Рішення
від 13.12.2022 по справі 140/6033/22
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 грудня 2022 року ЛуцькСправа № 140/6033/22

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Мачульського В.В.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Локачинської районної державної адміністрації Волинської області про скасування реєстраційної дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернулася з позовом до Локачинської районної державної адміністрації Волинської області про скасування реєстраційної дії про державну реєстрацію від 16.07.1992, номер запису 21861750000001077 від 10.09.2012.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що з постанови державного виконавця Локачинського відділу державної виконавчої служби Володимир-Волинського району Волинської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) про арешт коштів від 19.07.2021 ВП №65976059, позивач дізналась про наявність податкової вимоги № Ф-850-50 від 06.02.2020.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі ЄДР), використовуючи РНОКПП позивача зареєстровано фізичну особу-підприємця ОСОБА_1 , про що міститься запис від 10.09.2012 №21861750000001077.

Позивач вважає, що державна реєстрація її, як фізичної особи-підприємця, здійснена іншими особами без її відома і згоди, так як із заявою про державну реєстрацію фізичної особи-підприємця не зверталась. Також, позивачу невідома особа ОСОБА_1 , яка зареєстрована як фізична особа-підприємець за її РНОКПП.

Крім того, зазначає, що з 2000 року працює в «Затурківському ліцеї ім. В.К. Липинського» Затурцівської сільської ради та роботодавець сплачує єдиний соціальний внесок, що підтверджує відсутність статусу фізичної особи-підприємця у позивача.

Відтак, вважає дії відповідача щодо незаконної державної реєстрації фізичної особи підприємця за РНОКПП позивача є протиправними, так як здійснювались без її заяви та згоди, а запис про державну реєстрацію фізичної особи-підприємця підлягає скасуванню. На підставі вищевикладеного просить задовольнити позов у повному обсязі.

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 04.10.2022 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у даній справі, ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) відповідно до частини п`ятої статті 262 КАС України (а.с.36).

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 18.10.2022 витребувано від Володимир-Волинської районної державної адміністрації реєстраційні справи на ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) та ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 ).

26.10.2022 на адресу суду від Володимир-Волинської районної військової адміністрації надійшов лист від 26.10.2022 №2262/30/2-22, у додатках якого наявна титульна сторінка реєстраційної справи ОСОБА_1 із внутрішнім описом документів реєстраційної справи та опис документів які надаються фізичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії. Також у даному листі зазначено що реєстраційна справа ОСОБА_1 до Володимир-Волинської районної військової адміністрації як правонаступнику не передавалась (а.с.54-58).

04.11.2022 за вх. №36662/22 до суду надійшов відзив від Володимир-Волинської районної військової адміністрації, відповідно до якого відповідач просив відмовити у задоволені позовних вимог, зазначивши, що суб`єкти підприємницької діяльності, які були зареєстровані до 01 липня 2004 року (дати початку функціонування ЄДР) звертаються до державного реєстратора, нотаріуса або центр надання адміністративних послуг для проведення включення відомостей щодо такого суб`єкта до ЄДР. Міністерством юстиції України було видано наказ від 12.04.2012 року № 575/5 «Про тимчасові міжвідомчі спеціальні комісії з питань проведення інвентаризації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців». В процесі виконання цього наказу, 10.09.2012 державним реєстратором було проведено реєстраційну дію №21861750000001077 «Включення відомостей про фізичну особу підприємця з відміткою про те, що свідоцтво про її державну реєстрацію вважається недійсним» щодо фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 на підставі аналітичної інформації, отриманої від тимчасової міжвідомчої спеціальної комісії з питань проведення інвентаризації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, зареєстрованих до 01 липня 2004 року, відомості про яких на дату завершення процесу включення до Єдиного державного реєстру відомостей про юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців не включені до Єдиного державного реєстру відомостей про юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців не включення до Єдиного державного реєстру.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 30.11.2022 залучено до участі у справі за позовом ОСОБА_1 до Локачинської районної державної адміністрації Волинської області про скасування реєстраційної дії як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача ОСОБА_1 (45531, Волинська область, Володимирський район, село Замличі) та встановлено третій особі строк для подання до суду пояснення щодо позову та відзиву - десять днів з дня вручення цієї ухвали (а.с.71).

Зазначену ухвалу надіслано учасникам справи рекомендованою кореспонденцією з повідомленням про вручення поштового відправлення, у тому числі й третій особі на адресу, що зазначена у витязі із єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.12-14). Проте поштове відправлення повернулося 09.12.2022 на адресу суду із відміткою відділення поштового зв`язку «адресан відсутній за вказаною адресою» (а.с.75)

Порядок вручення повістки встановлений статтею 126 КАС України. Однак даною статтею не врегульовано порядок вручення інших судових документів.

Відповідно до статті 7 частини 6 КАС України, зокрема, у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону).

Таким чином, суд вважає за необхідне застосувати аналогію та керуватися положеннями статті 126 КАС України.

Відповідно до статті 126 частини 11 КАС України встановлено, що розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Відповідно достатті 251 частини 6 пункту 4 КАС Україниднем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, повідомленою цією особою суду.

Також необхідно врахувати висновок Верховного Суду в ухвалі від 24 березня 2021 у адміністративному провадженні № К/9901/35851/20 про те, що до повноважень адміністративних судів не віднесено установлення фактичного місцезнаходження юридичних осіб або місця проживання фізичних осіб - учасників судового процесу на час вчинення тих чи інших процесуальних дій, тому примірники повідомлень про вручення рекомендованої кореспонденції, повернуті органами зв`язку з позначками «за закінченням терміну зберігання», «адресат вибув», «адресат відсутній» і т.п., з урахуванням конкретних обставин справи можуть вважатися належними доказами виконання адміністративним судом обов`язку щодо повідомлення учасників судового процесу про вчинення цим судом певних процесуальних дій.

Таким чином, у розумінністатті 126 частини 11 КАС Україниухвала про залучення третьої особи у даній адміністративній справі вважається врученою третій особі належним чином.

Відтак, судом вжито достатніх необхідних законодавчо встановлених заходів щодо належного повідомлення третьої особи про залучення її до участі у справі та про можливість подання останньою пояснень на позовну заяву протягом десяти днів з дня отримання ухвали суду. Разом з тим, третьою особою пояснень на позовну заяву чи інших клопотань до суду не подано.

Інших заяв по суті справи від сторін не надходило. Сторони скористались своїм правом щодо подачі зав по суті справи.

Дослідивши письмові докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд дійшов висновку, що позов необхідно задовольнити з таких мотивів та підстав.

Як встановлено судом, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживає в селі Затурці Локачинського району Волинської області, що підтверджується паспортом серії НОМЕР_2 , виданим 25.06.1997 Локачинським РВ УМВС України у Волинській області (а.с.9-11).

Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, 10.09.2012 державним реєстратором було проведено реєстраційну дію №21861750000001077 «Включення відомостей про фізичну особу підприємця з відміткою про те, що свідоцтво про її державну реєстрацію вважається недійсним» щодо фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 , на підставі цього внесений запис про державну реєстрацію фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 , місце проживання: 45531, Волинська область, Локачинський район, село Замличі.

Також з цього Витягу вбачається, що позивач була взята на облік в Головне управління ДПС у Волинській області, Володимир-Волинське управління, Локачинська ДПІ (Локачинський р-н.) (дані про взяття на облік як платника єдиного внеску та як платника податків) (а.с.12-14).

Відповідно до довідки ОЗЗСО «Затурцівський ліцей ім. В.К. Липинського» Затурцівської сільської ради від 09.09.2022 №03-01/60 ОСОБА_1 з 07.11.2000 призначена на посаду лабоанта Затурцівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. ім. В.К. Липинського Локачинського району Волинської області (наказ №145 від 07.11.2000).

08.11.2001 переведена на посаду секретар-друкарки (наказ №46 від 08.11.2001), де і працює по даний час (а.с.22).

З 01.01.2017 до статті 7 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» внесені зміни, одна із яких стосується порядку нарахування єдиного внеску фізичними особами підприємцями, у разі відсутності у них доходу у звітному році або окремому місяці звітного періоду, яким встановлений обов`язок самостійного визначення бази для нарахування ЄСВ.

Відповідно до інтегрованої картки платника податків ІС «Податковий блок» по єдиному внеску виникла в результаті нарахувань за періоди: за 2017 рік в сумі 8 448,00 грн; за І, ІІ, ІІІ, ІV квартали 2018 року в сумі 9 828,72 грн.; за І, ІІ, ІІІ, ІV квартали 2019 року в сумі 11 016,72 грн. Всього на суму 29 293,44 грн (а.с.19-21).

З листа Головного управління ДПС у Волинській області від 15.08.2022 №7701/6/03-03-20-24-03 вбачається, що було сформовано вимогу про сплату боргу (недоїмки) по єдиному внеску №Ф-850-50 від 06.02.2020 на суму 29 293,44 грн. та надіслано рекомендованим листом із повідомленням про вручення платнику ОСОБА_1 РНОКПП НОМЕР_1 на юридичну адресу: Волинська область, Локачинський район, село Замличі, яку вручено поштою 12.02.2020 (а.с.26).

Державним виконавцим Локачинського відділу державної виконавчої служби у Володимир-Волинському районі Волинської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) на підставі вимоги за №Ф-850-50 від 06.02.2020 винесено постанову про арешт коштів боржника від 19.07.2021 ВП №65976059, в якій боржником зазначено ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ), за адресою: Волинська область, Локачинський район, село Замличі, на підставі якого накладено арешт на грошові кошти ОСОБА_1 (а.с.15-16).

ОСОБА_1 вважає, що оскільки її внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, без її відома, то запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 10.09.2012 підлягає скасуванню, як такий, що винесено протиправно.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань, а також фізичних осіб - підприємців регулюються Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15.05.2003 №755-IV (далі Закон №755).

Відповідно до пункту 4 частини першої статті 1 Закону №755 державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об`єднання, професійної спілки, її організації або об`єднання, політичної партії, організації роботодавців, об`єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.

Згідно з частиною першою статті 3 Закону №755 дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців.

Частиною першою статті 16 Закону №755 передбачено, що Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.

Водночас відповідно до пункту 2 розділу ІІ «;Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» щодо спрощення механізму державної реєстрації» від 01.07.2010 №2390-VІ (далі - Закон №2390-VІ) процес включення до Єдиного державного реєстру відомостей про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, зареєстрованих до 1 липня 2004 року, завершується через рік, починаючи з дня набрання чинності цим Законом.

Пунктом 7 розділу ІІ Закону №2390-VІ передбачено, що спеціально уповноважений орган з питань державної реєстрації протягом місяця з дати завершення процесу включення до Єдиного державного реєстру відомостей про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, зареєстрованих до 1 липня 2004 року, передає відомості про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, включених до Єдиного державного реєстру, органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування (далі - уповноважені органи), які в межах своїх повноважень ведуть облік юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та/або проводять реєстрацію юридичних осіб будь-яких організаційно-правових форм та фізичних осіб - підприємців. Уповноважені органи протягом місяця з дня отримання від спеціально уповноваженого органу з питань державної реєстрації відомостей про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, включених до Єдиного державного реєстру, проводять звірення даних реєстрів (баз даних реєстрів, журналів реєстрації, обліку тощо), що ведуться ними, з даними Єдиного державного реєстру. За результатами звірення уповноважені органи подають спеціально уповноваженому органу з питань державної реєстрації відомості з відомчих реєстрів (баз даних реєстрів, журналів реєстрації, обліку тощо) про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, відомості про яких не включені до Єдиного державного реєстру.

Відповідно до пункту 8 розділу ІІ Закону №2390-VІ після закінчення передбаченого для включення відомостей до Єдиного державного реєстру строку, встановленого пунктом 2 цього розділу, уповноважені органи у місячний строк проводять остаточне звірення даних відомчих реєстрів (баз даних реєстрів, журналів реєстрації, обліку тощо), за результатами якого готують аналітичну інформацію для передачі її тимчасовим міжвідомчим спеціальним комісіям, утвореним з метою проведення в Автономній Республіці Крим та відповідних областях інвентаризації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, зареєстрованих до 1 липня 2004 року, відомості про яких до строку, встановленого пунктом 2 цього розділу, не включені до Єдиного державного реєстру.

За результатами проведеної тимчасовими міжвідомчими спеціальними комісіями роботи відомості про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, зареєстрованих до 1 липня 2004 року, включаються до Єдиного державного реєстру з відміткою про те, що свідоцтва про їх державну реєстрацію, оформлені з використанням бланків старого зразка та видані до 1 липня 2004 року, вважаються недійсними.

Як свідчать матеріали справи, в силу вищевказаних вимог Закону №2390-VІ відомості про фізичну особу-підприємця ОСОБА_1 включені до ЄДР 10.09.2012, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. При цьому запис про реєстраційну дію був внесений до ЄДР Локачинською районною державною адміністрацією Волинської області з відміткою про те, що свідоцтво про її державну реєстрацію, вважається недійсним (а.с.12-14).

Разом з тим, станом на 16.07.1992 (дата реєстрації ОСОБА_1 як фізичної особи-підприємця) порядок державної реєстрації суб`єктів підприємницької діяльності був врегульований Законом України «Про підприємництво» від 07.02.1991 №698-ХІІ (далі - Закон №698-ХІІ) та Положенням про державну реєстрацію суб`єктів підприємницької діяльності, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.04.1994 №276 (далі - Положення №276).

Відповідно до частини третьої статті 8 Закону №698-ХІІ громадяни, які мають намір здійснювати підприємницьку діяльність без створення юридичної особи, подають реєстраційну картку встановленого зразка, яка є водночас заявою про державну реєстрацію, копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера фізичної особи - платника податків та інших обов`язкових платежів і документ, що засвідчує внесення плати за державну реєстрацію.

Частиною шостою статті 8 Закону №698-ХІІ передбачено, що державна реєстрація суб`єктів підприємницької діяльності проводиться за наявності всіх необхідних документів за заявочним принципом протягом не більше п`яти робочих днів. Органи державної реєстрації зобов`язані протягом цього терміну внести дані з реєстраційної картки до Реєстру суб`єктів підприємницької діяльності та видати свідоцтво про державну реєстрацію встановленого зразка з проставленим ідентифікаційним кодом (для юридичних осіб), який надається органам державної реєстрації органами державної статистики, або ідентифікаційним номером фізичної особи - платника податків та інших обов`язкових платежів.

Водночас згідно з пунктом 2 Положення №276 Державна реєстрація суб`єктів підприємницької діяльності проводиться у виконавчому комітеті міської, районної в місті Ради або в районній, районній міст Києва і Севастополя державній адміністрації за їх місцезнаходженням (місцем проживання).

В силу пунктів 6-9, Положення №276 громадянин, який має намір провадити підприємницьку діяльність без створення юридичної особи (заявник), подає до органу державної реєстрації реєстраційну картку за зразком додатка N 2, яка одночасно є заявою про державну реєстрацію суб`єкта підприємницької діяльності, і документ, що підтверджує сплату реєстраційного збору, а також пред`являє документ, що посвідчує його особу.

Орган державної реєстрації надає у разі потреби допомогу заявникові в заповненні реєстраційної картки та перевіряє відповідність наведених у ній відомостей установчим документам або документу, що посвідчує особу підприємця-громадянина.

Орган державної реєстрації не має права вимагати від заявника подання інших документів, не передбачених законодавством або оформлених за іншими вимогами, ніж це визначено у даному Положенні.

Орган державної реєстрації фіксує дату надходження документів у журналі обліку реєстрації суб`єктів підприємницької діяльності.

За наявності всіх документів, зазначених у пунктах 4 - 6 цього Положення, орган державної реєстрації протягом п`яти робочих днів з дати надходження цих документів зобов`язаний провести державну реєстрацію суб`єкта підприємницької діяльності і видати заявникові свідоцтво за зразком додатка N 3 (для юридичної особи) або додатка N 4 (для фізичної особи) та один примірник установчих документів з відповідною відміткою органу державної реєстрації (для юридичної особи)(додаток 2 до зазначеного положення).

Як вбачається із матеріалів справи, у реєстраційній справі за №2_186_001077_92 ФОП ОСОБА_1 відсутні у паперовій формі документи, що надавалися для проведення реєстраційної дії щодо державної реєстрації її як ФОП 10.09.2012 за РНОКПП НОМЕР_1 , який належить позивачу ОСОБА_1 , а саме відсутні: реєстраційна картка встановленого зразка, яка є водночас заявою про державну реєстрацію, копія довідки про присвоєння ідентифікаційного номера ФОП та інших обов`язкових платежів і документів, що засвідчують внесення плати за державну реєстрацію безпосередньо позивачкою (а.с.66).

Окрім того, у описі документів, що надаються фізичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії «Включення відомостей про фізичну особу-підприємця з відміткою про те, що свідоцтво про її державну реєстрацію, вважається недійсним» графа «Заявник» з наступними відмітками «Прізвище, ініціали заявника», «дата», «підпис» взагалі не заповненні, відтак не можливо ідентифікувати особу, яка здійснила дії щодо реєстрації позивача як ФОП.

Відтак , у органа державної реєстрації не було правових підстав для внесення записів та реєстрації в журналі обліку реєстраційних справ як ФОП ОСОБА_1 за РНОКПП НОМЕР_1 який привсоєно ОСОБА_1 .

Провівши правовий аналіз законодавчих норм, які регулюють відносини, що виникають у сфері державної реєстрації фізичних осіб-підприємців, які були чинні як на момент державної реєстрації фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 , так і на момент включення оскарженого запису державного реєстратора до Єдиного державного реєстру - суд дійшов висновку, що необхідною передумовою для прийняття державним реєстратором рішення про проведення державної реєстрації особи є виявлення такою бажання щодо проведення її реєстрації як фізичної особи-підприємця, що проявляється у поданні нею особисто або через уповноважену особу відповідної заяви (заповненої реєстраційної картки). Можливість проведення реєстрації особи без її волевиявлення законодавством не передбачена.

Судом встановлено, що позивач ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) не подавала Локачинській районній державній адміністрації реєстраційної картки для внесення відносно неї відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців та свідоцтво нового зразка не отримувала.

Водночас наявність в ЄДР неправдивої інформації за РНОКПП НОМЕР_1 , який присвоєно позивачу ОСОБА_1 (а.с.11) щодо по-батькові позивача: ОСОБА_2 , тоді як згідно свідоцтва про народження від 03.06.1968 (а.с. 45), паспорту серії НОМЕР_2 (а.с.9-11), свідоцтва про укладення шлюбу серії НОМЕР_3 від 12.08.1989 (а.с.46) по-батькові позивача ОСОБА_3 та місця проживання позивача за адресою: Волинська область, Локачинський район, село Замличі, тоді як згідно паспорту серії НОМЕР_2 позивач з 13.09.1989 зареєстрована у селі Затурці, Локачинського району, Волинської області, суперечить принципу, за яким формується єдиний державний реєстр та визначений пункту 12 частини першої статті 1 Закону №755: єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.

Крім того, позивач з 2000 року працює в «Затурківському ліцеї ім. В.К. Липинського» Затурцівської сільської ради та роботодавець сплачує єдиний соціальний внесок, що підтверджує відсутність статусу фізичної особи-підприємця у позивача (а.с.22).

Отже, оскаржуваний запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань підлягає скасуванню.

З огляду на наведене, суд дійшов висновку про необхідність задоволення позовних вимог позивача шляхом скасування запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за номером 21861750000001077 від 10.09.2012 про включення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомостей про ОСОБА_1 як фізичну особу-підприємця за РНОКПП НОМЕР_1 .

Відповідно до вимог статті 244 КАС України суд під час ухвалення рішення вирішує, як розподілити між сторонами судові витрати.

Відповідно до частин першої, третьої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Як слідує з матеріалів справи при звернення до суду позивач сплатила судовий збір в сумі 992,40 грн., що підтверджується квитанцією №109Т004DPR від 13.09.2022.

Отже, на користь позивача необхідно стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судові витрати у вигляді судового збору в розмірі 992,40 грн.

Керуючись статтями 2, 72-77, 139, 244-246, 255, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Скасувати запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 10.09.2012 №21861750000001077 .

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Локачинської районної державної адміністрації на користь ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 992,40 грн. (дев`ятсот дев`яносто дві гривні сорок копійок).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ).

Відповідач: Локачинська районна державна адміністрація Волинської області (45500, Волинська область, смт. Локачі, вулиця Миру, будинок 37, код ЄДРПОУ 04051419).

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору: ОСОБА_1 (45531, Волинська область, Володимирський район, село Замличі)

Головуючий

Суддя В.В. Мачульський

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.12.2022
Оприлюднено19.12.2022
Номер документу107866995
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на доходи фізичних осіб

Судовий реєстр по справі —140/6033/22

Рішення від 13.12.2022

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

Ухвала від 30.11.2022

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

Ухвала від 18.10.2022

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

Ухвала від 17.10.2022

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

Ухвала від 04.10.2022

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

Ухвала від 18.09.2022

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні