ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
08 листопада 2022 року ЧернігівСправа № 620/3627/22
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої суддіТкаченко О.Є.,
розглянувши в порядку письмового провадження заяву Управління освіти Прилуцької міської ради Чернігівської області про відстрочення виконання судового рішення у справі за позовом керівника Прилуцької окружної прокуратури до Управління освіти Прилуцької міської ради в Чернігівській області, Прилуцької міської ради, треті особи на стороні позивача, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору ДНЗ № 2 санаторного типу туберкульозного профілю Прилуцької міської ради, ДНЗ № 10 Прилуцької міської ради, ДНЗ (ясла-садок) комбінованого типу № 11 Прилуцької міської ради, ДНЗ (ясла-садок) комбінованого типу № 15 Прилуцької міської ради, ДНЗ № 19 Прилуцької міської ради, ДНЗ (ясла-садок) комбінованого типу № 25 Прилуцької міської ради, ДНЗ (ясла-садок) комбінованого типу № 26 Прилуцької міської ради, ДНЗ № 28 центр С.Ф. Русової Прилуцької міської ради, ДНЗ (ясла-садок) комбінованого типу № 29 Прилуцької міської ради, про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,
У С Т А Н О В И В:
В провадженні Чернігівського окружного адміністративного суду перебувала справа №620/3627/22 за позовом керівника Прилуцької окружної прокуратури до Управління освіти Прилуцької міської ради в Чернігівській області, Прилуцької міської ради, треті особи на стороні позивача, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору ДНЗ № 2 санаторного типу туберкульозного профілю Прилуцької міської ради, ДНЗ № 10 Прилуцької міської ради, ДНЗ (ясла-садок) комбінованого типу № 11 Прилуцької міської ради, ДНЗ (ясла-садок) комбінованого типу № 15 Прилуцької міської ради, ДНЗ № 19 Прилуцької міської ради, ДНЗ (ясла-садок) комбінованого типу № 25 Прилуцької міської ради, ДНЗ (ясла-садок) комбінованого типу № 26 Прилуцької міської ради, ДНЗ № 28 центр С.Ф. Русової Прилуцької міської ради, ДНЗ (ясла-садок) комбінованого типу № 29 Прилуцької міської ради, про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії.
08.08.2022 рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду позов задоволено повністю. Визнано протиправною бездіяльність Управління освіти Прилуцької міської ради та Прилуцької міської ради щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки під будівлями та спорудами ДНЗ №2 санаторного типу туберкульозного профілю Прилуцької міської ради, площею 0,75300 га, що розташована в межах населеного пункту за адресою: м. Прилуки, вул. Садова, 149 А, Прилуцького району Чернігівської області; ДНЗ № 10 Прилуцької міської ради, площею 2,14500 га, що розташована в межах населеного пункту за адресою: м. Прилуки, вул. Низова, 60, Прилуцького району Чернігівської області; ДНЗ (ясла-садок) комбінованого типу № 11 Прилуцької міської ради, площею 0,16330 га, що розташована в межах населеного пункту за адресою: м. Прилуки, вул. Вокзальна,35-А, Прилуцького району, Чернігівської області; ДНЗ (ясла-садок) комбінованого типу № 15 Прилуцької міської ради, площею 0,71200 га, що розташована в межах населеного пункту за адресою: м. Прилуки, 2 в`їзд Миколаївський, 14-А, Прилуцького району Чернігівської області; ДНЗ № 19 Прилуцької міської ради, площею 0,76800 га, що розташована в межах населеного пункту за адресою: м. Прилуки, вул. Фабрична, 140, Прилуцького району Чернігівської області; ДНЗ (ясла-садок) комбінованого типу № 25 Прилуцької міської ради, площею 0,12270 га, що розташована в межах населеного пункту за адресою: м. Прилуки, вул. Юрія Коптєва, 9, Прилуцького району Чернігівської області; ДНЗ (ясла-садок) комбінованого типу № 26 Прилуцької міської ради, площею 0,83510 га, що розташована в межах населеного пункту за адресою: м. Прилуки, вул. Ярмаркова, 45-В, Прилуцького району Чернігівської області; ДНЗ № 28 центр Є.Ф. Русової Прилуцької міської ради, площею 0,66760 га, що розташована в межах населеного пункту за адресою: м. Прилуки, вул. Ю.Коптєва, 39, Прилуцького району Чернігівської області; ДНЗ (ясла-садок) комбінованого типу № 29 Прилуцької міської ради, площею 0,86300 га, що розташована в межах населеного пункту за адресою: м. Прилуки, вул. Богунська, 2-Б, Прилуцького району Чернігівської області. Зобов`язано Управління освіти Прилуцької міської ради та Прилуцьку міську раду вчинити дії, спрямовані на оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки під вказаними закладами освіти.
31.10.2022 Управління освіти Прилуцької міської ради надіслало до суду заяву про відстрочення виконання рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 08.08.2022 у справі №620/3627/22 до закінчення військового стану в Україні. Заяву мотивовано тим, шо у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, введення воєнного стану та внесення змін до деяких законодавчих актів Управління освіти Прилуцької міської ради на даний час неспроможна здійснити оплату за оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки під будівлями та спорудами.
Прилуцька окружна прокуратура надіслала до суду заяву про розгляд заяви без участі її представника та зазначила, що у зв`язку з веденням в Україні воєнного стану внаслідок військової агресії Російської Федерації проти України та неможливістю здійснення оплати за оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки та будівлі під час його дії, не заперечує проти задоволення заяви з урахуванням визначеного ч. 5 ст. 378 КАС України строку - відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.
Відповідно до частини другої статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Враховуючи викладене, суд визнає за можливим розглянути вказану заяву в порядку письмового провадження.
Розглянувши заяву про відстрочку виконання рішення суду суд зазначає наступне.
Згідно частин першої статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Частиною третьою статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Відповідно до частини четвертої статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: 1) ступінь вини відповідача у виникненні спору; 2) щодо фізичної особи- тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище; 3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.
Суд зазначає, що наведені норми не містять конкретного переліку обставин для відстрочення та/або розстрочення виконання судового рішення, а лише встановлюють критерії для їх визначення, надаючи суду в кожному конкретному випадку вирішувати питання про їх наявність з урахуванням усіх обставин справи.
Підставою для застосування правил цієї норми є обставини, що перешкоджають належному виконанню судового рішення в адміністративній справі: ускладнюють його виконання або роблять неможливим.
Для відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення такою обставиною може бути недостатність коштів на рахунку, стихійне лихо, для зміни способу чи порядку виконання судового рішення - неможливість виконання судового рішення внаслідок відсутності, пошкодження або знищення об`єкта стягнення або з інших причин.
Таким чином, для відстрочення, розстрочення виконання рішення та зміни способу його є такі підстави: для розстрочення та відстрочення - обставини, що ускладнюють виконання, а для зміни способу і порядку виконання - обставини, які роблять виконання неможливим.
Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 № 2102-IX відповідно до пункту 31 частини першої статті 85 Конституції України та статті 5 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» Верховна Рада України постановила затвердити Указ Президента України від 24.02.2022 №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», яким введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.
Указом Президента України № 133/2022 від 14.03.2022 внесені зміни до статті 1 Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженого Законом України від 24.02.2022 № 2102-ІХ, та продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб.
Указом Президента України №341/2022 від 17.05.2022 року внесені зміни до статті 1 Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженого Законом України від 24.02.2022 №2102-ІХ (зі змінами, внесеними Указами від 14.03.2022 №133/2022, затвердженим Законом України від 15.03.2022 №2119-ІХ, та від 18.04.2022 №259/2022, затвердженим Законом України від 21.04.2022 №2212-ІХ), яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб.
Згідно з листом Торгово-промислової палати України від 28.02.2022 року №2024/02.0-7.1 Торгово-промислова палата України (далі - ТПП України) на підставі ст. 14, 14-1 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» від 02.12.1997 № 671 засвідчила форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) військову агресію Російської Федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану. ТПП України підтверджує, що зазначені обставини з 24 лютого 2022 року до їх офіційного закінчення є надзвичайними, невідворотними обставинами для суб`єктів господарської діяльності та/або фізичних осіб по договору, контракту, угоди, законодавчих чи інших нормативних актів і виконання відповідно до яких стало неможливим у встановлений термін внаслідок настання таких форс-мажорних обставин.
Відповідно до Указу Президента України від 12.08.2022 № 573/2022, затвердженого Законом України від 15.08.2022 № 2500-IX, строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб.
З огляду на викладене, враховуючи дію в Україні воєнного стану, а також неспроможності Управління освіти Прилуцької міської ради здійснити оплату за оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки під будівлями та спорудами, суд доходить висновку про наявність обставин, що істотно ускладнюють виконання рішення суду від 08.08.2022 у справі №620/3627/22.
Відповідно до частини п`ятої статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.
Враховую викладене суд вважає за необхідним задовольнити заяву Управління освіти Прилуцької міської ради в Чернігівській області про відстрочення виконання рішення суду на один рік з дня ухвалення рішення, а саме до 08.08.2023.
На підставі викладеного та керуючись ст. 241, 243, 248, 256, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
Заяву Управління освіти Прилуцької міської ради в Чернігівській області про відстрочення виконання рішення суду задовольнити.
Відстрочити виконання рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 08.08.2022 у справі №620/3627/22 за позовом керівника Прилуцької окружної прокуратури до Управління освіти Прилуцької міської ради в Чернігівській області, Прилуцької міської ради, треті особи на стороні позивача, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору ДНЗ № 2 санаторного типу туберкульозного профілю Прилуцької міської ради, ДНЗ № 10 Прилуцької міської ради, ДНЗ (ясла-садок) комбінованого типу № 11 Прилуцької міської ради, ДНЗ (ясла-садок) комбінованого типу № 15 Прилуцької міської ради, ДНЗ № 19 Прилуцької міської ради, ДНЗ (ясла-садок) комбінованого типу № 25 Прилуцької міської ради, ДНЗ (ясла-садок) комбінованого типу № 26 Прилуцької міської ради, ДНЗ № 28 центр С.Ф. Русової Прилуцької міської ради, ДНЗ (ясла-садок) комбінованого типу № 29 Прилуцької міської ради, про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії до 08.08.2023.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддею. Апеляційна скарга на ухвалу суду може бути подана безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня складання повного судового рішення.
Повний текст ухвали складено 08 листопада 2022 року.
СуддяО.Є. Ткаченко
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.11.2022 |
Оприлюднено | 11.11.2022 |
Номер документу | 107203681 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації державної політики у сфері освіти, науки, культури та спорту |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Ткаченко О.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні