Рішення
від 30.03.2023 по справі 120/10957/22
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 березня 2023 р. Справа № 120/10957/22

Вінницький окружний адміністративний суд у складі судді Сала Павла Ігоровича, розглянувши в місті Вінниці в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Глуховецької селищної ради до громадського формування з охорони громадського порядку "ЩИТ ГЛУХІВЦІ", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Головне управління Національної поліції у Вінницькій області, про припинення діяльності громадського формування шляхом примусового розпуску,

УСТАНОВИВ:

27.12.2022 через підсистему "Електронний суд" до суду надійшла позовна заява Глуховецької селищної ради до громадського формування з охорони громадського порядку "ЩИТ ГЛУХІВЦІ" (далі ГФ "ЩИТ ГЛУХІВЦІ", громадське формування, ГФ з ОГП) про припинення діяльності громадського формування шляхом примусового розпуску.

Позовні вимоги обґрунтовуються порушенням ГФ "ЩИТ ГЛУХІВЦІ" вимог чинного законодавства щодо його діяльності та систематичним невиконанням громадським формування своїх статутних обов`язків.

Позивач зазначає, що рішенням виконавчого комітету Глуховецької селищної ради від 26.02.2021 № 27 узгоджено Статут ГФ "ЩИТ ГЛУХІВЦІ". Однак в подальшому на адресу Глуховецької селищної ради неодноразово надходили листи відділення поліції № 2 Хмільницького районного відділу поліції Головного управління Національної поліції у Вінницькій області (далі Хмільницький РВП ГУНП у Вінницькій області) щодо істотних недоліків в організації діяльності вказаного ГФ з ОГП. Зокрема, в листі № 7058/219 від 18.07.2022 (вх. № 2066 від 20.07.2022) зауважено, що керівником ГФ "ЩИТ ГЛУХІВЦІ" не надано списків членів громадського формування з переліком документів для перевірки щодо можливості бути членом ГФ з ОГП. Також не здійснено перевірок та не проведено навчання з особами, які є кандидатами у члени громадського формування, у зв`язку з чим немає правових підстав для залучення членів ГФ з ОГП до охорони публічної безпеки і порядку.

Позивач вказує на те, що відповідно до протоколу оперативної наради відділення поліції № 2 Хмільницького РВП ГУНП у Вінницькій області спільно з членством ГФ з ОГП смт. Глухівці від 20.07.2022 було ухвалено рішення, що відповідні недоліки мають бути впорядковані до 25.07.2022, чого, однак, відповідачем не зроблено. Так, 14.12.2022 Глуховецькою селищною радою направлено запит за вих. № 935 до Хмільницького РВП ГУНП у Вінницькій області (відділення поліції № 2) з проханням надати інформацію щодо усунення недоліків за результатами наради від 20.07.2022. Водночас у листі-відповіді від 19.12.2022 за № 14205/219 зазначено, що недоліки усунуто не було, а тому перевірка щодо осіб на предмет можливості бути членом ГФ з ОГП "ЩИТ ГЛУХІВЦІ" не проводилась.

Позивач вважає, що ГФ "ЩИТ ГЛУХІВЦІ" не виконує покладені на нього законом і статутом обов`язки, а тому підлягає припиненню шляхом примусового розпуску.

Ухвалою суду від 02.01.2023 відкрито провадження у цій справі та вирішено здійснювати її розгляд в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні). При цьому за ініціативою суду до участі у справі залучено Головне управління Національної поліції у Вінницькій області (далі ГУНП у Вінницькій області), як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача.

18.01.2023 від третьої особи до суду надійшли пояснення, в яких ГУНП у Вінницькій області просить позов задовольнити.

Третя особа зазначає, що згідно з ч. 1 ст. 16 Закону України "Про участь громадян в охороні громадського порядку та державного кордону" місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування у межах своєї компетенції спільно з органами Національної поліції та підрозділами Державної прикордонної служби України здійснюють координацію та контроль за діяльністю громадських формувань, заслуховують повідомлення і звіти керівників зазначених формувань. Відділенням поліції № 2 Хмільницького РВП ГУНП у Вінницькій області на адресу відповідача направлялися листи з проханням надати докази, що підтверджують діяльність громадського формування. Однак зазначені у таких листах правомірні вимоги були проігноровані керівництвом ГФ "ЩИТ ГЛУХІВЦІ".

Відтак третя особа вважає, що у зв`язку з порушенням громадським формуванням вимог чинного законодавства щодо його діяльності, за заявою реєструючого органу діяльність цього формування має бути припинена за рішенням суду шляхом примусового розпуску.

24.03.2023 до суду надійшли пояснення пояснення відповідача щодо заявленого позову.

Як зазначає відповідач, 20.07.2022 ОСОБА_1 , як керівника ГФ "ЩИТ ГЛУХІВЦІ", було запрошено до відділення поліції № 2 Хмільницького РВП ГУНП у Вінницькій області для узгодження маршрутів патрулювання. Крім того, йому було повідомлено про необхідність надання в поліцію довідок про несудимість осіб членів громадського формування. Такі довідки були замовлені, але наприкінці лютого 2022 року сплачені за їх отримання кошти повернулися керівнику громадського формування у зв`язку з прийняттям постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 165.

Також відповідач посилається на те, що 22.08.2022 на ім`я начальника Хмільницького РВП ГУПН у Вінницькій області керівник громадського формування подав подання на членів формування про проведення перевірки на несудимість. Однак 22.12.2022 його повідомили про необхідність переписати заяву на нового керівника відділення поліції, що і було зроблено.

Крім того, відповідач просить врахувати, що, як вбачається з протоколу № 3 від 24.02.2022, представники поліції координують роботу ГФ "ЩИТ ГЛУХІВЦІ".

Вивчивши матеріали справи, оцінивши доводи сторін на підтримку своїх вимог та заперечень, суд встановив таке.

Рішенням Виконавчого комітету Глуховецької селищної ради № 27 від 26.02.2021 узгоджено статут громадського формування з охорони громадського порядку "ЩИТ ГЛУХІВЦІ" (далі Статут).

Відповідно до Розділу I (п. 1.2) Статуту формування створюється як громадське об`єднання на добровільних засадах з метою сприяння органам місцевого самоврядування, органам Національної поліції та органам виконавчої влади, а Також посадови особам у запобіганні та припиненні кримінальних і адміністративних правопорушень, захисті життя та здоров`я громадян, інтересів суспільства і держави від протиправних посягань, а також у рятування людей і майна під час стихійного лиха та інших надзвичайних ситуацій.

23.03.2021 ГФ з ОГП "ЩИТ ГЛУХІВЦІ" зареєстроване як юридична особа, ідентифікаційний код 43943541, місцезнаходження: вул. Шкільна, будинок 41, смт. Глухівці, Козятинський (тепер Хмільницький) район, Вінницька область, 22130.

Основним видом діяльності громадського формування є 84.24 "Діяльність у сфері охорони громадського порядку та безпеки".

Листом від 18.07.2022 за № 7058/219 відділення поліції № 2 Хмільницького РВП ГУНП у Вінницькій області повідомило позивача про те, що керівником ГФ "ЩИТ ГЛУХІВЦІ" відповідно до Закону України "Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону" не було надіслано списків членів громадського формування з переліком документів для перевірки питання щодо можливості бути членом громадського формування з охорони громадського порядку, а також не здійснено перевірок та не проведено навчання з особами, які є кандидатами у члени громадського формування, у зв`язку з чим члени ГФ з ОГП смт. Глухівці не можуть залучатися до охорони публічної безпеки і прядку. Відтак Глуховецькій селищній ради, як органу, який здійснив реєстрацію громадського формування, вказано на необхідність вжиття заходів щодо заборони та припинення діяльності вказаного громадського формування, як такого, що не виконує покладені на нього законодавством завдання та обов`язки.

Протоколом оперативної наради ВП № 2 Хмільницького РВП ГУНП у Вінницькій області спільно з членством ГФ з ОГП смт. Глухівці від 20.07.2022, на якому був присутній командир громадського формування ОСОБА_2 , на порядок денний винесено питання про належне виконання громадським формуванням вимог Закону України "Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону" та про подачу до ВП № 2 Хмільницького РВП ГУНП у Вінницькій області заяв кандидатів у члени ГФ з ОГП із переліком усіх необхідних документів.

Зі змісту вказаного протоколу видно, що командиром ГФ з ОГП смт. Глухівці не було надано довідки про несудимість осіб та списки членів ГФ з ОГП з переліком документів для перевірки щодо можливості бути членом ГФ з ОГП. За результатами оперативної наради вирішено надати громадському формуванню час до 25.07.2022, щоб впорядкувати відповідні недоліки, або ж, в іному разі, винести рішення на сесію Глуховецької ТГ про ліквідацію формування у зв`язку з формальним існуванням.

14.12.2022 за вих. № 935 Глуховецькою селищною радою до ВП № 2 Хмільницького РВП ГУНП у Вінницькій області скеровано запит, у якому позивач просив надати інформацію щодо усунення відповідачем вищезазначених недоліків та інформацію щодо того, чи подано командиром ГФ "ЩИТ ГЛУХІВЦІ" відповідні документи в орган поліції.

Листом від 19.12.2022 за вих. № 14205/219 ВП №2 Хмільницького РВП ГУНП у Вінницькій області повідомило позивача, що станом на 14.12.2022 недоліки не усунуті, у зв`яку з чим перевірка щодо осіб на предмет можливості бути членом ГФ з ОГП "Щит Глухівці" не проводилась.

Таким чином, позивач вважає, що ГФ "ЩИТ ГЛУХІВЦІ" не виконує покладені на нього законом і статутом обов`язки, а тому підлягає припиненню судом шляхом примусового розпуску.

Надаючи оцінку встановленим обставинам справи, суд керується такими мотивами.

Спірні правовідносини врегульовані Законами України від 22 червня 2000 року № 1835-III "Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону", від 22 березня 2012 року № 4572-VI "Про громадські об`єднання" та від 15 травня 2003 року № 755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань".

Так, відповідно до статті 1 Закону України "Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону" (далі Закон №1835-III) громадяни України відповідно до Конституції України мають право створювати в установленому цим Законом порядку громадські об`єднання для участі в охороні громадського порядку і державного кордону, сприяння органам місцевого самоврядування, правоохоронним органам, Державній прикордонній службі України та органам виконавчої влади, а також посадовим особам у запобіганні та припиненні адміністративних правопорушень і злочинів, захисті життя та здоров`я громадян, інтересів суспільства і держави від протиправних посягань, а також у рятуванні людей і майна під час стихійного лиха та інших надзвичайних обставин.

Громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону можуть бути створені на засадах громадської самодіяльності як зведені загони громадських формувань, спеціалізовані загони (групи) сприяння Національній поліції та Державній прикордонній службі України, асоціації громадських формувань тощо.

Згідно із статтею 3 Закону № 1835-III громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону створюються і діють у взаємодії з правоохоронними органами, Державною прикордонною службою України, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, додержуючись принципів гуманізму, законності, гласності, добровільності, додержання прав та свобод людини і громадянина, прав і законних інтересів юридичних осіб, рівноправності членів цих формувань.

Координацію діяльності громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону здійснюють відповідно місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування.

Повсякденна (оперативна) діяльність таких формувань організовується, спрямовується і контролюється відповідними органами Національної поліції, підрозділами Державної прикордонної служби України.

Громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону не мають права займатися підприємницькою або іншою діяльністю з метою одержання прибутку.

Використання громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону України для виконання завдань, не передбачених цим Законом, забороняється.

Відповідно до положень абзацу 1 статті 5 Закону № 1835-III громадське формування з охорони громадського порядку і державного кордону діє на основі положення (статуту) про нього.

При цьому статтею 8 Закону № 1835-III передбачено, що діяльність громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону може бути припинена шляхом примусового розпуску або саморозпуску відповідно до закону. У разі порушення громадським формуванням вимог чинного законодавства щодо його діяльності за заявою реєструючого органу його діяльність може бути заборонена за рішенням суду у встановленому законом порядку.

Положеннями пунктів 1, 2, 3 частини першої статті 9 Закону № 1835-III визначено, що основними завданнями громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону є:

- у сфері охорони громадського порядку: надання допомоги органам Національної поліції у забезпеченні громадського порядку і громадської безпеки, запобіганні адміністративним проступкам і злочинам; інформування органів Національної поліції про вчинені або ті, що готуються, злочини, місця концентрації злочинних угруповань; сприяння органам Національної поліції у виявленні і розкритті злочинів, розшуку осіб, які їх вчинили, захисті інтересів держави, підприємств, установ, організацій, громадян від злочинних посягань; участь у забезпеченні безпеки дорожнього руху та боротьбі з дитячою бездоглядністю і правопорушеннями неповнолітніх;

- у сфері охорони державного кордону: надання допомоги підрозділам Державної прикордонної служби України у виявленні та затриманні осіб, які порушили або намагаються порушити державний кордон чи провадять іншу протиправну діяльність на кордоні; сприяння військовослужбовцям Державної прикордонної служби України в охороні державного кордону, виключної (морської) економічної зони України, а також здійснення контролю за дотриманням режиму державного кордону, прикордонного режиму і режиму в пунктах пропуску через державний кордон, проведення разом з ними пропуску громадян до місць відпочинку і роботи; надання допомоги підрозділам Державної прикордонної служби України у виявленні умов та причин, які можуть призвести до злочинної діяльності на кордоні, і вжиття заходів до їх усунення; участь у спостереженні за місцями роботи і відпочинку поблизу кордону та за прикордонними інженерними спорудами; участь у заходах Державної прикордонної служби України з профілактики порушень або спроб порушення державного кордону і режиму в пунктах пропуску через державний кордон, незаконного переміщення через державний кордон вантажів, предметів, матеріалів та іншого майна;

- у разі виникнення надзвичайних ситуацій: надання невідкладної допомоги особам, які потерпіли від нещасних випадків чи правопорушень; участь у рятуванні людей і майна, підтриманні громадського порядку у разі стихійного лиха та інших надзвичайних обставин.

Статтею 11 Закону № 1835-III передбачено, що громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону проводять свою діяльність під контролем органів Національної поліції, підрозділів Державної прикордонної служби України шляхом:

1) спільного з поліцейськими, прикордонниками патрулювання і виставлення постів на вулицях, майданах, залізничних вокзалах, в аеропортах, морських і річкових портах, у місцях компактного проживання громадян, розташування підприємств, установ, організацій, навчальних закладів, а також у місцях можливої появи порушників кордону в межах району, що контролюється Державною прикордонною службою України, прикордонної смуги; участі в забезпеченні охорони громадського порядку під час проведення масових заходів, погоджених у випадках, передбачених законом, з виконавчими органами місцевого самоврядування;

2) проведення разом з прикордонниками огляду на маршрутах можливого руху порушників державного кордону, місць їх укриття, транспортних засобів, суміжної з державним кордоном місцевості з метою встановлення причин та умов перебування невідомих осіб;

3) участі у заходах правоохоронних органів, спрямованих на боротьбу з окремими видами правопорушень.

У відповідності до вимог статті 16 зазначеного Закону, місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування у межах своєї компетенції спільно з органами Національної поліції та підрозділами Державної прикордонної служби України здійснюють координацію та контроль за діяльністю громадських формувань, заслуховують повідомлення і звіти керівників зазначених формувань.

Окрім того, згідно з приписами статті 20 Закону № 1835-III контроль за діяльністю громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону здійснюється органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування у порядку, встановленому законом. Органи, що проводять реєстрацію зазначених громадських формувань, здійснюють контроль за дотриманням ними вимог положення (статуту). Представники цих органів мають право спостерігати за проведенням громадськими формуваннями заходів, вимагати необхідні документи, одержувати пояснення. Контроль за джерелами і розмірами надходжень коштів до цих громадських формувань здійснюється відповідно до закону. У разі порушення фінансової дисципліни з боку громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону воно несе відповідальність згідно з законом.

Судом встановлено, що ГФ "ЩИТ ГЛУХІВЦІ" створене як громадське об`єднання на добровільних засадах з метою сприяння органам місцевого самоврядування, органам Національної поліції та органам виконавчої влади, а також посадовим особам у запобіганні та припиненні кримінальних і адміністративних правопорушень і злочинів, захисті життя та здоров`я громадян, інтересів суспільства і держави від протиправних посягань, а також у рятуванні людей і майна під час стихійного лиха та інших надзвичайних ситуацій.

Так, відповідно до п. 2.1 Розділу 2 Статуту ГФ з ОГП "ЩИТ ГЛУХІВЦІ" основними завданнями та цілями формування у сфері охорони громадського порядку є: надання допомоги органам Національної поліції у забезпеченні громадського порядку і громадської безпеки, запобіганні адміністративним проступкам і злочинам; інформування органів Національної поліції про вчинені або ті, що готуються, злочини, місця концентрації злочинних угруповань; сприяння органам Національної поліції у виявленні і розкритті злочинів, розшуку осіб, які їх вчинили, захисті інтересів держави, підприємств, установ, організацій, громадян від злочинних посягань; участь у забезпеченні безпеки дорожнього руху та боротьбі з дитячою бездоглядністю і правопорушеннями неповнолітніх, за згодою члена Формування залучати до участі у справі з метою забезпечення об`єктивності проведення слідчих дій. У разі виникнення надзвичайних ситуацій: надання невідкладної допомоги особам, які потерпіли від нещасних випадків чи правопорушень, участь у рятуванні людей і майна, підтриманні громадського порядку у разі стихійного лиха та інших надзвичайних обставин.

Статтею 25 Закону України "Про громадські об`єднання" врегульовано, що припинення діяльності громадського об`єднання здійснюється:

1) за рішенням громадського об`єднання, прийнятим вищим органом управління громадського об`єднання, у визначеному статутом порядку, шляхом саморозпуску або реорганізації;

2) за рішенням суду про заборону (примусовий розпуск) громадського об`єднання.

Припинення діяльності громадського об`єднання відбувається в порядку, визначеному Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань".

Згідно зі ст. 25 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі:

1) документів, що подаються заявником для державної реєстрації;

2) судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження".

Судом встановлено, що протоколом оперативної наради відділення поліції № 2 Хмільницького РВП ГУНП у Вінницькій області спільно з членством ГФ з ОГП смт. Глухівці від 20.07.2022, на якому був присутній командир ГФ з ОГП ОСОБА_2 , на порядок денний винесено питання про неналежне виконання громадським формуванням вимог Закону України "Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону", що полягає у неподанні органу поліції заяв кандидатів у члени ГФ з ОГП із переліком необхідних документів, а саме довідок про несудимість, списки членів ГФ з ОГП з переліком документів для перевірки щодо можливості відповідної особи бути членом ГФ з ОГП.

При цьому керівнику ГФ "ЩИТ ГЛУХІВЦІ" встановлено строк для усунення виявлених порушень вимог чинного законодавства та попереджено про наслідки їх невиконання.

Втім, як видно зі змісту листа ВП № 2 Хмільницького РВП ГУНП у Вінницькій області від 19.12.2022 вих. №14205/219, надісланого у відповідь на запит позивача, станом на 14.12.2022 вищевказані недоліки усунуті не були, у зв`яку з чим перевірка щодо осіб на предмет можливості бути членом ГФ з ОГП поліцією не проводилась.

Не усунуто відповідних порушень і станом на дату ухвалення рішення у справі, в будь-якому разі належних й допустимих доказів, які б це спростовували, відповідач не надав.

У відзиві на позов відповідач посилається на те, що 22.08.2022 на ім`я начальника Хмільницького РВП ГУПН у Вінницькій області керівником ГФ з ОГП було внесено подання на членів формування з метою проведення перевірки на несудимість, однак лише 22.12.2022 його повідомили про необхідність переписати вказану заяву на нового керівника, що і було зроблено. Разом з тим додані до пояснень документи цих обставин не підтерджують, а тому доводи відповідача в цій частини не можуть вважатися доведеними.

Відповідач також надає суду листи ВП № 2 Хмільницького РВП ГУНП у Вінницькій області № 13616/219 від 24.09.2021 та № 14699/219 від 25.10.2021, адресовані голові Глуховецької ТГ Амонсу О. Проте з їх змісту слідує, що керівником ГФ ОСОБА_1 не було надано списків членів громадського формування з переліком документів для перевірки щодо можливості бути членом ГФ з ОГП, у зв`язку з чим перевірка не здійснена та з відповідними особами навчання не проведені, залучатися до охорони публічної безпеки і порядку члени ГФ з ОГП смт. Глухівці не можуть. Тобто, ці листи ніяк не спростовують правомірність позовних вимог, а навпаки.

Крім того, відповідач звертає увагу на те, що ним було замовлено довідки про несудимість членів громадського формування та сплачено за отримання цих довідок необхідні кошти, однак наприкінці лютого 2022 року ці кошти були повернуті, що унеможливило замовлення довідок та їх подання в орган поліції. Разом з тим жодних доказів на підтвердження своїх доводів в цій частині відповідач не надає, а тому такі доводи судом до уваги не беруться, як непідтвердженні.

Щодо протоколу № 3 від 24.02.2022, то він, по-перше, не спростовує тих порушень, які стали підставою для звернення позивача до суду, і, по-друге, цей протокол оформлений до оперативної наради, яка відбулася 20.07.2022 у ВП № 2 Хмільницького РВП ГУНП у Вінницькій області за участю представника ГФ з ОГП і на якій було наголошено на обов`язку громадського формування невідкладно усунути існуючі порушення вимог чинного законодавства та попереджено про правові наслідки їх несунення.

Інших належних, допустимих та достовірних доказів, які б окремо або у своїй сукупності свідчили про необґрунтованість заявлених позовних вимог, відповідачем не надано. Більше того, аналіз письмових пояснень відповідача та доданих до них документів вказує на те, що відповідач лише після відкриття провадження у цій справі почав вчиняти певні дії з метою усунення порушень вимог чинного законодавства в діяльності ГФ "ЩИТ ГЛУХІВЦІ", незважаючи на те, що громадсьве формування було зареєстроване ще у березні 2021 року, а про необхідність усунення таких порушень і позивач, як уповноважений орган місцевого самоврядування, і відповідний орган поліції, звертали увагу відповідача задовго до пред`явлення адміністративного позову до суду.

Таким чином, враховуючи встановлені під час розгляду справи обставини, суд погоджується з доводами позивача, що Глуховецька селищна рада позбавлена можливості у встановленому законом порядку координувати діяльність вказаного громадського формування внаслідок невиконання ним своїх статутних обов`язків з охорони громадського порядку, що в силу положень статті 8 Закону України "Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону" свідчить про наявність правових підстав для його припинення шляхом примусового розпуску (ліквідації).

Відповідно до положень частини першої статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з частиною першою, другою статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За правилами статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Перевіривши обґрунтованість доводів сторін та оцінивши зібрані у справі докази, суд приходить до переконання, що позовні вимоги Глуховецької селищної ради є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки під час розгляду справи суд не залучав свідків та не призначав судові експертизи, то судові витрати понесені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 72, 77, 90, 139, 242, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Припинити діяльність громадського формування з охорони громадського порядку "ЩИТ ГЛУХВЦІ" (код ЄДРПОУ 43943541, місцезнаходження юридичної особи: Україна, 22130, Вінницька область, Хмільницький район, смт. Глухівці, вул. Шкільна, буд. 41) шляхом примусового розпуску.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо справу розглянуто в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Інформація про учасників справи:

1) позивач: Глуховецька селищна рада (код ЄДРПОУ 04328200, місцезнаходження: вул. Шкільна, буд. 41, смт. Глухівці, Хмільницький район, Вінницька область, 22130);

2) відповідач: громадське формування з охорони громадського порядку "ЩИТ ГЛУХІВЦІ" (код ЄДРПОУ 43943541, місцезнаходження: вул. Шкільна, буд. 41, смт. Глухівці, Хмільницький район, Вінницька область, 22130);

3) третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Головне управління Національної поліції у Вінницькій області (код ЄДРПОУ 40108672, місцезнаходження: вул. Театральна, 10, м. Вінниця, 21050).

Повне рішення суду складено 30.03.2023.

Суддя Сало Павло Ігорович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.03.2023
Оприлюднено03.04.2023
Номер документу109905096
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо звернень органів доходів і зборів, у тому числі щодо припинення юридичної особи (припинення підприємницької діяльності фізичної особи–підприємця)

Судовий реєстр по справі —120/10957/22

Ухвала від 02.04.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

Ухвала від 20.03.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

Рішення від 30.03.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

Ухвала від 02.01.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні