ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 2а-1889/10/1770
06 липня 2010 року 09год. 28хв. м. Рівне
Рівненський окружний ад міністративний суд у складі судді Шевчук С.М. за участю сек ретаря судового засідання Бє лкіної Д.С. та сторін і інших о сіб, які беруть участь у справ і:
прокурор: < Текст >
позивача: представник Не стерук С.М., Нестерук М.М.
відповідача: представник Чепура В.М. третьої особи п озивача: представник < Текст > третьої особи відповідача: п редставник < Текст >
розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за позовом
Суб"єкт підприємницьк ої діяльності - колективне пі дприємство "Гаруне" < Список > < Позивач в особі > третя особа , яка не заявляє самостійних в имог на предмет спору на стор оні позивача < 3-тя особа >
до Регіонельне управління д епартаменту САТ ДПА України в Рівненській області третя особа, яка не заявляє самості йних вимог на предмет спору н а стороні відповідача < 3-тя ос оба >
про скасування рішення, су д,-
ВСТАНОВИВ:
Колективне підприємс тво «Гаруне»(далі - позивач) звернулося в суд з позовом до Регіонального управління Де партаменту контролю за вироб ництвом та обігом спирту, алк огольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України у Рівнен ській області (далі - відпов ідач) про визнання не чинними рішень про застосування фін ансових санкцій №170493001232 від 14.04.2010.
В судовому засіданн і представники позивача підт римали адміністративний поз ов, зазначивши, що застосовую чи фінансові санкції за пору шення вимог ч.30 ст.15 Закону Укра їни "Про державне регулюванн я виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плод ового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" №481/95-ВР від 19.12.1995 року, відповідач не враху вав той факт, що кафе-бар не є м ісцями зберігання, а місцем р еалізації алкогольних напої в та тютюнових виробів. А внес ення місця торгівлі до Єдино го державного реєстру місць зберігання алкогольних напо їв та тютюновими виробами за конодавством не передбачено . На таких підставах, просили позов задовольнити.
У судовому засіданні пр едставник відповідача запер ечив проти задоволення позов у, мотивуючи свою позицію тим , що за результатами проведен ої перевірки належного пози вачу кафе «Терен», було зафік совано зберігання роздрібни х партій алкогольних напоїв та тютюнових виробів в місця х зберігання, які не внесені до Єдиного державного реєстр у. Оскільки вказані дії є пору шенням вимог ч.30 ст.15 Закону Укр аїни "Про державне регулюван ня виробництва і обігу спирт у етилового, коньячного і пло дового, алкогольних напоїв т а тютюнових виробів" №481/95-ВР ві д 19.12.1995 року, і за них встановлен а відповідальність абз.10 ч.2 ст .17 цього Закону. Відповідач, пр иймаючи спірні рішення, діяв на підставі, в межах та у спос іб, що передбачені законодав ством. За наведеного, просив у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.
Заслухавши пояснення представників сторін, показ и свідків, розглянувши подан і сторонами письмові докази, всебічно і повно з' ясувавш и всі фактичні обставини, на я ких ґрунтуються позовні вимо ги та заперечення, об' єктив но оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгл яду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов п ідлягає до задоволення.
Судом встановлено, що 06.04.2010 року посадовими особам и відповідача проведено поз апланову перевірку кафе "Тер ен" на предмет дотримання суб ' єктом господарювання вимо г Закону України "Про державн е регулювання виробництва і обігу спирту етилового, конь ячного і плодового, алкоголь них напоїв та тютюнових виро бів", порядку проведення розр ахунків за товари (послуги), ви мог з регулювання обігу готі вки, наявності торгових пате нтів і ліцензій, про що складе но акт №б/н від 06.04.2010 року (а.с.7-9). Пе ревірку здійснили головні де ржавні податкові ревізори-ін спектори Кордяк С.В. та Чемерик В.В. на підставі нак азу №115-К від 06.04.2010 та направлення від 06.04.2010 року за №91.
Відповідно до частин и 7 ст.11-1 Закону України "Про дер жавну податкову службу в Укр аїні" №509-XII від 04.12.1990 року податков ому органу надано право на пр оведення позапланових перев ірок в межах повноважень под аткових органів, визначених Законами України "Про застос ування реєстраторів розраху нкових операцій у сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг", "Про державне рег улювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячног о і плодового, алкогольних на поїв та тютюнових виробів".
Таке ж право на проведе ння позапланових перевірок н адано податковому органу ві дповідно до Законів України "Про патентування деяких вид ів підприємницької діяльнос ті" №98/96-ВР від 23.03.1996 року, "Про ліце нзування певних видів господ арської діяльності" №1775-III від 01. 06.2000 року та Положення про веде ння касових операцій у націо нальній валюті в Україні, зат вердженого постановою Націо нального банку України №637 від 15.12.2004 року.
Вимоги вищенаведених нормативно-правових актів уз годжуються з положеннями Зак ону України "Про державну под аткову службу в Україні" №509-XII в ід 04.12.1990 року, статтею 10 якого, пе редбачено, що до функцій держ авних податкових інспекцій в районах, містах без районног о поділу, районах у містах, між районних та об'єднаних держа них податкових інспекцій від несено здійснення в межах св оїх повноважень контролю за законністю валютних операці й, додержанням установленого порядку розрахунків із спож ивачами з використанням елек тронних контрольно-касових а паратів, товарно-касових кни г, лімітів готівки в касах та ї ї використанням для розрахун ків за товари, роботи і послуг и, а також за наявністю свідоц тв про державну реєстрацію с уб'єктів підприємницької дія льності, ліцензій, патентів, і нших спеціальних дозволів на здійснення деяких видів під приємницької діяльності. Пун ктом 2 ст.11 вказаного Закону вс тановлено, що органи державн ої податкової служби в межах компетенції та у порядку вст ановлених законами України м ають право здійснювати контр оль за: додержанням порядку п роведення готівкових розрах унків за товари (послуги) у вст ановленому законом порядку; наявністю свідоцтв про держа вну реєстрацію суб'єктів під приємницької діяльності, ліц ензій на провадження видів г осподарської діяльності, що підлягають ліцензуванню від повідно до закону, з наступно ю передачею матеріалів про в иявлені порушення органам, я кі видали ці документи, торго вих патентів.
Пунктом 6 Порядку засто сування фінансових санкцій, передбачених ст.17 Закону Укра їни "Про державне регулюванн я виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плод ового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" №481/95-ВР від 19.12.1995 року, затверджених постан овою Кабінету Міністрів Укра їни №790 від 02.06.2003 року, передбачен о, що рішення про застосуванн я фінансових санкцій, прийма ються керівником, а у разі йог о відсутності - заступником к ерівника органу, який видав л іцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим , коньячним і плодовим, спирто м етиловим ректифікованим ви ноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спи ртом-сирцем виноградним, спи ртом-сирцем плодовим, алкого льними напоями і тютюновими виробами (Департаменту контр олю за виробництвом та обіго м спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державн ої податкової адміністрації , його регіональні управлінн я та їх територіальні підроз діли, Мінекономіки), чи керівн иком (його заступником) орган ів МВС, МОЗ, ДПА, Держкомстату, Держспоживстандарту у межах їх компетенції, визначеної з аконодавством.
На підставі висновкі в обумовленого акту перевірк и, згідно з якими у кафе зберіг алися алкогольні напої та тю тюнові вироби, на суму 2231,75 грн., а місце їх зберігання не внес ено до Єдиного державного ре єстру місць зберігання алког ольних напоїв, відповідачем винесено рішення №1704930012/32 від 14.04.2 010 про застосування до позивач а фінансових санкцій у розмі рі 3400 грн. згідно з абз.10 ч.2 ст.17 За кону України "Про державне ре гулювання виробництва і обіг у спирту етилового, коньячно го і плодового, алкогольних н апоїв та тютюнових виробів" № 481/95-ВР від 19.12.1995 року.
Спірне рішення винесе не на підставі висновків про те, що позивачем порушено вим оги ч.30 ст.15 Закону України "Про державне регулювання виробн ицтва і обігу спирту етилово го, коньячного і плодового, ал когольних напоїв та тютюнови х виробів" №481/95-ВР від 19.12.1995 року т а мотивоване порушенням з бо ку позивача вимог ч.33 ст.15 Зако ну України "Про державне регу лювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних нап оїв та тютюнових виробів" №481/95- ВР від 19.12.1995 року, в силу вимог як ої, зберігання алкогольни х напоїв та тютюнових вир обів здійснюється в місця х зберігання алкогольних нап оїв та тютюнових виробів, вне сених до Єдиного реєстру, н езалежно від того, кому належ ить таке місце зберігання, аб о того, за заявою якого суб'єкт а господарювання таке місце зберігання було внесено до Є диного реєстру.
Однак, відповідно до ст. 1 Закону України "Про держа вне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, кон ьячного і плодового, алкогол ьних напоїв та тютюнових вир обів" №481/95-ВР від 19.12.1995 року, понят тя «місця зберігання»та «міс ця торгівлі»алкогольних нап оїв та тютюнових виробів маю ть різні поняття і при цьому поняття «місця зберігання»н е включає та не ототожнюєтьс я з поняттям «місце торгівлі ».
Так, місце торгівл і визначено як місце реал ізації товарів, у тому числі н а розлив, в одному торговому п риміщенні (будівлі) за місцем його фактичного розташуванн я, торговельною площею не мен ше 20 кв. м., обладнане електронн ими контрольно-касовими апар атами (незалежно від їх кільк ості) або де є товарно-касові к ниги (незалежно від їх кілько сті), в яких фіксується виручк а від продажу алкогольних на поїв незалежно від того, чи оф ормляється через них продаж інших товарів; а місце збер ігання - це місце, яке викор истовується для зберігання спирту, або приміщення, яке ви користовується для зберіган ня алкогольних напоїв та тют юнових виробів, відомості пр о місцезнаходження якого вне сені до Єдиного державного р еєстру місць зберігання.
Допитані в судовому з асіданні свідки головні держ авні податкові ревізори-інсп ектори ДПА у Рівненській обл асті Кордяк С.В. та Чемер ик В.В. показали, що вони, буд учи посадовими особами відп овідача здійснювали 06.04.2010 року перевірку кафе "Терен", який н алежить позивачу, в ході якої виявили в на вітрині бару ал когольні напої та тютюнові в ироби за переліком та в кільк ості згідно додатку до акту п еревірки. Оскільки кафе "Тере н" до Єдиного державного реєс тру місць зберігання алкогол ьних напоїв не внесено, то вка заний факт, як порушення зафі ксували в акті перевірки. Ана логічні пояснення були надан і також представниками позив ача.
Суд вважає, що вітрин а- бару (тобто барна стійка зак ладу громадського харчуванн я), не є місцем зберігання алк огольних напоїв у розумінні Закону України "Про державне регулювання виробництва і о бігу спирту етилового, конья чного і плодового, алкогольн их напоїв та тютюнових вироб ів" №481/95-ВР від 19.12.1995 року. А відтак , позивач в приміщенні кафе зд ійснював реалізацію назван их товарів в місці торгівлі, а не їх зберігання в розумінні поняття «місце зберігання».
Правову позицію щодо в ідсутності законодавчої ви моги вносити у Єдиний держав ний реєстр місця зберігання, які розміщені за однією адре сою з місцями роздрібної тор гівлі, наведено у Департамен ту з питань адміністрування акцизного збору і контролю з а виробництвом та обігом під акцизних товарів ДПА України №4892/21-4215 від 18.11.2002 року.
Крім того, спір з даног о питання було врегульовано на законодавчому рівні, шлях ом внесення Законом України від 20.05.2010 р. N 2275-VI доповнень до ст. 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і о бігу спирту етилового, конья чного і плодового, алкогольн их напоїв та тютюнових вироб ів" відповідно до яких суб'єк ти господарювання, які отрим али ліцензію на роздрібну то ргівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами, внос ять до Єдиного реєстру тільк и ті місця зберігання алкого льних напоїв та тютюнових ви робів, що розташовані за іншо ю адресою, ніж місце здійснен ня торгівлі (ч.36 ст.15). Обставини щодо наявності у позивача лі цензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тют юновими виробами підтверджу ються актом перевірки та коп іями таких ліцензій залучени ми до матеріалів справи.
А відтак, факт порушен ь позивачем норм Закону Укра їни "Про державне регулюванн я виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плод ового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" №481/95-ВР від 19.12.1995 року, на які посилається в ідповідач в своїх рішеннях, н е знайшов свого підтвердженн я в судовому засіданні, суд ді йшов про наявність підстав д ля задоволення позову.
З врахуванням усього наведеного вище та вимог п.1 ч .2 ст. 162 КАС України, згідно з як им, у разі задоволення адміні стративного позову суд може прийняти постанову про визн ання протиправними рішення с уб'єкта владних повноважень і про скасування або визнанн я нечинним рішення, та норми м атеріального права, що визна чають порядок набрання та вт рати чинності лише стосовно нормативно-правових актів, щ о кореспондується з нормою ч .11 ст.171 КАС України, а позивачем фактично оскаржуються прав ові акти індивідуальної дії, суд дійшов до висновку про за доволення позовних вимог в с посіб скасування спірного рі шення відповідача про застос ування фінансових санкцій.
Судові витрати по спра ві згідно ч.1 ст.94 КАС України ст ягуються на користь позивача з Державного бюджету.
Керуючись статтями < Текс т >, 160-163 Кодексу адміністративн ого судочинства України, суд , -
ПОСТАНОВИВ:
< Текст > Позов задовольн ити повністю. < Текст >
Рішення Регіонельного упр авління департаменту САТ ДПА України в Рівненській облас ті №1704930012/32 від 14.04.2010року скасувати .
Присудити на користь позив ача Суб"єкт підприємниць кої діяльності - колективне п ідприємство "Гаруне"(Код ЄДРП ОУ 23309651) із Державного бюджету судовий збір у розмірі 3,40 грн.
Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо таку за яву не було подано. Якщо заяву про апеляційне оскарження б уло подано, але апеляційна ск арга не була подана у встанов лений строк, постанова набир ає законної сили після закін чення цього строку. У разі под ання апеляційної скарги пост анова, якщо її не скасовано, на бирає законної сили після за кінчення апеляційного розгл яду справи.
Постанова може бути оскарж ена до Львівського апеляційн ого адміністративного суду ч ерез суд першої інстанції, як ий ухвалив постанову. Заява п ро апеляційне оскарження под ається протягом 10-ти днів з дн я складання постанови в повн ому обсязі. Якщо постанову бу ло проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справ і, то строк подання заяви про а пеляційне оскарження обчисл юється з дня отримання нею ко пії постанови.
Апеляційна скарга на пост анову суду першої інстанції подається протягом 20-ти днів п ісля подання заяви про апеля ційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без п опереднього подання заяви пр о апеляційне оскарження, якщ о скарга подається у строк, вс тановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя < П ідпис > Шевчук С.М .
Постанова складена в по вному обсязі "09" липня 2010 р.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.07.2010 |
Оприлюднено | 21.08.2010 |
Номер документу | 10776026 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Шевчук С.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні