Копія Справа №678/807/21
Провадження №2-678-44/23
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 січня 2023 року смт.Летичів
Летичівський районний суд Хмельницької області в складі:
головуючого-судді Цибульського Д.В.,
при секретарі судового засідання Іськовій Т.Л.,
розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження у відкритому судовому засіданні в залі суду в смт.Летичів справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Відділу освіти, молоді та спорту Летичівської селищної ради Хмельницької області, Летичівського ліцею №3 Летичівської селищної ради Летичівського району Хмельницької області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на стороні відповідачів: Летичівська селищна рада Хмельницької області про визнання незаконним звільнення та поновлення на посаді,
встановив:
26.07.2021 року до суду надійшла вищевказана позовна заява ОСОБА_1 від 26.07.2021 року, в якій позивач просить: визнати незаконним та скасувати наказ №78-К від 16.06.2021 року «Про звільнення ОСОБА_1 »; поновити його ОСОБА_1 на посаді директора Летичівського ліцею №3 Летичівської селищної ради; стягнути з Летичівського ліцею №3 Летичівської селищної ради Летичівського району Хмельницької області на його користь середній заробіток за час вимушеного прогулу з 30.06.2021 року по день винесення рішення судом по справі; стягнути з відповідачів на його користь витрати на надання правничої правової допомоги адвокатом.
В обґрунтування своїх позовних вимог позивач посилається на те, що, 16.06.2021 року Відділом освіти, молоді та спорту Летичівської селищної ради Хмельницької області було видано наказ №78-К Про звільнення ОСОБА_1 , вказаним наказом позивача було звільнено з 29.06.2021 року з посади директора Летичівського ліцею №3 Летичівської селищної ради у зв`язку із закінченням строку дії трудового договору (контракту) п.2 ст.36 КзПП України. З даним наказом його було ознайомлено 29.09.2021 року, а також видано йому трудову книжку. В трудовій книжці, міститься ряд записів починаючи від призначення його на посаду директора Летичівської ЗОШ №3 (на умовах безстрокового трудового договору) до його звільнення з посади. Відповідно до п.1. статуту Летичівського ліцею №3 Летичівської селищної ради Летичівського району Хмельницької області, який затверджено рішенням Летичівської селищної ради №8 від 26.06.2020 року, Статут визначає правові та економічні основи організації та діяльності закладу загальної середньої освіти Летичівського ліцею №3 Летичівської селищної ради Летичівського району Хмельницької області. П.1.4. статуту, засновником Летичівського ліцею № 3 є Летичівська селещна рада Хмельницької області, п.1.5 статуту, зазначено, що заклад освіти має статус комунального закладу, утримується за рахунок коштів селищного бюджету і є неприбутковою установою, п.1.6, статуту, Летичівський ліцей №3 є юридичною особою, має кутовий штамп, печатку, ідентифікаційний код, може мати самостійний баланс, рахунки в Державній Казначейській службі України та в установах банків, п.4.2 статуту, зазначає, що керівник закладу освіти призначається на посаду та звільняється з посади відповідно до Порядку призначення і звільнення з посад керівників підприємств, установ, закладів, організацій, що належать до комунальної власності Летичівської селищної ради, затвердженого рішенням сесії Летичівської селищної ради №21 від 31.08.2017 року. Керівник закладу освіти призначається на посаду за результатами конкурсного відбору відповідно до Положення про конкурс на посаду керівника закладу освіти, затвердженого засновником. Повноваження керівника визначаються чинним законодавством, Статутом закладу освіти та посадовою інструкцією.
Відповідно до п.2.2 Порядку призначення і звільнення з посад керівників підприємств, установ, закладів, організацій, що належать до комунальної власності Летичівської селищної ради, затвердженого рішенням сесії Летичівської селищної ради №21 від 31.08.2017 року, відбір кандидатур на посади керівників здійснюється на конкурсній основі відповідно до Порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад керівників підприємств, установ, закладів організацій, що належать до комунальної власності Летичівської селищної ради. П.2.1 Порядку передбачено, що керівники призначаються на посаду сесією селищної ради на її пленарних засіданнях, шляхом прийняття рішень. П.3.1 Порядку передбачено, що керівники звільняються з посади селищною радою на її пленарних засіданнях у випадках: а) закінчення терміну дії контракту (при умові не укладення контракту) на новий термін (переукладення); б) подання особистої заяви керівника; в) в інших випадках, передбачених чинним законодавством або обумовлених у контракті. У вище вказаному порядку та статуті не передбачається повноважень відділу освіти, молоді та спорту на видання наказу про укладення строкового трудового договору з директором Летичівського ліцею №3 Летичівської селищної ради. При прийнятті наказу №94-К від 30.06.2020 року Про укладення строкового трудового договору, відділ освіти, молоді та спорту Летичівської селищної ради перевищив надані йому повноваження та прийняв таким чином незаконний наказ. Відповідно до норм статуту та положення компетенція щодо видачі даного наказу належала Летичівській селищній раді, шляхом прийняття рішення на пленарних засіданнях ради, як засновнику навчального закладу. Тим більше всі попередні записи в трудовій книжці були здійсненні на підставі рішення Летичівської селищної ради Хмельницької області. Крім посади директора, він також являється педагогічним працівником, з цього випливає, що відділ освіти, без наявних повноважень, продовжив трудові відносини зі мною як педагогічним працівником на умовах строкового трудового договору, а не як з директором. У зв`язку з не припиненням безстрокового трудового договору у відділу освіти, молоді та спорту Летичівської селищної ради Хмельницької області, не було правових підстав для звільнення мене з посади директора Летичівського ліцею №3 Летичівської селищної ради у зв`язку із закінченням строку дії трудового договору контракту п.2 ст.36 КЗпП України, а тому наказ №78-К від 16.06.2021 року є неправомірним. Засновник про зміну істотних умов праці його не повідомляв. Середній заробіток працівника визначається відповідно до ст.27 Закону України «Про оплату праці» за правилами, передбаченими в положеннях Постанови КМУ від 08.02.1995 року №100 «Про затвердження порядку обчислення середньої заробітної плати». З урахуванням норм абз.3 п.2 Порядку №100, середньомісячна заробітна плата за час вимушеного прогулу працівника обчислюється виходячи з виплат за останні 2 календарних місяця роботи, що передують події, із якою пов`язана виплата, тобто дню звільнення працівника з роботи. Основою для визначення загальної суми заробітку, що підлягає виплаті за час вимушеного прогулу, є середньоденна (середньогоденна) заробітня плата працівника, яка згідно з п.8 згаданого Порядку визначається діленням заробітної плати за фактично відпрацьовані протягом 2-х місяців робочі (календарні) дні на число відпрацьованих робочих днів (годин), а у випадках, передбачених чинним законодавством, - календарних днів за цей період. Після визначення середньоденної заробітної плати як розрахункової величини для нарахування виплат працівнику здійснюється нарахування загальної суми середнього заробітку за час вимушеного прогулу, яка обчислюється шляхом множення середньоденної заробітної плати на середньомісячне число робочих днів у розрахунковому періоді. Враховуючи вище викладене, ним за основу бралися два попередні місяці, травень 2021 року та квітень 2021 року, які передували дню його примусового звільнення, а саме 29.06.2021 року.При кожній виплаті заробітної плати роботодавець повинен повідомити працівника про дані, що належать до періоду, за який проводиться оплата праці, зокрема, загальної суми заробітної плати, а також суму заробітної плати, що належить до виплати. Розрахунок ним здійснено на підставі довідки про доходи з роз шифровкою за видами виплат, розміри і підстави відрахувань із заробітної плати, видану Летичівським ліцеєм №3 Летичівської селищної ради. Згідно довідки в травні 2021 року (31 календарних днів) було нараховано 21930,50 грн.., у квітні 2021 року (30 календарних днів) було нараховано 21930,50 грн. Отже, враховуючи календарні дні - 61 день та розмір заробітної плати за травень та квітень 2021 року у розмірі 43861,00грн., моя середньоденна заробітня плата становить: 43861,00 грн.: 61 календарних днів = 719 грн. 03 коп. Подану ним заяву підтримує в повному обсязі та просить суд її задовольнити з викладених у ній підстав.
02.08.2021 року ухвалою Летичівського районного суду Хмельницької області позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження про проведення розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження.
06.09.2021 року від представника відповідача Летичівського ліцею №3 Летичівської селищної ради Летичівського району Хмельницької області Попової О.В. до суду надійшов відзив на позовну заяву від 03.09.2021 року, в якому остання просить відмовити у задоволенні позовних вимог позивача ОСОБА_1 в повному обсязі з підставі викладених у ньому.
06.09.2021 року від представника відповідача Відділу освіти, молоді та спорту Летичівської селищної ради Хмельницької області Маринюка М. до суду надійшов відзив на позовну заяву від 03.09.2021 року, в якому останній просить відмовити у задоволенні позовних вимог позивача ОСОБА_1 в повному обсязі з підставі викладених у ньому.
06.09.2021 року від представника третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на стороні відповідачів Летичівської селищної ради Хмельницької області Тисячного І. до суду надійшов відзив на позовну заяву від 03.09.2021 року, в якому останній просить відмовити у задоволенні позовних вимог позивача ОСОБА_1 в повному обсязі з підставі викладених у ньому.
21.09.2021 року представник позивача ОСОБА_1 - адвокат Кравчук В.І. подав до суду додаткові пояснення у справі від 21.09.2021 року, та просить суд прийняти їх до уваги під час прийняття рішення.
08.11.2021 року ухвалою Летичівського районного суду Хмельницької області, за клопотанням позивача ОСОБА_1 від 03.11.2021 року, було зупинено провадження у справі, до набрання законної сили судовим рішенням у адміністративній справі №560/6206/21, яка перебуває на розгляді Сьомого апеляційного адміністративного суду, та у адміністративній справі №560/6984/21, яка перебуває на розгляді Хмельницького окружного адміністративного суду.
02.06.2022 року на адресу суду з Хмельницького окружного адміністративного суду надійшло завірене належним чином рішення суду від 09.08.2021 року у адміністративній справі №560/6984/21 за позовом ОСОБА_1 до Відділу освіти, молоді та спорту Летичівської селищної ради Хмельницької області про визнання дій протиправними та скасування наказу, відповідно до якого адміністративний позов ОСОБА_1 від 28.05.2021 року залишено без задоволення, з відміткою про набрання рішенням законної сили 07.02.2022 року.
13.12.2022 року на адресу суду з Хмельницького окружного адміністративного суду надійшло завірене належним чином рішення суду від 30.05.2022 року у адміністративній справі №560/6206/21 ОСОБА_1 до Відділу освіти, молоді та спорту Летичівської селищної ради Хмельницької області, Конкурсної комісії Відділу освіти, молоді та спорту Летичівської селищної ради Хмельницької області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідачів директор Летичівського ліцею №3 Летичівської селищної ради Хмельницької області Попова Олена Василівна про визнання протиправним та скасування протоколу конкурсної комісії, наказу та трудового договору, відповідно до якого у задоволенні позову ОСОБА_1 відмовлено, з відміткою про набрання рішенням законної сили 22.07.2022 року.
13.12.2022 року ухвалою Летичівського районного суду Хмельницької області було поновлено провадження у справі та призначено її до судового засідання.
19.12.2022 року до суду надійшло (клопотання) заява позивача ОСОБА_1 від 19.12.2022 року, в якому він просить прийняти його пояснення до уваги при прийнятті рішення у справі.
В судове засідання сторони надали письмові заяви про розгляд справи за їх відсутності, без застосування звукозапису.
Позивач ОСОБА_1 поданій ним письмовій заяві від 11.01.2023 року, позовні вимоги викладені у його позовній заяві підтримує, та просить суд розглянути справу без його участі.
Представник відповідача Відділу освіти, молоді та спорту Летичівської селищної ради Хмельницької області Сапіташ Р.В. у поданій нею письмовій заяві від 12.01.2023 року, просить суд відмовити у задоволенні позову в повному обсязі, та проводити розгляд справи за її відсутності, без застосування звукозапису.
Представник відповідача Летичівського ліцею №3 Летичівської селищної ради Летичівського району Хмельницької області Попової О.В. у поданій нею письмовій заяві від 12.01.2023 року, просить суд відмовити у задоволенні позову в повному обсязі, та проводити розгляд справи за її відсутності, без застосування звукозапису.
Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на стороні відповідачів Летичівської селищної ради Хмельницької області Коберник О.В. у поданій нею письмовій заяві від 12.01.2023 року, просить суд відмовити у задоволенні позову в повному обсязі, та проводити розгляд справи за її відсутності.
Розгляд справи проведено без фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу на підставі ч.2 ст.247 ЦПК України за наявними у справі матеріалами.
Суд, розглянувши матеріали справи, дослідивши докази по справі, вважає, що позов задоволенню не підлягає з наступних підстав.
Відповідно до п.1 ст.6 Конвенції прозахист прав людини і основоположних свобод кожен має право на справедливий розгляд його справи судом, встановленим законом, який, зокрема, вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру.
Згідно із ч.1 ст.24 Конституції України (у редакції Закону України «Про внесення змін до Конституції України (щодо правосуддя)», що набрав чинності 30 вересня 2016 року) правосуддя в Україні здійснюється виключно судами. Делегування функцій судів, а також привласнення цих функцій іншими органами чи посадовими особами не допускаються.
А відповідно до частини другої вказаної статті юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір та будь-яке кримінальне обвинувачення. У передбачених законом випадках суди розглядають також інші справи.
Відповідно до ст.55 Конституції України права і свободи людини і громадянина захищаються судом.
Відповідно до ч.ч.1,2 ст.16 ЦК України , кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути: визнання права; визнання правочину недійсним; припинення дії, яка порушує право; відновлення становища, яке існувало до порушення; примусове виконання обов`язку в натурі; зміна правовідношення; припинення правовідношення; відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди; відшкодування моральної (немайнової) шкоди; визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб. Суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом чи судом у визначених законом випадках.
Відповідно до ст.144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.
Згідно ст.140 Конституції України місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи. Органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст, є районні та обласні ради.
Відповідно до ст.10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Згідно зі ст.143 Конституції України, територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності; затверджують програми соціально-економічного та культурного розвитку і контролюють їх виконання; затверджують бюджети відповідних адміністративно-територіальних одиниць і контролюють їх виконання; встановлюють місцеві податки і збори відповідно до закону; забезпечують проведення місцевих референдумів та реалізацію їх результатів; утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.
Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» відповідно до Конституції України визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування.
Згідно ст.2 Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні», місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади, жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.
Відповідно до ч.1 п.п.5 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад належить затвердження за пропозицією сільського, селищного, міського голови структури виконавчих органів ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів відповідно до типових штатів, затверджених Кабінетом Міністрів України, витрат на їх утримання.
Згідно ч.1 ст.59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рада в межах свої повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Відповідно до ч.1 ст.46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.
За приписами вимог ч.ч.4, 5 наведеної статті наступні сесії ради скликаються: сільської, селищної, міської - відповідно сільським, селищним, міським головою; районної у місті, районної, обласної - головою відповідної ради. Сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць.
Згідно з ч.7 ст.46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», сесія сільської, селищної, міської, районної у місті ради повинна бути також скликана за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу відповідної ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради, а сесія районної, обласної ради - також за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу відповідної ради або голови відповідної місцевої державної адміністрації.
У разі якщо посадові особи, зазначені у частинах четвертій та шостій цієї статті, у двотижневий строк не скликають сесію на вимогу суб`єктів, зазначених у частині сьомій цієї статті, або у разі якщо такі посади є вакантними сесія може бути скликана депутатами відповідної ради, які становлять не менш як одну третину складу ради, або постійною комісією ради (ч.9 ст.46 Закону).
Сесія ради є повноважною, якщо в її пленарному засіданні бере участь більше половини депутатів від загального складу ради (ч.12 ст.46 Закону).
Пропозиції щодо питань на розгляд ради можуть вноситися сільським, селищним, міським головою, постійними комісіями, депутатами, виконавчим комітетом ради, головою місцевої державної адміністрації, головою районної, обласної ради, загальними зборами громадян. Пропозиції щодо прийняття рішень, які відповідно до закону є регуляторними актами, вносяться з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" (ч.13 ст.46 Закону).
Відповідно до статті 19 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад Депутат місцевої ради має право зокрема - пропонувати питання для розгляду їх радою та її органами, вносити пропозиції і зауваження до порядку денного засідань ради та її органів, порядку розгляду обговорюваних питань та їх суті, вносити на розгляд ради та її органів проекти рішень з питань, що належать до їх відання, поправки до них.
Керуючись підпунктом першим пункту третього розділу X Закону України «Про повну загальну середню освіту» передбачено припинення безстрокового трудового договору з керівниками державних і комунальних закладів загальної середньої освіти згідно з п.9 ч.1 ст.36 Кодексу законів про працю України.
До 01.07.2020 року, засновники державних і комунальних закладів загальної середньої освіти або уповноважені ними органи зобов`язані припинити безстрокові трудові договори з керівниками таких закладів та одночасно укласти з ними (за їх згодою) трудові договори строком на шість років (з керівниками, які отримують пенсію за віком, - на один рік) без проведення конкурсу. У разі їх незгоди з продовженням трудових відносин на умовах строкового трудового договору - звільнити їх згідно з п.9 ч.1 ст.36 Кодексу законів про працю України. Після завершення строку трудового договору такі особи мають право обиратися на посаду керівника того самого закладу освіти на ще один строк відповідно до ст.39 цього Закону.
Відповідно до ст.24 Закону України «Про освіту» система управління закладами освіти визначається законом та установчими документами.
Установчі документи закладу освіти повинні передбачати розмежування компетенції засновника (засновників), інших органів управління закладу освіти та його структурних підрозділів відповідно до законодавства.
Управління закладом освіти в межах повноважень, визначених законами та установчими документами цього закладу, здійснюють: засновник (засновники); керівник закладу освіти; колегіальний орган управління закладу освіти; колегіальний орган громадського самоврядування; інші органи, передбачені спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти.
Відповідно до ст.25 Закону України «Про освіту» Засновник закладу освіти або уповноважений ним орган (особа): приймає рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію, зміну типу закладу освіти, затверджує статут (його нову редакцію), укладає засновницький договір у випадках, визначених законом; укладає строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти, обраним (призначеним) у порядку, встановленому законодавством та установчими документами закладу освіти.
Судом встановлено, що відповідно до порядку призначення і звільнення з посад керівників підприємств, установ, організацій, що належать до комунальної власності Летичівської селищної ради Хмельницької області затвердженого рішенням Летичівської селищної ради №21 від 31.08.2017 року, на даний момент Порядок втратив чинність відповідно до рішення Летичівської селищної ради №11 від 31.05.2021 року, 30.06.2020 року в особі селищного голови Тисячного І.І. було укладено строковий трудовий договір з ОСОБА_1 директором Летичівського ліцею №3 Летичівської селищної ради Хмельницької області терміном на один рік, на підставі рішення Летичівської селищної ради Хмельницької області №59 від 26.06.2020 року.
Відповідно до Р.6 п.6.1. Трудового договору №33 цей контракт укладається терміном на 1 (один) рік і діє з 30.06.2020 року до 29.06.2021 року, та набирає чинності з дня підписання сторонами.
30.06.2020 року Відділом освіти, молоді та спорту Летичівської селищної ради Хмельницької області було видано наказ №94-к «Про укладення строкового трудового договору», відповідно до якого було продовжено трудові відносини з ОСОБА_1 директором Летичівського ліцею №3 Летичівської селищної ради на умовах укладеного строкового трудового договору (контракту) від 30.06.2020 року №33.
Відповідно до ст.39 Закону України «Про повну загальну середню освіту» керівник державного, комунального закладу загальної середньої освіти обирається на посаду за результатами конкурсу, що проводиться відповідно до вимог цього Закону та положення про конкурс, затвердженого засновником або уповноваженим ним органом (посадовою особою).
29.04.2021 року Летичівська селищна рада Хмельницької області приймає рішення №4 «Про делегування повноважень відділу освіти, молоді та спорту Летичівської селищної ради», в цьому рішенні зазначено Делегувати відділу освіти, молоді та спорту Летичівської селищної ради, наступні повноваження: 1.1 Укладати строкові трудові договори (контракти) з керівниками закладів освіти, обраних (призначених) у порядку, встановленим законодавством та установчими документами закладів освіти; 1.2 Розривати строкові трудові договори (контракти) з керівниками закладів освіти з підстав та у порядку, визначених законодавством та установчими документами закладів освіти.
Відділу освіти, молоді та спорту Летичівської селищної ради відповідно до наданих повноважень,керуючись положенням про відділ, ст.13 Закону України «Про повну загальну середню освіту» керівник закладу загальної середньої освіти звільняється з посади у зв`язку із закінченням строку трудового договору або достроково відповідно до вимог законодавства та умов укладеного трудового договору.
Припинення трудового договору з керівником державного чи комунального закладу загальної середньої освіти у зв`язку із закінченням строку його дії або його дострокове розірвання здійснюється відповідною посадовою особою засновника (головою відповідної ради чи керівником державного органу) або керівником уповноваженого ним органу (структурного підрозділу з питань освіти) з підстав та у порядку, визначених законодавством про працю.
16.06.2021 року Відділом освіти, молоді та спорту Летичівської селищної ради Хмельницької області було видано наказ №78-К «Про звільнення ОСОБА_1 », за яким позивача ОСОБА_1 було звільнено з 29.06.2021 року з посади директора Летичівського ліцею №3 Летичівської селищної ради у зв`язку із закінченням строку дії трудового договору (контракту) на підставі п.2 ст.36 КзПП України.
29.09.2021 року ОСОБА_1 було ознайомлено з вищевказаним наказом та видано йому трудову книжку.
З даним наказом його було ознайомлено 29.09.2021 року, а також видано йому трудову книжку.
Відповідно до ст.ст.25, 26, п.10 ч.4 ст.42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» з метою встановлення єдиного механізму призначення та звільнення з посад керівників комунальних підприємств, установ, закладів, організацій, що належать до комунальної власності, Летичівська селищна рада 31.05.2021 року за №11 прийняла рішення «Про затвердження Положення про порядок призначення та звільнення з посад керівників комунальних підприємств, установ, закладів, організацій Летичівської селищної ради».
Відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» рішення Летичівської селищної ради є опубліковані на офіційному сайті.
Відповідно до ч.4 ст.82 ЦПК України, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
Відповідно до рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 09.08.2021 року, яке набрало законної сили 07.02.2022 року у адміністративній справі №560/6984/21 за позовом ОСОБА_1 до Відділу освіти, молоді та спорту Летичівської селищної ради Хмельницької області про визнання дій протиправними та скасування наказу, відповідно до якого адміністративний позов ОСОБА_1 від 28.05.2021 року залишено без задоволення, в якому також було встановлено факти та обставини, які стосуються даного спору.
Згідно рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 30.05.2022 року, яке набрало законної сили 22.07.2022 року у адміністративній справі №560/6206/21 ОСОБА_1 до Відділу освіти, молоді та спорту Летичівської селищної ради Хмельницької області, Конкурсної комісії Відділу освіти, молоді та спорту Летичівської селищної ради Хмельницької області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідачів директор Летичівського ліцею №3 Летичівської селищної ради Хмельницької області Попова Олена Василівна про визнання протиправним та скасування протоколу конкурсної комісії, наказу та трудового договору, відповідно до якого у задоволенні позову ОСОБА_1 відмовлено, в якому також було встановлено факти та обставини, які стосуються даного спору.
Підсумовуючи вище викладене, повно всебічно та об`єктивно дослідивши докази по справі суд приходить до висновку про безпідставність та необґрунтованість позовних вимог, а тому у задоволенні позову слід відмовити.
Так як, у задоволенні позову, відмовлено, то, у відповідності до ч.1 ст.141 ЦПК України, судові витрати покладаються на позивача.
На підставі вище викладеного та керуючись ст.ст.140, 143, 144 Конституції України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.36 КЗпП, ст.ст.12, 13, 76, 81, 82, 141, 247, 258, 259, 263-265 ЦПК України, суд
ухвалив:
У задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 до Відділу освіти, молоді та спорту Летичівської селищної ради Хмельницької області, Летичівського ліцею №3 Летичівської селищної ради Летичівського району Хмельницької області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на стороні відповідачів: Летичівська селищна рада Хмельницької області про визнання незаконним звільнення та поновлення на посаді, - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне найменування сторін:
Позивач: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , проживаючий за адресою АДРЕСА_1 .
Відповідач: Відділ освіти, молоді та спорту Летичівської селищної ради Хмельницької області, код ЄДРПОУ 40231184, місцезнаходження смт.Летичів, вул.Юрія Савіцького,16, Хмельницького (Летичівського) району Хмельницької області, п.і.31500, ел.пошта: letrvo@ukr.ua
Відповідач: Летичівський ліцей №3 Летичівської селищної ради Летичівського району Хмельницької області, код ЄДРПОУ 22780145, місцезнаходження смт.Летичів, вул.Горбатюка, 3, Хмельницького (Летичівського) району Хмельницької області, ел.пошта:letzosch3@ukr.net.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог: Летичівська селищна рада Хмельницької області, код ЄДРПОУ 04404548, місцезнаходження смт.Летичів, вул.Героїв Крут, 2/1, Хмельницького (Летичівського) району Хмельницької області, ел.пошта: letychivrada@ukr.net.
Повний текст судового рішення складено 12 січня 2023 року.
Суддя: підпис Д.В.Цибульський
Суддя Летичівського районного суду
Хмельницької області Д.В.Цибульський
Суд | Летичівський районний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 12.01.2023 |
Оприлюднено | 18.01.2023 |
Номер документу | 108375240 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із трудових правовідносин, з них про поновлення на роботі, з них |
Цивільне
Летичівський районний суд Хмельницької області
Цибульський Д. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні