Рішення
від 24.11.2022 по справі 640/17613/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 листопада 2022 року м. Київ № 640/17613/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Маруліної Л.О., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Ассінг»

до Головного управління Державної податкової служби у місті Києві, Державної податкової служби України

про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Ассінг» звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві (далі також - відповідач 1), Державної податкової служби України (далі також - відповідач 2), в якому просить:

- визнати протиправними та скасувати Рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09.08.2019 року за № 1249817/42547972, від 14.08.2019 року за № 1252399/42547972, від 14.08.2019 року за № 1252398/42547972, від 14.08.2019 року за №1253061/42547972, від 14.08.2019 року за №1252396/42547972, від 14.08,2019 року за №1252397/42547972 прийняті комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації.

- зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові Товариства з обмеженою відповідальністю «Ассінг» (код ЄДРПОУ 42547972) від 26.07.2019 року № 104, від 29.07.2019 року № 108, від 31.07.2019 року № 118, від 29.07.2019 року №107, від 30.07.2019 року №111, від 31.07.2019 року №119.

Адміністративний позов обґрунтовано тим, що в оскаржуваних рішеннях не зазначено конкретних підстав, на яких ґрунтується відмова у реєстрації податкових накладних, рішення не містять конкретної інформації щодо причин та підстав для прийняття останніх у відповідності до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки позивачем надано повний та достатній обсяг належних за формою та змістом документів, які підтверджують здійснення господарських операцій з контрагентами. Враховуючи викладене, позивач вважає, що у відповідача 1 відсутні законні підстави для застосування критерію, передбаченого пунктом 1.6 Критеріїв ризиковості платника податку до податкових накладних ) від 26.07.2019 року № 104, від 29.07.2019 року № 108, від 31.07.2019 року № 118, від 29.07.2019 року №107, від 30.07.2019 року №111, від 31.07.2019 року №119, а підстави, зазначені в оскаржуваних рішеннях не обґрунтовують законності їх прийняття.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 03.10.2019 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику (повідомлення) сторін.

Через канцелярію суду 25.10.2019 року ГУ ДФС у м. Києві та ДФС України подано відзиви на позовну заяву, в яких проти позову заперечують, посилаючись на те, що позивачем не було надіслано всіх підтверджуючих документів, які б свідчили про реальність здійснення господарської операції, вважають рішення правомірними та обґрунтованими, просять у задоволенні позову відмовити повністю.

Через канцелярію суду 22.11.2019 року ГУ ДФС у м. Києві подано додаткові пояснення, в яких зазначено, що в ході аналізу документів, надісланих позивачем повідомленнями, податковим органом встановлено, що ТОВ «Ассінг» виписано податкові накладні з номенклатурою «автошини», однак не надано договору ТОВ «Виробничо-комерційна фірма «Електронтехсервіс ЛТД», інформацію щодо транспортування товару до покупця та не надано розрахункові документи, а саме банківську виписку щодо придбання автошин.

Щодо процесуального правонаступництва відповідачів у справі, суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Судом встановлено, що згідно з відомостями Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Державна фіскальна служба України (код ЄДРПОУ 39292197) з 17.05.2019 року перебуває у стані припинення.

На підставі постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 року №1200 "Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України" зареєстровано юридичну особу 17.05.2019 року, номер запису: 1 074 135 0000 085321, Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393).

Відповідно до абзацу 4 пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 року №1200 «Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України» Державна податкова служба України та Державна митна служби України є правонаступниками прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.

Згідно з відомостями Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Головне управління Державної фіскальної служби у м. Києві (код ЄДРПОУ 39439980) з 17.05.2019 року перебуває у стані припинення.

На підставі постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 року №537 зареєстровано юридичну особу 30.07.2019 року, номер запису: 1 074 102 0000 086626, Головне управління Державної податкової служби у м. Києві (код ЄДРПОУ 43141267).

Таким чином, суд дійшов висновку про заміну відповідача 1 Головне управління Державної фіскальної служби у м. Києві (код ЄДРПОУ 39439980) на правонаступника - Головне управління Державної податкової служби у м. Києві (код ЄДРПОУ 43141267).

В той же час, суд зазначає наступне.

Відповідно до пункту 6 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 року № 1074, дія якого поширюється, в тому числі, і на територіальні органи міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, права та обов`язки органів виконавчої влади переходять в разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади - до органу виконавчої влади, до якою приєднано один або кілька органів виконавчої влади.

На виконання Указу Президента України від 08.11.2019 року №837 «Про невідкладні заходи з проведення реформ та зміцнення держави» Кабінетом Міністрів України 30.09.2020 року прийнято постанову №893 «Про деякі питання територіальних органів ДПС», відповідно до якої територіальні органи ДПС перестануть існувати як юридичні особи публічного права.

З метою реалізації постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 року №893 «Про деякі питання територіальних органів ДПС», з урахуванням вимог Закону України від 30.09.2020 року №3166-VІ «Про центральні органи виконавчої влади» (зі змінами), Положенням про Державну податкову служб) України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.3019 року №227 (зі змінами), наказу ДПС України від 30.09.2020 року №529 «Про утворення територіальних органів ДПС», ДПС України наказом від 12.11.2020 року №643 затверджено Положення про Головне управління ДПС у місті Києві.

Територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державною податковою службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій.

Права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи.

Відповідно до наказу Державної податкової служби України від 30.09.2020 року № 529 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» утворено як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи за переліком згідно з додатком.

Серед переліку територіальних органів Державної податкової служби, що утворюються визначено Головне управління ДПС у м. Києві та Головне управління ДПС у Закарпатській області.

Відповідно до Положення про Головне управління ДПС у м. Києві, затвердженого наказом ДПС України від 12.11.2020 року №643 Головне управління ДПС у м. Києві є територіальним органом, утвореним на правах відокремленою підрозділу ДПС України, та є правонаступником прав та обов`язків ГУ ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ 43141267).

Згідно з наказом ДПС України від 24.12.2020 року №755 «Про початок здійснення територіальними органами ДПС повноважень та функцій» з 01 січня 2021 року територіальні органи ДПС, утворені як її відокремлені підрозділи, розпочинають здійснення повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються як юридичні особи.

Таким чином, з 01.01.2021 року ДПС України функціонує як єдина юридична особа, що складається з центрального апарату та територіальних органів, утворених як її відокремлені підрозділи (без статусу юридичних осіб).

Отже, станом на день розгляду справи, функції та повноваження Головного управління ДПС у місті Києва, перейшли до його правонаступника - відокремленого підрозділу Головного управління ДПС у місті Києві (код ЄДРПОУ ВП: 44116011), з огляду на що, в порядку статті 52 КАС України суд замінює відповідача 2 у справі - Головне управління ДПС у м. Києві на відокремлений підрозділ Головного управління ДПС у місті Києві (код ЄДРПОУ ВП: 44116011).

Дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.

За результатом господарської діяльності 01.08.2019 року ТОВ «Ассінг» надало до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну №104 від 26.07.2019 року, виписану на адресу ТОВ «Виробничо-комерційна фірма «ЕЛЕКТРОНТЕХСЕРВІС ЛТД» (код ЄДРПОУ 04947995) в сумі 27 599, 96 грн. в т.ч. ПДВ 4 599,99 грн. за постачання товарів.

01.08.2019 року від ДФС позивачем отримано квитанцію №1 в якій зазначено, що документ прийнято, реєстрація зупинена. Підстави зупинення: відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК віл 26.07.2019 року № 104 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 «Критеріїв ризиковості платника податку». Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

09.08.2019 року ТОВ «Ассінг» до ДФС надано письмові пояснення із копіями документів, які підтверджують реальність здійсненої операції, а саме: виписка із ЄДР №1 від 02.01.2019 року щодо ТОВ «Ассінг» - додаток №1; договір оренди між ФОН ОСОБА_1 (ЄДРПОУ 2848106477) та ТОВ «Ассінг» №22 від 31.12.2018 року, на 5-ти арк. - додаток №2-3; договір між ТОВ «Преміорі» (ЄДРПОУ 39848510) та ТОВ «Ассінг» №1629 від 15.07.2019 року, на 2-х арк. - додаток №4; податкова накладна № 104 від 26.07.2019 року - додаток №5; видаткова накладна №РН-0000279 від 26.07.2019 року, на 1-му арк. - додаток №6; квитанція №9168128085 від 01.08.2019 року, на 1-му арк. - додаток №7; платіжне доручення №1543 від 26.07.2019 року, на 1-му арк. - додаток №8; накладна на відвантаження готової продукції від постачальника - ТОВ «Преміорі» за №5030 від 20.07.2019 року на 2-х арк. - додаток №9; сертифікат якості готової продукції ТОВ «Преміорі» №5030 від 20.07.2019 року, на 2-х арк. - додаток №10; ПН №5030 від 20.07.2019 року на 2-арк. - додаток №11.

Вказані обставини підтверджуються квитанцією № 2 від 09.08.2019 року «Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК», реєстраційний номер документу 9172236826.

Однак, 09.08.2019 року ТОВ «Ассінг» отримано Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1249817/42547972. Підставою для відмови у реєстрації податкової накладної визначено: ненадання платником податку копій документів - первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт/послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузей специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити); ненадання платником податків договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податків, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції.

Не погоджуючись із таким рішенням ТОВ «Ассінг» 19.08.2019 року подано до ДФС скаргу на рішення комісії регіонального рівня від 09.08.2019 року № 1249817/42547972, за результатами розгляду якої прийнято рішення від 23.08.2019 року №36316/42547972/2 про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня від 09.08.2019 року № 1249817/42547972 без змін.

01.08.2019 року ТОВ «Ассінг» надало до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну №108 від 29.07.2019 року, виписану на адресу ТОВ «АВТОШИНА», код ЄДРПОУ - 39756844 в сумі 70 139, 92 грн., в т.ч. ПДВ - 11 689, 99 грн. за постачання товарів.

01.08.2019 року від ДФС ТОВ «Ассінг» отримано квитанцію №1 в якій зазначено, що документ прийнято, реєстрація зупинена. Підставами зупинення зазначені: відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 29.07.2019 року № 108 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 «Критеріїв ризиковості платника податку». Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

09.08.2019 року ТОВ «Ассінг» надано письмові пояснення із копіями документів, які підтверджують реальність здійсненої операції, а саме: 1. виписка із ЄДР №1 від 02.01.2019 року щодо ТОВ «Ассінг» - додаток №1; договір оренди між ФОП ОСОБА_2 (СДРПОУ НОМЕР_1 ) та ТОВ «Ассінг» №22 від 31.12.2018 року на 5-ти арк. - додаток №2-3; договір між ТОВ «Український Торгівельний Дім «БЕЛШИНА» (ЄДРПОУ 35237656) та ТОВ «Ассінг» №653 від 22.01.2019 року на 5-ти арк. - додаток №4-5; податкова накладна №108 від 29.07.2019 року - додаток №6; видаткова накладна №РН-0000263 від 29.07.2019 року на 1 -му арк. - додаток №7; квитанція № 9168126301 від 01.08.2019 року, на 1-му арк. - додаток №8; платіжне доручення №2216 від 29.07.2019 року, на 1 -му арк. - додаток №9; накладна на відвантаження готової продукції від постачальника - ТОВ «УТД «БЕЛШИНА» за №3958 від 26.07.2019 року на 1-му арк. - додаток №10; накладна на відвантаження готової продукції від постачальника - ТОВ «УТД «БЕЛШИНА» за №3625 від 11.07.2019 року на 1-му арк. - додаток №11; накладна на відвантаження готової продукції від постачальника - ТОВ «УТД «БЕЛШИНА» за №3776 від 18.07.2019 року на 1-му арк - додаток №12.

Вказані обставини підтверджуються отриманою квитанцією №2 від 09.08.2019 року «Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК», реєстраційний номер документу 9175183971.

Однак. 14.08.2019 року ТОВ «Ассінг» отримано Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1252399/42547972. Підставою для відмови у реєстрації податкової накладної зазначено: ненадання платником податку копій документів - первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки- фактури/інвойси. акти приймання-передачі товарів (робіт/послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузей специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити); ненадання платником податків розрахункових документів, банківські виписки з особових рахунків.

Не погоджуючись із таким рішенням ТОВ «Ассінг» 21.08.2019 року подано до ДФС скаргу на рішення комісії регіонального рівня від 14.08.2019 року № 1252399/42547972, за результатами розгляду якої прийнято рішення від 23.08.2019 року №36173/42547972/2 про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня від 14.08.2019 року №1252399/42547972 без змін.

09.08.2019 року ТОВ «Ассінг» надало до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну №118 від 31.07.2019 року, виписану на адресу ТОВ «АВТОШИНА», код ЄДРПОУ 39756844, в сумі 136 140, 00 грн., в т.ч. ПДВ 22 690,00 грн. за постачання товарів.

09.08.2019 року ТОВ «Ассінг» отримало квитанцію №1 в якій зазначено, що документ прийнято, реєстрацію зупинено. Підстави зупинення зазначено: відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 31.07.2019 року № 118 в Єдиному рссстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 «Критеріїв ризиковості платника податку». Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

09.08.2019 року ТОВ «АССІНГ» до ДФС було надано письмові пояснення із копіями документів, які підтверджують реальність здійсненої операції, а саме: виписка із ЄДР №1 від 02.01.2019 року щодо ТОВ «Аосінг» - додаток №1; договір оренди між ФОП ОСОБА_1 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та ТОВ «Ассінг» №22 від 31.12.2018 року, на 5-ти арк. - додаток №2-3; договір між ТОВ «Преміорі» (ЄДРПОУ 39848510) та ТОВ «Ассінг» №1629 від 15.07.2019 року, на 2-х арк. - додаток №4; податкова накладна № 118 від 31.07.2019 року - додаток №5; видаткова накладна №РН-0000275 від 31.07.2019 року, на 1-му арк. - додаток №6; квитанція №9175329383 від 09.08.2019 року, на 1-му арк. - додаток №7; платіжне доручення №2235 від 31.07.2019 року, на 1 -му арк. - додаток №8 накладна на відвантаження готової продукції від постачальника - ТОВ «Преміорі» за №5314 від 29.07.2019 року на 2-х арк. - додаток №9; накладна на відвантаження готової продукції від постачальника - ТОВ «Преміорі» за №5315 від 29.07.2019 року на 2-х арк. - додаток №10; накладна на відвантаження готової продукції від постачальника - ТОВ «Преміорі» за №5253 від 27.07.2019 року на 2-х арк. - додаток №11; сертифікат якості готової продукції ТОВ «Преміорі» №5314 від 29.07.2019 року на 3-х арк. - додаток №12; сертифікат якості готової продукції ТОВ «Преміорі» №5315 від 29.07.2019 року на 2-х арк. - додаток №13; сертифікат якості готової продукції ТОВ «Преміорі» №5253 від 27.07.2019 року , на 3-х арк. - додаток №14; ТТН ТОВ «Преміорі» №5253 від 27.07.2019 року на 2-арк. - додаток №15.

Вказані обставини підтверджуються отриманою квитанцією №2 від 09.08.2019 року «Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК», реєстраційний номер документу 9175704419.

Однак, 14.08.2019 року ТОВ «Ассінг» отримало Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1252398/42547972. Підставою для відмови у реєстрації податкової накладної зазначено: ненадання платником податку копій документів - первинні документи щодо постачання/придбання товарі в/послуг, зберігання і транспортування, навантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки- фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт/послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузей специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити); ненадання платником податків розрахункових документів, банківські виписки з особових рахунків.

Не погоджуючись із таким рішенням ТОВ «Ассінг» 21.08.2019 року подано до ДФС скаргу на рішення комісії регіонального рівня від 14.08.2019 року № 1252398/42547972, за результатами розгляду якої прийнято рішення від 23.08.2019 року №36194/42547972/2 про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня від 14.08.2019 року № 1252398/42547972 без змін.

09.08.2019 року ТОВ «Ассінг» надало до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну № 119 від 31.07.2019 року, виписану на адресу ТОВ «АВТОШИНА», код ЄДРПОУ - 39756844 в сумі 171 941,67 грн. в т.ч. ПДВ 34 388,34 грн. за постачання товарів.

09.08.2019 року від ДФС ТОВ «Ассінг» отримало квитанцію №1 в якій зазначено, що документ прийнято, реєстрація зупинена. Підстави зупинення зазначені наступні: відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 31.07.2019 року № 119 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ІІН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 «Критеріїв ризиковості платника податку». Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

09.08.2019 року ТОВ «Ассінг» надано письмові пояснення із копіями документів, які підтверджують реальність здійсненої операції, а саме: виписка із ЄДР №1 від 02.01.2019р. щодо ГОВ «Ассінг» - додаток №1; договір оренди між ФОП ОСОБА_1 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та ТОВ «Ассінг» №22 від 31.12.2018 року, на 5-ти арк. - додаток №2-3; договір між ТОВ «Преміорі» (ЄДРПОУ 39848510) та ТОВ «Ассінг» №1629 від 15.07.2019 року на 2-х арк. - додаток №4; податкова накладна №119 від 31.07.2019 року - додаток №5; видаткова накладна №РН-0000276 від 31.07.2019 року, на 1-му арк. - додаток №6; квитанція №91753334651 від 09.08.2019 року, на 1-му арк. - додаток №7; платіжне доручення №2236 від 31.07.2019 року на 1-му арк. - додаток №8, накладна на відвантаження готової продукції від постачальника - ТОВ «Преміорі» за №5314 від 29.07.2019 року на 2-х арк. - додаток №9; платіжне доручення №2241 від 31.07.2019 року, на 1 -му арк. - додаток № 10; сертифікат якості готової продукції ТОВ «Преміорі» №5314 від 29.07.2019 року, на 3-х арк. - додаток №11; накладна на відвантаження готової продукції від постачальника - ТОВ «Преміорі» за №5256 від 27.07.2019 року на 2-х арк. - додаток №12; накладна на відвантаження готової продукції від постачальника - ТОВ «Преміорі» за №5157 від 24.07.2019 року на 2-х арк. - додаток №13; сертифікат якості готової продукції ТОВ «Преміорі» №5256 від 27.07.2019 року, на 3-х арк. - додаток №14; сертифікат якості готової продукції ТОВ «Преміорі» №5157 від 24.07.2019 року, на 4-х арк. - додаток №15; ТТН ТОВ «Преміорі» №5256 від 27.07.2019 року на 2-арк. - додаток №16; ТТН ГОВ «Преміорі» №5157 від 24.07.2019 року на 2-арк. - додаток №17.

Вказані обставини підтверджуються отриманою квитанцією №2 від 09.08.2019 року «Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПП/РК», реєстраційний номер документу 9175716302.

Однак, 14.08.2019 року ТОВ «Ассінг» отримало Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1252397/42547972. Підставою для відмови у реєстрації податкової накладної зазначено: ненадання платником податку копій документів - первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт/послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузей специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити); ненадання платником податків розрахункових документів, банківські виписки з особових рахунків.

Не погоджуючись із таким рішенням ТОВ «Ассінг» 22.08.2019 року подано скаргу на рішення комісії регіонального рівня від 14.08.2019 року № 1252397/42547972, за результатами розгляду якої прийнято рішення від 02.09.2019 року №36543/42547972/2 про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня від 14.08.2019 року №1252397/42547972 без змін.

01.08.2019 року ТОВ «Ассінг» надало до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну №111 від 30.07.2019 року, виписану на адресу ТОВ «РОМАШКИ», код ЄДРПОУ - 00131736 в сумі 3 300, 00 грн. в т.ч. ПДВ 660, 00 грн. за постачання товарів.

01.08.2019 року від ДФС ТОВ «Ассінг» отримано квитанцію №1 в якій зазначено, що документ прийнято, реєстрація зупинена. Підстави зупинення зазначені наступні: відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 30.07.2019 року № 111 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 «Критеріїв ризиковості платника податку». Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

12.08.2019 року ТОВ «Ассінг» надано письмові пояснення із копіями документів, які підтверджують реальність здійсненої операції, а саме: виписка із ЄДР №1 від 02.01.2019 року щодо ТОВ «Ассінг» - додаток №1; договір оренди між, фоп ОСОБА_1 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та ТОВ «Ассінг» №22 від 31.12.2018 року, на 5 арк. - додаток №2-3; договір між ТОВ «Преміорі» (ЄДРПОУ 39848510) та ТОВ «Ассінг» №1629 від 15.07.2019 року, на 2-х арк. - додаток №4; податкова накладна №111 від 30.07.2019 року - додаток №5; видаткова накладна №РН-0000262 від 30.07.2019 року, на 1-му арк. - додаток №6; довіреність №186 від 30.07.2019 року на 1-му арк. - додаток №7; квитанція №9168126764 від 01.08.2019 року, на 1-му арк. - додаток №8; платіжне доручення №1020 від 30.07.2019 року, на 1-му арк. - додаток №9; накладна на відвантаження готової продукції від постачальника - ТОВ «Преміорі» за №5315 від 29.07.2019 року на 2-х арк. - додаток №10; сертифікат якості готової продукції ТОВ «Преміорі» №5315 від 29.07.2019 року на 2-х арк. - додаток №11.

Вказані обставини підтверджуються отриманою квитанцією №2 від 12.08.2019 року «Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК», реєстраційний номер документу 9176120565.

Однак, 14.08.2019 року ТОВ «Ассінг» отримало Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1253061/42547972. Підставою для відмови у реєстрації податкової накладної зазначено: ненадання платником податку копій документів - первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки- фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт/послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузей специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити); ненадання платником податків розрахункових документів, банківські виписки з особових рахунків.

Не погоджуючись із таким рішенням ТОВ «Ассінг» 23.08.2019 року подано до ДФС скаргу на рішення комісії регіонального рівня від 14.08.2019 року № 1253061/42547972, за результатами розгляду якої було прийнято рішення від 02.09.2019 року №36576/42547972/2 про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня від 14.08.2019 року № 1253061/42547972 без змін.

01.08.2019 року ТОВ «Ассінг» надало до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №107 від 29.07.2019 року, виписану на адресу ТОВ «АВТОШИНА», код ЄДРПОУ - 39756844 в сумі 77 989, 98 грн., в т.ч. ПДВ - 12 998, 33 грн. за постачання товарів.

01.08.2019 року ТОВ «Ассінг» отримало квитанцію №1 в якій зазначено, що документ прийнято, реєстрація зупинена. Підстави зупинення: відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 29.07.2019 року № 107 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ІІН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 «Критеріїв ризиковості платника податку». Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

10.08.2019 року ТОВ «Ассінг» до ДФС надано письмові пояснення із копіями документів, які підтверджують реальність здійсненої операції, а саме: виписка із ЄДР №1 від 02.01.2019 року щодо ТОВ «Ассінг» - додаток №1; договір оренди між ФОП ОСОБА_1 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та ТОВ «Ассінг» №22 від 31.12.2018 року, на 5-ти арк. - додаток №2-3; договір між ТОВ «Український Торгівельний Дім «БЕЛШИНА» (ЄДРПОУ 35237656) та ТОВ «Ассінг» №656 від 22.01.2019 року на 3-х арк. - додаток №4; податкова накладна №107 від 29.07.2019 року - додаток №5; видаткова накладна №РН-0000263 від 29.07.2019 року, на 1-му арк. - додаток №6; квитанція № 9168085836 від 01.08.2019 року, на 1-му арк. - додаток №7; платіжне доручення №2216 від 29.07.2019 року, на 1 -му арк. - додаток №8; накладна на відвантаження готової продукції від постачальника - ТОВ «УТД «БЕЛШИНА» за №3958 від 26.07.2019 року на 1-му арк. - додаток №9; накладна на відвантаження готової продукції від постачальника - ТОВ «УТД «БЕЛШИНА» за №3625 від 11.07.2019 року на 1-му арк. - додаток №10; накладна на відвантаження готової продукції від постачальника - ГОВ «УТД «БЕЛШИНА» за №3776 від 18.07.2019 року на 1-му арк. - додаток №11;

Вказані обставини підтверджуються отриманою квитанцією №2 від 10.08.2019 року «Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК», реєстраційний номер документу 9175725141.

Однак, 14.08.2019 року ТОВ «Ассінг» отримало Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1252396/42547972. Підставою для відмови у реєстрації податкової накладної зазначено: ненадання платником податку копій документів - первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки- фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт/послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузей специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити); ненадання платником податків розрахункових документів, банківські виписки з особових рахунків.

Не погоджуючись із таким рішенням ТОВ «Ассінг» 23.08.2019 року подано до ДФС скаргу на рішення комісії регіонального рівня від 14.08.2019 року №1252396/42547972, за результатами розгляду якої прийнято рішення від 02.09.2019 року №36552/42547972/2 про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня від 14.08.2019 року № 1252396/42547972 без змін.

Вважаючи вищезазначені рішення Комісії, якими відмовлено у реєстрації в ЄРПН податкових накладних протиправними, позивач звернувся з позовом до суду за захистом своїх прав.

Всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, відзиви, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.

Відповідно до положень частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спірні правовідносини регулюються нормами Конституції України та Податкового кодексу України (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) (далі також - ПК України).

Згідно з пунктом 201.1 статті 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

За визначенням пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року №1246 (далі також - Порядок №1246) податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Аналогічні норми містяться у пункті 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яким реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Згідно з пунктом 5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року №117 (далі також - Порядок №117), податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

Відповідно до змісту пункту 10 Порядку №117 критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади. ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Пунктом 13 Порядку №117 передбачено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Як встановлено судом з матеріалів справи, відповідно до квитанцій реєстрація податкових накладних зупинена, оскільки кожна з ПН/РК відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 "Критеріїв ризиковості платника податку", у зв`язку з чим контролюючим органом запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з вимогами пунктів 6 та 7 Порядку №117 визначено, що у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна / розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

Отже, підставами для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є наступна відповідність: 1) платника податку - критеріям ризиковості платника податку; 2) податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.

Відповідно до статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Частиною другою статті 74 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Отже, положення зазначених пунктів Порядку №117 є чіткими і не припускають неоднозначне (множинне) трактування обов`язків контролюючих органів.

У свою чергу, реєстрація поданих позивачем податкових накладних зупинена, як зазначено у квитанціях, через те, що ПН/РК відповідає певним вимогам "Критеріїв ризиковості платника податку", тобто, відповідачем застосовано критерії ризиковості платника податку до податкової накладної, а не до платника податку - позивача, що свідчить про те, що контролюючим органом реєстрація накладної зупинена з підстав, які не передбачені Порядком №117.

Згідно з пунктами 14, 15 Порядку №117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством. Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).

Згідно з пунктами 18-21 Порядку №117, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена: ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначена додатком №2 до Порядку №117.

Форма такого рішення передбачає, що у разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН через ненадання платником податку копій документів, документи, які не надано, повинні бути підкресленими, тобто конкретно вказані.

Так, на пропозицію Комісії ДФС України позивачем через систему електронного документообігу подано пояснення та копії документів на підтвердження здійснення/реальності господарської операції та відображення її у податковому обліку.

Суд зауважує, що у квитанціях конкретного переліку документів, які мали б бути подані позивачем, не вказано, з огляду на що, позивачем подано перелік документів, яким підтверджується специфіка його діяльності та реальності господарської операції, відображеної у податкових накладних на власний розсуд.

Щодо аналізу господарських операцій між позивачем та його контрагентом в даній справі суд не надає оцінку реальності їх здійснення, оскільки це питання повинно досліджуватись під час здійснення податкового контролю, що відповідно до пункту 61.1 статті 61 ПК України включає в себе систему заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, зокрема, шляхом здійснення перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Незважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та його контрагентами, що були надані відповідачу, Комісією прийняті рішення, якими позивачу відмовлено у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів, а саме: документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством (документи, які не надано підкреслити); договорів, довіреності, актів керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Проте, в порушення наведених вище вимог, оскаржуване рішення, прийняті за формою згідно з Додатком до Порядку №117, містить лише загальне твердження про ненадання копій документів без конкретизації, зокрема, у графі "Додаткова інформація" конкретного переліку документів, які, на думку Комісії, не надані.

Таким чином, рішення суб`єкта владних повноважень не містять чіткої підстави їх прийняття, що свідчить про їх необґрунтованість.

Поряд з цим, як вже зазначено, у квитанціях відсутній конкретний перелік копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН, що призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, а не будь-яких на власний розсуд.

Враховуючи викладене, рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09.08.2019 року за № 1249817/42547972, від 14.08.2019 року за № 1252399/42547972, від 14.08.2019 року за № 1252398/42547972, від 14.08.2019 року за №1253061/42547972, від 14.08.2019 року за №1252396/42547972, від 14.08,2019 року за №1252397/42547972 є протиправними та підлягають скасуванню, а позовні вимоги в цій частині - задоволенню.

Щодо позовних вимог про реєстрацію податкових накладних від 26.07.2019 року № 104, від 29.07.2019 року № 108, від 31.07.2019 року № 118, від 29.07.2019 року №107, від 30.07.2019 року №111, від 31.07.2019 року №119, слід зазначити, що відповідно до підпункту 201.16.4. пункту 201.16 статті 201 ПК України податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена, реєструється у день настання однієї із таких подій:

а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

При цьому, відповідно до пункту 19, пункту 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року №1246 (із змінами; далі - Порядок №1246) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день:

1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується.

Згідно пункту 29 Рішення Європейського Суду з прав людини у справі "Ruiz Torija v. Spain" від 9 грудня 1994 р., статтю 6 пункту 1 не можна розуміти як таку, що вимагає пояснень детальної відповіді на кожний аргумент сторін. Відповідно, питання, чи дотримався суд свого обов`язку обґрунтовувати рішення може розглядатися лише в світлі обставин кожної справи.

Згідно пункту 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.

Суд зазначає, що принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень має на увазі, що рішенням повинне бути прийнято з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення.

Європейський Суд з прав людини у рішенні по справі "Суомінен проти Фінляндії" (Suominen v. Finland), № 37801/97, пункт 36, від 01.07.2003 року, вказує, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

У рішенні від 10.02.2010 року у справі "Серявін та інші проти України" Європейський суд з прав людини зазначив, що у рішеннях суддів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються, а в рішенні від 27.09.2010 року по справі "Гірвісаарі проти Фінляндії" - що ще одне призначення обґрунтованого рішення полягає в тому, щоб продемонструвати сторонам, що вони були почуті.

Аналіз наведених правових положень та вищезазначених обставин справи дає суду підстави для висновку, що в даному випадку, зобов`язання Державної податкової служби України (як правонаступника Державної фіскальної служби України) зареєструвати в ЄРПН податкові накладні від 26.07.2019 року № 104, від 29.07.2019 року № 108, від 31.07.2019 року № 118, від 29.07.2019 року №107, від 30.07.2019 року №111, від 31.07.2019 року №119 датою їх фактичного подання, є належним способом захисту порушеного права позивача.

Відповідно до частини першої статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно із статтею 73 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування.

Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування (частина перша статті 76 Кодексу адміністративного судочинства України).

Згідно частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

В контексті наведеного суд зазначає, що відповідачем під час розгляду даної адміністративної справи не доведено правомірність прийнятих відповідачем 1 рішень про відмову в реєстрації податкових накладних від 26.07.2019 року № 104, від 29.07.2019 року № 108, від 31.07.2019 року № 118, від 29.07.2019 року №107, від 30.07.2019 року №111, від 31.07.2019 року №119.

За таких обставин, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог, тому позов визнається таким, що підлягає задоволенню.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відповідно до платіжного доручення від 27.09.2019 року №289 за подання позовної заяви позивачем сплачено 7 684,00 грн.

З огляду на те, що судом визнано протиправним та скасовано рішення, прийняте Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ГУ ДФС у м. Києві, в той час, як позовна вимога, заявлена до Державної податкової служби України в частині реєстрації податкової накладної, має характер зобов`язальної за наслідками скасованого рішення, суд дійшов висновку, що стягнення судового збору на користь позивача підлягає в повному обсязі за рахунок бюджетних асигнувань відокремленого підрозділу ДПС України Головне управління Державної податкової служби у місті Києві (як правонаступника Головного управління ДФС у м. Києві).

Враховуючи викладене, керуючись статтями 6, 9, 72-77, 139, 143, 243-246, 255, 257-263, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Ассінг» задовольнити.

2. Визнати протиправними та скасувати Рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09.08.2019 року за № 1249817/42547972, від 14.08.2019 року за № 1252399/42547972, від 14.08.2019 року за № 1252398/42547972, від 14.08.2019 року за №1253061/42547972, від 14.08.2019 року за №1252396/42547972, від 14.08,2019 року за №1252397/42547972 прийняті комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації.

3. Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові Товариства з обмеженою відповідальністю «Ассінг» (код ЄДРПОУ 42547972) від 26.07.2019 року № 104, від 29.07.2019 року № 108, від 31.07.2019 року № 118, від 29.07.2019 року №107, від 30.07.2019 року №111, від 31.07.2019 року №119 датою їх фактичної подачі.

4. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Ассінг» (код ЄДРПОУ 42547972) суму сплаченого судового збору у розмірі 7 684, 00 грн. (сім тисяч шістсот вісімдесят чотири гривні 00 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань відокремленого підрозділу ДПС України Головне управління Державної податкової служби у місті Києві (код ЄДРПОУ ВП 44116011).

Відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п`ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до пункту 4 частини п`ятої статті 246 Кодексу адміністративного судочинства України:

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю "Ассінг" (код ЄДРПОУ 42547972, адреса: 04112, м. Київ, вул. Парково-Сірецька, буд. 12-А, оф.2);

Відповідач 1: відокремлений підрозділ ДПС України Головне управління Державної податкової служби у місті Києві (код ЄДРПОУ ВП 44116011, адреса: 04116, місто Київ, вул. Шолуденка, будинок 33/19);

Відповідач 2: Державна податкова служба України (код ЄДРПОУ 43005393, адреса: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8);

Повне судове рішення складено 24.11.2022 року.

Суддя Л.О. Маруліна

Дата ухвалення рішення24.11.2022
Оприлюднено02.12.2022
Номер документу107568792
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —640/17613/19

Ухвала від 16.04.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Ухвала від 08.03.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Постанова від 07.02.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 06.02.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 21.09.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 21.08.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 27.07.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 20.06.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Ухвала від 22.03.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Ухвала від 10.01.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні