Рішення
від 18.01.2023 по справі 120/3060/22
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я№ 120/3060/22

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 січня 2023 р.Вінницький міський суд Вінницької області в складі судді Венгрин О.О.,

секретар Паук Н.В.,

за участі представника відповідача - Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області Ковальчук В.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області, головного спеціаліста відділу з контролю за використанням та охороною земель №2 Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області Чухно І.В. про визнання протиправною та скасування постанови про накладення адміністративного стягнення від 27.07.2021 р.,

в с т а н о в и в:

ОСОБА_1 звернулась до суду з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області, головного спеціаліста відділу з контролю за використанням та охороною земель №2 Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області Чухно І.В. про визнання протиправною та скасування постанови про накладення адміністративного стягнення від 27.07.2021 р.

Ухвалою суду від 14.06.2022 р. поновлено пропущений позивачем ОСОБА_1 строк звернення до адміністративного суду з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області, головного спеціаліста відділу з контролю за використанням та охороною земель №2 Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області Чухно І.В. про визнання протиправною та скасування постанови про накладення адміністративного стягнення від 27.07.2021 р. (а.с. 38)

Ухвалою суду від 13.07.2022 р. призначено у адміністративній справі №120/3060/22 судову почеркознавчу експертизу. (а.с. 168-169)

Позов мотивовано тим, що в лютому 2022 р. позивачем було отримано повідомлення з Літинського районного суду Вінницької області про виклик в судове засідання у цивільній справі №137/1450/21 за позовом заступника керівника Вінницької окружної прокуратури Вінницької області в інтересах Літинської селищної ради Літинського району Вінницької області про розірвання договору оренди та повернення земельної ділянки. Після ознайомлення з матеріалами справи, їй стало відомо, що підставою розірвання договору оренди землі є винесення постанови державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель на території Вінницької області Чухно І.В. №1256-ДК/0402По/08/01/-21 від 27.07.2021 р. про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 53 КУпАП, накладено адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 170,00 грн. Зі змісту цієї постанови вбачається, що позивачем було порушено вимоги п. "ґ" ст. 211 ЗК України, а саме використання земельної ділянки не за цільовим призначенням.

Зазначену постанову позивач вважає незаконною та необгрунтованою, оскільки:

- про складання відносно позивача протоколу про адміністративне правопорушення їй відомо не було;

- про час та місце розгляду справи про адміністративне правопорушення її повідомлено не було;

- підписи в протоколі та в постанові про її отримання ОСОБА_1 не належать, вона ніколи не перебувала в приміщені Головного управління Держгеокадастру м. Вінниці, де відбувався розгляд справи;

- позивач була позбавлена можливості бути присутньою під час розгляду справи про адміністративне правопорушення, оскільки не була повідомлена згідно ст. 277 ч. 1 КУпАП про розгляд справи, що позбавило її права ознайомитись з матеріалами адміністративної справи, бути присутньою під час її розгляду;

- протокол про адміністративне правопорушення за №1256-ДК/0403П/07/01/-21 від 27.07.2021 р. складено неуповноваженою особою, оскільки згідно ст. 255 ч. 2 п. 7-1 КУпАП протокол про адміністративне правопорушення за ст. 53 КУпАП має право складати громадський інспектор сільського господарства, а протокол було складено державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель у Вінницькій області Чухно І.В.

Просить скасувати постанову державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель на території Вінницької області Чухно І.В. №1256-ДК/0402По/08/01/-21 від 27.07.2021 р. про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ст. 53 КУпАП,(а.с. 1-9)

В судове засідання позивач ОСОБА_1 , її представник - адвокат Жовмір О.В. не з`явились, адвокат Жовмір О.В. надав заяву про розгляд справи у його відсутність. (а.с. 218)

Представник відповідача Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області Ковальчук В.І. в судовому засіданні позов не визнала, пояснила, що позивач була присутня при складанні протоколу про алмінправопорушення, її особу було встановлено за документом. Позивач виконала винесений припис - привела земельну ділянку в стан за її цільовим призначенням, сплатила штраф і кошти у відшкодування шкоди, заподіяної нецільовим використанням земельної ділянки. Чому підписи у складених документах щодо адмінправопорушення не належать позивачу, пояснити нічого не може. Фотографування земельної ділянки під час складання протоколу про адмінправопорушення не проводилось. Камер відеоспостереження на будівлі Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області немає. Просить відмовити в задоволенні позову. Відповідачем надано відзив. (а.с. 51-56)

Відповідач - головний спеціаліст відділу з контролю за використанням та охороною земель №2 Управління контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області Чухно І.В. в судове засідання не з"явилась, про день і час розгляду справи повідомлялась належним чином. (а.с. 203)

Суд, з"ясувавши думку учасників процесу, що з`явились, вважає можливим розглянути справу у відсутність відповідача - головного спеціаліста відділу з контролю за використанням та охороною земель №2 Управління контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області Чухно І.В.

Вислухавши пояснення представника відповідача, дослідивши та оцінивши докази у справі, суд вважає, що позов підлягає задоволенню.

Судом встановлено, що з 22.04.2015 р. між позивачем ОСОБА_1 та Головним управлінням Держгеокадастру у Вінницькій області, в особі в.о. начальника Козака Ю.В., було укладено договір оренди землі №302, згідно якого позивач прийняла в строкове платне користування земельну ділянку сільськогосподарського призначення із земель запасу, на території Осолинської сільської ради (за межами населеного пункту) Літинського району Вінницької області. В оренду передано земельну ділянку, площею 1,8500 га, пасовища, кадастровий номер: 0522485800:01:000:0527.

Згідно п. 14-16 договору земельна ділянка передається в оренду для сінокосіння і випасання худоби. Цільове призначення земельної ділянки - для сінокосіння і випасання худоби (код цільового призначення 01.07). Умови збереження стану об`єкта оренди: використовувати земельну ділянку за цільовим призначенням з дотриманням вимог чинного законодавства та дотримання режиму природоохоронного використання земель. (а.с. 72)

Дата закінчення терміну договору 21.04.2022 р. (а.с. 71-76)

На а.с. 77 копія акту передавання-приймання орендованої земельної ділянки з кадастровим номером 0522485800:01:000:0527 від 22.04.2015 р.

На а.с. 78 копія розрахунку розміру орендної плати за земельну ділянку державної власності, грошова оцінка якої проведена на 28.01.2015 р., згідно якої розмір орендної плати становить 826,92 грн.

На а.с. 57 - копія листа-запита від 15.06.2021 р. №50-3358вих21 Вінницької окружної прокуратури на Головне управлінняДержгеокадастру уВінницькій області щодо здійснення державного контролю шляхом проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства при використанні орендарями земельних ділянок, які надавалися для сінокосіння і випасання худоби, зокрема, чи забезпечено використання за цільовим призначенням земель на території Літинської, Стрижавської та Лука-Мелешківської територіальних громад Вінницького району, в тому числі щодо використання за цільовим призначенням ОСОБА_1 орендованих земельних ділянок.

Згідно копії наказу Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області «Про здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності» №1256-ДК від 15.07.2021 р. запроваджено перевірку дотримання вимог земельного законодавства земельних ділянок, кадастровий номер 0522485800:01:000:0522 (площею 14,8 га), та кадастровий номер 0522485800:01:000:0527, що розташовані на території Літинської селищної ОТГ Вінницького району за межами с. Осолинка. Державному інспектору у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель на території Вінницької області - головному спеціалісту відділу з контролю за використанням та охороною земель №2 Чухно І. доручено у термін з 22.07.2021 р. по 04.08.2021 р. здійснити зазначений захід державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів. (а.с. 58)

Згідно акту обстеження земельної ділянки №1256-ДК/431/АО/10/01/-21 від 27.07.2021 р., акту перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом земельної ділянки №1256-ДК/936/АП/09/01/-21 від 27.07.2021 р. в результаті перевірки було встановлено, що земельна ділянка комунальної форми власності сільськогосподарського призначення, площею 14,8 га, кадастровий номер 0522485800:01:000:0522, вид угідь - рілля, яка розташована на території Літинської селищної ОТГ, за межами населеного пункту с. Кам`янка Вінницького району Вінницької області, використовується ОСОБА_1 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, на підставі договору оренди землі №301 від 22.04.2015 р., дата державної реєстрації права (в державному реєстрі прав) - 05.02.2021 р., номер запису про право (в державному реєстрі прав) 40459998. При обстеженні земельної ділянки встановлено, що ділянку частково розорено на ділянці площею 5,2 га вирощується трав`яна кормова культура люцерна та сільськогосподарська культура - соя. Частина земельної ділянки, площею орієнтовно 4,0 га, на даний час не використовується, ділянка забур`янена та заросла чагарником. Відповідно до пояснень ОСОБА_1 використання ділянки планується у 2022 р. після проведення відповідних робіт, пов`язаних з боротьбою з бур`янами. На решті площі, орієнтовно 6,6 га, проводяться роботи по боротьбі з бур`янами та ретельного очищення від чагарнику орендарем суміжних земельних ділянок - ПСП «Поділля-Агро».

Земельна ділянка комунальної форми власності сільськогосподарського призначення, площею 1,85 га, з кадастровим номером 0522485800:01:000:0527, вид угідь сіножаті, розташована на території Літинської селищної ОТГ, за межами населеного пункту с. Кам`янка Вінницького району Вінницької області, розорена та використовується ОСОБА_1 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, вирощування сільськогосподарської культури сої відповідно договору оренди землі №302 від 22.04.2015 р.

Тобто, фактичне використання земельної ділянки, площею 1,85 га, кадастровий номер 0522485800:01:000:0527, не відповідає її цільовому призначенню, встановленому при передачі земельної ділянки у користування - для сінокосіння та випасання худоби, що є порушенням ст. 96 ч. 1 п. а ЗК України. Дії ОСОБА_1 кваліфіковано як невиконання вимог щодо використання земель за цільовим призначенням.

В актах зазначено, що вони складені державним інспектором в присутності ОСОБА_1 . В графах «підпис осіб, які були присутні при обстеженні земельної ділянки» та «підпис осіб, які були присутні при перевірці» стоїть підпис навпроти ряд прізвища - ОСОБА_1 (а.с. 59-60, 61-62)

27.07.2021р.державним інспекторомЧухно І.В.видано припис№1256-ДК/0538Пр/03/01/-21від 27.07.2021р.,згідно якогоу 30-деннийтермін позивачу ОСОБА_1 необхідно булоусунути порушеннявимог земельногозаконодавства.Припис підлягаєобов`язковомувиконанню.У разіневиконання припису ОСОБА_1 буде притягнуто доадміністративної відповідальності,передбаченої ст.188-5КУпАП.

В графі «припис отримав (ла) особисто» стоїть підпис під прізвищем ОСОБА_1 , дата 27.07.2021 р. (а.с. 63)

Державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель на території Вінницької області - головним спеціалістом відділу з контролю за використанням та охороною земель №2 Управління контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області Чухно І.В. 27.07.2021 р. було складено відносно ОСОБА_1 протокол про адміністративне правопорушення №1256-ДК/0403П/07/01/-21 від 27.07.2021 р. за ст. 53 КУпАП. В протоколі зазначено, що ОСОБА_2 повідомлено про розгляд справи про адмінправопорушення, яке відбудеться 27.07.2021 р. о 14-00 год. в приміщенні Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області по вул. Келецька, 63, кім. 508 м. Вінниці. В графі «підпис особи, яка вчинила адміністративне правопорушення» є підпис навпроти прізвища ОСОБА_1 , в графі «другий примірник протоколу отримав» підпис відсутній. (а.с. 64)

Постановою державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель на території Вінницької області Чухно І.В. №1256-ДК/0402По/08/01/-21 від 27.07.2021 р. притягнуто ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 53 КУпАП, накладено адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 170,00 грн.

В графі «копію постанови отримала особисто» стоїть підпис під прізвищем ОСОБА_1 , дата 27.07.2021 р. (а.с. 65)

На а.с. 69 копія квитанції №57391246 від 03.08.2021 р. про сплату штрафу згідно постанови №1256-ДК/0402По/08/01/-21 від 27.07.2021 р. в розмірі 170,00 грн

Згідно повідомлення Головного управлінняДержгеокадастру уВінницькій області щодовідшкодування шкоди,заподіяної внаслідокнецільового використанняземельної ділянки,за №1256-ДК/0318ШК/11/01/-21 від 27.07.2021 р., розмір шкоди становить 2567,09 грн, який необхідно сплатити протягом 15 днів з моменту отримання повідомлення, повідомлення адресовано ОСОБА_1 .

В графі «повідомлення одержав (відправлено поштою)» стоїть підпис під прізвищем ОСОБА_1 , дата 27.07.2021 р. (а.с. 66)

На а.с. 69, 70 копії квитанцій від 03.08.2021 р. про сплату штрафу в розмірі 170,00 грн і згідно повідомлення №1256-ДК/0318ШК/11/01/-21 від 27.07.2021 р. про сплату 2567,09 грн.

Згідно висновку експерта №СЕ-19/102-22/10270-ПЧ від 22.09.2022 р., виконаного експертом Вінницького НДЕКЦ МВС України Тальянчук Л.С.,

1. Підпис у графі «підпис особи, яка вчинила адміністративне правопорушення» в протоколі про адміністративне правопорушення №1256-ДК/0403П/07/01/-21 від 27.07.2021 р., оригінал якого - на а.с. 111, виконаний не ОСОБА_1 , а іншою особою.

2. Підпис у графі «Копію постанови отримав (отримала) особисто» в постанові про накладення адміністративного стягнення №1256-ДК/0402По/08/01/-21 від 27.07.2021 р., оригінал якої - на а.с. 112, виконаний не ОСОБА_1 , а іншою особою.

3. Підпис у графі «підписи осіб, які були присутні при обстеженні земельної ділянки» у акті обстеження земельної ділянки від 27.07.2021 р. №1256-ДК/431/АО/10/01-21, оригінал якого - на а.с. 107-108, виконаний не ОСОБА_1 , а іншою особою.

5. Підпис у графі «Припис отримав (ла) особисто» в Приписі від 27.07.2021 р. №1256-ДК/0538Рр/03/01/-21, оригінал якого - на а.с. 113, виконаний не ОСОБА_1 , а іншою особою.

6. Підпис у графі «Повідомлення одержав (відправлено поштою)» в Повідомленні від 27.07.2021 р. №1256-ДК/0318ШК/11/01/-21, оригінал якого - на а.с. 114, виконаний не ОСОБА_1 , а іншою особою. (а.с. 185-189)

На а.с. 67 копія наказу Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області «Про здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності №1725-ДК від 16.09.2021 р., згідно якого державному інспектору Чухно І. було доручено у термін з 20.09.2021 р. до 24.09.2021 р. здійснити державний нагляд (контроль) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості грунтів шляхом проведення перевірки виконання вимог припису від 27.07.2021 р. №1256-ДК/0538Пр/03/01/-21 на території Літинської селищної ОТГ Вінницького району, за межами населеного пункту с. Кам`янка.

На а.с. 68 копія акту перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом - земельної ділянки №1725-ДК/1358/АП/09/01/-21 від 24.09.2021 р., згідно якого в результаті перевірки було встановлено, що земельна ділянка комунальної форми власності сільськогосподарського призначення, площею 1,85 га, з кадастровим номером 0522485800:01:000:0527, використовується ОСОБА_1 для сінокосіння та випасання худоби, що відповідає її цільовому призначенню, встановленому при передачі земельної ділянки у користування (із загальної площі ділянки 1,85 га ОСОБА_1 зібрано урожай сільськогосподарської культури - сої, на момент перевірки ділянка засіяна багаторічною травою-люцерною). Вимоги припису від 27.07.2021 р. №1256-ДК/0538Пр/03/01/-21 виконано, порушення вимог земельного законодавства усунуто.

Згідно ст. 96 ч. 1 п. а ЗК України землекористувачі зобов`язані забезпечувати використання землі за цільовим призначенням та за свій рахунок приводити її у попередній стан у разі незаконної зміни її рельєфу, за винятком випадків незаконної зміни рельєфу не власником такої земельної ділянки.

Відповідно до ст. 5 ч. 1 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» державний контроль за використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Державний контроль за використанням та охороною земель також здійснюють виконавчі органи сільських, селищних, міських рад у межах повноважень, визначених законом, у разі прийняття відповідною радою рішення про здійснення такого контролю.

Згідно ст. 10 ч. 1 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право

безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель;

давати обов`язкові для виконання приписи з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов`язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків;

складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності;

у разі неможливості встановлення особи правопорушника земельного законодавства на місці вчинення правопорушення доставляти його до органів Національної поліції чи до приміщення виконавчого органу сільської, селищної, міської ради для встановлення особи порушника та складення протоколу про адміністративне правопорушення;

викликати громадян, у тому числі посадових осіб, для одержання від них усних або письмових пояснень з питань, пов`язаних з порушенням земельного законодавства України;

передавати до органів прокуратури, органів досудового розслідування акти перевірок та інші матеріали про діяння, в яких вбачаються ознаки кримінального правопорушення;

проводити у випадках, встановлених законом, фотографування, звукозапис, кіно- і відеозйомку як допоміжний засіб для запобігання порушенням земельного законодавства України;

звертатися до суду з позовом щодо відшкодування втрат лісогосподарського виробництва, а також повернення самовільно чи тимчасово зайнятих земельних ділянок, строк користування якими закінчився.

Ст. 144 ч. 1 абз. 1 ЗК України встановлено, що у разі виявлення порушення земельного законодавства державний інспектор з контролю за використанням та охороною земель чи державний інспектор з охорони навколишнього природного середовища складає протокол про адміністративне правопорушення, накладає на особу, яка допустила правопорушення, адміністративне стягнення та видає цій особі припис про його усунення у 30-денний строк.

Інструкцією з оформлення державними інспекторами у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель матеріалів про адміністративні правопорушення, затвердженої наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 19.01.2017 р. №6, визначено порядок оформлення матеріалів у разі виявлення державними інспекторами у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель порушень вимог земельного законодавства, їх обліку, розгляду, а також оскарження та контролю за провадженням у справах про адміністративні правопорушення.

Згідно п. 1, 2 Розділу ІІ Інструкції у разі виявлення порушення законодавства у сфері використання та охорони земель, за яке КУпАП передбачена адміністративна відповідальність, державний інспектор складає протокол про адміністративне правопорушення. Протокол складається у двох примірниках, один з яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.

Відповідно до п. 10 Розділу ІІ Інструкції якщо особу, на яку складається протокол за порушення земельного законодавства, неможливо встановити на місці вчинення правопорушення, державні інспектори можуть доставляти таких осіб до поліції чи до приміщення виконавчого органу сільської, селищної, міської ради для встановлення особи порушника та складання протоколу про адміністративне правопорушення в можливо короткий строк.

В п. 6 Розділу ІІ Інструкції зазначено, що у протоколі обов`язково робиться відмітка про роз`яснення особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, її прав і обов`язків, передбачених статтею 268 КУпАП, а також проповідомлення їїпро часі місцерозгляду справипро адміністративнеправопорушення. У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу їй обов`язково направляється рекомендованим листом з повідомленням про вручення повідомлення про розгляд справи про адміністративне правопорушення із зазначенням часу і місця розгляду справи.

Якщо державний інспектор під час складення протоколу не може визначити час і місце розгляду справи, особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, рекомендованим листом з повідомленням про вручення направляється повідомлення про розгляд справи про адміністративні правопорушення не пізніш як за п`ять діб до дня розгляду справи.

Протокол підписується особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, та державним інспектором, який його склав, а за наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписаний також і цими особами. Відмова особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу та надання пояснень не припиняє провадження у справі про адміністративне правопорушення (п. 7-8 Розділу ІІ Інструкції).

Відповідно до п. 7, 14 Розділу ІІІ Інструкції розглянувши справу про адміністративне правопорушення, державний інспектор виносить одну з таких постанов: про накладення адміністративного стягнення; про закриття справи.Копія постановипротягом трьохднів вручаєтьсяособі,яка притягаєтьсядо адміністративноївідповідальності (потерпілому-на йогопрохання),під підпис, а в разі, якщо копія постанови надсилається поштою, про це робиться відповідна відмітка у справі (зазначаються реквізити поштової квитанції про відправлення, прізвище і посада особи, яка її відправила). У разі надсилання копії постанови особі, яка притягається до адміністративної відповідальності (потерпілому - на його прохання), копія постанови завіряється в установленому порядку.

Згідно ст. 72 ч. 1, 2 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.

Ст. 73 ч. 1 КАС України передбачено, що належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Згідно ст. 242-1 ч. 1 КУпАП центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, розглядає, крім інших, справи про адміністративні правопорушення, передбачені ст. 53 цього Кодексу.

Відповідно до ст. 255 ч. 1 п. 15 КУпАП у справах про адміністративні правопорушення, що розглядаються органами, зазначеними в ст.ст. 218 - 221 цього Кодексу, протоколи про правопорушення мають право складати державні інспектори з контролю за використанням та охороною земель виконавчих комітетів сільських, селищних, міських рад (ст. 52 ч. 2, ст. 53, 53-1, 54, ст. ч. 1 56, ст. 188-56).

Згідно вимог ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі або в режимі фотозйомки (відеозапису), які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, безпеки на автомобільному транспорті та паркування транспортних засобів, актом огляду та тимчасового затримання транспортного засобу, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 цього Кодексу.

Орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи (ст. 280 КУпАП).

Згідно ст. 9 ч. 1 КУпАП України визначено, що адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Статтею 53 КУпАП передбачено адміністративну відповідальність за використання земель не за цільовим призначенням, невиконання природоохоронного режиму використання земель, розміщення, проектування, будівництво, введення в дію об`єктів, які негативно впливають на стан земель, неправильна експлуатація, знищення або пошкодження протиерозійних гідротехнічних споруд, захисних лісонасаджень.

Враховуючи те, що позивачу копію протоколу про адмінправопорушення не вручено (доказу протилежного суду не надано), підпис у цьому протоколі від імені позивача вчинено іншою особою, доказу про належне повідомлення позивача про дату, час і місце розгляду справи про адміністративне правопорушення суду не надано, позивач не була присутньою при розгляді справи, копію постанови отримала не позивач, а від її імені інша особа розписалась про отримання цієї постанови, припис, повідомлення позивач не отримала, підписи в цих документах від її імені вчинено іншою особою, фотографування або відеозйомка при складанні адміністративного протоколу, обстеженні земельної ділянки не здійснювались, а позивач заперечувала (в минулих судових засіданнях) свою присутність при перевірці і факт вчинення правопорушення, а також оплату нею штрафу і кошів у відшкодування шкоди, суд вважає, що позов обгрунтований і підлягає задоволенню. Необхідно скасувати постанову державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель на території Вінницької області - головного спеціаліста відділу з контролю за використанням та охороною земель №2 Чухно І. за №1256-ДК/0402По/08/01/-21 від 27.07.2021 р. про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 53 КУпАП, а провадження у справі потрібно закрити.

Керуючись ст.ст. 9, 53, 245, 247, 251, 254, 280 КУпАП,

ст. ст. 96, 144 ЗК України,

Законом України «Про державний контроль за використанням та охороною земель»,

Інструкцією з оформлення державними інспекторами у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель матеріалів про адміністративні правопорушення, затвердженою наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 19.01.2017 р. №6,

ст.ст. 72, 73, 77, 79, 108, 243-246, 286 КАС України, суд

в и р і ш и в:

Позов задоволити.

Скасувати постанову державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель на території Вінницької області головного спеціаліста відділу з контролю за використанням та охороною земель №2 Чухно І. №1256-ДК/0402По/08/01/-21 від 27.07.2021 р. про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 53 КУпАП, а провадження у справі закрити.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом 10 днів з дня його проголошення до Сьомого апеляційного адміністративного суду.

Згідно вимог ст. 246 ч. 5 п. 4 КАС України:

позивач ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ;

відповідач Головне управління Держгеокадастру в Вінницькій області, ЄДРПОУ 39767547, м. Вінниця, вул. Келецька, 63;

головний спеціаліст з відділу з контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель №2 в Вінницькій області Чухно Ірина Володимирівна, службова адреса: м. Вінниця, вул. Келецька, 63.

Повне рішення виготовлено 18.01.2023 р.

Суддя О.О.Венгрин

СудВінницький міський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення18.01.2023
Оприлюднено19.01.2023
Номер документу108445911
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —120/3060/22

Рішення від 18.01.2023

Адміністративне

Вінницький міський суд Вінницької області

Венгрин О. О.

Ухвала від 12.10.2022

Адміністративне

Вінницький міський суд Вінницької області

Венгрин О. О.

Ухвала від 16.08.2022

Адміністративне

Вінницький міський суд Вінницької області

Венгрин О. О.

Ухвала від 16.08.2022

Адміністративне

Вінницький міський суд Вінницької області

Венгрин О. О.

Ухвала від 16.08.2022

Адміністративне

Вінницький міський суд Вінницької області

Венгрин О. О.

Ухвала від 12.07.2022

Адміністративне

Вінницький міський суд Вінницької області

Венгрин О. О.

Ухвала від 13.06.2022

Адміністративне

Вінницький міський суд Вінницької області

Венгрин О. О.

Ухвала від 13.06.2022

Адміністративне

Вінницький міський суд Вінницької області

Венгрин О. О.

Ухвала від 02.06.2022

Адміністративне

Вінницький міський суд Вінницької області

Венгрин О. О.

Ухвала від 03.04.2022

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Мультян Марина Бондівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні