Постанова
від 30.11.2022 по справі 580/9796/21
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа №580/9796/21 Суддя (судді) першої інстанції: Віталіна ГАЙДАШ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 листопада 2022 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Ключковича В.Ю.,

суддів Грибан І.О.,

Парінова А.Б.,

розглянувши письмовому провадженні апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 04 серпня 2022 року, прийнятого у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження, у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Ліплявської сільської ради Канівського району Черкаської області про визнання протиправним та скасування рішення,-

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернувся до Черкаського окружного адміністративного суду з позовом до Ліплявської сільської ради Канівського району Черкаської області, в якому просив суд визнати протиправним та скасувати рішення відповідача від 02.07.2021 №13-21/VIII «Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок комунальної власності загальною площею 3,8961 га, кадастровий номер 7122087000:04:001:0026».

Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 04.08.2022 у задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Не погоджуючись з даним рішенням суду, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати таке та задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Позивач вважає, що Ліплявською сільською радою Черкаської області було прийнято рішення №13-21/УШ від 02.07.2021 «Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок комунальної власності загальною площею 3,8961 га, кадастровий номер 7122087000:04:001:0026» без урахування раніше прийнятого наказу №1084-УБД Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області про надання дозволу на розроблення проекту із землеустрою відповідно до якого надано дозвіл ОСОБА_1 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності у власність, розташованої в адмінмежах Прохорівської сільської ради Канівського району Черкаської області за межами населених пункту.

Додатково слід зауважити, що Головою Ліплявської сільської ради Черкаської області Сергієм Геращенко були вчинені дії щодо приховування документів (схеми поділу земельної ділянки загальною площею 3,8961 га, кадастровий номер 7122087000:04:001:0026) без урахування раніше прийнятого наказу №1084-УБД Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області), так як на час надання ОСОБА_1 відповіді №01-02/6023 від 20.10.2021, вже було надано Головному управлінню Держгеокадастру у Черкаській області схему поділу земельної ділянки загальною площею 3,8961 га, кадастровий номер 7122087000:04:001:0026 та 06.10.2021 поділено на 10 земельних ділянок.

Позивач наголошує, що наказ №1084-УБД від 30.09.2020 Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області «Про надання дозволу на розроблення проекту із землеустрою» є чинним та не скасованим, в тому числі Ліплявською сільською радою Черкаської області не оскаржений.

Крім того, в оскаржуваному рішенні судом першої інстанції безпідставно не взято до уваги, що ОСОБА_1 є учасником бойових дій, що підтверджується посвідченням серії НОМЕР_1 від 13.01.2020, а отже на нього розповсюджується норми Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».

09.11.2022 до Шостого апеляційного адміністративного суду надійшов відзив на апеляційну скаргу, в якому відповідач просить залишити таку без задоволення, а оскаржуване рішення - без змін.

Відповідач вказує, що на момент звернення позивачем до ГУ Держгеокадастру в Черкаській області існували певні вимоги, згідно яких ГУ Держгеокадастру в Черкаській області міг надати дозвіл лише після погодження, у даному випадку Прохорівської сільської ради. Прохорівська сільська рада у відповідь на запит ГУ Держгеокадастру в Черкаській області своїм листом №322 від 09.09.2020 заперечувала стосовно відведення земельних ділянок у власність для ведення селянського господарства площею по 2,0 га, зокрема ОСОБА_1 . Але ГУ Держгеокадастру в Черкаській області всупереч діючого законодавства не взяв до уваги дане заперечення та 30.09.2020 таки видав наказ про надання дозволу на розроблення проекту із землеустрою.

Також, відповідач вважає, що спірним рішенням права позивача не порушено.

Відповідно до частин 1 та 2 ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України)КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.

Заслухавши суддю - доповідача, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, надаючи правову оцінку обставинам справи у взаємозв`язку з нормами законодавства, що регулюють спірні правовідносини, колегія суддів апеляційного суду виходить з наступного.

Як підтверджено матеріалами справи, ОСОБА_1 є ветераном війни - учасником бойових дій, згідно із посвідченням Серії НОМЕР_1 від 13.01.2020.

25.08.2020 позивач до ГУ Держгеокадастру у Черкаській області подав клопотання про надання дозволу на розробку документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для особистого селянського господарства орієнтовною площею 2 га, із земельної ділянки з кадастровим номером 7122087000:01:001:1816 (12,053 га), яка розташована на території Прохорівської сільської ради Канівського району Черкаської області в порядку статей 118 та 121 Земельного кодексу України (а.с. 93-95).

09.09.2020 Прохорівська сільська рада Канівського району Черкаської області сформувала лист №322 до ГУ Держгеокадастру у Черкаській області, в якому заперечила стосовно відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею по 2 га гр.. ОСОБА_3 та ОСОБА_1 за рахунок земель сільськогосподарського призначення за межами населеного пункту, що розташована на території Прохорівської сільської ради Канівського району Черкаської області із земель державної власності, оскільки вищезазначені земельні ділянки знаходяться у користуванні жителів села сушки. Крім того на даний час закінчується розробка генерального плану і зареєстровані на затвердження на містобудівну раду на 17.09.2020 і дана земельна ділянка буде введена в межі населеного пункту.

Наказом ГУ Держгеокадастру у Черкаській області від 30.09.2020 №1084-УБД «Пронадання дозволу на розроблення проекту із землеустрою» надано гр. ОСОБА_1 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності у власність, розташованої в адмінмежах Прохорівської сільської ради Канівського району Черкаської області за межами населеного пункту (а.с. 99).

26.01.2021 позивач уклав з ДП «Черкаський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» Договір №033 на виконання землевпорядних (земле оціночних) робіт щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення площею 2 га ОСОБА_1 у власність для ведення особистого селянського господарства за рахунок земельної ділянки комунальної власності з кадастровим номером 7122087000:04:001:0026, розташованої на території Ліплявської сільської ради за межами населеного пункту с. Сушки Канівського району Черкаської області.

12.05.2021 Ліплявської сільської ради Черкаської області сформувала позивачу лист №360/01-02 «Про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки» в якому вказала, що не погоджує проект по причині того, що дозвіл на розробку проекту землеустрою наданий ГУ Держгеокадастру у Черкаській області всупереч листу-запереченню Прохорівської сільської ради від 09.09.2020 №322, а сам проект землеустрою розроблений без врахування ст. 56 Закону України «Про землеустрій», так як земельна ділянка з кадастровим номером 7122087000:04:001:0026 має загальну площу 3,8961 га (а.с. 103).

02.07.2021 Ліплявська сільська рада Черкаської області на 13 сесії VIII скликання прийняла рішення №13-21/ VIII «Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок комунальної власності загальною площею 3,8961 га, кадастровий номер 7122087000:04:001:0026», яким надала виконавчому комітету Ліплявської сільської ради Черкаської області дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок комунальної власності загальною площею 3,8961 га, кадастровий номер 7122087000:04:001:0026 із цільовим призначенням - землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які н енадані у власність або користування громадянам чи юридичним особам), яка розташована в адміністративних межах Ліплявської сільської ради Черкаської області (за межами населеного пункту) (а.с. 120-121).

22.07.2021 позивач направив до Ліплявської сільської ради Черкаської області повідомлення про отримання дозволу на розроблення проекту та приклав копію наказу ГУ Держгеокадастру у Черкаській області від 30.09.2020 №1084-УБД «Пронадання дозволу на розроблення проекту із землеустрою» (а.с. 105-106).

23.07.2021 позивач звернувся до Ліплявської сільської ради Канівського району Черкаської області із заявою про прийняття рішення поділ раніше сформованої земельної ділянки, в якій просив прийняти рішення про надання ОСОБА_1 згоди про поділ раніше сформованої земельної ділянки кадастровий номер 7122087000:04:001:0026 площею 3,8961 га, яка розташована на межами населеного пункту с. Сушки Канівського району Черкаської області з метою безоплатної приватизації ОСОБА_1 земельної ділянки площею 2,0000 га для особистого селянського господарства, яка розташована на межами населеного пункту с. Сушки Канівського району Черкаської області.

03.08.2021 відповідач сформував на адресу позивача лист №551/01-, в якому зазначив, що відповідно до рішення Ліплявської сільської ради від 02.07.2021 №13-21/VІІІ «Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок комунальної власності загальною площею 3,8961 га, кадастровий номер 7122087000:04:001:0026» був наданий дозвіл на поділ земельної ділянки. Документація знаходиться в стадії розробки.

30.08.2021 позивач сформував до Ліплявської сільської ради Черкаської області заяву, в якій просив прийняти до уваги під час замовлення та виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок комунальної власності загальною площею 3.8961 га план поділу раніше сформованої земельної ділянки кадастровий номер 7122087000:04:001:0026 з метою безоплатної приватизації ОСОБА_1 земельної ділянки площею 2 га для особистого селянського господарства.

В листі «Про заяви про надання згоди на поділ раніше сформованої земельної ділянки» від 20.10.2021 №01-02/6023 Ліплявська сільська рада Черкаської області проінформувала позивача серед іншого, що документація знаходить на стадії розробки, в зв`язку з чим план поділу відсутній.

30.10.2021 позивач сформував запит до ГУ Держгеокадастру у Черкаській області, в якому просив, зокрема, надати інформацію на скільки ділянок було здійснено поділ земельної ділянки кадастровий номер 7122087000:04:001:0026 та інше.

05.11.2021 ГУ Держгеокадастру у Черкаській області сформував лист позивачу №ПІ-159/0-184/0/63-21 «Про надання інформації», в якому вказав, що земельну ділянку площею 3,8961 га з кадастровим номером 7122087000:04:001:0026 поділено 06.10.2021 на 10 земельних ділянок.

Вважаючи свої права порушеними, позивач звернувся з даним адміністративним позовом до суду.

Суд першої інстанції, відмовляючи в задоволенні позовних вимог, прийшов до висновку, що спірне рішення 02.07.2021 №13-21/VIII «Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок комунальної власності загальною площею 3,8961 га, кадастровий номер 7122087000:04:001:0026» - прийнято у межах, у спосіб та у порядку, визначеному чинним законодавством України, тому є правомірним та скасуванню не підлягає.

Переглядаючи справу за наявними у ній доказами, перевіряючи законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, колегія суддів зазначає про таке.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За приписами частин 1, 2, 5 ст. 116 Земельного Кодексу України (далі - ЗК України) громадяни набувають права власності земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування. Земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.

Частиною 1 ст. 81 ЗК України встановлено, що громадяни України набувають права власності на земельні ділянки на підставі, зокрема безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності; виділення в натурі (на місцевості) належної їм земельної частки (паю).

Відповідно до ч. 9 ст. 79-1 ЗК України земельна ділянка може бути об`єктом цивільних прав виключно з моменту її формування (крім випадків суборенди, сервітуту щодо частин земельних ділянок) та державної реєстрації права власності на неї.

Згідно із частинами 1 та 2 ст. 79-1 ЗК України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки, як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.

Формування земельних ділянок здійснюється: у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності; шляхом поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок; шляхом визначення меж земельних ділянок державної чи комунальної власності за проектами землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, проектами землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб, проектами землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; шляхом інвентаризації земель державної чи комунальної власності у випадках, передбачених законом; за проектами землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв).

За приписами ч. 4 ст. 79-1 ЗК України земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

Частина 6 ст. 79-1 ЗК України встановлює, що формування земельних ділянок шляхом поділу та об`єднання раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності або користуванні, без зміни їх цільового призначення, здійснюється на підставі відповідної технічної документації із землеустрою.

За визначенням, що міститься у ст. 1 Закону України «Про землеустрій» від 22.05.2003 №858-IV (далі - Закон №858-IV) технічна документація із землеустрою сукупність текстових та графічних матеріалів, що визначають технічний процес проведення заходів з використання та охорони земель без застосування елементів проектування.

На виконання абз. 1 ст. 25 Закону №858-IV документація із землеустрою розробляється у вигляді схеми, проекту, робочого проекту або технічної документації.

Відповідно до п. «й» абз. 2 ст. 25 Закону №858-IV одним з видів документації із землеустрою є технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок.

На виконання статті 30 Закону №858-IV Погодження і затвердження документації із землеустрою проводиться в порядку, встановленому Земельним кодексом України, цим Законом.

Частиною 1 ст. 26 Закону №858-IV визначено, що замовниками документації із землеустрою можуть бути органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, землевласники і землекористувачі.

За визначенням, що міститься у ч. 1 ст. 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 №280/97-ВР (далі - Закон №280/97-ВР) сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

За приписами п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону №280/97-ВР виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання, як вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Відповідно до частин 1 та 2 статті 59 Закону №280/97-ВР рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.

Як вірно зауважив суд першої інстанції, питання щодо регулювання земельних відносин вирішуються на пленарному засіданні сільської, селищної, міської ради.

Як підтверджено матеріалами справи, наказом ГУ Держгеокадастру у Черкаській області від 30.09.2020 №1084-УБД «Пронадання дозволу на розроблення проекту із землеустрою» надано гр. ОСОБА_1 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності у власність, розташованої в адмінмежах Прохорівської сільської ради Канівського району Черкаської області за межами населеного пункту.

Вказаний наказ позивач направив 22.07.2021 до Ліплявської сільської ради Черкаської області повідомленням про отримання дозволу на розроблення проекту.

23.07.2021 позивач звернувся до Ліплявської сільської ради Канівського району Черкаської області із заявою про прийняття рішення поділ раніше сформованої земельної ділянки, в якій просив прийняти рішення про надання ОСОБА_1 згоди про поділ раніше сформованої земельної ділянки кадастровий номер 7122087000:04:001:0026 площею 3,8961 га, яка розташована на межами населеного пункту с. Сушки Канівського району Черкаської області з метою безоплатної приватизації ОСОБА_1 земельної ділянки площею 2,0000 га для особистого селянського господарства, яка розташована на межами населеного пункту с. Сушки Канівського району Черкаської області.

30.08.2021 позивач сформував до Ліплявської сільської ради Черкаської області заяву, в якій просив прийняти до уваги під час замовлення та виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок комунальної власності загальною площею 3.8961 га план поділу раніше сформованої земельної ділянки кадастровий номер 7122087000:04:001:0026 з метою безоплатної приватизації ОСОБА_1 земельної ділянки площею 2 га для особистого селянського господарства.

Втім, як вірно вказав суд першої інстанції, отримання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не означає позитивного рішення про надання її у власність.

Таку правову позицію висловлено у постановах Верховного Суду у складі Касаційного адміністративного суду від 28.01.2022 у справі №813/4093/17, від 23.06.2022 у справі №420/6458/18, від 07.06.2022 у справі №818/1591/18, від 08.06.2022 у справі №821/1928/17.

Отже, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що спірне рішення 02.07.2021 №13-21/VIII «Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок комунальної власності загальною площею 3,8961 га, кадастровий номер 7122087000:04:001:0026» - прийнято у межах, у спосіб та у порядку, визначеному чинним законодавством України, тому є правомірним та скасуванню не підлягає.

Отже, мотиви та доводи, наведені в апеляційній скарзі, висновки суду першої інстанції не спростовують.

Відповідно до пункту 30 рішення Європейського Суду з прав людини у справі «Hirvisaari v. Finland» від 27 вересня 2001 року, рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя .

Згідно пункту 29 рішення Європейського Суду з прав людини у справі «Ruiz Torija v. Spain» від 9 грудня 1994 року, статтю 6 не можна розуміти як таку, що вимагає пояснень детальної відповіді на кожний аргумент сторін. Відповідно, питання, чи дотримався суд свого обов`язку обґрунтовувати рішення може розглядатися лише в світлі обставин кожної справи

Згідно пункту 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.

Доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, оскільки ґрунтуються на невірному трактуванні фактичних обставин та норм матеріального права, що регулюють спірні правовідносини.

Згідно ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

У відповідності до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

За таких обставин, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що рішення суду першої інстанції винесене з дотриманням норм матеріального та процесуального права, судом повно з`ясовано обставини справи, а доводи апеляційної скарги не спростовують правильність висновків суду першої інстанції, у зв`язку з чим підстав для скасування рішення суду першої інстанції не вбачається.

Керуючись ст.ст. 242-245, 308, 311, 315, 316, 321-322, 325, 328-329 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.

Рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 04 серпня 2022 року залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя В.Ю. Ключкович

Судді І.О. Грибан

А.Б. Парінов

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.11.2022
Оприлюднено05.12.2022
Номер документу107626479
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —580/9796/21

Постанова від 30.11.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Ухвала від 26.09.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Ухвала від 08.09.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Рішення від 03.08.2022

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Віталіна ГАЙДАШ

Ухвала від 05.06.2022

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Віталіна ГАЙДАШ

Ухвала від 22.05.2022

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Віталіна ГАЙДАШ

Постанова від 04.05.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина Олена Миколаївна

Ухвала від 07.02.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина Олена Миколаївна

Ухвала від 07.02.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина Олена Миколаївна

Ухвала від 20.01.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина Олена Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні