ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 640/20134/18
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 листопада 2022 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Судді-доповідача: Бужак Н. П.
Суддів: Костюк Л.О., Степанюка А.Г.
За участю секретаря: Шевченко Е.П.
розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "МТІ ФЕШН" на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 10 травня 2022 року, суддя Літвінова А.В., у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "МТІ ФЕШН" до Головного управління ДФС у м.Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0059731409 від 22.11.2018,-
У С Т А Н О В И Л А:
Товариство з обмеженою відповідальністю "МТІ ФЕШН" звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у м.Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0059731409 від 22.11.2018 року.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення винесено із порушення вимог Податкового кодексу України та зазначено про відсутність факту не оприбуткування готівки шляхом приховування виручки, оскільки проведення готівкових коштів через зареєстрований, опломбований та переведений у фіскальний режим роботи РРО із роздрукуванням фіскальних чеків сум розрахунків та належним заповненням у КОРО сум розрахунків є свідченням їх занесення до фіскальної пам`яті, тому на думку позивача викладені в акті перевірки доводи не підтверджують факт не оприбуткування готівки.
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 10 травня 2022 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Не погоджуючись із зазначеним рішенням суду, Товариство з обмеженою відповідальністю "МТІ ФЕШН" звернулось з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).
Частиною 2 статті 311 КАС України визначено, що якщо під час письмового провадження за наявними у справі матеріалами суд апеляційної інстанції дійде висновку про те, що справу необхідно розглядати у судовому засіданні, то він призначає її до апеляційного розгляду в судовому засіданні.
Колегія суддів, враховуючи обставини даної справи, а також те, що апеляційна скарга подана на рішення, перегляд якого можливий за наявними у справі матеріалами на підставі наявних у ній доказів, не вбачає підстав для проведення розгляду апеляційної скарги за участю учасників справи у відкритому судовому засіданні.
В матеріалах справи достатньо письмових доказів для вирішення апеляційної скарги, а особиста участь сторін у розгляді справи не обов`язкова.
З огляду на викладене, колегія суддів визнала можливим розглянути справу в порядку письмового провадження.
Перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Судом першої інстанції встановлено, що Головним управлінням ДФС у м. Києві, на підставі наказу від 28.09.2018 №14559 «Про проведення фактичних перевірок» танаправлень від 03.11.2018 №6178/26-15-14-09, №6179/26-15-14-09 проведено фактичну перевірку магазину, що належить ТОВ «МТІ ФЕШН», розташованого за адресою: м. Київ, вул. Володимирська, буд. 20/1.
За результатами перевірки складено акт від 06.11.2018 №1974/26/15/14/3559214 (далі-акт перевірки), в якому встановлено порушення позивачем пункту 2.6 глави 2, пункту 3.1 глави 3, пункту 4.2 глави 4 «Положення про ведення касових операцій в національній валюті в Україні» затвердженого постановою Національного банку України від 15.12.2004 №637 (далі - Положення).
Як убачається з акту перевірки, податковим органом в ході проведення фактичної перевірки встановлено, факт не оприбуткування 19.12.2017 в касі підприємства готівкових коштів в сумі 100 000,00 грн. Так, 19.12.2017 з скриньки РРО було здійснено «службове вилучення» 100 000,00 грн, на вказану суму прибуткові касові ордери не складались, записи в касовій книзі підприємства не вчинялись. До банківської установи готівкові кошти були здані 20.12.2017.
Не погоджуючись з висновками викладеними в акті фактичної перевірки, представник ТОВ «МТІ ФЕШН» подав до Головного управління ДФС у м. Києві заперечення на акт фактичної перевірки листом від 12.11.2018 №1211-01, в якому висловлено бажання розглянути заперечення за участю представників ТОВ «МТІ ФЕШН».
Головне управління ДФС у м. Києві листом від 13.11.2018 №101430/26-15-14-09-12 повідомлено ТОВ «МТІ ФЕШН» щодо місця, часу та дати розгляду заперечень.
За результатами розгляду заперечення ТОВ «МТІ ФЕШН» до акту фактичної перевірки від 06.11.2018 №1974/26/15/14/35592141, висновки акта щодо порушення пунктів пункту 2.6 глави 2, пункту 3.1 глави 3, пункту 4.2 глави 4 «Положення про ведення касових операцій в національній валюті в Україні» затвердженого постановою Національного банку України від 15.12.2004 № 637, залишено без змін, а заперечення без задоволення.
На підставі вказаного акта перевірки, Головним управління ДФС у м. Києві прийнято податкове повідомлення-рішення від 22.11.2018 №0059731409, яким застосовано до платника податків штрафні (фінансові) санкції у розмірі 500000,00 грн, у зв`язку із порушенням позивачем пункту 2.6 глави 2, пункту 3.1 глави 3, пункту 4.2 глави 4 «Положення про ведення касових операцій в національній валюті в Україні».
Вважаючи вказане податкове повідомлення-рішення протиправним та таким, що прийнято з порушенням норм чинного законодавства, а тому підлягає скасуванню, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, колегія суддів зазначає наступне.
В силу вимог ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Порядок ведення касових операцій у національній валюті України підприємствами (підприємцями), а також окремі питання організації банками роботи з готівкою визначає затверджене постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 року №637 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в України (далі - Положення №637).
Відповідно до п. 1.2 Положення №637 оприбуткування готівки - проведення підприємствами і підприємцями обліку готівки в касі на повну суму її фактичних надходжень у касовій книзі, книзі обліку доходів і витрат, книзі обліку розрахункових операцій.
Згідно п. 2.6 Положення №637 уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися.
Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги відповідно до вимог глави 4 цього Положення, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.
Суми готівки, що оприбутковуються, мають відповідати сумам, визначеним у відповідних касових (розрахункових) документах.
Приписи п. 3.1 Положення №637 визначають, що касові операції оформляються касовими ордерами, видатковими відомостями, розрахунковими документами, документами за операціями із застосуванням електронних платіжних засобів, іншими касовими документами, які згідно із законодавством України підтверджували б факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) готівкових коштів.
За правилами п. 7.15 Положення №637 уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно та в повній сумі оприбутковуватися. Порядок оприбуткування готівки в касах, у тому числі і під час розрахунків із застосуванням РРО (РК), визначено в пункті 2.6 цього Положення.
При цьому, пунктом 4.2 Положення №637 передбачено, що усі надходження і видачу готівки в національній валюті підприємства відображають у касовій книзі (додаток 5).
Кожне підприємство (юридична особа), що має касу, веде одну касову книгу для обліку операцій з готівкою в національній валюті (без урахування кас відокремлених підрозділів).
Таким чином, оприбуткуванням готівки є сукупність таких дій: фіксація повної суми готівки у касових ордерах та відображення на їх підставі готівки у касовій книзі та відображення на їх підставі готівки у книзі обліку розрахункових операцій.
Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом у постанові від 22.01.2020 року у справі №2340/4436/18
При цьому, пунктом 4.2 Положення №637 передбачено, що відокремлені підрозділи підприємств, які проводять операції з приймання готівки за продану продукцію (товари, роботи, послуги) з оформленням її прибутковим касовим ордером, а також з видачі готівки на виплати, пов`язані з оплатою праці, виробничі (господарські) потреби, інші операції з оформленням їх видатковими касовими ордерами і відомостями, ведуть касову книгу.
Відокремлені підрозділи підприємств, страхові агенти, брокери, розповсюджувачі лотерей, які здійснюють готівкові розрахунки із застосуванням РРО або РК та веденням КОРО, але не проводять операцій з приймання (видачі) готівки за касовими ордерами, а також підприємці касової книги не ведуть.
Як убачається із матеріалів справи, Головним управлінням ДФС у м. Києві, на підставі наказу від 28.09.2018 №14559 «Про проведення фактичних перевірок» танаправлень від 03.11.2018 №6178/26-15-14-09, №6179/26-15-14-09 проведено фактичну перевірку магазину, що належить ТОВ «МТІ ФЕШН», розташованого за адресою: м. Київ, вул. Володимирська, буд. 20/1 (а.с. 19).
Таким чином, фактична перевірка проводилася саме в відокремленому підрозділі ТОВ «МТІ ФЕШН», а тому висновки контролюючого органу щодо не оприбуткування 19.12.2017 в касі підприємства готівкових коштів в сумі 100000,00 грн є необґрунтованими.
Так відповідно до абз. 2 п. 2.6. Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою НБУ від 15.12.2014 року №637, що діяло у період, який перевірявся, готівкові розрахунки у відокремленому підрозділі проводяться із застосуванням РРО із здійсненням обліку готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надхлджень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних РК), виручка магазином до банку здається через інкасаторів.
Згідно наказу Товариства з обмеженою відповідальністю «МТІ ФЕШН» від 01.09.2016 №0067/ФШ-01-01-2016 ліміт залишку в касі підприємства становить 66 700,00 гривень.
У відповідності до пункту 4 зазначеного наказу понадлімітну виручку здавати до банку щоденно, відповідно до умов договору №09/68-0/659 банківського рахунка від 01.09.2015.
Разом з тим, згідно з довідкою від 20.12.2017, головного менеджера з питань організації процесів інкасації коштів АТ «Райффайзен Банк Аваль», яка видана ТОВ «МТІ ФЕШН», про те, що 19.12.2017 через значні затори по причині складних погодних умов (сильний снігопад) у вечірній час в м. Києві бригада інкасаторів АТ «Райффайзен Банк» не змогла вчасно прибути до об`єкту ТОВ «МТІ ФЕШН» за адресою м. Київ, вул. Володимирська, 20/1 та провести інкасацію готівкових коштів клієнта, згідно укладеного договору №09/68-0/659 від 01.09.2015.
При цьому, на підтвердження відсутності понадлімітних коштів та своєчасної передачі до банківської установи готівкових коштів під час розгляду заперечень на акт перевірки та до матеріалів даної справи були надані документи на підтвердження здійснення операції «службове вилучення» у сумі 100 000 грн, що підтверджується копією Z-звіту №0124 від 19.12.2017, копію супровідної відомості до сумки з готівкою від 20.12.2017 №2524 на суму 100000,00 грн.
Окрім того, ТОВ «МТІ ФЕШН» були надані наступні докази: копії банківської виписки по рахунку № 242 від 21.12.2017 року, копії чеків РРО за 17-19 грудня 2017 року, копії Z-звітів № 0123-0126 за період з 18.12.2017 року по 21.12.2017 року, копії сторінок 60-61 книги ОРО (розділ 2), копії супровідної відомості до сумки з готівкою № 2524 (а.с. 28-34).
Отже, перевіривши обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази, колегія суддів приходить до висновку, про наявність підстав для визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 22.11.2018 року №0059731409, оскільки воно прийнято Головним управлінням ДФС у м. Києві з порушенням норм податкового законодавства.
Таким чином, рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 10 травня 2022 року підлягає скасуванню з ухвалення нового судового рішення про задоволення позовних вимог ТОВ «МТІ ФЕШН».
Відповідно до ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Згідно до п. 2 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення.
Відповідно до ч. 4 ст. 317 КАС України, підставами для скасування судового рішення повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є неправильне застосування норм матеріального права.
Неправильним застосуванням норм матеріального права вважається неправильне тлумачення закону або застосування закону (ч.2 ст.317 КАСУ).
Разом з тим, згідно з ч. 6 ст. 139 КАС України, якщо суд апеляційної чи касаційної інстанції, не повертаючи адміністративної справи на новий розгляд, змінить судове рішення або ухвалить нове, він відповідно змінює розподіл судових витрат.
Частиною 1 цієї статті передбачено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Як убачається з матеріалів справи, позивачем було сплачено судовий збір за подання адміністративного позову у сумі 7500,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням №42 від 26.11.2018 (а.с. 3) та судовий збір при поданні апеляційної скарги у розмір 11250,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням №11450 від 11.09.2022.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає за необхідне стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у м. Києві на користь ТОВ «МТІ ФЕШН» понесені судові витрати по сплаті судового збору в розмірі 18 750,00 грн.
Керуючись ст. ст. 139, 241, 242, 243, 308, 311, 315, 317, 321, 322, 325, 329 КАС України, колегія суддів,-
П О С Т А Н О В И Л А:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "МТІ ФЕШН" задовольнити.
Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 10 травня 2022 року скасувати та ухвалити у справі нове судове рішення, яким адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "МТІ ФЕШН" задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у м. Києві від 22.11.2018 року №0059731409.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у м. Києві (адреса: вул. Шолуденка, 33/19, м. Київ, 04116; код ЄДРПОУ 39439980) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "МТІ ФЕШН" (адреса: вул. Володимирська, 20/1, м. Київ, 03058; код ЄДРПОУ 41079889) понесені судові витрати по сплаті судового збору в розмірі 18 750,00 грн (вісімнадцять тисяч сімсот п`ятдесят гривень 00 копійок).
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду у строк визначений ст. 329 КАС України.
Суддя-доповідач: Бужак Н.П.
Судді: Костюк Л.О.
Степанюк А.Г.
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.11.2022 |
Оприлюднено | 06.12.2022 |
Номер документу | 107626443 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо грошового обігу та розрахунків, з них |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Бужак Наталія Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні