Рішення
від 29.11.2022 по справі 420/777/22
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/777/22

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 листопада 2022 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді:Юхтенко Л.Р.,

за участю секретаря судового засідання Приходько А.В.

за участю сторін:

від позивача Романович А.В., - за ордером, Рассолов О.І, - за витягом,

від відповідача Жарінова В.В., - витягом,

від третьої особи, - не з`явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою товариства з обмеженою відповідальністю "ЖК Радужний" (код ЄДРПОУ 39202559, місцезнаходження: 67804, Одеська область, Одеський район, с. Лиманка, ж/м «Ульянівка», масив «Радужний», буд. 16/1, оф.1Н) до Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області (код ЄДРПОУ 05582159, місцезнаходження: 65496, Одеська область, Овідіопольский район, смт. Таїрове, вул. 40-річчя Перемоги, буд. 27), Конкурсної комісії з призначення управителя багатоквартирних будинків, розташованих в населених пунктах Таїровської територіальної громади (місцезнаходження: 65496, Одеська область, Овідіопольский район, смт. Таїрове, вул. 40-річчя Перемоги, буд. 27, за участі третьої особи товариства з обмеженою відповідальністю "КК"ОПОРА" ПІВДЕННА"(код ЄДРПОУ 44450608, місцезнаходження: 65113, м. Одеса, вул. Ак. Корольова, буд. 37, корп. А, кв. 5) про визнання протиправним та скасування рішення конкурсної комісії, -

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду 13 січня 2022 року надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю "ЖК Радужний" (код ЄДРПОУ 39202559, місцезнаходження: 67804, Одеська область, Одеський район, с. Лиманка, ж/м «Ульянівка», масив «Радужний», буд. 16/1, оф.1Н) до Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області (код ЄДРПОУ 05582159, місцезнаходження: 65496, Одеська область, Овідіопольский район, смт. Таїрове, вул. 40-річчя Перемоги, буд. 27), Конкурсної комісії з призначення управителя багатоквартирних будинків, розташованих в населених пунктах Таїровської територіальної громади (місцезнаходження: 65496, Одеська область, Овідіопольский район, смт. Таїрове, вул. 40-річчя Перемоги, буд. 27, за участі третьої особи товариства з обмеженою відповідальністю "КК"ОПОРА" ПІВДЕННА"(код ЄДРПОУ 44450608, місцезнаходження: 65113, м. Одеса, вул. Ак. Корольова, буд. 37, корп. А, кв. 5), в якій позивач просить:

-Визнати протиправним та скасувати рішення конкурсної комісії Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області оформлене протоколом № 7 засідання комісії з призначення управителя багатоквартирних будинків, розташованих в населених пунктах Таїровської територіальної громади від 28.12.2021 року, в частині визнання переможцем конкурсу по лоту № 1 (№№12,13,14,16/1,16/2,16/3,16/4,17,18,19/1,19/2,19/3,19/4 в масиві «Радужний», ж/м Ульянівка, с. Лиманка, Одеський район, Одеська область) ТОВ «КК «Опора» Південна».

Ухвалою від 17 січня 2022 року головуючим суддею по справі Токмілова Л.М. відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.

Ухвалою від 04 лютого 2022 року головуючим суддею по справі Токмілова Л.М. здійснено перехід розгляду справи за правилами загального позовного провадження, розпочато підготовче провадження.

Відповідно до протоколу повторного автоматичного розподілу судової справи між суддями від 11.05.2022 року, справу призначено до розгляду судді Юхтенко Л.Р.

Ухвалою суду від 18 травня 2022 року позовну заяву прийнято до розгляду. Розгляд справи розпочато спочатку за правилами загального позовного провадження. Розпочато підготовче провадження.

На обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 17 червня 2021 року Виконавчим комітетом Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області було прийнято рішення № 144 «Про організацію проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирних будинків, розташованих в населених пунктах Таїровської територіальної громади».

Рішенням №306 Виконавчого комітету Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області від 31.08.2021 року було затверджено конкурсну документацію, та оприлюднено відповідне оголошення про проведення конкурсу.

Відповідно до листа №3220/0207 від 26.10.2021 р. засідання конкурсної комісії не відбулося у зв`язку з відсутністю конкурсних пропозицій по лоту №1 та відхилення всіх конкурсних пропозицій по лоту №2.

Рішенням Виконавчого комітету Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області №425 від 11.11.2021 р. було затверджено нову конкурсну документацію.

ТОВ «ЖК Радужний» було подано документи на участь у конкурсі в частині призначення управителя багатоквартирних житлових будинків №12,13,14,16/1, 16/2, 16/3, 16/4, 17,18, 19/1, 19/2,19/3,19/4.

30.12.2021 року Директором ТОВ «ЖК Радужний» було отримано лист №2693 від Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області, в якому зазначено, що відповідно до п. 15.10 рішення №425 виконавчого комітету Таїровської селищної ради від 11.11.2021 р. «Про затвердження конкурсної документації та оприлюднення оголошення про проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирних будинків на території Таїровської територіальної громади» надається копія протоколу №7 засідання конкурсної комісії з призначення управителя багатоквартирних будинків на території Таїровської селищної ради від 28.12.2021р., відповідно до якого визначено переможцем конкурсу по лоту № 1 ТОВ «КК «ОПОРА» ПІВДЕННА».

Таке рішення конкурсної комісії, яке оформлене відповідним протоколом, позивач вважає неправомірним, прийнятим з порушенням норм чинного законодавства та прав позивача, у зв`язку з чим таке рішення, підлягає скасуванню з огляду на таке.

По-перше, згідно з пп. 6 п. 3 розділу II Порядку проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку, затвердженого наказом Мінрегіону №150 від 13.06.2016 р. конкурсна документація повинна містити технічну характеристику кожного об`єкта конкурсу за показниками згідно з додатком 1 до цього Порядку, втім технічні характеристики щодо кожного об`єкта конкурсу в конкурсній документації відсутні. При цьому, показники, які мають бути зазначені у технічних характеристиках, обов`язково мають бути зазначені організатором конкурсу для формування вартості послуг (площа прибудинкової території, сумарна площа квартир, нежитлових приміщень у житловому будинку). Відсутність технічних характеристик у конкурсній документації унеможливлює складання достовірної калькуляції вартості послуг.

Відповідно до пп. 9 п. 3 розділу II Порядку проведення конкурсу з призначення, управителя багатоквартирного будинку, конкурсна документація повинна містити методику оцінювання конкурсних пропозицій. Однак, організатором конкурсу не було зазначено такої методики оцінки конкурсних пропозицій у конкурсній документації, що унеможливлює перевірку правильності оцінювання учасників під час визначення результатів конкурсу, не відповідає Порядку, та ставить під сумнів неупередженість конкурсної комісії з призначення управителя багатоквартирних будинків.

Окрім того, в конкурсній документації відсутній проект договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, який має міститись у конкурсній документації на підставі пп.10 п.3 розділу II Порядку.

По-друге, згідно з п. 6 розділу IV Порядку, у разі якщо об`єкт конкурсу складається з групи будинків, оцінювання конкурсних пропозицій за критерієм «ціна послуги» здійснюється шляхом визначення середнього математичного значення кількості балів, визначених окремо за кожним багатоквартирним будинком. При цьому максимальна кількість балів під час оцінювання за кожним будинком не повинна перевищувати 35 балів.

04 січня 2022 року ТОВ «ЖК Радужний» було надано лист вих. №1 на ім`я голови Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області Т.Х. Хасаєва та голови конкурсної комісії з призначення управителя багатоквартирних будинків С.М. Притуляка, в якому TOB «ЖК Радужний» просило надати детальну інформацію про методику оцінювання конкурсних пропозицій. Однак, відповіді на вищезазначений лист позивачем досі не отримано.

В оскаржуваному протоколі, вказані лише результати оцінювання конкурсантів: середні бали, без детального опису методів оцінювання за кожною категорією, а також без визначення кількості балів за кожним окремим багатоквартирним будинком.

Отже, встановити, яким чином визначено остаточні оцінки учасникам, з протоколу №7 від 28.12.2021 р. неможливо, конкурс проведено із грубим порушенням Порядку, що, в свою чергу, порушує права ТОВ «ЖК Радужний» як учасника конкурсу.

А тому, на думку позивача, рішення конкурсної комісії Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області, оформлене протоколом №7 засідання комісії з призначення управителя багатоквартирних будинків, розташованих в населених пунктах Таїровської територіальної громади від 28 грудня 2021 року, підлягає скасуванню в частині визнання переможцем конкурсу по лоту №1 (буд. №№ 12, 13, 14, 16/1, 16/2, 16/3, 16/4, 17, 18, 19/1, 19/2, 19/3, 19/4 в масиві «Радужний», ж/м «Ульянівка», с. Лиманка, Одеський р-н, Одеська обл.) - TOB «КК «Опора» Південна».

Додатково позивач зазначає, що з 10 липня 2015 р. Рішенням Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області №1237 - VI призначено Товариство з обмеженою відповідальністю «ЖК РАДУЖНИЙ» балансоутримувачем багатоквартирних житлових будинків №№ 12,13,14,16/1, 16/2, 16/3, 16/4, 17, 18, 19/1, 19/2, 19/3, 19/4, розташованих на території Таїровської селищної ради за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, с. Мізікевича, ж/м «Ульянівка», масив «Радужний», яке здійснює повноваження по забезпеченню управління вказаними будинками, що підтверджується укладеними зі співвласниками квартир договорів про надання житлово-комунальних послуг та договори із організаціями з метою утримання будинку.

У свою чергу, 22.02.2022 року (вхід. № ЕП/7051/22) через канцелярію суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого представник відповідача проти задоволення позовних вимог заперечує та просить відмовити в повному обсязі, з огляду на таке.

З урахуванням Порядку проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку № 150 від 13.06.2016 року, виконавчим комітетом Таїровської селищної ради прийняте рішення № 425 від 11.11.2021 року «Про затвердження конкурсної документації та оприлюднення оголошення про проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирних будинків на території Таїровської територіальної громади», яким затверджено конкурсну документацію для проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирних будинків, в яких не створено об`єднання співвласників багатоквартирного будинку та співвласники яких не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком, розташованих на території Таїровської територіальної громади.

Конкурсну документацію підготовлено згідно з вимогами Законів України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», «Про житлово-комунальні послуги», підпунктом 20 пункту «а» статті 30, статтею 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України «Про затвердження Порядку проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку» від 13.06.2016 р. № 150 (із змінами), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.06.2016 р. за № 893/29023.

Представник відповідача звертає увагу, що відповідно до рішення Таїровської селищної ради № 1237-VI від 10.07.2015р. ТОВ «ЖК Радужний» було призначено балансоутримувачем багатоквартирних будинків №№ 12, 13, 14, 16/1, 16/2, 16/3, 16/4, 17, 18, 19/1, 19/2, 19/3, 19/4 та відповідно цього надавали послуги у вищезазначених будинках згідно з технічних характеристик, у зв`язку з чим відомостями щодо технічних характеристик будинків ТОВ «ЖК Радужний» володіє у повному обсязі.

Методика оцінювання конкурсних пропозицій зазначена у п. 7 та п. 14.10 конкурсної документації для проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирних будинків на території Таїровської селищної ради, що є Додатком 1 до рішення виконавчого комітету Таїровської селищної ради № 425 від 11.11.2021 року та п. 4 оголошення Про проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирних будинків на території Таїровської селищної ради, що є Додатком 2 до вищезазначеного рішення виконавчого комітету Таїровської селищної ради. А саме: відповідно до п. 14.10 Конкурсної документації, конкурсні пропозиції, які не було відхилено з підстав, передбачених пунктом 14.8 Конкурсної документації, оцінюються конкурсною комісією окремо щодо кожного об`єкта конкурсу.

Також представник відповідача зазначає, що типовий договір про надання послуги з управління багатоквартирним будинком затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 05.09.2018р. № 712 «Про затвердження Правил надання послуги з управління багатоквартирним будинком та Типового договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком».

Відповідно до п.3 розділу II Порядку конкурсна документація повинна містити проект договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, однак дана вимога не є обов`язковою.

А також, щодо тверджень позивача про відсутність відповіді на запит, представник зазначає, що відповідь була надана листом від 03.02.2022 року за вих.№ 16/02-07.

У зв`язку із зазначеним, представник вважає, що відсутні підстави для задоволення позовних вимог.

14.04.2022 року (вхід. № 14115/22) від представника позивача надійшли письмові пояснення на відзив, в яких представник зазначив, що по-перше, в порушення п.7 розділу ІІ організатор розмістив конкурсну документацію на офіційному веб-сайті, хоча мав надати її особисто або направити поштою кожному учаснику, а на сайті відповідно до п. 4 розділу ІІ мав розмістити лише оголошення про проведення конкурсу.

По-друге, конкурсна документація містить розподіл балів за критеріями оцінювання, що є повтором п. 6 розділу IV Порядку, при цьому сама методика/алгоритм визначення кількості балів за певну пропозицію учасника конкурсу по вказаних критеріях у зазначеному пункті відсутня, що порушує вимоги порядку.

Також, представник позивача звертає увагу, що зазначення у конкурсній документації критеріїв оцінки конкурсних пропозицій, розподілу балів за критеріями оцінювання не звільняє організатора конкурсу від виконання обов`язку передбаченого пп.9 п.3 розділу ІІ Порядку, а саме: зазначення у документації методики оцінювання конкурсних пропозицій.

По-третє, п.6 розділу IV Порядку встановлено критерії оцінювання конкурсних пропозицій із розподілом відповідних балів, однак вказаним пунктом не встановлено вимог щодо мінімальної кількості балів для обрання переможця конкурсу, втім відповідач у конкурсній документації зазначає, що мінімальна кількість балів, яка дозволяє обрати учасника управителем складає 70 балів, що є порушенням Порядку.

По-четверте, представник позивача звертає увагу, що відповідач у відзиві зазначає, що конкурсна документація повинна містити проект договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, однак дана вимога не є обов`язковою. Вказане не відповідає дійсності, адже відповідно до пп.10 п.3 розділу ІІ Порядку конкурсна документація повинна містити проект договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком. Таким чином, вимога щодо залучення проекту договору до конкурсної документації є обов`язковою.

Через канцелярію суду 13.06.2022 року (вхід. № 19251/22) від третьої особи надійшли пояснення стосовно позовних вимог, в яких представник вважає позовні вимоги необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню, з огляду на таке.

Стосовно дій ради та комісії, представник третьої особи зазначає, що рішення № 425 та оголошення про проведення конкурсу прийняті відповідно до профільного законодавства, строки та умови конкурсу додержані, третя особа, як і інші конкурсанти були присутні при відкритті конвертів з конкурсними пропозиціями та при оголошенні результатів конкурсу, також, мали можливість ознайомлюватись з журналом реєстрації конкурсних пропозицій, протоколами комісій та рішеннями ради, відповідно до чинного законодавства виконавчим комітетом ради затверджено рішення про призначення управителя з додержанням строків та відповідно до вимог законодавства між радою та третьою особою підписано відповідні договори.

Представник третьої особи зазначає, що на вимогу рішення № 425 та оголошення про проведення конкурсу конкурсна документація подається щодо кожного об`єкту окремо. Так, ТОВ «КК «ОПОРА» Південна» було виконано вказану вимогу, на підтвердження надано 13 титульних аркушів конкурсної пропозиції з відповідною відміткою про прийняття радою та 13 листів (по кожному лоту окремо) про реєстрацію в журналі обліку конкурсних пропозицій.

У свою чергу, на думку представника третьої особи, надання позивачем договорів з постачальниками та твердження, що радою не надано технічних характеристик будинків, що унеможливлює розрахунку кошторису по кожному конкретному лоту є маніпуляцією. Адже, позивач таким чином має на увазі, що він є єдиними суб`єктом, який має у розпорядженні примірник технічної документації на об`єкти конкурсу, та іншої необхідної документації, та що жодний інший конкурсант за цих умов не може розраховувати вартість утримання та прийняти об`єкти.

20.10.2022 року (вхід. № 32716/22) через канцелярію суду від позивача надійшли додаткові письмові пояснення, в яких представник наполягає на задоволенні позовних вимог, та в повному обсязі заперечує проти тверджень третьої особи, посилаючись на те, що не була розроблена і представлена в складі конкурсної комісії методика оцінювання конкурсних пропозицій (порушення пп. 9 п. 3 розділу ІІ Порядку), встановлена умова мінімальної кількості балів (порушення п. 1 розділу І Порядку), не включений до складу конкурсної документації проєкт договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком (порушення пп. 10 п. 3 розділу ІІ Порядку), перелік робіт (послуг) не відповідав обов`язковому переліку робіт (послуг), витрати на які включаються до складу витрат на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території (порушення пп. 3 п. 3 розділу ІІ Порядку), організатор конкурсу не надав вимоги щодо якості послуг та періодичності їх надання (порушення пп. 4 п. 3 розділу ІІ Порядку), не дотримана процедура надання конкурсної документації учасникам конкурсу (порушення п. 7 розділу ІІ Порядку), організатор конкурсу не організував у визначений ним день та час огляд учасниками конкурсу об`єктів конкурсу (порушення п. 12 розділу ІІ Порядку), порушений принцип розподілу балів за категоріями оцінювання, переможець за категорією не отримав максимальну кількість балів (порушення п. 6 розділу ІУ Порядку), не відхилені конкурсні пропозиції учасників, які запропонували однакову ціну для різних категорій споживачів на всіх будинках, не встановлено факту подання учасникам конкурсу недостовірної інформації (порушено п. 5 розділу ІУ Порядку), прийняті до розгляду конкурсні пропозиції без розрахунків ціни послуги, в яких представлені тільки ціни (порушення п. 2 розділу ІІІ Порядку), не укладений договір про надання послуги з управління багатоквартирним будинком з переможцем конкурсу, не оголошений повторний конкурс у встановлені строки (порушення п. 6, 7 розділу У Порядку).

Заперечень з боку відповідачів до суду не надходило.

06.07.2022 року (вхід. № ЕП/18957/22) від представника позивача надійшло клопотання про витребування доказів.

Ухвалою, що занесена до протоколу підготовчого засідання від 28.07.2022 року задоволено клопотання представника позивача та витребувано у відповідача Таїровської СР належним чином засвідчену копію конкурсної документації, затвердженої рішенням № 306 разом із конкурсними пропозиціями усіх учасників, про що відповідача було повідомлено листом по справі за вих. № 45273/22 від 28.07.2022 року.

02.08.2022 року (вхід. № ЕП/21539/22) від представника відповідача надійшла заява про закриття провадження по справі.

31.08.2022 року (вхід. № 27647/22) від представника позивача надійшли заперечення проти закриття провадження по справі.

Ухвалою, що занесена до протоколу підготовчого засідання від 08.09.2022 року зобов`язано третю особу ТОВ «КК «ОПОРА» Південна» надати докази на підтвердження укладання договору з переможцем конкурсу Таїровської СР, щодо утримання багатоквартирних будинків,про що було направлено лист за вих. № 54524/22 від 08.09.2022 року.

Також, на виконання ухвали суду 06.09.2022 року (вхід. № 28328/22) від відповідача Таїровської СР надійшли копії конкурсних пропозицій учасників конкурсу.

12.10.2022 року у підготовчому засіданні представником позивача було подано заяву про накладення штрафу на відповідача у зв`язку з не виконанням ухвали суду.

Ухвалою суду від 12 жовтня 2022 року у клопотання представника позивача про накладення штрафу відмовлено.

Ухвалою суду від 12 жовтня 2022 року у клопотанні представника відповідача про закриття провадження у справі відмовлено.

Ухвалою суду, що занесена до протоколу підготовчого засідання від 25.10.2022 року закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті на 16.11.2022 року.

На судове засідання учасники справи з`явились, окрім представника третьої особи, яка повідомлена належним чином та про причини нез`явлення суд не повідомила.

У вступному слові представники позивача підтримали заявлені позовні вимоги, наполягали на їх задоволенні в повному обсязі з підстав викладених у позовній заяві та письмових поясненнях.

Представник відповідача у вступному слові заперечував проти заявлених позовних в повному обсязі, наполягав на відмові у їх задоволенні з підстав викладених у відзиві на позовну заяву та додатково зазначив, що протокол комісії, що оскаржує позивач, носить рекомендаційний характер та не є рішенням суб`єкта владних повноважень.

Дослідивши та вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, заслухавши вступне слово учасників справи, суд встановив таке.

Відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Товариство з обмеженою відповідальністю «ЖК Радужний» код 39202559, зареєстроване 30.04.2014 року номер запису 15431020000003597. Основним видом діяльності є 81.10 комплексне обслуговування об`єктів (т.2 а.с.140).

Відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Таїровська селищна рада Одеського району Одеської області код 05582159, зареєстрована 19.08.2022 року номер запису 1005431070021002026 (т.2 а.с.134).

Відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Товариство з обмеженою відповідальністю «Керуюча компанія «ОПОРА» Південна» код 44450608, зареєстрована 02.12.2021 року номер запису 1005561020000079702. Основний вид діяльності 81.10 комплексне обслуговування об`єктів (т.2 а.с.50).

Так, судом встановлено, що 17.06.2021 року виконавчим комітетом Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області було прийнято рішення № 144 «Про організацію проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирних будинків, розташованих в населених пунктах Таїровської територіальної громади», відповідно до якого вирішено, зокрема, пунктом 1 виступити організатором конкурсу з призначення управителя багатоквартирних будинків, розташованих в населених пунктах Таїровської територіальної громади Одеського району Одеської області, в яких не створено об`єднано співвласників багатоквартирного будинку, співвласники яких не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком, пунктом 2 здійснити організаційні заходи щодо підготовки та проведення конкурсу в установленому законодавством порядку; та пунктом 3 оголосити конкурс з призначення управителя багатоквартирних будинків, вказаних у додатку 1 до цього рішення (т.1 а.с.8).

Відповідно до додатку 1 рішення № 144 визначено перелік будинків, щодо яких оголошено конкурс з призначення управителя багатоквартирних будинків, розташованих в населених пунктах Таїровської територіальної громади (т.1 а.с.9-10).

Відповідно до додатку 2 рішення № 144 визначено склад конкурсної комісії з призначення управителя багатоквартирних будинків, розташованих в населених пунктах Таїровської територіальної громади (т.1 а.с.11).

Відповідно до додатку 3 рішення № 144 затверджено положення про конкурсну комісії з призначення управителя багатоквартирних будинків, розташованих в населених пунктах Таїровської територіальної громади (т.1 а.с.12-13).

Виконавчим комітетом Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області 31.08.2021 року було прийнято рішення № 305 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету селищної ради від 17.06.2021 року № 144 «Про організацію проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирних будинків, розташованих в населених пунктах Таїровської територіальної громади», яким внесено зміни до рішення шляхом викладення в новій редакції вказаного рішення склад конкурсної комісії (т.1 а.с.14).

Також, судом встановлено, що 31.08.2021 року виконавчим комітетом Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області прийнято рішення № 306 «Про затвердження конкурсної документації та оприлюднення оголошення про проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирних будинків на території Таїровської територіальної громади», яким затверджено конкурсну документацію для проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирних будинків, в яких не створено об`єднання співвласників багатоквартирного будинку та співвласники яких не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком, розташованих на території Таїровської територіальної громади, та вирішено оприлюднити оголошення про проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирних будинків на території Таїровської територіальної громади відповідно до затвердженої конкурсної документації шляхом його розміщення на офіційному веб-сайті Таїровської селищної ради та опублікування в газеті «Наддніпрянська правда» (т.1 а.с.15-23).

26.10.2021 року листом № 3225/0207 Таїровська СР повідомила ТОВ «ЖК Радужний», що згідно з протоколу № 5 засідання конкурсної комісії з призначення управителя багатоквартирних будинків на території Таїровської селищної ради від 21.10.2021 року, конкурс з призначення управителя визнано таким, що не відбувся, згідно з п. 14.11 Конкурсної документації (відсутність конкурсних пропозицій по лоту № 1, відхилення всіх конкурсних пропозицій по лоту № 2 з підстав передбачених п. 14.10 конкурсної документації) (т.1 а.с.24).

11.11.2021 року виконавчим комітетом Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області було прийнято рішення № 425 «Про затвердження конкурсної документації та оприлюднення оголошення про проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирних будинків на території Таїровської територіальної громади», яким затверджено конкурсну документацію для проведення конкурсу та оприлюднено оголошення на офіційному веб-порталі Таїровської СР та опубліковано в газеті «Наддніпрянська правда» (т.1 а.с.25-33, т.2 а.с.167-173).

Так, судом встановлено, що затверджена конкурсна документація складається з 15 розділів, якими визначено:

1.Найменування, місцезнаходження організатора конкурсу,

2.Інформація про уповноважену особу здійснювати зв`язок з учасниками конкурсу,

3.Примірний перелік складових послуги з управління багатоквартирним будинком,

4.Вимоги щодо якості надання послуги (перелік робіт та періодичність їх надання) з посиланням на стандарти, нормативи, норми та правила,

5.Найменування об`єкта конкурсу чи перелік об`єктів конкурсу,

6.Технічна характеристика об`єкта конкурсу, що наведена у додатку 1,

7.Критерії оцінки конкурсних пропозицій, із зазначенням, що максимальна кількість балів складає 100 балів, мінімальна кількість балів, яка дозволяє обрати учасника конкурсу управителем 70 балів.

8.Вимоги до конкурсної пропозиції та перелік документів, оригінали або копії яких подаються учасникам конкурсу для їх оцінювання.

9.Порядок надання роз`яснень щодо змісту конкурсної документації,

10.Дата огляду об`єктів конкурсу та доступу для них,

11.Інформація стосовно наявних заборгованостей чи невиконаних зобов`язань,

12.Способи, місце і строк подання конкурсної пропозиції,

13.Місце, дата та час розкриття конвертів з конкурсними пропозиціями,

14.Розгляд заяв та оцінка конкурсних пропозицій,

15.Визначення переможця конкурсу та укладення договору.

Судом встановлено, що відповідно до наданих належним чином засвідчених копій конкурсних пропозицій, у вказаному конкурсі приймали участь:

-ТОВ «Житлово-комунальний сервіс» (т.2 а.с.180 т.8 а.с.84)

-ТОВ «КК «ОПОРА» Південна», (т.8 а.с.85 т.11 а.с.64)

-ТОВ «Тіана-Про», (т.11 а.с.65 т.18 а.с.130)

-ТОВ «ЖК Радужний» (т.19).

Так, судом встановлено, що 28.12.2021 року було проведено засідання конкурсної комісії з призначення управителя багатоквартирних будинків, розташованих в населених пунктах Таїровської територіальної громади, оформлене та зафіксоване протоколом № 7, відповідно до якого голова конкурсної комісії запропонував внести оцінювання конкурсних пропозицій до таблиць, що є додатками до вказаного протоколу, та за результатами оцінювання конкурсних пропозицій визначено:

по лоту № 1 (буд. №№ 1,2,3,4,5,6,7А,7Б,7В,9/1,10А,10Б,10В,11,11/1,11/2 в масиві «Радужний», ж/м Ульянівка, с. Лиманка, Одеський район, Одеська область):

-ТОВ «ЖКС» середній бал - 72,

-ТОВ «Тіана-Про» середній бал 51,

по лоту № 1 (буд. №№ 12,13,14,16/1,16/2,16/3,16/4,17,18,19/1,19/2,19/3,19/4 в масиві «Радужний», ж/м Ульянівка, с. Лиманка, Одеський район, Одеська область):

-ТОВ «ЖК Радужний» середній бал 59,

-ТОВ «КК «ОПОРА» Південна» середній бал 71.

Та за результатами проведеного конкурсу та оцінювання конкурсною комісією вирішено:

1.по лоту № 1 (буд. №№ 1,2,3,4,5,6,7А,7Б,7В,9/1,10А,10Б,10В,11,11/1,11/2 в масиві «Радужний», ж/м Ульянівка, с. Лиманка, Одеський район, Одеська область) переможцем конкурсу обрано ТОВ «ЖКС».

2.по лоту № 1 (буд. №№ 12,13,14,16/1,16/2,16/3,16/4,17,18,19/1,19/2,19/3,19/4 в масиві «Радужний», ж/м Ульянівка, с. Лиманка, Одеський район, Одеська область) переможцем конкурсу обрано ТОВ «КК «ОПОРА» Південна».

3.голові конкурсної комісії підготувати проект рішення «Про призначення управителя багатоквартирного будинку на території Таїровської селищної ради». (т.1 а.с.140-154)

Судом встановлено, що на виконання протоколу № 7 Виконавчим комітетом селищної ради Одеського району Одеської області було прийнято рішення № 501 від 31.12.2021 року (опубліковане на сайті Таїровської СР), яким призначено управителя багатоквартирних будинків на території Таїровської територіальної громади: ТОВ «ЖКС» згідно з додатком 1 до цього рішення та ТОВ «КК «ОПОРА» Південна» згідно з додатком 2 до цього рішення, та запропоновано уповноваженій особі (або особі, яка виконує її обов`язки) від імені співвласників багатоквартирного будинку протягом п`яти календарних днів з дня прийняття цього рішення, укласти договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком з управителями призначеними відповідно до цього рішення за кожним багатоквартирним будинком окремо (т.1 а.с.155-157).

Однак, до суду не надано доказів на підтвердження факту укладання договорів зі співвласниками багатоквартирних будинків, та саме з цих підстав п. 1.2. рішенням виконавчого комітету Таїровської селищної ради від 27.07.2022 року № 151 вирішено вважати таким, що втратив чинності рішення № 501 від 31.12.2021 року в частині призначення управителя багатоквартирних будинків на території Таїровської територіальної громади: ТОВ «ЖКС» згідно з додатком 1 до цього рішення та ТОВ «КК «ОПОРА» Південна» згідно з додатком 2 до цього рішення.

Вважаючи протокол № 7 про оцінювання конкурсних пропозицій протиправним та таким, що прийнятий з порушенням Порядку, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що у задоволенні позовних вимог слід відмовити, з огляду на таке.

Правові, організаційні та економічні відносини, пов`язані з реалізацією прав та виконанням обов`язків співвласників багатоквартирного будинку щодо його утримання та управління врегульовано Законом України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» від 14.05.2015 №417-VІІІ (далі - Закон №417-VІІІ).

Статтею 9 Закону №417-VІІІ передбачено, що управління багатоквартирним будинком здійснюється його співвласниками.

За рішенням співвласників усі або частина функцій з управління багатоквартирним будинком можуть передаватися управителю або всі функції - об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку (асоціації об`єднань співвласників багатоквартирного будинку).

Водночас, згідно із ч. 5 ст.13 «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №417-VIII у разі якщо протягом одного року і дня набрання чинності цим Законом співвласники багатоквартирного будинку, в якому не створено об`єднання співвласників, не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком, управління таким будинком здійснюється управителем, який призначається на конкурсних засадах виконавчим органом місцевої ради, на території якої розташований багатоквартирний будинок.

Повноваження органів місцевого самоврядування та їх виконавчих органів визначаються, зокрема, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі Закон №280/97-ВР).

Абзацом 11 ч.1 ст.1 Закону №280/97-ВР визначено, що виконавчі органи рад - це органи, які відповідно до Конституції України та цього Закону створюються сільськими, селищними, міськими, районними в містах (у разі їх створення) радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами.

Виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради може розглядати і вирішувати питання, віднесені цим Законом до відання виконавчих органів ради (ч.1ст.52 Закону №280/97-ВР).

Згідно п.п. «а» ст.30 Закону №280/97-ВР, до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить, зокрема, призначення у випадках та в порядку, встановлених законом, управителя багатоквартирного будинку.

Процедура підготовки та проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку, в якому не створено об`єднання співвласників багатоквартирного будинку, співвласники якого не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком регулюється Порядком проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку, затвердженого наказом №150 від 13.06.2016 Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України (далі - Порядок).

Так, Порядком проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку передбачено, що конкурсна документація - комплект документів, який надається або надсилається організатором конкурсу його учасникам для підготовки конкурсних пропозицій; конкурсна пропозиція - комплект документів, який готується учасником конкурсу на підставі конкурсної документації згідно з цим Порядком та подається організатору конкурсу.

Відповідно до розділу ІІ Порядку, організатор конкурсу складає перелік будинків, в яких не створено об`єднань співвласників багатоквартирних будинків, співвласники яких не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком, та оголошує щодо них конкурс з призначення управителя (п.1 розділу ІІ Порядку).

Для проведення конкурсу організатор конкурсу створює конкурсну комісію, склад якої та положення про яку затверджуються організатором конкурсу. Головою конкурсної комісії призначається представник організатора конкурсу (п.2 розділу ІІ Порядку).

Для проведення конкурсу конкурсна комісія готує конкурсну документацію, яка затверджується його організатором (п.3 розділу ІІ Порядку).

Організатор конкурсу розміщує на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування оголошення про проведення конкурсу. Інформаційне повідомлення про проведення конкурсу організатор конкурсу публікує в засобах масової інформації (п.4-5 розділу ІІ Порядку).

Матеріалами справи підтверджено, що з урахуванням Порядку проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку № 150 від 13.06.2016 року, виконавчим комітетом Таїровської селищної ради прийняте рішення № 425 від 11.11.2021 року «Про затвердження конкурсної документації та оприлюднення оголошення про проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирних будинків на території Таїровської територіальної громади», яким затверджено конкурсну документацію для проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирних будинків, в яких не створено об`єднання співвласників багатоквартирного будинку та співвласники яких не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком, розташованих на території Таїровської територіальної громади, та оприлюднено оголошення на офіційному веб-порталі Таїровської СР та опубліковано в газеті «Наддніпрянська правда» (т.1 а.с.25-33, т.2 а.с.167-173).

Так, судом встановлено, відповідно до п. 3 розділу ІІ Порядку, виконавчим комітетом затверджена конкурсна документація, яка складається з 15 розділів, якими визначено:

1.Найменування, місцезнаходження організатора конкурсу,

2.Інформація про уповноважену особу здійснювати зв`язок з учасниками конкурсу,

3.Примірний перелік складових послуги з управління багатоквартирним будинком,

4.Вимоги щодо якості надання послуги (перелік робіт та періодичність їх надання) з посиланням на стандарти, нормативи, норми та правила,

5.Найменування об`єкта конкурсу чи перелік об`єктів конкурсу,

6.Технічна характеристика об`єкта конкурсу, що наведена у додатку 1,

7.Критерії оцінки конкурсних пропозицій, із зазначенням, що максимальна кількість балів складає 100 балів, мінімальна кількість балів, яка дозволяє обрати учасника конкурсу управителем 70 балів.

8.Вимоги до конкурсної пропозиції та перелік документів, оригінали або копії яких подаються учасникам конкурсу для їх оцінювання.

9.Порядок надання роз`яснень щодо змісту конкурсної документації,

10.Дата огляду об`єктів конкурсу та доступу для них,

11.Інформація стосовно наявних заборгованостей чи невиконаних зобов`язань,

12.Способи, місце і строк подання конкурсної пропозиції,

13.Місце, дата та час розкриття конвертів з конкурсними пропозиціями,

14.Розгляд заяв та оцінка конкурсних пропозицій,

15.Визначення переможця конкурсу та укладення договору.

Відповідно до п.7-8 розділу ІІ Порядку, конкурсна документація надається особисто або надсилається поштою організатором конкурсу його учаснику протягом трьох робочих днів після надходження від учасника заяви про участь у конкурсі, у якій зазначається спосіб надання конкурсної документації. Учасник конкурсу має право не пізніше ніж за десять календарних днів до закінчення строку подання конкурсних пропозицій письмово звернутися за роз`ясненнями щодо змісту конкурсної документації до організатора конкурсу, який зобов`язаний надіслати йому протягом трьох робочих днів з дня отримання звернення письмову відповідь, яку може оприлюднити на своєму офіційному веб-сайті.

Розділом ІІІ Порядку передбачено подання заяв та конкурсних пропозицій. Відповідно до п. 2-3,5 конкурсна пропозиція подається щодо кожного об`єкта окремо. Конкурсні пропозиції, отримані після закінчення строку їх подання, не розкриваються і повертаються учасникам конкурсу, які їх подали. Конкурсні пропозиції реєструються організатором конкурсу в окремому журналі обліку конкурсних пропозицій за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку.

Аналіз зазначених положень Порядку доводять, що учасники конкурсу мають права отримувати від організатору конкурсу роз`яснення щодо змісту конкурсної документації, а тим самим доводиться, що учасники конкурсу можуть висловлювати свої заперечення та зауваження щодо конкурсної документації та умов проведення конкурсу.

Так, у позовній заяві представник позивача посилається на протиправність прийнятого рішення оформленого протоколом № 7, з підстав того, що в технічній документації відсутні технічні характеристики щодо кожного об`єкта, відсутня методика оцінювання та відсутній проект договору, що укладається зі співвласниками багатоквартирних будинків.

Відповідач заперечуючи проти позовних вимог зазначає, що позивач з 2015 року як балансоутримувач будинків, що були об`єктом проведеного конкурсу, та надавали послуги у будинках згідно з технічних характеристик, у зв`язку з чим відомостями щодо технічних характеристик будинків ТОВ «ЖК Радужний» володіє у повному обсязі. Щодо відсутності методики оцінювання представник зазначив, що вона передбачена у конкурсній документації, а саме п.7 та п. 14.10. Також, стосовно відсутності проекту договору на який посилається позивач, то представник вважає, що його надання не є обов`язком.

Оцінюючи надані сторонами доводи, суд звертає увагу, що всі вони стосуються питання відповідності конкурсної документації затвердженому Порядку проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку.

Матеріалами справи підтверджено, що конкурсна документація була затверджена 11.11.2021 року рішенням № 425 «Про затвердження конкурсної документації та оприлюднення оголошення про проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирних будинків на території Таїровської територіальної громади».

В той же час суд зазначає, що суду не надано докази того, що на час затвердження конкурсної документації та проведення конкурсу позивач звертався до організаторів конкурсу за роз`ясненнями щодо змісту конкурсної документації.

Всі зауваження щодо конкурсної документації виникли після проголошення переможця конкурсу.

Рішення № 425 «Про затвердження конкурсної документації та оприлюднення оголошення про проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирних будинків на території Таїровської територіальної громади» жодним учасником конкурсу не оскаржено, є чинним.

Так, суд встановив, що в порядку передбаченому розділом ІІІ Порядку, учасниками конкурсу вчасно було подано до конкурсної комісії відповідні заяви та конкурсні пропозиції для участі в конкурсі, що підтверджується наявними в матеріалах справи належним чином засвідченими документами від ТОВ «Житлово-комунальний сервіс» (т.2 а.с.180 т.8 а.с.84), від ТОВ «КК «ОПОРА» Південна», (т.8 а.с.85 т.11 а.с.64), від ТОВ «Тіана-Про», (т.11 а.с.65 т.18 а.с.130) та від ТОВ «ЖК Радужний» (т.19), які були належним чином зареєстровані в окремому журналі обліку конкурсних пропозицій.

Розділом IV Порядку, визначено порядок розгляду заяв та оцінка конкурсних пропозицій, а саме відповідно до п. 2-3 розкриття конвертів з конкурсними пропозиціями здійснюється на наступний день після закінчення строку їх подання на засіданні конкурсної комісії у час та в місці, що зазначені в оголошенні про проведення конкурсу, в присутності учасників конкурсу, що подали конкурсні пропозиції, або уповноважених ними осіб.

Під час розкриття конвертів з конкурсними пропозиціями конкурсна комісія перевіряє наявність чи відсутність усіх необхідних документів, передбачених конкурсною документацією, а також оголошує найменування (прізвище, ім`я, по батькові) та місцезнаходження кожного учасника конкурсу, ціну пропозиції щодо кожного багатоквартирного будинку, що входить до об`єкта конкурсу.

Усі відомості щодо розкриття конвертів з конкурсними пропозиціями вносяться до протоколу засідання конкурсної комісії.

Конкурсні пропозиції, які не було відхилено з підстав, передбачених пунктом 5 цього розділу, оцінюються конкурсною комісією окремо щодо кожного об`єкта конкурсу. (п.6 Розділу IV Порядку).

Оцінювання конкурсних пропозицій здійснюється за бальною системою, що визначається організатором конкурсу, з урахуванням такого розподілу балів за критеріями оцінювання:

ціна послуги - до 35 балів;

рівень забезпеченості учасника конкурсу матеріально-технічною базою - до 15 балів;

наявність персоналу, що відповідає кваліфікаційним вимогам до професій працівників та має необхідні знання і досвід (з урахуванням договорів щодо залучення співвиконавців), - до 15 балів;

фінансова спроможність учасника конкурсу - до 15 балів;

наявність досвіду роботи з надання послуг у сфері житлово-комунального господарства - до 20 балів.

За подані інші, крім передбачених конкурсною документацією, документи, що підтверджують досвід роботи з надання послуг у сфері житлово-комунального господарства, рівень кваліфікації, знання та досвід персоналу (нагороди, дипломи, свідоцтва, сертифікати, рекомендації тощо), можуть додатково нараховуватися до 5 балів.

Основним критерієм під час оцінювання є найнижча ціна послуги, що становить 35 балів.

Усі рішення конкурсної комісії приймаються на засіданні у присутності не менш як половини її складу відкритим голосуванням простою більшістю голосів. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови конкурсної комісії.

Рішення конкурсної комісії оформлюється протоколом, який підписується усіма членами комісії, що брали участь у голосуванні (п.9 Розділу IV Порядку).

Переможцем конкурсу визначається його учасник, що набрав максимальну кількість балів щодо об`єкта конкурсу. Рішення про результати проведення конкурсу приймається конкурсною комісією не пізніше десяти календарних днів з моменту розкриття конвертів з конкурсними пропозиціями відповідно до пункту 9 розділу IV цього Порядку. Переможець конкурсу за кожним об`єктом конкурсу оголошується на засіданні конкурсної комісії, на яке запрошуються всі учасники конкурсу або уповноважені ними особи. (п.1-3 розділу V Порядку).

Підписаний протокол засідання конкурсної комісії є підставою для прийняття виконавчим органом місцевої ради протягом п`яти календарних днів з моменту його підписання рішення про призначення управителя (п.5 розділу V Порядку).

У разі відмови переможця конкурсу від підписання договору про надання послуги або неукладення договору з його вини у строк, визначений пунктом 6 цього розділу, конкурсна комісія може визначити переможцем учасника, що набрав максимальне число балів за оцінюванням з числа інших поданих конкурсних пропозицій, або оголосити повторний конкурс.

Відповідне рішення конкурсної комісії оформлюється протоколом, витяг з якого підписується головою та секретарем конкурсної комісії і надсилається протягом трьох календарних днів усім учасникам конкурсу (п.7 розділу V Порядку).

Так, матеріалами справи підтверджено, що 28.12.2021 року було проведено засідання конкурсної комісії з призначення управителя багатоквартирних будинків, розташованих в населених пунктах Таїровської територіальної громади, оформлене та зафіксоване протоколом № 7, відповідно до якого голова конкурсної комісії запропонував внести оцінювання конкурсних пропозицій до таблиць, що є додатками до вказаного протоколу. Та за результатами оцінювання конкурсних пропозицій визначено:

по лоту № 1 (буд. №№ 1,2,3,4,5,6,7А,7Б,7В,9/1,10А,10Б,10В,11,11/1,11/2 в масиві «Радужний», ж/м Ульянівка, с. Лиманка, Одеський район, Одеська область):

-ТОВ «ЖКС» середній бал 72 бали,

-ТОВ «Тіана-Про» середній бал 51 бал ,

по лоту № 1 (буд. №№ 12,13,14,16/1,16/2,16/3,16/4,17,18,19/1,19/2,19/3,19/4 в масиві «Радужний», ж/м Ульянівка, с. Лиманка, Одеський район, Одеська область):

-ТОВ «ЖК Радужний» середній бал 59 балів,

-ТОВ «КК «ОПОРА» Південна» середній бал 71 бал.

За результатами проведеного конкурсу та оцінювання конкурсною комісією вирішено:

1.по лоту № 1 (буд. №№ 1,2,3,4,5,6,7А,7Б,7В,9/1,10А,10Б,10В,11,11/1,11/2 в масиві «Радужний», ж/м Ульянівка, с. Лиманка, Одеський район, Одеська область) переможцем конкурсу визнати ТОВ «ЖКС».

2.по лоту № 1 (буд. №№ 12,13,14,16/1,16/2,16/3,16/4,17,18,19/1,19/2,19/3,19/4 в масиві «Радужний», ж/м Ульянівка, с. Лиманка, Одеський район, Одеська область) переможцем конкурсу визнати ТОВ «КК «ОПОРА» Південна».

3.голові конкурсної комісії підготувати проект рішення «Про призначення управителя багатоквартирного будинку на території Таїровської селищної ради» (т.1 а.с.140-154).

Таким чином, суд встановив, що конкурсна комісія проводила конкурс з призначення управителя багатоквартирних будинків відповідно до чинної конкурсної документації.

Судом встановлено, що на виконання протоколу № 7 Виконавчим комітетом селищної ради Одеського району Одеської області було прийнято рішення № 501 від 31.12.2021 року (опубліковане на сайті Таїровської СР), яким призначено управителя багатоквартирних будинків на території Таїровської територіальної громади: ТОВ «ЖКС» згідно з додатком 1 до цього рішення та ТОВ «КК «ОПОРА» Південна» згідно з додатком 2 до цього рішення. Та запропоновано уповноваженій особі (або особі, яка виконує її обов`язки) від імені співвласників багатоквартирного будинку протягом п`яти календарних днів з дня прийняття цього рішення, укласти договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком з управителями призначеними відповідно до цього рішення за кожним багатоквартирним будинком окремо (т.1 а.с.155-157).

Однак, до суду не надано доказів на підтвердження факту укладання договорів зі співвласниками багатоквартирних будинків, та саме з цих підстав п. 1.2. рішенням виконавчого комітету Таїровської селищної ради від 27.07.2022 року № 151 вирішено вважати таким, що втратив чинності рішення № 501 від 31.12.2021 року в частині призначення управителя багатоквартирних будинків на території Таїровської територіальної громади: ТОВ «ЖКС» згідно з додатком 1 до цього рішення та ТОВ «КК «ОПОРА» Південна» згідно з додатком 2 до цього рішення.

За таких обставин, суд доходить висновку, що протокол конкурсної комісії не є актом індивідуальної дії та не несе правових наслідків, які б порушували права позивача, адже ним оформлено лише числові результати оцінки конкурсних пропозицій, а також пунктом 3 вказаного протоколу зазначено голові конкурсної комісії підготувати проєкт рішення «про призначення управителя багатоквартирного будинку на території Таїровської селищної ради», який належав розгляду та відповідному затвердженню рішенням виконавчого комітету.

Згідно з ч. 1 ст. 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч.1,3 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Таким чином, оцінюючи встановлені факти, суд дійшов висновку, що відповідач довів правомірність своїх дій, а тому позовні вимоги не належать задоволенню повністю.

Щодо судового збору, то відповідно до ч.1 ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки у задоволенні позову відмовлено, сплачений позивачем судовий збір поверненню не підлягає.

У зв`язку з тим, що судові витрати пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз в цій справі відсутні, жодні судові витрати не належать стягненню з позивача на користь відповідача.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 6, 12, 72, 77,90, 139, 246, 255,295,297 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позовної заяви товариства з обмеженою відповідальністю "ЖК Радужний" (код ЄДРПОУ 39202559, місцезнаходження: 67804, Одеська область, Одеський район, с. Лиманка, ж/м «Ульянівка», масив «Радужний», буд. 16/1, оф.1Н) до Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області (код ЄДРПОУ 05582159, місцезнаходження: 65496, Одеська область, Овідіопольский район, смт. Таїрове, вул. 40-річчя Перемоги, буд. 27), Конкурсної комісії з призначення управителя багатоквартирних будинків, розташованих в населених пунктах Таїровської територіальної громади (місцезнаходження: 65496, Одеська область, Овідіопольский район, смт. Таїрове, вул. 40-річчя Перемоги, буд. 27, за участі третьої особи товариства з обмеженою відповідальністю "КК"ОПОРА" ПІВДЕННА"(код ЄДРПОУ 44450608, місцезнаходження: 65113, м. Одеса, вул. Ак. Корольова, буд. 37, корп. А, кв. 5) про визнання протиправним та скасування рішення конкурсної комісії, - відмовити.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст.ст. 295,297 КАС України, з урахуванням п.п.15.5 п. 15 ч. 1 Перехідних положень КАС України, п. 3 розділу УІ Прикінцевих положень КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Повний текст рішення виготовлено та підписано « 29» листопада 2022 року.

Суддя Л.Р. Юхтенко

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.11.2022
Оприлюднено02.12.2022
Номер документу107594294
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них

Судовий реєстр по справі —420/777/22

Постанова від 22.02.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 18.01.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 18.01.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Рішення від 29.11.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Рішення від 16.11.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 18.10.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 17.10.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 12.10.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 12.10.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 17.05.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні