Постанова
від 21.12.2022 по справі 280/528/19
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 грудня 2022 року

м. Київ

справа № 280/528/19

адміністративне провадження № К/9901/1197/20

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого судді - Бучик А.Ю.,

суддів: Берназюка Я.О., Мороз Л.Л.,

розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 25.06.2019 (головуючий суддя: Кисель Р.В.) та постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 23.10.2019 (колегія суддів у складі: Білак С.В. Шальєвої В.А., Малиш Н.І.) у справі за позовом ОСОБА_1 до Департаменту екології та природних ресурсів Запорізької обласної державної адміністрації, третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю «Ленд Дівелопмент» про визнання протиправним та скасування висновку,

В С Т А Н О В И В:

Позивач ОСОБА_1 (далі - позивач) звернулася до суду з позовом до Департаменту екології та природних ресурсів Запорізької обласної державної адміністрації, третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю "Ленд Дівелопмент" про визнання протиправним та скасування висновку з оцінки впливу на довкілля №1951/02.1-22/04.3 від 20.11.2018, виданого відповідачем щодо планованої діяльності ТОВ "Ленд Дівелопмент".

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначила, що при проведенні процедури оцінки впливу на довкілля щодо планованої діяльності ТОВ "Ленд Дівелопмент" не враховані інтереси громадськості, передача земельних ділянок в оренду ТОВ "Ленд Дівелопмент" відбувалась з порушенням законодавства, оцінка впливу на довкілля була проведена передчасно, тобто до складання та затвердження проектної документації будівництва торгово-розважального комплексу. При підготовці звіту і висновку неправомірно не враховані деякі аспекти, а саме: не враховано, що здійснення планованої діяльності буде відбуватись на місці "парку Яланського", а також не зазначено, що ця територія є "історичним ареалом". Вважає, що оскаржуваний висновок та проведена з порушеннями процедура оцінки впливу на довкілля планової діяльності ТОВ "Ленд Дівелопмент" порушують її конституційні права.

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 25.06.2019, залишеним без змін постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 23.10.2019, в задоволенні позову відмовлено.

Не погодившись з указаними судовими рішеннями, позивачка подала касаційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права, просить їх скасувати та ухвалити нове про задоволення позову в повному обсязі.

Касаційну скаргу, серед іншого, обґрунтовано тим, що судами не враховано доводи позивача щодо порушення процедури здійснення оцінки впливу на довкілля, не враховано результати участі громадськості, що є підставами для скасування висновку з оцінки впливу на довкілля.

У запереченні на касаційну скаргу третя особа - ТОВ «Ленд Дівелопмент» просила касаційну скаргу залишити без задоволення, а судові рішення без змін.

Від відповідача відзив на адресу суду не надходив.

Ухвалою Верховного Суду від 15.01.2020 відкрито касаційне провадження за вказаною скаргою.

У зв`язку з відсутністю клопотань від усіх учасників справи про розгляд справи за їх участю, справа розглядається в порядку письмового провадження.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, колегія суддів встановила наступне.

Як установлено судами попередніх інстанцій, на підставі договорів оренди від 03.03.2009 Запорізькою міською радою ТОВ «Ленд Дівелопмент» передані в строкове платне користування земельні ділянки площею 1,1322 га та 2,5856 га для розташування багатофункціонального торгово-розважального комплексу, який знаходиться: м. Запоріжжя, перехрещення вул. Сорок років Радянської України (на теперішній час - вул. Незалежної України) та вул. Лермонтова. Зазначені договори укладені відповідно до рішення Запорізької міської ради №62/131 від 24.12.2008.

Відповідність законодавству рішення Запорізької міської ради №62/131 від 24.12.2008 "Про передачу в оренду ТОВ "Ленд Дівелопмент" земельних ділянок на перехрещенні вул. Сорок років Рад. України та вул. Лермонтова для розташування багатофункціонального торгово-розважального комплексу" підтверджено рішеннями Запорізького господарського суду в справі №5009/1157/12 від 25.04.2012 та в справі №5009/1156/12 від 17.05.2012, які набрали законної сили.

Вказаними судовими рішеннями встановлено, що рішенням Запорізької міської ради №29/152 від 27.12.2006 ТОВ "Ленд Дівелопмент": надано дозвіл на підготовку матеріалів погодження місця розташування підземного багатофункціонального торгово-розважального комплексу та реконструкції існуючих скверів біля цирку та скверу ім. 50 річчя СРСР на перетинанні вул. Сорок Років Радянської України та вул. Лермонтова; затверджено ТОВ "Ленд Дівелопмент" матеріали погодження місця розташування підземного багатофункціонального торгово-розважального комплексу та реконструкції існуючих скверів біля цирку та скверу ім. 50 річчя СРСР на перетинанні вул. Сорок Років Радянської України та вул. Лермонтова; дозволено вести його проектування та реконструкцію існуючих скверів протягом одного року на земельних ділянках загальною орієнтовною площею 4,0395 га в межах згідно з планом.

Крім того, вказаним рішенням зобов`язано ТОВ "Ленд Дівелопмент" замовити акт резервування земельної ділянки в Запорізькому міському управлінні земельних ресурсів, що буде діяти на час розробки проектно-кошторисної документації; проектом будівництва передбачити виконання умов, викладених у висновках служб міста, які погодили місце розташування об`єкта, а також максимально зберегти зелені насадження та провести рекультивацію земельної ділянки.

Державним управлінням охорони навколишнього природного середовища в Запорізькій області надано висновок №6746/11/14 від 26.12.2006 про погодження ТОВ "Ленд Дівелопмент" місця розташування підземного багатофункціонального торгово-розважального комплексу та благоустрою території на перетинанні вул. 40 років Радянської України та вул. Лермонтова в Орджонікідзевському районі міста на умовах резервування під проектування на 1 рік.

Рішенням №42 від 29.08.2007 Запорізькою міською радою внесені зміни до містобудівної документації щодо розміщення багатофункціонального комплексу громадського призначення з організацією міської площі по вул. 40 років Радянської України/вул. Лермонтова з подальшою реконструкцією та відтворенням існуючого скверу, організацією підземної торгово-розважальної зони.

Рішенням Запорізької міської ради №46/12 від 30.07.2008 внесені зміни до рішення Запорізької міської ради № 42 від 29.08.2007, а саме - виключено з п.1 слово "існуючого", та доповнено рішення, зокрема, пунктом 2 наступного змісту: "Змінити категорію земель з земель рекреаційного призначення на землі житлової та громадської забудови і вид угідь з інших відкритих земель, зелені насадження загального користування на землі комерційного використання на земельних ділянках загальною площею 3,5694га по вул. Сорок Років Рад. України/ вул. Лермонтова в м. Запоріжжі, в межах згідно з планом, що додається".

22.09.2008 Управління з питань екології Запорізької міської ради листом №01-07/114 "Про надання висновку на відведення земельної ділянки" повідомило ТОВ "Ленд Дівелопмент", що не заперечує проти відведення земельної ділянки на умовах оренди строком на 10 років згідно з чинним законодавством для розташування багатофункціонального торгово-розважального комплексу на перехрещенні вул. Лермонтова та вул. 40 років Радянської України за низки викладених Управлінням умов.

Згідно з витягом з протоколу №61 чергового засідання постійної комісії по екології Запорізької міської ради від 17.09.2008 по третьому питанню порядку денного комісією було погоджено відведення земельної ділянки ТОВ "Ленд Дівелопмент" для будівництва багатофункціонального торгово-розважального комплексу на території існуючих скверів біля цирку та скверу ім. 50-річчя СРСР на перехрещенні вул. Лермонтова та вул. 40 років Радянської України.

Висновками Управління Держкомзему у місті Запоріжжя Запорізької області від 16.12.2008 №01-02/8286и, Головного управління архітектури та містобудування Запорізької міської ради №3613 від 23.05.2008, Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Запорізькій області №5504/11/09 від 16.02.2008, Державного закладу "Запорізька міська санітарно-епідеміологічна станція Запорізької області" №02/577 від 17.04.2008, Запорізької обласної інспекції по охороні пам`яток історії та культури №434 від 14.04.2008, ДП "Запорізький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" №2152 від 11.08.2008 погоджено ТОВ "Ленд Дівелопмент" проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок для розташування багатофункціонального торгово-розважального комплексу.

Протоколом №372/3 від 16.12.2008 року головним архітектором м. Запоріжжя вирішено узгодити архітектурно-будівельну частину проекту розташування підземно-наземного багатофункціонального торгово-розважального комплексу з організацією міської площі по вул. 40 років Радянської України / вул. Лермонтова.

Вище зазначені рішення набрали законної сили.

Рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради №157 від 13.04.2018 "Про видалення зелених насаджень на перехрещенні вул. Незалежної України та вул. Лермонтова" третій особі надано дозвіл на будівництво багатофункціонального торгово-розважального комплексу на перехрещенні вул. Незалежної України та вул. Лермонтова: в межах відведеної земельної ділянки згідно з договором оренди землі від 03.03.2009 (кадастровий номер: 2310100000:05:009:0349) видалення 409 (чотириста дев`яти) дерев (в тому числі пересаджування 3 (трьох) дерев), 17879,0 кв. м газону, а також пересаджування 1806 (тисяча вісімсот шести) кущів, згідно з Актом обстеження зелених насаджень, що підлягають видаленню від 30.03.2018 № 103 з визначеною їх відновною вартістю у сумі 2282638,14 грн. (два мільйони двісті вісімдесят дві тисячі шістсот тридцять вісім гривень 14 копійок); в межах відведеної земельної ділянки згідно з договором оренди землі від 03.03.2009 року (кадастровий номер: 2310100000:05:009:0327) видалення 157 (ста п`ятдесяти семи) дерев (в тому числі пересаджування 30 (тридцяти) дерев), 6569,0 кв. м газону, а також пересаджування 4 (чотирьох) кущів, згідно з Актом обстеження зелених насаджень, що підлягають видаленню від 30.03.2018 року № 104 з визначеною їх відновною вартістю у сумі 812953,68 грн. (вісімсот дванадцять тисяч дев`ятсот п`ятдесят три гривні 68 копійок).

Згідно з платіжними дорученням №104 та №105 від 13.04.2018 третя особа перерахувала до місцевого бюджету вартість зелених насаджень, що підлягають видаленню згідно рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради від 13.04.2018 №157, у розмірі 2282638,14 грн. та 812953,68 грн. відповідно.

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 25.05.2018 в справі №808/1398/18 встановлено, що рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради №157 від 13.04.2018 "Про видалення зелених насаджень на перехрещенні вул. Незалежної України та вул. Лермонтова" є законним, обґрунтованим та прийнятим у відповідності до вимог чинного законодавства України.

11.06.2018 в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля було розміщене повідомлення третьої особи про планову діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, зареєстроване за № 201867935/1993, розміщене за посиланням: http://eia.menr.gov.ua/uploads/documents/935/reports/1ced53e8864144106c00a8544be4457b.pdf. Зазначене повідомлення також було оприлюднено в газетах "Теленеделя" №25 від 13.06.2018 року та "КП" в Україні. Запорізький випуск" №83 від 14.06.2018 року. У пункті 9 зазначеного повідомлення третя особа зазначила, що планова діяльність належить до другої категорії видів планованої діяльності та об`єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля, а саме пункт 10 частини 3 статті 3 Закону України "Про оцінку впливу на довкілля": будівництво житлових кварталів (комплексів багатоквартирних житлових будинків) та торговельних чи розважальних комплексів поза межами населених пунктів на площі 1,5 гектара і більше або в межах населених пунктів, якщо не передбачено їх підключення до централізованого водопостачання та/або водовідведення; будівництво кінотеатрів з більш як 6 екранами; будівництво (облаштування) автостоянок на площі не менш як 1 гектар і більш як на 100 паркомісць.

У червні-липні 2018 року відповідачу надійшли 89 звернень громадян, звернення ГО "Запорізька правозахисна ліга "Універсал" із зауваженнями та пропозиціями до планової діяльності третьої особи, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, розміщені за посиланням: http://eia.menr.gov.ua/uploads/documents/935/reports/622c81472b2866 dd7dbaf34d8b20145c.pdf.

10.10.2018 в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля був розміщений звіт з оцінки впливу на довкілля зареєстрований за № 201867935/5045, розміщений за посиланням: http://eia.menr.gov.ua/uploads/documents/935/reports/7f4f24fbda388d373 6c3c3bc854e1ec4.pdf.

10.10.2018 в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля було розміщене оголошення про початок громадських обговорень звіту з оцінки впливу на довкілля за №201867935/5051, розміщене за посиланням: http://eia.menr.gov.ua/uploads/ documents/935/reports/d9f60b5cbe83e4e75a68baadfa129388.pdf та зазначене оголошення було надруковане в газетах "Теленеделя" від 10.10.2018 №42 та "КП" в Україні. Запорізький випуск" від 11.10.2018 №149.

Відповідно до зазначеного оголошення громадські слухання призначено на 29.10.2018 о 10 год. 00 хв. у ТОВ "Будинок культури "ЗАЗ", за адресою: м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 9.

20.11.2018 відповідачем складено висновок з оцінки впливу на довкілля №1951/02.1-22/04.3 від 20.11.2018, який розміщений в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля за посиланням http://eia.menr.gov.ua/uploads/documents/935/reports/044381 c5195fc937cdb48c426d7f0913.pdf

До Висновку доданий звіт про громадське обговорення планової діяльності щодо будівництва торгівельно-розважального комплексу на перехресті вул. Незалежної України та вул. Лермонтова у Вознесенівському районі м. Запоріжжя від 20.11.2018 року №1951-1/02.1-22/04.3, зареєстрований в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля за № 201867935/6122 та розміщений за посиланням http://eia.menr.gov.ua/uploads/documents/935/reports/c233b2e14b3fcb684360260a91904534.pdf.

До звіту про громадське обговорення було додано, крім іншого, протокол громадських слухань щодо оцінки впливу на довкілля будівництва торговельно-розважального комплексу на перехресті вул. Незалежної України та вул. Лермонтова у Вознесенівському районі м. Запоріжжя від 29.10.2018, відповідно до якого на громадських слуханнях були присутні 55 осіб.

Вважаючи, що процедура оцінки впливу на довкілля планової діяльності ТОВ «Ленд Дівелопмент» проведена з порушенням, а оскаржуваний висновок порушує її конституційні права, зокрема, право на безпечне для життя і здоров`я довкілля, позивач звернулась до суду із даним позовом.

Відмовляючи у задоволенні позову, суди попередніх інстанцій виходили з того, що оскаржуваний висновок та проведена процедура не містять ознак порушення законодавства, чинного на момент виникнення спірних правовідносин, а також те, що цей висновок не спричиняє порушень індивідуально виражених прав або свобод Позивача.

Верховний Суд, враховуючи доводи та вимоги касаційної скарги, на підставі встановлених фактичних обставин справи, перевіривши правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права, виходить з наступного.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Закон України "Про оцінку впливу на довкілля" від 23.05.2017 № 2059-VIII (далі - Закон № 2059-VIII ) встановлює правові та організаційні засади оцінки впливу на довкілля, спрямованої на запобігання шкоді довкіллю, забезпечення екологічної безпеки, охорони довкілля, раціонального використання і відтворення природних ресурсів, у процесі прийняття рішень про провадження господарської діяльності, яка може мати значний вплив на довкілля, з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Так, відповідно до положень статті 4 указаного Закону, у процесі оцінки впливу на довкілля забезпечується своєчасне, адекватне та ефективне інформування громадськості.

Повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, оголошення про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля, інформація про висновок з оцінки впливу на довкілля та рішення про провадження планованої діяльності (із зазначенням органу, номера та дати їх прийняття) оприлюднюються шляхом розміщення на офіційному веб-сайті в мережі Інтернет уповноваженого територіального органу, а у випадках, визначених частинами третьою і четвертою статті 5 цього Закону, - на офіційному веб-сайті уповноваженого центрального органу із зазначенням дати офіційного оприлюднення документа.

Опублікування інформації в друкованих засобах масової інформації, розміщення на дошках оголошень та виготовлення копій для їх фізичного розміщення з метою ознайомлення громадськості забезпечує суб`єкт господарювання. Суб`єкт господарювання одночасно з поданням звіту з оцінки впливу на довкілля подає уповноваженому територіальному органу, а у випадках, визначених частинами третьою і четвертою статті 5 цього Закону, - уповноваженому центральному органу відомості, що підтверджують факт та дату опублікування, розміщення або оприлюднення в інший спосіб повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, та оголошення про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля. Уповноважений орган перевіряє та вносить зазначену інформацію до звіту про громадське обговорення.

Уповноважений центральний орган веде Єдиний реєстр з оцінки впливу на довкілля. Інформація, внесена до Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля, є відкритою, вільний доступ до неї забезпечується через мережу Інтернет. Порядок ведення Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля визначається Кабінетом Міністрів України.

Судами встановлено своєчасне, належне та ефективне інформування громадськості щодо процедури оцінки впливу на довкілля.

Судами достовірно встановлено, що зауважень чи пропозицій щодо змісту звіту з оцінки впливу на довкілля, а не стосовно планованої діяльності третьої особи, не надходило.

Відповідно до ч. 6 ст. 7 Закону України "Про оцінку впливу на довкілля" у разі ненадання зауважень та пропозицій протягом визначеного строку вважається, що зауваження та пропозиції відсутні.

Так, висновок з оцінки впливу на довкілля, інші рішення, дії чи бездіяльність органів державної влади або органів місцевого самоврядування у процесі здійснення оцінки впливу на довкілля можуть бути оскаржені будь-якою фізичною чи юридичною особою в судовому порядку.

Порушення процедури здійснення оцінки впливу на довкілля, безпідставне та необґрунтоване неврахування чи неналежне врахування результатів участі громадськості, інші порушення законодавства у сфері оцінки впливу на довкілля є підставами для скасування висновку з оцінки впливу на довкілля та рішення про провадження планованої діяльності в судовому порядку (ст. 12 Закону № 2059-VIII).

Однак судами не отримано беззаперечних доказів, що свідчать про порушення процедури здійснення оцінки впливу на довкілля.

Крім того, в матеріалах справи відсутні докази того, що позивач безпосередньо надавала зауваження та пропозиції до планованої діяльності третьої особи, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, що залишились неврахованими.

Також установлено, що в період громадських обговорень зауважень та пропозицій щодо обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, від громадськості не надходило, а пропозиції та зауваження, які надійшли відповідачу, були проаналізовані та включені до звіту з оцінки впливу на довкілля, тобто враховані, частково враховані, проте з аргументованих підстав відхилені.

При цьому судами вірно зазначено, що оскаржуваний висновок самостійно, без наявності іншої, передбаченої законодавством документації, не дає право на проведення будь - яких робіт на земельній ділянці.

Щодо доводів позивача про здійснення планованої діяльності на території рекреаційної зони.

Відповідно до статті 3 Земельного Кодексу України (далі - ЗК України) земельні відносини регулюються Конституцією України , цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Згідно положень статті 20 Земельного кодексу України віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень.

Зміна цільового призначення земель проводиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування, вилучення (викуп) земель і затверджують проекти землеустрою або приймають рішення про створення об`єктів природоохоронного та історико-культурного призначення.

Рішенням від 30.07.2008 № 46/12 Запорізька міська рада відповідно до встановленої законодавством компетенції визначила, що на земельних ділянках площею 3,5694 га по вул. Незалежної України (колишня вулиця 40 років Радянської України) / вул. Лермонтова в м. Запоріжжі, мають розташовуватись саме громадські будівлі і споруди.

В подальшому Запорізька міська рада надала в оренду ТОВ "Ленд Дівелопмент" земельні ділянки площею 2,5856 га та 1,1322 га, які знаходяться за адресою: м. Запоріжжя, перехрещення вул. Незалежної України та вул. Лермонтова згідно договорів оренди землі від 03.03.2009 з цільовим призначенням "для розташування багатофункціонального торгово-розважального комплексу" (правомірність договорів оренди землі вже встановлювалась судовими рішеннями, зазначеними вище).

При цьому судами попередніх інстанцій достовірно встановлено, що згідно витягів з Державного земельного кадастру про земельні ділянки від 16.11.2017, земельні ділянки за категорією належать до земель житлової та громадської забудови, за використанням - для розташування багатофункціонального торгово-розважального комплексу.

Доказів щодо визнання протиправними чи скасування рішень органів місцевого самоврядування про зміну цільового призначення орендованих третьою особою земельних ділянок, про визнання протиправними чи скасування рішень органів місцевого самоврядування про внесення змін до генерального плану м. Запоріжжя, яким спірні земельні ділянки віднесені до громадсько-ділової зони загальноміського значення, а не до рекреаційної зони матеріали справи не містять.

Щодо доводів позивача про порушення права на безпечне для життя і здоров`я довкілля.

Судами попередніх інстанцій установлено, що позивачем не надано жодних доказів того, що планована діяльність ТОВ "Ленд Дівелопмент" щодо будівництва багатофункціонального торгово-розважального комплексу на земельних ділянках площею 2,5856 га та 1,1322 га, які знаходяться за адресою: м.Запоріжжя, перехрещення вул. Незалежної України та вул. Лермонтова, порушує її право на безпечне для життя і здоров`я довкілля.

Тому Верховний Суд погоджується, що в ході судового розгляду не знайшли свого підтвердження посилання позивача про перевищення гранично-допустимих концентрацій шкідливих речовин у повітрі, джерелом яких не є безпосередньо ТОВ "Ленд Дівелопмент", та які утворюються через відсутність зелених насаджень, як і не підтверджено порушення прав позивача, зокрема екологічних.

За таких обставин, Верховний Суд вважає, що суди попередніх інстанцій обґрунтовано дійшли висновку щодо відсутності підстав для задоволення позовних вимог.

Не дають підстав для скасування рішень судів попередніх інстанцій також інші, зазначені у касаційній скарзі, аргументи позивача, позаяк вони не применшують і не змінюють основних правових висновків та мотивів судів, а зводяться лише до переоцінки судових рішень.

Суд також звертає увагу на те, що здійснюючи судочинство Європейський суд з прав людини в рішенні від 18 липня 2006 р. у справі "Проніна проти України" зазначив, що за змістом пункту 1 статті 6 Конвенції суди зобов`язані обґрунтувати свої рішення, проте це не може сприйматись як вимога давати детальну відповідь на кожен довод. Межі цього обов`язку можуть бути різними залежно від характеру ухвалюваного рішення (CASE OF Svetlana Vladimirovna PRONINA against Ukraine (Application no. 63566/00).

Відповідно до частини першої статті 350 КАС України (в редакції до набрання чинності змінами, внесеними Законом України від 15.01.2020 № 460-IX) суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили неправильного застосування норм матеріального права або порушень норм процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

Керуючись ст.ст. 345, 349, 350, 355, 356, 359 КАС України, Верховний Суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Касаційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.

Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 25.06.2019 та постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 23.10.2019 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною та оскарженню не підлягає.

Головуючий А.Ю. Бучик

Судді Я.О. Берназюк

Л.Л. Мороз

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення21.12.2022
Оприлюднено22.12.2022
Номер документу107984240
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу охорони навколишнього природного середовища, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —280/528/19

Постанова від 21.12.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 19.12.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 15.01.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Постанова від 23.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Постанова від 23.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 09.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 07.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 12.08.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 12.08.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 08.07.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Кисіль Роман Валерійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні