Рішення
від 09.11.2022 по справі 400/10965/21
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 листопада 2022 р. № 400/10965/21 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Лісовської Н.В., розглянувши в письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом:товариства з обмеженою відповідальністю "Комелектронпром", вул. 9-та Воєнна, 12, м. Миколаїв, 54039,

до відповідача:Головного управління ДПС у Миколаївській області, вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001,

про:визнання протиправною та скасування вимоги від 03.11.2021 року № 0043982-1302-1403; зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Комелектронпром" звернулося з позовом до Головного управління ДПС у Миколаївській області про визнання протиправною та скасування податкової вимоги від 03.11.2021 № 0043982-1302-1403 на суму 418898,91 грн; зобов`язання виключити з інтегрованих карток платника податковий борг у розмірі 418898,91 грн.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначає, що оскаржував у судовому порядку податкові повідомлення-рішення. Не скасована частина грошового зобов`язання сплачена позивачем до спливу 10-денного строку з дня надбання судовим рішенням законної сили. Однак відповідач нарахував пеню на весь строк оскарження податкових повідомлень-рішень у суді.

Відповідачем подано відзив на позов, відповідно до якого пеня нараховується при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного за результатами перевірки. Кваліфікуючим моментом для початку нарахування пені встановлено перший робочий день, що є наступним за останнім днем граничного строку сплати платником податків зобов`язання, визначеного Податковим кодексом України (далі ПК України) (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).

За клопотанням позивача справу розглянуто в письмовому провадженні.

З`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши матеріали, що містяться у справі, суд встановив наступне:

З 23.07.2014 по 12.08.2014 ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва Головного управління Міндоходів у Миколаївській області провела документальну планову виїзну перевірку позивача з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2011 по 31.12.2013, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2011 по 31.12.2013, результати якої оформила актом від 19.08.2014 № 653/14-03-33-01/20871808.

За наслідками перевірки контролюючий орган податковим повідомленням-рішенням від 28.08.2014 № 0015032201 збільшив суму грошового зобов`язання товариства з податку на прибуток на 216396,00 грн, а податковим повідомленням-рішенням від 28.08.2014 № 0015042201 збільшив суму грошового зобов`язання з ПДВ на 227414,00 грн.

Рішенням Миколаївського окружного адміністративного суду від 11.11.2014 по справі № 814/2584/14 позов задоволено частково: визнано протиправним і скасовано податкове повідомлення-рішення № 0015032201; визнано протиправним і скасовано податкове повідомлення-рішення № 0015042201 в частині збільшення суми грошового зобов`язання з податку на додану вартість на 225114,65 грн.

Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 21.10.2015 рішення суду першої інстанції залишено без змін.

17.11.2015 позивач сплатив 2299,35 грн з нескасованої частини податкового повідомлення-рішення № 0015042201.

Постановою Верховного Суду від 03.11.2020 постанову Миколаївського окружного адміністративного суду та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду скасовано в частині задоволення позовних вимог про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень № 0015032201 у повному обсязі та № 0015042201 в частині збільшення суми грошового зобов`язання з податку на додану вартість у розмірі 225114,65 грн. Справу в цій частині направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.

Під час нового розгляду справи рішенням Миколаївського окружного адміністративного суду від 21.05.2021 у задоволенні позову відмовлено.

Постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 12.10.2021 рішення Миколаївського окружного адміністративного суду в частині визначення грошових зобов`язань по взаємовідносинах з контрагентами ТОВ "Опт-Інвест" та ТОВ "Опт-Трейдінг" скасовано, провадження у справі в цій частині закрито. В решті рішення залишено без змін.

21.10.2021 позивач сплатив грошове зобов`язання з податку на прибуток у сумі 216396,00 грн та з ПДВ у сумі 225115,00 грн.

Таким чином, заборгованість за податковими повідомленнями-рішеннями від 28.08.2014 № 0015032201 і № 0015042201 сплачена позивачем у повному обсязі.

03.11.2021 р. відповідачем сформовано податкову вимогу № 0043982-1302-1403, якою нараховано пеню за несвоєчасну сплату грошового зобов`язання на суму 458488,78 грн, у тому числі 224112,24 грн з податку на прибуток і 234376,54 грн з ПДВ.

З розрахунку пені, наданого відповідачем, суд встановив, що пеня нараховувалась у тому числі за період оскарження податкових повідомлень-рішень у суді.

Спірним у даній справі є те, чи правомірно контролюючий орган нараховував пеню за період оскарження податкових повідомлень-рішень у суді.

Відповідно до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня.

Згідно з підпунктом 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 ПК України, податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк), та/або сума коштів, сформована за рахунок податкових пільг, що були використані платником податків не за цільовим призначенням чи з порушенням порядку їх надання, встановленим цим Кодексом та/або Митним кодексом України.

За визначенням підпункту 14.1.162 пункту 14.1 статті 14 ПК України пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов`язань у встановлених цим Кодексом випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки.

Відповідно до підпункту 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 ПК України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, або зменшення суми податку на доходи фізичних осіб, задекларовану до повернення з бюджету у зв`язку із використанням платником податку права на податкову знижку, якщо: дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов`язань та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, або завищення суми податку па доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню з бюджету у зв`язку із використанням платником податку права на податкову знижку, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.

Відповідно до пункту 57.3 статті 57 ПК України встановлено, що у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контрошоючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 робочих днів, наступних за днем такого узгодження.

Згідно з пунктом ПК України при зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання протиправним та/або скасування рішення контролюючого органу грошове зобов`язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.

Верховний Суд у постанові від 12.02.2019 у справі № 820/6468/17 зазначив про те, що нарахування пені за правилами підпункту 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 ПК України (при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки (податкове повідомлення - рішення), розпочинається з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати, визначеного пунктом 57.3 статті 57 ПК України, податкового зобов`язання, включаючи період адміністративного та судового оскарження та закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів. При вирішенні спірних правовідносин застосуванню підлягає саме положення підпункту 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 ПК України у редакції з 01.01.2017, з аналізу якого вбачається, що нарахування пені розпочинається з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного податковим повідомленням - рішенням, включаючи період адміністративного та/або судового оскарження, отже необхідно правильно встановити дату початку нарахування пені з огляду на приписи статті 57 ПК України, у якій встановлено строки сплати податкових зобов`язань. Підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 у редакції з 01.01.2017 не передбачено нарахування пені за весь період заниження податкового зобов`язання.

Тлумачення змісту норм ПК України у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, свідчить про те, що нарахування пені розпочинається: при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом та закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів. Аналіз наведених норм права дає змогу дійти висновку, що в даному випадку нарахування пені за правилами підпункту 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 ПК України здійснюється у випадку пропуску граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного пунктом 57.3 статті 57 ПК України.

У справі, що розглядається грошове зобов`язання узгоджено з дня постановлення П`ятим апеляційним адміністративним судом остаточного судового рішення у справі № 814/2584/14, тобто 12.10.2021.

Отже, останнім днем сплати грошового зобов`язання було 22.10.2021, днем початку нарахування пені мав бути наступний робочий день 25.10.2021, проте, як вбачається з матеріалів справи, 21.10.2021 грошові зобов`язання позивачем були сплачені, а отже підстави для нарахування пені відсутні.

Відтак, судом встановлено протиправність нарахування пені, а отже наявні підстави для задоволення позову.

Згідно з ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Позивач надав платіжне доручення про сплату судового збору в сумі 8553,00 грн, що й підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

1. Позов товариства з обмеженою відповідальністю "Комелектронпром" (вул. 9-та Воєнна, 12, м. Миколаїв, 54039, ідентифікаційний код 20871808) до Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код ВП 44104027) про визнання протиправною та скасування податкової вимоги від 03.11.2021 № 0043982-1302-1403 на суму 418898,91 грн; зобов`язання виключити з інтегрованих карток платника податковий борг у розмірі 418898,91 грн задовольнити повністю.

2. Визнати протиправною та скасувати податкову вимогу Головного управління ДПС у Миколаївській області від 03.11.2021 № 0043982-1302-1403 на суму 418898,91 грн.

3. Зобов`язати Головне управління ДПС у Миколаївській області виключити з інтегрованих карток товариства з обмеженою відповідальністю "Комелектронпром" податковий борг у розмірі 418898,91 грн.

4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код ВП 44104027) судовий збір у сумі 8553,00 грн (вісім тисяч п`ятсот п`ятдесят три грн 00 коп.) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Комелектронпром" (вул. 9-та Воєнна, 12, м. Миколаїв, 54039, ідентифікаційний код 20871808).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Дата складення повного судового рішення 09.11.2022 р.

Суддя Н. В. Лісовська

Дата ухвалення рішення09.11.2022
Оприлюднено11.11.2022
Номер документу107202037
СудочинствоАдміністративне
Суть:визнання протиправною та скасування вимоги від 03.11.2021 року № 0043982-1302-1403; зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —400/10965/21

Ухвала від 31.07.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 11.07.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Постанова від 11.07.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 07.07.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 26.06.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 26.06.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 19.06.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Рішення від 09.11.2022

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лісовська Н. В.

Ухвала від 11.11.2021

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лісовська Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні