Рішення
від 07.11.2022 по справі 420/12018/22
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/12018/22

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 листопада 2022 року Одеський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Левчук О.А., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження в порядку письмового провадження в місті Одесі адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Торговий дім С-Ойл до Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області про визнання протиправним та скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду та просить суд визнати протиправним та скасувати рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін № 42 від 26.07.2022 року.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що згідно постанови згідно з п. 1 Постанови Кабінету Міністрів України «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» від 13.03.2022р. №303 припинено проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду на період воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24.02.2022р. №64 «Про введення воєнного стану в Україні». Відповідно до п. 2 Постанови від 13.03.2022р. №303 дозволено протягом періоду воєнного стану здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) в окремих сферах, зокрема щодо запобігання неконтрольованому зростанню цін на товари, які мають істотну соціальну значущість, виключно на підставі рішення центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері за наявності загрози, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави, та/або з метою виконання міжнародних зобов`язань України. Переліком товарів, що мають істотну соціальну значущість, затвердженим постановою КМУ від 22.04.2020р. №341, передбачено, зокрема, бензини марок А-92 та А-95, а також дизельне пальне. Таким чином, протягом періоду воєнного стану - з 24.02.2022р. по 24.08.2022 р. (якщо строк не буде продовжено) - позапланові заходи державного нагляду (контролю) щодо запобігання неконтрольованому зростанню цін на бензин А-92, А-95 та дизельне пальне дозволено виключно на підставі рішення центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері. Наказ Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області про проведення перевірки винесено на підставі доручення Прем`єр-міністра України від 08.05.2022 р. № 11381/1/1-22. Згідно доручення від 08.05.2022р. №11381/0/1-22, Прем`єр-Міністр України Денис Анатолійович Шмигаль доручив, зокрема, ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 забезпечити проведення перевірок дотримання суб єктами господарювання на роздрібному ринку пального вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін. У разі необхідності вжити відповідних заходів реагування. Про результати у тижневий строк поінформувати Кабінет Міністрів України. У свою чергу, у відповідності до Листа Держпродспоживслужби від 08.05.2022р. №15.2.2-7/4861, яким Держпродспоживслужба погодила Головним управлінням в областях та м. Києві невідкладно вжити заходи щодо забезпечення проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) з питань дотримання суб`єктами господарювання на роздрібному ринку пального вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін. Про вжиті відповідні заходи поінформувати Держпродспоживслужбу у термін до 12.05.2022 р. На виконання вказаних документів, у період з 18.05.2022р. по 30.05.2022р. діяльність ТОВ «ТД «С-ОЙЛ» перевірено Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області на предмет дотримання суб`єктами господарювання на роздрібному ринку пального вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін. За результатами зазначеної позапланової перевірки Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області складено Акт від 30.05.2022р. №456, згідно якого порушень чинного законодавства не встановлено. Однак, ані доручення Прем`єр-Міністра України від 08.05.2022р. №11381/0/1-22, ані Лист Держпродспоживслужби від 08.05.2022р. №15.2.2-7/4861 не містять положення про систематичне та/або періодичне проведення перевірок, а з їх тексту випливає висновок про єдиноразове застосування як вказаного документу, так і єдиноразове проведення перевірки, про результати яких Держпродспоживслужби мало надати звіт у тижневий строк з дня відповідного доручення. Як вбачається з форми документа - доручення, яке скеровано на єдиноразове застосування, його змісту - вжити відповідних заходів реагування та поінформувати Кабінет Міністрів України у тижневий строк, та, нарешті, факту проведення позапланової перевірки ТОВ «ТД «С-ОЙЛ» (засвідчено Актом від 30.05.2022р. №456), дію Доручення Прем`єр- міністра України від 08.05.2022р. №11381/0/1-22 - вичерпано одноразовим застосуванням. Таким чином, неодноразове призначення та проведення позапланових перевірок на підставі одного й того ж самого доручення, строк виконання та строк звітування за яким вже вичерпано, не таким рішенням, що прийнято на підставі, в межах повноважень та у спосіб, визначені законом України. Також, Порядком декларування зміни роздрібних цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, і товари протиепідемічного призначення, що необхідні для запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS- CoV-2, затвердженим постановою КМУ від 22.04.2020р. №341 (надалі - Порядок №341), визначено механізм декларування зміни роздрібної ціни на товари, що мають істотну соціальну значущість, і товари протиепідемічного призначення, що необхідні для запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, переліки яких затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 р. № 341 Про заходи щодо стабілізації цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, товари протиепідемічного призначення. Згідно Переліку №341, до товарів, що мають істотну соціальну значущість, включено, зокрема: Бензин марки А-92, Бензин марки А-95, Дизельне пальне. Згідно п. З Порядку №341 декларування зміни роздрібних цін на товари здійснюється суб`єктом господарювання щодо об`єкта (закладу) роздрібної торгівлі у разі збільшення роздрібної ціни на товар, що реалізується таким об`єктом (закладом), порівняно з роздрібною ціною на дату набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 22 квітня 2020 р. № 341 або з попередньо задекларованою роздрібною ціною (крім випадків збільшення ціни внаслідок закінчення строку дії знижки або зменшення ціни): на 15 відсотків і більше - за 30 днів до початку застосування роздрібної ціни, яка декларується, без урахування дня декларування; на 10 відсотків і більше, але менше ніж 15 відсотків, - за 14 днів до початку застосування роздрібної ціни, яка декларується, без урахування дня декларування; на 5 відсотків і більше, але менше ніж 10 відсотків, - за три дні до початку застосування роздрібної ціни, яка декларується, без урахування дня декларування. Оскільки ТОВ «ТД «С-ОЙЛ» створено лише 25.04.2022р. (додаток 1-2) та на дату набрання чинності Постанови №341 - 18.05.2020р. - не існувало, воно не спроможне й задекларувати ціни на товари станом на 18.05.2020р., тобто виконати перший обов`язок, передбачений Порядком №341. У свою чергу, другий обов`язок, передбачений п. З Порядку №341 - задекларувати зміну роздрібної ціни - передбачає обов`язок суб`єкта господарювання задекларувати не саму ціну, а лише зміну на понад 5% роздрібної ціни порівняно до попередньо задекларованої. Однак, такий обов`язок може бути виконаний суб`єктом господарювання лише після виконання першого обов`язку задекларувати первинну ціну, який у свою чергу запроваджено постановою № 341 лише 18.05.2020 року. Разом з тим, чинним законодавством не визначено протягом якого строку з моменту утворення юридичної особи, запис про яку до ЄДР внесено після 18.05.2020 р., вона зобов`язана задекларувати первинну ціну. Зважаючи на те, що ТОВ «ТД «С-ОЙЛ» створено лише 25.04.2022 року та на дату набрання чинності постанови № 341 не існувало, воно не спроможне задекларувати ціни на товари станом на 18.05.2020 року. В свою чергу, оскільки для ТОВ «ТД «С-ОЙЛ» відсутній обов`язок задекларувати первинну ціну, вона згідно п. 3 постанови № 341 позбавлено можливості виконати другий обов`язок задекларувати зміну роздрібної ціни на попередньо задекларованої. Крім того, чинними нормами, на які посилається відповідач, не передбачено, що ціна першого продажу товару прирівнюється до задекларованої ціни, а, отже, у відповідача відсутні правові підстави визначати суму необгрунтовано отриманої виручки від зазначеної ціни.

Від представника відповідача Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області надійшов відзив, в якому представник відповідача вказує, що відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 13 березня 2022 р. № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» протягом періоду воєнного стану дозволено здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) в окремих сферах, зокрема щодо запобігання неконтрольованому зростанню цін на товари, які мають істотну соціальну значущість, виключно на підставі рішення центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері. Наказом Міністерства економіки України від 02.04.2022 № 679 «Про рішення щодо проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) протягом періоду воєнного стану» дозволило Держпродспоживслужбі протягом періоду воєнного стану проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) щодо суб`єктів господарювання роздрібної торгівлі сфері формування, встановлення та застосування цін на товари, які мають істотну соціальну значущість. Тобто, твердження позивача про відсутність повноваження у фахівців Головного управління щодо здійснення перевірок дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих ціп не відповідає дійсності та спростовується наведеним вище. Жодним нормативно-правовим актом не встановлено мораторію на проведення перевірок на предмет дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін. Прем`єр-міністром України 08 травня 2022 р. доручено забезпечити проведення перевірок дотримання суб`єктами господарювання на роздрібному ринку пального вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін. Перелік товарів, що мають істотну соціальну значущість затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 22 квітня 2020 р. №341, в якій серед переліченого товару, зокрема, є дизельне пальне. Механізм декларування зміни роздрібних цін на товари визначає Порядок декларування зміни роздрібних цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, і товари протиепідемічного призначення, що необхідні для запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 22 квітня 2020 р. № 341. Так, відповідно до пункту 3 Порядку декларування зміни роздрібних цін на товари здійснюється суб`єктом господарювання щодо об`єкта (закладу) роздрібної торгівлі у разі збільшення роздрібної ціни на товар, що реалізується таким об`єктом (закладом), порівняно з роздрібною ціною на дату набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 22 квітня 2020 р. №341 або з попередньо задекларованою роздрібною ціною (крім випадків збільшення ціни внаслідок закінчення строку дії знижки або зменшення ціни): на 15 відсотків і більше - за 30 днів до початку застосування роздрібної ціни, яка декларується, без урахування дня декларування; на 10 відсотків і більше, але менше ніж 15 відсотків, - за 14 днів до початку застосування роздрібної ціни, яка декларується, без урахування дня декларування; на 5 відсотків і більше, але менше ніж 10 відсотків, - за три дні до початку застосування роздрібної ціни, яка декларується, без урахування дня декларування. Отже, якщо суб`єктом господарювання здійснюється реалізація нафтопродуктів та планується збільшення роздрібної ціни на 5 і більше відсотків, у зв`язку з коливанням на валютному ринку, задля уникнення критичної ситуації на роздрібному ринку пального, надмірного тиску на бізнес та мінімізації негативних наслідків, зокрема, створення штучного дефіциту пального або припинення господарської діяльності, у суб`єктів господарювання виникає обов`язок декларування зміни ціни. Перша реалізація дизельного палива товариством на АЗС за місцем провадження господарської діяльності здійснена 26.08.2022 за ціною 58,00 грн/л (з ПДВ), що підтверджується копією Z звіту, наданого під час перевірки. Проте, у період з 07.06.2022 по 27.06.2022 товариство здійснювало реалізацію дизельного палива за цінами від 64,00 грн/л (з ПДВ) до 65,00 грн/л (з ПДВ), які збільшилися на 5% і більше без декларування зміни роздрібних цін на дизельне паливо. Так, до прикладу, згідно Z звіту (Резервуар 4) 07.06.2022 товариство реалізувало 50 літрів дизельного палива на загальну суму 3250 грн, тобто за 65 грн/л. Оскільки ціна на реалізацію дизельного палива за 1 л збільшилась більш ніж на 5%, у позивача виник обов`язок декларування зміни роздрібних цін, проте позивачем цього зроблено не було. Згідно інформації, наведеної у першому рядку довідки, яка є додатком до Акту від 22.07.2022 №50, 07.06.2022 згідно наданих позивачем Z-звітів, товариством реалізовано 50 літрів дизельного палива за ціною 65,00 грн., проте ціна палива, яка б мала бути відповідно до запровадженого способу регулювання - 60,89 гривень. Як наслідок, 07.06.2022 всупереч вище наведеним нормам реалізовано 50 літрів дизельного палива за завищеною ціною, що призвело до отримання необґрунтованої виручки на суму 205,50 гривень. Аналогічно виведено порушення щодо реалізацію дизельного палива 09.06.2022, 10.06.2022-27.06.2022 року, про що детально зазначено у додатку до Акту. Отже, твердження позивача про те, що фахівцями Головного управління розраховано суму необґрунтовано отриманої виручки визначено за умов недостовірних відомостей є безпідставним, оскільки суму необґрунтовано отриманої виручки розраховано на підставі Z-звітів, наданих позивачем під час перевірки. Таким чином, позивачем в порушення вимог Порядку не здійснено у термін, встановлений постановою декларування змін роздрібних цін на дизельне паливо. Під час перевірки фахівцями Головного управління встановлено, що в реєстрі роздрібних цін на товари, до якого є вільний доступ, позивачем лише аж 12.07.2022 здійснено декларування зміни роздрібних цін на дизельне пальне за адресою здійснення господарської діяльності (09601, Київська область, Білоцерківський район, с. Ківшовата, вул. Свободи, 2). Тобто, декларування позивачем зміни ціни на дизельне пальне 12.07.2022 свідчить про визнання позивачем факту наявного порушення та усвідомлення того, що декларування зміни цій на пальне є обов`язковим для суб`єктів господарювання. Таким чином, Головне управління діяло па підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією і законами України, а також з використанням повноважень з метою, з якою ці повноваження йому надані, рішення від 26.07.2022 № 42 є законними та обґрунтованими.

Ухвалою суду від 07 вересня 2022 року прийнято до розгляду позовну заяву та призначено розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Вивчивши матеріали справи, дослідивши та проаналізувавши надані докази, суд встановив наступне.

11 липня 2022 року Головним управлінням Держпродспоживслужби в Київській області, на підставі доручення Прем`єр-міністра України від 08.05.2022 № 11381/0/1-22, керуючись Законами України «Про ціни і ціноутворення», «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», наказом Держпродспоживслужби від 20.12.2017 № 1207 «Про впровадження процедури відеофіксації» та Положення про Головне управління Держпродспоживслужби в Київській області, видано наказ № 820-ОД, про здійснення в період з 12.07.2022 по 25.07.2022 позапланової перевірки товариства з обмеженою відповідальністю Торговий дім С-Ойл (код ЄДРПОУ 44853826, юридична адреса 67663, Одеська область, Одеський район, с. Усатове, вул. Вернидуба, 50Б; фактична адреса: 09543, Київська область, Білоцерківський район, с. Ківшовата, вул. Свободи, 2), з питань дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін (а.с. 23, 122).

11 липня 2022 року Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області видано посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю) № 709 (а.с. 24, 113).

12 липня 2022 року Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області видано вимогу № 1 про надання інформації (а.с. 25-26, 114).

15 липня 2022 року товариством з обмеженою відповідальністю Торговий дім С-Ойл надано пояснення та копії документів (а.с. 27-33, 115-124).

22 липня 2022 року Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області складено акт за результатами проведення позапланової перевірки за дотриманням суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері формування, встановлення та застосування державних регульованих цін № 50 (а.с. 34-49, 125-138).

26 липня 2022 року Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області винесено рішення про застосування адміністративно-господарських санцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін № 42 (а.с. 50-51, 140).

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та способом, передбаченими Конституцією та законами України.

Основні засади цінової політики і регулює відносини, що виникають у процесі формування, встановлення та застосування цін, а також здійснення державного контролю (нагляду) та спостереження у сфері ціноутворення визначає Закон України «Про ціни і ціноутворення».

Відповідно до ст. 2 ЗУ «Про ціни і ціноутворення» дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають у процесі формування, встановлення та застосування цін Кабінетом Міністрів України, органами виконавчої влади, органами, що здійснюють державне регулювання діяльності суб`єктів природних монополій, органами місцевого самоврядування та суб`єктами господарювання, які провадять діяльність на території України, а також здійснення державного контролю (нагляду) та спостереження у сфері ціноутворення. Дія цього Закону не поширюється на встановлення тарифів на медичні послуги та лікарські засоби в межах програми медичних гарантій згідно із Законом України "Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення".

Згідно ч. 1 ст. 7 ЗУ «Про ціни і ціноутворення» реалізація державної цінової політики, проведення економічного аналізу рівня та динаміки цін, розроблення та внесення пропозицій щодо формування та реалізації державної цінової політики здійснюються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну цінову політику.

Відповідно до ст. 16 ЗУ «Про ціни і ціноутворення» органами державного контролю (нагляду) та спостереження у сфері ціноутворення (далі - уповноважені органи) є: центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з контролю за цінами; інші органи, визначені законом. Повноваження та порядок діяльності уповноважених органів, права та обов`язки їх посадових осіб, які здійснюють державний контроль (нагляд) за дотриманням суб`єктами господарювання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін та державне спостереження у сфері ціноутворення, визначаються цим Законом, Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та іншими законами.

Згідно з п. 1 Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту прав споживачів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.09.2015 року № 667, Держпродспоживслужба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства та який реалізує державну політику, зокрема у галузі державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів.

Пунктом 2 Положення № 667 передбачено, що Держпродспоживслужба у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.

Відповідно до пп. 2 п. 3 Положення № 667 одним з основних завдань Держпродспоживслужби є дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.

Згідно з пп. 11 п. 4 Положення № 667 Держпродспоживслужба відповідно до покладених на неї завдань у сфері дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін: - здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням вимог формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; - здійснює державний нагляд (контроль) за достовірністю інформації, зазначеної у документах про формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; - надає у випадках, передбачених законодавством, висновки щодо економічного обґрунтування витрат під час формування цін (тарифів) на товари, роботи і послуги, щодо яких запроваджено державне регулювання цін (тарифів); - надає органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, суб`єктам господарювання обов`язкові до виконання приписи про усунення порушень вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.

Пунктом 7 вказазного Положення визначено, що Держпродспоживслужба здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи.

Постановою Кабінету Міністрів України № 1092 від 16.12.2015 року утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів за переліком згідно з додатком 1, у тому числі Головне управління Держпродспоживслужби в Київській області.

Відповідно до п. 1 Положення про Головне управління Держпродспоживслужби в Київській області, затвердженого наказом Держпродспоживслужби від 24.02.2020 року № 153, Головне управління Держпродспоживслужби в Київській області є територіальним органом Держпродспоживслужби та їй підпорядковане.

Згідно п. 4 Положення № 153, Головне управління, відповідно до покладених на нього завдань забезпечує реалізацію державної політики, а саме, у сфері дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін: здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням вимог формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; здійснює державний нагляд (контроль) за достовірністю інформації, зазначеної у документах про формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; приймає рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; надає органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, суб`єктам господарювання обов`язкові до виконання приписи про усунення порушення вимог законодавства щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.

Відповідно до ст. 17 ЗУ «Про ціни і ціноутворення» основними функціями уповноважених органів є: 1) виконання контрольно-наглядових функцій за дотриманням вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; 2) здійснення державного спостереження у сфері ціноутворення; 3) запобігання порушенням у сфері ціноутворення.

Згідно ст. 18 ЗУ «Про ціни і ціноутворення» уповноважені органи мають право: 1) проводити у суб`єктів господарювання в установленому порядку планові та позапланові перевірки: достовірності зазначеної у документах інформації про формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; бухгалтерських книг, звітів, кошторисів, декларацій, показників реєстраторів розрахункових операцій та інших документів незалежно від способу подання інформації, пов`язаних з формуванням, встановленням та застосуванням державних регульованих цін; наявності виписки або витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, а також документів, що посвідчують особу, в посадових осіб; 2) одержувати відповідно до законодавства у письмовій формі пояснення, довідки і відомості з питань, що виникають під час проведення перевірки; 3) одержувати безоплатно від суб`єктів господарювання, що перевіряються, копії документів та інші відомості, необхідні для здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, документів, що можуть підтверджувати їх порушення, платіжних доручень, квитанцій, що підтверджують факт перерахування до бюджету коштів у разі застосування адміністративно-господарських санкцій, а також довідки, підготовлені суб`єктами господарювання на їх вимогу; 4) робити запити та одержувати від органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в повному обсязі інформацію та документи, необхідні для виконання покладених на них функцій; 5) вимагати від суб`єктів господарювання, що перевіряються, усунення виявлених порушень вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; 6) приймати рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; 7) надавати органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування, суб`єктам господарювання обов`язкові для виконання приписи про усунення порушень вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; 8) звертатися до суду з позовами про стягнення до бюджету коштів у разі прийняття рішення про порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 20 ЗУ «Про ціни і ціноутворення» до суб`єктів господарювання застосовуються адміністративно-господарські санкції за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін - вилучення необґрунтовано одержаної виручки, що становить позитивну різницю між фактичною виручкою від продажу (реалізації) товару та виручкою за цінами, сформованими відповідно до запровадженого способу регулювання (крім тих, що на постійній основі надають житлово-комунальні послуги або мають адресного споживача), та штраф у розмірі 100 відсотків необґрунтовано одержаної виручки.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

Статтею 2 ЗУ «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» визначено, що дія цього Закону поширюється на відносини, пов`язані зі здійсненням державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності. Дія цього Закону не поширюється на відносини, що виникають під час здійснення заходів валютного нагляду, податкового контролю, митного контролю, державного експортного контролю (крім здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням суб`єктами космічної діяльності України приватної форми власності законодавства про космічну діяльність в Україні), контролю за дотриманням бюджетного законодавства, державного нагляду на ринках фінансових послуг, державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції, державного нагляду (контролю) в галузі телебачення і радіомовлення, державного нагляду (контролю) за дотриманням суб`єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, законодавства у сферах енергетики та комунальних послуг, державного ринкового нагляду та контролю нехарчової продукції, державного нагляду (контролю) за дотриманням суб`єктами господарювання, що провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту, під час рейдових перевірок (перевірок на дорозі), що проводяться з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про автомобільний транспорт", державного нагляду за дотриманням вимог безпеки використання ядерної енергії, державного нагляду (контролю) у сфері безпеки торговельного мореплавства і судноплавства на внутрішніх водних шляхах (у частині нагляду (контролю) за суднами).

Таким чином, відповідач, Головне управління Держпродспоживслужби в Київській області, наділений повноваженнями для здійснення заходів державного нагляду, предметом яких є дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, а обмеження, визначені ч. 2 ст. 2 ЗУ «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» не розповсюджуються на його повноваження.

Відповідно до ст. 7 ЗУ «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки. На підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім`я та по батькові і засвідчується печаткою. У посвідченні (направленні) на проведення заходу зазначаються: найменування органу державного нагляду (контролю), що здійснює захід; найменування суб`єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснюється захід; місцезнаходження суб`єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу, щодо діяльності яких здійснюється захід; номер і дата наказу (рішення, розпорядження), на виконання якого здійснюється захід; перелік посадових осіб, які беруть участь у здійсненні заходу, із зазначенням їх посади, прізвища, ім`я та по батькові; дата початку та дата закінчення заходу; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд, інспектування тощо); підстави для здійснення заходу; предмет здійснення заходу; інформація про здійснення попереднього заходу (тип заходу і строк його здійснення). Посвідчення (направлення) є чинним лише протягом зазначеного в ньому строку здійснення заходу. Перед початком здійснення заходу посадові особи органу державного нагляду (контролю) зобов`язані пред`явити керівнику суб`єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу або уповноваженій ним особі (фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі) посвідчення (направлення) та службове посвідчення, що засвідчує посадову особу органу державного нагляду (контролю), і надати суб`єкту господарювання копію посвідчення (направлення). Посадова особа органу державного нагляду (контролю) без посвідчення (направлення) на здійснення заходу та службового посвідчення не має права здійснювати державний нагляд (контроль) суб`єкта господарювання. Суб`єкт господарювання має право не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходу, якщо вони не пред`явили документів, передбачених цією статтею.

За результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості: ату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім`я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід. Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб`єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства. У разі створення суб`єктом господарювання перешкод органу державного нагляду (контролю) чи його посадовим особам при здійсненні заходів державного нагляду (контролю) в акті обов`язково зазначається опис дій чи бездіяльності, що призвели до створення таких перешкод, з посиланням на відповідні норми закону. В останній день перевірки два примірники акта підписуються посадовими особами органу державного нагляду (контролю), які здійснювали захід, та суб`єктом господарювання або уповноваженою ним особою, якщо інше не передбачено законом. Якщо суб`єкт господарювання не погоджується з актом, він підписує акт із зауваженнями. Зауваження суб`єкта господарювання щодо здійснення державного нагляду (контролю) є невід`ємною частиною акта органу державного нагляду (контролю). У разі відмови суб`єкта господарювання підписати акт посадова особа органу державного нагляду (контролю) вносить до такого акта відповідний запис. Один примірник акта вручається керівнику чи уповноваженій особі суб`єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу, фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі в останній день заходу державного нагляду (контролю), а другий зберігається в органі державного нагляду (контролю).

Згідно ст. 6 ЗУ «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» підставами для здійснення позапланових заходів є, зокрема, доручення Прем`єр-міністра України про перевірку суб`єктів господарювання у відповідній сфері у зв`язку з виявленими системними порушеннями та/або настанням події, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави. Суб`єкт господарювання повинен ознайомитися з підставою проведення позапланового заходу з наданням йому копії відповідного посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю).

З матеріалів справи вбачається, що підставою для проведення перевірки товариства з обмеженою відповідальністю Торговий дім С-Ойл слугував наказ Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області від 11.07.2022 року № 821-ОД, який був виданий на підставі доручення Прем`єр-міністра України №11381/0/1-22 від 08.05.2022 року.

При цьому, дорученням Прем`єр-міністра України №11381/0/1-22 від 08.05.2022 року виданого за результатами наради, на виконуючого обов`язків Голови Держпродспоживслужби Вовнюка А.В. покладено невідкладне забезпечення в межах компетенції проведення перевірок дотримання суб`єктами господарювання на роздрібному ринку пального вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін з застосуванням в разі необхідності відповідних заходів реагування. Зазначене доручення доведене до відома територіальних органів Держпродспоживслужби, листом № 15.2.2-7/4861 від 08.05.2022 року.

Постановою Кабінету Міністрів України від 13 березня 2022 р. № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), протягом періоду воєнного стану дозволено здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) в окремих сферах, зокрема щодо запобігання неконтрольованому зростанню цін на товари, які мають істотну соціальну значущість, виключно на підставі рішення центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері: за наявності загрози, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави; з метою виконання міжнародних зобов`язань України.

Наказом Міністерства економіки України від 02.04.2022 року № 679 дозволено Держпродспоживслужбі протягом періоду воєнного стану проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) щодо суб`єктів господарювання роздрібної торгівлі у сфері формування, встановлення та застосування цін на товари, які мають істотну соціальну значущість, за переліком, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 22 квітня 2020 р. № 341 «Про заходи щодо стабілізації цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, товари протиепідемічного призначення».

З аналізу вищевикладеного слідує, що перевірка товариства з обмеженою відповідальністю Торговий дім С-Ойл за адресою: 09543, Київська область, Білоцерківський район, с. Ківшовата, вул. Свободи, 2), з питань дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, проведена за наявності підстав, визначених чинним законодавством України.

Суд не приймає до уваги посилання представника позивача на те, що у період з 18.05.2022р. по 30.05.2022р. діяльність ТОВ «ТД «С-ОЙЛ» перевірено Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області на предмет дотримання суб`єктами господарювання на роздрібному ринку пального вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, за результатами якої складено акт від 30.05.2022р. №456, а тому доручення Прем`єр-міністра України від 08.05.2022р. № 11381/0/1-22 вичерпано одноразовим застосуванням, оскільки вказане доручення, згідно приписів Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженому постановою КМУ від 18.07.2007 року № 950 є обов`язковим до виконання та стосується суб`єктів господарювання на роздрібному ринку пального та додержання ними вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.

В той же час, проведення перевірки товариства з обмеженою відповідальністю Торговий дім С-Ойл за адресою здійснення господарської діяльності м. Одеса, вул. Академіка Вільямса, 46/1 та складання за результатами такої перевірки акту від 30.05.2022 р. №456, не свідчить про відсутність підстав для проведення перевірки товариства з обмеженою відповідальністю Торговий дім С-Ойл за адресою місця провадження господарської діяльності - Київська область, Білоцерківський район, с. Ківшовата, вул. Свободи, 2.

При цьому, у випадку незгоди товариства з обмеженою відповідальністю Торговий дім С-Ойл з призначенням перевірки згідно наказу від 11.07.2022 року № 821-ОД на підставі доручення Прем`єр-міністра України №11381/0/1-22 від 08.05.2022 року, позивач не позбавлений можливості оскаржити його у встановленому законодавством порядку.

Однак, будь-яких доказів на підтвердження того, що наказ від 11.07.2022 року № 821-ОД було скасовано, станом на дату розгляду справи в суді представником позивача не надано.

Відповідно до ст. 12 ЗУ «Про ціни і ціноутворення» державні регульовані ціни запроваджуються на товари, які справляють визначальний вплив на загальний рівень і динаміку цін, мають істотну соціальну значущість, а також на товари, що виробляються суб`єктами, які займають монопольне (домінуюче) становище на ринку. Державні регульовані ціни можуть запроваджуватися на товари суб`єктів господарювання, які порушують вимоги законодавства про захист економічної конкуренції.

Згідно ст. 13 ЗУ «Про ціни і ціноутворення» державне регулювання цін здійснюється Кабінетом Міністрів України, органами виконавчої влади, державними колегіальними органами та органами місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень шляхом: 1) установлення обов`язкових для застосування суб`єктами господарювання: фіксованих цін; граничних цін; граничних рівнів торговельної надбавки (націнки) та постачальницько-збутової надбавки (постачальницької винагороди); граничних нормативів рентабельності; розміру постачальницької винагороди; розміру доплат, знижок (знижувальних коефіцієнтів); 2) запровадження процедури декларування зміни ціни та/або реєстрації ціни.

Постановою Кабінету Міністрів України від 22 квітня 2020 р. № 341 затверджено Порядок декларування зміни роздрібних цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, і товари протиепідемічного призначення, що необхідні для запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, який визначає механізм декларування зміни роздрібних цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, і товари протиепідемічного призначення, що необхідні для запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, переліки яких затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 22 квітня 2020 р. № 341 Про заходи щодо стабілізації цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, товари протиепідемічного призначення.

Згідно п. 3 Порядку № 341 декларування зміни роздрібних цін на товари здійснюється суб`єктом господарювання щодо об`єкта (закладу) роздрібної торгівлі у разі збільшення роздрібної ціни на товар, що реалізується таким об`єктом (закладом), порівняно з роздрібною ціною на дату набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 22 квітня 2020 р. № 341 або з попередньо задекларованою роздрібною ціною (крім випадків збільшення ціни внаслідок закінчення строку дії знижки або зменшення ціни): на 15 відсотків і більше - за 30 днів до початку застосування роздрібної ціни, яка декларується, без урахування дня декларування; на 10 відсотків і більше, але менше ніж 15 відсотків, - за 14 днів до початку застосування роздрібної ціни, яка декларується, без урахування дня декларування; на 5 відсотків і більше, але менше ніж 10 відсотків, - за три дні до початку застосування роздрібної ціни, яка декларується, без урахування дня декларування.

Відповідно до п. 4, 5, 6 Порядку № 341 декларування зміни роздрібних цін на товари здійснюється в електронному вигляді шляхом подання відомостей, передбачених пунктом 5 цього Порядку, до Держпродспоживслужби через її офіційний веб-сайт з використанням кваліфікованого електронного підпису. Для декларування зміни роздрібної ціни на товар суб`єкт господарювання подає до Держпродспоживслужби відомості про: повне найменування юридичної особи; ідентифікаційний код юридичної особи згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань; прізвище, ім`я, по батькові (за наявності) фізичної особи -підприємця; реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію (за наявності) та/або номер паспорта (для фізичних осіб - підприємців, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті); місцезнаходження об`єкта (закладу) роздрібної торгівлі та його назву; номер телефону та адресу електронної пошти для зв`язку із суб`єктом господарювання; найменування товару і його виробника; кількість (обсяг) і одиницю виміру товару; поточну роздрібну ціну на товар і ціну, яка декларується. Відомості, зазначені у пункті 5 цього Порядку, автоматично вносяться до Реєстру роздрібних цін на товари, який ведеться в електронному вигляді Держпродспоживслужбою.

При цьому, перелік товарів, що мають істотну соціальну значущість, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 22 квітня 2020 р. № 341, згідно якого до таких товарів відноситься, зокрема, бензин марки А-92, бензин марки А-95, дизельне пальне.

Таким чином, з аналізу вищевикладеного слідує, що з 18.05.2020 року реалізація товарів, що мають істотну соціальну значущість, переліки яких затверджено постановою КМУ № 341, за роздрібною ціною, підвищеною на 5 і більше відсотків без процедури декларування зміни цін, є порушенням вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.

З акту перевірки від 22.07.2022 року № 50 слідує, що під час проведення позапланової перевірки товариства з обмеженою відповідальністю Торговий дім С-Ойл встановлено, що 25.04.2022 р. до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис № 1010701020000000174 про державну реєстрацію підприємства. Перша реалізація дизельного палива на АЗС за місцем провадження господарської діяльності: Київська область, Білоцерківський район, с. Ківшовата, вул. Свободи, 2, була здійснена 25.05.2022 за ціною 58,00 грн./л. (з ПДВ), що підтверджено копією Z звіту, наданого під час перевірки. Також, перевіркою встановлено, що ТОВ ТД С-Ойл в період з 07.06.2022 по 27.06.2022 здійснювало реалізацію дизельного палива за цінами від 64,00 грн./л. (з ПДВ) до 65,00 грн./л. (з ПДВ), які збільшились на 5 % і більше без декларування зміни роздрібних цін на дизельне паливо в порушення вимог законодавства.

Згідно додатку до акту від 22.07.2022 року № 50 вбачається, що в період з 07.06.2022 року по 27.06.2022 року ТОВ ТД С-Ойл необґрунтовано отримано виручку у розмірі 68491,01 грн. (а.с. 139).

З матеріалів справи вбачається та не заперечується позивачем, що ТОВ ТД С-Ойл здійснено першу реалізацію дизельного палива 26.05.2022 року, про що свідчить Z звіт та з нього вбачається, що було відпущено 870 грн. та 15 літрів, тобто ціна дизельного палива склала 58 грн./л. (870 / 15) (а.с. 78, 119).

07.06.2022 року ТОВ ТД С-Ойл відпущено 3250 грн. та 50,00 літрів, тобто ціна дизельного палива склала 65 грн./л. (а.с. 81, 121).

08.06.2022 року ТОВ ТД С-Ойл відпущено 13406,25 грн. та 206,25 літрів, тобто ціна дизельного палива склала 65грн./л. (а.с. 81, 121).

09.06.2022 року ТОВ ТД С-Ойл відпущено 14279,85 грн. та 219 літрів, тобто ціна дизельного палива склала 65 грн./л. (а.с. 81, 121 з.б.).

10.06.2022 року ТОВ ТД С-Ойл відпущено 176408,70 грн. та 2713,98 літрів, тобто ціна дизельного палива склала 65 грн./л. (а.с. 82, 121 з.б.).

11.06.2022 року ТОВ ТД С-Ойл відпущено 117625,30 грн. та 1809,62 літрів, тобто ціна дизельного палива склала 65 грн./л. (а.с. 82, 121 з.б.).

12.06.2022 року ТОВ ТД С-Ойл відпущено 54748,85 грн. та 842,29 літрів, тобто ціна дизельного палива склала 65 грн./л. (а.с. 82, 122).

13.06.2022 року ТОВ ТД С-Ойл відпущено 29874,65 грн. та 459,61 літрів, тобто ціна дизельного палива склала 65 грн./л. (а.с. 82, 122).

14.06.2022 року ТОВ ТД С-Ойл відпущено 51532,65 грн. та 792,81 літрів, тобто ціна дизельного палива склала 65 грн./л. (а.с. 83, 122).

15.06.2022 року ТОВ ТД С-Ойл відпущено 88115,30 грн. та 1355,62 літрів, тобто ціна дизельного палива склала 65 грн./л. (а.с. 83, 122 з.б.).

16.06.2022 року ТОВ ТД С-Ойл відпущено 121278,30 грн. та 1865,82 літрів, тобто ціна дизельного палива склала 65 грн./л. (а.с. 83, 122 з.б.).

17.06.2022 року ТОВ ТД С-Ойл відпущено 94016,00 грн. та 1469 літрів, тобто ціна дизельного палива склала 64 грн./л. (а.с. 83, 122 з.б.).

18.06.2022 року ТОВ ТД С-Ойл відпущено 640 грн. та 10 літрів, тобто ціна дизельного палива склала 64 грн./л. (а.с. 84, 123).

19.06.2022 року ТОВ ТД С-Ойл відпущено 10262,40 грн. та 160,35 літрів, тобто ціна дизельного палива склала 64 грн./л. (а.с. 84, 123).

20.06.2022 року ТОВ ТД С-Ойл відпущено 85836,48 грн. та 1338,07 літрів, тобто ціна дизельного палива склала 64 грн./л. (а.с. 84, 123).

21.06.2022 року ТОВ ТД С-Ойл відпущено 93168,00 грн. та 1455,75 літрів, тобто ціна дизельного палива склала 64 грн./л. (а.с. 84, 123 з.б.).

22.06.2022 року ТОВ ТД С-Ойл відпущено 128653,44 грн. та 2010,21 літрів, тобто ціна дизельного палива склала 64 грн./л. (а.с. 85, 123 з.б.).

23.06.2022 року ТОВ ТД С-Ойл відпущено 108146,56 грн. та 1689,79 літрів, тобто ціна дизельного палива склала 64 грн./л. (а.с. 85, 123 з.б.).

26.06.2022 року ТОВ ТД С-Ойл відпущено 5800,32 грн. та 90,63 літрів, тобто ціна дизельного палива склала 64 грн./л. (а.с. 86, 124).

27.06.2022 року ТОВ ТД С-Ойл відпущено 8729,60 грн. та 136,40 літрів, тобто ціна дизельного палива склала 64 грн./л. (а.с. 86, 124 з.б.).

З вищевикладеного слідує, що в період з 07.06.2022 року по 23.06.2022 року, з 26.06.2022 року по 27.06.2022 року ТОВ ТД С-Ойл збільшило ціну на реалізацію дизельного палива за 1 л більш ніж на 5% в порівнянні з першою реалізацією дизельного палива.

Однак, декларування зміни роздрібних цін на дизельне пальне за адресою здійснення господарської діяльності - Київська область, Білоцерківський район, с. Ківшовата, вул. Свободи, 2, позивачем, ТОВ ТД С-Ойл, здійснено лише 12.07.2022 року (а.с. 118).

В той же час, доводи представника позивача щодо того, що чинним законодавством не визначено протягом якого строку з моменту утворення юридичної особи, запис про яку до ЄДР внесено після 18.05.2020 р., вона зобов`язана задекларувати первинну ціну, суд не приймає до уваги, оскільки відсутність в законодавстві строку декларування первинної ціни, не позбавляє ТОВ ТД С-Ойл обов`язку дотримання порядку та строку декларування зміни роздрібних цін на дизельне пальне, визначеного Порядком декларування зміни роздрібних цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, і товари протиепідемічного призначення, що необхідні для запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 22 квітня 2020 р. № 341.

Таким чином, оскільки ТОВ ТД С-Ойл реалізовано товари, що мають істотну соціальну значущість без процедури декларування зміни роздрібної ціни на товар ціна якого перевищує початкову або попередньо декларовану більше ніж на 5 %, відповідачем правомірно застосованого до нього Порядок № 341.

За таких підстав, суд дійшов висновку, що рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін № 42 від 26.07.2022 року винесене Головним управлінням Держпродспоживслужби в Київській області на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Згідно ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

На підставі вищевикладеного, розглянувши справу в межах позовних вимог, з урахуванням встановлених обставин, суд дійшов до висновку, що адміністративний позов є необґрунтованим та задоволенню не підлягає.

Керуючись ст. ст. 2, 6, 8, 9, 12, 77, 90, 132, 139, 242-246, 250, 255 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Відмовити в задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю Торговий дім С-Ойл (код ЄДРПОУ 44853826, адреса місцезнаходження: 67663, Одеська область, Одеський район, с. Усатове, вул. Вернидуба, 50Б) до Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області (код ЄДРПОУ 40323081, адреса місцезнаходження: 08133, Київська область, Києва-Святошинський район, м. Вишневе, вул. Балукова, 22) про визнання протиправним та скасування рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін № 42 від 26.07.2022 року, в повному обсязі.

Рішення може бути оскаржено в порядку та в строки встановлені ст. ст. 295, 297 КАС України.

Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 255 КАС України.

Суддя О.А. Левчук

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.11.2022
Оприлюднено09.11.2022
Номер документу107145465
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них

Судовий реєстр по справі —420/12018/22

Постанова від 23.09.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Радишевська О.Р.

Ухвала від 20.09.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Радишевська О.Р.

Ухвала від 02.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Данилевич Н.А.

Ухвала від 02.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Данилевич Н.А.

Ухвала від 13.04.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білак М.В.

Ухвала від 05.04.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Постанова від 21.02.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 09.01.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Рішення від 07.11.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Ухвала від 06.09.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні