Рішення
від 01.07.2010 по справі 22ц-3542/10
АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 22ц-3542/10 Головуючий у 1 інстанції Скрипник О.Г.

Категорія 01, 57 До повідач в суді 2 інстанції Б ерезовенко Р.В.

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 липня 2010 року колегія судд ів судової палати в цивільни х справах апеляційного суду Київської області у складі:

Головуючого: Юровської Г.В.,

Суддів:. Березовенко Р.В. , Поліщука М.А.,

при секретарі: Михайлюку М.М .,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні матеріали цивільної справи за апеляці йною скаргою Управління прац і та соціального захисту нас елення Вишгородської РДА Киї вської області на постанову Вишгородського районного су ду Київської області від 21 л ипня 2009 року у справі за позово м ОСОБА_3 до Управління пр аці та соціального захисту н аселення Вишгородської РДА К иївської області про стягнен ня недоотриманої суми щоміся чної доплати за роботу в зоні посиленого радіологічного к онтролю.

Заслухавши доповідь судд і апеляційного суду, перев іривши матеріали справи та д оводи апеляційної скарги, ко легія суддів, -

в с т а н о в и л а :

Оскільки для складання по вного тексту рішення потрібе н значний час, колегія суддів вважає за необхідне відклас ти його виготовлення, прогол осивши в даному судовому зас іданні вступну та резолютивн у частини.

Керуючись ст. ст. 209, 218 ЦПК Укра їни, колегія суддів, -

в и р і ш и л а:

Апеляційну скаргу Управ ління праці та соціального з ахисту населення Вишгородсь кої РДА Київської області за довольнити частково.

Постанову Вишгородського районного суду Київської обл асті від 21 липня 2009 року в част ині зобов»язання Управління праці та соціального захист у населення Вишгородської РД А Київської області нарахува ти ОСОБА_3 недоотриману до плату працюючому в зоні поси леного радіологічного контр олю з липня 2007 року по червень 2 008 рік скасувати та ухвалити в цій частині нове рішення.

Зобов»язати Управління пр аці та соціального захисту н аселення Вишгородської РДА К иївської області провести пе рерахунок доплати ОСОБА_3 за роботу в зоні посиленого р адіологічного контролю відп овідно до ст.39 Закону України «Про статус і соціальний зах ист громадян, які постраждал и внаслідок Чорнобильської к атастрофи», встановивши її в розмірі однієї мінімальної заробітної плати визначеної відповідною статтею Закону України «Про державний бюдже т України» на відповідний рі к, починаючи з липня 2008 року по липень 2009 року.

В решті постанову Вишгород ського районного суду Київсь кої області від 21 липня 2009 рок у залишити без змін.

Рішення набирає законної с или з моменту проголошення, п роте може бути оскаржено в ка саційному порядку безпосере дньо до Верховного суду Укра їни протягом двох місяців пі сля набрання законної сили.

Головуючий:

Судді:

Справа № 22ц-3542/10 Головуючи й у 1 інстанції Скрипник О.Г.

Категорія 01, 57 До повідач в суді 2 інстанції Б ерезовенко Р.В.

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 липня 2010 року колегія судд ів судової палати в цивільни х справах апеляційного суду Київської області у складі:

Головуючого: Юровської Г.В. ,

Суддів:. Березовенко Р.В. , Поліщука М.А.,

при секретарі: Михайлюку М.М .,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні матеріали цивільної справи за апеляці йною скаргою Управління прац і та соціального захисту нас елення Вишгородської РДА Киї вської області на постанову Вишгородського районного су ду Київської області від 21 л ипня 2009 року у справі за позово м ОСОБА_3 до Управління пр аці та соціального захисту н аселення Вишгородської РДА К иївської області про стягнен ня недоотриманої суми щоміся чної доплати за роботу в зоні посиленого радіологічного к онтролю.

Заслухавши доповідь судд і апеляційного суду, перев іривши матеріали справи та д оводи апеляційної скарги, ко легія суддів, -

В С Т А Н О В И Л А :

У липні 2009 року ОСОБА_3 з вернувся до Вишгородського р айонного суду Київської обла сті з адміністративним позов ом до Управління праці та соц іального захисту населення В ишгородської РДА Київської о бласті про стягнення недоот риманої суми щомісячної допл ати за роботу в зоні посилено го радіологічного контролю за період 2003-2008 роки в розмірі 21 2 95, 96 грн.

Постановою Вишгородського районного суду Київської об ласті від 21 липня 2009 року позо вні вимоги задоволено частко во, а саме зобов' язано Управ ління праці та соціального з ахисту населення Вишгородсь кої РДА Київської області пр овести перерахунок доплати ОСОБА_3 , згідно ст. 39 Закону України "Про статус і соціаль ний захист громадян, які пост раждали внаслідок Чорнобиль ської катастрофи", за роботу в зоні посиленого радіологіч ного контролю , встановивши ї ї на рівні мінімальної зароб ітної плати щомісячно за пер іод з липня 2007 року по 2008 рік.

Не погоджуючись з вищезазн аченою постановою, Управлінн я праці та соціального захис ту населення Вишгородської Р ДА Київської області подали апеляційну скаргу, в якій про сять скасувати незаконну, на їх думку, постанову суду перш ої інстанції та постановити нову, якою відмовити в позові в повному обсязі. В своїй апел яційній скарзі апелянт посил ається на незаконність, необ ґрунтованість та необ' єкти вність рішення суду, неповне з' ясування всіх обставин, щ о мають значення для вирішен ня справи, порушення судом пе ршої інстанції норм матеріал ьного та процесуального прав а, що є підставою для скасуван ня судового рішення.

Заслухавши суддю-доповіда ча, пояснення учасників проц есу, що з' явилися в судове за сідання, перевіривши матеріа ли справи, доводи апеляційно ї скарги, колегія суддів знах одить, що апеляційна скарга п ідлягає задоволенню частков о, виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, ОСОБА_3 зареєстр ований в Управління праці та соціального захисту населен ня Вишгородської РДА Київськ ої області , як працюючий в зон і посиленого радіологічного контролю.

Згідно довідки № 7 від 24 червн я 2009 року позивач працює в Дніп ровсько-Тетерівському держ авному лісомисливському гос подарстві лісником Рихтянсь кого лісництва (а.с.8).

Згідно ст. 39 Закону України "П ро статус і соціальний захис т громадян, що постраждали вн аслідок Чорнобильської ката строфи" № 796-Х11 від 28 лютого 1991 рок у та п.2 Постанови КМУ № 836 від 26 л ипня 1996 року проводиться допл ата громадянам, які працюють на територіях радіоактивног о забруднення.

Відповідно до ч. 1 ст. 39 Закону України "Про статус і соціаль ний захист громадян, що постр аждали внаслідок Чорнобильс ької катастрофи", громадянам , які працюють на територіях р адіоактивного забруднення, п ровадиться оплата в таких ро змірах: - у зоні посиленого рад іоекологічного контролю - о дна мінімальна заробітна пла та.

Щомісячна доплата працююч ому в зоні посиленого радіол огічного контролю виплачуєт ься громадянам за місцем їх п роживання органами УПСЗН. Ро змір мінімальної плати визна чається на момент виплати за Законами України «Про держа вний бюджет України» на відп овідні роки та підвищуються у розмірах, встановлених ч. 1 с т. 39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадя н, що постраждали внаслідок Ч орнобильської катастрофи".

Судом першої інстанції бул о встановлено, що відповідач ем виплачувалась доплата за роботу в зоні посиленого рад іологічного контролю відпо відно до вимог постанови КМ України № 836 "Про компенса ційні виплати особам, які пос траждали внаслідок Чорнобил ьської катастрофи" в розмірі 5,20 грн.

ОСОБА_3, оспорюючи дії від повідача, вважав, що він отрим ував доплату значно нищу, ніж це передбачено ч. 1 ст. 39 Закону України "Про статус і соціаль ний захист громадян, які пост раждали внаслідок Чорнобиль ської катастрофи", у зв' язку з чим звернувся до суду за зах истом своїх прав.

Вирішуючи вказаний спір та задовольняючи частково позо вні вимоги, суд першої інстан ції прийшов до висновку про п орушення відповідачем норм ч . 1 ст. 39 Закону України "Про стат ус і соціальний захист грома дян, які постраждали внаслід ок Чорнобильської катастроф и".

Колегія суддів вважає зазн ачений висновок суду першої інстанції законним та обґрун тованим.

Статтею 19 ч.2 Конституції Укр аїни органи державної влади та органи місцевого самовряд ування, їх посадові особи зоб ов'язані діяти лише на підста ві, в межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та законами України.

Кабінет Міністрів України у своїй діяльності керуєтьс я Конституцією та Законами У країни (ст. 113 Конституції Укра їни).

При винесенні оскаржувано го рішення, суд першої інстан ції правомірно прийшов до ви сновку, що постанова КМ Украї ни № 836 "Про компенсаційні випл ати особам, які постраждали в наслідок Чорнобильської кат астрофи", суперечить вимогам ст. 39 Закону України "Про стату с і соціальний захист громад ян, що постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", з огляду на наступне.

Відповідно до Закону Украї ни "Про Державний бюджет Укра їни на 2008 рік" дію положень ст. 39 Закону України "Про статус і с оціальний захист громадян, я кі постраждали внаслідок Чор нобильської катастрофи" на 2008 рік були призупинені в части ні виплати компенсацій і доп омоги у розмірах відповідно до мінімальної заробітної пл ати.

Згідно з рішенням Конститу ційного суду України від 22 тра вня 2008 року за №10 - рп визнано нек онституційними деякі положе ння Законів України "Про держ авний бюджет на 2008 рік", зокрема п. 28 розділу 2 зазначеного Зак ону, яким було призупинено ді ю ст. 39 Закону України "Про стат ус і соціальний захист грома дян, які постраждали внаслід ок Чорнобильської катастроф и" в частині виплати компенса цій і допомоги у розмірах від повідно до мінімальної зароб ітної плати.

Рішення Конституційного с уду є обов' язковим до викон ання на всій території Украї ни.

Крім того, відповідно до Пос танови Пленуму Верховного Су ду України від 1 листопада 1996 ро ку N 9 "Про застосування Консти туції України при здійсненні правосуддя", судам необхідно виходити з того, що нормативн о-правові акти будь-якого дер жавного чи іншого органу (акт и Президента України, постан ови Верховної Ради Украї ни, постанови і розпорядженн я Кабінету Міністрів України , нормативно-правові акти Вер ховної Ради Автономної Р еспубліки Крим чи рішення Р ади міністрів Автономної Р еспубліки Крим, акти органів місцевого самоврядування, н акази та інструкції міністер ств і відомств, накази керівн иків підприємств, установ та організацій тощо) підлягают ь оцінці на відповідність як Конституції, так і закону.

Якщо при розгляді справи бу де встановлено, що нормативн о-правовий акт, який підлягав застосуванню, не відповідає чи суперечить законові, суд з обов'язаний застосувати зако н, який регулює ці правовідно сини.

Постановою Пленуму Верхов ного Суду України від 13 червня 2007 року № 8 "Про незалежність су дової влади" зазначено, що від повідно до статей 8 та 22 Консти туції України не підлягають застосуванню судами закони т а інші нормативно-правові ак ти, якими скасовуються конст итуційні права і свободи люд ини та громадянина, а також но ві закони, які звужують зміст та обсяг встановлених Конст итуцією України і чинними за конами прав і свобод (абз.1 п.19).

Відповідно до положень Кон ституції України, найвищою с оціальною цінністю в Україні є людина, її права і свободи т а їх гарантії визначають змі ст і спрямованість діяльност і держави, а їх утвердження і з абезпечення є головним обов' язком держави (ст.3), права і сво боди людини є невідчужуваним и та непорушними (стаття 21), їх з міст і обсяг при прийнятті но вих законів або внесенні змі н до чинних законів не може бу ти звужений (стаття 22).

Зупинення дії положень зак онів, якими визначено права і свободи громадян, їх зміст та обсяг, є обмеженням прав і сво бод і може мати місце лише у ви падках, передбачених Основни м Законом України (лише в умов ах воєнного або надзвичайног о стану на певний строк).

Окрім того, встановлений ч. 2 ст. 95 Конституції України, ч. 2 с т. 38 Бюджетного Кодексу перелі к правовідносин, які регулюю ться Законом про Державний б юджет України, є вичерпним, а тому цей закон не може скасов увати чи змінювати обсяг пра в і обов'язків, пільг, компенса цій і гарантій, передбачених іншими законами України, зок рема Законом України "Про ста тус і соціальний статус гром адян, які постраждали внаслі док Чорнобильської катастро фи" та не може будь-яким чином змінювати визначене іншими з аконами України правове регу лювання суспільних відносин .

Колегія суддів вважає, що су д першої інстанції правомірн о прийшов до висновку щодо то го, що позивач має право на пер ерахунок доплати за роботу в зоні посиленого радіологічн ого контролю в розмірі перед баченому Законом України "Пр о державний бюджет України н а 2008 рік".

ОСОБА_3 має право на допла ту за роботу в зоні посиленог о радіологічного контролю в розмірі заробітної плати, пе редбаченої ст. 76 Закону Україн и "Про державний бюджет Украї ни на 2008 рік" починаючи з 22 травн я 2008 року (з дати винесення ріш ення № 10- рп Конституційним су дом України) в розмірі визнач еному в Законах про державни й бюджет України на відповід ний рік.

Відповідно до ч. 2 ст. 99 КАС Укр аїни встановлений річний ст рок звернення до адміністрат ивного суду, якщо не встановл ено інше, обчислюється з дня, к оли особа дізналась або пови нна була дізнатися про поруш ення своїх прав, свобод чи інт ересів.

Суд першої інстанції, з урах уванням вище викладеного, пр ийшов до неправильного висно вку про задоволення позовних вимог починаючи з липня 2007 рок у по 2008 рік, оскільки Рішеннями Конституційного Суду Україн и від 09 липня 2007 року № 6 - рп\2007 та від 22 серпня 2008 року № 10 - рп ви знано неконституційними дея кі положення Законів України "Про державний бюджет" на відп овідні роки, зокрема п. 28 розді лу 2 зазначеного Закону, яким було призупинено дію ст. 39 Зак ону України "Про статус і соці альний захист громадян, які п остраждали внаслідок Чорноб ильської катастрофи" в части ні виплати компенсацій і доп омоги у розмірах відповідно до мінімальної заробітної пл ати.

Згідно з вищевказаними рішеннями Конституційного С уду України та ч. 2 ст. 152 Констит уції України закони, інші пра вові акти або їх окремі полож ення, що визнані неконституц ійними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційн им Судом України рішення про їх неконституційність.

Тому, позовні вимоги позива ча, який подав позов у липні 2009 року, повинні бути задоволен ні згідно вимог ст.99 КАС Украї ни.

З урахуванням наведеного в ище, колегія суддів дійшла ви сновку, що апеляційна скарга Управління праці та соціаль ного захисту населення Вишго родської РДА Київської облас ті на постанову Вишгородсько го районного суду Київської області від 21 липня 2009 року у сп раві за позовом ОСОБА_3 до Управління праці та соціаль ного захисту населення Вишго родської РДА Київської облас ті про стягнення недоотриман ої суми щомісячної доплати з а роботу в зоні посиленого ра діологічного контролю - підл ягає задоволенню частково, а постанова суду першої інста нції - скасуванню в частині періоду нарахування доплати працюючому в зоні посиленог о радіологічного контролю.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 307,308, 315,317, 319 колегія суддів, -

В И Р І Ш И Л А :

Апеляційну скаргу Управ ління праці та соціального з ахисту населення Вишгородсь кої РДА Київської області за довольнити частково.

Постанову Вишгородського районного суду Київської обл асті від 21 липня 2009 року в част ині зобов»язання Управління праці та соціального захист у населення Вишгородської РД А Київської області нарахува ти ОСОБА_3 недоотриману до плату працюючому в зоні поси леного радіологічного контр олю з липня 2007 року по червень 2 008 рік скасувати та ухвалити в цій частині нове рішення.

Зобов»язати Управління пр аці та соціального захисту н аселення Вишгородської РДА К иївської області провести пе рерахунок доплати ОСОБА_3 за роботу в зоні посиленого р адіологічного контролю, відп овідно до ст.39 Закону України «Про статус і соціальний зах ист громадян, які постраждал и внаслідок Чорнобильської к атастрофи», встановивши її в розмірі однієї мінімальної заробітної плати визначеної відповідною статтею Закону України «Про державний бюдже т України» на відповідний рі к, починаючи з липня 2008 року по липень 2009 року.

В решті постанову Вишгород ського районного суду Київсь кої області від 21 липня 2009 рок у залишити без змін.

Рішення набирає законної с или з моменту проголошення, п роте може бути оскаржено в ка саційному порядку безпосере дньо до Верховного суду Укра їни протягом двох місяців пі сля набрання законної сили.

Головуючий:

Судді:

Дата ухвалення рішення01.07.2010
Оприлюднено21.08.2010
Номер документу10780686
СудочинствоЦивільне
Сутьстягнен ня недоотриманої суми щоміся чної доплати за роботу в зоні посиленого радіологічного к онтролю. Заслухавши доповідь судд і апеляційного суду, перев іривши матеріали справи та д оводи апеляційної скарги, ко легія суддів, - в с т а н о в и л а : Оскільки для складання по вного тексту рішення потрібе н значний час, колегія суддів вважає за необхідне відклас ти його виготовлення, прогол осивши в даному судовому зас іданні вступну та резолютивн у частини. Керуючись ст. ст. 209, 218 ЦПК Укра їни, колегія суддів

Судовий реєстр по справі —22ц-3542/10

Ухвала від 25.10.2010

Цивільне

Апеляційний суд Львівської області

Бакус В. Я.

Ухвала від 21.07.2010

Цивільне

Апеляційний суд Полтавської області

Дорош А. І.

Ухвала від 25.08.2010

Цивільне

Апеляційний суд Волинської області

Завидовська-Марчук Оксана Григорівна

Рішення від 01.07.2010

Цивільне

Апеляційний суд Київської області

Березовенко Руслана Вікторівна

Ухвала від 07.07.2010

Цивільне

Апеляційний суд Миколаївської області

Галущенко Олександр Іванович

Ухвала від 07.06.2010

Цивільне

Апеляційний суд Луганської області

Запорожець Михайло Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні