Рішення
від 08.12.2022 по справі 300/1072/19
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"08" грудня 2022 р. справа № 300/1072/19

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Боршовського Т.І.,

за участю секретаря судового засідання Ілюк А.Р.,

представника відповідача Малишевої А.Є.,

представник позивача не з`явився,

представник третьої особи не з`явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду за правилами загального позовного провадження адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю АРКА

до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області,

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Дніпровська міська рада,

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0004871404 від 19.02.2019, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Арка (далі позивач, ТОВ Арка, платник податків) звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС в Дніпропетровській області (далі відповідач, ГУ ДПС в Дніпропетровській області, контролюючий орган), в якому просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0004871404 від 19.02.2019.

Позовні вимоги мотивовані тим, що при про проведенні розрахунків розміру орендної плати в податкових деклараціях за період з листопада 2016 по грудень 2018 ТОВ «Арка» врахувало коефіцієнт Кф. 2.5. За період з січня 2016 по жовтень 2016 позивачем застосовано коефіцієнт Кф. 0.5, оскільки згідно Порядку нормативно-грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 № 489 (далі Порядок № 489) лише з 01.01.2017 Кф. 2.5 застосовується для земель громадської забудови для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури. До 01.01.2017 при визначені Кф застосовуються норми чинного на той час Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого наказом Держкозему України, Мінагрополітики України, Мінбуду України, Української академії аграрних науквід 27.01.2006 № 18/15/21/11 (далі Порядок № 18/15/21/11), яким визначався коефіцієнт Кф. 0.5 відповідно до фактичного використання землі для будівництва поліфункціонального центру. Оскільки в листопаді позивач ввів в експлуатацію поліфункціональний комплекс АЗС з пунктом сервісного обслуговування водіїв та пасажирів і АГЗП, автмийкою, адмінбудинком з закладом громадського харчування по проспекту Газети «Правда» - вулиця Білостоцького (Амур-Нижньодніпровський район) в місті Дніпро, то й з 01.11.2016 було змінено функціональне призначення земельної ділянки на якій збудовано вказаний комплекс, відповідно змінено й коефіцієнт Кф з 0.5, який використовується для земель зайнятих поточним будівництвом, на 2.5 як для земель, які мають комерційне використання. Щодо застосування відповідачем при розрахунку грошових зобов`язань з плати за землю коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки земельної ділянки 1,89720602, який здобуто внаслідок врахування коефіцієнтів індексації за 2014, 2015 та 2016 роки, то такі дії контролюючого органу, на думку позивача, також є протиправними, оскільки коефіцієнт індексації застосовується кумулятивно, залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Водночас у Дніпропетровську з 01.01.2016 діє нова нормативна грошова оцінка земель міста, а тому лише з 01.01.2017 нормативна грошова оцінка земель могла бути проіндексована. Застосування до введеної з 01.01.2016 нормативної грошової оцінки земель міста Дніпро коефіцієнтів індексації з 01.01.2013, порушує принцип стабільності податкового законодавства, закріпленого в статті 4 Податкового кодексу України (далі ПК). Отже, спірне податкове повідомлення-рішення № 0004871404 від 19.02.2019, вказує представник позивача, є необгрунтованим та незаконним, а тому просить суд його скасувати.

Ухвалою від 22.05.2019 відкрито провадження в цій справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання у справі на 17.06.2019 о 13 год. 30 хв.

Ухвалою від 23.05.2019 судом виправлено описку в ухвалі суду від 22.05.2019, а саме в даті підготовчого засідання: з 17.06.2019 на 18.06.2019.

18.06.2019 від представників сторін через канцелярію Івано-Франківського окружного адміністративного суду надійшли клопотання про відкладення підготовчого судового засідання.

Судом відкладено судове засідання в підготовчому провадженні на 09.07.2019 о 14 год. 30 хв.

18.06.2021 через канцелярію Івано-Франківського окружного адміністративного суду надійшов відзив Головного управління ДПС в Дніпропетровській області на позовну заяву від 11.06.2019. Представник відповідача вказав, що відповідно до статті 286 ПК України підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру. Згідно пункту 289.1 статті 289 ПКУ України для визначення розміру земельного податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок. Позивач в деклараціях з плати за землю за податкові періоди 2016-2018 років здійснив розрахунок грошових зобов`язань з орендної плати за вказані звітні періоди за земельну ділянку, кадастровий номер 1210100000:01:032:0011, за даними витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку вказаної земельної ділянки, виданого Управлінням Держгеокадастру у м.Дніпропетровськ, від 26.01.2015 № 03-07/26015/17, в якому встановлено коефіцієнт Кф 0,50, та нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 01.01.2015 5024991,51 грн, який з 01.01.2016 вже не був чинним. Позивачем у вказаних деклараціях до розміру вказаної нормативної грошової оцінки земельної ділянки станом на 01.01.2015 застосовано коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель: за 2016 143,3%, за 2017 106%, за 2018 1%. Водночас контролюючим органом при донарахуванні позивачу грошових зобов`язань з орендної плати за період з 01.01.2016 по 30.09.2018 за земельну ділянку, кадастровий номер 1210100000:01:032:0011, взято до уваги витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, видані ГУ Декржгеокадастру у Дніпропетровській області, від 13.06.2018 за № 411/110618/03-07, та від 13.06.2018 за № 410/110618/03-07. Згідно вказаних витягів, коефіцієнт Кф 2.50, нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 01.01.2016 44463471,18 грн. (з урахуванням коефіцієнтів індексації нормативної грошової оцінки земель за 2013-2015 роки: 1; 1,249; 1,433), нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 01.01.2017 47131392,98 грн. (з урахуванням коефіцієнтів індексації нормативної грошової оцінки земель за 2013-2016 роки: 1; 1,249; 1,433; 1,6). ТОВ «АРКА» всупереч вимог пункту 286,2 статті 286 ПК України не отримало витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, кадастровий номер 1210100000:01:032:0011, станом на 01.01.2016, на 01.01.2017, на 01.01.2018, які мали бути надані контролюючому органу разом з податковими деклараціями в зв`язку з затвердженим нової нормативної грошової оцінки землі по місту. Представник відповідача вказує на те, що доводи позивача про застосування ним при розрахунку розміру орендної плати за період з листопада 2016 по грудень 2018 коефіцієнту Кф 2.5. не відповідають дійсності, оскільки всі розрахунки нормативної грошової оцінки земельної ділянки здійснено ТОВ «АРКА» з урахуванням базової вартості 1 кв.м. землі, затвердженої рішенням Дніпропетровської міської ради від 15.07.2015 № 4/65, а саме: 306,35 грн. із застосуванням коефіцієнтів індексації нормативної грошової оцінки земель: за 2016 143,3%, за 2017 106%, за 2018 1%. Отже, позивачем занижено задекларовані показники з плати на землю, внаслідок чого вказаним платником податків недоплачено в бюджет міста Дніпропетровська за період з 01.01.2016 по 31.12.2016 1333904,14 грн., за період з 01.01.2017 по 31.12.2017 1413941,79 грн., за період з 01.01.2018 по 30.09.2018 1060456,32 грн. Щодо доводів позивача про те, що контролюючим органом протиправно враховано індексацію нормативної грошової оцінки земельної ділянки, то представник відповідача звернула увагу суду на те, що рішенням Дніпропетровської міської ради від 15.07.2015 № 4/65 затверджено нормативну грошову оцінку земель міста Дніпропетровська, базовою вартістю 1 кв.м. землі 306,35 грн., яка визначено станом на 01.01.2013. Отже, витяг від 26.01.2015 № 03-07/26015/17 втратив чинність ще в 2015 році і не міг бути застосований при розрахунку сум орендної плати за 2016, 2017, січень-вересень 2018. Відповідач зіслався також в цій частині на висновки Верховного Суду, викладені в постанові від 28.05.2018 у справі № 804/773/16. Просить відмовити в задоволенні позову.

09.07.2019 суд оголосив перерву в підготовчому судовому засіданні до 23.07.2019 для надання можливості представнику позивача ознайомитись з відзивом на позов та підготовити заперечення на відзив.

15.07.2019 через канцелярію Івано-Франківського окружного адміністративного суду надійшла заяву представника позивача від 08.07.2019 про зупинення провадження у справі до набрання законної сили судовим рішенням у справі № 160/614/19.

23.07.2019 через канцелярію Івано-Франківського окружного адміністративного суду надійшли заперечення представника позивача на відзив на позов. Представник позивача зазначила, що застосування відповідачем коефіцієнтів індексації нормативної грошової оцінки земель за 2013-2017 роки є неправомірним. Додатково до доводів, викладених в позовній заяві щодо вказаного аргументу, представник позивача зіслалася на висновки Верховного Суду, викладені в постанові від 22.11.2018 у справі № 804/979/16. Просить позов задовольнити.

В підготовчому судовому засіданні 23.07.2019 судом оголошено перерву до 25.07.2019 (15 год. 00 хв.) у зв`язку з неявкою представника відповідача та для надання представнику позивача часу на підготовку додаткових пояснень до клопотання про зупинення провадження у справі.

24.07.2019 від представника позивача надійшли додаткові письмові пояснення підстав подання клопотання про зупинення провадження у справі.

Ухвалою від 25.07.2019 суд зупинив провадження у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю АРКА до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0004871404 від 19.02.2019 до набрання законної сили судовим рішенням в адміністративній справі № 160/614/19 за позовом ТОВ АРКА до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії.

28.10.2019 через канцелярію Івано-Франківського окружного адміністративного суду надійшло клопотання Дніпровської міської ради про залучення Дніпровської міської ради до участі у справі № 300/1072/19 як третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача.

08.09.2022 через канцелярію Івано-Франківського окружного адміністративного суду надійшло клопотання Головного управління ДПС у Дніпропетровській області № 44160/6/04-36-05-07-04 від 31.08.2022 про поновлення провадження у справі.

Також 08.09.2022 через канцелярію Івано-Франківського окружного адміністративного суду надійшла заява Головного управління ДПС у Дніпропетровській області № 20695/5/04-36-05-07-04 від 31.08.2022 про заміну відповідача: Головне управління ДФС у Дніпропетровській області на його правонаступника - Головне управління ДПС у Дніпропетровській області як відокремлений підрозділ (ідентифікаційний код ВП 44118658).

Суд призначив підготовче судове засідання в цій справі на 04.10.2022 о 13 год 30 хв.

Ухвалою від 27.09.2022 суд задовольнив клопотання представника відповідача про участь у судовому засіданні 04.10.2022 в режимі відеоконференції за допомогою сервісу EASYCON.

Ухвалою від 04.10.2022 суд поновив провадження у справі; замінив відповідача: Головне управління ДФС у Дніпропетровській області на його правонаступника - Головне управління ДПС у Дніпропетровській області; залучив до участі в справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Дніпровську міську раду, якій надано 10 днів на підготовку письмових пояснень у справі. Наступне підготовче судове засідання у справі призначено на 19.10.2022 о 15 год. 30 хв.

19.10.2022 від третьої особи надійшло клопотання про відкладення розгляду справи, оскільки тільки 19.10.2022 отримано судову повістку.

19.10.2022 судом відкладено підготовче судове засідання за клопотанням представника третьої особи на 08.11.2022 о 14 год. 00 хв.

Ухвалою від 19.10.2022 суд продовжив строк на підготовче провадження у справі до 08.11.2022.

04.11.2022 до суду надійшли письмові пояснення від третьої особи Дніпровської міської ради (том 2, а.с.85-92). Третя особа зазначила, що коефіцієнт Кф для земельної ділянки, що є об`єктом оподаткування, згідно витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, видані ГУ Декржгеокадастру у Дніпропетровській області, від 13.06.2018 за № 411/110618/03-07, та від 13.06.2018 за № 410/110618/03-07, становить 2.5. Отже, позивачем занижено задекларовані показники плати за землю за 2016, 2017 та січень-вересень 2018, оскільки при нарахуванні сум орендної плати за земельну ділянку з кадастровим номером 1210100000:01:032:0011, помилково застосував з 01.01.2016 по жовтень 2016 коефіцієнт функціонального використання ( Фк) 0.50 замість 2,50 та не врахував коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель за 2013-2017 роки під час розрахунку розміру орендної плати за 2016 (1; 1,249; 1,433), за 2017 (1; 1,249; 1,433, 1,6), січень-вересень 2018 (1; 1,249; 1,433, 1,6; 1). Щодо застосування коефіцієнтів індексації нормативної грошової оцінки земель за 2013-2017 роки, то третя особа також зіслалася на висновки Верховного Суду, викладені в постанові від 23.06.2022 у справі № 160/8668/19.

Ухвалою від 08.11.2022 суд відмовив в задоволенні клопотання представника третьої особи від 04.11.2022 про розгляд цієї справи в судовому засіданні 08.11.2022 в режимі відеоконференції в Центральному апеляційному господарському суді.

Ухвалою від 08.11.2022 суд закрив підготовче провадження у справі. Суд призначив розгляд справи по суті в судовому засіданні на 30.11.2022 о 10 год. 15 хв.

Ухвалою від 17.11.2022 суд задовольнив заяву представника третьої особи про розгляд справи в судовому засіданні 30.11.2022 в режимі відеоконференції.

В судовому засіданні 30.11.2022 суд відклав розгляд справи до 08.12.2022 (15 год. 00 хв.) в зв`язку з неможливістю представників позивача та відповідача взяти участь в судовому засіданні з технічних причин (відсутність інтернету та електроживлення).

08.12.2022 представником позивача через «Електронний суд» подано клопотання про розгляд справи без її участі в судовому засіданні.

Представник відповідача в судовому засіданні 08.12.2022 просила суд відмовити в задоволенні позову в цій справі з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву. Також представник відповідача просила суд взяти до уваги судові рішення у справі № 160/614/19, яким підтверджено правомірність дій контролюючого органу щодо застосування показників Державного земельного кадастру в частині коефіцієнтів індексації нормативної грошової оцінки землі при розрахунку розміру орендної плати для позивача.

Обставини справи, встановлені судом. Зміст спірних правовідносин:

02.09.2004 між Дніпропетровською міською радою та ТОВ "АРКА" укладено договір оренди землі, зареєстрований в реєстрі за № 6314 Приватним нотаріусом І.П. Літаш 12.10.2004. Даний договір було зареєстровано за № 5682 в книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі.

За змістом договору позивач приймає в строкове платне користування земельну ділянку, яка знаходиться за адресою: в районі просп. Газети "Правда" - вул. Білостоцького (Амур-Нижньодніпровський район) і зареєстрована в Державному реєстрі земель за кадастровим номером 1210100000:01:032:0011. Цільове використання земельної ділянки за цим договором (УКЦВЗ) 1.11.6 (інша комерційна діяльність). В оренду передавалась земельна ділянка, загальною площею 0,8728 га. Строк договору складав - 2 роки.

14.12.2006 між Дніпропетровською міською радою та ТОВ "АРКА" укладено договір оренди землі, відповідно до умов якого Дніпровська міська рада передає в строкове користування земельну ділянку, а ТОВ "АРКА" приймає в строкове платне користування земельну ділянку, яка знаходиться за адресою: в районі просп. Газети "Правда" - вул. Білостоцького (Амурн-Нижньодніпровськиий район) і зареєстрована в Державному реєстрі земель за кадровим номером 1210100000:01:032:0011).

Рішенням Дніпропетровської міської ради ХХІV скликання сесії від 02.06.2004 № 238/17 "Про передачу Товариству з обмеженою відповідальністю "АРКА", код ЄДРПОУ 332090928, земельної ділянки в районі просп. Газети "Правда" - вул. Білостоцького (Амур-Нижньодніпровський район) в оренду для будівництва поліфункціонального центру затверджено проект відведення земельної ділянки площею 0,8728 га (кадастровий номер 1210100000:01:032:0011), складений Міським комунальним підприємством "Земград", і передати її ТОВ "АРКА" в оренду строком на два роки для будівництва поліфункціонального центру в районі просп. Газети "Правда" - вул. Білостоцького, за рахунок земель, не переданих у власність або користування, код цільового використання землі (УКЦВЗ) 1.11.6 (інша комерційна діяльність). Визначено орендну плату за користування цією земельною ділянкою у розмірі земельного податку, який обчислюється відповідно до вимог чинного законодавства.

Рішенням Дніпропетровської міської ради V скликання сесії від 12.10.2006 № 295/5 "Про продовження строку дії договору оренди земельної ділянки від 12.10.2004, номер державної реєстрації 5682" вирішено продовжити строк дії договору оренди земельної ділянки від 12.10.2004, номер державної реєстрації 5682, який укладено на підставі рішення міської ради від 02.06.2004 № 238/17 "Про передачу Товариству з обмеженою відповідальністю "АРКА" код ЄДРПОУ 32090928, земельної ділянки в районі просп. Газети "Правда" - вул. Білостоцького (Амур-Нижньодніпровський район) в оренду для будівництва поліфункціонального центру" на три роки з моменту реєстрації договору оренди земельної ділянки.

04.02.2009 між Дніпропетровською міською радою та ТОВ "АРКА" укладено додатковий договір до оренди землі, яким визначено продовжити до 14.02.2015, термін дії договору оренди землі від 14.12.2006, посвідченого приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу Козіною А.В. 14.12.2006 за реєстровим номером 3711 (державна реєстрація від 14.02.2007 за № 040710400100), укладеного між Дніпропетровською міською радою та ТОВ "АРКА" на підставі рішень міської ради від 02.06.2004 № 238/17 "Про передачу Товариству з обмеженою відповідальністю "АРКА" - вул.Білостоцького (Амур-Нижньодніпровський) в оренду для будівництва полі функціонального центру", від 12.10.2006 №295/5 "Про продовження строку дії договору оренди земельної ділянки від 12.10.2004 р., номер державної реєстрації 5682".

Рішенням Дніпропетровської міської ради V скликання сесії від 28.12.2009 № 382/53 "Про продовження терміну дії договору оренди землі від 14.12.2006 р. (державна реєстрація від 14.02.2007 р. за №040710400100) у районі просп. Газети "Правда" - вул. Білостоцького (Амур-Нижньодніпровський район) ТОВ "АРКА", код ЄДРПОУ 32090928, для будівництва поліфункціонального центру", вирішено продовжити до 14.02.2015 р. термін дії договору оренди землі від 14.12.2006 р., посвідченого приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу Козіною А.В. 14.12.2006 р. за реєстровим номером 3711 (державна реєстрація від 14.02.2007 р. за № 040710400100: укладеного між Дніпропетровською міською радою та ТОВ "АРКА "АРКА" на підставі рішень міської ради від 02.06.2004 р. № 238/17 "Про передачу ТОВ "АРКА", код ЄДРПОУ 332090928, земельної ділянки в районі просп. Газети "Правда" вул. Білостоцького (Амур-Нижньодніпровський район) в оренду для будівництва поліфункціонального центру", від 12.10.2006 № 295 "Про продовження строку дії договору земельної ділянки від 12.10.2006 номер державної реєстрації 5682".

Додатковою угодою до договору оренди землі від 09.02.2015 Дніпропетровська міська рада та ТОВ "АРКА" поновила договір оренди землі від 14.12.2006, посвідчений приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу Козіною А.В. 14.12.2006, за реєстровим номером 3711 (державна реєстрація від 14.02.2007 за № 040710400100), укладений між Дніпропетровською міською радою та ТОВ "АРКА", код ЄДРПОУ 32090928, на підставі рішення міської ради від 02.06.2004 за № 238/17, на п`ять років, починаючи з 15.02.2015.

Дніпропетровською міською радою 15.07.2015 прийнято рішення № 4/65 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська», яким затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська, розроблену Державним підприємством науково-дослідного інституту проектування міст «Діпромісто» ім.Ю.М. Білоконя». Нормативну грошову оцінку земель м.Дніпропетровська базовою вартістю 1 кв.м. землі - 306,35 грн. Ввести в дію з 01.01.2016 нормативну грошову оцінку земель м.Дніпропетровська базовою вартістю 1 кв.м землі - 306,35 грн.

Згідно із витягом про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0,8728 га, за кадастровим номером 1210100000:01:032:0011, від 23.01.2015 № 03-07/260115/17, коефіцієнт КФ 0,50, нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 01.01.2015 - 5024991,51 грн.

ТОВ "АРКА" подано податкові декларації з плати за землю, в яких визначено грошові зобов`язання з орендної плати за земельну ділянку з кадастровим номером 1210100000:01:032:0011, площею 0,8728 га, розташовану за адресою: 49000, місто Дніпро, Лівобережний район, в районі пр. Слобожанський, буд. - вул.Білостоцького (колишня адреса: Дніпропетровськ, Амур-Нижньодніпровський район, в районі просп. Газети "Правда" - вул. Білостоцького):

-від 05.02.2016 № 9010741226 за період з 01.01.2016 по 31.12.2016, на суму 216025,78 грн.;

-від 15.02.2017 № 9020383471 за період з 01.01.2017 по 31.12.2017 на суму 228987,33 грн.;

-від 19.02.2018 № 9025394665 за період з 01.01.2018 по 31.12.2018 на суму 228987,33 грн.

Всього за спірний період ТОВ "АРКА" задекларувало згідно вказаних податкових декларцій зобов`язання з орендної плати на загальну суму 674000,44 грн.

29.12.2018 ТОВ "АРКА" подано уточнюючі податкові декларації з плати за землю за земельну ділянку з кадастровим номером 1210100000:01:032:0011:

- від 26.12.2018 № 9271834008 за період з 01.01.2016 по 31.12.2016 на суму 248424,88 грн.;

- від 29.12.2018 № 9300912022 за період з 01.01.2017 по 31.12.2017 на суму 789988,67 грн.;

- від 29.12.2018 № 9293437934 за період з 01.01.2018 по 31.12.2018 на суму 592491,51 грн.

Всього за період з 01.01.2016 по 30.09.2018 ТОВ "АРКА" задекларувало згідно вказаних уточнюючих податкових декларацій зобов`язання з орендної плати на загальну суму 1630905,06 грн.

На підставі наказу ГУ ДФС в Дніпропетровській області від 23.11.2018 за № 6706-п, згідно повідомлення про проведення перевірки від 23.11.2018 № 13099, ГДРІ відділу перевірок у сфері послуг управління аудиту О.Д.Семенюк, проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ "АРКА", код 32090928, з питань повноти нарахування плати за землю (орендна плата та/або земельний податок) за земельну ділянку, що перебуває в користуванні ТОВ "АРКА" на підставі укладеного договору та додаткових угод оренди землі площею 0,8728 га (кадастровий номер 1210100000:01:032:0011) за період з 01.01.2016 року по 30.09.2018, за результатами якої складено акт від 16.01.2019 № 1307/04-36-14-04/32090928 (далі Акт перевірки).

За результатами перевірки у вказаному акті зроблено такий висновок: «…встановлено порушення: п.п.16.1.4 п. 16.1 ст. 16, п. 286.1, п. 286.2 ст. 286, п. 289.1 ст. 289 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-VI (зі змінами та доповненнями), внаслідок чого встановлено заниження орендної плати за земельну ділянку, розташовану на території Лівобережного району (колишня назва Амур-Нижньодніпровський район), за період з 01.01.2016 р. по 31.12.2016 р. на суму 1085479,26 грн., за період з 01.01.2017 р. по 31.12.2017 р. на суму 623953,12 грн. та за період з 01.01.2018 р. по 30.09.2018 р. на суму 467964,81 грн.»

На підставі висновків вказаного Акта перевірки, ГУ ДФС в Дніпропетровській області прийнято податкове повідомлення-рішення № 0004871404 від 19.02.2019, яким збільшено ТОВ «АРКА» суму грошового зобов`язання за платежем: «орендна плата з юридичних осіб»: за податковими зобов`язаннями на суму 2177397,19 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) на суму 544349,29 грн.

ТОВ «АРКА» вважає вказане податкове повідомлення протиправним, а тому просить суд його скасувати.

Релевантні джерела права:

За приписами частини першої статті 206 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка.

Частинами першою-третьою статті 201 ЗК України передбачено, що грошова оцінка земельних ділянок визначається на рентній основі. Залежно від призначення та порядку проведення грошова оцінка земельних ділянок може бути нормативною і експертною. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель тощо.

Статтею 1 Закону № 1378-IV «Про оцінку земель» визначено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами; рентний дохід - дохід, який можна отримати із землі як фактора виробництва залежно від якості та місця розташування земельної ділянки.

Частиною п`ятою статті 5 Закону № 1378-IV встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Згідно зі частиною другою статті 18 Закону № 1378-IV нормативна грошова оцінка земельних ділянок розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років.

Підпунктом 271.1.1 пункту 271.1 статті 271 ПК України встановлено, що базою оподаткування земельним податком є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.

Відповідно до пункту 271.2 статті 271 ПК України рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Відповідно до пункту 286.1 статті 286 ПК України, підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру. Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, у сфері будівництва щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно з приписами пункту 286.2 статті 286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Статтею 288 ПК України «Орендна плата» передбачено:

Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.

Форма надання інформації затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Договір оренди земель державної і комунальної власності укладається за типовою формою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.

288.2. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки.

288.3. Об`єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.

288.4. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

288.5. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу:

288.5.1. не може бути меншою за розмір земельного податку:

для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, - у розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки;

для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено, - у розмірі не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області;

288.5.2. не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

288.5.3. може перевищувати граничний розмір орендної плати, встановлений у підпункті 288.5.2, у разі визначення орендаря на конкурентних засадах.

288.5.4. для пасовищ у населених пунктах, яким надано статус гірських, не може перевищувати розміру земельного податку.

288.5.5. для баз олімпійської, паралімпійської та дефлімпійської підготовки, перелік яких затверджується Кабінетом Міністрів України, не може перевищувати 0,1 відсотка нормативної грошової оцінки.

288.6. Плата за суборенду земельних ділянок не може перевищувати орендної плати.

288.7. Податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу.

Відповідно до статті 289 ПК України «Індексація нормативної грошової оцінки земель»:

289.1. Для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.

289.2. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року, що визначається за формулою:

Кi = І:100,

де І - індекс споживчих цін за попередній рік.

У разі якщо індекс споживчих цін перевищує 115 відсотків, такий індекс застосовується із значенням 115.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.

289.3. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації не пізніше 15 січня поточного року забезпечують інформування центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, і власників землі та землекористувачів про щорічну індексацію нормативної грошової оцінки земель.

Суд виходить з таких мотивів при оцінці аргументів сторін та застосуванні норм права у спірних правовідносинах. Висновки суду:

Суд констатує про те, що позивач не оспорює правомірність дотримання відповідачем процедури проведення перевірки, прийняття спірного рішення. Отже, вказані обставини, з огляду на підстави позову, не є спірними.

Щодо доводів позивача по суті виявленого податкового правопорушення, то суд зазначає таке.

Судом встановлено, що всього за період з 01.01.2016 по 30.09.2018 ТОВ "АРКА" задекларувало згідно поданих як основних, так і уточнюючих податкових декларацій з плати за землю грошові зобов`язання з орендної плати за земельну ділянку, кадастровий номер 1210100000:01:032:0011, на загальну суму 1630905,06 грн.

Як визнається позивачем в позовній заяві, такий розрахунок розміру орендної плати здійснено на підставі відомостей витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, кадастровий номер 1210100000:01:032:0011, від 23.01.2015, який є невід`ємним додатком до договору оренди.

За результатами перевірки у вказаному акті зроблено такий висновок: «…встановлено порушення: п.п.16.1.4 п. 16.1 ст. 16, п. 286.1, п. 286.2 ст. 286, п. 289.1 ст. 289 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-VI (зі змінами та доповненнями), внаслідок чого встановлено заниження орендної плати за земельну ділянку, розташовану на території Лівобережного району (колишня назва Амур-Нижньодніпровський район), за період з 01.01.2016 р. по 31.12.2016 р. на суму 1085479,26 грн., за період з 01.01.2017 р. по 31.12.2017 р. на суму 623953,12 грн. та за період з 01.01.2018 р. по 30.09.2018 р. на суму 467964,81 грн.»

В Акті перевірки підтверджено, що всі розрахунки нормативно-грошової оцінки земельної ділянки (кадастровий номер 1210100000:01:032:0011) за період з 01.01.2016 по 30.09.2018 здійснено на підставі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 23.01.2015, затвердженого Управлінням Держгеокадастру у м.Дніпропетровську від 26.01.2015 № 03-07/26015/17, в якому встановлено коефіцієнт Кф. 0,50, нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 01.01.2015 524991,51 грн. за 0,8728 га. В поданих ТОВ "АРКА" податкових деклараціях з плати за землю за податкові періоди 2016-2018 років, платником податків до розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки станом на 01.01.2015 524991,51 грн. застосовано коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель по місті Дніпру: за за 2016 143%, за 2017 106%, за 2018 1%.

Натомість контролюючий орган при проведені перевірки використав такі дані Державного земельного кадастру, а саме: витяги із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, видані ГУ Декржгеокадастру у Дніпропетровській області, від 13.06.2018 за № 411/110618/03-07, та від 13.06.2018 за № 410/110618/03-07. Згідно вказаних витягів, коефіцієнт Кф 2.50, нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 01.01.2016 44463471,18 грн. (з урахуванням коефіцієнтів індексації нормативної грошової оцінки земель за 2013-2015 роки: 1; 1,249; 1,433), нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 01.01.2017 47131392,98 грн. (з урахуванням коефіцієнтів індексації нормативної грошової оцінки земель за 2013-2016 роки: 1; 1,249; 1,433; 1,6).

Отже, з огляду на вказані обставини, враховуючи положення пунктів 286.1 та 286.2 статті 286, статті 288, пунктів 289.1 та 289.2 статті 289 ПК України, підставою для розрахунку розміру орендної плати є дані Державного земельного кадастру. Для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок. У разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі, платник податків зобов`язаний разом з податковою декларацією подати довідку (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Судом встановлено, що Дніпропетровською міською радою 15.07.2015 прийнято рішення № 4/65 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська», яким затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська, розроблену Державним підприємством науково-дослідного інституту проектування міст «Діпромісто» ім.Ю.М. Білоконя»., яким встановлено нормативну грошову оцінку земель м.Дніпропетровська базовою вартістю 1 кв.м. землі - 306,35 грн. Нормативну грошову оцінку земель м.Дніпропетровська базовою вартістю 1 кв.м землі - 306,35 грн. ввести в дію з 01.01.2016

ТОВ «АРКА» після прийняття Дніпропетровськоїх міською радою вказаного вище рішення № 4/65 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська», яким затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська, розроблену Державним підприємством науково-дослідного інституту проектування міст «Діпромісто» ім.Ю.М. Білоконя», не отримувало витяги із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, кадастровий номер 1210100000:01:032:0011, станом на 01.01.2016, на 01.01.2017, на 01.01.2018.

Натомість, як визнано позивачем, розрахунок задекларованих грошових зобов`язань орендної плати за спірні звітні періоди здійснено на підставі відомостей Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, кадастровий номер 1210100000:01:032:0011, від 23.01.2015, який сформовано на підставі даних попередньої нормативно-правової оцінки землі станом на 01.01.2015, до затвердження нової нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська згідно рішення Дніпропетровською міською радою 15.07.2015 № 4/65 та введення її в дію.

Отже, суд погоджується з доводами відповідача про те, що витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, кадастровий номер 1210100000:01:032:0011, від 23.01.2015, за даними станом на 01.01.2015, на підставі якого позивачем здійснено розрахунок сум орендної плати за період, починаючи з 01.01.2016, втратив чинність. Таким чином, відомості з вказаного Витягу, зокрема й щодо коефіцієнту Кф 0,5, не могли бути розрахунковими величинами для розрахунку грошових зобов`зань з орендної плати, в тому числі й за період з січня по жовтень 2016, як зазначає позивач. Натомість згідно використаного відповідачем витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, кадастровий номер 1210100000:01:032:0011, від 13.06.2018, за даними станом на 01.01.2016, коефіцієнт Кф 2,50. Вказаний витяг технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки був чинним на час проведення перевірки. Щодо посилання позивача на застосування ним при врахуванні коефіцієнту Кф до 30.06.2016 положень чинного на той час Порядку № 18/15/21/11, оскільки Порядок № 489 набрав чинності лише з 01.01.2017, то суд їх відхиляє. Суд звертає увагу на те, що позивачем не подано суду доказів того, що ним оспорено, а судом визнано неправомірними дії уповноваженого державного органу, який веде дані Державного земельного кадастру, зокрема в частині застосування з 01.01.2016 до земельної ділянки, кадастровий номер 1210100000:01:032:0011, коефіцієнту Кф 2.5, про що вказано у витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, кадастровий номер 1210100000:01:032:0011, від 13.06.2018 (том 1, а.с. 176). Натомість відповідно пунктом 286.1 статті 286 ПК України, підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру. Отже, відповідачем здійснено донарахування позивачу грошових зобов`язань з орендної плати на підставі чинних станом 01.01.2016 даних Державного земельного кадастру, а саме відомостей згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, кадастровий номер 1210100000:01:032:0011, від 13.06.2018, які надані йому компетентним органом, та які є допустимими доказами щодо вказаних обставин згідно норм податкового закону. Отже, суд відхиляє доводи позивача про правомірність розрахунку розміру орендної плати за період з 01.01.2016 по 31.10.2016 з застосуванням коефіцієнту Кф 0.5, оскільки вони не відповідають відомостям Державного земельного кадастру станом на 01.01.2016, застосованим відповідачем при донарахуванні позивачу грошових зобов`язань з орендної плати.

З огляду на позиції сторін, також спірними є обставини щодо застосування контролюючим органом коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки земельної ділянки 1,89720602, який є добутком коефіцієнтів індексації за 2014 (1,249), 2015 (1,433), 2016 (1,06), 2017 (1), 2018 (1), в частині застосування таких коефіцієнтів за 2014-2016 роки. Так позивач вважає, що оскільки в місті Дніпро з 01.01.2016 діє нова нормативна грошова оцінка земель міста, то лише з 01.01.2017 нормативна грошова оцінка земель може бути проіндексована, з огляду на те, що коефіцієнти індексації згідно пункту 289.2 статті 289 ПК України застосовуються кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Натомість відповідач вважає, що ним правомірно застосовано коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земельної ділянки 1,89720602, вканий у витягах із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, виданих ГУ Декржгеокадастру у Дніпропетровській області, від 13.06.2018 за № 411/110618/03-07, та від 13.06.2018 за № 410/110618/03-07.

Судом з`ясовано, що вказані обставини щодо правомірності визначення ГУ Декржгеокадастру у Дніпропетровській області коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки земельної ділянки (кадастровий номер 1210100000:01:032:0011) 1,89720602, були предметом спору у справі № 160/614/19. В цій адміністративній справі ТОВ «АРКА» оскаржило дії ГУ Декржгеокадастру у Дніпропетровській області щодо застосування, в отриманому ним витязі з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 15.01.2019 № 37/0/197-19, коефіцієнтів індексації за 2014 1,249, за 2015 1,433. Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20.03.2019 у справі № 160/614/19, залишеним без змін постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 15.10.2019, ТОВ «АРКА» відмовлено в задоволенні позову.

Верховний Суд в постанові від 21 вересня 2022 року у справі № 160/614/19 зазначив:

«Судами попередніх інстанцій встановлено, що рішенням Дніпропетровської міської ради від 15 липня 2015 року № 4/65 затверджено Технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська, розроблену ДП «Український державний науково-дослідний інститут проектування міст «Діпромісто» ім. Ю.М.Білоконя, введено в дію з 01 січня 2016 року нову нормативну грошову оцінку земель м. Дніпропетровська базовою вартістю 1 кв.м. землі - 306,35 грн та відзначено, що нормативна грошова оцінка земель м.Дніпропетровська підлягає щорічній індексації відповідно до вимог чинного законодавства.

За змістом витягу від 15 січня 2019 року № 37/0/197-19 Головним управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровській області було застосовано коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки в розмірі 1,89720602.

Такий коефіцієнт було розраховано із застосуванням коефіцієнтів індексації за 2013 рік у розмірі 1, за 2014 рік у розмірі 1,249, за 2015 рік у розмірі 1,433, за 2016 рік у розмірі 1,06, за 2017 рік у розмірі 1, за 2018 рік у розмірі 1 (1 х 1,249 х 1,433 х 1,06 х 1 х 1 =1,89720602).

Тобто до нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка була затверджена рішенням Дніпропетровської міської ради від 15 липня 2015 року № 4/65 та яка почала діяти з 01 січня 2016 року, відповідач застосував коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель за 2014 рік та 2015 рік.

Враховуючи позицію, викладену у постанові Верховного Суду у справі № 804/937/16, колегія суддів вважає, що відповідач при формуванні спірного витягу вірно застосував коефіцієнти індексації за 2014 рік та 2015 рік, оскільки порядок індексації нормативно-грошової оцінки земельної ділянки відповідає вимогам законодавства та пункт 289.2 статті 289 ПК України прямо передбачає, що коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель, а не від дати її затвердження або введення в дію.

Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 18 червня 2020 року у справі № 804/1737/17, від 18 серпня 2021 року у справі № 818/912/18, від 08 грудня 2021 року у справі № 804/7002/16 та від 13 квітня 2022 року у справі № 818/1057/17, від 23 червня 2022 року у справі № 160/8668/19.»

Відповідно до частини четвертої статті 78 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказується при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Отже, суд відхиляє посилання позивача в запереченнях на відзив на позов на висновки Верховного Суду, викладені в постанові від 22.11.2018 у справі № 804/979/16, оскільки безпосередньо у справі за участю позивача: постанові від 21 вересня 2022 року у справі № 160/614/19, Верховний Суд підтвердив правомірність застосування контролюючим органом норми статті 289 ПК України в частині застосування до нормативної грошової оцінки землі коефіцієнтів індексації за 2014-2016 роки.

Таким чином, з огляду на встановлені судом в цій справі обставини та висновки, суд вважає, що контролюючим органом правомірно застосовано відомості з Державного земельного кадастру згідно витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, виданих ГУ Декржгеокадастру у Дніпропетровській області, від 13.06.2018 за № 411/110618/03-07, та від 13.06.2018 за № 410/110618/03-07, згідно яких: станом на 01.01.2016: коефіцієнт Кф 2.50, коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земельної ділянки 1; 1,249; 1,433, сукупно - 1,789817, нормативна грошова оцінка земельної ділянки 44463471,18 грн.; станом на 01.01.2017: коефіцієнт Кф 2.50, коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земельної ділянки 1; 1,249; 1,433; 1,06, сукупно - 1,89720602, нормативна грошова оцінка земельної ділянки 47131392,98 грн. Звідси, суд погоджується з висновком відповідача про те, що позивачем занижено задекларовані суми грошових зобов`язань з орендної плати за земельну ділянку, кадастровий номер 1210100000:01:032:0011, за період з 01.01.2016 по 30.09.2018, а саме: за період з 01.01.2016 по 31.12.2016 на суму 1085479,26 грн., за період з 01.01.2017 по 31.12.2017 на суму 623953,12 грн. та за період з 01.01.2018 по 30.09.2018 на суму 467964,81 грн.

Таким чином, відповідач правомірно прийняв податкове повідомлення-рішення № 0004871404 від 19.02.2019, яким збільшив позивачу грошові зобов`язання з орендної плати з юридичних осіб на 2177397,19 грн. та, як наслідок, підставі пункту 123.1 статті 123 ПК України, за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) на на суму 544349,29 грн.

Підсумовуючи, суд дійшов висновку відмовити в задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю АРКА до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Дніпровська міська рада, про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0004871404 від 19.02.2019.

Щодо розподілу судових витрат у справі:

З огляду на відмову в позові, керуючись статтею 139 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати по сплаті судового збору, які поніс позивач, не підлягають відшкодуванню. Відповідач не подав суду доказів понесення судових витрат у справі.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ВИРІШИВ:

Відмовити в задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю АРКА до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Дніпровська міська рада, про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0004871404 від 19.02.2019.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи:

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю АРКА, ідентифікаційний код 32090928, вулиця Богдана Лепкого, 34, офіс 1, місто Івано-Франківськ, 76000.

Відповідач: Головне управлінням ДПС у Дніпропетровській області, ідентифікаційний код ВП 44118658, вулиця Сімферопольська, 17-а, місто Дніпро, 49000.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Дніпровська міська рада, ідентифікаційний код 26510514, проспект Дмитра Яворницького, 75, місто Дніпро, 49000.

Суддя /підпис/ Боршовський Т.І.

Рішення складене в повному обсязі 23 грудня 2022 р.

Дата ухвалення рішення08.12.2022
Оприлюднено26.12.2022
Номер документу108050601
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0004871404 від 19.02.2019

Судовий реєстр по справі —300/1072/19

Постанова від 21.03.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 17.03.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 08.03.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 20.02.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 20.02.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 30.01.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Рішення від 08.12.2022

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

Рішення від 08.12.2022

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

Ухвала від 17.11.2022

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

Ухвала від 08.11.2022

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні