Рішення
від 05.07.2010 по справі 2-1581-10
ЗАВОДСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЗАПОРІЖЖЯ

Справа №2- 1581-10 р.

ЗАОЧНЕ РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05.07.2010 року Заводський рай онний суд м. Запоріжжя в склад і судді - Марченко Н.В. при секр етарі Фурдак В.І. розглянувши у цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління пен сійного фонду України в Заво дському районі м. Запоріжжя п ро забов*язання вчинити дії п о перерахунку соціальної доп омоги.

УСТАНОВИВ

ОСОБА_1 зве рнулась до суду з позовом до Управл іння пенсійного фонду Україн и в Заводському районі м. Запо ріжжя про стягнення недоплач еної щомісячної державної со ціальної допомоги «Дітям вій ни», просить провести нар ахування заборгованості з виплат суми соціальної допом оги «Дітям війни» виходячи з положень Закону України «Пр о соціальний захист дітей ві йни» яка підлягає перерахув анню на підставі рішення Кон ституційного суду України ві д 09 липня 2007 року №6-рп/2007, тобто в р озмірі, встановленому ст. 6 За кону України «Про соціальний захист дітей війни», а саме: у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком з 2006 року по теперішні й час та забов*язати відповід ача здійснювати нарахування щомісячної соціальної допом оги в подальшому.

В судовому засіданні позив ачка підтримала заявлений по зов, просить його задовольни ти з підстав указаних в позов і.

Представник відповідача, в судове засідання не з*явився , про слухання справи повідом лений, просить розглянути сп раву у їх відсутність, надав с уду заперечення в яких указа в, що позивачка без поважних п ричин пропустила строки звер нення до суду з данним позово м. Представник відповідача п росить застосувати строки по зовної давності. Крім того, ві дповідач посилається на недо статнє фінансування органів пенсійного фонду для виплат и цієї соціальної допомоги т а відсутність механізму роз рахунку підвищення пенсії ді тям війни. Судом прийняте ріш ення про заочний розгляд спр ави в силу ст.. 224 ЦПК України.

Дослідивши докази по спра ві , суд вважає позов таким , що підлягає частковому задово ленню з наступних підстав.

В обґрунтування сво їх позовних вимог позивач по силався на те, що віна належит ь до соціальної категорії «Д итина війни». Статус дити ни війни наданий їй згідно ст .1 Закону України "Про соціальн ий захист дітей війни" від 18.11.2004 р. №2195-ІV, який набув чинності з 01 .01.2006 року.

Згідно ст.6 Закону №2195 дітям в ійни пенсії або щомісячне до вічне грошове утримання чи д ержавна соціальна допомога, що виплачується замість пенс ії, підвищується на 30% мінімал ьної пенсії за віком. Від 01.01.2006 р оку по теперішній час пенсія їй не підвищувалась на 30% міні мальної пенсії за віком.

Скасування підвищення пен сій, згідно ст.6 Закону №2195 дітя м війни пенсії на 30% суперечит ь вимогам ч.2 ст.3,ч.2 ст.8, ч.3 ст.22, ч.1, 3 , 4, ст.41, ст.68 Конституції України , Рішенню Конституційного Су ду України від 09.07.2007р. №6-рп/2007, від 2008 року, та ст. 2 Постанови Плену му Верховного Суду України № 9 від 01.11.1996 року «Про застосуван ня Конституції України при з дійснені правосуддя» де вказ ано, що оскільки Конституція України має найвищу юридичн у силу, а її норми є нормами пр ямої дії, суди при розгляді ко нкретних справ мають оцінюва ти зміст будь-якого закону чи іншого нормативно-правового акту з точку зору його відпов ідності Конституції України в усіх необхідних випадках з астосувати Конституцію Укра їни як акт прямої дії. Пенсія д ітям війни повинна підвищува тися з 01.10.2006р. на 30% мінімальної п енсії за віком згідно ст.6 Зако ну №2195. Дію ст.6 Закону №2195 було пр отиправно зупинено на 2006 рік з гідно п. 17 ст.77 Закону України "П ро Державний бюджет України на 2006 рік" від 20.12.2005р. №3235- IV (далі - Зак он №3235).

Законом України "Про внесен ня змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2006 рік" від 19.01.2007року №3367-ІV (далі - За кон №3367) дію ст. 6 Закону №2195 відно влено, у зв'язку з виключенням п.17 ст.77 із Закону №3235, а ст.110 викла дено в такій редакції: "Устано вити, що пільги дітям війни, пе редбачені абзацом 7 ст. 5 Закон у України "Про соціальний зах ист дітей війни", запроваджую ться з 1.01.2006р., а ст.6, - у 2006 році поет апно, за результатами викона ння бюджету у першому півріч чі, у порядку, визначеному Каб інетом Міністрів України за погодженням з Комітетом Верх овної Ради України з питань б юджету". Положення ст. 110, в реда кції Закону №3367 щодо підвищен ня пенсій дітям війни у 2006 році , всі органи виконавчої влади , а також законодавча влада не виконали.

Дію ст. 6 Закону №2195 на 2007 рік зу пинено п. 12 ст.71, з урахуванням с т. 111, Закону України "Про Держав ний бюджет України на 2007 рік" ві д 19.12.2006р. №489- V (далі -Закон №489). В ст. 111 Закону №489 вказано: "Установит и, що у 2007 році підвищення до пе нсії або щомісячного довічно го грошового утримання чи де ржавної соціальної допомоги , яка виплачується замість пе нсії, відповідно до ст.6 Закону України "Про соціальний захи ст дітей війни" виплачується особам, які є інвалідами (крім тих, на яких поширюється дія З акону України "Про статус вет еранів війни, гарантії їх соц іального захисту"), у розмірі 5 0% від розміру надбавки, встано вленої для учасників війни".

Конституційний Суд Україн и своїм Рішенням від 09.07.2007 року №.6-рп/2007, та від 2008 року, визнав не конституційними положення п . 12 ст.71 та ст. 111 Закону України "Пр о Державний бюджет України н а 2007 рік, та на 2008 рік". В абзаці 8 п.4 мотивувальної частини цього Рішення зазначено, що оскіль ки предмет закону про Держав ний бюджет України чітко виз начений у Конституції Україн и, Кодексі, то цей закон не мож е скасовувати чи змінювати о бсяг прав і обов'язків, пільг, компенсацій і гарантій, пере дбачених іншими законами Укр аїни. У відповідній частині а бзацу 3 п. 3.2 мотивувальної част ини цього Рішення вказано, що "ревізія законами про Держав ний бюджет України пільг, ком пенсацій і гарантій, яку запо чатковано у 1995 році, набула сис темного характеру”. Згідно ч .3 ст.22 Конституції України при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних зако нів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих пр ав і свобод.

Для 30% підвищення пенсії діт ям війни, з 01.01.2006 року повинна за стосовуватися мінімальна пе нсія за віком встановлена на рівні наведених прожиткових мінімумів для осіб, які втрат или працездатність. Але відп овідач за 2006 та за 2007 роки виплат и не проводив, а тільки з 01.01.2008 ро ку почав виплачувати 10%, що не в ідповідає Конституції Украї ни та Рішенням Конституційно го Суду Україні від 09.07.2007 року, т а від 22.05. 2008 року № 10-рп/2008.

Позивачка в судовому засі данні підтримала заявлений п озов з підстав зазначених в п озові.

Представник Відповідача в судове засідання не прибув, однак, надіслав суду запере чення на позов, в якому проси ть суд в задоволенні позову в ідмовити та просить суд розг лянути справу без їх участі з урахуванням заперечень.

В обґрунтування своїх з аперечень зазначив, що позив ач у відповідності до вимог З акону України «Про соціальни й захист дітей війни» має ста тус дитини війни. У відповідн ості до ст. 6 ЗУ „Про соціальни й захист дітей війни" позивач має право на отримання з 01.01.2006р . щомісячної державної соціа льної допомоги у розмірі 30% мі німальної пенсії за віком.

З набранням чинності 01.01.2006 За кону № 2195 дія ст.6 цього закону б ула призупинена на 2006 рік Зако ном України «Про Державний б юджет України на 2006 рік», а післ я внесення до останнього змі н - було передбачено поетап не запровадження такого підв ищення.

Протягом 2007 року підвищення пенсій дітям війни виплачув алось в порядку встановленом у ст.111 Закону України «Про Дер жавний бюджет України на 2007 рі к», яка передбачала виплату т акого підвищення особам, що є інвалідами війни у розмірі 50 відсотків від розміру надбав ки, встановленої для учасник ів війни. Водночас п.12 ст.71 вказ аного закону дія ст.6 Закону .№ 2195 була призупинена на 2007 рік.

Рішенням Конституційного Суду України від 09.07.2007 № 6-рп/2007 бул и визнанні такими, що не відпо відають Конституції України положення п.12 ст. 71 та ст.111 Закон у України «Про Державний бюд жет України на 2007 рік». Отже, ст аття 6 Закону №2195, якою передбач ена виплата підвищення пенсі й дітям війни виходячи з розм іру мінімальної пенсії за ві ком, відновила дію з 09.07.2007.

Але, органами Пенсійного фо нду України вказане підвищен ня пенсій виплачується тільк и з 01.01.2008 з урахування м вимог Закону України «Про Д ержавний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до де яких законодавчих актів Укра їни» та постанови Кабінету М іністрів України від 28.05.2008 № 530 «Д еякі питання соціального зах исту окремих категорій грома дян».

Підстави для призначення т а виплати вказаного підвищен ня пенсії за період з 09.07.2007 по 01.01.2 008 у органів Пенсійного фонду відсутні з наступних причин:

1 . Відповідно до ст . 7 Закону № 2195 фінансове забезп ечення державних соціальних гарантій здійснюється за ра хунок коштів Державного бюдж ету України.

Стаття 19 Конституції Україн и передбачає, що правовий пор ядок в Україні ґрунтується н а принципах, згідно з якими ні хто не може бути вимушений ро боти те, що не передбачено зак онодавством. Органи державно ї влади і органи місцевого са моврядування, їх посадові ос оби зобов'язані діяти на підс таві, в межах повноважень і в с посіб, передбачений законода вством України.

Пенсійний фонд України діє на підставі Положення про Пе нсійний фонд України, затвер дженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.10.2007 № 1261 ( далі -Положення). Відповідно до п. 15 Положення Пенсійний фо нд України здійснює свої пов новаження безпосередньо та ч ерез утворені в установленом у порядку його територіальні управління.

Реалізація нормативних пр иписів і пенсійних програм з дійснюється шляхом фінансув ання пенсійних виплат за рах унок чітко визначених прибут ковою частиною бюджету Пенсі йного фонду джерел відповідн о до конкретних напрямів вит ратної частини бюджету Пенсі йного фонду України. Бюджет П енсійного фонду України щорі чно затверджується Кабінето м Міністрів України.

Пункт 9 Положення передбача є вичерпний перелік напрямів використання коштів Пенсійн ого фонду України, які викори стовуються винятково за приз наченням і вилученню не підл ягають.

Враховуючи, що фінансуванн я виплат за Законом №2195 провод иться із Державного бюджету України, а не із бюджету Пенсі йного фонду України, дії оста ннього щодо відмови у виплат і підвищення пенсій дітям ві йни за період з 09.07.2007 по 01.01.2008 не по рушують діюче законодавство .

2. Законодавством до 01.01.2008 не бу ло встановлено величини, з як ої мало обчислюватися вказан е підвищення, що не давало мож ливості визначити його розмі р.

Єдиним нормативно - право вим актом, що визначає мініма льний розмір пенсії за віком , є Закон України від 09.07.2003 № 1058 «Пр о загальнообов'язкове держав не пенсійне страхування» ( да лі - Закон № 1058). Але статтею 28 З акону № 1058, де встановлено розм ір мінімальної пенсії за вік ом, передбачені обмеження що до його застосування. Так, ч. З ст.28 Закону № 1058 зазначає, що дан ий розмір мінімальної пенсії ' за віком застосовується вик лючно до пенсій, що призначаю ться на умовах цього Закону.

Таким чином з 09.07.2007, тобто з мом енту відновлення дії ст. 6 Зако ну України «Про соціальний - захист дітей війни» до 01.01.2008, за конодавством не було визначе но механізму розрахунку підв ищення пенсії дітям війни.

Позивач просить суд відно вити пропущенний строк для з вернення до суду за захистом порушених прав, свобод, та інт ересів за період з 01.01.2006 року .

Позов може бути подано в ме жах строку звернення до адмі ністративного суду. Для звер нення встановлюється річний строк, який обчислюється з дн я коли особа дізналася або по винна була дізнатися про пор ушення своїх прав. По даному с пору вважають, що позивач без поважних причин пропустила строк звернення до суду з дан им позовом, оскільки рішення Конституційного суду від 09 ли пня 2007 року № 6-рп\2007 було опублік овано в офіційних виданнях т а таким чином доведено до нас елення. Просять суд відмовит и позивачу в проханні віднов ити пропущений строк для зве рнення до суду .

Враховуючи вище наведене т а той факт, що рішення Констит уційного суду від 09 липня 2007 ро ку № 6-рп\2007 було опубліковане в офіційних виданнях та таким чином доведено до населення та те, що позивач не надав док азів про наявність поважних причин пропущення строку зве рнення просимо суд відмовити в задоволенні позову. Врахов уючи те, що рішення Конституц ійного суду стосується лише бюджету за 2007 рік просять суд в ідмовити в задоволенні позов у за 2008 рік.

В 2009 році позивачу виплачуєт ься 10 % надбавки до пенсії згід но Постанови Кабінету Мініст рів України №530 від 28.05.2008 року. Де ржавними бюджетами на 2007-2009 рок и не були предбачені кошти на виплату Пенсійним фондом пі двищення пенсій дітям війни в розмірі 30 % мінімальної пенс ії за віком, обов*язок з їх вид ілення належить органам Держ авного казначейства України .

Розглянувши матеріал и справи, дослідивши докази в їх сукупності, суд вважає поз ов таким, що підлягає частков ому задоволенню, виходячи з н аступного:

Позивач, відповідно до ч. 1 ст.1 Закону України “Про соці альний захист дітей війни” м ає статус дитини війни, що під тверджується відміткою в пен сійному посвідченні, та підт верджується його паспортом, копії яких є у матеріалах спр ави та не заперечується відп овідачем. Згідно із ст.1 Закону України "Про соціальний захи ст дітей війни", статус дитини війни має особа, яка є громадя нином України та якій на час з акінчення Другої світової ві йни було менше 18 років.

Позивач перебуває на облі ку в Управлінні Пенсійного ф онду України в Заводському р айоні м.Запоріжжя, отримує пе нсію за віком та має правовий статус «дитини війни», що над ає йому права на отримання пі льг та державної соціальної підтримки, встановлені Закон ом України "Про соціальний за хист дітей війни".

Відповідно до ст.10 Закону Ук раїни "Про пенсійне забезпеч ення", Постанови Кабінету Мін істрів України "Про забезпеч ення виконання функцій з при значення і виплати пенсій ор ганами Пенсійного фонду" №497 в ід 11.04.2000р., пенсійне забезпеченн я здійснюється органами Пенс ійного фонду України.

Відповідно до Положення пр о Пенсійний фонд України, зат верджене Указом Президента У країни №121/2001 від 01.03.2001р., Пенсійни й фонд України є центральним органом виконавчої влади і з дійснює свої повноваження бе зпосередньо та через утворен і в установленому порядку го ловні управління Пенсійного фонду України в Автономній Р еспубліці Крим, областях, міс тах Києві, Севастополі, та уп равління Пенсійного фонду У країни в районах, містах і рай онах у містах.

Відповідно до ст.6 Закону Ук раїни “Про соціальний захист дітей війни” (у редакції від 1 8.11.2004р.) дітям війни пенсії або щ омісячне грошове довічне утр имання чи державна соціальна допомога, що виплачується за мість пенсії, підвищуються н а 30% мінімальної пенсії за вік ом.

Дія ст.6 Закону України “Про соціальний захист дітей вій ни” на 2007р. була призупинена п.1 2 ст.71 і ст.111 Закону України “Про Державний бюджет України на 2007 рік”. Проте, рішенням Консти туційного Суду України №6-рп в ід 9 липня 2007р. положення Закону України “Про Державний бюдж ет України на 2007 рік” щодо приз упинення дії положення ст.6 За кону України “Про соціальний захист дітей війни” визнані неконституційними.

Отже, управління Пенсійног о фонду України повинно було зробити перерахунок пенсії позивачу починаючи з 09 липня 2 007р. Підстави для перерахунку за період з січня по 9 липня 2007р . були відсутні, оскільки дії в ідповідача щодо невиплати у цей період підвищення до пен сії ґрунтувалися на Законі У країни “Про Державний бюджет України на 2007р.”, який діяв на т ой час.

З матеріалів справи та пись мових заперечень відповідач а вбачається, що управління б удь-яких дій, пов' язаних з пе рерахунком пенсії позивачу в частині її підвищення відпо відно до положень ст.6 Закону У країни “Про соціальний захис т дітей війни” у 2007 році не зді йснював, а також не проводив в иплату.

За таких обставин суд вважа є, що відповідач припустився бездіяльності щодо своєчасн ого перерахунку та виплати п енсії в розмірі, передбачено му ст.6 Закону України “Про соц іальний захист дітей війни” починаючи з 09.07.2007р.

Підпунктом 2 пункту 41 розділ у II Закону України №107-VІ «Про де ржавний бюджет України на 2008р . та про внесення змін до деяки х законодавчих актів України » текст ст.6 Закону України “Пр о соціальний захист дітей ві йни” викладено в новій редак ції, відповідно до якої розмі р підвищення пенсії склав 10% в ід прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездат ність.

Тому, підстави для підвищен ня пенсії за період з 01 січня п о 22 травня 2008р. були відсутні, ос кільки позивачу пенсія з під вищенням на 10% від прожитковог о мінімуму для осіб, які втрат или працездатність виплачув алася.

Проте, рішенням Конституці йного суду України №10-рп від 22 т равня 2008р. визнано неконститу ційним положення Закону Укра їни «Про Державний бюджет Ук раїни на 2008 рік» щодо викладен ня положень ст.6 Закону Україн и «Про соціальний захист діт ей війни» в новій редакції. Та ким чином, дію ст.6 Закону Укра їни “Про соціальний захист д ітей війни” відновлено, тому суд вважає правомірними вим оги позивача також в частині зобов' язання відповідача п ровести перерахунок та випла ту підвищення з 22.05.2008р.

Так, судом приймається до ув аги факт протиправності безд іяльності відповідача по від ношенню до позивача і недове деність відповідачем законн ості своєї бездіяльності.

З дня прийняття Рішень Конс титуційного Суду України №6-р п/2007 та №10-рп/2008 відповідач повин ен був керуватися його полож еннями в своїй діяльності, а т акож був зобов'язаний роз'ясн ити позивачу про відновлення його права отримувати суми п енсії, підвищеної відповідно до вимог ст.6 Закону №2195-IV від 18.11.20 04р. Проте, відповідач не роз'яс нював позивачу про чинність положень ст.6 Закону № 2195-IV від 18.11 .2004р. у період з 09.07.2007р. та з 22.05.2008р.

Відповідно до ч.2 ст.150 Консти туції України до повноважень Конституційного Суду Україн и належить: офіційне тлумаче ння Конституції України та з аконів України. З питань, пере дбачених цією статтею, Конст итуційний Суд України ухвалю є рішення, які є обов'язковими до виконання на усій територ ії України, та є остаточними і не можуть бути оскаржені.

Таким чином, враховуючи пре юдиціальне значення рішення Конституційного суду Україн и для судів загальної юрисди кції при розгляді ними позов ів у зв'язку з правовідносина ми, які виникли внаслідок дії положень статті зазначеного Закону, що визнані неконстит уційними, суд приходить до ви сновку про обов'язок відпові дача перерахувати та виплати ти позивачу підвищення до пе нсії у розмірі, встановленом у статтею 6 Закону № 2195-IV від 18.11.2004р .

У 2009 році будь-яких змін до ст .6 Закону № 2195-IV від 18.11.2004р. не вносил ося, а тому відповідно підвищ ення до пенсії осіб зі статус ом «дитини війни» складає 30% м інімальної пенсії за віком.

За положеннями чинного зак онодавства України, розмір м інімальної пенсії за віком в изначається лише за правилам и, передбаченими ч.1 ст.28 Закону України «Про загальнообов'я зкове державне пенсійне стра хування» від 09.07.2003р. №1058-ІV, іншого нормативно-правового акту, я кий би визначав цей розмір аб о встановлював інший розмір, немає.

Не визначеність у Законі ін шого, ніж вищенаведеній норм і Закону, розміру для обчисле ння підвищення до пенсії осо бам зі статусом «дитина війн и», не може бути підставою для відмови в реалізації позива чем конституційної гарантії та права на отримання щоміся чного підвищення до пенсії, в иходячи з розміру мінімально ї пенсії за віком, як про це ви значено у ст.6 Закону України « Про соціальний захист дітей війни».

За таких обставин, посиланн я відповідача на положення ч .3 ст.28 Закону України «Про зага льнообов'язкове державне пен сійне страхування» є недореч ними та судом до уваги не прий мається.

Таким чином з 22 травня 2008р. вих ідним критерієм обрахунку пі двищення пенсії дітям війни виступав мінімальний розмір пенсії за віком, який відпові дно до частини 1 статті 28 Закон у України «Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування» вираховувався вих одячи з прожиткового мінімум у для осіб, які втратили праце здатність, визначеного закон ом, тобто у 2008р. - статтею 58 Закон у України «Про Державний бюд жет України на 2008 рік та про вне сення змін до деяких законод авчих актів України».

Статтею 58 Закону України «П ро Державний бюджет на 2008 рік т а про внесення змін до деяких законодавчих актів України» затверджено на 2008 рік прожитк овий мінімум на одну особу, я ка втратила працездатність, в розрахунку на місяць у розм ірі з 1 січня - 470 грн., з 1 квітня - 481 грн., з 1 липня - 482 грн., з 1 жовтня - 49 8 грн.

Виходячи із загальних заса д пріоритетності законів над підзаконними актами при роз рахунку підвищення пенсії, я ке передбачено статтею 6 Зако ну України «Про соціальний з ахист дітей війни», застосув анню підлягає мінімальний ро змір пенсії за віком, який вир аховується виходячи з прожит кового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, ви значеного законами про Держа вний бюджет України на певни й рік, а не розмір, що установл ений постановою Кабінету Мін істрів України від 28 травня 2008р . №530 «Деякі питання соціально го захисту окремих категорі й громадян».

Протиправність бездіяльно сті відповідача підтверджує ться протидією позивачу у ре алізації прав на отримання в изначеної Законом соціально ї допомоги, ігноруванням на п ротязі тривалого часу вимог ст.6 Закону № 2195-IV від 18.11.2004р., письмо вою відповіддю про відсутніс ть у органів пенсійного фонд у підстав для перерахунку та виплати підвищення до пенсі ї як дитині війни, а також не в иконання відповідачем покла дених на нього Законом обов'я зків по роз'ясненню особам, що перебувають на обліку ПФУ пр о належні їм за Законом підви щення до пенсії, а також про вн есення змін до положень чинн ого законодавства, які стосу ються цих осіб.

Враховуючи наведене, вихід ним критерієм обрахунку підв ищення пенсії позивачу з 09 лип ня 2007р. суд вважає правильним м інімальний розмір пенсії за віком, який відповідно до ч.1 с т.28 Закону України «Про загаль нообов'язкове державне пенсі йне страхування» повинен вир аховуватися виходячи з прожи ткового мінімуму для осіб, як і втратили працездатність, в изначеного законом, тобто у 200 7р. - ч.3 ст.62 Закону України «Пр о Державний бюджет України н а 2007 рік». Ч.3 ст.62 Закону України «Про Державний бюджет Украї ни на 2007 рік» із змінами внесен ими Законом України «Про вне сення змін до Закону України «Про Державний бюджет Украї ни на 2007 рік» від 15.03.2007р. встановл ено, що для визначення мініма льного розміру пенсії за вік ом відповідно до абз.1 ч.1 ст.28 За кону України «Про загальнооб ов'язкове державне пенсійне страхування» з 1 квітня та з 1 ж овтня 2007р. застосовується про житковий мінімум для осіб, як і втратили працездатність, в изначений абз.5 ч..1 цієї статті , збільшений на 1%, що складає ві дповідно 410 грн. 06 коп., 415 грн. 11 коп .

Доводи заперечення про від сутність у відповідача кошті в на виплату підвищення до пе нсії у розмірі, визначеної ст .6 Закону № 2195-IV від 18.11.2004р. не є підс тавою для відмови в задоволе нні позову, оскільки навіть п ри відсутності належного фін ансування державою даного ви ду виплат, відповідач був зоб ов'язаний діяти на підставі і у межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України, і вик ористовувати надані йому пов новаження з метою, з якою ці п овноваження надані. Проте ві дповідачем не надано жодного доказу про вчення ним будь-як их дії, направлених на отрима ння цих коштів для виконання покладених на нього державо ю обов'язків, саме на органи Пе нсійного фонду України покла дено обов' язок перерахуван ня та виплати пенсії з відпов ідними підвищеннями, в тому ч ислі при відсутності достатн іх коштів за рахунок власних з наступних їх погашенням з Д ержавного бюджету України.

В Прикінцевих положеннях З акону України «Про соціальни й захист дітей війни» Кабіне ту Міністрів України було да но доручення подати до Верхо вної Ради України пропозиції щодо приведення законодавчи х актів у відповідність із ци м Законом та привести свої но рмативно-правові акти у відп овідність із цим Законом, заб езпечити приведення міністе рствами та іншими центральни ми органами виконавчої влади своїх нормативно-правових а ктів у відповідність із цим З аконом. Невиконання Кабінето м Міністрів України наведени х норм Закону не може слугува ти підставою для порушення п рав позивача стосовно належн ої, гарантованої державою со ціальної підтримки.

Відповідно до ст.6 Закону Ук раїни “Про соціальний захист дітей війни” (у редакції від 1 8.11.2004р., чинній у 2009 році) дітям вій ни пенсії або щомісячне грош ове довічне утримання чи дер жавна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії , підвищуються на 30% мінімальн ої пенсії за віком.

Статтею 71 Закону України “П ро Державний бюджет України на 2009 рік” Кабінету Міністрів України надано право у 2009р. вст ановлювати розміри соціальн их виплат, які відповідно до з аконодавства визначаються з алежно від розміру мінімальн ої заробітної плати, в абсолю тних сумах у межах асигнуван ь, передбачених за відповідн ими бюджетними програмами.

Названа норма передбачає в становлення в абсолютних сум ах розмірів лише тих виплат, в ихідним критерієм розрахунк у яких є розмір мінімальної з аробітної плати. Відповідно її дія не поширюється на спір ні відносини, оскільки розмі р зазначених соціальних випл ат згідно із Законом України “Про соціальний захист діте й війни” залежить від розмір у мінімальної пенсії за віко м.

Отже, нарахування та виплат а у 2009р. дітям війни підвищення до пенсії або щомісячного гр ошового довічного утримання чи державної соціальної доп омоги, що виплачується заміс ть пенсії, повинні здійснюва тися відповідно до норм Зако ну України “Про соціальний з ахист дітей війни”.

У 2009р. та 2010р. дія ст.6 Закону Укр аїни “Про соціальний захист дітей війни” не призупинялас я, а застосування відповідач ем положень постанови Кабіне ту Міністрів України №530 від 28.0 5.2008р. щодо визначення розміру п ідвищення пенсії є безпідста вним, оскільки розмір підвищ ення пенсії визначений Закон ом України “Про соціальний з ахист дітей війни”, який має в ищу юридичну силу, ніж постан ова КМ України.

Згідно ч.1 ст.28 Закону України "Про загальнообов'язкове дер жавне пенсійне страхування" від 09.07.2003р. мінімальний розмір п енсії за віком встановлюєтьс я у розмірі прожиткового мін імуму для осіб, які втратили п рацездатність, визначеного з аконом.

Суд вважає за необхідне при йняти у своїх висновках поня ття “мінімальна пенсія за ві ком”, про яке йдеться в ст.28 Зак ону України “Про загальнообо в'язкове державне пенсійне с трахування”, оскільки саме ц е правове визначення застосо вується виключно в діях відп овідача під час визначення п енсій громадянам та їх призн ачення.

Положення ст.28 Закону Украї ни “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня” не є перешкодою для засто сування даної величини (міні мального розміру пенсії за в іком) до обрахування підвище ння до пенсії згідно ст.6 Зако ну України “Про соціальний з ахист дітей війни”, оскільки чинним законодавством не вс тановлено іншого, крім перед баченого даною статтею, міні мального розміру пенсії за і ком.

Щодо вимог забов*язання зді йснення виплат соціальної до помоги за період з 01.01.07 до 09.07.07 , т а з 01.01.08 по 22.05.08, то суд вважає ці по зовні вимоги безпідставними оскільки рішення Конституці йного суду України від 09 липня 2007 року №6-рп/2007, стосувались щод о законності положень Держав них бюджетів України тільки за 2007 та діяло з моменту винесе ння і на правовідносини , що ви никли до його постановлення не розповсюджувались. Щодо в имог забов*язання здійснення подальших виплат соціальної допомоги у розмірі 30% мінімал ьної пенсії за віком , то суд в важає ці вимоги безпідставни ми, оскільки згідно ст.. 1 ЦПК Ук раїни завданням цивільного судочинства є захист по рушених прав фізичних т а юридичних осіб. Те що надалі будуть порушуватись права п озивача і яким чином вони буд уть порушуватись не відомо, т ому суд не може захищати прав а позивачки від можливи х порушень які на час ро згляду справи ще не відбулис ь.

Керуючись ст. ст. 212,215, 224,226,228 Ц ПК України, Рішенням Констит уційного суду України № 6-рп/07 в ід 09.07.07, Рішенням Конституц ійного суду України № 10-рп від 22 травня 2008 року, Законом Украї ни «Про державний бюджет Укр аїни за 2008 рік» , ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» , ст. 6 3 Закону України „Про державн ий бюджет України за 2007 рік” ,

ВИРІШИВ

Позов задовольнити ча стково.

Визнати протиправною без діяльність Управління Пенсі йного фонду України у Заводс ькому районі м.Запоріжжя щод о не нарахування та не виплат и ОСОБА_1, підвищеної на 30% м інімальної пенсії за віком у розмірах, встановлених ст.6 За кону України «Про соціальний захист дітей війни» №2195-IV від 18. 11.2004р. за період з 09.07.2007р. по 31.12.2007р., з 2 2.05.2008р. по 31.12.2008р., з 01.01.2009р. по 31.12.2009р., з 01.01.2 010р. по 05.07.2010р.

Зобов'язати Управління Пен сійного фонду України у Заво дському районі м.Запоріжжя н арахувати та виплатити ОСО БА_1 недоотриману за період з 09.07.2007р. по 31.12.2007р., з 22.05.2008р. по 31.12.2008р., з 01.01.2009р. по 31.12.2009р., з 01.01.2010р. по 05.07.2010р суму пенсії, підвищеної на 30% мінім альної пенсії за віком, розра хованої відповідно до ст.6 Зак ону України «Про соціальний захист дітей війни» №2195-IV від 18.1 1.2004р. та вимог ч.1 ст.28 Закону Укра їни «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня» і законодавчо визначеног о розміру мінімальної пенсії за віком, встановленого на ча с виплати у період з 09.07.2007р. по 31.12. 2007р., з 22.05.2008р. по 31.12.2008р., з 01.01.2009р. по 31.12.2009р ., з 01.01.2010р. по 05.07.2010р з урахуванням в же сплачених на користь ОСО БА_1 виплат.

У задоволенні решти позов них вимог відмовити.

Заочне рішення може бут и оскаржено шляхом подачі за яви про його оскарження прот ягом десяти днів з дня отрима ння його копії.

Суддя:

СудЗаводський районний суд м. Запоріжжя
Дата ухвалення рішення05.07.2010
Оприлюднено20.08.2010
Номер документу10779170
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2-1581-10

Рішення від 28.09.2010

Цивільне

Горохівський районний суд Волинської області

Вілюк М. П.

Рішення від 19.11.2010

Цивільне

Бородянський районний суд Київської області

Унятицький Дмитро Євгенович

Рішення від 08.09.2010

Цивільне

Чернігівський районний суд Запорізької області

Глянь Сергій Іванович

Рішення від 18.08.2010

Цивільне

Шосткинський міськрайонний суд Сумської області

Свиненко Михайло Дмитрович

Рішення від 11.08.2010

Цивільне

Хортицький районний суд м.Запоріжжя

Кучерук Ігор Григорович

Рішення від 07.07.2010

Цивільне

Заводський районний суд м. Запоріжжя

Марченко Нінель Валеріївна

Рішення від 05.07.2010

Цивільне

Заводський районний суд м. Запоріжжя

Марченко Нінель Валеріївна

Рішення від 29.06.2010

Цивільне

Першотравневий районний суд Донецької області

Топузова Н.М.

Рішення від 19.05.2010

Цивільне

Замостянський районний суд м.Вінниці

Сичук Микола Миколайович

Рішення від 30.04.2010

Цивільне

Мар`їнський районний суд Донецької області

Ліпчанський Сергій Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні