Рішення
від 31.10.2022 по справі 640/24484/21
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 жовтня 2022 року м. Київ № 640/24484/21

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Аверкової В.В., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження матеріали адміністративної справи

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ДТЕК Луганська теплова

електрична станція»

до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики

та комунальних послуг,

про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії,

У С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «ДТЕК Луганська теплова електрична станція» (далі по тексту - позивач) звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі по тексту - відповідач), в якому просить:

- визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо невнесення відомостей про позивача до Ліцензійного реєстру НКРЕКП відповідно до постанови НКРЕКП від 30 червня 2020 року № 1253,

- визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо невнесення відомостей про позивача до Ліцензійного реєстру НКРЕКП відповідно до постанови НКРЕКП від 30 червня 2020 року № 1254,

- зобов`язати відповідача внести до Ліцензійного реєстру НКРЕКП відомості про видані ліцензії позивачу відповідно до постанов НКРЕКП від 30 червня 2020 року № 1253, від 30 червня 2020 року № 1254.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що відповідачем було прийнято рішення про видачу ліцензій на виробництво теплової та електричної енергії. Наступними рішеннями відповідач скасував постанови про видачу ліцензії. У подальшому, рішення про скасування ліцензій були скасовані у судовому порядку, тоді як відповідачем не анульовано записи на постановах № 1253 та № 1254 "про втрату чинності" та не внесено до ліцензійного реєстру рішення про видачу ліцензії протягом трьох робочих днів з дня набрання рішенням суду законної сили.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 03 вересня 2021 року відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду у порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

Відповідачем 07 жовтня 2021 року подано відзив на позовну заяву, в якому зазначено, що вирішення питання щодо внесення до Ліцензійного реєстру НКРЕКП певної інформації відноситься до внутрішньої компетенції державного органу (дискреційних повноважень), у зв`язку з чим суд не може перебирати на себе компетенцію державного органу, а тому позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Відповідач також звертає увагу на пропущення позивачем строку звернення до суду, оскільки рішення про видачу ліцензій було прийнято у червні 2020 року, тоді як включення до ліцензійного реєстру відповідних відомостей повинно відбутись протягом трьох днів, а отже строк звернення до суду розпочався, на думку позивача, у липні 2020 року, тоді як позивач звернувся до суду лише у серпні 2021 року.

У цьому випадку, вивчивши характер спірних правовідносин, суд вважає описану позивачем бездіяльність відповідача триваючою, оскільки правовідносини між позивачем та відповідачем як ліцензіатом та ліцензіаром тривають, а тому відповідач як особа, яка імовірно вчинила бездіяльність, перебуває надалі у стані безперервного продовження цієї бездіяльності. При цьому, ця бездіяльність безперервно порушує норми закону протягом якогось часу.

Отже, триваючими визнаються правопорушення, які, почавшись з протиправної дії або бездіяльності, здійснюються безперервно шляхом невиконання обов`язку. Початковим моментом такого діяння може бути активна дія або бездіяльність, коли винний або не виконує конкретний покладений на нього обов`язок, або виконує його неповністю чи неналежним чином.

Крім того, позивач чітко пов`язує обов`язок відповідача щодо внесення його до ліцензійного реєстру з встановленими обставинами у рішенні суду від 20 травня 2021 року в адміністративній справі № 640/19688/20, яке набрало законної сили 25 серпня 2021 року, а тому звернення до суду з позовом 31.08.2021 відбулось у межах встановленого процесуальним законом строку.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

Товариство з обмеженою відповідальністю "ДТЕК Луганська теплова електрична станція" є юридичною особою - код ЄДРПОУ 43589678, відповідно до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань основними видом діяльності є виробництво електроенергії (код КВЕД 35.11).

У 2020 році позивач звернувся до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, із заявами про отримання ліцензій на виробництво електричної та теплової енергії.

За наслідками розгляду заяв відповідачем прийнято постанову від 30 червня 2020 року № 1253 "Про видачу ліцензії з виробництва електричної енергії ТОВ "ДТЕК Луганська ТЕС" та постанову від 30 червня 2020 року № 1254 "Про видачу ліцензії з виробництва теплової енергії ТОВ "ДТЕК Луганська ТЕС".

Відповідно до пункту 1 зазначених Постанов за видачу ліцензії справляється плата в розмірі одного прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що діє на день прийняття цієї постанови, яку має бути внесено на рахунок Державної казначейської служби України у строк не пізніше десяти робочих днів з дня оприлюднення цього рішення в установленому порядку.

Пунктом 2 вказаних Постанов позивача зобов`язано у термін до 01 вересня 2020 року (включно) надати до НКРЕКП копію акта приймання-передачі об`єкта оренди, що засвідчує фактичну передачу ТОВ "ДТЕК Луганська ТЕС" цілісного майнового комплексу Луганської ТЕС відповідно до договору оренди від 30 квітня 2020 року № 183-ТРП.

Пунктом 3 вказаних постанов визначено, що кожна постанова набирає чинності з дня її прийняття, крім пункту 1, який набирає чинності з 01 вересня 2020 року, та підлягає визнанню такою, то втратила чинність, у разі не надання до НКРЕКП Акта в термін, встановлений пунктом 2 цієї постанови.

Постанови оприлюднені на офіційному веб-сайті регулятора (Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг) 02 липня 2020 року.

Відповідно до платіжних доручень № 3468278, № 3468390, № 3475566, № 3475568 позивачем сплачену за видачу кожної ліцензії плату у загальному розмірі 2102 грн.

12 серпня 2020 року Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, прийнято постанову № 1536 «Про внесення змін до деяких постанов НКРЕКП та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов НКРЕКП», якою визнано такою, що втратила чинність, Постанову № 1254 та внесено зміни до постанови № 1253, згідно яких відтерміновано (перенесено) набуття чинності постанови в частині видачі ліцензії на виробництво електричної та теплової енергії з 01 вересня 2020 року до 01 січня 2021 року та зобов`язано позивача подати документи, які підтверджують правонаступництво позивача за борговими зобов`язанням Товариства з обмеженою відповідальність «ДТЕК Східенерго» перед Національної акціонерною компанією «Нафтогаз України».

02 вересня 2020 року відповідач прийняв постанову № 1661 про скасування постанов № 1253 та № 1254.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 20 травня 2021 року в адміністративній справі № 640/19688/20 визнано протиправними та скасовано пункт 1 та пункт 3 постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 12 серпня 2020 року № 1536 в частині, що стосується Товариства з обмеженою відповідальністю "ДТЕК Луганська теплова електрична станція", а також постанову Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 02 вересня 2020 року № 1661 в частині, що стосується Товариства з обмеженою відповідальністю "ДТЕК Луганська теплова електрична станція".

Вважаючи, що відповідач зобов`язаний внести до ліцензійного реєстру рішення про видачу ліцензії не пізніше трьох робочих днів з дня набрання законної сили рішенням суду в адміністративній справі № 640/19688/20, але протиправно не зробив цього, звернувся з цим позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, Окружний адміністративний суд міста Києва зазначає таке.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

На підставі статті 1 Закону України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг" Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, є постійно діючим центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, який утворюється Кабінетом Міністрів України.

Згідно з частиною другою статті 3 Закону регулятор здійснює державне регулювання шляхом:

1) нормативно-правового регулювання у випадках, коли відповідні повноваження надані Регулятору законом;

2) ліцензування діяльності у сферах енергетики та комунальних послуг.

Відповідно до пункту 3 частини першої статті 17 Закону для ефективного виконання завдань державного регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг Регулятор розробляє та затверджує нормативно-правові акти, зокрема:

ліцензійні умови провадження господарської діяльності у сферах енергетики та комунальних послуг;

порядки контролю за дотриманням вимог законодавства у відповідній сфері регулювання та ліцензійних умов;

порядок ліцензування видів господарської діяльності, державне регулювання яких здійснюється Регулятором.

На підставі частин першої та третьої статті 6 Закону України "Про ринок електричної енергії" державне регулювання ринку електричної енергії здійснює Регулятор у межах повноважень, визначених цим Законом та іншими актами законодавства.

До повноважень Регулятора на ринку електричної енергії належать:

1) ліцензування господарської діяльності у сфері електроенергетики відповідно до вимог цього Закону та контроль за додержанням ліцензіатами ліцензійних умов провадження господарської діяльності;

2) затвердження ліцензійних умов провадження певних видів господарської діяльності у сфері електроенергетики, ліцензування яких належить до повноважень Регулятора.

Відповідно до статті 16 Закону України "Про теплопостачання" до повноважень національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, належать, зокрема:

ліцензування господарської діяльності з виробництва теплової енергії (крім виробництва теплової енергії на установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії), діяльності з виробництва теплової енергії на теплоцентралях, теплоелектростанціях, атомних електростанціях і когенераційних установках, транспортування її тепловими мережами, постачання теплової енергії в обсягах, що перевищують рівень, який встановлюється умовами та правилами провадження господарської діяльності (ліцензійними умовами);

затвердження в установленому порядку ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії, у тому числі на теплоелектроцентралях, теплоелектростанціях, атомних електростанціях і когенераційних установках та установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії, з транспортування і постачання теплової енергії та порядку контролю за їх додержанням.

Порядок ліцензування видів господарської діяльності, державне регулювання яких здійснюється Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, затверджений постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 03 березня 2020 року № 548 (далі - Порядок № 548)

Підпунктом 1.3 пункту 1 Порядку № 548 надані визначення:

видача ліцензії - надання суб`єкту господарювання права на провадження виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, шляхом прийняття НКРЕКП рішення про видачу ліцензії, про що робиться запис у ліцензійному реєстрі;

здобувач ліцензії - суб`єкт господарювання, який звернувся в установленому порядку до НКРЕКП із заявою про отримання ліцензії на право провадження господарської діяльності у сферах енергетики та комунальних послуг;

ліцензіат - суб`єкт господарювання, який має ліцензію на право провадження господарської діяльності у сферах енергетики та комунальних послуг;

ліцензійні умови - нормативно-правовий акт НКРЕКП, положення якого встановлюють вичерпний перелік вимог до провадження господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, обов`язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії;

ліцензія - право суб`єкта господарювання на провадження виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню.

На підставі підпункту 2.5 пункту 2 Порядку № 548 до заяви про отримання ліцензії додаються:

1) документи, перелік яких визначений відповідними ліцензійними умовами та є вичерпним;

2) копія паспорта керівника здобувача ліцензії (або його уповноваженого представника) із відміткою контролюючого органу про повідомлення про відмову через свої релігійні переконання від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків (подається тільки фізичними особами-підприємцями, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган);

3) опис документів, що подаються для отримання ліцензії, у двох екземплярах (у разі подання документів у паперовій формі). При поданні заяви поштовим відправленням посадовою особою НКРЕКП один екземпляр опису повертається здобувачу ліцензії поштовим відправленням.

Згідно з підпунктом 2.6 пункту 2 Порядку № 548 посадовим особам НКРЕКП забороняється вимагати від здобувача ліцензії:

1) подання оригіналів документів (крім документів, що складаються безпосередньо здобувачем ліцензії);

2) зазначення в документах, що подаються для отримання ліцензії, інформації або подання документів, не передбачених ліцензійними умовами;

3) документи, що підтверджують або спростовують інформацію про нього, які видаються іншими органами державної влади, органами місцевого самоврядування або їх посадовими особами (виписки, витяги, довідки, листи);

4) наявність на документі (його копії), що подається суб`єктом господарювання, відбитка його печатки або нотаріального засвідчення вірності копії документа, якщо обов`язковість такого нотаріального засвідчення не встановлена законом.

Отже, до заяви про отримання ліцензії додаються документи, вичерпний перелік яких визначений відповідними ліцензійними умовами.

Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії затверджені постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1467 (далі - Ліцензійні умови № 1467).

Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії (далі - ліцензована діяльність), а також визначають вичерпний перелік вимог, обов`язкових для виконання під час провадження ліцензованої діяльності (пункт 1.1 Ліцензійних умов № 1467).

Згідно з підпунктами 1.5 та 1.6 Ліцензійних умов № 1467 здобувач ліцензії, який має намір провадити господарську діяльність з виробництва електричної енергії, подає до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - НКРЕКП), заяву про отримання ліцензії за формою згідно з додатком 1.

До заяви про отримання ліцензії здобувачем ліцензії додаються документи згідно з переліком, який є вичерпним:

1) копія паспорта керівника здобувача ліцензії (або довіреної особи) із відміткою органу державної податкової служби про повідомлення про відмову через свої релігійні переконання від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків (подається тільки фізичними особами-підприємцями, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби);

2) засвідчені керівником або уповноваженою особою здобувача ліцензії копії документів, що підтверджують наявність у здобувача ліцензії на праві власності, господарського відання, користування, лізингу або на підставі договору концесії заявлених засобів провадження господарської діяльності у місцях провадження господарської діяльності;

3) засвідчені керівником або уповноваженою особою здобувача ліцензії копії сторінок технічних паспортів електрогенеруючого обладнання, що підтверджують установлену потужність заявленого електрогенеруючого обладнання (у разі відсутності технічного паспорта - інші документи, що підтверджують його технічні характеристики);

4) відомість про місця та засоби провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії (додаток 2);

5) схеми приєднання об`єктів електроенергетики здобувача ліцензії до електричної мережі із позначенням приладів обліку електричної енергії.

Документи до заяви про отримання ліцензії здобувачем ліцензії додаються відповідно до опису, складеного у двох екземплярах за формою згідно з додатком 3до цих Ліцензійних умов (пункт 1.7 Ліцензійних умов № 1467).

Згідно пункту 1.8 Ліцензійних умов № 1467 якщо здобувач ліцензії відповідає таким критеріям:

має чинну ліцензію на право провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії, видану до дня набрання чинності Законом України «Про ринок електричної енергії»;

не змінює місць та засобів провадження господарської діяльності відповідно до чинної ліцензії;

відповідно до пункту 2 постанови НКРЕКП від 22 березня 2017 року № 309 "Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії" подав до НКРЕКП документи і відомості, визначені частиною третьою статті 15 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності", то для отримання нової ліцензії на право провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії з дати початку дії нового ринку електричної енергії здобувач ліцензії до заяви про отримання ліцензії додає:

1) відомість про місця та засоби провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії за формою, наведеною в додатку 2до цих Ліцензійних умов;

2) заяву про анулювання чинної на момент звернення ліцензії на право провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії з дати набрання чинності новою ліцензією.

Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії затверджені постановою НКРЕКП від 22 березня 2017 року № 308 (далі - Ліцензійні умови N 308).

Ці Ліцензійні умови розроблено відповідно до законів України «Про теплопостачання», «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг», «Про ліцензування видів господарської діяльності», «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» (пункт 1.1 Ліцензійних умов № 308).

Згідно підпунктів 1.6 та 1.7 Ліцензійних умов № 308 здобувач ліцензії, який має намір провадити господарську діяльність з виробництва теплової енергії, подає до органу ліцензування заяву про отримання ліцензії за формою згідно з додатком 1до Ліцензійних умов.

До заяви про отримання ліцензії здобувач подає документи згідно з переліком, який є вичерпним:

1) відомості про засоби провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії (додаток 2);

2) відомості про місця провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії (додаток 3);

3) засвідчені в установленому порядку копії документів, що підтверджують право власності, користування або концесії здобувача ліцензії на заявлені засоби провадження господарської діяльності;

4) копія паспорта керівника здобувача ліцензії (або довіреної особи) із відміткою органу державної податкової служби про повідомлення про відмову через свої релігійні переконання від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків (подається тільки фізичними особами-підприємцями, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби);

5) копії сторінок технічних паспортів теплогенеруючих установок (або інших документів), що підтверджують їх технічні характеристики та місце їх встановлення (у разі відсутності технічного паспорту на теплогенеруючі установки - інші документи, що підтверджують їх технічні характеристики).

Документи до заяви про отримання ліцензії здобувачем надаються відповідно до опису, складеного за формою згідно з додатком 4 до Ліцензійних умов, у двох екземплярах (пункт 1.8 Ліцензійних умов № 308).

Відповідно до підпунктів 3.1 та 3.2 пункту 3 Порядку № 548 НКРЕКП протягом семи робочих днів з дня одержання заяви про отримання ліцензії встановлює наявність або відсутність підстав для залишення її без розгляду. У разі наявності таких підстав відповідний структурний підрозділ НКРЕКП готує проект листа про залишення заяви без розгляду, який надається на підпис члену НКРЕКП відповідно до розподілу функціональних обов`язків.

На підставі підпункту 4.4 пункту 4 Порядку № 548 у разі встановлення під час розгляду заяви про отримання ліцензії відсутності підстав для відмови у видачі ліцензії НКРЕКП приймає рішення про видачу ліцензії.

У рішенні про видачу ліцензії зазначається код класифікації доходів бюджету, за яким на рахунок Державної казначейської служби України має бути внесена плата за видачу ліцензії.

Рішення про видачу ліцензії набирає чинності з дня його прийняття, якщо більш пізній строк набрання ним чинності не встановлено в рішенні.

Оприлюднення на офіційному вебсайті НКРЕКП та внесення до ліцензійного реєстру рішення про видачу ліцензії здійснюється не пізніше трьох робочих днів з дня його прийняття.

Згідно з підпунктом 4.5 пункту 4 Порядку № 548 за видачу ліцензії справляється разова плата в розмірі одного прожиткового мінімуму виходячи з розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що діє на день прийняття НКРЕКП рішення про видачу ліцензії.

Плата за видачу ліцензії вноситься ліцензіатом у строк не пізніше десяти робочих днів з дня внесення запису щодо рішення про видачу ліцензії до ліцензійного реєстру.

Документом, що підтверджує внесення плати за видачу ліцензії, є копія квитанції, виданої банком, копія платіжного доручення з відміткою банку, квитанція з платіжного термінала, квитанція (чек) з поштового відділення зв`язку.

Ліцензія видається на необмежений строк (підпункт 4.7 пункту 4 Порядку).

Як свідчать матеріали справи, відповідачем прийнято постанови від 30 червня 2020 року N 1253 "Про видачу ліцензії з виробництва електричної енергії ТОВ "ДТЕК Луганська ТЕС" та від 30 червня 2020 року N 1254 "Про видачу ліцензії з виробництва теплової енергії ТОВ "ДТЕК Луганська ТЕС".

У постановах зазначено, що вони набирають чинності з дня їх прийняття, крім пункту 1, який набирає чинності з 01 вересня 2020 року, та підлягають визнанню такими, що втратили чинність, у разі не надання до НКРЕКП Акта в термін, встановлений пунктом 2 постанов.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 20 травня 2021 року в адміністративній справі № 640/19688/20, яке набрало законної сили 25 серпня 2021 року, установлено, що на час прийняття Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, постанови від 02 вересня 2020 року N 1661 "Про скасування деяких постанов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг" в частині, що стосується позивача, відповідачем не враховано те, що позивач виконав відповідні пункти постанов відповідача.

Згідно частини 4 статті 78 Кодексу адміністративного судочинства України, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Між тим, відповідач не вніс інформацію про видані ліцензії позивачу до Ліцензійного реєстру НКРЕКП, що свідчить про протиправну бездіяльність НКРЕКП - невнесення відомостей про Ліцензіата - Товариство з обмеженою відповідальністю "ДТЕК Луганська ТЕС", до Ліцензійного реєстру НРЕКП, відповідно до Постанов НКРЕКП №№ 1253, 1254 від 30 червня 2020 року стосовно виданих ліцензій упродовж визначеного Порядком строку.

На підставі пункту 4 частини першої статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України способом захисту прав особи від протиправної бездіяльності є визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.

Тобто дії, які він повинен вчинити за законом.

Згідно частини четвертої статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

Відповідно до підпункту 4.4 пункту 4 Порядку № 548, у разі встановлення під час розгляду заяви про отримання ліцензії відсутності підстав для відмови у видачі ліцензії НКРЕКП приймає рішення про видачу ліцензії. Оприлюднення на офіційному вебсайті НКРЕКП та внесення до ліцензійного реєстру рішення про видачу ліцензії здійснюється не пізніше трьох робочих днів з дня його прийняття.

Аналіз вказаних приписів Порядку № 458 свідчить, що в даному випадку відповідач позбавлений права діяти на власний розсуд, оскільки нормами законодавства визначений єдиний можливий алгоритм дій відповідача - внести до ліцензійного реєстру рішення про видачу ліцензії не пізніше трьох робочих днів з дня прийняття такого рішення.

На підставі викладеного є безпідставними доводи відповідача про втручання судом першої інстанції в дискреційні повноваження державного органу.

Зазначене свідчить, про наявність підстав для зобов`язання відповідача внести до Ліцензійного реєстру НКРЕКП відомості про видані ліцензії Товариству з обмеженою відповідальністю "ДТЕК Луганська ТЕС".

Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

На переконання суду, відповідачем не доведено правомірність вчинених дій та прийнятого рішення, з урахуванням вимог, встановлених частиною 2 статті 19 Конституції України та частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог та системного аналізу положень законодавства України, суд приходить до висновку про наявність підстав для часткового задоволення позову.

На підставі вище викладеного, керуючись статтями 2, 6-10, 19, 72-77, 90, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ДТЕК Луганська теплова електрична станція» - задовольнити.

2. Визнати протиправною бездіяльність Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, щодо невнесення відомостей про Товариство з обмеженою відповідальністю «ДТЕК Луганська теплова електрична станція» до Ліцензійного реєстру Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, відповідно до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 30 червня 2020 року № 1253.

3. Визнати протиправною бездіяльність Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, щодо невнесення відомостей про Товариство з обмеженою відповідальністю «ДТЕК Луганська теплова електрична станція» до Ліцензійного реєстру Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, відповідно до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 30 червня 2020 року № 1254.

4. Зобов`язати Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, внести до Ліцензійного реєстру Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, відомості про видані ліцензії Товариству з обмеженою відповідальністю «ДТЕК Луганська теплова електрична станція» відповідно до постанов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 30 червня 2020 року № 1253, від 30 червня 2020 року № 1254.

5. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (03057, м. Київ, вул. Смоленська, 19, код ЄДРПОУ 39369133) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ДТЕК Луганська теплова електрична станція» (79026, м. Львів, вул. Козельницька, буд. 15, код ЄДРПОУ 43589678) судовий збір у розмірі 6810 (шість тисяч вісімсот десять) гривень.

Рішення суду, відповідно до частини першої статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Суддя В.В. Аверкова

Дата ухвалення рішення31.10.2022
Оприлюднено01.11.2022
Номер документу107034165
СудочинствоАдміністративне
Сутьвидачу ліцензій було прийнято у червні 2020 року, тоді як включення до ліцензійного реєстру відповідних відомостей повинно відбутись протягом трьох днів, а отже строк звернення до суду розпочався, на думку позивача, у липні 2020 року, тоді як позивач звернувся до суду лише у серпні 2021 року. У цьому випадку, вивчивши характер спірних правовідносин, суд вважає описану позивачем бездіяльність відповідача триваючою, оскільки правовідносини між позивачем та відповідачем як ліцензіатом та ліцензіаром тривають, а тому відповідач як особа, яка імовірно вчинила бездіяльність, перебуває надалі у стані безперервного продовження цієї бездіяльності. При цьому, ця бездіяльність безперервно порушує норми закону протягом якогось часу. Отже, триваючими визнаються правопорушення, які, почавшись з протиправної дії або бездіяльності, здійснюються безперервно шляхом невиконання обов`язку. Початковим моментом такого діяння може бути активна дія або бездіяльність, коли винний або не виконує конкретний покладений на нього обов`язок, або виконує його неповністю чи неналежним чином. Крім того, позивач чітко пов`язує обов`язок відповідача щодо внесення його до ліцензійного реєстру з встановленими обставинами у рішенні суду від 20 травня 2021 року в адміністративній справі № 640/19688/20, яке набрало законної сили 25 серпня 2021 року, а тому звернення до суду з позовом 31.08.2021 відбулось у межах встановленого процесуальним законом строку

Судовий реєстр по справі —640/24484/21

Ухвала від 25.04.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Ухвала від 20.03.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Постанова від 10.02.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Ухвала від 12.12.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Ухвала від 15.11.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Рішення від 31.10.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аверкова В.В.

Ухвала від 13.10.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аверкова В.В.

Ухвала від 03.09.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аверкова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні