Ухвала
від 26.12.2022 по справі 914/3997/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

УХВАЛА

26.12.2022 Справа № 914/3997/21

м. Львів

За заявою: Товариства з обмеженою відповідальністю «Західземлепроект Плюс» (вх.№4151/22 від 15.12.2022)

про заміну сторони виконавчого провадження

у справі № 914/3997/21

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю «Західземлепроект Плюс», м. Львів

до відповідача: Буської міської ради, м. Буськ Львівської області

про стягнення 14320,80 грн

Суддя Олена ЩИГЕЛЬСЬКА

Секретар с/з Маркіян-Павло ЛАБАЗ

Представники учасників справи:

від заявника (стягувача): не з`явився,

від боржника: не з`явився,

від нового боржника: не з`явився.

Суть спору: Господарський суд Львівської області своїм рішенням від 15.04.2022 у справі №914/3997/21 позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Західземлепроект Плюс» до Буської міської ради про стягнення 14320,80 грн задовольнив повністю.

02.06.2022 року судом видано наказ про примусове виконання рішення про стягнення з Буської міської ради на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Західземлепроект Плюс» 14320,80 грн заборгованості та 2270,00 грн судового збору.

15.12.2022 до суду надійшла заява стягувача про заміну боржника виконавчого провадження та видачу нового виконавчого листа (вх.№4151/22). Розгляд заяви стягувач просив здійснювати без участі його представника.

Ухвалою суду від 16.12.2022 розгляд заяви призначено до розгляду в судовому засіданні на 26.12.2022. Учасників справи зобов`язано у випадку наявності пояснень (заперечень) стосовно заяви про заміну сторони виконавчого провадження надати їх суду та іншим учасникам справи до судового засідання.

Сторони явки повноважних представників в судове засідання 26.12.2022 не забезпечили, хоча належним чином були повідомлені про дату та час судового засідання. Пояснення чи заперечення стосовно вказаної заяви від сторін до суду не надходило.

Розглянувши в судовому засіданні заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Західземлепроект Плюс» про заміну сторони виконавчого провадження у справі №914/3997/21 та дослідивши матеріали справи, судом встановлено таке.

В обґрунтування поданої заяви зазначено, що ТОВ «Західземлепроект Плюс» звернулось до Управління державної казначейської служби України у Буському районі Львівській області щодо виконання наказу від 02.06.2022 року у справі №914/3997/21.

Однак листом від 05.09.2022 року №01-09-08/658 Управлінням державної казначейської служби України у Буському районі Львівській області повідомлено, що боржник - Буська міська рада не має будь-яких рахунків, відкритих в органах Казначейства, а для здійснення місцевого самоврядування міською радою створено виконавчий комітет Буської міської ради (код ЄДРПОУ 04056138), який має відкриті рахунки в управлінні державної казначейської служби України у Буському районі Львівській області.

Листом виконавчого комітету Буської міської ради від 01.09.2022 року №1796, також повідомлено, що Виконавчий комітет Буської міської ради має відкриті рахунки в органах державної казначейської служби в Україні, а також зазначено банківські реквізити таких.

Листом виконавчого комітету Буської міської ради від 02.09.2022 року №1795, повідомлено, що наказ про примусове виконання рішення суду по даній справі буде виконано добровільно після заміни боржника у судовому рішенні.

Таким чином, заявник вказує, що юридична особа «Буська міська рада» (код ЄДРПОУ 26307575) не є розпорядником бюджетних коштів та будь-яких рахунків, відкритих в органах казначейської служби та банківських установах, не має. Виконавчий комітет Буської міської ради (код ЄДРПОУ 04056138) є головним розпорядником коштів бюджету територіальної громади. Для виконання повноважень, покладених на виконавчий комітет, та обліку коштів загального і спеціального фондів бюджету виконавчому комітету в Державній казначейській службі України відкрито реєстраційні та спеціальні рахунки.

На підставі викладеного, ТОВ «Західземлепроект Плюс» просить суд замінити боржника по справі №914/3997/21 Буську міську раду на Виконавчий комітет Буської міської ради Львівської області та видати новий виконавчий лист у цій справі.

Відповідно до положень ст. 334 Господарського процесуального кодексу України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником. Заяву про заміну сторони її правонаступником може подати сторона (заінтересована особа), державний або приватний виконавець. Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Частиною 1 ст. 52 ГПК України, врегульовані питання процесуального правонаступництва, зокрема зазначено, що у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні,а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу.

Процесуальне правонаступництво - це перехід процесуальних прав та обов`язків від однієї особи до іншої. Виникнення процесуального правонаступництва безпосередньо пов`язане із переходом матеріальних прав між такими особами. Заміна сторони правонаступником відбувається, як правило, у випадках зміни суб`єкта права або обов`язку у правовідношенні, коли новий суб`єкт права (позивач, відповідач або третя особа) повністю або частково приймає на себе права чи обов`язки попередника.

Для настання процесуального правонаступництва необхідно встановити факт переходу до особи матеріальних прав попередника. У кожному конкретному випадку для вирішення питання про можливість правонаступництва господарському суду необхідно досліджувати відповідні фактичні обставини, передбачені нормами матеріального права. Відповідний висновок викладений в постанові Великої Палати Верховного Суду від 18.01.2022 у справі № 34/425.

Згідно із частиною статті 2 Господарського процесуального кодексу України, однією з основних засад (принципів) господарського судочинства є обов`язковість судового рішення.

За приписами статті 129-1 Конституції України судове рішення ухвалюється іменем України та є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

У відповідності до статті 18 Господарського процесуального кодексу України, судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

Відповідно до статті 326 Господарського процесуального кодексу України, судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, і за її межами.

Відповідно до частини 1 статті 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Пунктом 12 частини 1 статті 2 Бюджетного кодексу України визначено, що бюджетні установи - органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету. Бюджетні установи є неприбутковими.

З огляду на вищенаведені норми законодавства та наявні в матеріалах справи докази, Буська міська рада є органом місцевого самоврядування бюджетною установою, яка повністю утримуються за рахунок місцевого бюджету.

Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, а також іншими органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення, в тому числі, механізм здійснення безспірного списання коштів, визначається Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженим Постановою КМУ від 03.08.2011 №845.

Відповідно до пункту 24 Порядку, стягувачі, на користь яких прийняті рішення про стягнення коштів з рахунків боржника, подають до органу Казначейства, в якому обслуговується боржник (відкриті рахунки), або за його місцезнаходженням документи, зазначені у пункті 6 цього Порядку. Якщо боржник обслуговується централізованою бухгалтерією, зазначені документи подаються до органу Казначейства, в якому відкрито рахунки відповідної бюджетної установи, при якій створена така централізована бухгалтерія.

Суд зазначає, що Управління Державної казначейської служби України у Буському районі Львівської області Листом №01-09-08/658 від 05.09.2022 року повідомлено стягувача про те, що в управлінні Казначейства не перебуває на розрахунково-касовому обслуговуванні та не має відкритих рахунків зазначених наказах суду боржник Буська міська рада (ЄДРПОУ 26307575), проте має відкриті рахунки Виконавчий комітет Буської міської ради (ЄДРПОУ 04056138). У зв`язку з чим управлінням Казначейства повернуто накази Господарського суду Львівської області згідно Додатку 1 без виконання, на підставі абзацу 1 підпункту 1 пункту 9 Порядку, оскільки визначений у виконавчих документах боржник (Буська міська ради Львівської області) не має відкритих рахунків в органі Казначейства.

Разом з тим Листом №1796 від 01.09.2022 року Виконавчим комітетом Буської міської ради у відповідь на інформаційний запит стягувача повідомлено, що Буська міська рада не має банківських реквізитів,а Виконавчий комітет Буської міської ради має відкриті рахунки в Державній казначейські службі України.

Крім того з Листа Виконавчого комітету Буської міської ради №1795 від 02.09.2022 року вбачається, що виконання Наказів про примусове виконання рішень Господарського суду Львівської області (згідно додатку №1, в тому числі у справі №914/3997/21) буде виконано добровільно Вико навчим комітетом Буської міської ради після заміни боржника у судовому рішенні.

Тобто, зі змісту вищенаведеного листа вбачається, що Виконавчий комітет Буської міської ради фактично підтверджує повне прийняття на себе прав та обов`язків по виконанню рішення Господарського суду Львівської області у справі № 914/3997/21.

Статтею 1 Закону України «Про місцеве самоврядування в України» визначено, що виконавчі органи рад - органи, які відповідно до Конституції України та цього Закону створюються сільськими, селищними, міськими, районними в містах (у разі їх створення) радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами.

Тобто, Виконавчий комітет Буської міської ради це орган, який утворює міська рада для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах визначених Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншими законами.

Відповідно до частин 1, 2 статті 11 Закону України «Про місцеве самоврядування в України» виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.

Виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади.

Відповідно до пункту 4 статті 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать, зокрема, здійснення в установленому порядку фінансування видатків з місцевого бюджету.

Статтею 64 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено, що сільські, селищні, міські, районні в містах (у разі їх створення) ради та їх виконавчі органи самостійно розпоряджаються коштами відповідних місцевих бюджетів, визначають напрями їх використання.

Зі змісту наведених норм законодавства вбачається, що Виконавчий комітет Буської міської ради є виконавчим органом, який належить до структури Буської міської ради та є головним розпорядником бюджетних коштів.

Таким чином, з огляду на викладене, враховуючи положення статей 52, 334 Господарського процесуального кодексу України, суд вважає за можливе замінити боржника у судовому наказі Господарського суду Львівської області у справі №914/3997/21 із Буської міської ради на Виконавчий комітет Буської міської ради.

Щодо вимоги стягувача про видачу нового виконавчого листа у даній справі, суд зазначає, що чинним законодавством не передбачено видачу нового виконавчого документа, а відтак, примусове виконання рішення суду здійснюється на підставі вже виданого наказу з урахуванням даної ухвали суду (Постанова Верховного Суду від 01.12.2021 у справі №905/3250/16).

Враховуючи наведене, керуючись статтями 2, 52, 234, 334 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ

1. Заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Західземлепроект Плюс» (вх.№4151/22 від 15.12.2022) задовольнити частково.

2. Замінити боржника у наказі Господарського суду Львівської області від 02.06.2022 року у справі №914/3997/21 Буську міську раду (80500, Львівська обл., Золочівський р-н, місто Буськ, пл.900-річчя Буська, будинок 1; ідентифікаційний код 26307575) на Виконавчий комітет Буської міської ради Львівської області (80500, Львівська обл., Золочівський р-н, місто Буськ, пл.900-річчя Буська, будинок 1; ідентифікаційний код 04056138).

3. У задоволенні решти вимог - відмовити.

Ухвала набирає законної сили в порядку ст.235 ГПК України та може бути оскаржена в порядку та строки, визначені ст.ст. 256-257 ГПК України.

Суддя Щигельська О.І.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення26.12.2022
Оприлюднено29.12.2022
Номер документу108138006
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/3997/21

Ухвала від 26.12.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Щигельська О.І.

Ухвала від 16.12.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Щигельська О.І.

Ухвала від 16.11.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Король М.Р.

Ухвала від 07.11.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Король М.Р.

Ухвала від 19.10.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Щигельська О.І.

Ухвала від 17.10.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Щигельська О.І.

Ухвала від 03.10.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Щигельська О.І.

Рішення від 14.04.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Щигельська О.І.

Ухвала від 14.02.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Щигельська О.І.

Ухвала від 28.12.2021

Господарське

Господарський суд Львівської області

Щигельська О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні