Рішення
від 22.12.2022 по справі 200/372/22
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 грудня 2022 року Справа№200/372/22

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Загацької Т.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом приватного підприємства ПАСАЖИР (ідентифікаційний код: 32036195; 84122, Донецька область, м.Слов`янськ, вул. Шевченко, буд. 22, офіс 202) до Департаменту розвитку базових галузей промисловості Донецької облдержадміністрації (Конкурсний комітет щодо проведення пасажирів на приміському та міжміському внутрішньообласному автобусному маршруті загального користування Донецької області) (ідентифікаційний код: 38144140; 84306, Донецька область, м. Краматорськ, вул. Олекси Тихого, буд. 6), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача товариство з обмеженою відповідальністю Север-авто (ідентифікаційний код: 30354146; 84100, Донецька область, м.Слов`янськ, вул. Торгова, буд.60) про визнання протиправним і скасування протокольного рішення і зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

Приватне підприємство ПАСАЖИР звернулось до суду з адміністративним позовом до Департаменту розвитку базових галузей промисловості Донецької облдержадміністрації (Конкурсний комітет щодо проведення пасажирів на приміському та міжміському внутрішньообласному автобусному маршруті загального користування Донецької області), третя особа товариство з обмеженою відповідальністю Север-авто, з вимогами:

- визнати протиправним та скасувати протокольне рішення конкурсного комітету Департаменту розвитку базових галузей промисловості Донецької облдержадміністрації від №213/73 від 21.12.2021 в частині не допуску до участі у конкурсі №73 перевізника-претендента приватного підприємства ПАСАЖИР до участі у конкурсі №73 з перевезення пасажирів на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, що проходять територією двох або більше громад та не виходять за межи Донецької області на 43 окремих об`єктах;

- визнати протиправним та скасувати наказ Департаменту розвитку базових галузей промисловості Донецької облдержадміністрації від 22.12.2021 №104-21 од в частині не допуску приватного підприємства ПАСАЖИР до участі у конкурсі №73 за об`єктами конкурсу 25+, 26+, 27 та в частині визнання результатів конкурсу №73 за об`єктом конкурсу 25+;

- зобов`язати Департамент розвитку базових галузей промисловості Донецької облдержадміністрації вчинити дії щодо проведення повторного відкритого конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, що проходять територією двох або більше громад та не виходять за межи Донецької області на 43 окремих об`єктах за об`єктами конкурсу 25+, 26+, 27.

Ухвалою суду від 17.01.2022 прийнято до розгляду позовну заяву та відкрито провадження в адміністративній справі №200/372/22.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Департаментом розвитку базових галузей промисловості Донецької обласної державної адміністрації 03.11.2021 року на сайті установи розміщено оголошення про відкритий конкурс №73 з перевезення пасажирів на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, що проходять територією двох або більше громад та не виходять за межи Донецької області на 43 окремих об`єктах. Приватне підприємство "ПАСАЖИР" виявило бажання брати участь у відкритому конкурсі та подало відповідний пакет документів для участі за об`єктом конкурсу 25+, 26+, 27. Відповідно до витягу із протоколу №213/73 від 21 грудня 2021 року про голосування щодо надання пропозиції організатору перевезень не допустити до участі у конкурсі №73 після опрацювання документів конверту з позначкою №1 перевізника-претендента ПП «ПАСАЖИР» вирішено не допустити позивача до конкурсу через не проведення обов`язкового технічного контролю автобусів за переліком (що є обов`язком перевізника) та автобуси за переліком не є транспортними засобами провадження господарської діяльності підприємця, як ліцензіата згідно ліцензійного реєстру.

Відповідно до наказу Департаменту розвитку базових галузей промисловості Донецької облдержадміністрації від 22.12.2021 №104-21од визнано перелік недопущених претендентів та перевізників - претендентів переможців конкурсу №73. За об`єктом конкурсу 25+ переможцем визнано - ТОВ «Север-Авто» код ЄДРПОУ 30354146, з яким укладено договір про організацію перевезень пасажирів №1-73/21 від 23.12.2021.

Листом Департаменту розвитку базових галузей промисловості Донецької облдержадміністрації від 29.12.2021, на адвокатський запит, повідомлено, що за об`єктом конкурсу 26+, 27 переможця не визначено, що також вбачається з витягу із протоколу №213/73.

Позивач вказує, що положеннями Закону України «Про автомобільний транспорт» та Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 року №1081, не передбачено такої підстави для недопущення до участі в конкурсі перевізника-претендента, як не проведення обов`язкового технічного контролю автобусів за переліком (що є обов`язком перевізника) та автобуси за переліком не є транспортними засобами провадження господарської діяльності підприємця, як ліцензіата згідно ліцензійного реєстру (відомості про транспортні засоби в єдиному реєстрі Укратрансбезпеки).

Позивач вважає, що приписами ст. 34 Закону України Про автомобільний транспорт вказано, що автомобільний перевізник повинен забезпечувати контроль технічного і санітарного стану транспортних засобів перед виїздом на маршрут. Враховуючи вказане, позивач має обов`язок технічного контролю автобусів перед виїздом на маршрут, а не перед участю в конкурсі.

Також зазначає, що позивачем для участі у конкурсі було надані свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів, що передбачає ліцензіатом використовувати автобуси під час провадження господарської діяльності. Натомість, недопущення позивача до участі у конкурсі з підстав відсутності відомостей про транспортні засоби в єдиному реєстрі Укратрансбезпеки є вихід суб`єкта владних повноважне за їх межи повноважень, оскільки законом не передбачено обов`язкова наявність таких відомостей для участі у конкурсі, а позивач у відповідності до ст.45 Закону України «Про автомобільний транспорт» повинен надати для участі у конкурсі відомості про автобуси, які будуть використовуватися на автобусному маршруті з зазначенням підстав для їх використання перевізником.

Позивач не погоджується із зазначеними рішеннями та вважає їх незаконними, необґрунтованими та такими, що підлягають скасуванню.

Від Департаменту розвитку базових галузей промисловості Донецької облдержадміністрації (Конкурсний комітет щодо проведення пасажирів на приміському та міжміському внутрішньообласному автобусному маршруті загального користування Донецької області) до суду надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого відповідач позовні вимоги не визнав у повному обсязі, в задоволенні позову просив відмовити, зазначивши, що згідно з абзацом другим пункту 14 порядку №1081 для підготовки про відповідність технічного стану автобусів претендента умовам перевезень та відповідності претендента вимогам нормативно-правових актів у сфері безпеки дорожнього руху організатор не менш як за дев`ять днів до дати проведення конкурсу надсилає список перевізників-претендентів на відповідний конкурс до Національної поліції та територіального органу з надання сервісних послуг МВС. Керуючись даним порядком відповідачем було здійснено запит до Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Донецькій області. Листом від 14 грудня 2021 року № 31/57919 РСЦ МВС в Донецькій області повідомив, що на автобусах ПАЗ 4234д/н НОМЕР_1 , д/н НОМЕР_2 , д/н НОМЕР_3 , ПАЗ 32054 д/н НОМЕР_4 , д/н НОМЕР_5 , д/н НОМЕР_6 , д/н НОМЕР_7 , д/н НОМЕР_8 , д/н НОМЕР_9 , д/н НОМЕР_10 , д/н НОМЕР_11 , НОМЕР_12 не проведено обов`язкового технічного контролю. Таким чином, відповідач вважає твердження позивача щодо обов`язку технічного контролю автобусів перед виїздом на маршрут, а не перед участю у конкурсі, не відповідає дійсності.

Щодо ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів відповідач вказує, що згідно ліцензійного реєстру (відомості про транспортні засоби в єдиному реєстрі Укртрансбезпеки) автобуси позивача, що подавались до участі у конкурсі: ПАЗ 4234, д/н НОМЕР_1 , 2007 року випуску, д/н НОМЕР_2 , 2007 рік випуску, д/н НОМЕР_3 , 2005 рік випуску, ПАЗ 32054 д/н НОМЕР_4 , 2008 рік випуску, д/н НОМЕР_6 , 2008 рік випуску, д/н НОМЕР_7 , 2008 рік випуску, д/н НОМЕР_8 , 2008 рік випуску, д/н НОМЕР_13 , 2008 рік випуску, д/н НОМЕР_12 , 2008 рік випуску, д/н НОМЕР_10 2008 рік випуску, не є транспортними засобами провадження господарської діяльності підприємця, як ліцензіата, а отже такі транспортні засоби не можуть бути допущенні до перевезень відповідно до пп. 6 п 16 Ліцензійних умов.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача товариство з обмеженою відповідальністю Север-авто надало на адресу суду пояснення в яких вказує, що повністю підтримує позицію відповідача по цій адміністративній справі.

Ухвалою від 28.01.2022 судом було відкрито провадження в адміністративній справі та призначено підготовче засідання на 22.02.2022.

Протокольною ухвалою від 22.02.2022 судом відкладено підготовче засідання на 15.03.2022.

Ухвалою суду від 30.06.2022 відкладено розгляд справи № 200/372/22; продовжено строк розгляду справи №200/372/22; запропоновано учасникам справи подати до суду заяви про розгляд справи в їхній відсутності за наявними у справі матеріалами в порядку письмового провадження.

Ухвалою суду від 07.12.2022 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті в порядку письмового провадження.

Дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступне.

Приватне підприємство «ПАСАЖИР» (ідентифікаційний код: 32036195; 84122, Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Шевченко, буд. 22, офіс 202) зареєстроване в якості юридичної особи 04.07.2022 р., надає послуги з 81.29 Інші види діяльності із прибирання 86.90 Інша діяльність у сфері охорони здоров`я 47.30 Роздрібна торгівля пальним 49.31 Пасажирський наземний транспорт міського та приміського сполучення 73.11 Рекламні агентства.

Департаментом розвитку базових галузей промисловості Донецької обласної державної адміністрації 03.11.2021 року на сайті установи розміщено оголошення про відкритий конкурс №73 з перевезення пасажирів на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, що проходять територією двох або більше громад та не виходять за межи Донецької області на 43 окремих об`єктах. Приватне підприємство "ПАСАЖИР" виявило бажання брати участь у відкритому конкурсі та подало відповідний пакет документів для участі за об`єктом конкурсу 25+, 26+, 27.

Відповідно до витягу із протоколу №213/73 від 21 грудня 2021 року про голосування щодо надання пропозиції організатору перевезень не допустити до участі у конкурсі №73 після опрацювання документів конверту з позначкою №1 перевізника-претендента ПП «ПАСАЖИР» вирішено не допустити позивача до конкурсу через не проведення обов`язкового технічного контролю автобусів за переліком, та автобуси за переліком не є транспортними засобами провадження господарської діяльності підприємця, як ліцензіата згідно ліцензійного реєстру (відомості про транспортні засоби в єдиному реєстрі Укратрансбезпеки).

Відповідно до наказу Департаменту розвитку базових галузей промисловості Донецької облдержадміністрації від 22.12.2021№104-21од визнано перелік недопущених претендентів та перевізників - претендентів переможців конкурсу №73. За об`єктом конкурсу 25+ переможцем визнано - ТОВ «Север-Авто» код ЄДРПОУ: 30354146 з яким укладено договір про організацію перевезень пасажирів №1-73/21 від 23.12.2021.

Листом Департаменту розвитку базових галузей промисловості Донецької облдержадміністрації від 29.12.2021, на адвокатський запит, повідомлено, що за об`єктом конкурсу 26+, 27 переможця не визначено, що також вбачається з витягу із протоколу №213/73.

До матеріалів справи відповідачем також додано Лист із додатком на 5 аркушах від 14 грудня 2021 року № 31/57919 РСЦ МВС в Донецькій області з якого вбачається, що на автобусах ПАЗ 4234д/н НОМЕР_1 , д/н НОМЕР_2 , д/н НОМЕР_3 , ПАЗ 32054 д/н НОМЕР_4 , д/н НОМЕР_5 , д/н НОМЕР_6 , д/н НОМЕР_7 , д/н НОМЕР_8 , д/н НОМЕР_9 , д/н НОМЕР_10 , д/н НОМЕР_11 , НОМЕР_12 не проведено обов`язкового технічного контролю.

Проаналізувавши матеріали справи та пояснення представників сторін та 3-ї особи, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є необґрунтованими та не підлягають до задоволення з таких підстав.

Згідно ст. 44 Закону України "Про автомобільний транспорт" від 05.04.2001 р. №2344-III організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

Для підготовки та проведення конкурсу органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування утворюють конкурсний комітет, до складу якого входять представники відповідних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та територіальних органів Національної поліції, а також громадських організацій у сфері автомобільного транспорту.

До конкурсного комітету не можуть входити представники суб`єктів господарювання - автомобільних перевізників, які є учасниками конкурсу або які діють на ринку перевезень пасажирів і можуть впливати на прийняття рішень комітету.

Для організації забезпечення і підготовки матеріалів для проведення засідань конкурсного комітету органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування на конкурсних умовах за договором залучають підприємство (організацію), що має фахівців та досвід роботи не менше трьох років з питань організації пасажирських перевезень. Конкурс проводиться із залученням представників відповідних органів виконавчої влади, а також представників громадських організацій. Залучене для проведення засідань конкурсного комітету підприємство (організація) готує матеріали щодо умов конкурсу, паспортів автобусних маршрутів, аналізу одержаних пропозицій та їх оцінки, договорів з переможцями конкурсу та інші матеріали.

Порядок проведення конкурсів визначає Кабінет Міністрів України.

Згідно ст. 45 Закону №2344-III у конкурсі на визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування можуть брати участь автомобільні перевізники, які мають ліцензію на той вид послуг, що виносять на конкурс, на законних підставах використовують у достатній кількості сертифіковані автобуси відповідного класу, відповідають вимогам, викладеним у статті 34 цього Закону.

До участі в конкурсі не допускаються автомобільні перевізники, які:

визнані банкрутами або щодо яких порушено справу про банкрутство чи ліквідацію як суб`єкта господарювання;

подали до участі в конкурсі документи, що містять недостовірну інформацію;

не відповідають вимогам статті 34 цього Закону;

передбачають використовувати на маршрутах автобуси, переобладнані з вантажних транспортних засобів.

Згідно ст.46 Закону №2344-III для участі в конкурсі на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування автомобільний перевізник подає конкурсному комітету такі документи:

заяву претендента встановленого зразка із зазначенням автобусного маршруту загального користування, на якому має намір

працювати претендент;

відомості за підписом суб`єкта господарювання про автобуси, які будуть використовуватися на автобусному маршруті з зазначенням підстав для їх використання перевізником;

відомості про додаткові умови обслуговування маршруту;

документ, що підтверджує внесення плати за участь у конкурсі.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування не менш як за дев`ять днів до дня проведення конкурсу забезпечують інформування відповідних підрозділів Національної поліції про перевізників-претендентів, які подали документи на конкурс.

Порядок інформування затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту, за погодженням з Міністерством внутрішніх справ України.

Фінансування проведення конкурсу здійснюється органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування за рахунок коштів, внесених претендентами як плату за участь у конкурсі, а також за рахунок власних коштів.

Згідно ст. 34 Закону №2344-III автомобільний перевізник повинен:

виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів;

утримувати транспортні засоби в належному технічному і санітарному стані та забезпечувати їх зберігання відповідно до вимог статті 21 цього Закону;

забезпечувати контроль технічного і санітарного стану транспортних засобів перед виїздом на маршрут;

забезпечувати проведення медичного контролю стану здоров`я водіїв;

організувати проведення періодичного навчання водіїв методам надання домедичної допомоги потерпілим від дорожньо-транспортних пригод;

забезпечувати умови праці та відпочинку водіїв згідно з вимогами законодавства;

забезпечувати проведення стажування та інструктажу водіїв у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту;

забезпечувати безпеку дорожнього руху;

забезпечувати водіїв відповідною документацією на перевезення пасажирів.

Порядок проведення конкурсів з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 р. №1081.

Згідно п. 1 Порядку №1081 він визначає процедуру підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування і є обов`язковим для виконання органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами (організаціями), залученими на договірних умовах для організації забезпечення проведення конкурсів, конкурсними комітетами та автомобільними перевізниками.

Згідно п. 4 Порядку №1081 організатором на автобусному маршруті загального користування є: Укртрансбезпека - на міжміському і приміському маршрутах, які виходять за межі території області (міжобласний маршрут).

Згідно .п 8 Порядку №1081 рішення про переможця конкурсу приймається конкурсним комітетом. Рішення конкурсного комітету обов`язкове для виконання організатором, крім випадків, передбачених пунктом 54 цього Порядку.

Згідно п. 10 Порядку №1081 організатор затверджує умови конкурсу, в тому числі обов`язкові, відповідно до статті 44 Закону України "Про автомобільний транспорт".

Згідно п. 12 Порядку №1081 конкурсний комітет приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі автомобільного перевізника, який: 1) подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію; 3) не відповідає вимогам статті 34 Закону України "Про автомобільний транспорт".

Згідно п. 14 Порядку №1081 у разі коли організатор залучає робочий орган, на нього покладаються функції з підготовки матеріалів щодо умов конкурсу, паспортів автобусних маршрутів, аналізу одержаних пропозицій та їх оцінки, договорів з переможцями конкурсу та інших матеріалів.

Для підготовки інформації про відповідність технічного стану автобусів претендента умовам перевезень та відповідність претендента вимогам нормативно-правових актів у сфері безпеки дорожнього руху організатор не менш як за дев`ять робочих днів до дати проведення конкурсу надсилає список перевізників-претендентів на відповідний конкурс до Національної поліції та територіального органу з надання сервісних послуг МВС.

Згідно п. 15 Порядку №1081 робочий орган визначається на конкурсних засадах відповідно до вимог Закону України "Про автомобільний транспорт".

Згідно п. 29 Порядку №1081 для участі у конкурсі автомобільний перевізник подає на кожний об`єкт конкурсу окремо заяву за формою, визначеною згідно з додатками 1 або 2, і такі документи: 2) нотаріально завірену копію ліцензії на право надання послуг з перевезень пасажирів (може подаватися в одному примірнику, якщо перевізник-претендент бере участь у кількох конкурсах, які проводяться на одному засіданні); 3) перелік транспортних засобів, які пропонуються до використання на автобусному маршруті, із зазначенням марки, моделі, пасажиромісткості (з відміткою "з місцем водія/без місця водія"), VIN-коду транспортного засобу, державного номерного знака, року випуску транспортного засобу; 4) копії ліцензійних карток на кожний автобус, який пропонується до використання на автобусному маршруті; 5) документ, що підтверджує внесення плати за участь у конкурсі, із зазначенням дати проведення конкурсу; 6) копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів або тимчасових реєстраційних талонів автобусів, що пропонуються до використання на маршруті; 7) копію документа, що підтверджує проведення процедури санації (за умови проведення санації); 8) перелік транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями, які пропонуються для роботи на автобусному маршруті, або письмова інформація про їх відсутність; 9) анкету відповідно до пункту 32 цього Порядку; 10) копія штатного розпису, податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) за останні повні два квартали.

Комплектність поданих документів перевіряє в міру їх надходження організатор.

Згідно п. 32 Порядку №1081 до заяви автомобільного перевізника додається анкета за формою згідно з додатком 5, в якій передбачаються питання, що будуть враховані під час перевірки достовірності відомостей, що містяться у документах для участі у конкурсі, та під час підрахунків за бальною системою оцінки пропозицій перевізників-претендентів.

Щодо недопуску позивача до участі у конкурсі суд зазначає наступне.

Згідно п. 12 Порядку №1081 конкурсний комітет приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі автомобільного перевізника, який: 1) подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію; 3) не відповідає вимогам статті 34 Закону України "Про автомобільний транспорт".

Пунктом 29 Порядку №1081 встановлено, що для участі у конкурсі перевізник-претендент подає окремо щодо кожного об`єкта конкурсу документи, визначені статтею 46 Закону України «Про автомобільний транспорт», за формою згідно з додатками 1-4, в тому числі відомості про автобуси, які будуть використовуватися на автобусному маршруті.

Згідно з абз. 2 п. 14 Порядку № 1081, для підготовки інформації про відповідність технічного стану автобусів претендента умовам перевезень та відповідність претендента вимогам нормативно-правових актів у сфері безпеки дорожнього руху організатор не менш як за дев`ять робочих днів до дати проведення конкурсу надсилає список перевізників-претендентів на відповідний конкурс до Національної поліції та територіального органу з надання сервісних послуг МВС.

У свою чергу, п. 37 Порядку № 1081 передбачає, що достовірність інформації, викладеної у заяві та документах, визначених п. 29 Порядку № 1081, перевіряється організатором та/або робочим органом не пізніше ніж за два дні до дати проведення конкурсу.

Як вбачається з Протоколу № 213/73 засідання конкурсного комітету щодо проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, що проходять територією двох або більше територіальних громад та не виходять за межі Донецької області, позивачем було заявлено до участі у конкурсі автобуси ПАЗ 4234 д.н.з.: НОМЕР_1 , НОМЕР_2 , НОМЕР_3 ; ПАЗ 32054 д.н.з.: НОМЕР_4 , НОМЕР_14 , НОМЕР_6 , НОМЕР_7 , НОМЕР_8 , НОМЕР_13 , НОМЕР_10 , НОМЕР_11 , НОМЕР_12 , які не пройшли обов`язковий технічний огляд, що свідчить про порушення положень Порядку проведення обов`язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів, затвердженого постановою КМУ №137 від 30.01.2012.

Листом від 14 грудня 2021 року № 31/57919 РСЦ МВС в Донецькій області повідомив відповідача, що на автобусах ПАЗ 4234д/н НОМЕР_1 , д/н НОМЕР_2 , д/н НОМЕР_3 , ПАЗ 32054 д/н НОМЕР_4 , д/н НОМЕР_5 , д/н НОМЕР_6 , д/н НОМЕР_7 , д/н НОМЕР_8 , д/н НОМЕР_9 , д/н НОМЕР_10 , д/н НОМЕР_11 , НОМЕР_12 не проведено обов`язкового технічного контролю.

Статтею 22 Закону України «Про дорожній рух» визначено, що технічне обслуговування і ремонт транспортних засобів та їх складових виконується з метою підтримання їх у належному стані та забезпечення встановлених виробником технічних характеристик під час використання, зберігання або утримання протягом періоду експлуатації.

Вимоги до власників (користувачів) автобусів, що використовуються для перевезення пасажирів на комерційній основі, їх посадових осіб, забезпечувати та допускати до участі у перевезеннях пасажирів сертифіковані транспортні засоби, належного технічного стану, що відповідають правилам дорожнього руху.

Наведені вище вимоги, з урахуванням приписів ст. 12 Закону України «Про дорожній рух» є загальними, потребують постійного додержання та виконання, не передбачають жодних передумов з їх не дотримання та не містять виключення, а від так, спростовують твердження позивача, що його обов`язок технічного контролю транспортних засобів виникає перед виїздом на маршрут, а не участю у конкурсі.

Щодо порушення позивачем Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, затверджених Постановою КМУ № 1001 від 02.12.2015 р.

Так, відповідно до п.п. 6 п. 16 вищезгаданих Ліцензійних умов, позивач, як перевізник та ліцензіат, зобов`язаний допускати до перевезень транспортні засоби: які відповідають вимогам пункту 27 цих Ліцензійних умов та інформацію про які подано органу ліцензування у відомостях про власні, орендовані, надані ліцензіату в кредит або лізинг транспортні засоби;

Перевірка технічного стану, технічне обслуговування та ремонт яких проведено з дотриманням вимог пунктів 22 і 23 цих Ліцензійних умов.

З наведеного вище, вбачається обов`язок позивача підтримувати в актуальному стані та своєчасно подавати до органу ліцензування - Державної служби України з безпеки на транспорті відомості відносно транспортних засобів безпосередньо задіяних під час провадження господарської діяльності з зазначенням підстав такого користування.

Позивачем матеріалів справи не надано жодного належного доказу, яким обґрунтовувалися заявлені позовні вимоги відносно протиправної поведінки відповідача та спростовувалися факти не проходження т/з ПАЗ 4234 д.н.з.: НОМЕР_1 , НОМЕР_2 , НОМЕР_3 ; ПАЗ 32054 д.н.з.: НОМЕР_4 , НОМЕР_14 , НОМЕР_6 , НОМЕР_7 , НОМЕР_8 , НОМЕР_13 , НОМЕР_10 , НОМЕР_11 , НОМЕР_12 обов`язкового технічного контролю на момент проведення конкурсу та подачі документів для участі у ньому.

Підставою для висновку про подання позивачем для участі в конкурсі документів, що містять недостовірну інформацію, стала інформація про те, що на момент проведення конкурсу транспортні засоби позивача не пройшли обов`язків технічний контроль та в ліцензійну базу Укртрансбезпеки не внесені.

Достовірність інформації, викладеної у заяві та документах, визначених пунктом 29 цього Порядку, покладено на організатора та/або робочий орган згідно п. 37 Порядку. Також питання, що будуть враховані під час перевірки достовірності відомостей, що містяться у документах для участі у конкурсі, передбачені у Додатку 5 (анкета) згідно п. 32 Порядку.

Згідно ст. 29 Закону України "Про дорожній рух" до участі у дорожньому русі допускаються транспортні засоби, конструкція і технічний стан яких відповідають вимогам діючих в Україні правил, нормативів і стандартів, що мають сертифікат на відповідність цим вимогам, укомплектовані у встановленому порядку, а у разі, якщо транспортний засіб згідно з цим Законом підлягає обов`язковому технічному контролю, пройшов такий контроль.

Згідно п. 3 Порядку проведення обов`язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.01.2012 р. № 137, періодичність проходження обов`язкового технічного контролю становить: для автобусів та спеціалізованих транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, незалежно від строку експлуатації - двічі на рік.

Згідно п. 16 Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 р. №1388, за бажанням власника транспортного засобу - фізичної особи надати право керування таким засобом іншій фізичній особі чи за бажанням фізичної або юридичної особи, якій власник транспортного засобу передав у встановленому порядку право користування і (або) розпорядження транспортними засобами, сервісний центр МВС видає за зверненням такого власника тимчасовий реєстраційний талон на строк, зазначений у його заяві, або документах, які підтверджують право користування і (або) розпорядження транспортним засобом.

Згідно п.2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02.12.2015 р. № 1001, Єдина інформаційно-аналітична система - реєстр, функцією якого є збирання, накопичення, облік та надання інформації про засоби провадження діяльності, матеріально-технічну базу та персонал ліцензіата; засоби провадження діяльності - транспортні засоби здобувачів ліцензії, ліцензіатів, відповідно заявлені та такі, що використовуються для провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом.

Згідно п. 7, 16 Ліцензійних умов до заяви на отримання ліцензії, крім документів, передбачених статтею 11 Закону, додаються за підписом здобувача ліцензії або уповноваженої ним особи такі підтвердні документи: 2) відомості про власні, орендовані, надані ліцензіату в кредит або лізинг транспортні засоби за формою згідно з додатком 3 та завірені заявником копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів та тимчасових реєстраційних талонів, якщо передбачено їх оформлення.

Ліцензіат зобов`язаний: 2) повідомляти у письмовій або електронній (із застосуванням цифрового підпису) формі органу ліцензування про всі зміни даних (у тому числі розширення, звуження), зазначених у документах, що додавалися до заяви на отримання ліцензії, протягом не пізніше ніж одного місяця з дня настання таких змін.

Таким чином, той факт, що транспортні засоби, що подавались до участі у конкурсі: ПАЗ 4234, д/н НОМЕР_1 , 2007 року випуску, д/н НОМЕР_2 , 2007 рік випуску, д/н НОМЕР_3 , 2005 рік випуску, ПАЗ 32054 д/н НОМЕР_4 , 2008 рік випуску, д/н НОМЕР_6 , 2008 рік випуску, д/н НОМЕР_7 , 2008 рік випуску, д/н НОМЕР_8 , 2008 рік випуску, д/н НОМЕР_13 , 2008 рік випуску, д/н НОМЕР_12 , 2008 рік випуску, д/н НОМЕР_10 2008 рік випуску, не є транспортними засобами провадження господарської діяльності підприємця, як ліцензіата та мали бути внесенні до ліцензійної бази Укртрансбезпеки, що позивачем зроблено не було.

Вказані виявлені під час перевірки наданого позивачем пакету документів порушення згідно п. 12 Порядку №1081 цілком підпадають під визначення неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, що згідно вказаного положення є однією підставою для прийняття рішення про недопущення до участі в конкурсі автомобільного перевізника.

Суд не може погодитися з посиланням позивача на можливість проходження ОТК автомобілем після проходження конкурсу перед початком фактичного їх використання, оскільки транспортний засіб може ОТК не пройти, що після проведення конкурсу (і укладення договору на перевезення) призведе до неможливості виконання умов договору.

На думку суду, всі формальні та технічні вимоги щодо представлених на конкурс транспортних засобів мають бути дотримані станом на дату подачі документів для участі у конкурсі, а не після, і робота організатора конкурсу саме і полягає у тому, щоб дотримання цих вимог перевірити.

З врахуванням викладеного у суду відсутні підстави для висновку про прийняття оскаржуваного рішення на порушення відповідачем вказаних принципів, що є підставою для відмови в задоволенні позовних вимог.

Щодо строків розгляду адміністративного позову, суд зазначає наступне.

Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 Про введення воєнного стану в Україні, затвердженого Законом України від 24.02.2022 № 2102-ІХ, введено в Україні воєнний стан, який продовжує діяти станом на день розгляду справи.

Відповідно до ст. 12-2 Закону України Про правовий режим воєнного стану від 12 травня 2015 року № 389-VIII, в умовах правового режиму воєнного стану суди, органи та установи системи правосуддя діють виключно на підставі, в межах повноважень та в спосіб, визначені Конституцією України та законами України.

Донецький окружний адміністративний суд розташований в м.Слов`янськ Донецької області. У зв`язку з активізацією проведення бойових дій на території Донецької області та прилеглих областей, системних ракетних обстрілів населених пунктів області, у тому числі м.Слов`янськ, які здійснюються державою-агресором та створюють суттєву загрозу життю та здоров`ю людей, керівництво Донецької обласної державної адміністрації через засоби масової інформації закликало мешканців області евакуюватись до більш безпечних регіонів України.

Згідно п. 4 опублікованих 02.03.2022 року Радою суддів України Рекомендацій щодо роботи судів в умовах воєнного стану, судам України рекомендовано усіх доступних працівників, по можливості, перевести на дистанційну роботу.

В таких умовах керівництвом Донецького окружного адміністративного суду задля збереження життя та здоров`я працівників та відвідувачів суду прийнято рішення про подальшу організацію роботи установи в дистанційному режимі.

З огляду на викладене, судове рішення ухвалено за умови наявної можливості доступу судді до матеріалів адміністративної справи.

На підставі вищевикладеного, ст. 241-246, 255, 257-262, 293, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

В задоволенні позовних вимог приватного підприємства ПАСАЖИР (ідентифікаційний код: 32036195; 84122, Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Шевченко, буд. 22, офіс 202) до Департаменту розвитку базових галузей промисловості Донецької облдержадміністрації (Конкурсний комітет щодо проведення пасажирів на приміському та міжміському внутрішньообласному автобусному маршруті загального користування Донецької області) (ідентифікаційний код: 38144140; 84306, Донецька область, м. Краматорськ, вул. Олекси Тихого, буд. 6), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача товариство з обмеженою відповідальністю Север-авто (ідентифікаційний код: 30354146; 84100, Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Торгова, буд.60) про визнання протиправним і скасування протокольного рішення і зобов`язання вчинити певні дії, - відмовити.

Повне судове рішення складено 22.12.2022.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).

Суддя Т.В.Загацька

Дата ухвалення рішення22.12.2022
Оприлюднено26.12.2022
Номер документу108049942
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним і скасування протокольного рішення і зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —200/372/22

Рішення від 22.12.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Загацька Т.В.

Ухвала від 07.12.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Загацька Т.В.

Ухвала від 29.06.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Загацька Т.В.

Ухвала від 28.01.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Загацька Т.В.

Ухвала від 17.01.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Загацька Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні