УХВАЛА
про відкриття провадження в адміністративній справі
м. Вінниця
02 січня 2023 р. Справа № 120/10957/22
Суддя Вінницького окружного адміністративного суду Сало Павло Ігорович, розглянувши матеріали:
про припинення діяльності громадського формування шляхом примусового розпуску,
ВСТАНОВИВ:
27.12.2022 через підсистему "Електронний суд" до суду надійшла позовна заява Глуховецької селищної ради до громадського формування з охорони громадського порядку "ЩИТ ГЛУХІВЦІ" (далі ГФ "ЩИТ ГЛУХІВЦІ", громадське формування, ГФ з ОГП) про припинення діяльності громадського формування шляхом примусового розпуску.
Позовні вимоги обґрунтовуються порушенням ГФ "ЩИТ ГЛУХІВЦІ" вимог чинного законодавства щодо його діяльності та систематичним невиконанням статутних обов`язків. Так, позивач зазначає, що рішенням виконавчого комітету Глуховецької селищної ради від 26.02.2021 № 27 узгоджено Статут ГФ "ЩИТ ГЛУХІВЦІ". Однак в подальшому на адресу Глуховецької селищної ради неодноразово надходили листи Головного управління Національної поліції у Вінницькій області Хмільницького районного відділу поліції (відділення поліції № 2) щодо істотних недоліків в організації діяльності вказаного ГФ з ОГП. Зокрема, в листі № 7058/219 від 18.07.2022 (вх. № 2066 від 20.07.2022) зауважено, що керівником ГФ "ЩИТ ГЛУХІВЦІ" не надано списків членів громадського формування з переліком документів для перевірки щодо можливості бути членом ГФ з ОГП. Також не було здійснено перевірок та не проведено навчання з особами, які є кандидатами у члени громадського формування, а тому залучатись до охорони публічної безпеки і порядку члени ГФ з ОГП смт. Глухівці не мають правових підстав. Відповідно до протоколу оперативної наради відділення поліції № 2 Хмільницького РВП ГУНП у Вінницькій області спільно з членством ГФ з ОГП смт. Глухівці від 20.07.2022 ухвалено рішення, що відповідні недоліки мають бути впорядковані до 25.07.2022.
Крім того, позивач зазначає, що 14.12.2022 Глуховецькою селищною радою направлено запит за вих. № 935 до Хмільницького РВП ГУНП у Вінницькій області (відділення поліції № 2) з проханням надати інформацію щодо усунення недоліків за результатами наради від 20.07.2022. Однак в листі-відповіді від 19.12.2022 за № 14205/219 вказано, що недоліки усунуто не було, у зв`язку з чим перевірка щодо осіб на предмет можливості бути членом ГФ з ОГП "ЩИТ ГЛУХІВЦІ" не проводилась.
Позивач вважає, що ГФ "ЩИТ ГЛУХІВЦІ" не виконує покладені на нього законом і статутом обов`язки, а тому підлягає припиненню шляхом примусового розпуску.
Позовна заява відповідає вимогам статей 160, 161, 172 КАС України, підсудна Вінницькому окружному адміністративному суду та подана з дотримання строку звернення до адміністративного суду. Судовий збір сплачений позивачем у передбачених законом порядку і розмірі. Підстав для залишення позовної заяви без руху, її повернення чи відмови у відкритті провадження в адміністративній справі не встановлено.
Отже, позовну заяву належить прийняти до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі.
Вирішуючи клопотання представника позивача про залучення відділення поліції № 2 Хмільницького районного відділу поліції Головного управління Національної поліції у Вінницької області до участі у справі як третю особу, суд зазначає таке.
Відповідно до ч. 2 ст. 49 КАС України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.
За правилами, визначеними ч. 5 ст. 49 КАС України, про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі. Ухвала за наслідками розгляду питання про вступ у справу третіх осіб окремо не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.
Отже, нормами процесуального права суду надано повноваження щодо залучення до участі у справі третіх осіб, як за клопотанням учасників справи, так і з власної ініціативи суду. Таке повноваження може бути реалізоване судом, зокрема, під час вирішення питання про відкриття провадження у справі, якщо суд встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі.
З матеріалів позовної заяви видно, що недоліки в організації діяльності ГФ "ЩИТ ГЛУХІВЦІ" були виявлені на оперативній нараді за участі працівників поліції відділення поліції № 2 Хмільницького РВП ГУНП у Вінницькій області, про що складено відповідний протокол з вимогою усунути виявлені недоліки. Відтак, на думку суду, рішення у цій справі може впливати на права, інтереси та обов`язки відділення поліції № 2 Хмільницького РВП ГУНП у Вінницькій області.
Згідно з ч. 1 ст. 13 Закон України "Про Національну поліцію" систему поліції складають: 1) центральний орган управління поліції; 2) територіальні органи поліції.
Відповідно до частин першої, другої, третьої статті 15 Закон України "Про Національну поліцію" територіальні органи поліції утворюються як юридичні особи публічного права в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, містах, районах у містах та як міжрегіональні (повноваження яких поширюються на декілька адміністративно-територіальних одиниць) територіальні органи у межах граничної чисельності поліції і коштів, визначених на її утримання. Територіальні органи поліції утворює, ліквідовує та реорганізовує Кабінет Міністрів України за поданням Міністра внутрішніх справ України на підставі пропозицій керівника поліції. Структуру територіальних органів поліції затверджує керівник поліції за погодженням з Міністром внутрішніх справ України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2015 року № 730 "Про утворення територіальних органів Національної поліції та ліквідацію територіальних органів Міністерства внутрішніх справ" утворені як юридичні особи публічного права територіальні органи Національної поліції за переліком згідно з додатком 1, зокрема Головне управління Національної поліції у Вінницькій області.
Таким чином, відділення поліції № 2 Хмільницького районного відділу поліції Головного управління Національної поліції у Вінницькій області не є юридичною особою, а входить до структури Головного управління Національної поліції у Вінницькій області та не може бути залучене до участі у справі як третя особа.
Враховуючи наведене, суд доходить висновку про необхідність залучення до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Головне управління Національної поліції у Вінницькій області.
Визначаючись щодо того, за якими правилами позовного провадження (загального чи спрощеного) буде розглядатися справа, суд враховує положення ч. 2 ст. 257 КАС України, згідно з якими за правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.
Питання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження суд вирішує в ухвалі про відкриття провадження у справі (ч. 1 ст. 260 КАС України).
З огляду на викладене та беручи до уваги, що за характером спірних правовідносин, предметом доказування і складом учасників ця справа має ознаки адміністративної справи незначної складності, суд доходить висновку про можливість її розгляду та вирішення в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Керуючись ст.ст. 12, 160, 161, 171, 248, 256, 257, 262, 263 КАС України, -
УХВАЛИВ:
1. Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі за позовом Глуховецької селищної ради до громадського формування з охорони громадського порядку "ЩИТ ГЛУХІВЦІ" про припинення діяльності громадського формування шляхом примусового розпуску.
2. Розгляд справи здійснювати суддею одноособово за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
3. Встановити відповідачу 15-денний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позовну заяву з дотриманням вимог, передбачених статтею 162 КАС України.
4. Клопотання позивача про залучення до участі у справі третьої особи задовольнити частково.
5. Залучити до участі у справі третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Головне управління Національної поліції у Вінницькій області (код ЄДРПОУ 40108672, місцезнаходження: вул. Театральна, 10, м. Вінниця, 21050).
6. Встановити третій особі 15-денний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання пояснень щодо позову з дотриманням правил, встановлених частинами другою-четвертою статті 162 КАС України.
7. Інформацію по справі сторони можуть отримати на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за посиланням: "http://court.gov.ua/fair/".
8. Копію ухвали суду надіслати учасникам справи, а відповідачу та третій особі також копію позовної заяви з доданими до неї документами.
Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.
Суддя Сало Павло Ігорович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.01.2023 |
Оприлюднено | 04.01.2023 |
Номер документу | 108231522 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо звернень органів доходів і зборів, у тому числі щодо припинення юридичної особи (припинення підприємницької діяльності фізичної особи–підприємця) |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Сало Павло Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні