Рішення
від 29.11.2022 по справі 480/12703/21
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

1/2876

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 листопада 2022 року м. Київ № 480/12703/21

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді Клочкової Н.В., при секретарі Олійник К.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом

Головного управління ДПС у Сумській області

до приватного підприємства «Рось» в особі філії «Роменський молочний комбінат»

про стягнення коштів за податковим боргом,

у судове засідання сторони не з`явились, хоча належним чином були повідомленні про дату, час та місце проведення судового засідання

В С Т А Н О В И В:

До Сумського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДПС у Сумській області (надалі - позивач), адреса: 40009, місто Суми, вулиця Іллінська, будинок 13 до філії «Роменський молочний комбінат», адреса: 42010, Сумська область, місто Ромни, вулиця Київська, будинок 94, в якій позивач, з урахуванням уточненої позовної заяви, просить суд:

- стягнути з приватного підприємства «РОСЬ» (код за ЄДРПОУ 32191954) в особі філії «Роменський молочний комбінат» (код за ЄДРПОУ 33370287) за рахунок коштів на рахунках у банках, обслуговуючих такого платника податків та готівки, що належить такому платнику податків податковий борг загальною сумою 91 540,54 грн (дев`яносто одна тисяча п`ятсот сорок гривень п`ятдесят чотири копійки), з них: з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати (код податку 11010100) на суму 85 016,53 грн (вісімдесят п`ять тисяч шістнадцять гривень п`ятдесят три копійки) отримувач ГУК Сум.обл/Роменська МТГ/11010100, на р/р UA808999980333109340000018548, код отримувача 37970404, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), МФО банка одержувача 899998; з військового збору (код податку 11011000) на суму 6 524,01 грн (шість тисяч п`ятсот двадцять чотири гривні одна копійка) отримувач ГУК Сум.обл/Роменська МТГ/11011000, на р/р UA158999980313040063000018548, код отримувача 37970404, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), МФО банка одержувача 899998.

Підставою вказано наявність податкового боргу за відповідачем.

Ухвалою Сумського окружного адміністративного суду позовну заяву Головного управління ДПС у Сумській області до філії «Роменський молочний комбінат» про стягнення податкового боргу та накладення арешту було залишено без руху, в обґрунтування чого судом було вказано, що адміністративну процесуальну правосуб`єктність можуть мати лише юридичні особи, а не їх філії та відокремлені структурні підрозділи, які юридичними особами не зареєстровані, що дало підстави суду для висновку, що філія «Роменський молочний комбінат» ПП «Рось» не може бути відповідачем у справі та те, що позивачем у позовній заяві не вказано особу, яка відповідно до положень Кодексу адміністративного судочинства України могла б бути відповідачем у справі.

Ухвалою Сумського окружного адміністративного суду адміністративну справу № 480/12703/21 передано на розгляд до Окружного адміністративного суду міста Києва.

Протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями для розгляду адміністративної справи № 480/12703/21 визначено суддю Окружного адміністративного суду міста Києва Клочкову Н.В.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва відкрито провадження в адміністративній справі за уточненою позовною заявою від 19 вересня 2022 року та доданими до неї матеріалами, вирішено розглядати справу за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання.

24 жовтня 2022 року до Окружного адміністративного суду міста Києва від представника позивача надійшла уточнена позовну заява про стягнення коштів за податковим боргом, в якій представником позивача у якості відповідача було зазначена філія «Роменський молочний комбінат» (адреса: 42010, Сумська область, місто Ромни, вулиця Київська, будинок 94, код ЄДРПОУ 33370287).

В чергове підготовче засідання у справі, призначене на 15 листопада 2022 року сторони не прибули. В той же час, на адресу суду від представника позивача надійшла заява про залишення уточненої позовної заяви без розгляду, в якій представник позивача просить суд залишити уточнену позовну заяву по справі № 480/12703/21 від 24 жовтня 2022 року за позовом Головного управління ДПС у Сумській області до Приватного підприємства «Рось» в особі філії «Роменський молочний комбінат» про стягнення податкового боргу без розгляду та розглядати позовні вимоги, що містяться у справі до подачі цієї заяви.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 15 листопада 2022 року заяву представника Головного управління ДПС у Сумській області про залишення уточненої позовної заяви без розгляду задоволено та уточнену позовну заяву Головного управління ДПС у Сумській області від 24 жовтня 2022 року повернуто без розгляду, закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 29 листопада 2022 року об 11 год. 50 хв.

У судове засідання 29 листопада 2022 року сторони не з`явились, хоча були належним чином повідомленні про дату, час та місце проведення такого судового засідання.

Станом на момент винесення судом даного рішення на адресу суду не надходило від відповідача відзиву на позовну заяву з невідомих суду причин.

Відповідно до частини 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

При цьому, судом враховано, що відповідач із заявою про продовження строку для надання відзиву до суду не звертався, про неможливість його подання з об`єктивних причин - клопотання не подавав. Враховуючи необхідність розгляду справи протягом розумного строку, а також враховуючи те, що суд обмежений строком розгляду для цієї категорії справ та той факт, що з дати отримання відповідачем ухвали про відкриття провадження у справі сплинув встановлений судом строк, а відповідач жодних заяв та клопотань в цій справі не подавав, будучи обізнаним про її розгляд, суд дійшов висновку про можливість винесення судового рішення у справі на підставі наявних доказів.

Розглянувши наявні в матеріалах справи документи та матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

З аналізу матеріалів справи судом було встановлено, Головне управління ДПС у Сумській області звернулось із позовом про стягнення з відповідача податкового боргу, який є узгодженим, проте самостійно платником податків не сплачений.

В позовній заяві представник позивача зазначає, що відповідно до розрахунку податкової заборгованості, сформованого на підставі ІКПП ІТС «Податковий блок», за відповідачем обліковується податковий борг з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку вигляді заробітної плати (код податку 11010100) та військовий збір (код податку 11011000) на загальну суму 91 540,54 грн (дев`яносто одна тисяча п`ятсот сорок грн п`ятдесят чотири копійки), з них:

- основний платіж - 84 312,87 грн;

- штрафна санкція - 7 034,01 грн;

- пеня - 193,66 грн.

13 березня 2018 року Головним управлінням ДПС у Сумській області була сформована податкова вимога на суму 91 346,88 грн, № 2983-17 та направлена на податкову адресу філії «Роменський молочний комбінат».

На дату подання позовної заяви податкова заборгованість відповідачем не була погашена.

Вказані вище обставини стали підставою для звернення позивача з даною позовною заявою до адміністративного суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Відповідно до пункту 14.1.137 статті 14 Податкового кодексу України орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Відповідно до пункту 54.1. статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до пункту 56.11. статті 56 Податкового кодексу не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.

Згідно приписів пункту 57.1. статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України, у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

У відповідності до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, «грошове зобов`язання платника податків» - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

У підпункті 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України зазначено, що «податковий борг» - це сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень, у відповідності до положень пункту 41.2 статті 41 Податкового кодексу України.

Відповідно до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків.

Згідно пункту 59.4 статті 59 Податкового кодексу України встановлено, що податкова вимога надсилається (вручається) коли платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов`язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Підпунктом 14.1.153 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що «податкова вимога» - це письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.

Так, з матеріалів справи судом встановлено, що контролюючим органом направлялись на адресу відповідача податкові повідомлення-рішення та податкові вимоги рекомендованим листом з повідомленням про вручення, згідно яких вбачається, що такі податкові повідомлення-рішення (т. 1, а.с. 9-11) та податкова вимога (т. 1, а.с. 37) були отримані представником відповідача за довіреністю.

Пунктом 59.5 статті 59 Податкового кодексу України передбачено, що у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Згідно з пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі, однак не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Джерела погашення податкового боргу платника податку визначені нормами статті 87 Податкового кодексу України. Крім того, в силу приписів пункту 87.9 статті 87 цього Кодексу у разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов`язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до статті 95 цього Кодексу або за рішенням суду у випадках, передбачених законом.

Оскільки зазначена сума заборгованості перед бюджетом відповідачем в добровільному порядку не сплачена, Головне управління ДПС у Сумській області звернулось з даним позовом до суду щодо стягнення податкового боргу за рахунок коштів, наявних на рахунках платника у банківських установах.

Підпунктом 20.1.34. пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України визначено право контролюючих органів у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг.

Відповідно до абзацу 1 пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно з пунктом 95.4 статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Враховуючи викладене, зважаючи на те, що відповідач доказів погашення податкового боргу до суду не надав, докази оскарження вказаної податкової заборгованості в адміністративному або судовому порядку в матеріалах справи відсутні, сума податкового зобов`язання є узгодженою, відтак, позовні вимоги Головного управлінням ДПС у Сумській області про стягнення коштів платника податків з усіх рахунків відкритих у банках, що обслуговують такого платника на суму податкового боргу, підлягають задоволенню.

Суд вважає за необхідне зазначити, що відповідно до частини 2 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно із частиною 2 статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України захист порушених прав, свобод чи інтересів особи, яка звернулася до суду, може здійснюватися судом також в інший спосіб, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Обираючи спосіб захисту порушеного права, слід врахувати положення статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) під ефективним засобом (способом) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект.

При цьому під ефективним засобом (способом) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект.

Отже, ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.

У пункті 145 рішення від 15 листопада 1996 року у справі «Чахал проти Об`єднаного Королівства» (Chahal v. the United Kingdom, (22414/93) [1996] ECHR 54) Європейський суд з прав людини зазначив, що згадана норма гарантує на національному рівні ефективні правові засоби для здійснення прав і свобод, що передбачаються Конвенцією, незалежно від того, яким чином вони виражені в правовій системі тієї чи іншої країни.

У відповідності до пункту 1,3 статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих доказів, суд за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, відповідно до положень статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України суд зазначає, що відповідно до частини другої цієї статті при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки позивачем не понесено витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертизи, судові витрати розподілу не підлягають.

На підставі вищевикладеного, керуючись статтями 2, 6-10, 72-77, 90, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов Головного управління ДПС у Сумській області - задовольнити.

2. Стягнути з приватного підприємства «РОСЬ» (адреса: 01010, місто Київ, вулиця Івана Мазепи, будинок 10, код ЄДРПОУ 32191954) в особі філії «Роменський молочний комбінат» (адреса: 42010, Сумська область, місто Ромни, вулиця Київська, будинок 94, код ЄДРПОУ 33370287) за рахунок коштів на рахунках у банках, обслуговуючих такого платника податків та готівки, що належить такому платнику податків податковий борг загальною сумою 91 540,54 грн (дев`яносто одна тисяча п`ятсот сорок гривень п`ятдесят чотири копійки), з них: з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати (код податку 11010100) на суму 85 016,53 грн (вісімдесят п`ять тисяч шістнадцять гривень п`ятдесят три копійки) отримувач ГУК Сум.обл/Роменська МТГ/11010100, на р/р UA808999980333109340000018548, код отримувача 37970404, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), МФО банка одержувача 899998; з військового збору (код податку 11011000) на суму 6 524,01 грн (шість тисяч п`ятсот двадцять чотири гривні одна копійка) отримувач ГУК Сум.обл/Роменська МТГ/11011000, на р/р UA158999980313040063000018548, код отримувача 37970404, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), МФО банка одержувача 899998.

3. Судові витрати в частині стягнення судового збору розподілу не підлягають.

Рішення набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України, після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, протягом тридцяти днів, з дня складання повного тексту рішення.

Суддя Н.В. Клочкова

Повний текст рішення виготовлений 01.12.2022.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення29.11.2022
Оприлюднено06.12.2022
Номер документу107655221
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —480/12703/21

Рішення від 29.11.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 24.11.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 15.11.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 08.11.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 25.10.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 26.09.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 08.09.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 01.08.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 28.06.2022

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.А. Прилипчук

Ухвала від 09.06.2022

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.А. Прилипчук

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні