ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"09" листопада 2022 р. Справа № 911/1066/22
Господарський суд Київської області у складі судді Бацуци В. М.
при секретарі судового засідання Михайлішині В. В.
за участю представників учасників справи:
від позивача: Камишева К. В. (адвокат ордер серії КВ № 212744 від 02.02.2022 р.);
від відповідача: не з`явились;
розглянувши матеріали справи
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Аббакор Трейд», м. Київ
до Державного підприємства спиртової та лікеро-горілчаної промисловості «Укрспирт», м. Бровари, Київська область
про стягнення 393 230, 59 грн
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
ТОВ «Аббакор Трейд» звернулось в Господарський суд Київської області із позовом до ДП «Укрспирт» про стягнення 387 695, 36 грн основної заборгованості, 5 535, 23 грн 3 % річних.
Позовні вимоги обґрунтовані позивачем неналежним виконанням відповідачем свого обов`язку щодо своєчасної оплати у повному обсязі за поставлений товар згідно з договором поставки зернових культур № 03-21-03 від 25.01.2021 р.
Ухвалою Господарського суду Київської області від 13.07.2022 р. відкрито провадження у справі № 911/1066/22 за позовом ТОВ «Аббакор Трейд» до ДП «Укрспирт» про стягнення 393 230, 59 грн, визначено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження і призначено її розгляд у підготовчому засіданні із викликом та за участю представників учасників справи на 31.08.2022 р.
25.07.2022 р. до канцелярії суду від відповідача надійшов відзив б/н від 21.07.2022 р. на позовну заяву, у якому він просить суд відмовити у задоволенні позову повністю.
25.07.2022 р. ДП «Укрспирт» (відповідач по справі) у строк для подання відзиву на позовну заяву у справі № 911/1066/22 звернулось в Господарський суд Київської області із зустрічним позовом до ТОВ «Аббакор Трейд» про стягнення 401 918, 55 грн пені, 348 066, 95 грн штрафу.
04.08.2022 р. до канцелярії суду від позивача надійшов супровідний лист б/н від 01.08.2022 р. з додатками, зокрема, відповіддю б/н від 01.08.2022 р. на відзив та заявою-запереченнями б/н від 01.08.2022 р. щодо прийняття зустрічної позовної заяви, що долучені судом до матеріалів справи.
12.08.2022 р. на електронну пошту суду від відповідача надійшло клопотання про відстрочення сплати судового збору, у якому він просив суд відстрочити сплату судового збору за подання зустрічної позовної заяви до ухвалення рішення у справі у зв`язку із арештом його грошових коштів у розмірі 3 600 935, 45 грн згідно з постановою про арешт коштів боржника від 08.07.2022 р. у виконавчому провадженні ВП № 69372159, винесеною старшим державним виконавцем Броварського відділу державної виконавчої служби у Броварському районі Київської області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ), та відсутністю доступу та можливості розпорядження належними підприємству грошовими коштами.
Ухвалою Господарського суду Київської області від 30.08.2022 р. відмовлено у задоволенні клопотання б/н від 06.08.2022 р. Державного підприємства спиртової та лікеро-горілчаної промисловості «Укрспирт» про відстрочення сплати судового збору; повернуто Державному підприємству спиртової та лікеро-горілчаної промисловості «Укрспирт» зустрічну позовну заяву б/н від 21.07.2022 р. та додані до неї матеріали без розгляду.
31.08.2022 р. у підготовчому засіданні судом оголошено перерву до 14.09.2022 р.
01.09.2022 р. до канцелярії суду від позивача надійшла заява б/н від 29.09.2022 р. про розподіл витрат на професійну правничу допомогу, у якій він зазначив, що розмір понесених позивачем витрат на правничу допомогу складає 40 000, 00 грн і відповідна заява про відшкодування витрат на правничу допомогу та докази, які підтверджують понесені витрати на таку допомогу будуть надані протягом п`яти днів після ухвалення рішення у справі (у разі задоволення позову).
14.09.2022 р. за наслідками підготовчого засідання судом винесено ухвалу, якою відкладено його проведення на 05.10.2022 р.
Ухвалою Господарського суду Київської області від 05.10.2022 р. закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті із викликом та за участю представників учасників справи на 19.10.2022 р.
19.10.2022 р. у судовому засіданні судом оголошено перерву до 02.11.2022 р.
02.11.2022 р. перед судовим засіданням на електронну пошту суду від відповідача надійшло клопотання-пояснення б/н від 02.11.2022 р. по справі, що долучені судом до матеріалів справи.
02.11.2022 р. за наслідками судового засідання судом винесено ухвалу, якою відкладено розгляд справи на 09.11.2022 р.
09.11.2022 р. у судовому засіданні представник позивача надав усні пояснення щодо своїх позовних вимог, позовні вимоги підтримав, вважає їх обґрунтованими і правомірними та такими, що підлягають задоволенню з підстав, зазначених в позовній заяві.
Представник відповідача у судове засідання не з`явився, хоча про судове засідання був повідомлений належним чином, про причини своєї неявки у судове засідання суд не повідомив.
За наслідками судового засідання судом оголошено вступну і резолютивну частини рішення у даній справі.
Заслухавши пояснення представників учасників справи, дослідивши наявні у матеріалах справи докази, суд
ВСТАНОВИВ:
25.01.2021 р. між позивачем (надалі Постачальник) та відповідачем (надалі Покупець) було укладено договір поставки зернових культур № 03-21-03, згідно п. 1.1. якого Постачальник зобов`язується в порядку та на умовах, визначених цим Договором, поставляти Покупцю протягом строку дії цього Договору зернові культури, включаючи похідні від зернових, продукти їх обробки, субпродукти, тощо (надалі Продукція), а Покупець зобов`язується в порядку та на умовах, визначених цим Договором, прийняти й оплатити поставлену Продукцію.
Відповідно до п. 1.2. Договору загальна кількість Продукції, що є предметом поставки за цим Договором, її дольове співвідношення за видами та кількістю визначається додатковими угодами, що укладаються Сторонами протягом строку дії цього Договору, та які після їх підписання уповноваженими представниками Сторін є невід`ємними частинами цього Договору.
Пунктом 2.1. Договору визначено, що ціна на Продукцію, що поставляється за цим Договором встановлюється у додаткових угодах, що укладаються Сторонами протягом строку дії цього Договору і є його невід`ємними частинами.
Згідно з п. 2.3. Договору загальна сума Договору складається з загальної вартості Продукції поставленої Постачальником та прийнятої Покупцем на умовах цього Договору протягом строку його дії.
Пунктом 4.1. Договору передбачено, що Постачальник зобов`язується постачати Покупцеві Продукцію узгодженими партіями та згідно укладених Сторонами додаткових угод до цього Договору.
Згідно з п. 4.3. Договору місцем поставки та розвантаження Продукції, визначеним Покупцем за цим Договором, є Сторонибабське МПД ДП «Укрспирт» за адресою: Львівська обл., Буський р-н, с. Сторонибаби, вул. Заводська, 1.
Відповідно до п. 4.4. Договору право власності на Продукцію, що поставляється за цим Договором, переходить від Постачальника до Покупця з моменту фактичного прийняття продукції Покупцем у місці поставки, що вказане в п. 4.3 цього Договору, що підтверджується підписом уповноваженої особи Покупця на відповідній товарно-транспортній накладній.
Пунктом 4.5. Договору встановлено, зокрема, що поставка Продукції Постачальником Покупцю здійснюється на умовах DDP (ІНКОТЕРМС-2010) склад Покупця, за адресою, вказаною в п. 4.3 цього Договору.
Згідно з п. 4.6. Договору Постачальник зобов`язаний надати Покупцю при поставці кожної партії Продукції належним чином оформлені документи в оригіналах: товарно-транспортні накладні, видаткові накладні. Сторони домовилися, що Постачальник може надавати (виписувати) одну видаткову накладну на всю кількість поставленої протягом поточного дня Продукції в місце поставки, визначене в п. 4.3 цього Договору.
Пунктом 5.1. Договору визначено, що оплата поставленої Продукції здійснюється Покупцем шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника, вказаний в цьому Договорі.
Пунктом 5.2. Договору встановлено, що оплата за поставлену Продукцію здійснюється на умовах відстрочення платежу протягом 20 (двадцяти) банківських днів з моменту фактичної поставки Продукції на склад Покупця, що підтверджується на товарно-транспортній накладній підписом уповноваженої особи Покупця при прийнятті Продукції та за умови надання Постачальником всіх документів, передбачених п. 4.6 цього Договору та виконання Постачальником умов п. 4.7 цього Договору.
Відповідно до п. 6.5 Договору у разі розбіжностей у вазі понад похибку ваг, зазначену у їх паспорті, складаються акти з обов`язковою участю особи, що здійснювала перевезення Продукції. Продукція, що надійшла Покупцеві приймається в кількості, яка фактично встановлена при зважуванні Покупцем.
Згідно з п. 9.1. Договору цей Договір набирає чинності з дати його підписання уповноваженими представниками Сторін і діє до 31 грудня 2021 року включно, але в будь-якому разі до повного виконання Сторонами своїх зобов`язань за Договором, що залишились не виконаними на момент припинення дії Договору.
25.01.2021 р. між позивачем та відповідачем було погоджено та підписано Додаткову угоду № 1 до Договору, положеннями якої передбачено наступні ціна, обсяг та період поставки продукції: кукурудза; 200 т; 7 900, 00 грн з ПДВ за тону; з 25.01. по 03.02.2021 р.
25.02.2021 р. між позивачем та відповідачем було погоджено та підписано Додаткову угоду № 2 до Договору, положеннями якої передбачено наступні ціна, обсяг та період поставки продукції: кукурудза; 300 т; 7 900, 00 грн з ПДВ за тону; з 25.02. по 08.03.2021 р.
15.03.2021 р. між позивачем та відповідачем було погоджено та підписано Додаткову угоду № 3 до Договору, положеннями якої передбачено наступні ціна, обсяг та період поставки продукції: кукурудза; 200 т; 7 700, 00 грн з ПДВ за тону; з 15.03. по 29.03.2021 р.
25.03.2021 р. між позивачем та відповідачем було погоджено та підписано Додаткову угоду № 4 до Договору, положеннями якої передбачено наступні ціна, обсяг та період поставки продукції: кукурудза; 35 т; 7 700, 00 грн з ПДВ за тону; з 25.03 по 31.03.2021 р.
07.04.2021 р. між позивачем та відповідачем було погоджено та підписано Додаткову угоду № 5 до Договору, положеннями якої передбачено наступні ціна, обсяг та період поставки продукції: кукурудза; 51 т; 7 500, 00 грн з ПДВ за тону; з 07.04. по 21.04.2021 р.
15.04.2021 р. між позивачем та відповідачем було погоджено та підписано Додаткову угоду № 6 до Договору, положеннями якої передбачено наступні ціна, обсяг та період поставки продукції: кукурудза; 200 т; 7 500, 00 грн з ПДВ за тону; з 15.04. по 29.04.2021 р.
26.04.2021 р. між позивачем та відповідачем було погоджено та підписано Додаткову угоду № 7 до Договору, положеннями якої передбачено наступні ціна, обсяг та період поставки продукції: кукурудза; 200 т; 7 500, 00 грн з ПДВ за тону; з 26.04. по 10.05.2021 р.
13.05.2021 р. між позивачем та відповідачем було погоджено та підписано Додаткову угоду № 8 до Договору, положеннями якої передбачено наступні ціна, обсяг та період поставки продукції: кукурудза; 200 т; 8 100, 00 грн з ПДВ за тону; з 13.05. по 24.05.2021 р.
20.05.2021 р. між позивачем та відповідачем було погоджено та підписано Додаткову угоду № 9 до Договору, положеннями якої передбачено наступні ціна, обсяг та період поставки продукції: кукурудза; 200 т; 8 100, 00 грн з ПДВ за тону; з 20.05. по 31.05.2021 р.
03.06.2021 р. між позивачем та відповідачем було погоджено та підписано Додаткову угоду № 10 до Договору, положеннями якої передбачено наступні ціна, обсяг та період поставки продукції: кукурудза; 200 т; 8 000, 00 грн з ПДВ за тону; з 03.06. по 17.06.2021 р.
20.12.2021 р. між позивачем та відповідачем було погоджено та підписано Додаткову угоду № 11 до Договору, положеннями якої передбачено наступні ціна, обсяг та період поставки продукції: кукурудза; 100 т; 6 600, 00 грн з ПДВ за тону; з 20.12. по 30.12.2021 р.
На виконання умов договору та додаткових угод до нього позивачем протягом січня грудня 2021 р. було передано у власність (продано) відповідачу товар на загальну суму 10 727 695, 36 грн, що підтверджується видатковою накладною № 8 від 26.01.2021 р. на суму 191 969, 90 грн, видатковою накладною № 15 від 28.01.2021 р. на суму 190 389, 90 грн, видатковою накладною № 17 від 29.01.2021 р. на суму 188 335, 91 грн, видатковою накладною № 31 від 23.02.2021 р. на суму 198 368, 90 грн, видатковою накладною № 34 від 24.02.2021 р. на суму 581 439, 71 грн, видатковою накладною № 35 від 25.02.2021 р. на суму 349 653, 83 грн, видатковою накладною № 52 від 16.03.2021 р. на суму 380 072, 23 грн, видатковою накладною № 53 від 17.03.2021 р. на суму 192 654, 12 грн, видатковою накладною № 57 від 18.03.2021 р. на суму 176 176, 10 грн, видатковою накладною № 65 від 23.03.2021 р. на суму 267 190, 16 грн, видатковою накладною № 70 від 24.03.2021 р. на суму 284 669, 17 грн, видатковою накладною № 75 від 25.03.2021 р. на суму 583 506, 34 грн, видатковою накладною № 86 від 08.04.2021 р. на суму 375 600, 15 грн, видатковою накладною № 94 від 15.04.2021 р. на суму 238 200, 09 грн, видатковою накладною № 97 від 16.04.2021 р. на суму 512 775, 20 грн, видатковою накладною № 113 від 23.04.2021 р. на суму 646 500, 26 грн, видатковою накладною № 118 від 26.04.2021 р. на суму 276 525, 11 грн, видатковою накладною № 122 від 28.04.2021 р. на суму 547 650, 22 грн, видатковою накладною № 124 від 01.05.2021 р. на суму 319 350, 13 грн, видатковою накладною № 136 від 13.05.2021 р. на суму 425 735, 82 грн, видатковою накладною № 147 від 17.05.2021 р. на суму 237 167, 89 грн, видатковою накладною № 149 від 18.05.2021 р. на суму 440 720, 81 грн, видатковою накладною № 155 від 19.05.2021 р. на суму 194 318, 92 грн, видатковою накладною № 156 від 20.05.2021 р. на суму 231 254, 89 грн, видатковою накладною № 160 від 21.05.2021 р. на суму 576 314, 75 грн, видатковою накладною № 162 від 24.05.2021 р. на суму 326 591, 85 грн, видатковою накладною № 166 від 03.06.2021 р. на суму 314 639, 83 грн, видатковою накладною № 168 від 04.06.2021 р. на суму 318 319, 83 грн, видатковою накладною № 171 від 07.06.2021 р. на суму 299 679, 84 грн, видатковою накладною № 175 від 09.06.2021 р. на суму 258 959, 86 грн, видатковою накладною № 177 від 10.06.2021 р. на суму 275 999, 85 грн, видатковою накладною № 218 від 21.12.2021 р. на суму 326 963, 79 грн, відповідними товарно-транспортними накладними, наявними у матеріалах справи.
За період дії договору та на його виконання відповідачем було лише частково виконано свій обов`язок по оплаті товару та перераховано позивачу грошові кошти у розмірі 10 340 000, 00 грн, що підтверджується відповідними виписками з банківського рахунку позивача, платіжним дорученням № 614 від 07.07.2021 р. на суму 299 999, 99 грн, платіжним дорученням № 615 від 07.07.2021 р. на суму 0, 01 грн, платіжним дорученням № 3774 від 03.09.2021 р. на суму 200 000, 00 грн, платіжним дорученням № 7196 від 10.11.2021 р. на суму 140 000, 00 грн, платіжним дорученням № 7852 від 19.11.2021 р. на суму 50 000, 00 грн, наявними у матеріалах справи.
У лютому 2022 р. відповідач звернувся до позивача з листом № 1.1.-2.3-1.13.2/109 від 03.02.2022 р., у якому повідомив, зокрема, що причиною затримки оплат ДП «Укрспирт» є суттєве зменшення обсягів замовлень та реалізації спирту, спричинене стрімким здорожчанням енергоносіїв і основної сировини, а кошти, які очікує отримати відповідач за наслідками приватизаційних аукціонів з продажу окремого майна, будуть невідкладно направлені на погашення заборгованості.
У лютому 2022 р. позивач звернувся до відповідача з вимогою № 0702/22-06 від 07.02.2022 р. про сплату коштів за поставлену продукцію, у якій просив протягом трьох робочих днів від дня отримання вказаної вимоги підписати і повернути доданий акт звірки взаємних розрахунків за договором № 03-21-03 від 25.01.2021 р., а також сплатити суму існуючої заборгованості з урахуванням 3 % річних, яка станом на 01.02.2022 р. складає 392 153, 05 грн. Факт направлення вимоги на адреси відповідача підтверджується відповідними фіскальними чеками від 07.02.2022 р., накладними від 07.02.2022 р., описом вкладення у цінний лист № 0101910623495 від 07.02.2022 р., описом вкладення у цінний лист № 0101910623509 від 07.02.2022 р., описом вкладення у цінний лист № 0101910623517 від 07.02.2022 р., наявними у матеріалах справи.
Регулювання відносин, що виникають у зв`язку із купівлею-продажем товару здійснюється Господарським кодексом України, Цивільним кодексом України, іншими нормативно-правовими актами і безпосередньо договором.
Статтею 193 Господарського кодексу України встановлено, що суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.
Статтею 526 Цивільного кодексу України визначено, що зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Згідно з ст. 712 Цивільного кодексу України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.
До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.
Згідно ст. 655 Цивільного кодексу України за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов`язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов`язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.
Частиною 1 ст. 692 цього ж кодексу передбачено, що покупець зобов`язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару.
Частиною 1 ст. 530 цього ж кодексу закріплено, що якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Згідно ст. 610 цього ж кодексу порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).
Відповідно до ч. 1 ст. 612 цього ж кодексу боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.
У встановлений договором строк і станом на час розгляду справи відповідач обов`язок щодо своєчасної оплати товару у повному обсязі не виконав і його основна заборгованість перед позивачем складає 387 695, 36 грн, що підтверджується договором поставки зернових культур № 03-21-03 від 25.01.2021 р. та відповідними додатковими угодами до нього, видатковою накладною № 8 від 26.01.2021 р. на суму 191 969, 90 грн, видатковою накладною № 15 від 28.01.2021 р. на суму 190 389, 90 грн, видатковою накладною № 17 від 29.01.2021 р. на суму 188 335, 91 грн, видатковою накладною № 31 від 23.02.2021 р. на суму 198 368, 90 грн, видатковою накладною № 34 від 24.02.2021 р. на суму 581 439, 71 грн, видатковою накладною № 35 від 25.02.2021 р. на суму 349 653, 83 грн, видатковою накладною № 52 від 16.03.2021 р. на суму 380 072, 23 грн, видатковою накладною № 53 від 17.03.2021 р. на суму 192 654, 12 грн, видатковою накладною № 57 від 18.03.2021 р. на суму 176 176, 10 грн, видатковою накладною № 65 від 23.03.2021 р. на суму 267 190, 16 грн, видатковою накладною № 70 від 24.03.2021 р. на суму 284 669, 17 грн, видатковою накладною № 75 від 25.03.2021 р. на суму 583 506, 34 грн, видатковою накладною № 86 від 08.04.2021 р. на суму 375 600, 15 грн, видатковою накладною № 94 від 15.04.2021 р. на суму 238 200, 09 грн, видатковою накладною № 97 від 16.04.2021 р. на суму 512 775, 20 грн, видатковою накладною № 113 від 23.04.2021 р. на суму 646 500, 26 грн, видатковою накладною № 118 від 26.04.2021 р. на суму 276 525, 11 грн, видатковою накладною № 122 від 28.04.2021 р. на суму 547 650, 22 грн, видатковою накладною № 124 від 01.05.2021 р. на суму 319 350, 13 грн, видатковою накладною № 136 від 13.05.2021 р. на суму 425 735, 82 грн, видатковою накладною № 147 від 17.05.2021 р. на суму 237 167, 89 грн, видатковою накладною № 149 від 18.05.2021 р. на суму 440 720, 81 грн, видатковою накладною № 155 від 19.05.2021 р. на суму 194 318, 92 грн, видатковою накладною № 156 від 20.05.2021 р. на суму 231 254, 89 грн, видатковою накладною № 160 від 21.05.2021 р. на суму 576 314, 75 грн, видатковою накладною № 162 від 24.05.2021 р. на суму 326 591, 85 грн, видатковою накладною № 166 від 03.06.2021 р. на суму 314 639, 83 грн, видатковою накладною № 168 від 04.06.2021 р. на суму 318 319, 83 грн, видатковою накладною № 171 від 07.06.2021 р. на суму 299 679, 84 грн, видатковою накладною № 175 від 09.06.2021 р. на суму 258 959, 86 грн, видатковою накладною № 177 від 10.06.2021 р. на суму 275 999, 85 грн, видатковою накладною № 218 від 21.12.2021 р. на суму 326 963, 79 грн, товарно-транспортними накладними, відповідними виписками з банківського рахунку позивача, платіжним дорученням № 614 від 07.07.2021 р. на суму 299 999, 99 грн, платіжним дорученням № 615 від 07.07.2021 р. на суму 0, 01 грн, платіжним дорученням № 3774 від 03.09.2021 р. на суму 200 000, 00 грн, платіжним дорученням № 7196 від 10.11.2021 р. на суму 140 000, 00 грн, платіжним дорученням № 7852 від 19.11.2021 р. на суму 50 000, 00 грн, вимогою позивача № 0702/22-06 від 07.02.2022 р. про сплату коштів за поставлену продукцію, наявними у матеріалах справи.
Відповідно до приписів ч. 3 ст. 13 та ч. 1 ст. 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Згідно з ст. 86 цього ж кодексу суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.
Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
У процесі розгляду справи, відповідачем не було надано суду жодних належних та допустимих доказів, що б підтверджували належне виконання ним свого обов`язку по оплаті товару у повному обсязі за договором поставки зернових культур № 03-21-03 від 25.01.2021 р.
Отже, вимоги позивача про стягнення із відповідача основної заборгованості у розмірі 387 695, 36 грн за договором поставки зернових культур № 03-21-03 від 25.01.2021 р. є законними і обґрунтованими, та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Крім того, позивач просить стягнути із відповідача 5 535, 23 грн 3% річних за період прострочення відповідачем виконання обов`язку по поставці товару з 30.06.2021 р. по 23.02.2022 р. у відповідності до виконаного ним розрахунку.
Згідно ст. 610 Цивільного кодексу України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).
Відповідно до ч. 1 ст. 612 цього ж кодексу боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.
Частиною 2 ст. 625 цього ж кодексу передбачено, що боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Розрахунок 3 % річних від суми основної заборгованості, виконаний позивачем, є невірним.
Правильний розрахунок 3 % річних від суми основної заборгованості (з урахуванням черговості виникнення заборгованостей за договором і додатковими угодами до нього та здійснення часткових оплат) наступний:
Період прострочення грошового зобов`язання:Кількість днів у періодіСумаз 09/07/2021 до 09/07/2021 174 731,72 x 3 % x 1 : 365 : 100114,36 грн.Період прострочення грошового зобов`язання:Кількість днів у періодіСумаз 10/07/2021 до 02/09/2021 450 731,57 x 3 % x 55 : 365 : 100552 037,55 грн.Період прострочення грошового зобов`язання:Кількість днів у періодіСумаз 03/09/2021 до 09/11/2021 250 731,57 x 3 % x 68 : 365 : 100681 401,35 грн.Період прострочення грошового зобов`язання:Кількість днів у періодіСумаз 10/11/2021 до 18/11/2021 110 731,57 x 3 % x 9 : 365 : 100981,91 грн.Період прострочення грошового зобов`язання:Кількість днів у періодіСумаз 19/11/2021 до 18/01/2022 60 731,57 x 3 % x 61 : 365 : 10061304,49 грн.Період прострочення грошового зобов`язання:Кількість днів у періодіСумаз 19/01/2022 до 23/02/2022 387 695,36 x 3 % x 36 : 365 : 100361 147,15 грн.
Отже, загальний розмір 3 % річних від суми основної заборгованості за договором у вищевказані періоди становить 4 986, 81 грн.
Отже, суд приходить до висновку про часткове задоволення вимог позивача в частині стягнення із відповідача 3 % річних від суми основної заборгованості у вищевказані періоди у розмірі 4 986, 81 грн.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, обставини справи, позовні вимоги підлягають задоволенню частково.
Судові витрати відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України покладаються на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Керуючись ст. ст. 123, 129, 233, 236 - 240 Господарського процесуального кодексу України, суд -
ВИРІШИВ:
1.Позов задовольнити частково.
2.Стягнути з Державного підприємства спиртової та лікеро-горілчаної промисловості «Укрспирт» (07400, вул. Гагаріна, буд. 16, м. Бровари, Київська область; ідентифікаційний код 37199618) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Аббакор Трейд» (02100, вул. Бажова, буд. 9, кімната 29, м. Київ; ідентифікаційний код 42883450) 387 695 (триста вісімдесят сім тисяч шістсот дев`яносто п`ять) грн 36 (тридцять шість) коп. основної заборгованості, 4 986 (чотири тисячі дев`ятсот вісімдесят шість) грн 81 (вісімдесят одна) коп. 3 % річних та судові витрати 5 890 (п`ять тисяч вісімсот дев`яносто) грн 23 (двадцять три) коп. судового збору.
3.Відмовити в задоволенні інших позовних вимог.
4.Рішення набирає законної сили після закінчення строку на його апеляційне оскарження, а у разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Рішення може бути оскаржено протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подання апеляційної скарги до Північного апеляційного господарського суду.
Суддя В.М.Бацуца
Повний текст рішення складено і підписано
07 грудня 2022 р.
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 09.11.2022 |
Оприлюднено | 13.12.2022 |
Номер документу | 107801979 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг |
Господарське
Господарський суд Київської області
Бацуца В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні