Ухвала
від 13.12.2022 по справі 240/25521/22
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

13 грудня 2022 року м. Житомир

справа № 240/25521/22

категорія 111030600

Житомирський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Горовенко А.В.,

розглянувши у письмовому провадженні у приміщенні суду за адресою: 10014, місто Житомир, вул.Мала Бердичівська, 23, клопотання Головного управління Державної податкової служби у Житомирській області про залишення без розгляду позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Альтенерго захід" до Головного управління Державної податкової служби у Житомирській області та Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії, -

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Альтенерго захід" звернувся до суду з позовом, в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Житомирській області №6986059/44217745 від 30.06.2022 про відмову у реєстрації податкової накладної № 3 від 07.03.2022в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 3 від 07.03.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Житомирській області №6986058/44217745 від 30.06.2022 про відмову у реєстрації податковоїнакладної № 4 від 11.03.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 4 від 11.03.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Житомирській області № 6986056/44217745 від 30.06.2022 про відмовууреєстраціїподатковоїнакладної № 5 від 22.03.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 5 від 22.03.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Житомирській області №6986057/44217745 від 30.06.2022 про відмову у реєстрації податкової накладної №6 від 29.03.2022;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 6 від 29.03.2022 року;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Житомирській області № 7011683/44217745 від 06.07.2022 про відмовууреєстраціїподатковоїнакладної №8 від 18.04.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 8 від 18.04.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Житомирській області № 7011682/44217745 від 06.07.2022про відмову у реєстрації податкової накладної № 9 від 02.05.2022;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 9 від 02.05.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Житомирській області № 7011684/44217745 від 06.07.2022 про відмову у реєстрації податковоїнакладної №10 від 10.05.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 10 від 10.05.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Житомирській області № 7011685/44217745 від 06.07.2022 про відмову у реєстрації податкової накладної №11 від 23.05.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №11 від 23.05.2022.

Ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду від 01 листопада 2022 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження, без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Головне управління Державної податкової служби у Житомирській області надіслало до суду надійшло клопотання (за вх.№61587/22) про залишення позову без розгляду з підстав пропуску позивачем, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України строку звернення до суду.

В обґрунтування заявленого клопотання вказує, що позивач скористався процедурою адміністративного оскарження рішеннь про відмову у реєстрації податкових накладних, встановлених статтею 56 Податкового кодексу України. За результатами розгляду скарги, вже 13.07.2022 та 21.07.2022 позивачем отримало відомості про результати розгляду його скарги. Однак всупереч положенням ч.4 ст.122 Кодексу адміністративного судочинства України до суду звернувся 27 жовтня 2022 року, тобто з пропуском тримісячного строку звернення до суду.

Суд розглянувши подану відповідачем заяву вважає за необхідне вказати наступне.

Частинами 1 статті 122 КАС України передбачено, що позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналась або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Згідно з частиною 4 статті 122 КАС України, якщо законом передбачена можливість досудового порядку вирішення спору і позивач скористався цим порядком, або законом визначена обов`язковість досудового порядку вирішення спору, то для звернення до адміністративного суду встановлюється тримісячний строк, який обчислюється з дня вручення позивачу рішення за результатами розгляду його скарги на рішення, дії або бездіяльність суб`єкта владних повноважень.

Якщо рішення за результатами розгляду скарги позивача на рішення, дії або бездіяльність суб`єкта владних повноважень не було прийнято та (або) вручено суб`єктом владних повноважень позивачу у строки, встановлені законом, то для звернення до адміністративного суду встановлюється шестимісячний строк, який обчислюється з дня звернення позивача до суб`єкта владних повноважень із відповідною скаргою на рішення, дії або бездіяльність суб`єкта владних повноважень.

Отже, КАС України передбачає можливість установлення іншими законами спеціальних строків звернення до адміністративного суду, а також спеціального порядку обчислення таких строків.

З огляду на викладене, з урахуванням правової позиції Верховного Суду викладеної у постанові від 11 жовтня 2019 року у справі №640/20468/18 суд погоджується з відповідачем, що строк звернення до суду після застосування досудового порядку вирішення спору є коротшими, ніж звичайні строки.

Тобто, рішення контролюючих органів, які не стосуються нарахування грошових зобов`язань платника податків, за умови попереднього використання позивачем досудового порядку вирішення спору (застосування процедури адміністративного оскарження - абзац третій пункту 56.18 статті 56 ПК України), оскаржуються в судовому порядку в тримісячний строк для звернення до суду, який встановлюється за умови, якщо рішення контролюючого органу за результатами розгляду скарги було прийнято та вручено платнику податків (скаржнику) у строки, встановлені ПК України. При цьому такий строк обчислюється з дня вручення скаржнику рішення за результатами розгляду його скарги на рішення контролюючого органу.

Матеріали справи свідчать, що позивач скористався процедурою адміністративного оскарження рішення про відмову у реєстрації податкових накладних встановленою статтею 56 Податкового кодексу України що у свою чергу є предметом позову у даній справі.

За результатами розгляду скарги позивача Державною податковою службою України 13.07.2022 та 21.07.2022 прийнято рішення про залишення скарг без задоволення та рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Житомирській області без змін.

Пунктом 14 Порядку про розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1165 від 11 грудня 2019 року, передбачено, що за результатами розгляду скарги комісія центрального рівня у строк, визначений пунктом 56.23 статті 56 Кодексу, у порядку, визначеному статтею 42 Кодексу, надсилає платнику податку відповідне рішення.

Положеннями п.42.4 ст.42 Податкового кодексу України визначено, що платники податків, які подають звітність в електронній формі та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в електронному кабінеті, можуть здійснювати листування з контролюючими органами засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та Законом України "Про електронні довірчі послуги".

Листування контролюючих органів з платниками податків, зазначеними в абзаці першому цього пункту, які подали заяву про бажання отримувати документи через електронний кабінет, здійснюється засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та Законом України "Про електронні довірчі послуги" шляхом надіслання документа в електронний кабінет з одночасним надісланням платнику податків на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надіслання в електронний кабінет.

Документ, надісланий контролюючим органом в електронний кабінет, вважається врученим платнику податків, якщо він сформований з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та Законом України Про електронні довірчі послуги" та є доступним в електронному кабінеті.

Датою вручення платнику податків документа є дата, зазначена у квитанції про доставку у текстовому форматі, що відправляється з електронного кабінету автоматично та свідчить про дату та час доставки документа платнику податків. У разі якщо доставка документа відбулася після 18 години, датою вручення документа платнику податків вважається наступний робочий день. Якщо доставка відбулася у вихідний чи святковий день, датою вручення документа платнику податків вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.

Суд погоджується з доводами відповідача, що датою вручення позивачу рішень про залишення скарг без задоволення та рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Житомирській області без змін, прийнятих за результатами розгляду скарги на рішення про відмову у реєстрації податкових накладних є 13.07.2022 та 21.07.2022.

Отже, строк звернення до суду з даним позовом, згідно з ч. 4 ст. 122 КАС України, становить три місяці з дня отримання рішення ДПС України за результатами розгляду скарги позивача на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

Однак, суд зауважує відповідачу, що відповідно до ч.9 ст. 120 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що строк не вважається пропущеним, якщо до його закінчення позовна заява, скарга, інші документи чи матеріали або грошові кошти здано на пошту чи передані іншими відповідними засобами зв`язку.

В свою чергу, матеріали справи свідчать, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Альтеренерго захід" звернулося до суду з даним позовом, не 27.10.2022 (дата реєстрації Житомирським окружним адміністративним судом позовної заяви в комп`ютерній системі "Діловодство спеціалізованого суду") як вказує відповідач, а 13.10.2022, шляхом здачі позовної заяви до суду, про що свідчить відбиток штампу печатки суду на першій сторінці позовної заяви.

Таким чином, даний позов поданий Товариство з обмеженою відповідальністю "Альтеренерго захід" до суду 13.10.2022 (зданий до відділу реєстрації суду) тобто в межах тримісячного строку звернення до суду, встановленого ч.4 ст.122 Кодексу адміністративного судочинства України.

З огляду на викладене, клопотання Головного управління Державної податкової служби у Житомирській області про залишення без розгляду позову Товариство з обмеженою відповідальністю "Альтеренерго захід", є безпідставним та таким, що не підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 170, 183, 248, 256, 294, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, Житомирський окружний адміністративний суд,-

ухвалив:

1. У задоволенні клопотання Головного управління Державної податкової служби у Житомирській області про залишення без розгляду позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Альтенерго захід" до Головного управління Державної податкової служби у Житомирській області та Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, - відмовити.

2. Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та окремо від рішення суду не може бути оскаржена в апеляційному порядку.

Суддя А.В. Горовенко

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.12.2022
Оприлюднено15.12.2022
Номер документу107837259
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —240/25521/22

Постанова від 14.09.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 21.08.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 18.07.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 17.07.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 30.06.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 20.06.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 16.06.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 24.05.2023

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Горовенко Анна Василівна

Рішення від 11.05.2023

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Горовенко Анна Василівна

Ухвала від 13.12.2022

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Горовенко Анна Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні