Постанова
від 16.11.2022 по справі 904/603/22
ЦЕНТРАЛЬНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ЦЕНТРАЛЬНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16.11.2022 року м.Дніпро Справа № 904/603/22

Центральний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого судді: Іванова О.Г. (доповідач),

суддів: Антоніка С.Г., Березкіної О.В.,

при секретарі судового засідання: Логвіненко І.Г.

представники сторін:

від позивача: Губар А.Л., адвокат;

від відповідача: Іванов В.О., адвокат;

представник третьої особи в судове засідання не з`явився;

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Широківської селищної ради на рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 11.08.2022 (суддя Загинайко Т.В., м. Дніпро, повний текст якого підписаний 22.08.2022) у справі №904/603/22

за позовом Виконавчого комітету Новолатівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області (53711, с. Новолатівка Криворізького (колишнього Широківського) району Дніпропетровської області, вул. Шкільна, б. 18; ідентифікаційний код 40982291)

до Широківської селищної ради (53700, смт. Широке Широківського району Дніпропетровської області, вул. Вишнева, б. 6; ідентифікаційний код 04339729)

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Криворізька районна рада Дніпропетровської області (50002, м. Кривий Ріг Дніпропетровської області, вул. Кобилянського, 152; ідентифікаційний код 23929543)

про визнання незаконним та скасування рішення Широківської селищної ради від 16 грудня 2021 року №530-10/VIII "Про реорганізацію Комунального підприємства "Сільськогосподарське підприємство "Широківське" Широківської селищної ради"

ВСТАНОВИВ:

Позивач - Виконавчий комітет Новолатівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області звернувся до Господарського суду Дніпропетровської області з позовною заявою до відповідача - Широківської селищної ради про визнання незаконним та скасування рішення Широківської селищної ради від 16.12.2021 № 530-10/VIII "Про реорганізацію Комунального підприємства "Сільськогосподарське підприємство "Широківське" Широківської селищної ради".

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскільки незаконність набуття прав Відповідача на спірне комунальне підприємство встановлено постановою Центрального апеляційного господарського суду від 09.12.2021 у справі №904/4109/21, у Відповідача не виникло будь-яких правомочностей щодо підприємства, на яке поширюється режим спільної власності територіальних громад Широківського району.

Рішенням Господарського суду Дніпропетровської області від 11.08.2022, в редакції ухвали про виправлення описки від 12.09.2022, позовні вимоги задоволено у повному обсязі. Визнано незаконним та скасовано рішення Широківської селищної ради від 16 грудня 2021 року №530-10/VIII "Про реорганізацію Комунального підприємства "Сільськогосподарське підприємство "Широківське" Широківської селищної ради". Стягнуто з Широківської селищної ради на користь Виконавчого комітету Новолатівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області 2481 грн. 00 коп. витрат по сплаті судового збору.

Не погодившись із зазначеним рішенням суду, до Центрального апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою звернулась Широківська селищна рада, в якій, з посиланням на порушення при його ухваленні норм матеріального і процесуального права, нез`ясування обставин справи, просить його скасувати, ухвалити нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити у повному обсязі.

При цьому заявник апеляційної скарги посилається на те, що позовними вимогами у справі №904/4109/21 було не лише визнання незаконним та скасування рішень Широківської районної ради:

- від 25.09.2020 № 589-56/VII "Про передачу цілісного майнового комплексу КП Широківської районної ради "Сільськогосподарське підприємство "Широківське" із спільної власності територіальних громад сіл, селищ Широківського району у комунальну власність Широківської територіальної громади Широківської селищної ради;

- та № 608-57/VII від 21.10.2020 "Про затвердження Акта приймання-передачі цілісного майнового комплексу: КП "Широківської районної ради Дніпропетровської області "Сільськогосподарське підприємство "Широківське" у комунальну власність Широківської селищної ради,

а і скасування запису № 1009091070003000358 від 04.11.2020 про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, проведену державним реєстратором Широківської районної державної адміністрації стосовно КП Широківської районної ради Дніпропетровської області "Сільськогосподарське підприємство "Широківське".

Однак, у суді апеляційної інстанції вимоги Позивача щодо скасування запису від 04.11.2020 № 1009091070003000358 про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, проведену державним реєстратором Широківської районної державної адміністрації стосовно КП Широківської районної ради Дніпропетровської області "Сільськогосподарське підприємство "Широківське" вирішено залишили без задоволення. Таким чином, хоча рішення Широківської районної ради скасували, рішення державного реєстратора фактично залишилося в силі і скасовано не було. Саме на підставі цієї постанови Центрального апеляційного господарського суду власником - Широківською селищною радою, і було винесено спірне рішення, яке виносилось з метою посилення ефективності та вдосконалення роботи комунальних підприємств.

Вважає твердження Позивача про те, що рішенням суду апеляційної інстанції у справі №904/4109/21 КП «СП «Широківське» було повернуто у спільну власність територіальних громад, сіл, селищ Широківського району Дніпропетровської області маніпулятивним, оскільки ані рішенням апеляційної інстанції по справі №904/4109/21, ані жодним іншим рішенням не скасовано реєстраційний запис, відповідно до якого новим власником підприємства стала Широківська районна рада.

Судом не було враховано, що станом на дату прийняття оскаржуваного рішення прийняті та діють рішення Широківської селищної ради:

- від 07.10.2020 №1120-37/VІІ «Про безоплатне прийняття цілісного майнового комплексу: Комунальне підприємство Широківської районної ради Дніпропетровської області «Сільськогосподарське підприємство «Широківське» із спільної власності територіальних громад сіл, селищ Широківського району у комунальну власність територіальної громади Широківської селищної ради»;

- від 22.10.2020 №1147-38/VІІ «Про зміну засновника, перейменування та затвердження Статуту (у новій редакції) комунального підприємства Широківської районної ради Дніпропетровської області «Сільськогосподарське підприємство «Широківське»;

- від 22.10.2020 №1141-38/VII «Про затвердження Акта приймання - передачі цілісного майнового комплексу: комунальне підприємство Широківської районної ради Дніпропетровської області «Сільськогосподарське підприємство «Широківське» із спільної власності територіальних громад сіл, селищ Широківського району у комунальну власність Широківської селищної ради»,

які є чинними та не скасовані у визначеному чинним законодавством порядку, в тому числі судом.

Отже, вищевказані рішення селищної ради створюють для останньої наслідки у вигляді набуття права власності на майно у вигляді цілісного майнового комплексу КП «СП Широківське» та підтверджують законність Широківської селищної ради як єдиного власника (засновника) КП «СП «Широківське» та наявність повноважень управління цим комунальним підприємством, в тому числі і прийняття рішення власника (засновника) комунального підприємства, необхідного для здійснення відповідних реєстраційних дій щодо припинення його діяльності.

Крім того в межах розгляду даної справи Відповідачем подана заява від 03.06.2022 про зупинення розгляду справи, в якій останній просить суд зупинити розгляд справи № 904/603/22 до закінчення дії воєнного стану в Україні та посилається на те, що: - з метою збереження цілісності та конфіденційності інформації, недопущення несанкціонованого втручання та спотворення даних, недопущення випадків рейдерства Міністерством юстиції України та ДП "Національні інформаційні системи" було припинено функціонування державних реєстрів та баз даних, які адмініструються державою; - у відповідача виникають складнощі у підготовці правової позиції, складенні процесуальних документів та прибутті до суду для захисту свої прав та законних інтересів.

Однак, ані в оскаржуваному рішенні, ані окремою ухвалою взагалі не розглянута дана заява. При цьому, Апелянт не знімав з розгляду заяву та на судовому засіданні наголошував на необхідності задовольнити заяву та зупинити провадження по справі.

Позивач у відзиві на апеляційну скаргу щодо її задоволення заперечив, зазначив, що Відповідач не враховує, що державна реєстрація змін відповідно до вимог ЗУ Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань сама по собі не утворює правовий титул щодо набуття корпоративних прав, які не виникли у відповідача щодо спірного підприємства в силу недійсності рішення Широківської районної ради від 25 вересня 2020 року №589-56/VII Про передачу цілісного майнового комплексу КП Широківської районної ради Дніпропетровської області Сільськогосподарське підприємство Широківське із спільної власності територіальних громад сіл, селищ Широківського району у комунальну власність Широківської територіальної громади Широківської селищної ради.

Рішення Широківської селищної ради щодо спірного підприємства, про чинність яких Відповідач зазначає у своїй апеляційній скарзі в обґрунтування дійсності права власності на комунальне підприємство стосовно якого прийнято оскаржуване рішення про реорганізацію, самі по собі не створюють правових наслідків, про які стверджує відповідач, тобто перехід права власності на підприємство, як цілісний майновий комплекс, адже, в силу закону, в тому числі відповідно до ч. 2ст. 10 ЗУ "Про місцеве самоврядування в Україні", Широківська селищна рада не була наділена повноваженнями змінювати самостійно правовий режим спільної власності громад Широківського району, адже, на відміну від Широківської районної ради, не була управителем спільного майна.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 20.09.2022 для розгляду справи визначена колегія суддів у складі: головуючого судді Іванова О.Г. (доповідач), судді Антонік С.Г., Березкіна О.В.

Ухвалою Центрального апеляційного господарського суду від 29.09.2022 (суддя доповідач Іванов О.Г.) апеляційну скаргу відповідача залишено без руху через неподання останнім доказів представництва адвоката в суді апеляційної інстанції. Скаржнику наданий строк для усунення недоліків апеляційної скарги відповідно до ч. 2 ст. 174 Господарського процесуального кодексу України.

Ухвалою Центрального апеляційного господарського суду від 03.10.2022 (колегія суддів у складі: Іванов О.Г. (головуючий, доповідач), судді Антонік С.Г., Березкіна О.В.) відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Широківської селищної ради на рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 11.08.2022 у справі № 904/603/22; розгляд справи призначений у судовому засіданні на 17.10.2022.

Ухвалою від 17.10.2022 розгляд апеляційної скарги відкладений на 16.11.2022.

В судовому засіданні 16.11.2022 оголошено вступну та резолютивну частини постанови у даній справі.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги та заперечень проти неї, перевіривши повноту встановлених місцевим господарським судом обставин справи та правильність їх юридичної оцінки, колегія суддів Центрального апеляційного господарського суду дійшла висновку про те, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до вимог частин 1, 2, 5 статті 269 Господарського процесуального кодексу України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції досліджує докази, що стосуються фактів, на які учасники справи посилаються в апеляційній скарзі та (або) відзиві на неї.

Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.

Відповідно до положень ч. 1 ст. 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.

Судом першої інстанції та судом апеляційної інстанції встановлені наступні неоспорені обставини справи.

Як вбачається з матеріалів справи та з інформації з Єдиного державного реєстру судових рішень, позивач - Виконавчий комітет Новолатівської сільської ради звертався до Господарського суду Дніпропетровської області з позовною заявою до Широківської районної ради та Криворізької районної ради Дніпропетровської області про:

- визнання незаконним та скасування рішення Широківської районної ради №589-56/VII від 25.09.2020 "Про передачу цілісного майнового комплексу КП Широківської районної ради "Сільськогосподарське підприємство "Широківське" із спільної власності територіальних громад сіл, селищ Широківського району у комунальну власність Широківської територіальної громади Широківської селищної ради;

- визнання незаконним та скасування рішення Широківської районної ради №608-57/VII від 21.10.2020 "Про затвердження Акта приймання-передачі цілісного майнового комплексу: КП "Широківської районної ради Дніпропетровської області "Сільськогосподарське підприємство "Широківське" у комунальну власність Широківської селищної ради;

- скасування запису №1009091070003000358 від 04.11.2020 року про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, проведену державним реєстратором Широківської районної державної адміністрації стосовно КП Широківської районної ради Дніпропетровської області "Сільськогосподарське підприємство "Широківське",

про що було ухвалено рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 07.06.2021 у справі №№904/4109/21, яким позовні вимоги задоволено в повному обсязі.

Не погодившись з вказаним рішенням, Широківською селищною радою було подано апеляційну скаргу на вказане рішення Господарського суду Дніпропетровської області.

Постановою Центрального апеляційного господарського суду від 09.12.2021 у справі №904/4109/21 апеляційну скаргу Широківської селищної ради на рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 07.06.2021 у справі №904/4109/21 задоволено частково, рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 07.06.2021 у справі №904/4109/21 скасовано та постановлено нове рішення, про часткове задоволення позовних вимог, яким:

- визнано незаконним та скасовано рішення Широківської районної ради (код ЄДРПОУ 24614333) №589-56/VII від 25.09.2020 "Про передачу цілісного майнового комплексу Комунального підприємства Широківської районної ради "Сільськогосподарське підприємство "Широківське" із спільної власності територіальних громад сіл, селищ Широківського району у комунальну власність Широківської територіальної громади Широківської селищної ради;

- визнано незаконним та скасовано рішення Широківської районної ради (код ЄДРПОУ 24614333) №608-57/VII від 21.10.2020 "Про затвердження Акта приймання-передачі цілісного майнового комплексу: Комунального підприємства Широківської районної ради Дніпропетровської області "Сільськогосподарське підприємство "Широківське" у комунальну власність Широківської селищної ради;

- в іншій частині позову відмовлено (а.с. 45-63).

В подальшому, постановою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 15.02.2022 у справі №904/4109/21 за результатами розгляду касаційної скарги Широківської селищної ради вказану скаргу залишено без задоволення, постанову Центрального апеляційного господарського суду від 09.12.2021 у справі №904/4109/21 залишено без змін.

Вказаними судовими рішеннями встановлено, що:

- рішенням Широківської райради від 12 червня 2012 року № 181-23/УІ, створено Комунальне підприємство Широківської районної ради "Сільськогосподарське підприємство "Широківське" (код ЄДРПОУ 36729713), затверджено його Статут, сектору Райради з питань спільної комунальної власності територіальних громад району доручено внести зміни до переліку об`єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ Широківського району, затвердженого рішенням районної ради від 30.12.2011 № 138-17/VІ "Про затвердження переліку об`єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ Широківського району";

- державну реєстрацію Підприємства здійснено державним реєстратором 26.06.2012 (номер реєстраційної дії 12201020000000629);

- згідно з пунктом 1.2 розділу 1 Статуту Комунального підприємства Сільськогосподарське підприємство "Широківське" Підприємство засноване на спільній власності територіальних громад сіл, селищ Широківського району;

- 01.08.2012 Широківська райрада прийняла рішення №193-24/VI "Про внесення змін до переліку об`єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ Широківського району", яким було включено КП СГП "Широківське" до Переліку об`єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ Широківського району. Одним з учасників спільної власності щодо КП СГП "Широківське" є Новолатівська ОТГ;

- на підставі рішення від 15.08.2016 №295-9/УП Новолатівська сільрада вирішила об`єднатися з територіальними громадами сіл Новоселівка, Інгулець, Латівка, Новолатівка, Стародобровільське, Зелена Балка, Курганка, Макарівка, Нове, Червоний Ранок, Шведове Широківського району в Новолатівську територіальну громаду з центром в селі Новолатівка;

- розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24.05.2017 № 348-р "Про затвердження переліку спроможних об`єднаних територіальних громад, у яких відбулися перші вибори депутатів сільської, селищної, міської ради та відповідного сільського, селищного, міського голови у 2016 році" Новолатівську ОТГ включено до Переліку створених територіальних громад (пункт 47 Переліку);

- відповідно до інформації Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області на території Новолатівської сільської ради за КП СГП "Широківське" обліковуються земельні ділянки загальною площею 3258 га;

- рішенням Новолатівської сільради від 10.10.2017 надано згоду на прийняття до комунальної власності Новолатівської ОТГ зі спільної власності територіальних громад сіл і селищ Широківського району КП СГП "Широківське" (код ЄДРПОУ 36729713) як такого, що здійснює свою діяльність суто на землях Новолатівської сільради;

- 14.12.2017 на виконання пункту 2 зазначеного рішення Новолатівська сільрада звернулася до Голови Широківської райради з клопотанням № 482/2-04 про передачу у комунальну власність Новолатівської сільської територіальної громади підприємства спільної власності територіальних громад сіл і селищ Широківського району;

- зазначене клопотання розглянуто не було, а Криворізькою райрадою також не приймалося будь-якого рішення з питання передачі КП СГП "Широківське" до комунальної власності Новолатівської ОТГ;

- 18.08.2020 Широківська райрада направила Новолатівському сільському голові лист № 02-17/265/0/-20 з проханням надати згоду на передачу комунальних підприємств, установ організацій, в тому числі КП СГП "Широківське" та об`єктів нерухомого майна зі спільної власності територіальних громад сіл, селищ Широківського району у комунальну власність Широківської селищної ради;

- у відповідь Новолатівська сільрада прийняла рішення від 04.09.2020 №1258-51/VII, згідно з яким відмовила Райраді у наданні згоди на відчуження, про що зазначено у рішенні від 25.09.2020 № 589-56/VІІ;

- 25.09.2020 Широківська райрада прийняла рішення №589-56/VІІ "Про передачу цілісного майнового комплексу КП Широківської районної ради "Сільськогосподарське підприємство "Широківське" із спільної власності територіальних громад сіл, селищ Широківського району у комунальну власність Широківської територіальної громади Широківської селищної ради".

- цим рішенням передбачено таке:

1. Передати ЦМК КП Широківської районної ради "Сільськогосподарське підприємство "Широківське" у комунальну власність та сферу управління Широківської селищної ради до 25.10.2020 р.;

2. Передати Широківській селищній раді всі повноваження, права та обов`язки засновника юридичної особи;

3. З моменту передачі ЦМК КП Широківської районної ради "Сільськогосподарське підприємство "Широківське" із спільної власності територіальних громад Широківського району до комунальної власності Широківської селищної ради Широківська райрада виходить із засновників зазначеного підприємства;

- 21.10.2020 Широківська райрада прийняла рішення № 608-57/VIІ "Про затвердження Акта приймання-передачі цілісного майнового комплексу КП Широківської районної ради Дніпропетровської області Сільськогосподарське підприємство Широківське у комунальну власність Широківської селищної ради";

- на підставі цього акта за заявою Широківської селищної ради державним реєстратором Широківської районної державної адміністрації 04.11.2020 було проведено державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу (номер запису 1009091070003000358), відповідно до якої відбулася зміна складу засновників та місцезнаходження юридичної особи, зокрема, засновником КП СГП "Широківське" зазначено Широківську селищну раду;

- повноваження Широківської районної ради вважаються припиненими з 08.12.2020, а Криворізька районна рада з дня набуття нею повноважень (08.12.2020) є правонаступником всього майна, прав та обов`язків Широківської районної ради, в тому числі відносно права засновника юридичних осіб комунальної форми власності.

Як вбачається, рішенням Широківської селищної ради Широківського району Дніпропетровської області від 07.10.2020 №1120-37/VII "Про безоплатне прийняття цілісного майнового комплексу: Комунальне підприємство Широківської районної ради Дніпропетровської області Сільськогосподарське підприємство "Широківське" із спільної власності територіальних громад сіл, селища Широківського району у комунальну власність територіальної громади Широківської селищної ради", яке прийнято на виконання рішення Широківської районної ради від 25.09.2020 №589-56/VІІ "Про передачу цілісного майнового комплексу КП Широківської районної ради "Сільськогосподарське підприємство "Широківське" із спільної власності територіальних громад сіл, селищ Широківського району у комунальну власність Широківської територіальної громади Широківської селищної ради", вирішено прийняти безоплатно цілісний майновий комплекс: Комунальне підприємство Широківської районної ради Дніпропетровської області Сільськогосподарське підприємство "Широківське", код ЄДРПОУ 36729713, місце знаходження: смт. Широке, вул. Соборна (колишня Леніна), буд. 115 із спільної власності територіальних громад сіл, селища Широківського району у комунальну власність територіальної громади Широківської селищної ради"; приймання-передачу цілісного майнового комплексу: Комунальне підприємство Широківської районної ради Дніпропетровської області Сільськогосподарське підприємство "Широківське", код ЄДРПОУ 36729713, із спільної власності територіальних громад сіл, селища Широківського району у комунальну власність територіальної громади Широківської селищної ради оформити актом приймання-передачі відповідно до вимог чинного законодавства.

В подальшому, рішенням Широківської селищної ради Широківського району Дніпропетровської області від 22.10.2020 №1141-38/VII "Про затвердження Акта приймання - передачі цілісного майнового комплексу: комунальне підприємство Широківської районної ради Дніпропетровської області "Сільськогосподарське підприємство "Широківське" із спільної власності територіальних громад сіл, селищ Широківського району у комунальну власність Широківської селищної ради",яке прийнято, у тому числі на виконання рішення Широківської районної ради від 25.09.2020 №589-56/VІІ "Про передачу цілісного майнового комплексу КП Широківської районної ради "Сільськогосподарське підприємство "Широківське" із спільної власності територіальних громад сіл, селищ Широківського району у комунальну власність Широківської територіальної громади Широківської селищної ради", було затверджено Акт приймання - передачі цілісного майнового комплексу: комунальне підприємство Широківської районної ради Дніпропетровської області "Сільськогосподарське підприємство "Широківське" із спільної власності територіальних громад сіл, селищ Широківського району у комунальну власність Широківської селищної ради від 21.10.2020 (а.с. 67).

Також рішенням Широківської селищної ради Широківського району Дніпропетровської області від 22.10.2020 №1147-38/VII "Про зміну засновника, перейменування та затвердження Статуту (у новій редакції) комунального підприємства Широківської районної ради Дніпропетровської області "Сільськогосподарське підприємство "Широківське", яке прийнято, у тому числі на виконання рішення Широківської районної ради від 25.09.2020 №589-56/VІІ "Про передачу цілісного майнового комплексу КП Широківської районної ради "Сільськогосподарське підприємство "Широківське" із спільної власності територіальних громад сіл, селищ Широківського району у комунальну власність Широківської територіальної громади Широківської селищної ради" вирішено: - змінити засновника комунального підприємства Широківської районної ради Дніпропетровської області "Сільськогосподарське підприємство "Широківське", код ЄДРПОУ 36729713, шляхом виключення зі складу засновників Широківську районну раду (код ЄДРПОУ 24614333) та включення засновника - Широківську селищну раду (код ЄДРПОУ 04339729) (пункт 1); - перейменувати комунальне підприємство Широківської районної ради Дніпропетровської області "Сільськогосподарське підприємство "Широківське", код ЄДРПОУ 36729713, на комунальне підприємство "Сільськогосподарське підприємство "Широківське" Широківської селищної ради (пункт 2); - визначити, що Широківська селищна рада поєднує у собі права Власника та є Органом управління комунального підприємства "Сільськогосподарське підприємство "Широківське" Широківської селищної ради, код ЄДРПОУ 36729713 (пункт 3); - змінити юридичну адресу (місцезнаходження) комунального підприємства "Сільськогосподарське підприємство "Широківське" Широківської селищної ради на: вулиця Соборна, буд. 104а, селище міського типу Широке, Широківський район, Дніпропетровська область, поштовий індекс: 53700, Україна (пункт 4); - затвердити Статут комунального підприємства "Сільськогосподарське підприємство "Широківське" Широківської селищної ради, код ЄДРПОУ 36729713, у новій редакції (пункт 5); - уповноважити директора комунального підприємства Широківської районної ради Дніпропетровської області "Сільськогосподарське підприємство "Широківське", код ЄДРПОУ 36729713, Олександра КУРОЧКУ забезпечити облік майна у порядку згідно з чинним законодавством та провести державну реєстрацію Статуту комунального підприємства у новій редакції у порядку згідно з чинним законодавством (пункт 6) (а.с.65-66).

Як вбачається, рішенням Криворізької районної ради від 15.12.2020 №5-І/VIII Про початок припинення шляхом реорганізації Апостолівської районної ради, Софіївської районної ради, Широківської районної ради в результаті приєднання до Криворізької районної ради Дніпропетровської області (з офіційного сайту Криворізької міської ради - krr.gov.ua) вирішено почати процедуру реорганізації Широківської районної ради (ЄДРПОУ 24614333), місцезнаходження: вул. Соборна, буд. 107, смт. Широке, Криворізького району Дніпропетровської області в результаті приєднання до Криворізької районної ради Дніпропетровської області (ЄДРПОУ 23929543), місцезнаходження: вул. Кобилянського, буд. 152, м. Кривий Ріг, Криворізького району, Дніпропетровської області; Криворізька районна рада Дніпропетровської області є правонаступником всього майна, прав, фінансів та обов`язків Апостолівської районної ради, Софіївської районної ради, Широківської районної ради.

Широківська селищна рада у рішенні від 16.12.2021 №530-10/VIII "Про реорганізацію Комунального підприємства "Сільськогосподарське підприємство "Широківське" Широківської селищної ради" вирішила:

- припинити юридичну особу - Комунальне підприємство "Сільськогосподарське підприємство "Широківське" Широківської селищної ради (ідентифікаційний код юридичної особи 36729713) в результаті реорганізації шляхом приєднання до Комунального підприємства "Фрунзенське ЖКП" (ідентифікаційний код юридичної особи 33075778);

- установити, що Комунальне підприємство "Фрунзенське ЖКП" (ідентифікаційний код юридичної особи 33075778) є правонаступником усього майна, прав та обов`язків приєднаного (реорганізованого) Комунального підприємства "Сільськогосподарське підприємство "Широківське" Широківської селищної ради (ідентифікаційний код юридичної особи 36729713); - доручити керівникові Комунального підприємства "Фрунзенське ЖКП" (ідентифікаційний код юридичної особи 33075778) Володимиру ШИШЦІ здійснити всі необхідні заходи щодо приймання-передачі майна згідно з чинним законодавством;

- установити строк для заяв кредиторами своїх вимог - 2 (два) місяці з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи - Комунального підприємства "Сільськогосподарське підприємство "Широківське" Широківської селищної ради (ідентифікаційний код юридичної особи 36729713) в результаті реорганізації шляхом приєднання до Комунального підприємства "Фрунзенське ЖКП" (ідентифікаційний код юридичної особи 33075778) у встановленому законом порядку;

- утворити (призначити) комісію з реорганізації Комунального підприємства "Сільськогосподарське підприємство "Широківське" Широківської селищної ради (ідентифікаційний код юридичної особи 36729713) у складі згідно з додатком та визначити її місцезнаходження за адресою: вул. Вишнева, буд. 6, смт Широке, Криворізький район, Дніпропетровська область;

- доручити голові комісії з реорганізації Комунального підприємства "Сільськогосподарське підприємство "Широківське" Широківської селищної ради (ідентифікаційний код юридичної особи 36729713) у встановлений законодавством термін повідомити державного реєстратора про рішення щодо реорганізації комунального підприємства;

- комісії з реорганізації Комунального підприємства "Сільськогосподарське підприємство "Широківське" Широківської селищної ради (ідентифікаційний код юридичної особи 36729713) надалі - комунальне підприємство: - провести інвентаризацію майна комунального підприємства; - після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення їх вимог у встановленому законом порядку скласти передавальний акт, який повинен містити положення про правонаступництво всіх зобов`язань Комунального підприємства "Сільськогосподарське підприємство "Широківське" Широківської селищної ради (ідентифікаційний код юридичної особи 36729713); - передавальний акт подати на затвердження Широківській селищній раді;

- здійснити інші заходи, передбачені чинним законодавством (а.с. 69-70).

Позивач вважає рішення Широківської селищної ради від 16.12.2021 №530-10/VIII "Про реорганізацію Комунального підприємства "Сільськогосподарське підприємство "Широківське" Широківської селищної ради" "Про реорганізацію Комунального підприємства "Сільськогосподарське підприємство "Широківське" Широківської селищної ради" неправомірним та таким, що грубо порушує право власності Новолатівської сільської об`єднаної територіальної громади на спільне підприємство; відповідач проти цього заперечує, що і стало причиною виникнення спору та звернення позивача з даним позовом до господарського суду.

Задовольняючи позовні вимоги, господарський суд виходив з обставин того, що Комунальне підприємство Широківської районної ради Дніпропетровської області "Сільськогосподарське підприємство "Широківське" станом на дату прийняття Відповідачем - Широківською селищною радою оскаржуваного рішення від 16.12.2021 №530-10/VIII належало на праві спільної власності громадам сіл, селищ Широківського району Дніпропетровської області, серед яких Новолатівська сільська об`єднана територіальна громада, як правонаступник прав територіальних громад що об`єдналися, та Широківська селищна рада.

Тому Відповідач, як один із учасників спільної власності на вищевказане комунальне підприємство, не мав повноважень одноособово приймати рішення №530-10/VIII "Про реорганізацію Комунального підприємства "Сільськогосподарське підприємство "Широківське" Широківської селищної ради" від 16.12.2021, оскільки в силу вимог частини 4 статті 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" районні та обласні ради від імені територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюють управління об`єктами їхньої спільної власності, що задовольняють спільні потреби територіальних громад.

Крім того, Відповідачем не доведено, що громади сіл, селищ Широківського району надавали згоди на прийняття рішення про реорганізацію спільного підприємства.

Колегія суддів апеляційного господарського суду погоджується з такими висновками господарського суду та зазначає наступне.

Відповідно до статті 2 Цивільного кодексу України Учасниками цивільних відносин є фізичні особи та юридичні особи (далі - особи); учасниками цивільних відносин є: держава Україна, Автономна Республіка Крим, територіальні громади, іноземні держави та інші суб`єкти публічного права.

Частиною 1 статті 21 Цивільного кодексу України встановлено, що суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

Статтею 191 Цивільного кодексу України закріплено, що підприємство є єдиним майновим комплексом, що використовується для здійснення підприємницької діяльності; до складу підприємства як єдиного майнового комплексу входять усі види майна, призначені для його діяльності, включаючи земельні ділянки, будівлі, споруди, устаткування, інвентар, сировину, продукцію, права вимоги, борги, а також право на торговельну марку або інше позначення та інші права, якщо інше не встановлено договором або законом; підприємство або його частина можуть бути об`єктом купівлі-продажу, застави, оренди та інших правочинів.

Правом власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб (частина 1 статті 316 Цивільного кодексу України).

Відповідно до частини 1 статті 393 Цивільного кодексу України правовий акт органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, який не відповідає законові і порушує права власника, за позовом власника майна визнається судом незаконним та скасовується.

Частинами 1, 2 статті 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами; обласні та районні ради є органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст, у межах повноважень, визначених Конституцією України, цим та іншими законами, а також повноважень, переданих їм сільськими, селищними, міськими радами.

Відповідно до частин 1-4 статті 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження; спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини; підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою, іншими суб`єктами права власності, а також майнових прав, створення, придбання майна органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом; територіальні громади сіл, селищ, міст, районів у містах безпосередньо або через органи місцевого самоврядування можуть об`єднувати на договірних засадах на праві спільної власності об`єкти права комунальної власності, а також кошти місцевих бюджетів для виконання спільних проектів або для спільного фінансування (утримання) комунальних підприємств, установ та організацій і створювати для цього відповідні органи і служби; районні та обласні ради від імені територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюють управління об`єктами їхньої спільної власності, що задовольняють спільні потреби територіальних громад.

Згідно з частинами 7, 8 статті 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" майнові операції, які здійснюються органами місцевого самоврядування з об`єктами права комунальної власності, не повинні ослаблювати економічних основ місцевого самоврядування, скорочувати обсяги доходів місцевих бюджетів, зменшувати обсяг та погіршувати умови надання послуг населенню; право комунальної власності територіальної громади захищається законом на рівних умовах з правами власності інших суб`єктів; об`єкти права комунальної власності не можуть бути вилучені у територіальних громад і передані іншим суб`єктам права власності без згоди безпосередньо територіальної громади або відповідного рішення ради чи уповноваженого нею органу, за винятком випадків, передбачених законом.

Частиною 2 пункту 10 Розділу V "Прикінцеві та перехідні положення" встановлено, що майно, передане до комунальної власності областей і районів, а також набуте на інших законних підставах, є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст, управління яким відповідно до Конституції України здійснюють районні та обласні ради або уповноважені ними органи. Відчуження зазначеного майна здійснюється лише за рішенням власника або уповноваженого ним органу.

Таким чином, Комунальне підприємство Широківської районної ради Дніпропетровської області "Сільськогосподарське підприємство "Широківське" станом на дату прийняття відповідачем - Широківською селищною радою рішення від 16.12.2021 №530-10/VIII "Про реорганізацію Комунального підприємства "Сільськогосподарське підприємство "Широківське" Широківської селищної ради належало на праві спільної власності громадам сіл, селищ Широківського району Дніпропетровської області, серед яких Новолатівська сільська об`єднана територіальна громада, як правоснаступник прав територіальних громад що об`єдналися, та Широківська селищна рада.

При цьому повноваження щодо прийняття рішення про реорганізацію підприємства шляхом його приєднання до іншої юридичної особи у зв`язку з чим до останньої переходить все майно, права та обов`язки належали третій особі - Криворізькій районній раді, як правонаступнику публічних повноважень Широківської районної ради, яка перебувала в ліквідації на дату виникнення спірних правовідносин. Ці повноваження виникають на підставі рішень громад сіл, селищ Широківського району щодо їх передання районній раді, так частиною 2 статті 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що обласні та районні ради є органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст, у межах повноважень, визначених Конституцією України, цим та іншими законами, а також повноважень, переданих їм сільськими, селищними, міськими радами.

Наявність повноважень Криворізької районної ради Дніпропетровської області щодо управління Комунальним підприємством "Сільськогосподарське підприємство "Широківське" Широківської селищної ради також встановлено постановою Центрального апеляційного господарського суду від 09.12.2021 у справі №904/4109/21.

Відповідно до частини 2 статті 13 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України; обов`язковість урахування (преюдиційність) судових рішень для інших судів визначається законом.

Тому Відповідач, як один із учасників спільної власності на вищевказане комунальне підприємство, не мав повноважень одноособово приймати рішення №530-10/VIII "Про реорганізацію Комунального підприємства "Сільськогосподарське підприємство "Широківське" Широківської селищної ради" від 16.12.2021, оскільки в силу вимог частини 4 статті 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" районні та обласні ради від імені територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюють управління об`єктами їхньої спільної власності, що задовольняють спільні потреби територіальних громад.

Крім того Відповідачем не доведено, що громади сіл, селищ Широківського району надавали згоди на прийняття рішення про реорганізацію спільного підприємства.

Доводи заявника апеляційної скарги про те що, не зважаючи на визнання незаконними та скасування рішень Широківської районної ради:

- від 25.09.2020 № 589-56/VII "Про передачу цілісного майнового комплексу КП Широківської районної ради "Сільськогосподарське підприємство "Широківське" із спільної власності територіальних громад сіл, селищ Широківського району у комунальну власність Широківської територіальної громади Широківської селищної ради;

- та № 608-57/VII від 21.10.2020 "Про затвердження Акта приймання-передачі цілісного майнового комплексу: КП "Широківської районної ради Дніпропетровської області "Сільськогосподарське підприємство "Широківське" у комунальну власність Широківської селищної ради,

Широківська районна рада продовжувала бути власником КП "Широківської районної ради Дніпропетровської області "Сільськогосподарське підприємство "Широківське", оскільки ані рішенням апеляційної інстанції по справі №904/4109/21, ані жодним іншим рішенням не скасовано реєстраційний запис, відповідно до якого новим власником даного підприємства стала Широківська районна рада, є безпідставними з огляду на наступне.

У постанові Верховного Суду від 24.01.2020 у справі № 910/10987/18 Верховний Суд зауважив, що: "Державна реєстрація прав не є підставою набуття права власності, а є лише засвідченням державою вже набутого особою права власності, що унеможливлює ототожнення факту набуття права власності з фактом його державної реєстрації. При дослідженні судом обставин існування в особи права власності, необхідним є перш за все встановлення підстави, на якій особа набула таке право, оскільки сама по собі державна реєстрація прав не є підставою виникнення права власності, такої підстави закон не передбачає".

З огляду на викладене заявник апеляційної скарги безпідставно ототожнив факт державної реєстрації права власності із правовою підставою його набуття, та не врахував, що державна реєстрація змін відповідно до вимог ЗУ Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань сама по собі не утворює правовий титул щодо набуття корпоративних прав, які не виникли у відповідача щодо спірного підприємства в силу відсутності правових підстав їх набуття, через визнання недійсним рішення Широківської районної ради від 25 вересня 2020 року №589-56/VII Про передачу цілісного майнового комплексу КП Широківської районної ради Дніпропетровської області Сільськогосподарське підприємство Широківське із спільної власності територіальних громад сіл, селищ Широківського району у комунальну власність Широківської територіальної громади Широківської селищної ради.

Колегія суддів не погоджується з доводами заявника апеляційної скарги про правомірність прийняття оскаржуваного рішення органу місцевого самоврядування через наявність не скасованих рішень Широківської селищної ради Широківського району Дніпропетровської області:

- від 07.10.2020 №1120-37/VII "Про безоплатне прийняття цілісного майнового комплексу: Комунальне підприємство Широківської районної ради Дніпропетровської області Сільськогосподарське підприємство "Широківське" із спільної власності територіальних громад сіл, селища Широківського району у комунальну власність територіальної громади Широківської селищної ради";

- від 22.10.2020 №1141-38/VII "Про затвердження Акта приймання - передачі цілісного майнового комплексу: комунальне підприємство Широківської районної ради Дніпропетровської області "Сільськогосподарське підприємство "Широківське" із спільної власності територіальних громад сіл, селищ Широківського району у комунальну власність Широківської селищної ради";

- від 22.10.2020 №1147-38/VII "Про зміну засновника, перейменування та затвердження Статуту (у новій редакції) комунального підприємства Широківської районної ради Дніпропетровської області "Сільськогосподарське підприємство "Широківське",

оскільки всі ці рішення були прийняті на виконання рішення Широківської районної ради від 25.09.2020 №589-56/VІІ "Про передачу цілісного майнового комплексу КП Широківської районної ради "Сільськогосподарське підприємство "Широківське", яке, у свою чергу, було визнано незаконним та скасовано відповідно до постанови Центрального апеляційного господарського суду від 09.12.2021 у справі №904/4109/21.

Також колегія суддів приймає до уваги, що пунктом 1.2 розділу 1 Статуту КП "СП "Широківське" визначено, що комунальне підприємство засноване на спільній власності територіальних громад сіл, селищ Широківського району.

Отже, КП "СП "Широківське", як єдиний майновий комплекс, становить об`єкт права спільної власності сіл, селищ Широківського району Дніпропетровської області, управління яким в інтересах цих громад здійснює районна рада. Визначати правову долю об`єктів комунальної власності, в тому числі тих, що перебувають у спільній власності сіл, селищ, міст та знаходяться в управлінні районної ради, шляхом прийняття відповідних рішень, мають право безпосередньо територіальні громади сіл, селищ, міст або їх представницькі органи відповідні ради. Районна рада може здійснювати повноваження щодо відчуження комунального майна із спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст виключно у випадку надання їй на підставі ч. 2 ст. 10 ЗУ "Про місцеве самоврядування в Україні" цих повноважень відповідною радою, яка представляє інтереси громади власника.

Натомість, рішення Широківської селищної ради щодо спірного підприємства, про чинність яких відповідач зазначає у своїй апеляційній скарзі в обґрунтування дійсності права власності на комунальне підприємство стосовно якого прийнято оскаржуване рішення про реорганізацію, самі по собі не створюють правових наслідків, про які стверджує відповідач, тобто перехід права власності на підприємство, як цілісний майновий комплекс, адже, в силу закону, в тому числі відповідно до ч. 2 ст. 10 ЗУ "Про місцеве самоврядування в Україні", Широківська селищна рада не була наділена повноваженнями змінювати самостійно правовий режим спільної власності громад Широківського району, адже, на відміну від Широківської районної ради, не була управителем спільного майна.

Зважаючи на викладене, колегія суддів відхиляє твердження відповідача про дійсність його права власності на спірне підприємство та наявність повноважень на прийняття оскаржуваного у даній справі рішення.

Доводи заявника апеляційної скарги про не розгляд господарським судом клопотання Відповідача про зупинення розгляду справи, не відповідають матеріалам справи, оскільки ухвалою господарського суду від 06.07.2022, серед іншого, розглянута заява Відповідача про зупинення провадження у справі.

Як вбачається з цієї ухвали, відмовляючи в задоволенні клопотання Відповідача про зупинення провадження у справі, господарський суд виходив з того, що всі заяви по суті Відповідачем були подані, та відсутня процесуальна норма, згідно якої суд може зупинити провадження у справі згідно підстав, зазначених у заяві Відповідача. Тому у господарського суду відсутні підстави для задоволення заяви відповідача про зупинення розгляду справи.

За наслідком розгляду цієї заяви господарський суд завершив підготовче провадження та призначив справу до розгляду по суті.

При цьому колегія суддів погоджується з висновком господарського суду про відсутність підстав для зупинення розгляду справи до закінчення воєнного стану в Україні, оскільки:

- така обставина не є підставою для зупинення розгляду справи відповідно до вимог ст. 227, 228 ГПК України;

- строк розгляду справи по суті визначений ГПК України;

- відповідно до статті 10 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" у період воєнного стану повноваження судів не можуть бути припинені;

- згідно з статтею 64 Конституції України в умовах воєнного стану права і свободи, передбачені статтею 55 цієї Конституції, не можуть бути обмежені;

- Відповідачем у цій справі є юридична особа Широківська селищна рада, яка знаходиться на контрольованій Україною території та не позбавлена права заявити клопотання про участь у судових засіданнях у цій справі в режимі відеоконференції.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 275 та статті 276 Господарського процесуального кодексу України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

За викладених обставин, колегія суддів суду апеляційної інстанції вважає, що розглядаючи справу, суд першої інстанції дав оцінку наявним у справі доказам за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, правильно застосував норми процесуального права, що у відповідності до ст. 276 ГПК України є підставою для залишення апеляційної скарги без задоволення, а ухвали суду - без змін.

Зважаючи на відмову у задоволенні апеляційної скарги, судові витрати, понесені у зв`язку із апеляційним оскарженням, згідно статті 129 Господарського процесуального кодексу України, покладаються на заявника у скарзі і відшкодуванню не підлягають.

Керуючись ст. ст. 269, 275, 276, 282-284 ГПК України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Широківської селищної ради на рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 11.08.2022 у справі № 904/603/22 залишити без задоволення.

Рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 11.08.2022 у справі №904/603/22 залишити без змін.

Судові витрати Широківської селищної ради за подання апеляційної скарги на рішення суду покласти на заявника апеляційної скарги.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена до Верховного Суду протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст постанови виготовлено та підписано 18.11.2022.

Головуючий суддя О.Г. Іванов

СуддяС.Г. Антонік

Суддя О.В. Березкіна

СудЦентральний апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення16.11.2022
Оприлюднено21.11.2022
Номер документу107400140
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на нерухоме майно (крім землі) про комунальну власність

Судовий реєстр по справі —904/603/22

Постанова від 16.11.2022

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Іванов Олексій Геннадійович

Ухвала від 25.10.2022

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Іванов Олексій Геннадійович

Ухвала від 17.10.2022

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Іванов Олексій Геннадійович

Ухвала від 11.10.2022

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Іванов Олексій Геннадійович

Ухвала від 03.10.2022

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Іванов Олексій Геннадійович

Ухвала від 29.09.2022

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Іванов Олексій Геннадійович

Ухвала від 21.09.2022

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Іванов Олексій Геннадійович

Судовий наказ від 12.09.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Загинайко Тетяна Володимирівна

Ухвала від 11.09.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Загинайко Тетяна Володимирівна

Рішення від 10.08.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Загинайко Тетяна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні