Ухвала
від 04.01.2023 по справі 953/5708/22
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ХАРКОВА

Справа № 953/5708/22

н/п 1-кс/953/196/23

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"04" січня 2023 р. м. Харків

Київський районний суд м. Харкова у складі:

слідчого судді - ОСОБА_1 ,

за участю секретаря - ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань в приміщенні Київського районного суду м. Харкова клопотання прокурора Київської окружної прокуратури міста Харкова ОСОБА_3 по кримінальному провадженню № 42022222010000129 від 08.09.2022 за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 111-1 КК України, про визначення порядку зберігання речових доказів у кримінальному провадженні,-

ВСТАНОВИВ:

03.01.2023 до Київського районного суду м. Харкова надійшло вказане клопотання прокурора Київської окружної прокуратури міста Харкова ОСОБА_3 в якому він просить передати Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, нежитлові приміщення підвалу № 32, 33, 37-:-48, 54-:-59 загальною площею 274,2 кв.м. в житловому будинку літ. «А-5» за адресою: АДРЕСА_1 , які на праві приватної власності належать ПП «ОРЕНДНЕ ПІДПРИЄМСТВО СТАНИЦЯ», код 37682231 для здійснення управління в порядку, передбаченому Законом України Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаних від корупційних злочинів та інших злочинів». Контроль за виконанням ухвали покласти на прокурора, що здійснює процесуальне керівництво у кримінальному провадженні № 42022222010000129, від 08.09.2022 за ч. 4 ст. 111-1 КК України.

В обґрунтування клопотання прокурор зазначає, що Київською окружною прокуратурою м. Харкова здійснюється процесуальне керівництво досудовим розслідуванням кримінального провадження № 42022222010000129 за фактом можливого здійснення фінансової діяльності на території Київського району м. Харкова низки суб`єктів господарської діяльності, кінцевими бенефіціарними власниками їх є громадяни російської федерації і республіки білорусь та службові особи яких, вступивши у попередню змову з невстановленими в ході досудового розслідування особами, забезпечують на території України провадження господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором.

Постановою керівника Харківської обласної прокуратури про доручення здійснення досудового розслідування від 15.09.2022, здійснення досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42022222010000129 від 08.09.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 111-1 КК України доручено слідчим ХРУП № 1 ГУНП в Харківській області.

В ході виконання доручення прокурора, УСБУ в Харківській області встановлено, що до вказаної протиправної діяльності можуть бути причетні службові особи ПП "ОРЕНДНЕ ПІДПРИЄМСТВО СТАНИЦЯ", код 37682231, основний вид діяльності 68.10 Купівля та продаж власного нерухомого майна, статутний капітал 547 030 грн.

Засновником підприємства є: ОСОБА_4 , внесок до статутного капіталу 547030 грн. - 100%; адреса: рф, 53733, краснодарський край, канівський район, станиця канівська, АДРЕСА_2 .

Враховуючи те, що власником ПП "ОРЕНДНЕ ПІДПРИЄМСТВО СТАНИЦЯ", код 37682231 є фізична особа громадянка країни, яка вчиняє збройну агресію проти України, існує значний ризик прийняття рішень керівництвом ПП "ОРЕНДНЕ ПІДПРИЄМСТВО СТАНИЦЯ", код 37682231 щодо подальшого забезпечення на території України провадження господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором.

Відповідно до Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно від 12.10.2022 встановлено, що на праві приватної власності ПП "ОРЕНДНЕ ПІДПРИЄМСТВО СТАНИЦЯ" належать нежитлові приміщення підвалу № 32, 33, 37-:-48, 54-:-59 загальною площею 274,2 кв.м. в житловому будинку літ. «А-5» за адресою: АДРЕСА_1 .

Згідно довідки про оціночну вартість об`єкта нерухомості № 201-20221013-0004242614 від 13.10.2022, оціночна вартість зазначеного нерухомого майна становить 7 429 426.81 грн.

На підставі вищевикладеного, прокурором у кримінальному провадженні було прийнято рішення про звернення до слідчого судді з клопотанням про арешт нерухомого майна ПП "ОРЕНДНЕ ПІДПРИЄМСТВО СТАНИЦЯ", визнаного речовим доказом, яке 14.10.2022 слідчим суддею Київського районного суду м. Харкова було розглянуто та задоволено.

18.10.2022 ухвалу про арешт майна ПП "ОРЕНДНЕ ПІДПРИЄМСТВО СТАНИЦЯ" направлено для виконання Департаменту реєстрації Харківської міської ради та на підставі Рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер: 65780991 від 14.12.2022, відомості про накладення арешту внесено до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна.

Речові докази вартістю понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження, передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді, суду Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, а речові докази, зазначені в абзаці першому цієї частини, такої самої вартості - для їх реалізації з урахуванням особливостей, визначених законом.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 2 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаних від корупційних злочинів та інших злочинів» передбачено, що Національне агентство є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, та/або з управління активами, на які накладено арешт або які конфісковано у кримінальному провадженні.

У п. 4 ч. 1 ст. 9 Закону зазначається, що на Національне агентство покладено функцію з проведенім оцінки, ведення обліку та управління активами, на які накладено арешту кримінальному провадженні.

За абзацом 4 ч. 1 ст. 1 Закону, управляючи активами Національне агентство забезпечує збереження активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, та їх економічної вартості.

Абзацом 1 ч. 1 ст. 19 Закону встановлено, що Національне агентство здійснює управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, у тому числі як захід забезпечення позову - лише щодо позову, пред`явленого в інтересах держави, із встановленням заборони розпоряджатися та/або користуватися такими активами, а також у позовному провадженні у справах про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави із встановленням заборони користуватися такими активами, сума або вартість яких перевищує 200 розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня відповідного року.

Згідно з ч. 1 ст. 21 Закону, управління рухомим та нерухомим майном, цінними паперами, майновими та іншими правами здійснюється Національним агентством шляхом реалізації відповідних активів або передачі їх в управління.

Відповідно до ч. 3 ст. 21 Закону, управління активами, зазначеними у частині першій цієї статті, здійснюється на умовах ефективності, а також збереження (за можливості - збільшення) їх економічної вартості. Управитель має право на плату (винагороду), а також на відшкодування необхідних витрат, зроблених ним у зв`язку з управлінням активами, що відраховуються безпосередньо з доходів від використання прийнятих в управління активів. Управитель не має права відчужувати активи, прийняті ним в управління.

Таким чином, враховуючи індивідуальні ознаки та властивості майна у даному кримінальному провадженні, а також те, що оціночна вартість нерухомого майна становить 7 429 426.81 грн., що перевищує 200 розмірів пожиточного мінімум для працездатних осіб, воно не містить слідів кримінального правопорушення, а усі слідчі дії вже проведено, а також уявляє собою предмети, зберігання яких через громіздкість або з інших причин не можливе без зайвих труднощів, тому передача майна Національному агентству для реалізації не спричинить шкоди для кримінального провадження, не перешкоджатиме подальшому досудовому розслідуванню та розгляду справи в суді.

Сторона обвинувачення зазначає, що не вжиття заходів щодо передачі в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаних від корупційних злочинів та інших злочинів арештованого майна утруднить або зробить неможливим (втрата, погіршення фізичного стану майна, зменшення його економічної вартості), унеможливить досягнення завдань кримінального провадження.

В судове засідання прокурор не з`явився, повідомлений належним чином та своєчасно, надіслав на електронну адресу суду заяву про розгляд поданого клопотання без його участі, повністю його підтримуючи.

Оскільки сторона кримінального провадження, яка звернулась з клопотанням, довела наявність достатніх підстав вважати, що майно, яке не було тимчасово вилучене, власником може бути відчужене, з метою забезпечення арешту майна, відповідно до ч. 2 ст. 172 КПК України, дане клопотання розглядається слідчим суддею без повідомлення власника майна.

Слідчий суддя, дослідивши надані докази, встановив, що Харківським районним управлінням поліції №1 в Харківській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42022222010000129 від 08.09.2022 за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 111-1 КК України.

Ухвалою слідчого судді Київського районного суду м. Харкова від 14.10.2022 накладено арешт на нежитлові приміщення підвалу № 32, 33, 37-:-48, 54-:-59 загальною площею 274,2 кв.м. в житловому будинку літ. «А-5» за адресою: АДРЕСА_1 , які на праві приватної власності належать ПП "ОРЕНДНЕ ПІДПРИЄМСТВО СТАНИЦЯ", код 37682231, шляхом заборони відчуження та розпорядження ним до скасування арешту майна у встановленому нормами КПК України порядку (а.с. 13-15).

Відповідно до абз. 7 ч. 6 ст. 100 КПК України, речові докази вартістю понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження, передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді, суду Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, а речові докази, зазначені в абзаці першому цієї частини, такої самої вартості - для їх реалізації з урахуванням особливостей, визначених законом

Відповідно до частини 7 статті 100 КПК України, у випадках, передбачених абзацом 7 частини 6 цієї статті, слідчий за погодженням із прокурором або прокурор звертається з відповідним клопотанням до слідчого судді місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого здійснюється досудове розслідування, або до суду під час судового провадження, яке розглядається згідно зі статтями 171-173 КПК України.

Відповідно до наданої до суду довідки про оціночну вартість об`єкта нерухомості від 13.10.2022, станом на 13.10.2022 нежитлові приміщення «32, 33, 37-:-48, 54-:-59 загальною площею 274,2 кв.м. в житловому будинку літ. «А-5» за адресою: м. Харків, вул. Чернишевська, 8, оціночна вартість об`єкта оцінки 7429426,81 грн. (а.с. 33-35).

За вказаних обставин, вартість вказаного майна, на яке накладено арешт, значно перевищує 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, у зв`язку з цим зазначене арештоване майно може бути передане АРМА для здійснення заходів з управління ним для забезпечення їх збереження активу або збереження їхньої економічної вартості, та не завдасть шкоди кримінальному провадженню.

Частиною першою статті 2 Закону України Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів передбачено, щоНаціональне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (далі - Національне агентство), є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави, та/або з управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави або які конфісковано у кримінальному провадженні чи стягнено за рішенням суду в дохід держави внаслідок визнання їх необґрунтованими.

У пункті 4 частини першої статті 9 Закону України Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів зазначається, що на Національне агентство покладено функцію з організації здійснення заходів, пов`язаних з проведенням оцінки, веденням обліку та управлінням активамиза зверненням слідчого, детектива, прокурора, суду (слідчого судді).

Відповідно до частини першої та третьої статті 21 Закону України Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів ,управління рухомим та нерухомим майном, цінними паперами, майновими та іншими правами здійснюється Національним агентством шляхом реалізації відповідних активів або передачі їх в управління.Управління активами, зазначеними у частині першій цієї статті, здійснюється Національним агентством на умовах ефективності,а також збереження (за можливості - збільшення) їх економічної вартості.

Згідно зі ст. 19 Закону України Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів , Національне агентство здійснює управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, у тому числі як захід забезпечення позову - лише щодо позову, пред`явленого в інтересах держави, із встановленням заборони розпоряджатися та/або користуватися такими активами, а також у позовному провадженні у справах про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави із встановленням заборони користуватися такими активами, сума або вартість яких перевищує 200 розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня відповідного року.

Зазначені активи приймаються в управління на підставі ухвали слідчого судді, суду чи згоди власника активів, копії яких надсилаються Національному агентству не пізніше наступного робочого дня після їх винесення (надання) з відповідним зверненням прокурора.

Як передбачено п. 1, 4 ч. 1 ст. 1 Закону застосований в ст. 19 термін "активи" означає в тому числі майно, на яке накладений арешт у кримінальному провадженні; "управління активами" є діяльністю із володіння, користування та/або розпорядження активами, тобто забезпечення збереження активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, та їх економічної вартості. За таких умов управління Агентством активами (арештованим майном) відповідає завданню арешту такого майна, яке визначене ст. 170 КПК України, а в даному конкретному випадку - запобігання можливості його пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження.

У ст. 19 Закону визначено дві альтернативні підстави передання активів в управління Національному агентству:

- ухвала слідчого судді, суду про передання активів в управління Національному агентству;

- згода власника активів на їх передання в управління Національному агентству.

Частиною першоюстаттею 20 Законувстановлено, що управління грошовими коштами у готівковій та безготівковій формах у будь-якій валюті, а також банківськими металами,

на які накладено арешт у кримінальному провадженні або у позовному провадженні у справах про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави, здійснюється Національним агентством шляхом:

1) їх розміщення на депозитних рахунках Національного агентства у відповідній валюті або банківському металі, відкритих у державних банках, визначених на конкурсних засадах у порядку, встановленому законодавством про державні (публічні) закупівлі, за договором банківського вкладу на вимогу, за наявності висновку Національного банку України про створення умов для визнання банку проблемним або неплатоспроможним;

2) продовження їх розміщення до закінчення строку дії договору депозиту на депозитному рахунку власника в банку, в якому вони були розміщені на момент накладення арешту, із забороною здійснення видаткових операцій та виплати процентів чи доходу в іншій формі згідно з умовами договору. У випадку закінчення строку дії договору депозиту з наступного дня подальше управління відповідними коштами або банківськими металами разом з нарахованими після накладення арешту процентами чи іншими видами доходу здійснюється в порядку, визначеному пунктом 1 цієї частини.

Вимогами абзацу другого частини першоїстатті 20 Законупередбачено, щомайно банку (крім коштів, що знаходяться на кореспондентських рахунках банку), а також кошти та інші цінності юридичних або фізичних осіб, що перебувають у банку та на які накладено арешт, передаються в управління (перераховуються на рахунки) Національного агентства не пізніше наступного робочого дня після надходження до банку платіжної вимоги, оформленої Національним агентством, та доданих до неї копій звернення прокурора, ухвали слідчого судді, суду про накладення арешту.

Відповідно до положень частини другоїстатті 20 Законурозмір процентів відсоткової ставки за користування банками коштами або металами на депозитних рахунках Національного агентства визначається договором на рівні не нижче облікової ставки Національного банку України або процентної ставки банку за такий вид послуг для третіх осіб (для іншого банку).

до положень частини третьоїстатті 20 Закону,у разі надходження винесеного у межах наданих законом повноважень рішення прокурора або судового рішення, що набрало законної сили, яким скасовано арешт розміщених на рахунках Національного агентства грошових коштів або банківських металів, Національне агентство перераховує відповідні кошти та нараховані за ними проценти або здійснює переказ банківських металів та нарахованих за ними процентів на рахунок їх законного власника протягом трьох робочих днів з дня надання ним інформації про реквізити рахунка.

За змістом ст. ст. 19-24 Закону Національне агентство самостійно не здійснює управління активами (інакше як у спосіб їх реалізації).

Згідно з Законом головна мета діяльності Національного агентства за напрямком управління майном - забезпечувати (генерувати) надходження до Державного бюджету України, а не видатки з нього.

Згідно правової позиції у рішенні Європейського суду з прав людини у справі «Раймондо проти Італії», скарга 12954/87 від 22 лютого 1994 року арешт, поза сумнівом, застосували як проміжний захід, що має забезпечити в разі необхідності подальшу конфіскацію майна, яке вважають імовірно результатом незаконної діяльності.

Разом з тим, вжиття заходів щодо управління вказаним арештованим майном спрямовані на захист інтересів власників майна, оскільки гарантує їм збереження його вартості, а також дає можливість збільшити цю вартість, тим самим компенсуються усі негативні наслідки застосування такого арешту.

За наведених обставин, слідчий суддя оцінюючи індивідуальні ознаки арештованого майна у даному кримінальному провадженні, вартість якого значно перевищує 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що підтверджується матеріалами клопотання прокурора, та переслідуючи мету забезпечення збереження майна або збереження його економічної вартості, вважає доведеними підстави для передачі Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів грошові кошти, що виправдовує переслідувані цілі органу досудового розслідування, а відтак клопотання підлягає задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 9, 100, 131, 170-173, 309 КПК України, ст.ст. 1,9, 19, 20, 21 Закону України Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів , слідчий суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання прокурора Київської окружної прокуратури міста Харкова ОСОБА_3 по кримінальному провадженню № 42022222010000129 від 08.09.2022 за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 111-1 КК України, про визначення порядку зберігання речових доказів у кримінальному провадженні - задовольнити.

Передати Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, нежитлові приміщення підвалу № 32, 33, 37-:-48, 54-:-59 загальною площею 274,2 кв.м. в житловому будинку літ. «А-5» за адресою: АДРЕСА_1 , які на праві приватної власності належать ПП «ОРЕНДНЕ ПІДПРИЄМСТВО СТАНИЦЯ», код 37682231 для здійснення управління в порядку, передбаченому Законом України Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаних від корупційних злочинів та інших злочинів».

Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає та виконується негайно.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудКиївський районний суд м.Харкова
Дата ухвалення рішення04.01.2023
Оприлюднено10.05.2024
Номер документу108391218
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —953/5708/22

Ухвала від 23.02.2023

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Муратова С. О.

Ухвала від 23.02.2023

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Муратова С. О.

Ухвала від 04.01.2023

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Муратова С. О.

Ухвала від 04.01.2023

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Муратова С. О.

Ухвала від 10.11.2022

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Муратова С. О.

Ухвала від 14.10.2022

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Муратова С. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні