Справа № 420/25523/21
У Х В А Л А
22 грудня 2022 року м.Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Білостоцький О.В., розглянувши матеріали адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю «Трі-буд» до Державної служби України з безпеки на транспорті, Південного міжрегіонального управління Укртранзбезпеки про визнання протиправними та скасування постанов, -
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «Трі-Буд» до Державної служби України з безпеки на транспорті, Південного міжрегіонального управління Укртранзбезпеки, в якому позивач просить суд:
- визнати протиправною та скасувати постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №312358 від 27.09.2021 року, винесену Південним міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки, якою накладено на ТОВ «Трі-Буд» штраф у розмірі 17000,00 грн.
- визнати протиправною та скасувати постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №312359 від 27.09.2021 року, винесену Південним міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки, якою накладено на ТОВ «Трі-Буд» штраф у розмірі 1700,00 грн.
Ухвалою суду від 07.02.2022 року адміністративну справу №420/25523/21 судом було прийнято до розгляду, у справі було відкрито спрощене позовне провадження без виклику сторін за наявними у справі матеріалами в порядку ч.5 ст.262 КАС України. Відповідачу запропоновано в 15-денний строк з дня отримання ухвали надати відзив на адміністративний позов.
Під час розгляду справи від представника Південного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки надійшло клопотання про заміну неналежного відповідача в адміністративній справі №420/25523/21, а саме замінити Південне міжрегіонального управління Укртрансбезпеки на Відділ державного нагляду (контролю) в Одеській області.
В обґрунтування заявленого клопотання відповідач зазначив, що наказом №1046 від 30.12.2021 року «Про введення в дію структури та штатного розпису Державної служби України з безпеки на транспорті», Південне міжрегіональне управління Укртрансбезпеки припиняє існування, а його правонаступником є Відділ державного нагляду (контролю) у Одеській області.
Суд з даного приводу зазначає наступне.
Відповідно до п. 4 ч. 5 ст. 160 КАС України у позовній заяві зазначається зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів.
Згідно з пунктом 9 частини першої статті 4 КАС України, відповідач - суб`єкт владних повноважень, а у випадках, визначених законом й інші особи, до яких звернена вимога позивача.
Відповідно до ч. 3 ст. 48 КАС України, якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача.
Згідно з ч. 4 ст. 48 КАС України, якщо позивач не згоден на заміну відповідача іншою особою, суд може залучити цю особу як другого відповідача. У разі відмови у задоволенні позову до такого відповідача понесені позивачем витрати відносяться на рахунок держави.
Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 02.12.2021 року №1579-р «Про оптимізацію діяльності територіальних органів Державної служби з безпеки на транспорті» вирішено погодитися з пропозицією Міністерства інфраструктури щодо утворення територіальних органів Державної служби з безпеки на транспорті як структурних підрозділів апарату Служби, реорганізувавши шляхом поділу відповідні міжрегіональні територіальні органи зазначеної Служби за переліком згідно з додатком. Державній службі з безпеки на транспорті в установленому порядку забезпечити здійснення заходів, пов`язаних з виконанням пункту 1 цього розпорядження. Установлено, що міжрегіональні територіальні органи Державної служби з безпеки на транспорті, які реорганізуються, продовжують здійснювати свої повноваження до передачі таких повноважень територіальним органам, що утворюються.
Згідно додатку до розпорядження Кабінету Міністрів України від 02.12.2021 року №1579-р, реорганізується Південне міжрегіональне управління Укртрансбезпеки та утворюється Відділ державного нагляду (контролю) в Одеській області.
Разом з тим, згідно з п. 3 розпорядження Кабінету Міністрів України від 02.12.2021 року №1579-р «Про оптимізацію діяльності територіальних органів Державної служби з безпеки на транспорті» міжрегіональні територіальні органи Державної служби з безпеки на транспорті, які реорганізуються, продовжують здійснювати свої повноваження до передачі таких повноважень територіальним органам, що утворюються.
Наказом від 30.12.2021 року №1046 «Про введення в дію структури та штатного розпису Державної служби України з безпеки на транспорті» введено в дію з 31.12.2021 року структуру Державної служби України з безпеки на транспорті.
Водночас, суд зауважує, що у поданій заяві про заміну відповідача не зазначено жодних доводів та не надано доказів на підтвердження обставин щодо передачі повноважень територіальним органом Укртрансбезпеки, який реорганізується, а саме Південним міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки, територіальному органу Укртрансбезпеки, який утворюється, зокрема, Відділу державного нагляду (контролю) в Одеській області, а також доказів ліквідації Південного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки, про яке вказує відповідач.
Крім того, суд наголошує, що Південне міжрегіональне управління Укртрансбезпеки не можна вважати неналежним відповідачем у розумінні ч.3 ст.48 КАС України, оскільки саме вказаний орган прийняв оскаржувані постанови.
Також суд зауважує, що жодних позовних вимог зобов`язального характеру, які б були пов`язані із необхідністю здійснення Відділом державного нагляду (контролю) в Одеській області наданих йому функцій, позивач не заявляє, а просить суд лише скасувати рішення, яке було прийнято Південним міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки.
За викладених обставин, суд доходить висновку про відсутність правових підстав для заміни відповідача у цій справі з Південного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки на Відділ державного нагляду (контролю) в Одеській області.
Відповідно до ч. 2 ст. 241 КАС України процедурні питання, пов`язані з рухом справи в суді першої інстанції, клопотання та заяви осіб, які беруть участь у справі, питання про відкладення розгляду справи, оголошення перерви, зупинення або закриття провадження у справі, залишення заяви без розгляду, а також в інших випадках, передбачених цим Кодексом, вирішуються судом шляхом постановлення ухвал.
Керуючись приписами ст.ст. 5-11, 42, 43, 49, 241, 243, 248, 256, 257, 258, 262, 294 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
У задоволенні клопотання Південного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки про заміну неналежного відповідача в адміністративній справі №420/25523/21 відмовити.
Ухвала суду набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 256 КАС України.
Ухвала окремо від остаточного рішення суду не оскаржується.
Головуючий суддяБілостоцький О.В.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.12.2022 |
Оприлюднено | 26.12.2022 |
Номер документу | 108009690 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Білостоцький О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні