ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
10 січня 2023 рокуЧернігівСправа № 620/3235/21
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Скалозуба Ю.О., за участі секретаря Бородулі В.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Чернігові заяву Комунального закладу "Чернігівський навчально-реабілітаційний центр" Чернігівської обласної ради про відстрочення виконання рішення у справі
за позовомГоловного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській областідо Комунального закладу "Чернігівський навчально-реабілітаційний центр" Чернігівської обласної радипро за участю сторін від заявника від позивача застосування заходів реагування ОСОБА_1 , ОСОБА_2 У С Т А Н О В И В:
Рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 01.12.2022 у справі № 620/3235/21, що набрало законної сили 02.01.2023, застосовано заходи реагування у вигляді зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, експлуатації будівлі навчального корпусу Комунального закладу «Чернігівський навчально-реабілітаційний центр» Чернігівської обласної ради за адресою: вул. 1 Травня, 56, м. Чернігів, Чернігівська область.
На адресу суду 03.01.2023 надійшла заява Комунального закладу «Чернігівський навчально-реабілітаційний центр» Чернігівської обласної радипро відстрочення виконання рішення суду на строк, визначений чинним законодавством. Заява мотивована тим, що на даний час із зазначених у позовній заяві 10 (десяти) порушень, виявлених за результатами перевірки, проведеної Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області (припис від 12.07.2022 №223), Відповідачем усунуто 6 (шість), а 4 (чотири) перебувають в процесі виправлення.
Представник заявника в судовому засіданні заяву підтримав та просив її задовольнити в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в заяві, додатково зазначивши, що в межах бюджетних асигнувань, що надходять комунальному закладу, останній здійснює роботи по усуненню виявлених порушень.
Представник Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області в судовому засіданні проти задоволення заяви заперечив та зазначив, що рішення суду набрало законної сили та є обов`язковим для виконання.
Розглянувши заяву про відстрочення виконання судового рішення, суд вважає її такою, що підлягає задоволенню з огляду на таке.
Відповідно до ч.1 ст.378 КАС України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Згідно з ч.2 ст.378 КАС України заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим (ч.3 ст.378 КАС України).
Відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови (ч.5 ст.378 КАС України).
Відповідно до ч. 1 ст. 33 Закону України «Про виконавче провадження» за наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим (хвороба сторони виконавчого провадження, відрядження сторони виконавчого провадження, стихійне лихо тощо), сторони мають право звернутися до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції, із заявою про відстрочку або розстрочку виконання рішення. Рішення про розстрочку виконується в частині та у строки, встановлені цим рішенням.
Системний аналіз наведених норм свідчить про те, що при вирішенні заяви державного виконавця чи сторони про відстрочку або розстрочку виконання рішення, встановлення або зміну способу й порядку його виконання суду потрібно мати на увазі, що їх задоволення можливе лише у виняткових випадках, які суд визначає, виходячи з особливого характеру обставин, що ускладнюють або виключають виконання рішення.
Указом Президента України "Про введення воєнного стану" від 24.02.2022 №64 у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану", постановлено ввести в Україні воєнний стан із 05 годин 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, який неодноразово продовжувався та діє і на даний час.
Відповідно до частини першої статті Закону України «Про правовий режим воєнного стану» воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.
Суд також приймає до уваги, що комунальний заклад «Чернігівський навчально-реабілітаційний центр» Чернігівської обласної ради є закладом освіти комунальної форми власності (неприбутковою установою), засновником якого виступає Чернігівська обласна рада, тобто утримання закладу загальної середньої освіти покладено на Чернігівську обласну раду.
Як зазначає боржник, у 2022 році з обласного бюджету було виділено 200 000 грн на поточний ремонт закладу освіти, які планувалося використати для часткового усунення порушень, вказаних в приписі, але, у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, всі кошти було спрямовано на облаштування найпростішого укриття для безпечного перебування учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану та гарантування дітям дотримання конституційного права на освіту та безпеку життя і збереження здоров`я.
З наведеного слідує, що в силу незалежних від заявника обставин, станом на 10.01.2023 він позбавлений можливості в повному обсязі виконати рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 01.12.2022, оскільки із введенням воєнного стану бюджетні асигнування області в своїй переважній більшості спрямовуються для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності.
Суд приймає до уваги викладене в заяві про відстрочення виконання судового рішення в адміністративній справі та у документах доданих до цієї заяви, і вважає за можливе задовольнити заяву Комунального закладу «Чернігівський навчально-реабілітаційний центр» Чернігівської обласної ради про відстрочення виконання рішення суду у справі №620/3235/21 терміном на 1 (один) рік.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.241, 243, 248, 378 КАС України, суд
У Х В А Л И В:
Заяву Комунального закладу «Чернігівський навчально-реабілітаційний центр» Чернігівської обласної ради про відстрочення виконання рішення суду задовольнити.
Відстрочити терміном на 1 (один) рік виконання рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 01.12.2022 у справі № 620/3235/21 про застосування заходів реагування у вигляді зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, експлуатації будівлі навчального корпусу Комунального закладу «Чернігівський навчально-реабілітаційний центр» Чернігівської обласної ради за адресою: вул. 1 Травня, 56, м. Чернігів, Чернігівська область.
Ухвала набирає законної сили негайно після її підписання.
Апеляційна скарга на ухвалу суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту.
Повний текст ухвали складений 10 січня 2023 року.
Суддя Ю. О. Скалозуб
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.01.2023 |
Оприлюднено | 12.01.2023 |
Номер документу | 108317916 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Федотов Ігор В'ячеславович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Федотов Ігор В'ячеславович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Федотов Ігор В'ячеславович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Федотов Ігор В'ячеславович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Федотов Ігор В'ячеславович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Федотов Ігор В'ячеславович
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Скалозуб Ю.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні