Рішення
від 26.10.2022 по справі 676/78/22
КАМ'ЯНЕЦЬ-ПОДІЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 676/78/22

Номер провадження 2/676/860/22

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 жовтня 2022 року м. Кам`янець-Подільський

Кам`янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області

в складі: головуючої суддіШвець О.Д.

з участю секретаря Чекашкіної О.Л.

представника позивача ОСОБА_1

представника відповідача ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Кам`янець-Подільському цивільну справу за позовною заявою Керівника Кам`янець-Подільської окружної прокуратури в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою на здійснення функцій у спірних правовідносинах Жванецької сільської ради до ОСОБА_3 , третя особа на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області про витребування земельної ділянки з незаконного володіння у комунальну власність та скасування державної реєстрації права приватної власності на земельну ділянку,-

ВСТАНОВИВ:

Керівник Кам`янець-Подільської окружної прокуратури звернувся до суду з позовом інтересах державив особіуповноваженого державоюна здійсненняфункцій успірних правовідносинахЖванецької сільськоїради до ОСОБА_3 ,третя особана стороніпозивача,яка незаявляє самостійнихвимог Головнеуправління Держгеокадаструу Хмельницькійобласті провитребування земельноїділянки знезаконного володінняу комунальнувласність таскасування державноїреєстрації праваприватної власностіна земельнуділянку. В суді змінивши позовні вимоги зазначає, що Кам`янець-Подільською окружною прокуратурою виявлено факт незаконного заволодіння ОСОБА_3 земельною ділянкою, розташованою на території Жванецької сільської ради. За фактом підробки та використання рішення органу місцевого самоврядування, що в подальшому стало підставою для реєстрації права власності на земельну ділянку з кадастровим номером 6822486800:06:011:0004, загальною площею 2 га з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства, що розташована за межами населеного пункту Кам`янець-Подільського району Хмельницької області за ОСОБА_3 , внесено відомості до ЄРДР за № 42021242230000026. Встановлено, що державним реєстратором Реєстраційної служби Кам`янець-Подільського міськрайонного управління юстиції у Хмельницькій області на ім`я ОСОБА_3 11.02.2015 р. видано свідоцтво про право власності на нерухоме майно № НОМЕР_1 , а саме на земельну ділянку кадастровий номер 6822486800:06:011:0004, площею 2 га, проведено державну реєстрацію права власності ОСОБА_3 07.02.2015 р., номер запису про право власності 8687031, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 571461168224. Спірна земельна ділянка у власність у порядку, встановленому законом, не виділялась, рішення Рудської сільської ради від 04.02.2002 р., зазначене як підстава реєстрації права власності на нерухоме майно не приймалось. Державна реєстрація права власності відповідача ОСОБА_3 на спірну земельну ділянку порушує права та законні інтереси позивача на користування та розпорядження своєю власністю, що суперчить вимогам ст. 317 ЦК України. Право власності дійсного власника презюмується і не припиняється із втратою ним цього майна, відтак право територілаьної громади в особі Жванецької сільської ради (Рудської сільської ради) на спірну земельну ділянку підлягає захисту шляхом пред`явлення віндикаційного позову. Вважає, що пропущений строк із зверненням зазначеного позову з поважної причини з наступних підстав. Кам`янець-Подільською окружною прокуратурою під час вирішення питання щодо наявності підстав для представництва інтерерсів держави в суді у сфері земельних відносин у листопаді 2021 року було скеровано відповідні запити до Жванецької сільської ради, архівного відділу Кам`янець-Подільської РДА і лише системним аналізом отриманих документів можна було прийти до висновку щодо незаконності оформлення права власностиі на земельну ділянку, зокрема за відсутності рішення уповноваженого органу. В ході здійснення досудового розслідування кримінального провадження № 42021242230000026 від 17.11.2021 за фактом підробки та використання завідомо підробленого документа Кам`янець-Подільській окружній прокуратурі стало відомо про вказані порушення. Відповідно до листа Жванецької сільської ради від 26.11.2021 р. сільській раді стало відомо про наявність порушення земельного законодавства 23.11.2021 р. з листа окружної прокуратури, а тому строки позовної давності пропущено з поважних причин. Просить визнати причини пропуску строку позовної давності поважними, поновити строк позовної давності для звернення з даним позовом; скасувати у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державну реєстрацію права приватної власності ОСОБА_3 , номер запису про право власності 8687031 на земельну ділянку з кадастровим номером 6822486800:06:011:0004, площею 2 га, із одночасним припиненням права приватної власності ОСОБА_3 на вказану земельну ділянку; витребувати з незаконного володіння ОСОБА_3 у комунальну власність Жванецької сільської ради земельну ділянку з кадастровим номером 6822486800:06:011:0004, площею 2 га, що розташована на території Жванецької сільської ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області; стягнути судовий збір.

Ухвалою Кам`янець-Подільськогоміськрайонного судуХмельницької областівід 18.05.2022 року відкрито провадження та призначено підготовче засідання.

13.07.2022 року подана заява про зміну предмета позову.

Ухвалою Кам`янець-Подільського міськрайонного суду Хмельницької області від 05.09.2022 року закрито підготовче засідання, справу призначено до судового розгляду.

В суді прокурор позов підтримала, просить задовольнити.

В судовому засіданні представник відповідача ОСОБА_3 адвокат Клюцук В.П. позов не визнав, надав відзив на позов, заперечив проти його задоволення, оскільки прокурором не обгрунтовано підстави представництва Жванецької сільської ради у суді, поозов направлений на позбавлення права власності відповідача, яке набуто на законних підставах, прокурором пропущений строк звернення з позовом до суду.

В судове засідання представник Жванецької сільської ради не з`явився, подав клопотання про розгляд справи у його відсутності, позов підтримує, просить задовольнити.

В судове засідання представник Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області не з`явився, подав заяву про розгляд справи у його відсутності, подав пояснення на позов, позов прокурора підтримує, не заперечує проти його задоволення.

Суд вважає за можливе розглянути справу у відстуності представника Жванецької сільської ради, 3 особи з урахуванням письмових доказів, долучених до матеріалів справи.

Заслухавши сторони, дослідивши письмові докази, суд встановив наступне.

Судом встановлено, що державним реєстратором Реєстраційної служби Кам`янець-Подільського міськрайонного управління юстиції у Хмельницькій області на ім`я ОСОБА_3 11.02.2015 р видано свідоцтво про право власності на нерухоме майно № НОМЕР_1 , а саме на земельну ділянку кадастровий номер 6822486800:06:011:0004, площею 2 га для ведення особистого селянського господарства.

Державну реєстрацію права власності ОСОБА_3 на зазначену земельну ділянку в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно проведено Реєстраційною службою Кам`янець-Подільського міськрайонного управління юстиції Хмельницької області 07.02.2015 р, номер запису про право власності 8687031, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 571461168224, що підтверджується інформацією з Державного реєстру речових прав №284330719 від 12.11.2021 р. .

Згідно інформації архівного відділу Кам`янець-Подільської районної державної адміністрації від 23.11.2021 р. № 118/01-27/01 копії рішення Рудської сільської ради Кам`янець-Подільського району № 5 від 04.02.2002 р., яке було підставою для реєстрації права власності ОСОБА_3 на земельну ділянку, в архіві відсутні.

Згідно з інформацією Жванецької сільської ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області від 17.11.2021 р., 17.12.2021 р. рішення щодо передачі земельної ділянки у власність ОСОБА_3 . Рудською сільською радою не приймалось (лист Жванецької сільської ради Кам`янець-Подільського району від 17.11.2021 р. № 2095/07-20, 17.12.2021 р. № 2270/07-20).

Відповдіно до інформації ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області від 16.12.2021 р. №0-22-0371-673/32-21 земельна ділянка з кадастровим номером 6822486800:06:011:0004 розташована за межами населеного пункту.

Відповідно Витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань № 42021242230000026 від 18.11.2021 р. зареєстровано повідомлення про виявлення обставин, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення за ч. 1 ст. 358 КК України.

Відповідно інформації Жванецької сільської ради № 2163/07-20 від 29.11.2021 р. земельні ділянки з кадастровими номерами 6822486800:06:011:0003, 6822486800:06:011:0004, 6822486800:06:011:0005 вільні від забудови.

Згідно листа Жванецької сільської ради № 2155/07-20 від 26.11.2021 р. згідно з рішенням першої організаційної сесії Жванецької сільської ради УІІ скликання від 02 січня 2018 р. № 8 про реорганізацію Рудської сільської ради, сільська рада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків Рудської сільської ради. Всі рішення, які приймались до моменту реорганізації, передані в архівний відділ Кам`янець-Подільської районної державної адміністрації Хмельницької області. Земельні ділянки з кадастровими номерами 6822486800:06:011:0003, 6822486800:06:011:0004 за формою власності, категорією земель, виду використання в межах категорії, складу угідь та площі до моменту їх передачі у приватну власність в сільській раді інформація відсутня. Дані земельні ділянки актами прийому-передач Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру не передавалися. Жванецькою сільською радою не приймались заходи щодо повернення даних земельних ділянок, у зв`язку з відсутністю інформації.

Дані обставини підтверджуються матеріалами справи.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцією та законами України.

Частинами першою та четвертою статті 41 Конституції України передбачено, що кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності. Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним.

Згідно з статтею 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Набуття права власності громадянами та юридичними особами на земельні ділянки, на яких розташовані об`єкти, які підлягають приватизації, відбувається в порядку, визначеному частиною першою статті 128 цього Кодексу.

Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Безоплатна передачаземельних діляноку власністьгромадян провадитьсяу разі: в) одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.

Передача земельних ділянок безоплатно у власність громадян у межах норм, визначених цим Кодексом, провадиться один раз по кожному виду використання.

Частинами 6-10 статті 118 ЗК України( в редакції на час виникнення спірних правовідносин) передбачено, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають заяву до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки. У заяві зазначаються бажані розміри та мета її використання.

Відповідна місцева державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає заяву, а при передачі земельної ділянки фермерському господарству - також висновки конкурсної комісії, і в разі згоди на передачу земельної ділянки у власність надає дозвіл на розробку проекту її відведення.

Проект відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян організаціями, які мають відповідні дозволи (ліцензії) на виконання цих видів робіт, у строки, що обумовлюються угодою сторін.

Проект відведення земельної ділянки погоджується з органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органом архітектури та подається на розгляд відповідної місцевої державної адміністрації або органу місцевого самоврядування.

Районна, Київська чи Севастопольська міська державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада у місячний строк розглядає проект відведення та приймає рішення про передачу земельної ділянки у власність.

Передача (надання) земельної ділянки у власність відповідно до статті 118 ЗК України є завершальним етапом визначеної процедури безоплатної приватизації земельних ділянок (правовий висновок викладений у постанові Верховного Суду від 09 жовтня 2020 року у справі №1840/3664/18).

Відповідно ч. 1 ст. 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Відповдно ч. 1 ст. 121 Земельного кдексу України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах: б) для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара;

За змістом положень частини першої, пункту «в», частини третьої, четвертої статті 116, частин першої, сьомої, дев`ятої статті 118, частини першої статті 121, статті 122 ЗК України, які визначають право громадян на безоплатне набуття у приватну власність земельних ділянок певного виду використання із земель державної та комунальної власності шляхом приватизації та порядок його реалізації, закон визначає, що така передача здійснюється шляхом прийняття відповідним органом виконавчої влади або місцевого самоврядування в межах повноважень відповідного рішення і не допускає безоплатної передачі у власність громадян земельних ділянок певного виду використання більш як один раз.

Матеріалами справи підтверджується, що рішення № 5 від 04.02.2002 р. Рудською сільською радою, Кам`янець-Подільського району не приймалось.

Згідно з положеннями статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», статті 334 ЦК України, статей 125, 126 ЗК України право власності на земельну ділянку, у тому числі надану у власність в порядку безоплатної приватизації, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Відповідно до статті 2Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державнареєстрація є лише офіційним визнанням і підтвердженням державою фактів набуття, зміни або припиненняправ на нерухоме майно, протене є підставою виникнення цивільних прав, зокрема набуття, зміни або припинення прав на нерухоме майно. Сама по собі державна реєстрація права власності за певною особою не є безспірним підтвердженням наявності в цієї особи права власності, але створює спростовувану презумпцію права власності такої особи (правовий висновок викладений у постанові Верховного Суду від 12 березня2019 року у справі № 911/3594/17).

Враховуючи, що закон пов`язує наявність права на безоплатне набуття у приватну власність земельних ділянок певного виду використання із земель державної та комунальної власності саме з фактом прийняттявідповідного рішення органом місцевого самоврядування про надання її у власність, а не з державною реєстрацією речових прав на відповідне майно, суд приходить до висновку, що ОСОБА_3 незаконно заволодів земельною ділянкою з кадастровим номером 6822486800:06:011:0004.

Згідно зі ст. 13 Конституції України земля є об`єктом права власності українського народу. Від імені українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією.

Згідно зі статтями 83,84ЗК України коммунальною власністю є землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст, в державній власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної та приватної власності.

Відповдіно ст.ст. 317, 319, 321 ЦК України, власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном. Власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд. Власник має право вчиняти щодо свого майна будь-які дії, які не суперечать закону. Усім власникам забезпечуються рівні умови здійснення своїх прав. Особа може бути позбавлена права власності або обмежена у його здійсненні лише у випадках і в порядку, встановлених законом.

Відповідно до частин 2 і 3 ст. 78 ЗК України право власності на землю набувається та реалізується на підставі Конституції України, цього Кодексу, а також інших законів, що видаються відповідно до них. Земля в Україні може перебувати у приватній, комунальній та державній власності.

Одним із способів захисту цивільних прав та інтересів є відновлення становища, яке існувало до порушення (п. 4 ч. 2ст. 16 ЦК України).

За змістом частини 2статті 90 ЗК Українипорушені права власників земельних ділянок підлягають відновленню в порядку, встановленому законом.

Відповідно до висновку Верховного Суду України, викладеного у постановівід 17 грудня 2014 року у справі № 6-140цс14 захист порушених прав особи, щовважає себе власником майна, яке було неодноразово відчужене, можливий шляхом пред`явлення віндикаційного позову до останнього набувача цього майна з підстав, передбачених статтями387та388 ЦК України.

За змістом ст. 387 ЦК України власникмає право витребувати своє майно від особи, яка незаконно, без відповідної правової підстави заволоділа ним.

Із положень статті 15 ЦК України слідує, що кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.

Особа за якою зареєстроване право власності на нерухоме майно, є його володільцем. Власник не втрачає право володіння нерухомим майном у зв`язку з державною реєстрацією права власності за іншою особою, якщо остання не набула права власності. Така особа внаслідок реєстрації за нею права власності на нерухоме майно стає фактичним володільцем такого майна, але не набуває права власності на нього. Отже володіння нерухомим майном, яке посвідчується державною реєстрацією права власності може бути правомірним або неправомірним. Натомість право володіння, якщо воно існує, неправомірним бути не може. Незаконна державна реєстрація спірної земельної ділянки є інструментом формального набуття відповідачем права власності на спірну земельну ділянку.

Враховуючи, що передумовою набуття права власності ОСОБА_3 на спірну земельну ділянку було попереднє незаконне її вибуття з комунальної власності, належним способом захисту інтерерсів держави є витребування з незаконного володіння ОСОБА_3 у комунальну власність Жванецької сільської ради земельної ділянки площею 2 га для ведення особистого селянського господарства з кадастровим номером 6822486800:06:011:0004, що розташована на території Жванецької сільської ради, Кам`янець-Подільського району, Хмельницької області.

Відповідно до ч. 2 ст. 26 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»у разі скасування на підставі рішення суду рішення про державну реєстрацію прав, документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування записів про проведену державну реєстрацію прав, а також у випадку, передбаченому підпунктом "а" п.2 ч.6 ст. 37цього Закону, до Державного реєстру прав вноситься запис про скасування державної реєстрації прав. Враховуючи вказані положення закону, а також те, що суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог в частині захисту права власності територіальної громади на земельну ділянку, тому підлягають задоволенню і вимоги в частині скасування в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно номер запису про правовласності 8687031 та рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав та їх обтяжень індексний номер: 19251949 від 11.02.2015 року щодо права воасності на земельну ділянку кадастровий номер 6822486800:06:011:0004.

З урахуванням наведенного суд критично оцінює твердження позивача про незаконне втручання у право ОСОБА_3 мирно володіти своїм майном.

Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній заяві самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави, та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі прокурор набуває статусу позивача (абзац 2 частини другої статті 45 ЦПК України у редакції, чинній до 15 грудня 2017 року). Аналогічний припис закріплений у частині четвертій статті 56 ЦПК України, чинного з 15 грудня 2017 року.

Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разівідсутності такого органу (абзац 1 частини третьоїстатті 23 Закону України «Про прокуратуру»).

Кам`янець-Подільською окружною прокуратурою під час вирішення питання щодо наявності підстав для представництва інтересів держави в суді у листопаді 2021 року було скеровано відповідні запити до державних органів та органів місцевого самоврядування, які стосуються спірної земельної ділянки: до Жванецької сільської ради, архівного відділу Кам`янець-Подільської РДА. З отриманих відповідей прокуратура прийшла до висновку щодо незаконності оформлення права власності на земельну ділянку з кадастровим номером 6822486800:06:011:0004, що розташована на території Жванецької сільської ради, Кам`янець-Подільського району, Хмельницької області.

Як наслідок в ході здійснення досудового розслідування кримінального провадження №42021242230000026 від 17.11.2021 р. за фактом підробки та використання завідомо підробленого документа (попередня правова кваліфікація ч.1, 4 ст. 358 КК України) Кам`янець-Подільській окружній прокуратурі стало відомо про вказані порушення.

Відповідно до частини першої статті256, частини першої статті257 ЦК Українипозовна давність - це строк, у межах якого особа може звернутися до суду з вимогою про захист свого цивільного права або інтересу. Загальна позовна давність встановлюється тривалістю у три роки.

На віндикаційні позови держави в особі органів державної влади поширюється загальна позовна давність (пункт 60 постанови ВеликоїПалати Верховного Суду від 17 жовтня 2018 року у справі № 362/44/17, провадження № 14-183цс18).

Перебіг позовної давності починається від дня, коли особа довідалася або могла довідатися про порушення свого права або про особу, яка його порушила (частина першастатті 261 ЦК України).

У разі подання позову суб`єктом, право якого порушене, і в разі подання позову в інтересах держави прокурором, перебіг позовної давності за загальним правилом починається від дня, коли про порушення права або про особу, яка його порушила, довідався або міг довідатися суб`єкт, право якого порушене, зокрема, держава в особі органу, уповноваженого нею виконувати відповідні функції у спірних правовідносинах.

Перебіг позовної давності починається від дня, коли про порушення права держави або про особу, яка його порушила, довідався або міг довідатися прокурор, лише у таких випадках: 1) якщо він довідався чи міг довідатися про таке порушення або про вказану особу раніше, ніж держава в особі органу, уповноваженого нею здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах; 2) якщо держава не наділила зазначеними функціями жодний орган (пункти 46, 48, 65 - 66 постанови ВеликоїПалати Верховного Суду від 17 жовтня 2018 року у справі № 362/44/17).

Позовна давність застосовується судом лише за заявою сторони у спорі, зробленою до винесення ним рішення. Сплив позовної давності, про застосуванняякої заявлено стороною у спорі, є підставою для відмови у позові (частинитретя та четвертастатті 267 ЦК України).

Згідно листа Жванецької сільської ради № 2155/07-20 від 26.11.2021 р. згідно з рішенням першої організаційної сесії Жванецької сільської ради УІІ скликання від 02 січня 2018 р. № 8 про реорганізацію Рудської сільської ради, сільська рада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків Рудської сільської ради. Всі рішення, які приймались до моменту реорганізації, передані в архівний відділ Кам`янець-Подільської районної державної адміністрації Хмельницької області. Земельніділянки з кадастровими номерами 6822486800:06:011:0003, 6822486800:06:011:0004 за формою власності, категоррією земель, виду використання в межах категорії, складу угідь та площі до моменту їх передачі у приватну власність в сільській раді інформація відсутня. Дані земельні ділянки актами прийому-передач Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру не передавалися. Жванецькою сільською радою не приймались заходи щодо повернення даних земельних ділянок, у зв`язку з відсутністю інформації.

Таким чином Жванецькій сільській раді до зверенння Кам`янець-Подільської окружної прокуратури від 23.11.2021 р. не було і не могло бути відомо про наявність порушень законодавства при передачі спірної земельної ділянки у приватну власність ОСОБА_3 .

Відповідно до Закону України «Про прокуратуру» № 1697-УІІ відсутні повноваження загального нагляду.

Таким чином суд вважає, що строк звернення за даним позовом не пропущений.

Відповідно ст. 141 ЦПК України, у разі задоволення позову суд стягує ї відповідача на користь позивача судові витрати.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 13, 13, 81, 89, 141, 262-265 ЦПК України, ст.ст. 90, 116, 121, 122 ЗК України, 16, 317, 319, 321, 387, 388, 391 ЦК України, суд,-

УХВАЛИВ:

Позов Керівника Кам`янець-Подільської окружної прокуратури в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою на здійснення функцій у спірних правовідносинах Жванецької сільської ради до ОСОБА_3 , третя особа на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області про витребування земельної ділянки з незаконного володіння у комунальну власність та скасування державної реєстрації права приватної власності на земельну ділянку задовольнити.

Скасувати у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державну реєстрацію права приватної власності ОСОБА_3 , номер запису про право власності 8687031 на земельну ділянку з кадастровим номером 6822486800:06:011:0004, площею 2 га, із одночасним припиненням щодо неї усіх зареєстрованих речових прав та обтяжень.

Витребувати з незаконного володіння ОСОБА_3 у комунальну власність Жванецької сільської ради земельну ділянку з кадастровим номером: 6822486800:06:011:0004, площею 2 га, що розташована на території Жванецької сільської ради, Кам`янець-Подільського району, Хмельницької області.

Стягнути з ОСОБА_3 на користь Хмельницької обласної прокуратури витрати по сплаті судового збору в сумі 4540 грн.

Позивач: Кам`янець-Подільська окружна прокуратура, юридична адреса: вул. Драгоманова, 11, м.Кам`янець-Подільський, Хмельницької області.

Відповідач: ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_2 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 .

Третя особа: Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, ЄДРПОУ 39767479, вул. Інститутська, 4/1, м. Хмельницький.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст судового рішення складено 04 листопада 2022 року.

Суддя Кам`янець-Подільського міськрайонного суду Швець О.Д.

СудКам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення26.10.2022
Оприлюднено23.11.2022
Номер документу107432416
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них: спори про припинення права власності на земельну ділянку

Судовий реєстр по справі —676/78/22

Постанова від 12.07.2023

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Луспеник Дмитро Дмитрович

Ухвала від 03.07.2023

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Луспеник Дмитро Дмитрович

Ухвала від 27.04.2023

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Луспеник Дмитро Дмитрович

Ухвала від 05.04.2023

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Луспеник Дмитро Дмитрович

Ухвала від 20.03.2023

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Луспеник Дмитро Дмитрович

Постанова від 31.01.2023

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Костенко А. М.

Постанова від 31.01.2023

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Костенко А. М.

Ухвала від 05.12.2022

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Костенко А. М.

Ухвала від 05.12.2022

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Костенко А. М.

Рішення від 26.10.2022

Цивільне

Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області

Швець О. Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні