Ухвала
від 30.11.2022 по справі 640/11948/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1У Х В А Л А

30 листопада 2022 року м. Київ №640/11948/19

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Келеберда В.І., розглянувши в порядку письмового провадження заяву представника позивача про заміну сторони правонаступником у виконавчому листі від 18.05.2021 по справі за позовом Акціонерного товариства «Українська залізниця» в особі регіональної філії «Південно-західна залізниця» до Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області та до Управління праці та соціального захисту населення Андрушівської РДА Житомирської області про визнання протиправної бездіяльності,-

В С Т А Н О В И В:

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 17.11.2020 задоволено позов Акціонерного товариства «Українська залізниця» в особі регіональної філії «Південно-Західна залізниця» до Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області, Управління праці та соціального захисту населення Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії.

18.05.2021 судом видано виконавчий лист №640/11948/19, в частині: «Стягнути на користь Публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» в особі Регіональної філії «Південно-західна залізниця» за рахунок бюджетних асигнувань Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області та Управління праці та соціального захисту населення Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області сплачений позивачем судовий збір у розмірі 5 763 (п`ять тисяч сімсот шістдесят три грн.) 00 коп. в рівних частинах з кожного, тобто по 2 881,50 (дві тисячі вісімсот вісімдесят одній грн.) 50 коп.», в якому боржником зазначено: Андрушівську районну державну адміністрацію Житомирської області (13401, Житомирська область, м. Андрушівка, площа Т. Шевченка, будинок 1, код ЄДРПОУ 04053588).

До канцелярії Окружного адміністративного суду міста Києва надійшла заява представника Акціонерного товариства «Українська залізниця» в особі регіональної філії «Південно-західна залізниця» від 31.08.2022 про заміну сторони - боржника: Андрушівську районну державну адміністрацію Житомирської області (13401, Житомирська область, м. Андрушівка, площа Т. Шевченка, будинок 1, код ЄДРПОУ 04053588), правонаступником - Бердичівською районною військовою адміністрацією Житомирської області (13300, Житомирська обл., м. Бердичів, пл. Соборна, 23, код ЄДРПОУ 04053619).

Вказана заява мотивована тим, що згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних-осіб підприємців та громадських формувань діяльність Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області (13401, Житомирська область, м. Андрушівка, площа Т. Шевченка, будинок 1, код ЄДРПОУ 04053588) - припинено, а згідно розпорядження КМУ від 16.12.2020 №1635-р «Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій», Андрушівська районна державна адміністрація Житомирської області реорганізується шляхом приєднання до Бердичівської районної державної адміністрації Житомирської області.

Судове засідання для розгляду вказаної заяви призначено на 15.09.2022.

У призначене судове засідання сторони не з`явились, повідомлені належним чином про дату, час і місце судового засідання.

Згідно ч. 2 ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Отже, судом вирішено продовжити розгляд справи у письмовому провадженні.

У відповідності до ч. 1 ст. 379 КАС України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Суд відмічає, що відповідно до розділу 3 пункту 6 постанови Верховної Ради України від 17.07.2020 № 807-IX «Про утворення та ліквідацію районів» у Житомирській області ліквідовано: Андрушівський, Баранівський, Бердичівський, Брусилівський, Ємільчинський, Житомирський, Коростенський, Коростишівський, Лугинський, Любарський, Малинський, Народицький, Новоград-Волинський, Овруцький, Олевський, Попільнянський, Пулинський, Радомишльський, Романівський, Ружинський, Хорошівський, Черняхівський, Чуднівський райони.

Відповідно до розділу 1 пункту 6 постанови Верховної Ради України від 17.07.2020 № 807-IX у Житомирській області утворено Бердичівський район (з адміністративним центром у місті Бердичів) у складі територій Андрушівської міської, Бердичівської міської, Вчорайшенської сільської, Гришковецької селищної, Краснопільської сільської, Райгородоцької сільської, Ружинської селищної, Семенівської сільської, Червоненської селищної, Швайківської сільської територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України.

Згідно розпорядження КМУ від 16.12.2020 №1635-р «Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій», Андрушівська районна державна адміністрація Житомирської області реорганізується шляхом приєднання до Бердичівської районної державної адміністрації Житомирської області.

Постановою КМУ від 16.12.2020 №1321 «Про затвердження Порядку здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків районних державних адміністрацій, що припиняються» затверджено Порядок здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків районних державних адміністрацій, що припиняються.

Так, згідно пунктів 7, 8 Порядку №1321 перехід повноважень, прав та обов`язків (публічно-владне правонаступництво) райдержадміністрацій, що припиняються, до райдержадміністрацій новоутворених районів здійснюється:

у разі існування райдержадміністрації в адміністративному центрі новоутвореного району та приєднання до неї райдержадміністрацій, що припиняються, ліквідованих районів - з моменту утворення комісії з реорганізації райдержадміністрації, що припиняється (далі - комісія з реорганізації);

у разі утворення на території новоутвореного району райдержадміністрації, в адміністративному центрі якого була відсутня така райдержадміністрація, - з моменту державної реєстрації райдержадміністрації як юридичної особи публічного права та утворення комісії з реорганізації.

Перехід майна, майнових прав та обов`язків райдержадміністрацій, що припиняються, до райдержадміністрацій новоутворених районів здійснюється:

у разі існування райдержадміністрації в адміністративному центрі новоутвореного району та приєднання до неї райдержадміністрацій, що припиняються, ліквідованих районів - з дня затвердження передавального акта комісії з реорганізації;

у разі утворення райдержадміністрації на території новоутвореного району, в адміністративному центрі якого була відсутня така райдержадміністрація, - з моменту державної реєстрації райдержадміністрації як юридичної особи публічного права та затвердження передавального акта комісії з реорганізації.

Окрім того, відповідно до частини 2 Указу Президента України від 24.02.2022 «Про утворення військових адміністрацій» утворити на базі існуючих районних державних адміністрацій відповідні районні військові адміністрації. У зв`язку з утворенням районних військових адміністрацій відповідні районні державні адміністрації та голови таких адміністрацій набувають статусу відповідних районних військових адміністрацій та начальників таких військових адміністрацій.

Згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних-осіб підприємців та громадських формувань діяльність Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області (13401, Житомирська область, м. Андрушівка, площа Т. Шевченка, будинок 1, код ЄДРПОУ 04053588) - припинено.

Верховний Суд у постанові від 30 грудня 2020 року у справі №805/4361/17-а з приводу правонаступництва органів державної влади зокрема зазначив, що публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок по відновленню порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід щодо переходу до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.

У спорах, які виникають з публічних правовідносин, де оскаржуються рішення (дії, бездіяльність) державного органу, пов`язані зі здійсненням функції від імені держави, стороною є сама держава в особі того чи іншого уповноваженого органу. Функції держави, які реалізовувались ліквідованим органом, не можуть бути припинені і підлягають передачі іншим державним органам, за виключенням того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.

Отже, правонаступництво в сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

У такому випадку також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.

Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама по собі має бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.

Отже, коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення вибувшого з публічних правовідносин суб`єкта владних повноважень як юридичної особи.

Частина четверта статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює, що положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

З огляду на вищевикладене, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення заяви представника Акціонерного товариства «Українська залізниця» в особі регіональної філії «Південно-західна залізниця» від 31.08.2022 про заміну сторони - боржника: Андрушівську районну державну адміністрацію Житомирської області (13401, Житомирська область, м. Андрушівка, площа Т. Шевченка, будинок 1, код ЄДРПОУ 04053588), правонаступником - Бердичівською районною державною адміністрацією Житомирської області (13300, Житомирська обл., м. Бердичів, пл. Соборна, 23, код ЄДРПОУ 04053619) у виконавчому листі від 18.05.2021 №640/11948/19, в частині: «Стягнути на користь Публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» в особі Регіональної філії «Південно-західна залізниця» за рахунок бюджетних асигнувань Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області та Управління праці та соціального захисту населення Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області сплачений позивачем судовий збір у розмірі 5 763 (п`ять тисяч сімсот шістдесят три грн.) 00 коп. в рівних частинах з кожного, тобто по 2 881,50 (дві тисячі вісімсот вісімдесят одній грн.) 50 коп.».

Керуючись статтями 241, 243, 248, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

УХВАЛИВ:

Задовольнити заяву представника Акціонерного товариства «Українська залізниця» в особі регіональної філії «Південно-західна залізниця» від 31.08.2022 про заміну сторони правонаступником.

Замінити у виконавчому листі від 18.05.2021 №640/11948/19 в частині: «Стягнути на користь Публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» в особі Регіональної філії «Південно-західна залізниця» за рахунок бюджетних асигнувань Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області та Управління праці та соціального захисту населення Андрушівської районної державної адміністрації Житомирської області сплачений позивачем судовий збір у розмірі 5 763 (п`ять тисяч сімсот шістдесят три грн.) 00 коп. в рівних частинах з кожного, тобто по 2 881,50 (дві тисячі вісімсот вісімдесят одній грн.) 50 коп.» сторону - боржника: Андрушівську районну державну адміністрацію Житомирської області (13401, Житомирська область, м. Андрушівка, площа Т. Шевченка, будинок 1, код ЄДРПОУ 04053588) на правонаступника - Бердичівську районну державну адміністрацію Житомирської області (13300, Житомирська обл., м. Бердичів, пл. Соборна, 23, код ЄДРПОУ 04053619).

Ухвала набирає законної сили в порядку та в строки, передбачені ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвала може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції порядку та в строки, передбачені ст.ст. 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Келеберда В.І.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення30.11.2022
Оприлюднено06.12.2022
Номер документу107654846
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяЗаява про заміну сторони виконавчого провадження

Судовий реєстр по справі —640/11948/19

Ухвала від 26.12.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Ухвала від 30.11.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Ухвала від 30.11.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Постанова від 07.04.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Ухвала від 12.03.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Ухвала від 31.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Ухвала від 31.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Ухвала від 31.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Ухвала від 31.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Рішення від 17.11.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні