Ухвала
від 29.12.2022 по справі 460/52557/22
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

29 грудня 2022 року м. Рівне№460/52557/22

Рівненський окружний адміністративний суд в особі судді Друзенко Н.В., перевіривши виконання вимог статті 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України за позовною заявою

ОСОБА_1

до ІНФОРМАЦІЯ_1

про визнання протиправним та скасування наказу в частині,-

В С Т А Н О В И В:

12.12.2022 ОСОБА_1 засобами поштового зв`язку направив до суд позовну заяву з вимогами до ІНФОРМАЦІЯ_1 про визнання протиправним та скасування наказу № б/н від 21.04.2022 в частині мобілізації ОСОБА_1 на військову службу.

Частиною першою статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи: 1) подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; 2) має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); 3) відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; 4) належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; 5) позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); 6) немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Приписами частини 5 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що для звернення до суду у справах щодо прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби встановлюється місячний строк.

В силу положень пункту 17 частини 1 статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України, військова служба та альтернативна (невійськова) служба віднесені до публічної служби.

Відповідно до цього, на заявлені ОСОБА_1 позовні вимоги поширюється місячний строк звернення до суду.

Позивачем оскаржується наказ про мобілізацію на військову службу датований 21.04.2022. Про існування такого наказу позивачу було достеменно відомо з дати його винесення, так як він був фактично призваний до лав Збройних Сил України і у військовому квитку позивача міститься запис про мобілізацію від 21.04.2022 на підставі указу ПУ №69 від 24.02.2022 "Про загальну мобілізацію".

Разом з тим, позовна заява подана до суду 12.12.2022 (згідно штемпеля відділення поштового зв`язку) тобто по спливу більше ніж семи місяців від винесення оспорюваного наказу, що свідчить про суттєвий пропуск строку для звернення до адміністративного суду.

ОСОБА_1 до позовної заяви долучив заяву про поновлення строку звернення до суду. Разом з тим, в такій заяві позивач не навів належного обґрунтування причин, які перешкоджали йому своєчасно звернутися за судовим захистом, натомість покликався виключно на те, що проходження військової служби певною мірою ускладнило йому доступ до своєчасного звернення в суд з відповідним позовом.

Для поновлення строку звернення суд має встановити наявність об`єктивно непереборних обставин, що перешкоджали вчасному зверненню з адміністративним позовом, у зв`язку з чим позивач має довести суду їхню наявність і непереборність з доданням відповідних доказів, оскільки в іншому випадку нівелюється значення чіткого окреслення законодавчо закріплених процесуальних строків, а також принцип res judicata.

Оскільки на даному етапі таких судом не встановлено, відповідна позовна заява підлягає залишенню без руху.

Частиною першою статті 123 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому, протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.

За приписами частини першої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

Враховуючи викладене, позовну заяву слід залишити без руху.

Позивачу слід усунути недоліки позовної заяви шляхом надання суду: заяви про поновлення пропущеного строку звернення із зазначенням належних підстав для його поновлення.

Окремо суд звертає увагу на те, що наказ № б/н від 21.04.2022 в частині мобілізації ОСОБА_1 на військову службу наразі вже вичерпав свою дію фактом призову позивача на військову службу. Так, на підставі вказаного наказу позивач пройшов підготовку за військово-обліковими спеціальностями (з 21.04.2022 по 17.05.2022), за результатами чого його було зараховано до списків особового складу в/ч НОМЕР_1 (наказ №1973 від 19.05.2022 в розпорядження), а в подальшому він розпочав військову службу солдатом 53 ОМБР 2МБ 4 роти військової частини НОМЕР_2 . Відповідно до цього, позивач почав проходити військову службу, отримуючи за неї грошове забезпечення. Отже, при наявності законодавчих підстав позивач має право пройти процедури демобілізації. Відповідно, права позивача наразі взагалі не можливо захистити у той спосіб, який він обрав, тобто шляхом скасування наказу № б/н від 21.04.2022.

Керуючись статтею 169 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

У Х В А Л И В :

Позовну заяву ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 про визнання протиправним та скасування наказу в частині залишити без руху.

Встановити позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви тривалістю не більше 10 днів з дня вручення даної ухвали.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та окремо не оскаржується.

Суддя Н.В. Друзенко

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.12.2022
Оприлюднено02.04.2024
Номер документу108175958
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо

Судовий реєстр по справі —460/52557/22

Постанова від 22.06.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 01.05.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 01.05.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 12.04.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Рішення від 10.03.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.В. Друзенко

Рішення від 10.03.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.В. Друзенко

Ухвала від 22.02.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.В. Друзенко

Ухвала від 16.02.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.В. Друзенко

Ухвала від 25.01.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.В. Друзенко

Ухвала від 29.12.2022

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.В. Друзенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні