і здоров`я працівників суду та учасників судових процесів, захисту їх законних прав та інтересів у господарському суді діє особливий режим роботи до закінчення обставин, які створюють загрозу життю працівників суду та учасників судових процесів. Слухання судових справ, призначених до розгляду на 21.03.2022 - 25.03.3022, будуть перенесені на інші дати, про що сторін повідомлять додатково ухвалами суду. В подальшому про режим роботи суду буде повідомлено шляхом розміщення відповідного оголошення на офіційному сайті суду та на сторінці в Facebook.
В подальшому строк дії воєнного стану в Україні згідно з Указом Президента №133/2022 від 14.03.2022 продовжено з 05 години 30 хвилин 26.03.2022 строком на 30 діб, згідно з Указом Президента № 259/2022 від 18.04.2022 продовжено з 05 години 30 хвилин 25.04.2022 строком на 30 діб, згідно з Указом Президента України від 17.05.2022 №341/2022 продовжено з 05 години 30 хвилин 25.05.2022 строком на 90 діб.
Указом Президента України від 12.08.2022 №573/2022 останній раз строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 23.08.2022 строком на 90 діб, тобто до 21.11.2022.
За змістом статей 10, 12-2 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» правосуддя в Україні в умовах воєнного стану має здійснюватися у повному обсязі, тобто не може бути обмежено конституційне право людини на судовий захист.
Також в пункті 1 рішення Ради суддів України № 9 від 24.02.2022 зазначено, що навіть в умовах воєнного або надзвичайного стану, робота судів не може бути припинена, тобто не може бути обмежено конституційне право людини на судовий захист.
Згідно з опублікованими Радою суддів України 02.03.2022 Рекомендаціями щодо роботи судів в умовах воєнного стану, судам України рекомендовано по можливості відкладати розгляд справ (за винятком невідкладних судових розглядів) та знімати їх з розгляду, зважати на те, що велика кількість учасників судових процесів не завжди мають змогу подати заяву про відкладення розгляду справи через задіяння до функціонування критичної інфраструктури, вступ до лав Збройних сил України, територіальної оборони, добровольчих воєнних формувань та інших форм протидії збройної агресії проти України, або не можуть прибути в суд у зв`язку з небезпекою для життя.
З моменту введення воєнного стану та початку ведення активних бойових дій на території, зокрема Харківської та Луганської областей, суд не міг повною мірою забезпечувати безпеку учасників судових проваджень, апарату суду, суддів, у зв`язку з чим, у Господарському суді Луганської області було встановлено особливий режим роботи в умовах воєнного стану й запроваджено відповідні організаційні заходи.
Проте, Господарський суд Луганської області продовжує здійснювати правосуддя та працює у дистанційному режимі.
У відповідності до ч.2 ст.195 ГПК України суд розглядає справу по суті протягом тридцяти днів з дня початку розгляду справи по суті.
Разом з цим, відповідно до статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Враховується, що суди повинні забезпечувати безпеку учасників судового провадження, запобігти створенню перешкод для реалізації ними права на судовий захист та визначених законом процесуальних прав в умовах воєнного стану, коли реалізація учасниками справи своїх прав і обов`язків є суттєво ускладненою.
Враховуючи поточну обстановку в м.Харкові під час продовження дії на території України воєнного стану, з метою забезпечення процесуальних прав учасників провадження, та недопущення випадків загрози життю, здоров`ю та безпеці учасників справи, суд дійшов висновку про можливість призначення судового засідання щодо продовження розгляду справи по суті, запропонувати учасникам провести його без особистої участі їх представників в судовому засіданні безпосередньо у приміщенні суду в м. Харкові (запропонувати учасникам подати письмові клопотання про розгляд справи за їх відсутності на підставі наявних у суду матеріалів або у разі необхідності - надати до суду заяви про їх участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду).
Керуючись ст.ст. 2, 120, 194 - 196, 202, 216, 232, 234-235 Господарського процесуального кодексу України, суд
У Х В А Л И В:
1. Призначити судове засідання з розгляду справи по суті на 09.11.2022 о 12 год. 20хв.
2. Засідання відбудеться у приміщенні господарського суду за адресою: м.Харків, проспект Науки, 5, в залі судових засідань №108.
3. Явка представників учасників справи в судове засідання визнається необов`язковою.
4. Роз`яснити учасникам справи, що вони мають право заявити клопотання про розгляд справи за їх відсутності на підставі наявних у суду матеріалів, про що відповідно до ч. 3 ст. 196 ГПК України подати заяву, або у разі необхідності - брати участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду, у тому числі з використанням власних технічних засобів, відповідно до ст. 197 ГПК України.
5. Довести до відома учасників про можливість надсилання документів, що стосуються розгляду справи, без особистого прибуття до приміщення суду:
- через особистий кабінет в системі «Електронний суд» https://id.court.gov.ua;
- у разі неможливості надсилання через систему «Електронний суд» - електронною поштою на е-mail: inbox@lg.arbitr.gov.ua (з обов`язковим підписанням всіх документів кваліфікованим електронним підписом);
- у разі неможливості надсилання документів в електронному вигляді - звичайною поштою на офіційну адресу суду (61022, м. Харків, проспект Науки, буд. 5).
Інформацію щодо роботи суду та щодо розгляду конкретної судової справи можна отримати на сторінці суду на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою: http://lg.arbitr.gov.ua/sud5014/.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання 31.10.2022 та не може бути оскаржена окремо від рішення суду.
Суддя Олена ДРАГНЄВІЧ
Суддя Антон ІВАНОВ
Суддя Сергій МАСЛОВСЬКИЙ
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 31.10.2022 |
Оприлюднено | 01.11.2022 |
Номер документу | 107022437 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про усунення порушення прав власника |
Господарське
Східний апеляційний господарський суд
Россолов Вячеслав Володимирович
Господарське
Східний апеляційний господарський суд
Россолов Вячеслав Володимирович
Господарське
Східний апеляційний господарський суд
Россолов Вячеслав Володимирович
Господарське
Східний апеляційний господарський суд
Россолов Вячеслав Володимирович
Господарське
Господарський суд Луганської області
Драгнєвіч О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні