Рішення
від 13.12.2022 по справі 913/44/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

просп. Науки, 5 м. Харків, 61022, тел./факс (057)702-10-79, inbox@lg.arbitr.gov.ua


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 грудня 2022 року м. Харків Справа № 913/44/22

Провадження № 3/913/44/22

Господарський суд Луганської області у складі судді Секірського А.В., за участю секретаря судового засідання Чуєвої М.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження матеріали справи за позовом

керівника Щастинської окружної прокуратури, смт. Новоайдар Щастинського району Луганської області в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах:

1.Щастинської районної ради Луганської області, смт. Новоайдар Щастинського району Луганської області

2.Відділу освіти Новоайдарської районної державної адміністрації, смт. Новоайдар Щастинського району Луганської області

до Товариства з обмеженою відповідальністю "УКР ГАЗ РЕСУРС", м. Київ

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивачів Щастинської районної державної адміністрації Луганської області, смт. Новоайдар Щастинського району Луганської області

про застосування наслідків недійсності нікчемних додаткових угод до договору про закупівлю товару та стягнення 438 190 грн 25 коп.

в присутності представників учасників справи:

від органу прокуратури Ковальова І.І. прокурор відділу Харківської обласної прокуратури, посвідчення від 09.10.2020 № 057340;

від І позивача представник не прибув;

від ІІ позивача представник не прибув;

від відповідача представник не прибув;

від третьої особи представник не прибув.

в с т а н о в и в:

Керівник Щастинської окружної прокуратури звернувся до Господарського суду Луганської області з позовною заявою в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах: Щастинської районної ради Луганської області та Відділу освіти Новоайдарської районної державної адміністрації до Товариства з обмеженою відповідальністю "УКР ГАЗ РЕСУРС" про застосування наслідків недійсності нікчемних додаткових угод до договору про закупівлю товару (природного газу) та стягнення коштів в сумі 438 190 грн 25 коп.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що при укладенні додаткових угод № 2, № 3, № 4 та № 5 до договору постачання природного газу від 21.02.2018 № 9 порушено приписи п. 2 ч. 4 ст. 36 Закону України "Про публічні закупівлі", а саме, необґрунтовано збільшено ціну природного газу за відсутності документального підтвердження коливання ціни цього товару на ринку, нікчемність яких встановлена під час судового розгляду справи № 913/698/20.

В результаті укладення незаконних додаткових угод № 2, № 3, № 4 та № 5 збільшено ціну на природний газ, у зв`язку з чим з бюджету безпідставно і у надмірній сумі Відділом освіти Новоайдарської районної державної адміністрації сплачено Товариству з обмеженою відповідальністю "УКР ГАЗ РЕСУРС" грошові кошти в розмірі 438 190 грн 25 коп., які прокурор просить стягнути з відповідача на підставі ч. 1 ст. 670 ЦК України.

Ухвалою Господарського суду Луганської області від 31.01.2022 підтверджені підстави представництва керівником Щастинської окружної прокуратури інтересів держави із заявленими позовними вимогами, прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі № 913/44/22, залучено до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивачів Щастинську районну державну адміністрацію Луганської області, справу призначено до розгляду за правилами загального позовного провадження, повідомлено учасників справи про призначення справи до розгляду в підготовчому провадженні на 22.02.2022, встановлено учасникам справи строк для подання заяв по суті справи.

21.02.2022 на адресу суду від відповідача у справі Товариства з обмеженою відповідальністю "УКР ГАЗ РЕСУРС" надійшов відзив на позовну заяву від 17.02.2022 № б/н, в якому останній проти позову заперечує, посилаючись на те, що під час кожної зміни вартості природного газу постачальником надавалось повне, об`єктивне та вичерпне обґрунтування необхідності внесення змін до істотних умов договору. Як зазначає відповідач, така необхідність по внесенню змін мала економічне обґрунтування та підтверджується дійсним реальним коливанням вартості природного газу на ринку у спірний період. Так, в якості обґрунтування були використані Експертні висновки Черкаської торгово-промислової палати України та Державного підприємства "Державний інформаційно-аналітичний центр моніторингу зовнішніх товарних ринків", які є належними доказами, на підставі яких можна встановити коливання ціни на природний газ. Вказані докази на підвищення ціни (експертні висновки) були надані споживачу при підписанні додаткових угод № 2, № 3, № 4, № 5 до договору. Отже, на думку відповідача, постачальник та споживач укладаючи додаткові угоди №№ 2, 3, 4, 5 до договору діяли у повній відповідності до норм чинного законодавства.

Відповідач також зазначив, що між постачальником та споживачем були погоджені зміни цін на природний газ пропорційно їх коливанню на ринку, в тому числі пропорційно до динаміки зміни ціни і у державній компанії НАК "Нафтогаз України" та інших постачальників природного газу. При цьому, в результаті проведення конкурсу, навіть з подальшим переглядом цін пропорційно зміні ціни на ринку, на думку відповідача, споживач отримував природний газ від постачальника по цінам нижчим цін у державній компанії НАК "Нафтогаз України", отже споживач отримав економію бюджетних коштів. У зв`язку з чим, відповідач вважає, що твердження керівника Щастинської окружної прокуратури про те, що постачальником було порушено принципи ст. 36 Закону України "Про публічні закупівлі" є безпідставним та необґрунтованим.

Враховуючи викладене, відповідач просить у задоволенні позову відмовити.

22.02.2022 на офіційну електронну адресу суду від керівника Щастинської окружної прокуратури надійшов лист від 22.02.2022 № 54-404вих-22, в якому останній повідомив, що з моменту відкриття провадження у справі та до теперішнього часу до Щастинської окружної прокуратури від відповідача відзив на позовну заяву не надходив.

Ухвалою суду від 22.02.2022 повідомлено учасників справи про відкладення розгляду справи в підготовчому провадженні на 15.03.2022, встановлено учасникам справи строк для подання заяв по суті справи.

У зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженого Законом України від 24.02.2022 № 2102-ІХ "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні", введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

Указом Президента України від 14.03.2022 № 133/2022, затвердженим Законом України від 15.03.2022 № 2119-ІХ "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 25 березня 2022 року строком на 30 діб.

15.03.2022 підготовче засідання у справі, у зв`язку із запровадженням на території України воєнного стану, веденням активних бойових дій на території міста Харкова та Харківської області, не відбулося.

З огляду на продовження на території України воєнного стану на підставі Указів Президента України від 18.04.2022 № 259/2022, від 17.05.2022 № 341/2022, веденням активних бойових дій на території міста Харкова та Харківської області, а також з метою недопущення випадків загрози життю, здоров`ю та безпеці учасників справи, суд ухвалою від 09.06.2022 розгляд справи відклав та зазначив, що про дату, час і місце наступного судового засідання учасників справи буде повідомлено додатково відповідною ухвалою.

Указом Президента України від 12.08.2022 № 573/2022, затвердженим Законом України від 15.08.2022 № 2500-ІХ "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб.

Проте, Господарський суд Луганської області продовжує здійснювати правосуддя та працює у дистанційному режимі.

Відповідно до рекомендацій Ради суддів України від 02.03.2022 щодо роботи судів в умовах воєнного стану при визначенні умов роботи суду у воєнний час, рекомендовано керуватися реальною поточною обстановкою, що склалася в регіоні.

Враховуючи поточну обстановку у місті Харкові під час продовження дії воєнного стану на території України, а також з метою дотримання завдань, принципів господарського судочинства та розумності строків розгляду справи, суд ухвалою від 05.10.2022 повідомив учасників справи про призначення розгляду справи в підготовчому провадженні на 25.10.2022 без особистої участі учасників судового процесу безпосередньо в приміщенні суду та зазначив про можливість участі в судових засіданнях лише в режимі відеоконференції.

14.10.2022 на офіційну електронну адресу суду від заявника надійшов лист від 14.10.2022 № 54-117вих-22, підписаний кваліфікованим електронним підписом, в якому повідомлені актуальні засоби зв`язку Щастинської окружної прокуратури та позивачів.

18.10.2022 на офіційну електронну адресу суду від заявника надійшла відповідь на відзив відповідача від 17.10.2022 № 54-1182вих-22, підписана кваліфікованим електронним підписом, в якій прокурор зазначив, що доводи відповідача, викладені у відзиві, зводяться до намагання обґрунтувати законність укладання додаткових угод до договору постачання природного газу від 21.02.2018 № 9. Разом з тим, питання законності укладання додаткових угод було вирішене під час розгляду Господарським судом Луганської області та Східним апеляційним господарським судом судової справи № 913/698/20. Тобто вже існує рішення суду від 03.08.2021 у справі № 913/698/20, що набрало законної сили, яким у мотивувальній частині встановлена нікчемність додаткових угод від 07.09.2018 № 2, від 24.09.2018 № 3, від 27.09.2018 № 4 та від 19.10.2018 № 5 до договору постачання природного газу від 21.02.2018 № 9. Постановою Східного апеляційного господарського суду від 13.12.2021 підтверджена нікчемність вказаних додаткових угод.

Таким чином, рішення Господарського суду Луганської області від 03.08.2021 та постанова Східного апеляційного господарського суду від 13.12.2021 у справі № 913/698/20 мають преюдиціальне значення щодо встановленого факту нікчемності додаткових угод №№ 2, 3, 4, 5.

Також, прокурор зазначив, що на обґрунтування збільшення ціни на природний газ відповідачем для укладання додаткової угоди № 2 надана інформаційна довідка Державного підприємства "Державний інформаційно-аналітичний центр моніторингу зовнішніх товарних знаків" від 06.06.2018 № 232/12, яка не містить інформації про коливання ціни на природний газ на ринку з дати останньої зміни ціни. При укладанні додаткових угод №№ 3, 4 відповідачем надано експертні висновки Черкаської торгово-промислової палати від 25.07.2018 № О-572, від 31.08.2018 № О-678, які не містять жодного обґрунтування вказаної у додаткових угодах ціни товару, не містять відомостей про коливання ціни (не доводять факти коливання ціни) товару на ринку України у відповідні періоди починаючи з моменту останнього перегляду ціни товару та укладання попередньої додаткової угоди до моменту звернення з пропозицією про збільшення ціни на природний газ. У висновках лише зазначено середню вартість природного газу на території України станом на серпень та вересень 2018 року.

Перед укладанням додаткової угоди № 5 надані експертні висновки Черкаської торгово-промислової палати від 12.09.2018 № О-751 та від 05.10.2018 № О-847, у яких відсутнє підтвердження коливання ціни на природний газ на ринку.

Крім того, в ході ревізії встановлено, що посилання відповідача на експертні висновки Черкаської торгово-промислової палати від 12.09.2018 № О-751 та від 05.10.2018 № О-847 є недоречними, оскільки в цих висновках ціна зазначена станом на вересень 2018 року та станом на 01.10.2018 відповідно, тобто підтвердження коливання документально відсутнє.

Як зазначив прокурор, підвищення ціни на постачання природного газу, а отже і бажання постачальника збільшити ціну за одиницю товару, саме по собі не є підставою для збільшення ціни на продукцію та внесення відповідних змін у договір. Адже згідно з п. 2 ч. 4 ст. 36 Закону України "Про публічні закупівлі" ціна має проколиватися (змінитися) не лише у постачальника, а й на ринку такого товару, продукції.

В той час, жодного належного обґрунтування та документального підтвердження факту підвищення (коливання) ціни за вказаний період відповідачем не надано ані в доданих висновках Черкаської торгово-промислової палати, ані в довідці Державного підприємства "Державний інформаційно-аналітичний центр моніторингу зовнішніх товарних знаків", ані в своїх ініціативних листах.

Отже, порушення сторонами договору ч. 4 ст. 36 та ст. 3 Закону України "Про публічні закупівлі" при укладенні додаткових угод №№ 2-5 вказує на їх нікчемність згідно з положеннями п. 1 ч. 1 ст. 37 Закону України "Про публічні закупівлі".

Разом з тим, нікчемність додаткових угод від 07.09.2018 № 2, від 24.09.2018 № 3, від 27.09.2018 № 4 та від 19.10.2018 № 5 до договору постачання природного газу від 21.02.2018 № 9 встановлена рішенням Господарського суду Луганської області 03.08.2021 у справі № 913/698/20 та підтверджена постановою Східного апеляційного господарського суду від 13.12.2021.

Тобто, внаслідок укладення незаконних додаткових угод споживачем недоотримано необхідний обсяг природного газу, проте надмірно сплачено бюджетні кошти в сумі 438 190 грн 25 коп., які мають бути стягнуті з відповідача на користь Відділу освіти Новоайдарської районної державної адміністрації.

Враховуючи викладене, прокурор підтримує заявлені позовні вимоги та просить їх задовольнити у повному обсязі.

Учасники судового процесу правом на участь у судовому засіданні 25.10.2022 не скористалися, хоча про дату та час слухання справи були повідомлені шляхом направлення ухвали суду від 05.10.2022 в електронній формі до особистих кабінетів прокуратури, відповідача та третьої особи в підсистемі "Електронний суд", на електронні адреси прокуратури, І позивача та третьої особи, а також шляхом розміщення інформації на сторінці Господарського суду Луганської області (у розділі "Інше/Повідомлення для учасників справ, які знаходяться в районі проведення антитерористичної операції та на тимчасово окупованих територіях") офіційного вебпорталу "Судова влада України" в мережі Інтернет.

Ухвалою суду від 25.10.2022 повідомлено учасників справи про відкладення розгляду справи в підготовчому провадженні на 22.11.2022.

18.11.2022 на офіційну електронну адресу суду від виконувача обов`язки керівника Щастинської окружної прокуратури надійшло клопотання від 18.11.2022 № 54-1290вих-22, яке підписане кваліфікованим електронним підписом, про проведення підготовчого судового засідання у справі № 913/44/22, яке призначене на 22.11.2022 об 11 год. 20 хв., без участі прокурора. За результатами підготовчого судового засідання у даній справі просить закрити підготовче провадження та призначити справу до судового розгляду по суті.

22.11.2022 на адресу суду через підсистему "Електронний суд" від прокурора відділу Харківської обласної прокуратури Ковальової І.І. надійшло клопотання, в якому посилаючись на неможливість забезпечення участі у судовому засіданні 22.11.2022, просить судове засідання у підготовчому провадженні, призначене на 22.11.2022 об 11 год. 20 хв., відкласти на іншу дату, а у разі неможливості відкладення підготовчого провадження просить його закрити та призначити справу до судового розгляду по суті.

Учасники судового процесу правом на участь у судовому засіданні 22.11.2022 не скористалися, хоча про дату та час слухання справи були повідомлені шляхом направлення ухвали суду від 25.10.2022 в електронній формі до особистих кабінетів прокуратури, відповідача та третьої особи в підсистемі "Електронний суд", на електронні адреси прокуратури, позивачів та третьої особи.

Ухвалою суду від 22.11.2022 закрито підготовче провадження, повідомлено учасників справи про призначення справи до судового розгляду по суті на 13.12.2022.

Учасники судового процесу правом на участь у судовому засіданні 13.12.2022 не скористалися, хоча про дату та час слухання справи були повідомлені шляхом направлення ухвали суду від 22.11.2022 в електронній формі до особистих кабінетів прокуратури, відповідача та третьої особи в підсистемі "Електронний суд", на електронні адреси прокуратури, позивачів та третьої особи.

Розглянувши матеріали справи, всебічно та повно з`ясувавши обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши у сукупності докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

За результатами проведеної Відділом освіти Новоайдарської районної державної адміністрації процедури закупівлі код ДК 021:2015:09120000-6 Газове паливо (природний газ), 21.02.2018 між Відділом освіти Новоайдарської районної державної адміністрації та Товариством з обмеженою відповідальністю "УКР ГАЗ РЕСУРС" укладено договір № 9 постачання природного газу (надалі за текстом договір (том № 1, аркуші справи 59-62)).

Відповідно до п. 1.1 договору Товариство з обмеженою відповідальністю "УКР ГАЗ РЕСУРС" відповідач у справі, постачальник за договором, зобов`язалося передати у власність Відділу освіти Новоайдарської районної державної адміністрації ІІ позивачу у справі, споживачу за договором, природний газ, а споживач зобов`язався прийняти та оплатити вартість газу у розмірах, строки та порядку, що визначені договором. Річний плановий обсяг постачання природного газу до 304964 тис.куб.м. (п. 1.2 договору). Планові обсяги постачання газу по місяцях: січень 0; лютий 55000; березень 40000; квітень 20000; травень 0; червень 0; липень 0; серпень 0; вересень 0; жовтень 22000; листопад 79482; грудень 88482 (п. 1.3 договору).

Згідно з п. 3.2 договору ціна газу становить 7 700 грн 00 коп. за 1000 куб.м., крім того ПДВ 1 540 грн 00 коп., всього з ПДВ 9 240 грн 00 коп. (п. 3.2 договору). Загальна сума договору складається із місячних сум вартості газу поставленого споживачеві за даним договором та становить 2 817 867 грн 36 коп., у тому числі ПДВ 469 644 грн 56 коп. (п. 3.6 договору). Ціна, зазначена в п. 3.2 договору, може змінюватись протягом дії договору. Зміна ціни узгоджується шляхом підписання додаткової угоди до цього договору (п. 3.3 договору).

Договір набуває чинності з дати його підписання уповноваженими представниками сторін та скріплення їх підписів печатками сторін і діє в частині постачання газу з 21.02.2018 до 31.12.2018, а в частині проведення розрахунків до їх повного здійснення (п. 11.1 договору).

Усі зміни та доповнення до договору оформлюються письмово, та підписуються уповноваженими представника сторін та скріплюються їх печатками (п. 11.6 договору).

Товариство з обмеженою відповідальністю "УКР ГАЗ РЕСУРС" направило Відділу освіти Новоайдарської районної державної адміністрації Луганської області лист від 28.03.2018 № 256, в якому відповідач зазначив про зростання ціни на газ, що підтверджується експертним висновком Черкаської торгово-промислової палати від 22.03.2018 № О-213, у зв`язку з чим запропонував переглянути умови договору, де встановити нову ціну за одиницю товару з 01.04.2018 шляхом укладання додаткової угоди. Запропонована ціна газу з 01.04.2018 становить 9 543 грн 00 коп. з ПДВ за 1000 куб.м. (том № 1, аркуш справи 77). На підтвердження зростання ціни на газ відповідач до листа від 28.03.2018 № 256 додав експертний висновок Черкаської торгової промислової палати від 22.03.2018 № О-213 (том № 1, аркуш справи 82).

02.04.2018 між Відділом освіти Новоайдарської районної державної адміністрації та Товариством з обмеженою відповідальністю "УКР ГАЗ РЕСУРС" укладено додаткову угоду № 1 до договору (том № 1, аркуш справи 63), відповідно до якої змінено ціну за одиницю товару природний газ за договором та зменшено загальну кількість товару, у зв`язку з чим внесені зміни у пункти 1.3, 3.2, 3.6 договору, а саме:

- викладено п. 1.3 договору в наступній редакції: "1.3.Планові обсяги постачання газу по місяцях: січень 0; лютий 77,575 (ціна за 1000 куб.м. 9 240 грн 00 коп.); березень 40,000 (ціна за 1000 куб.м. 9 240 грн 00 коп.); квітень 15,000 (ціна за 1000 куб.м. 9 543 грн 00 коп.); травень 0; червень 0; липень 0; серпень 0; вересень 0; жовтень 16,430 (ціна за 1000 куб.м. 9 543 грн 00 коп.); листопад 70,000 (ціна за 1000 куб.м. 9 543 грн 00 коп.); грудень 80,000 (ціна за 1000 куб.м. 9 543 грн 00 коп.), всього 299,05.";

- викладено п. 3.2 договору в наступній редакції: "3.2.Ціна за природний газ у 2018 році за 1000 куб.м. спожитого природного газу становить 9 543 грн 00 коп. з урахуванням ПДВ, у тому числі: ціна газу 7 952 грн 50 коп.; податок на додану вартість у розмірі 20% до ціни газу 1 590 грн 50 коп.";

- викладено п. 3.6 договору в наступній редакції: "3.6.Загальна вартість всього обсягу поставки складає 2 817 779 грн 49 коп. з урахуванням ПДВ 469 629 грн 92 коп.".

Товариство з обмеженою відповідальністю "УКР ГАЗ РЕСУРС" направило Відділу освіти Новоайдарської районної державної адміністрації лист від 15.06.2018 № 48-Н/06-18, в якому відповідач зазначив про зростання ціни на газ, що підтверджується експертним висновком Державного підприємства "Державний інформаційно-аналітичний центр моніторингу зовнішніх товарних ринків" від 06.06.2018 № 232/12, у зв`язку з чим запропонував переглянути умови договору, де встановити нову ціну за одиницю товару з 01.06.2018 шляхом укладання додаткової угоди. Запропонована ціна газу з 01.06.2018 становить 10 494 грн 00 коп. з ПДВ за 1000 куб.м. (том № 1, аркуш справи 78). На підтвердження зростання ціни на газ відповідач до листа від 15.06.2018 № 48-Н/06-18 додав експертний висновок Державного підприємства "Державний інформаційно-аналітичний центр моніторингу зовнішніх товарних ринків" від 06.06.2018 № 232/12 (том № 1, аркуш справи 81).

07.09.2018 між Відділом освіти Новоайдарської районної державної адміністрації та Товариством з обмеженою відповідальністю "УКР ГАЗ РЕСУРС" укладено додаткову угоду № 2 до договору (том № 1, аркуш справи 64), відповідно до якої змінено ціну за одиницю товару природний газ за договором та зменшено загальну кількість товару, у зв`язку з чим внесені зміни у пункти 1.2, 1.3, 3.2, 3.6 договору, а саме:

- викладено п. 1.2 договору в наступній редакції: "1.2.Річний плановий обсяг постачання газу 286,854 тис.куб.м.";

- викладено п. 1.3 договору в наступній редакції: "1.3.Планові обсяги постачання газу по місяцях: січень 0; лютий 77,575 (ціна за 1000 куб.м. 9 240 грн 00 коп.); березень 64,939 (ціна за 1000 куб.м. 9 240 грн 00 коп.); квітень 14,469 (ціна за 1000 куб.м. 9 543 грн 00 коп.); травень 0 (ціна за 1000 куб.м. 9 543 грн 00 коп.); червень 0 (ціна за 1000 куб.м. 10 494 грн 00 коп.); липень 0 (ціна за 1000 куб.м. 10 494 грн 00 коп.); серпень 0 (ціна за 1000 куб.м. 10 494 грн 00 коп.); вересень 0 (ціна за 1000 куб.м. 10 494 грн 00 коп.); жовтень 10,000 (ціна за 1000 куб.м. 10 494 грн 00 коп.); листопад 55,000 (ціна за 1000 куб.м. 10 494 грн 00 коп.); грудень 64,871 (ціна за 1000 куб.м. 10 494 грн 00 коп.), всього 286,854.";

- викладено п. 3.2 договору в наступній редакції: "3.2.Ціна газу за 1000 куб.м. спожитого природного газу становить 10 494 грн 00 коп. з урахуванням ПДВ, у тому числі: ціна газу 8 745 грн 00 коп.; податок на додану вартість у розмірі 20% до ціни газу 1 749 грн 00 коп.";

- викладено п. 3.6 договору в наступній редакції: "3.6.Загальна сума договору складається із місячних сум вартості газу поставленого споживачеві за даним договором та становить 2 817 773 грн 30 коп., у тому числі ПДВ 469 628 грн 88 коп.".

У пункті 4 додаткової угоди сторони керуючись ч. 3 ст. 631 ЦК України, ч. 7 ст. 180 ГК України домовились, що умови, передбачені цією додатковою угодою, в частині зміни ціни, застосовуються до правовідносин, що склалися між сторонами, починаючи з 01.06.2018.

Товариство з обмеженою відповідальністю "УКР ГАЗ РЕСУРС" направило Відділу освіти Новоайдарської районної державної адміністрації лист від 06.09.2018 № 599, в якому відповідач зазначив про зростання ціни на газ, що підтверджується експертними висновками Черкаської торгово-промислової палати по ціні природного газу за серпень 2018 року та вересень 2018 року, у зв`язку з чим запропонував переглянути умови договору, де встановити нову ціну за одиницю товару з 01.09.2018 та з 05.09.2018 шляхом укладання додаткової угоди. Запропонована ціна газу з 01.09.2018 становить 11 873 грн 40 коп. з ПДВ за 1000 куб.м., з 05.09.2018 12 592 грн 80 коп. з ПДВ за 1000 куб.м. (том № 1, аркуш справи 79). На підтвердження зростання ціни на газ відповідач до листа від 06.09.2018 № 599 додав експертні висновки Черкаської торгово-промислової палати від 31.08.2018 № О-678 та від 12.09.2018 № О-751 (том № 1, аркуші справи 85, 88).

24.09.2018 між Відділом освіти Новоайдарської районної державної адміністрації та Товариством з обмеженою відповідальністю "УКР ГАЗ РЕСУРС" укладено додаткову угоду № 3 до договору (том № 1, аркуш справи 27), відповідно до якої змінено ціну за одиницю товару природний газ за договором поставки природного газу від 21.02.2018 № 9 та зменшено загальну кількість товару, у зв`язку з чим внесені зміни у пункти 1.2, 1.3, 3.2, 3.6 договору, а саме:

- викладено п. 1.2 договору в наступній редакції: "1.2.Річний плановий обсяг постачання газу 271,766 тис.куб.м.";

- викладено п. 1.3 договору в наступній редакції: "1.3.Планові обсяги постачання газу по місяцях: січень 0; лютий 77,575 (ціна за 1000 куб.м. 9 240 грн 00 коп.); березень 64,939 (ціна за 1000 куб.м. 9 240 грн 00 коп.); квітень 14,469 (ціна за 1000 куб.м. 9 543 грн 00 коп.); травень 0 (ціна за 1000 куб.м. 9 543 грн 00 коп.); червень 0 (ціна за 1000 куб.м. 10 494 грн 00 коп.); липень 0 (ціна за 1000 куб.м. 10 494 грн 00 коп.); серпень 0 (ціна за 1000 куб.м. 10 494 грн 00 коп.); вересень 0 (ціна за 1000 куб.м. 11 873 грн 40 коп.); жовтень 10,000 (ціна за 1000 куб.м. 11 873 грн 40 коп.); листопад 45,000 (ціна за 1000 куб.м. 11 873 грн 40 коп.); грудень 59,783 (ціна за 1000 куб.м. 11 873 грн 40 коп.), всього 271,766.";

- викладено п. 3.2 договору в наступній редакції: "3.2.Ціна газу за 1000 куб.м. спожитого природного газу становить 11 873 грн 40 коп. з урахуванням ПДВ, у тому числі: ціна газу 9 894 грн 50 коп.; податок на додану вартість у розмірі 20% до ціни газу 1 978 грн 90 коп.";

- викладено п. 3.6 договору в наступній редакції: "3.6.Загальна сума договору складається із місячних сум вартості газу поставленого споживачеві за даним договором та становить 2 817 771 грн 50 коп., у тому числі ПДВ 469 628 грн 58 коп.".

У пункті 4 додаткової угоди сторони керуючись ч. 3 ст. 631 ЦК України, ч. 7 ст. 180 ГК України домовились, що умови, передбачені цією додатковою угодою, в частині зміни ціни, застосовуються до правовідносин, що склалися між сторонами, починаючи з 01.09.2018.

27.09.2018 між Відділом освіти Новоайдарської районної державної адміністрації та Товариством з обмеженою відповідальністю "УКР ГАЗ РЕСУРС" укладено додаткову угоду № 4 до договору (том № 1, аркуш справи 66), відповідно до якої змінено ціну за одиницю товару природний газ за договором та зменшено загальну кількість товару, у зв`язку з чим внесені зміни у пункти 1.2, 1.3, 3.2, 3.6 договору, а саме:

- викладено п. 1.2 договору в наступній редакції: "1.2.Річний плановий обсяг постачання газу 265,208 тис.куб.м.";

- викладено п. 1.3 договору в наступній редакції: "1.3.Планові обсяги постачання газу по місяцях: січень 0; лютий 77,575 (ціна за 1000 куб.м. 9 240 грн 00 коп.); березень 64,939 (ціна за 1000 куб.м. 9 240 грн 00 коп.); квітень 14,469 (ціна за 1000 куб.м. 9 543 грн 00 коп.); травень 0 (ціна за 1000 куб.м. 9 543 грн 00 коп.); червень 0 (ціна за 1000 куб.м. 10 494 грн 00 коп.); липень 0 (ціна за 1000 куб.м. 10 494 грн 00 коп.); серпень 0 (ціна за 1000 куб.м. 10 494 грн 00 коп.); вересень 0 (ціна за 1000 куб.м. 12 592 грн 80 коп.); жовтень 10,000 (ціна за 1000 куб.м. 12 592 грн 80 коп.); листопад 42,000 (ціна за 1000 куб.м. 12 592 грн 80 коп.); грудень 56,225 (ціна за 1000 куб.м. 12 592 грн 80 коп.), всього 265,208.";

- викладено п. 3.2 договору в наступній редакції: "3.2.Ціна газу за 1000 куб.м. спожитого природного газу становить 12 592 грн 80 коп. з урахуванням ПДВ, у тому числі: ціна газу 10 494 грн 00 коп.; податок на додану вартість у розмірі 20% до ціни газу 2 098 грн 80 коп.";

- викладено п. 3.6 договору в наступній редакції: "3.6.Загальна сума договору складається із місячних сум вартості газу поставленого споживачеві за даним договором та становить 2 817 762 грн 81 коп., у тому числі ПДВ 469 627 грн 13 коп.".

У пункті 4 додаткової угоди сторони керуючись ч. 3 ст. 631 ЦК України, ч. 7 ст. 180 ГК України домовились, що умови, передбачені цією додатковою угодою, в частині зміни ціни, застосовуються до правовідносин, що склалися між сторонами, починаючи з 05.09.2018.

Товариство з обмеженою відповідальністю "УКР ГАЗ РЕСУРС" направило Відділу освіти Новоайдарської районної державної адміністрації лист від 08.10.2018 № 733, в якому відповідач зазначив про зростання ціни на газ, що підтверджується експертними висновками Черкаської торгово-промислової палати, у зв`язку з чим запропонував переглянути умови договору, де встановити нову ціну за одиницю товару з 01.10.2018 шляхом укладання додаткової угоди. Запропонована ціна газу з 01.10.2018 становить 13 726 грн 14 коп. з ПДВ за 1000 куб.м. (том № 1, аркуш справи 80). На підтвердження зростання ціни на газ відповідач до листа від 08.10.2018 № 733 додав експертний висновок Черкаської торгово-промислової палати від 05.10.2018 № О-847 (том № 1, аркуш справи 90).

19.10.2018 між Відділом освіти Новоайдарської районної державної адміністрації та Товариством з обмеженою відповідальністю "УКР ГАЗ РЕСУРС" укладено додаткову угоду № 5 до договору (том № 1, аркуш справи 29), відповідно до якої змінено ціну за одиницю товару природний газ за договором та зменшено загальну кількість товару, у зв`язку з чим внесені зміни у пункти 1.2, 1.3, 3.2, 3.6 договору, а саме:

- викладено п. 1.2 договору в наступній редакції: "1.2.Річний плановий обсяг постачання газу 256,272 тис.куб.м.";

- викладено п. 1.3 договору в наступній редакції: "1.3.Планові обсяги постачання газу по місяцях: січень 0; лютий 77,575 (ціна за 1000 куб.м. 9 240 грн 00 коп.); березень 64,939 (ціна за 1000 куб.м. 9 240 грн 00 коп.); квітень 14,469 (ціна за 1000 куб.м. 9 543 грн 00 коп.); травень 0 (ціна за 1000 куб.м. 9 543 грн 00 коп.); червень 0 (ціна за 1000 куб.м. 10 494 грн 00 коп.); липень 0 (ціна за 1000 куб.м. 10 494 грн 00 коп.); серпень 0 (ціна за 1000 куб.м. 10 494 грн 00 коп.); вересень 0 (ціна за 1000 куб.м. 12 592 грн 80 коп.); жовтень 10,000 (ціна за 1000 куб.м. 13 726 грн 14 коп.); листопад 39,000 (ціна за 1000 куб.м. 13 726 грн 14 коп.); грудень 50,289 (ціна за 1000 куб.м. 13 726 грн 14 коп.), всього 256,272.";

- викладено п. 3.2 договору в наступній редакції: "3.2.Ціна газу за 1000 куб.м. спожитого природного газу становить 13 726 грн 14 коп. з урахуванням ПДВ, у тому числі: ціна газу 11 438 грн 45 коп.; податок на додану вартість у розмірі 20% до ціни газу 2 287 грн 69 коп.";

- викладено п. 3.6 договору в наступній редакції: "3.6.Загальна сума договору складається із місячних сум вартості газу поставленого споживачеві за даним договором та становить 2 817 761 грн 74 коп., у тому числі ПДВ 469 626 грн 96 коп.".

У пункті 4 додаткової угоди сторони керуючись ч. 3 ст. 631 ЦК України, ч. 7 ст. 180 ГК України домовились, що умови, передбачені цією додатковою угодою, в частині зміни ціни, застосовуються до правовідносин, що склалися між сторонами, починаючи з 01.10.2018.

Додатковою угодою від 27.12.2018 № 6 договір було продовжено відповідно до ч. 5 ст. 36 Закону України "Про публічні закупівлі" до 31.01.2019, а додатковою угодою від 31.01.2019 № 7 договір продовжено до 31.03.2019 з огляду на приписи ч. 5 ст. 36 Закону України "Про публічні закупівлі" (том № 1, аркуші справи 68-69).

Виконуючи зобов`язання за договором відповідач передав, а ІІ позивач прийняв природний газ за актами прийому-передачі:

- від 28.02.2018 № 85 за лютий 2018 року в обсязі 77,575 тис.куб.м. на загальну суму 716 793 грн 00 коп. (том № 1, аркуш справи 92);

- від 31.03.2018 № 169 за березень 2018 року в обсязі 64,939 тис.куб.м. на загальну суму 600 036 грн 36 коп. (том № 1, аркуш справи 93);

- від 30.04.2018 № 241 за квітень 2018 року в обсязі 14,469 тис.куб.м. на загальну суму 138 077 грн 66 коп. (том № 1, аркуш справи 94);

- від 31.10.2018 № УГР00000581 за жовтень 2018 року в обсязі 17,922 тис.куб.м. на загальну суму 245 999 грн 88 коп. (том № 1, аркуш справи 95);

- від 30.11.2018 № УГР00000673 за листопад 2018 року в обсязі 54,995 тис.куб.м. на загальну суму 754 869 грн 07 коп. (том № 1, аркуш справи 96);

- від 26.12.2018 № УГР00000797 за грудень 2018 року в обсязі 26,372 тис.куб.м. на загальну суму 361 985 грн 76 коп. (том № 1, аркуш справи 97);

- від 31.01.2019 № УГР00000154 за січень 2019 року в обсязі 56,661 тис.куб.м. на загальну суму 563 566 грн 39 коп. (том № 1, аркуш справи 98).

Всього передано природний газ в обсязі 312,933 тис.куб.м. на суму 3 381 328 грн 12 коп.

Відділом освіти Новоайдарської районної державної адміністрації перераховано Товариству з обмеженою відповідальністю "УКР ГАЗ РЕСУРС" кошти за поставлений природний газ на загальну суму 3 381 328 грн 12 коп., що підтверджується платіжними дорученнями:

- від 15.03.2018 № 12 на суму 11 420 грн 64 коп.;

- від 15.03.2018 № 26 на суму 61 529 грн 16 коп.;

- від 15.03.2018 № 71 на суму 643 843 грн 20 коп.;

- від 24.04.2018 № 132 на суму 526 264 грн 20 коп.;

- від 24.04.2018 № 45 на суму 52 834 грн 32 коп.;

- від 24.04.2018 № 18 на суму 20 937 грн 84 коп.;

- від 15.05.2018 № 58 на суму 19 658 грн 58 коп.;

- від 15.05.2018 № 28 на суму 6 327 грн 01 коп.;

- від 15.05.2018 № 163 на суму 112 092 грн 07 коп.;

- від 16.11.2018 № 197 на суму 50 072 грн 96 коп.;

- від 16.11.2018 № 540 на суму 195 926 грн 92 коп.;

- від 17.12.2018 № 82 на суму 18 832 грн 27 коп.;

- від 17.12.2018 № 598 на суму 664 002 грн 02 коп.;

- від 17.12.2018 № 226 на суму 72 034 грн 78 коп.;

- від 27.12.2018 № 90 на суму 4 515 грн 90 коп.;

- від 27.12.2018 № 238 на суму 32 503 грн 50 коп.;

- від 27.12.2018 № 641 на суму 324 966 грн 36 коп.;

- від 22.02.2019 № 10 на суму 52 628 грн 16 коп.;

- від 22.02.2019 № 10 на суму 10 218 грн 84 коп.;

- від 22.02.2019 № 65 на суму 500 719 грн 39 коп. (том № 1, аркуші справи 99-118).

Прокурор зазначає, що при укладенні оспорюваних додаткових угод до договору порушено приписи п. 2 ч. 4 ст. 36 Закону України "Про публічні закупівлі", а саме, необґрунтовано збільшено ціну природного газу за відсутності документального підтвердження коливання ціни цього товару на ринку, нікчемність яких встановлена під час судового розгляду справи № 913/698/20.

Крім того, Відділ освіти Новоайдарської районної державної адміністрації відповідно до ціни газу, зазначеної у додатковій угоді № 1, яка не оспорюється, повинен був сплатити за поставлений у жовтні 2018 року-січні 2019 року природний газ обсягом 155,95 тис.куб.м. грошові кошти у розмірі 1 488 230 грн 85 коп., натомість в результаті укладення між Відділом освіти Новоайдарської районної державної адміністрації та Товариством з обмеженою відповідальністю "УКР ГАЗ РЕСУРС" додаткових угод №№ 2-5 з порушенням вимог законодавства сплатив 1 926 421 грн 10 коп., а отже ІІ позивачем безпідставно і у надмірній сумі сплачено бюджетних коштів на загальну суму 438 190 грн 25 коп., які прокурор просить стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "УКР ГАЗ РЕСУРС" на підставі ч. 1 ст. 670 ЦК України.

Предметом судового розгляду у даній справі є вимога про стягнення коштів, сплачених відповідачу за додатковими угодами №№ 2-5 до договору № 9 постачання природного газу від 21.02.2018, які є нікчемними.

Як встановлено судом, перший заступник керівника Сєвєродонецької місцевої прокуратури у 2020 році звертався до Господарського суду Луганської області з позовною заявою в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах: 1.Новоайдарської районної державної адміністрації Луганської області та 2.Північно-східного офісу Держаудитслужби до 1.Відділу освіти Новоайдарської районної державної адміністрації та 2.Товариства з обмеженою відповідальністю "УКР ГАЗ РЕСУРС", в якій просив:

- визнати недійсною додаткову угоду від 07.09.2018 № 2 до договору постачання природного газу від 21.02.2018 № 9, укладену між Відділом освіти Новоайдарської районної державної адміністрації та Товариством з обмеженою відповідальністю "УКР ГАЗ РЕСУРС";

- визнати недійсною додаткову угоду від 24.09.2018 № 3 до договору постачання природного газу від 21.02.2018 № 9, укладену між Відділом освіти Новоайдарської районної державної адміністрації та Товариством з обмеженою відповідальністю "УКР ГАЗ РЕСУРС";

- визнати недійсною додаткову угоду від 27.09.2018 № 4 до договору постачання природного газу від 21.02.2018 № 9, укладену між Відділом освіти Новоайдарської районної державної адміністрації та Товариством з обмеженою відповідальністю "УКР ГАЗ РЕСУРС";

- визнати недійсною додаткову угоду від 19.10.2018 № 5 до договору постачання природного газу від 21.02.2018 № 9, укладену між Відділом освіти Новоайдарської районної державної адміністрації та Товариством з обмеженою відповідальністю "УКР ГАЗ РЕСУРС";

- стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "УКР ГАЗ РЕСУРС" на користь Відділу освіти Новоайдарської районної державної адміністрації безпідставно надмірно сплачені бюджетні кошти в сумі 438 190 грн 18 коп.

Позовні вимоги були обґрунтовані тим, що при укладенні оспорюваних додаткових угод до договору постачання природного газу порушено приписи п. 2 ч. 4 ст. 36 Закону України "Про публічні закупівлі", а саме, необґрунтовано збільшено ціну природного газу за відсутності документального підтвердження коливання ціни цього товару на ринку, що є підставою для визнання додаткових угод недійсними на підставі ст. 215 ЦК України.

Крім того, в результаті укладення відповідачами додаткових угод з порушенням вимог законодавства збільшено ціну на природний газ, з бюджету безпідставно і у надмірній сумі сплачено ІІ відповідачу грошові кошти в розмірі 438 190 грн 18 коп. Позовні вимоги в частині стягнення з ІІ відповідача на користь І відповідача грошових коштів були обґрунтовані положеннями ст. 1212 ЦК України.

Рішенням Господарського суду Луганської області від 03.08.2021 у справі № 913/698/20 позовні вимоги задоволено частково.

Стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю "УКР ГАЗ РЕСУРС" на користь Відділу освіти Новоайдарської районної державної адміністрації грошові кошти в розмірі 438 190 грн 18 коп. на підставі ч. 1 ст. 670 ЦК України.

У задоволенні позовних вимог про визнання недійсними додаткових угод №№ 2-5 відмовлено, у зв`язку з неналежним способом захисту прав, оскільки нікчемний правочин в силу приписів ч. 1 ст. 37 Закону України "Про закупівлі" є недійсним.

Постановою Східного апеляційного господарського суду від 13.12.2021 рішення Господарського суду Луганської області від 03.08.2021 у справі № 913/698/20 скасовано в частині задоволення позовних вимог про стягнення 438 190 грн 18 коп., оскільки застосування наслідків нікчемного правочину на користь І відповідача Відділу освіти Новоайдарської районної державної адміністрації (тобто стягнення грошових коштів на користь особи, яка визначена прокурором як один з відповідачів у справі) не відповідає положенням ГПК України. Ухвалено в цій частині нове рішення, яким відмовлено у задоволені позовних вимог про стягнення 438 190 грн 18 коп. В іншій частині рішення Господарського суду Луганської області від 03.08.2021 у справі № 913/698/20 залишено без змін.

Відповідно до ст. 75 ГПК України обставини, встановлені рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Преюдиціальність обов`язковість обставин, установлених судовим рішенням, що набрало законної сили в одній справі для суду при розгляді інших справ. Преюдиціально встановлені факти не підлягають доказуванню, оскільки їх істинність вже встановлено у рішенні чи вироку і немає необхідності встановлювати їх знову, тобто піддавати сумніву істинність і стабільність судового акта, який вступив в законну силу. Суть преюдиції полягає в неприпустимості повторного розгляду судом одного й того ж питання між тими ж сторонами.

Правила про преюдицію спрямовані не лише на заборону перегляду фактів і правовідносин, які встановлені в судовому акті, що вступив в законну силу. Вони також сприяють додержанню процесуальної економії в новому процесі. У випадку преюдиціального установлення певних обставин особам, які беруть участь у справі (за умови, що вони брали участь у справі при винесенні преюдиціального рішення), не доводиться витрачати час на збирання, витребування і подання доказів, а суду - на їх дослідження і оцінку. Усі ці дії вже здійснювалися у попередньому процесі, і їхнє повторення було б не лише недоцільним, але й неприпустимим з точки зору процесуальної економії.

Суд звертає увагу на те, що ІІ позивач у справі Відділ освіти Новоайдарської районної державної адміністрації та відповідач у справі Товариство з обмеженою відповідальністю "УКР ГАЗ РЕСУРС" були відповідачами у справі № 913/698/20, в межах якої був встановлений факт нікчемності укладених додаткових угод №№ 2-5 до договору постачання природного газу від 21.02.2018 № 9, тому рішення Господарського суду Луганської області від 03.08.2021 та постанова Східного апеляційного господарського суду від 13.12.2021 у справі № 913/698/20 мають преюдиціальне значення.

Враховуючи вищевикладене, обставини, пов`язані з нікчемністю укладених між Відділом освіти Новоайдарської районної державної адміністрації та Товариством з обмеженою відповідальністю "УКР ГАЗ РЕСУРС" додаткових угод №№ 2-5 до договору постачання природного газу від 21.02.2018 № 9, не доводяться знову, оскільки вже встановлені рішенням суду в господарській справі № 913/698/20.

Надаючи правову кваліфікацію викладеним обставинам справи, з урахуванням фактичних та правових підстав позовних вимог, суд виходить з наступного.

Відповідно до ст. 12 Закону України "Про ринок природного газу" постачання природного газу здійснюється відповідно до договору, за яким постачальник зобов`язується поставити споживачеві природний газ належної якості та кількості у порядку, передбаченому договором, а споживач зобов`язується оплатити вартість прийнятого природного газу в розмірі, строки та порядку, передбачених договором. Права та обов`язки постачальників і споживачів визначаються цим Законом, Цивільним та Господарським кодексами України, правилами постачання природного газу, іншими нормативно-правовими актами, а також договором постачання природного газу.

За приписами ч. 2 ст. 712 ЦК України до договору постачання застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін. Аналогічна норма міститься у ст. 265 ГК України.

Відповідно до ст. 655 ЦК України за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов`язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов`язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.

У статті 669 ЦК України визначено, що кількість товару, що продається, встановлюється у договорі купівлі-продажу у відповідних одиницях виміру або грошовому вираженні.

Згідно з ч. 1 ст. 670 ЦК України якщо продавець передав покупцеві меншу кількість товару, ніж це встановлено договором купівлі-продажу, покупець має право вимагати передання кількості товару, якої не вистачає, або відмовитися від переданого товару та його оплати, а якщо він оплачений, - вимагати повернення сплаченої за нього грошової суми.

Обов`язок з повернення грошової суми, сплаченої за кількість товару, який не був поставлений покупцеві, врегульований нормами Глави 54 ЦК України "Купівля-продаж".

Нікчемність додаткових угод №№ 2-5 означає, що зобов`язання сторін регулюються договором постачання природного газу від 21.02.2018 № 9 з урахуванням змін, внесених додатковою угодою № 1.

Відділ освіти Новоайдарської районної державної адміністрації відповідно до ціни газу, зазначеної у додатковій угоді від 02.04.2018 № 1, повинен був сплатити за поставлений природний газ обсягом 155,95 тис.куб.м. кошти у розмірі 1 488 230 грн 85 коп., натомість в результаті укладення додаткових угод №№ 2-5, за якими поставка природного газу здійснювалась за завищеною ціною, сплатив 1 926 421 грн 10 коп., а отже отримана Товариством з обмеженою відповідальністю "УКР ГАЗ РЕСУРС" оплата за товар, який так і не був поставлений продавцем, в заявленому прокурором розмірі 438 190 грн 25 коп. підлягає стягненню з відповідача на підставі ч. 1 ст. 670 ЦК України.

Частиною 4 ст. 236 ГПК України визначено, що при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

При вирішенні даного спору судом враховано, що аналогічної правової позиції дотримується Верховний Суд у складі Великої Палати у постанові від 18.06.2021 у справі № 927/491/19 з розгляду подібних правовідносин.

Враховуючи викладене, позовні вимоги керівника Щастинської окружної прокуратури про стягнення з відповідача грошових коштів в розмірі 438 190 грн 25 коп. є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 129 ГПК України судовий збір в сумі 6 572 грн 85 коп. за подання позову покладається на відповідача.

У судовому засіданні відповідно до ст. 240 ГПК України проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Крім того, суд вважає за необхідне зазначити, що з урахуванням Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженого Законом України від 24.02.2022 № 2102-IX (зі змінами, внесеними Указом від 14.03.2022 № 133/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", затвердженим Законом України від 15.03.2022 № 2119-IX, Указом від 18.04.2022 № 259/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", затвердженим Законом України від 21.04.2022 № 2212-IX, Указом від 17.05.2022 № 341/2022, затвердженим Законом України від 22.05.2022 № 2263-IX, Указом від 12.08.2022 № 573/2022, затвердженим Законом України від 15.08.2022 № 2500-ІХ, Указом від 07.11.2022 № 757/2022, затвердженим Законом України від 16.11.2022 № 2738- ІХ), дане рішення прийнято в межах розумних строків.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 129, 233, 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

в и р і ш и в:

1.Позовні вимоги керівника Щастинської окружної прокуратури в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах: 1.Щастинської районної ради Луганської області та 2.Відділу освіти Новоайдарської районної державної адміністрації до Товариства з обмеженою відповідальністю "УКР ГАЗ РЕСУРС", за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивачів Щастинської районної державної адміністрації Луганської області про застосування наслідків недійсності нікчемних додаткових угод до договору про закупівлю товару та стягнення 438 190 грн 25 коп. задовольнити у повному обсязі.

2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "УКР ГАЗ РЕСУРС", місцезнаходження: вул. Новокостянтинівська, будинок 13/10, офіс 201, м. Київ, 04080, ідентифікаційний код 41427817 на користь Відділу освіти Новоайдарської районної державної адміністрації, місцезнаходження: вул. Дружби, будинок 3, смт. Новоайдар, Луганська область, 93500, ідентифікаційний код 02142075 грошові кошти в розмірі 438 190 грн 25 коп., видати наказ після набрання рішенням законної сили.

3.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "УКР ГАЗ РЕСУРС", місцезнаходження: вул. Новокостянтинівська, будинок 13/10, офіс 201, м. Київ, 04080, ідентифікаційний код 41427817 на користь Луганської обласної прокуратури, місцезнаходження: вул. Богдана Ліщини, будинок 27, м. Сєвєродонецьк, Луганська область, 93400, ідентифікаційний код 02909921 судовий збір в сумі 6 572 грн 85 коп., видати наказ після набрання рішенням законної сили.

4.Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закритті апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції у строки, передбачені ст. 256 ГПК України, та порядку, визначеному ст. 257 ГПК України.

5.Повне рішення складено 19.12.2022.

Суддя Андрій СЕКІРСЬКИЙ

Дата ухвалення рішення13.12.2022
Оприлюднено20.12.2022
Номер документу107920504
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —913/44/22

Ухвала від 15.05.2023

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Баранець О.М.

Постанова від 03.04.2023

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Істоміна Олена Аркадіївна

Ухвала від 27.02.2023

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Істоміна Олена Аркадіївна

Ухвала від 09.01.2023

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Істоміна Олена Аркадіївна

Рішення від 13.12.2022

Господарське

Господарський суд Луганської області

Секірський А.В.

Ухвала від 09.12.2022

Господарське

Господарський суд Луганської області

Секірський А.В.

Ухвала від 22.11.2022

Господарське

Господарський суд Луганської області

Секірський А.В.

Ухвала від 25.10.2022

Господарське

Господарський суд Луганської області

Секірський А.В.

Ухвала від 05.10.2022

Господарське

Господарський суд Луганської області

Секірський А.В.

Ухвала від 08.06.2022

Господарське

Господарський суд Луганської області

Секірський А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні