Рішення
від 09.01.2023 по справі 904/2674/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09.01.2023м. ДніпроСправа № 904/2674/22

Господарський суд Дніпропетровської області у складі судді Бондарєв Е.М. за участю секретаря судового засідання Найдьонова Є.О.

за позовом Дніпровської міської ради (49000, Дніпропетровська область, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 75, ідентифікаційний код 26510514)

до Громадської організації "Дніпропетровська обласна організація фізкультурно-спортивного товариства "Динамо" України" (49600, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Костомарівська, буд. 8, ідентифікаційний код 02942261)

третя особа-1, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю "Готельний комплекс "Динамо" (49600, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Костомарівська, буд. 8, ідентифікаційний код 43966773).

третя особа-2, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю "Тенісний клуб "Мега" (49600, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Костомарівська, буд. 8а, ідентифікаційний код 44015325).

третя особа-3, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю "Комплекс "Динамо" (49600, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Костомарівська, буд. 8, ідентифікаційний код 44466398)

про припинення права постійного користування земельною ділянкою та скасування державного акту

Представники:

Від позивача: Риженко М.С., виписка з ЄДР, представник

Від відповідача: Харламов Д.В., довіреність, адвокат

Від третьої особи-1: не з`явився

Від третьої особи-2: не з`явився

Від третьої особи-3: не з`явився

СУТЬ СПОРУ:

Дніпровська міська рада звернулась до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом №7/11-1549 від 19.08.2022 до Громадської організації "Дніпропетровська обласна організація фізкультурно-спортивного товариства "Динамо" України" про:

- припинення права користування та скасувати державну реєстрацію за Громадською організацією "Дніпропетровська обласна організація фізкультурно-спортивного товариства "Динамо" України" на земельну ділянку з кадастровим номером 1210100000:06:0183:0004, площею 0,4615 га, яка розташована за адресою: м. Дніпро, вул. Костомарівська, 8 (номер запису про право постійного користування в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно: 36835997);

- скасування державного акту на право постійного користування землею серія ДПД №75 від 12.08.1998, що виданий Дніпропетровською міською Радою народних депутатів та зареєстрований в книзі державних актів на право постійного користування землею за номером 000818.

В обґрунтування позовних вимог міська рада посилається на те, що Державний акт на право постійного користування землею серія ДПД № 75 від 12.08.1998, який зареєстровано в книзі державних актів на право постійного користування землею за номером 000818 підлягає скасуванню, а право постійного користування - припиненню, на підставі п. "є" ст. 141 Земельного кодексу України у зв`язку з відчуженням відповідачем речових прав на будівлі та споруди та, відповідно, набуття іншою особою права власності на нерухоме майно, яке розташоване на земельній ділянці. Відповідач не вчинив жодних дій щодо припинення права постійного користування спірною земельною ділянкою, чим порушив встановлений законодавством порядок припинення користування земельної ділянки.

Позивач у позові вказав Товариство з обмеженою відповідальністю "Готельний комплекс "Динамо", Товариство з обмеженою відповідальністю "Тенісний клуб "Мега" та Товариство з обмеженою відповідальністю "Комплекс "Динамо" у якості третіх осіб, які не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору.

Суд дослідив позовні матеріли та дійшов висновку про доцільність залучення Товариства з обмеженою відповідальністю "Готельний комплекс "Динамо", Товариства з обмеженою відповідальністю "Тенісний клуб "Мега" та Товариства з обмеженою відповідальністю "Комплекс "Динамо" до участі у справі у якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача з огляду на те, що відповідачем було відчужено на користь третіх осіб право власності на об`єкти нерухомого майна, які розташовані на спірній земельній ділянці з кадастровим номер 1210100000:06:013:0004, а саме: - об`єкт нерухомого майна з 2372106412101 відчужено на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Готельний комплекс "Динамо" на підставі акту приймання-передачі майна до статутного капіталу №1 від 26.11.2021 посвідчений приватним нотаріусом Дніпровського міського нотаріального округу Джурук Н.В.; - об`єкт нерухомого майна з 2507903312020 відчужено на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Готельний комплекс "Динамо" на підставі акту приймання-передачі майна до статутного капіталу №1 від 26.11.2021 посвідчений приватним нотаріусом Дніпровського міського нотаріального округу Джурук Н.В.; - об`єкт нерухомого майна з 2507813812020 відчужено на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Готельний комплекс "Динамо" на підставі акту приймання-передачі майна до статутного капіталу №1 від 26.11.2021 посвідчений приватним нотаріусом Дніпровського міського нотаріального округу Джурук Н.В.; - об`єкт нерухомого майна з 2372091312101 відчужено на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Готельний комплекс "Динамо" на підставі акту приймання-передачі майна до статутного капіталу №1 від 26.11.2021 посвідчений приватним нотаріусом Дніпровського міського нотаріального округу Джурук Н.В.

А відтак, враховуючи вищевикладене, рішення у справі може вплинути на права та обов`язки Товариства з обмеженою відповідальністю "Готельний комплекс "Динамо", Товариства з обмеженою відповідальністю "Тенісний клуб "Мега" та Товариства з обмеженою відповідальністю "Комплекс "Динамо", тому суд вважає за необхідне залучити до участі у справі у якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 05.09.2022 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі №904/2674/22, справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження з повідомленням учасників справи та призначено підготовче засідання на 03.10.2022 о 14:00год. Також суд залучив до участі у справі у якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю "Готельний комплекс "Динамо", Товариство з обмеженою відповідальністю "Тенісний клуб "Мега" та Товариство з обмеженою відповідальністю "Комплекс "Динамо".

До суду 03.10.2022 відповідач звернувся з клопотанням про закриття провадження у справі на підставі наступного.

Так, предметом спору є - право відповідача на користування земельною ділянкою з кадастровим номером 1210100000:06:0183:0004, площею 0,4615 га, яка розташована за адресою: м. Дніпро, вул. Костомарівська, 8, у зв`язку з відчуженням відповідачем речових прав на будівлі та споруди за адресою: м. Дніпро, вул. Костомарівська, буд. 8, 8а, та, відповідно, набуття іншою особою права власності на нерухоме майно. Позивач зазначає, що відповідач отримав у власність нерухоме майно що розміщено на спірний земельній ділянці та розташований за адресою: м. Дніпро, вул. Костомарівська, буд. 8, та 8а, а потів реалізовуючи своє право власності - відчужив на користь Третіх осіб своє право власності на зазначене нерухоме майно.

Однак, відповідач вважає, що позивач фактично надав до суду - недостовірну інформацію, приховуючи від суду обставини, які виключають предмет спору. А саме, позивач не зазначає в позовній заяві, що рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 20.04.2021 у справі № 904/1099/21 на яке посилається позивач - було скасоване на підставі Постанови Центрального апеляційного господарського суду від 13.07.2022 по справі №904/1099/21 за апеляційною скаргою самої Дніпровської міської ради на рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 20.04.2021. Таким чином рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 20.04.2021 у справі № 904/1099/21 - не набрало законної сили та скасовано, а отже з моменту винесення не породжує жодні права та обов`язки для відповідача, а саме не встановлює право власності на об`єкти нерухомого майна. Отже, виходячи з зазначено можливо стверджувати, що ті записи про реєстрацію права власності на нерухоме майно, вчинені в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, про право власності відповідача та третіх осіб на підставі рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 20.04.2021 у справі № 904/1099/21 - є безпідставними так не можуть мати будь-якої юридичної сили з дня їх винесення.

Враховуючи зазначенні обставини, та норми чинного законодавства, відповідач стверджує, що Громадська організація "Дніпропетровська обласна організація Фізкультурно-спортивного товариства "Динамо" України" не отримала право власності на об`єкти нерухомого майна за адресою: м. Дніпро, вул. Костомарівська, буд. 8, та 8а., та не відчужував їх третім особам.

Посилання позивача на актуальну реєстрацію права власності на нерухоме майно в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, як на доказ того, що спірне нерухоме майно належить Третім особам - є безпідставним виходячи з наступного. За змістом наведеної норми державна реєстрація прав не є підставою набуття власності, а є лише засвідченням державою вже набутого особою права власності, що унеможливлює ототожнення факту набуття права власності з фактом його державної реєстрації. При дослідженні судом обставин існування в особи права власності, необхідним є перш за все встановлення підстави, на якій особа набула таке право, оскільки сама по собі державна реєстрація прав не є підставою виникнення права власності, такої підстави закон не передбачає.

На сьогоднішній день, відповідач приймає дії стосовно скасування раніше здійсненої безпідставної передачі прав власності, та скасування (припинення) безпідставної реєстрації майнових прав в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

Також відповідач 03.10.2022 надав клопотання про відкладення підготовчого засідання з метою надання відповідачу можливості подати відзив на позовну заяву в строки визначенні ухвалою суду про відкриття провадження по справі, оскільки відповідач дізнався про зміст зазначеної ухвали лише 23.09.2022 з Єдиного державного реєстру судових рішень, після того, як отримав копію позовної заяви від позивача поштовим листом. Таким чином, останнім днем строку, наданого відповідачу на подачу відзиву на позовну заяву - 10.10.2022.

Підготовче засідання 03.10.2022 відкладено на 31.10.2022 о 11:30 год.

На електрону пошту суду 12.10.2022 від відповідача надійшов відзив на позовну заяву в якому проти задоволення позовних вимог заперечує у повному обсязі, оскільки на його думку в справі фактично відсутній предмет спору, тому як предметом та підставою позову є - права відповідача на користування земельною ділянкою з кадастровим номером у зв`язку з відчуженням відповідачем речових прав на будівлі та споруди за адресою: м. Дніпро, вул. Костомарівська, буд. 8. 8а. та, відповідно, набуття іншою особою права власності на нерухоме майно.

Оскільки, позивач фактично надав до суду недостовірну інформацію, приховуючи від суду обставини, які виключають предмет та його підставу, а саме, позивач не зазначає в позовній заяві, що рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 20.04.2021 у справі №904/1099/21 на яке посилається позивач - було скасоване постановою Центрального апеляційного господарського суду від 13.07.2022 по справі № 904/1099/21 за апеляційною скаргою самої Дніпровської міської ради на рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 20.04.2021. Таким чином рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 20.04.2021 у справі № 904/1099/21 - не набрало законної сили та скасовано, а отже з моменту винесення не породжує жодні права та обов`язки для відповідача, а саме не встановлює право власності на об`єкти нерухомого майна розташовані за адресою: м. Дніпро, вул. Костомарівська, буд. 8, та 8а.

Отже, відповідач стверджує, що ті записи про реєстрацій права власності на нерухоме майно, вчинені в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, про право власності відповідача та третіх осіб на підставі рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 20.04.2021 у справі №904/1099/21 - є безпідставними так не можуть мати будь-якої юридичної сили з дня ї винесення.

Щодо посилання позивача на актуальну реєстрацію права власності на нерухоме майно в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, як на доказ того, що спірне нерухоме майно належить третім особам - є безпідставним виходячи з положень ч. 3 ст. 26 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" в яких зазначається, що у разі скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав на підставі судового рішення чи у випадку, передбаченому пунктом 1 частини сьомої статті 37 цього Закону, на підставі рішення Міністерства юстиції України, а також у разі визнання на підставі судового рішення недійсними чи скасування на підставі судового рішення документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування на підставі судового рішення державної реєстрації прав, що мало наслідком державну реєстрацію набуття речових прав, обтяжень речових прав, відповідні права чи обтяження припиняються.

Пункт 1 частини першої статті 27 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" визначає, що державна реєстрація права власності та інших речових прав, крім державної реєстрації права власності на об`єкт незавершеного будівництва, проводиться на підставі укладеного в установленому законом порядку договору, предметом якого є нерухоме майно, речові права на яке підлягають державній реєстрації, чи його дубліката. При дослідженні судом обставин існування в особи права власності, необхідним є перш за все встановлення підстави, на якій особа набула таке правд, оскільки сама по собі державна реєстрація прав не є підставою виникнення права власності, такої підстави закон не передбачає.

Таким чином, суд під час встановлення права власності не може опиратися на данні державної реєстрації, а повинен встановлювати підстави такого права власності згідно ст. 328 ЦК України. В зв`язку з тим, що рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 20.04.2021 у справі № 904/1099/21 скасоване, а тому, відсутні підстави права власності на спірні об`єкти нерухомого майна за відповідачем.

До суду 17.10.2022 надійшли заперечення позивача на клопотання відповідача про закриття провадження у справі в яких зазначає, що з урахуванням предмету спору міська рада посилається на те, що Державний акт на право постійного користування землею серія ДПД № 75 від 12.08.1998, який зареєстровано в книзі державних актів, на право постійного користування землею за номером 000818 підлягає скасуванню, а право постійного користування - припиненню, на підставі п. "е" ст. 141 Земельного кодексу України, у зв`язку з відчуженням відповідачем речових прав на будівлі та споруди та, відповідно, набуття іншою особою права власності на нерухоме майно, яке розташоване на земельній ділянці. Відповідач не вчинив жодних дій щодо припинення права постійного користування спірною земельною ділянкою, чим порушив встановлений законодавством порядок припинення користування земельної ділянки.

До суду 28.10.2022 надійшла відповідь позивача на відзив в якій останній не погоджується із доводами відповідача стосовно того, що об`єкти нерухомого майна нібито не відчужувались відповідачем, як особою яка зареєструвала право приватної власності на нерухоме майно, що у повній мірі спростовується відомостями, які містяться у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

Так, згідно з положеннями ст. 1, 12 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" , державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Державний реєстр прав містить відомості про зареєстровані речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про зареєстровані права власності на об`єкти незавершеного будівництва та їх обтяження, а також про взяття на облік безхазяйного нерухомого майна і ціну (вартість) нерухомого майна та речових прав на нього чи розмір плати за користування нерухомим майном за відповідними правочинами, відомості та електронні копії документів, подані у паперовій формі, або документи в електронній формі, на підставі яких проведено реєстраційні дії, а також документи, сформовані за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав під час проведення таких реєстраційних дій, та відомості реєстрів (кадастрів), автоматизованих інформаційних систем, отримані державним реєстратором шляхом безпосереднього доступу до них чи в порядку інформаційної взаємодії таких систем з Державним реєстром прав.

Відомості, що містяться у Державному реєстрі прав, повинні відповідати відомостям, що містяться в документах, на підставі яких проведені реєстраційні дії. У разі їх невідповідності пріоритет мають відомості, що містяться в документах, на підставі яких проведені реєстраційні дії.

Відомості про речові права, обтяження речових прав, внесені до Державного реєстру прав, вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою до моменту державної реєстрації припинення таких прав, обтяжень у порядку, передбаченому цим Законом.

Таким чином, позивач стверджує, що відповідачем здійснюються дії стосовно введення суду в оману шляхом повного заперечення відчуження ним об`єктів нерухомого майна третім особам.

До суду 31.10.2022 відповідачем подано клопотання про долучення доказів, які підтверджують, що жодної зміни власника та користувача спірного нерухомого майна - фактично не відбулось. Відповідач залишається єдиним користувачем та володільцем нерухомого майна, яке розташоване на спірній земельній ділянці. Процедура повернення переданого майна не є швидкою, однак є безповоротною в зв`язку з ухваленням постанови Центрального апеляційного господарського суду від 13.07.2022 по справі №904/1099/21. Відповідач просить суд долучити до матеріалів справи наступні докази: Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності №313539710 від 27.10.2022; Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності №313534072 від 27.10.2022; Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності №313544768 від 27.10.2022; Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності №313547525 від 27.10.2022.

Підготовче засідання 31.10.2022 відкладено на 21.11.2022 о 12:30 год.

Підготовче засідання 21.11.2022 відкладено на 05.12.2022 о 16:00 год.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 05.12.2022 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті в засіданні на 09.01.2023 о 12:30год.

Щодо клопотання відповідача про закриття провадження у справі №904/2674/22 у зв`язку з відсутністю предмету спору суд зазначає, що підстави для закриття провадження у справі №904/2674/22 відсутні оскільки факт наявності між сторонами неврегульованих питань свідчить сам факт заперечення позивачем проти клопотання про закриття провадження.

Указом Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" №757/2022 від 7 листопада 2022 року, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" № 2738-IX від 16 листопада 2022 року, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб.

Відповідно до частини 1 статті 12-1 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" в умовах правового режиму воєнного стану суди, органи та установи системи правосуддя діють виключно на підставі, в межах повноважень та в спосіб, визначені Конституцією України та законами України.

Згідно з частиною 2 статті 12-1 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" повноваження судів, органів та установ системи правосуддя, передбачені Конституцією України, в умовах правового режиму воєнного стану не можуть бути обмежені.

Відтак, органи судової влади здійснюють правосуддя, навіть в умовах воєнного стану.

Суд з метою належного виконання свого процесуального обов`язку щодо розгляду справи по суті, керується п.10 ч. 3 ст. 2 Господарського процесуального кодексу України, що кореспондується із ст. 129 Конституції України, за якою однією з основних засад (принципів) господарського судочинства є розумність строків розгляду справи судом.

У відповідності до п. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення.

Враховуючи достатність часу, наданого учасникам справи для подання доказів, приймаючи до уваги принципи змагальності та диспозитивної господарського процесу, закріплені у статті 129 Конституції України та статтях 13, 14, 74 Господарського процесуального кодексу України, суд вважає, що господарським судом, в межах наданих йому повноважень, створені належні умови учасникам судового процесу в реалізації ними прав, передбачених Господарським процесуальним кодексом України, висловлення своєї правової позиції у спорі та надання відповідних доказів.

Матеріали справи містять достатньо документів, необхідних для вирішення спору по суті та прийняття обґрунтованого рішення у даному судовому засіданні.

У судовому засіданні 09.01.2023 проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Суд, розглянувши наявні в матеріалах справи докази, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, заслухавши представників сторін, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті,

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до частини четвертої статті 75 Господарського процесуального кодексу України обставини, встановлені рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Постановою Центрального апеляційного господарського су від 13.07.2022 у справі №904/1099/21 встановлено, що Рішенням Дніпропетровської міської ради народних депутатів від 27.06.1985 № 349 у відповідності з проектно-кошторисною документацією, погодженою з Головним архітектурно-планувальним управлінням та затвердженою Міністерством внутрішніх справ України, виконком Дніпропетровської міської Ради народних депутатів вирішив відвести господарському відділу УВС облвиконкому земельну ділянку площею 0,52 га по вул. Щорса м. Дніпро для будівництва учбово-методичного центра професійної підготовки особистого складу УВС облвиконкому.

Наказом Управління внутрішніх справ виконкому від 30 грудня 1987 року №254 призначено державну приймальну комісію з прийняття закінченого будівництвом учбово-методичного центра професійної підготовки особистого складу УВС облвиконкому по вул. Щорса в м. Дніпропетровську.

Наказом Управління внутрішніх справ виконкому від 30 грудня 1987 року №255 призначено робочу комісію з прийняття закінченого будівництвом учбово-методичного центра професійної підготовки особистого складу УВС облвиконкому по вул. Щорса в м. Дніпропетровську.

Відповідно до Акту державної приймальної комісії про приймання закінченого будівництвом об`єкта до експлуатації від 1987 року державна приймальна комісія, призначена наказом Управління внутрішніх справ виконкому від 30 грудня 1987 року № 254 прийняла в експлуатацію Учбово-методичний центр УВС за адресою: м Дніпропетровськ, вул. Щорса, 8.

Будівництво здійснювалось СУ-6 треста "Дніпроміськстрой"; проектно-кошторисна документація затверджена наказом Міністерства внутрішніх справ УРСР від 27.03.1985 №041; замовником будівництва був господарський відділ УВС облвиконкому.

Відповідно до листа Міністерства внутрішніх справ Української РСР № 18/2-902 від 31.10.1988 на виконання рішення МВС УРСР (протокол від 30.09.1985) Міністерство внутрішніх справ Української РСР дозволило передачу учбово-методичного центру професійної підготовки особистого складу УВС Дніпропетровського облвиконкому кошторисною вартістю 1 697,8 тис. руб. на баланс Обласної ради "Динамо".

Згідно Акту приймання-передачі на баланс Обласній раді "Динамо" від УВС Дніпропетровського облвиконкому будівлі учбово-методичного центру професійної підготовки особистого складу УВС основних засобів та товаро-матеріальних цінностей від 05.12.1988 даний учбово-методичний центр професійної підготовки особистого складу УВС облвиконкому було передано на баланс Обласній раді "Динамо".

Рішенням Виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради №1318 від 16.07.1998 Дніпропетровській обласній Раді "Динамо" надано у постійне користування земельну ділянку по вул. Щорса, 8 площею 4 615 кв.м. для обслуговування навчально-спортивного комплексу "Динамо" по його фактичному розміщенню.

Право постійного користування оформлено Держаним актом на право постійного користування землею серія ДПД № 75 від 12.08.1998. Акт зареєстровано в книзі держаних актів на право постійного користування землею за номером 000818.

Відповідно до довідки Відділу капітального будівництва Управління МВС України в Дніпропетровській області від 27 травня 2002 року № 31/1-19/ТВ адміністративну будівлю учбово-методичного центра професійної підготовки особистого складу УВС по вул. Щорса, буд.8 в м. Дніпропетровську введено в експлуатацію в 1987 році згідно акту вводу та наказу УВС від 30 грудня 1987 року № 254. Кошторисна вартість 1 697,8 тис. руб. Побудовано за рахунок коштів МВС (аркуш реєстраційної/інвентаризаційної справи № 115).

Відповідно до довідки Дніпропетровської обласної Ради ФСТ "Динамо" України адміністративна будівля учбово-методичного центра професійної підготовки особистого складу УВС по вул. Щорса, 8 в м. Дніпропетровську є державною власністю, яка введена в експлуатацію в 1987 році та передана на баланс Обласної Ради "Динамо".

Листом від 15.04.2002 за № 34 Дніпропетровська обласна Рада ФСТ "Динамо" України звернулося до КП "Дніпропетровське міжміське бюро технічної інвентаризації" з проханням підготувати проект рішення виконкому Дніпропетровської міської Ради про оформлення права власності та видачу свідоцтва на навчально-спортивний цент "Динамо", розташований по вул. Щорса, 8 в м. Дніпропетровську, у зв`язку з необхідністю належним оформити правовстановлюючі документи на право державної власності.

Розпорядженням Дніпровського міського голови від 15.03.2010 №131-р "Про присвоєння адреси нежитловій будівлі по вул. Щорса (Кіровський район)" за рекомендаціями головного архітектурно-планувального управління Дніпропетровської міської ради від 04.02.2010 вих. № 11/92 було присвоєно нежитловій будівлі по вул. Щорса, 8 нову адресу вул. Щорса, 8А.

Відповідно до Статуту Дніпропетровської обласної Ради "Динамо" від 1993 року, Обласна рада "Динамо" є територіальною структурною одиницею Українського республіканського фізкультурно-спортивного товариства "Динамо".

Дніпропетровська обласна організація фізкультурно-спортивного товариства "Динамо" України зареєстрована на підставі свідоцтва про реєстрацію об`єднання громадян № 61 від 04 лютого 1994 року.

Відповідно до Положення Громадської організації "Дніпропетровська обласна організація фізкультурно-спортивного товариства "Динамо" України" (далі - відповідач) 2016 року та Статуту Дніпропетровської обласної організації фізкультурно-спортивного товариства "Динамо" 2016 року, Дніпропетровська обласна організація фізкультурно-спортивного товариства "Динамо" України створена на базі Дніпропетровської обласної ради Української республіканської організації Всесоюзного фізкультурно-спортивного товариства "Динамо" та є її правонаступником.

На підставі рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 20.04.2021 по справі №904/1099/21 Громадська організація "Дніпропетровська обласна організація фізкультурно-спортивного товариства "Динамо" України" набула права приватної власності на наступне нерухоме майно:

- нежитлову будівлю літ. А-1 загальною площею 179,5 м2 в т.ч. І вимощення та ІІ мостіння, що знаходиться за адресою: Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Костомарівська, буд. 8-А;

-громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами "Навчально-спортивний комплекс "Динамо" літ. А-3 загальною площею 3 842,2 м2, що знаходиться за адресою: Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Костомарівська, буд. 8;

-громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами Будівля готелю літера "Б-7" загальною площею 3 242,7 м2, що знаходиться за адресою: Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Костомарівська, буд. 8.

Постановою Центрального апеляційного господарського суду від 13.07.2022 по справі №904/1099/21 рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 20.04.2021 в частині зустрічного позову у справі №904/1099/21 скасовано, прийнято у цій частині нове рішення, яким у задоволенні зустрічного позову Громадської організації "Дніпропетровська обласна організація фізкультурно-спортивного товариства "Динамо" України" до Підприємства об`єднання громадян "Динамо" про визнання права власності на нерухоме майно відмовлено у повному обсязі.

В подальшому громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами "Будівля готелю" літера "Б-7" загальною площею 3 242,7 м2, що знаходиться: Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Костомарівська, буд. 8 (реєстраційний номер: 2372106412101) відповідачем було поділено на підставі висновку щодо технічної можливості поділу об`єкту нерухомого майна №8-11/21 від 08.11.2011 виготовленим ФОП Міхновським В.Л. та утворено два нових об`єкта нерухомого майна, а саме:

- громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами "Будівля готелю" (загальна площа 1 769,7 кв.м.) з описом: літера "Б-7" - перший, другий та третій поверхи будівлі готелю, під літ.Б-7-технічний поверх, Б1-1-прибудова, літ.Б2-1-прибудова, літ.б1-ґанок, літ.б2-тамбур, поз.№6-споруди, площа загального користування - 214,8 кв.м. (реєстраційний номер: 2507903312020, номер запису про право власності: 45087123);

- громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами "Будівля готелю" (загальна площа 1 258,2 кв.м.) з описом: літера "Б-7" на четвертому, п`ятому, шостому та сьомому поверхах будівлі готелю, площа загального користування - 214,8 кв.м. (реєстраційний номер: 2507813812020, номер запису про право власності: 45085486).

Розділ відкритий на поділений об`єкт нерухомого майна з реєстраційним номером: 2372106412101 закрито, номер запису про право власності: 42225308 - припинено у зв`язку з поділом.

Крім того, відповідачем було здійснено відчуження зазначеного нерухомого майна, а саме:

- нежитлову будівлю літ. А-1 загальною площею 179,5 м2 в т.ч. І вимощення та II мостіння, що знаходиться за адресою: Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Костомарівська, буд. 8-А (реєстраційний номер: 2372051912101) відчужено Громадською організацією "Дніпропетровська обласна організація фізкультурно-спортивного товариства "Динамо" України" на підставі акту приймання-передачі майна до статутного капіталу, посвідченого приватним нотаріусом Дніпровського міського нотаріального округу Джурук Н.В. 02.06.2021 за реєстровим № 4273, 4274 на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Тенісний клуб "Мега" (номер запису про право власності: 42361552);

- громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами "Будівля готелю" (загальна площа 1 769,7 кв.м.) з описом: літера "Б-7"-перший, другий та третій поверхи будівлі готелю, під літ.Б-7-технічний поверх, Б1-1-прибудова, літ.Б2-1-прибудова, літ.б1-ґанок, літ.б2-тамбур, поз.№6-споруди, площа загального користування -214,8 кв.м. (реєстраційний номер:2507903312020) відчужено Громадською організацією "Дніпропетровська обласна організація фізкультурно-спортивного товариства "Динамо" України" на підставі акту приймання-передачі майна до статутного капіталу, посвідченого приватним нотаріусом Дніпровського міського нотаріального округу Джурук Н.В. 26.11.2021 за реєстровим № 10969, 10970 на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Готельний комплекс "Динамо" (номер запису про право власності: 45359250);

- громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами "Будівля готелю" (загальна площа 1 258,2 кв.м.) з описом: літера "Б-7" на четвертому, п`ятому, шостому та сьомому поверхах будівлі готелю, площа загального користування - 214,8 кв.м. (реєстраційний номер:2507813812020) відчужено Громадською організацією "Дніпропетровська обласна організація фізкультурно-спортивного товариства "Динамо" України" на підставі акту приймання-передачі майна до статутного капіталу, посвідченого приватним нотаріусом Дніпровського міського нотаріального округу Джурук Н.В. 26.11.2021 за реєстровим №10969, 10970 на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Готельний комплекс "Динамо" (номер запису про право власності: 45359782);

- громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами "Навчально-спортивний комплекс "Динамо" літ. А-3 загальною площею 3 842,2 м2, що знаходиться за адресою: Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Костомарівська, буд. 8 (реєстраційний номер: 2372091312101) відчужено Громадською організацією "Дніпропетровська обласна організація фізкультурно-спортивного товариства "Динамо" України" на підставі акту приймання-передачі майна до статутного капіталу, посвідченого приватним нотаріусом Дніпровського міського нотаріального округу Джурук Н.В. 03.12.2021 на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Центр спеціальної та фізичної підготовки "Динамо" (номер запису про право власності: 45500340).

Після відчуження вищезазначеного нерухомого майна його було повторно поділено на наступні об`єкти нерухомого майна, а саме:

1) громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами "Будівля готелю" (загальна площа 1 769,7 кв.м.) з описом: літера "Б-7"-перший, другий та третій поверхи будівлі готелю, під літ.Б-7-технічний поверх, Б1-1 -прибудова, літ.Б2-1-прибудова, літ.б1-ганок, літ.б2-тамбур, поз.№6-споруди, площа загального користування - 214,8 кв.м. (реєстраційний номер: 2507903312020) Товариством з обмеженою відповідальністю "Готельний комплекс "Динамо" на підставі висновку щодо технічної можливості поділу об`єкта нерухомого майна №09-12/21-2 від 09.12.2021, виготовленого ФОП Міхновським В.Л. поділено на:

- громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами "Будівля готелю" (загальна площа 1 459, 8 кв.м.) з описом: літера "Б-7", група приміщень у підвалі, на першому, другому та технічному поверхах (реєстраційний номер: 2540808812020, номер запису про право власності: 45812533) з адресою: м. Дніпро, вул. Костомарівська, буд.8, приміщення 1;

- громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами "Будівля готелю" (загальна площа 309,9 кв.м.) з описом: літера "Б-7", група приміщень на третьому поверсі (реєстраційний номер: 2540851112020, номер запису про право власності: 45813545) з адресою: м.Дніпро, вул.Костомарівська, буд.8, приміщення 2;

- громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами "Будівля готелю" (загальна площа 92,4 кв.м.) з описом: група приміщень в прибудові літ.Б1-1 (реєстраційний номер: 2540920012020, номер запису про право власності: 45815006) з адресою: м.Дніпро, вул.Костомарівська, буд.8, приміщення 5.

Розділ відкритий на поділений об`єкт нерухомого майна з реєстраційним номером: 2507903312020 закрито, номер запису про право власності: 45359250 - припинено у зв`язку з поділом;

2) громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами "Будівля готелю" (загальна площа 1258,2 кв.м.) з описом: літера "Б-7" на четвертому, п`ятому, шостому та сьомому поверхах будівлі готелю, площа загального користування - 214,8 кв.м. (реєстраційний номер: 2507813812020) Товариством з обмеженою відповідальністю "Готельний комплекс "Динамо" на підставі висновку щодо технічної можливості поділу об`єкта нерухомого майна №09-12/21-3 від 09.12.2021, виготовленого ФОП Міхновським В.Л. поділено на:

- громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами "Будівля готелю" (загальна площа 946,4 кв.м.) з описом: літ.Б-7, група приміщень на четвертому, п`ятому та шостому поверхах (реєстраційний номер: 2540977812020, номер запису про право власності: 45816309) з адресою: м.Дніпро, вул.Костомарівська, буд.8, приміщення 3;

- громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами "Будівля готелю" (загальна площа 311,8 кв.м.) з описом: літ.Б-7, група приміщень на сьомому поверсі (реєстраційний номер: 2541012312020, номер запису про право власності: 45817085) з адресою: м.Дніпро, вул.Костомарівська, буд.8, приміщення 4.

Розділ відкритий на об`єкт нерухомого майна з реєстраційним номером: 2507813812020 закрито, номер запису про право власності: 45085486 - припинено у зв`язку з поділом.

Після вчинення поділу об`єкту нерухомого майна його було відчужено Товариством з обмеженою відповідальністю "Готельний комплекс "Динамо" на користь інших осіб, а саме:

- громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами "Будівля готелю" з описом: літ.Б-7, група приміщень на третьому поверсі загальною площею 309,9 кв.м. за реєстраційним номером: 2540851112020 з адресою: м.Дніпро, вул. Костомарівська, буд.8, прим. 4 на підставі акту приймання-передачі майна до статутного капіталу від 24.12.2021, посвідчений приватним нотаріусом Дніпровського міського нотаріального округу Джурук Н.В. на користь Громадській організації "Дніпропетровська обласна фізкультурно-спортивного товариства "Динамо" України" (номер запису про право власності: 45997379);

- громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами "Будівля готелю" з описом: літ.Б-7, група приміщень на сьомому поверсі загальною площею 311,8 кв.м. за реєстраційним номером: 2541012312020 з адресою: м.Дніпро, вул. Костомарівська, буд.8, прим.4 на підставі акту приймання-передачі майна до статутного капіталу №2 від 24.12.2021, посвідчений приватним нотаріусом Дніпровського міського нотаріального округу Джурук Н.В. на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Комплекс "Динамо" (номер запису про право власності: 46004780);

- громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами "Будівля готелю" з описом: літ.Б-7, група приміщень в прибудові літ.Б1-1 загальною площею 92,4 кв.м. за реєстраційним номером: 2540920012020 за адресою: м.Дніпро, вул. Костомарівська, буд.8, прим.5 на підставі акту приймання-передачі майна до статутного капіталу №2 від 24.12.2021 за реєстровим № 11605, 11606, посвідчений приватним нотаріусом Дніпровського міського нотаріального округу Джурук Н.В. на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Комплекс "Динамо" (номер запису про право власності: 46000048).

Що стосується нерухомого майна літерою А-3, що розташоване за адресою: м.Дніпро, вул.Костомарівська, 8 (реєстраційний номер: 2372091312101) то його також Товариством з обмеженою відповідальністю "Центр спеціальної та фізичної підготовки "Динамо" було поділено на підставі висновку щодо технічної можливості поділу об`єкту нерухомого майна №09-12/21 від 09.12.2021 виготовлений ФОП Махновським В.Л. на наступні об`єкти:

- громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами загальною площею 1 244,4 кв.м., що розташований за адресою: м. Дніпро. вул.Костомарівська, буд.8, прим.І (реєстраційний номер: 2540602012020);

- громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами загальною площею 2 436 кв.м., що розташований за адресою: м.Дншро, вул.Костомарівська, буд.8, прим.ІІ (реєстраційний номер: 2540691912020).

У загальному користуванні 161,8 кв.м.

Розділ відкритий на об`єкт нерухомого майна з реєстраційним номером: 2372091312101 закрито, номер запису про право власності: 45500340 - припинено у зв`язку з поділом.

Товариством з обмеженою відповідальністю "Центр спеціальної та фізичної підготовки "Динамо" після поділу було відчужено громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами загальною площею 2 436, кв.м., що розташований за адресою: м. Дніпро, вул. Костомарівська, буд.8, прим. II (реєстраційний номер: 2540691912020) на користь Громадської організації "Дніпропетровська обласна організація фізкультурно-спортивного товариства "Динамо" України" (номер запису про право власності: 46007766).

Відповідно до Витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності:

- №313539710 від 27.10.2022 громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами "Будівля готелю" (загальна площа 311,8 кв.м.) з описом: літ.Б-7, група приміщень на сьомому поверсі (реєстраційний номер: 2541012312020, номер запису про право власності: 48263108) з адресою: м.Дніпро, вул.Костомарівська, буд.8, приміщення 4, на підставі Акту №2 приймання-передачі майна від 24.10.2022 укладеного між Товариством з обмеженою відповідальністю "Комплекс "Динамо" та Громадською організацією "Дніпропетровська обласна організація фізкультурно-спортивного товариства "Динамо" України" зареєстрований за останнім;

- №313534072 від 27.10.2022 громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами "Будівля готелю" (загальна площа 92,4 кв.м.), група приміщень в прибудові літ.Б1-1 (реєстраційний номер: 2540920012020, номер запису про право власності: 48262572) з адресою: м.Дніпро, вул.Костомарівська, буд.8, приміщення 5, на підставі Акту №2 приймання-передачі майна від 24.10.2022 укладеного між Товариством з обмеженою відповідальністю "Комплекс "Динамо" та Громадською організацією "Дніпропетровська обласна організація фізкультурно-спортивного товариства "Динамо" України" зареєстрований за останнім;

- №313544768 від 27.10.2022 громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами "Будівля готелю" (загальна площа 1 459,8 кв.м.), група приміщень у підвалі, на першому, другому та технічному поверхах (реєстраційний номер: 2540808812020, номер запису про право власності: 48263643) з адресою: м.Дніпро, вул.Костомарівська, буд.8, приміщення 1, на підставі Акту №2/2 приймання-передачі майна від 24.10.2022 укладеного між Товариством з обмеженою відповідальністю "Готельний комплекс "Динамо" та Громадською організацією "Дніпропетровська обласна організація фізкультурно-спортивного товариства "Динамо" України" зареєстрований за останнім;

- №313547525 від 27.10.2022 громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами "Будівля готелю" (загальна площа 946,4 кв.м.), група приміщень на четвертому, п`ятому та шостому поверхах (реєстраційний номер: 2540977812020, номер запису про право власності: 48263924) з адресою: м.Дніпро, вул.Костомарівська, буд.8, приміщення 3, на підставі Акту №2/2 приймання-передачі майна від 24.10.2022 укладеного між Товариством з обмеженою відповідальністю "Готельний комплекс "Динамо" та Громадською організацією "Дніпропетровська обласна організація фізкультурно-спортивного товариства "Динамо" України" зареєстрований за останнім.

Отже, Дніпровська міська рада посилаючись на те, що право власності на вищеперераховані об`єкти нерухомого майна відповідачем було неодноразово відчужено у зв`язку з чим Державний акт на право постійного користування землею серія ДПД № 75 від 12.08.1998, який зареєстровано в книзі державних актів на право постійного користування землею за номером 000818, підлягає скасуванню, а право постійного користування - припиненню, на підставі п. "є" ст. 141 Земельного кодексу України у зв`язку з відчуженням відповідачем речових прав на будівлі та споруди та, відповідно, набуття іншою особою права власності на нерухоме майно, яке розташоване на земельній ділянці. Відповідач не вчинив жодних дій щодо припинення права постійного користування спірною земельною ділянкою, чим порушив встановлений законодавством порядок припинення користування земельної ділянки, що є причиною виникнення спору.

Предметом доказування є докази виділення земельної ділянки, кадастровий номер та площа земельної ділянки, докази наявності чи відсутності підстав для припинення права користування та скасування державної реєстрації за Громадською організацією "Дніпропетровська обласна організація фізкультурно-спортивного товариства "Динамо" України" на земельну ділянку з кадастровим номером 1210100000:06:0183:0004, площею 0,4615 га, яка розташована за адресою: м. Дніпро, вул. Костомарівська, 8 (номер запису про право постійного користування в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно: 36835997) та скасування державного акту на право постійного користування землею серія ДПД №75 від 12.08.1998, що виданий Дніпропетровською міською Радою народних депутатів та зареєстрований в книзі державних актів на право постійного користування землею за номером 000818.

Дніпровська міська рада, відповідно до статті 1 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" є представницьким органом місцевого самоврядування.

Органи місцевого самоврядування, які одночасно здійснюють владні управлінські функції на основі законодавства, у земельних правовідносинах виступають як представницькі органи суб`єкта власності - народу України, територіальної громади власників землі щодо права розпорядження, притаманного власнику. Статтями 13, 14, 140, 142, 143 Конституції України та ст. ст. 80, 84, 123, 124, 127, 128 Земельного кодексу України врегульовано порядок розпорядження землею.

Згідно зі статтею 14 Конституції України, земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.

Відповідно до статті 144 Конституції України, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.

Відповідно до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (пункт 34 частини першої статті 26), органи місцевого самоврядування при вирішенні питань місцевого значення, віднесених Конституцією України та законами України до їх компетенції, є суб`єктами владних повноважень, які виконують владні управлінські функції, зокрема нормотворчу, координаційну, дозвільну, реєстраційну, розпорядчу. Як суб`єкт владних повноважень орган місцевого самоврядування Дніпровська міська рада вирішує в межах закону питання в галузі земельних відносин.

Відповідно до статті 83 Земельного кодексу України землі, які належать на праві власності територіальним громадам міст є комунальною власністю. Отже, право комунальної власності на землю (земельні ділянки), виникає і без реєстрації в силу спеціальних вимог закону.

Виходячи із вимог статті 83 Земельного кодексу України презюмується належність земельних ділянок на території міста Дніпро територіальній громаді міста з визначенням її власника Дніпровської міської ради.

Відповідно до частини 1 статті 122 Земельного кодексу України міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування, із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Згідно вимог частини 1 статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та право користування земельними ділянками із земель комунальної власності на підставі рішення органу місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.

Право власності чи користування землею фізичними особами набувається та реалізується в порядку і на підставах, визначених Конституцією України (ст. ст. 13, 14), Земельного кодексу України ст. ст. 78, 92, 93, 102-1, 116, 118, 119, 123, 125, 126 ЗК України) а також інших законів, що видаються відповідно до них (Закону України "Про оренду землі", Цивільного кодексу України).

Статтею 12 Земельного кодексу України визначено, що до повноважень міських рад у галузі земельних відносин належить розпорядження землями територіальних громад, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб, вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності, здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, додержанням земельного та екологічного законодавства.

Пунктом 34 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено, що вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин здійснюється виключно на пленарних засіданнях міської ради.

Отже, правовою основою виникнення права користування земельною ділянкою є рішення органу місцевого самоврядування (аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 16.05.2018 у справі №918/633/16 та від 06.11.2019 у справі №910/14328/17).

Так, частиною 2 статті 152 Земельного кодексу України передбачено, що власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.

За змістом статті 391 Цивільного кодексу України та статті 155 Земельного кодексу України, власник майна має право вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпорядження своїм майном.

Статтею 92 Земельного кодексу України визначено, що право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.

Цією ж статтею визначено чіткий перелік суб`єктів, що набувають право постійного користування земельною ділянкою, а саме:

а) органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності;

б) громадські організації осіб з інвалідністю України, їх підприємства (об`єднання), установи та організації;

в) релігійні організації України, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, виключно для будівництва і обслуговування культових та інших будівель, необхідних для забезпечення їх діяльності;

г) публічне акціонерне товариство залізничного транспорту загального користування, утворене відповідно до Закону України "Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування";

ґ) заклади освіти незалежно від форми власності;

д) співвласники багатоквартирного будинку для обслуговування такого будинку та забезпечення задоволення житлових, соціальних і побутових потреб власників (співвласників) та наймачів (орендарів) квартир та нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку;

є) оператор газотранспортної системи, оператор газосховища та оператор системи передачі;

є) господарські товариства в оборонно-промисловому комплексі, визначені частиною першою статті 1 Закону України "Про особливості реформування підприємств оборонно-промислового комплексу державної форми власності.

Стаття 92 Земельного кодексу України обмежує перелік суб`єктів права постійного користування земельною ділянкою і не передбачає можливості набуття певними різновидами підприємств (у т.ч. товариством з обмеженою відповідальністю) такого права.

Право постійного землекористування є безстроковим, на відміну від права оренди, і може бути припинене лише з підстав, передбачених статтею 141 Земельного кодексу України, перелік яких є вичерпним. Дії органів державної влади та місцевого самоврядування, спрямовані на позбавлення суб`єкта права користування земельною ділянкою після державної реєстрації такого права поза межами підстав, визначених у статті 141 Земельного кодексу України, є такими, що порушують право користування земельною ділянкою.

Конституційний Суд України у своєму Рішенні від 22.09.2005 № 5-рп/2005 вказав, що стаття 92 Земельного кодексу України не обмежує і не скасовує чинне право постійного користування земельними ділянками, набуте громадянами в установлених законодавством випадках. Раніше видані державні акти на право постійного користування землею залишаються чинними та підлягають заміні у разі добровільного звернення осіб.

Згідно ст.141 Земельного кодексу України підставами припинення права користування земельною ділянкою є:

а) добровільна відмова від права користування земельною ділянкою;

б) вилучення земельної ділянки у випадках, передбачених цим Кодексом;

в) припинення діяльності релігійних організацій, державних чи комунальних

підприємств, установ та організацій;

г) використання земельної ділянки способами, які суперечать екологічним вимогам;

г) використання земельної ділянки не за цільовим призначенням;

д) систематична несплата земельного податку або орендної плати;

е) набуття іншою особою права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, які розташовані на земельній ділянці;

є) використання земельної ділянки у спосіб, що суперечить вимогам охорони культурної спадщини;

ж) передача приватному партнеру, концесіонеру нерухомого майна, розміщеного на земельній ділянці, що перебуває в користуванні державного або комунального підприємства та є об`єктом державно-приватного партнерства або об`єктом концесії.

Громадяни та юридичні особи не можуть втрачати раніше наданого їм в установлених законодавством випадках права користування земельною ділянкою за відсутності підстав, встановлених законом. Така позиція відповідає висновку, викладеному у вищезазначеному рішенні Конституційного Суду України від 22.09.2005 № 5-рп/2005.

Наведений правовий висновок викладено Великою Палатою Верховного Суду у постановах від 05.11.2019 у справі № 906/392/18 та від 23.06.2020 у справі № 922/989/18.

Статтею 142 Земельного кодексу України передбачений порядок добровільної відмови від права власності або права постійного користування земельною ділянкою, а саме припинення права власності на земельну ділянку у разі добровільної відмови власника землі на користь держави або територіальної громади здійснюється за його заявою до відповідного органу (ч. 1).

Припинення права постійного користування земельною ділянкою у разі добровільної відмови землекористувача здійснюється за його заявою до власника земельної ділянки (ч.3).

Власник земельної ділянки на підставі заяви землекористувача приймає рішення про припинення права користування земельною ділянкою, про що повідомляє органи державної реєстрації (ч.4).

Відповідно до ст.120 Земельного кодексу України (у редакції на час виникнення спірних правовідносин), у разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що перебувають у власності, користуванні іншої особи, припиняється право власності, право користування земельною ділянкою, на якій розташовані ці об`єкти. До особи, яка набула право власності на жилий будинок, будівлю або споруду, розміщені на земельній ділянці, що перебуває у власності іншої особи, переходить право власності на земельну ділянку або її частину, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення.

Аналогічні норми містяться у ст. 377 Цивільного кодексу України де визначено, що до особи, яка набула право власності на об`єкт нерухомого майна (житловий будинок (крім багатоквартирного), іншу будівлю або споруду), об`єкт незавершеного будівництва, право власності на який зареєстровано у визначеному законом порядку, або частку у праві спільної власності на такий об`єкт, одночасно переходить право власності (частка у праві спільної власності) або право користування земельною ділянкою, на якій розміщений такий об`єкт, без зміни її цільового призначення в обсязі та на умовах, встановлених для відчужувача (попереднього власника) такого об`єкта, у порядку та на умовах, визначених Земельним кодексом України.

Згідно п. "є" ст. 141 Земельного кодексу України, набуття іншою особою права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, які розташовані на земельній ділянці є підставою для припинення права користування земельною ділянкою. Поряд з цим, приписами частини 2 статті 92 Земельного кодексу України визначено перелік суб`єктів, які можуть набути право постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності. Таким чином право постійного користування земельною ділянкою може бути набуто визначеним у наведеній нормі вузьким колом суб`єктів, до яких юридичні особи з організаційно-правовою формою "товариство з обмеженою відповідальністю" не належать.

За таких обставин, можливо дійти до висновку, що відчуження об`єкту нерухомого майна по фактичному місцю розташування якого спірна земельна ділянка надавалась у постійне користування юридичній особі, що позбавлена у силу положень законодавства України набуття такого права, призводить до припинення права постійного користування.

Чинне земельне та цивільне законодавство імперативно передбачає перехід права на земельну ділянку в разі набуття права власності на об`єкт нерухомості, що відображає принцип єдності юридичної долі земельної ділянки та розташованої на ній будівлі або споруди, який хоча безпосередньо і не закріплений у загальному вигляді в законі, тим не менш знаходить свій вияв у правилах ст. 120 Земельного кодексу України та ст. 377 Цивільного кодексу України, інших положеннях законодавства.

При цьому, відповідно до ч. 1 та ч. 5 ст. 116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.

Ця норма прямо кореспондується зі ст. 141 Земельного кодексу України, яка чітко вказує на те, що набуття іншою особою права власності на житловий будинок, будівлю чи споруду, розташовані на земельній ділянці, є підставою для припинення права користування земельною ділянкою, а не фактом припинення такого права.

Враховуючи, що перехід права на будівлю і споруду є однією із законних підстав виникнення прав на землю в набувача об`єкта нерухомості, то можливість реалізації ним таких прав не може залежати від того, чи додержав попередній землекористувач процедур й порядку припинення землекористування, подавши заяву про відмову від права постійного користування, позаяк юридичними підставами для такого переходу виступають закон, договір, рішення суду, інші обставини, що мають юридичне значення.

Аналогічні правові висновки викладені у постанові Великої Палати Верховного Суду від 04.12.2018 у справі №910/18560/16.

За таких обставин, відчуження права власності на будівлі та споруди, що розташовані на спірній земельній ділянці без звернення до власника земельних ділянок щодо припинення права постійного користування позбавляє набувача права приватної власності можливості законного оформлення права користування земельною ділянкою по місцю розташування нерухомого майна, що є порушенням гарантованих законодавством України прав та обов`язків.

Вищий господарський суд України у своїй постанові від 15 березня 2012 у справі №6/82/5022-1391/2011 зазначає, що виникнення права власності на об`єкт нерухомості не є підставою для автоматичного виникнення права власності або права користування земельною ділянкою, що випливає з положень ст. 120 Земельного кодексу України, ст. 377 Цивільного кодексу України.

Колегія суддів Вищого господарського суду України у своїй постанові від 15 квітня 2015 у справі № 28/5005/5627/2012 на підтвердження висловленої вище думки також зазначає, що відповідно до ст. 120 Земельного кодексу України, ст. 377 Цивільного кодексу у разі набуття права власності на будинок, споруду, що перебуває на земельній ділянці, наданій у користування, до набувача переходить право користування відповідною земельною ділянкою в тому самому обсязі, що був у попереднього землекористувача. Однак при цьому права користування земельною ділянкою попереднього власника нерухомого майна не припиняється автоматично, а новий власник може вимагати переоформлення права користування земельною ділянкою на себе у встановленому чинним законодавством порядку.

Колегія суддів судової палати у цивільних справа Верховного Суду України у своїй постанові від 12.10.2019 по справі № №6-2225цс16 дійшла висновку, що суд першої інстанції, приймаючи рішення, яким припинив права користування юридичної особи на земельну ділянку правильно застував норми матеріального права та дійшов обґрунтованого висновку про те, що у разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що перебувають у власності, користуванні іншої особи, припиняється право власності, право користування земельною ділянкою, на якій розташовані ці об`єкти.

Аналіз зазначеної судової практики свідчить про те, що суди висловили таку позицію у зв`язку з переходом права власності на будинок до нового власника цей факт є підставою для припинення права користування земельною ділянкою попереднім землекористувачем і до нового власника переходить право користування земельною ділянкою під будинком. Однак, право користування земельною ділянкою попереднього користувача слід припинити та набути (переоформити) власником будинку у встановленому законом порядку.

Окрім того, ст. 92 Земельного кодексу України обмежує коло осіб, які можуть бути постійними користувачами земельних ділянок. Якщо віддати перевагу приписам статей 92, 140, 141 142 Земельного кодексу України перед загальними правилами про перехід права на земельну ділянку при відчуженні будівель і споруд, то при переході будівлі чи споруди до власника - юридичної особи приватного права чи фізичної особи, право на таку земельну ділянку до нового власника не перейде. Водночас уповноважений у відповідних правовідносинах орган буде позбавлений можливості оформити право на земельну ділянку новому власнику об`єкта нерухомості, якщо права на цю ділянку належать попередньому власнику чи постійному землекористувачу, без їх відмови від земельної ділянки, чим порушується принцип єдності юридичної долі земельної ділянки та об`єктів нерухомості, які на ній розміщені.

Наведене вище узгоджується із правовими висновками Великої Палати Верховного Суду під час розгляду справи №910/18560/16, висловленими в постанові від 04.12.2018.

Так, за наявності правових підстав для припинення права постійного користування земельною ділянкою визначених ст.141 Земельного кодексу України та за відсутності на це згоди землекористувача, припинення права постійного користування земельною ділянкою здійснюється в судовому порядку.

Таким чином, Державний акт на право постійного користування землею серія ДПД № 75 від 12.08.1998, який зареєстровано в книзі державних актів на право постійного користування землею за номером 000818, підлягає скасуванню, а право постійного користування - припиненню, на підставі п. "є" ст. 141 Земельного кодексу України у зв`язку з відчуженням відповідачем речових прав на будівлі та споруди та, відповідно, набуття іншою особою права власності на нерухоме майно, яке розташоване на земельній ділянці.

Відповідно до ст. 12 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", державний реєстр прав містить відомості про зареєстровані речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про зареєстровані права власності на об`єкти незавершеного будівництва та їх обтяження, а також про взяття на облік безхазяйного нерухомого майна і ціну (вартість) нерухомого майна та речових прав на нього чи розмір плати за користування нерухомим майном за відповідними правочинами, відомості та електронні копії документів, подані у паперовій формі, або документи в електронній формі, на підставі яких проведено реєстраційні дії, а також документи, сформовані за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав під час проведення таких реєстраційних дій, та відомості реєстрів (кадастрів), автоматизованих інформаційних систем, отримані державним реєстратором шляхом безпосереднього доступу до них чи в порядку інформаційної взаємодії таких систем з Державним реєстром прав.

Відомості про речові права, обтяження речових прав, внесені до Державного реєстру прав, вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою до моменту державної реєстрації припинення таких прав, обтяжень у порядку, передбаченому цим Законом.

Будь-які дії особи, спрямовані на набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, зареєстрованих у Державному реєстрі прав, вчиняються на підставі відомостей про речові права, обтяження речових прав, що містяться в цьому реєстрі.

Відомості про речові права, обтяження речових прав, що містяться в Реєстрі прав власності на нерухоме майно, Єдиному реєстрі заборон відчуження об`єктів нерухомого майна та Державному реєстрі іпотек, що є невід`ємною архівною складовою частиною Державного реєстру прав, використовуються як актуальні виключно в разі, якщо відомості про право власності на відповідне нерухоме майно, об`єкт незавершеного будівництва не внесені до Державного реєстру прав, а відомості про інші речові права, відмінні від права власності, та/або обтяження речових прав не внесені та не припинені в Державному реєстрі прав.

Частиною 3 ст.26 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" передбачено, що відомості про речові права, /обтяження речових прав, внесені до Державного реєстру прав, не підлягають скасуванню та/або вилученню.

У разі скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав на підставі судового рішення чи у випадку, передбаченому пунктом 1 частини сьомої статті 37 цього Закону, на підставі рішення Міністерства юстиції України, а також у разі визнання на підставі судового рішення недійсними чи скасування на підставі судового рішення документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування на підставі судового рішення державної реєстрації прав, що мало наслідком державну реєстрацію набуття речових прав, обтяжень речових прав, відповідні права чи обтяження припиняються. У разі якщо в Державному реєстрі прав, у тому числі в його невід`ємній архівній складовій частині, наявні відомості про речові права, обтяження речових прав, припинені у зв`язку з проведенням відповідної державної реєстрації, або якщо відповідним судовим рішенням також визнаються речові права, обтяження речових прав, одночасно з державною реєстрацією припинення речових прав чи обтяжень речових прав проводиться державна реєстрація набуття відповідних прав чи обтяжень. При цьому дата і час державної реєстрації набуття речових прав, обтяжень речових прав, що були припинені у зв`язку з проведенням відповідної державної реєстрації та наявні в Державному реєстрі прав, у тому числі в його невід`ємній архівній складовій частині, залишаються незмінними.

У разі скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав на підставі судового рішення чи у випадку, передбаченому пунктом 1 частини сьомої статті 37 цього Закону, на підставі рішення Міністерства юстиції України, а також у разі визнання на підставі судового рішення недійсними чи скасування на підставі судового рішення документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування на підставі судового рішення державної реєстрації прав, що мало наслідком державну реєстрацію зміни, припинення речових прав, обтяжень речових прав, відповідні права чи обтяження повертаються у стан, що існував до відповідної державної реєстрації, шляхом державної реєстрації змін чи набуття таких речових прав, обтяжень речових прав. При цьому дата і час державної реєстрації набуття речових прав, обтяжень речових прав, що були припинені у зв`язку з проведенням відповідної державної реєстрації та наявні в Державному реєстрі прав, у тому числі в його невід`ємній архівній складовій частині, залишаються незмінними.

Державна реєстрація прав у випадках, передбачених цією частиною, проводиться у порядку, визначеному цим Законом, крім випадку скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію на підставі рішення Міністерства юстиції України, що виконується посадовою особою Міністерства юстиції України відповідно до статті 37 цього Закону.

Відповідно до ч.1 ст.27 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", державна реєстрація права власності та інших речових прав, крім державної реєстрації права власності на об`єкт незавершеного будівництва, проводиться на підставі: 1) укладеного в установленому законом порядку договору, предметом якого є нерухоме майно, речові права на яке підлягають державній реєстрації, чи його дубліката; 2) свідоцтва про право власності на частку у спільному майні подружжя у разі смерті одного з подружжя, виданого нотаріусом або консульською установою України, чи його дубліката; 3) свідоцтва про право на спадщину, виданого нотаріусом або консульською установою України, чи його дубліката; 4) виданого нотаріусом свідоцтва про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів) та свідоцтва про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів), якщо прилюдні торги (аукціони) не відбулися, чи їх дублікатів; 5) свідоцтва про право власності, виданого органом приватизації наймачам житлових приміщень у державному та комунальному житловому фонді, чи його дубліката; 6) свідоцтва про право власності на нерухоме майно, виданого до 1 січня 2013 року органом місцевого самоврядування або місцевою державною адміністрацією, чи його дубліката; 7) рішення про закріплення нерухомого майна на праві оперативного управління чи господарського відання, прийнятого власником нерухомого майна чи особою, уповноваженою управляти таким майном; 8) державного акта на право приватної власності на землю, державного акта на право власності на землю, державного акта на право власності на земельну ділянку або державного акта на право постійного користування землею, виданих до 1 січня 2013 року; 9) судового рішення, що набрало законної сили, щодо набуття, зміни або припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно; 10) ухвали суду про затвердження (визнання) мирової угоди; 11) заповіту, яким установлено сервітут на нерухоме майно; 12) рішення уповноваженого законом органу державної влади про повернення об`єкта нерухомого майна релігійній організації; 13) рішення власника майна, уповноваженого ним органу про передачу об`єкта нерухомого майна з державної у комунальну власність чи з комунальної у державну власність або з приватної у державну чи комунальну власність; 13-1) договору, яким встановлюється довірча власність на нерухоме майно, та акта приймання-передачі нерухомого майна, яке є об`єктом довірчої власності; 13-2) актів приймання-передачі нерухомого майна неплатоспроможного банку перехідному банку, що створюється відповідно до статті 42 Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб"; 14) інших документів, що відповідно до законодавства підтверджують набуття, зміну або припинення прав на нерухоме майно.

Позовна вимога в частині скасування державної реєстрації права користування є похідною від вимоги щодо визнання скасування Державного акту на право постійного користування землею.

У разі скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав на підставі судового рішення чи у випадку, передбаченому підпунктом "а" пункту 2 частини шостої статті 37 цього Закону, а також у разі визнання на підставі судового рішення недійсними чи скасування документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування на підставі судового рішення державної реєстрації прав, державний реєстратор чи посадова особа Міністерства юстиції України (у випадку, передбаченому підпунктом "а" пункту 2 частини шостої статті 37 цього Закону) проводить державну реєстрацію набуття, зміни чи припинення речових прав відповідно до цього Закону.

З наведеного вбачається, що законом передбачено три випадки в яких державний реєстратор проводить державну реєстрацію набуття, зміни чи припинення речових прав відповідно до цього Закону, а саме скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, визнання недійсними чи скасування документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та скасування державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

За правилами ст. 391 Цивільного кодексу України, власник майна має право вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпорядження своїм майном.

Здійснення власником свого права власності передусім полягає у безперешкодному, вільному та на власний розсуд використанні всього комплексу правомочностей власника, визначених законом, - володіння, користування, розпорядження майном.

Оскільки судом скасовується документ, на підставі якого державним реєстратором проведено державну реєстрацію прав, а саме Державний акт на право постійного користування землею серія ДПД №75 від 12.08.1998, що виданий Дніпропетровською міською Радою народних депутатів та зареєстрований в книзі державних актів на право постійного користування землею за номером 000818, скасування державної реєстрації права постійного користування є належним способом захисту прав та законних інтересів позивача. А тому вимоги позивача в цій частині також є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Отже, позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню, а порушені права позивача підлягають захисту.

Відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України витрати зі сплати судового збору в розмірі 4 962,00 грн. покладаються на відповідача.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 76-79, 129, 231, 233, 236-241, 252, 326 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд,

ВИРІШИВ:

Позов Дніпровської міської ради до Громадської організації "Дніпропетровська обласна організація фізкультурно-спортивного товариства "Динамо" України"; третя особа-1, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю "Готельний комплекс "Динамо"; третя особа-2, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю "Тенісний клуб "Мега"; третя особа-3, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю "Комплекс "Динамо" про припинення права постійного користування земельною ділянкою та скасування державного акту задовольнити повністю.

Припинити право користування та скасувати державну реєстрацію за Громадською організацією "Дніпропетровська обласна організація фізкультурно-спортивного товариства "Динамо" України" (49600, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Костомарівська, буд. 8, ідентифікаційний код 02942261) на земельну ділянку з кадастровим номером 1210100000:06:0183:0004, площею 0,4615 га, яка розташована за адресою: м. Дніпро, вул. Костомарівська, 8 (номер запису про право постійного користування в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно: 36835997).

Скасувати державний акт на право постійного користування землею серія ДПД №75 від 12.08.1998, що виданий Дніпропетровською міською Радою народних депутатів та зареєстрований в книзі державних актів на право постійного користування землею за номером 000818.

Стягнути з Громадської організації "Дніпропетровська обласна організація фізкультурно-спортивного товариства "Динамо" України" (49600, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Костомарівська, буд. 8, ідентифікаційний код 02942261) на користь Дніпровської міської ради (49000, Дніпропетровська область, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 75, ідентифікаційний код 26510514) витрат зі сплати судового збору у сумі 4 962,00 грн.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Рішення суду може бути оскаржене протягом двадцяти днів з дня підписання рішення, шляхом подання апеляційної скарги до Центрального апеляційного господарського суду.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Дата складення повного судового рішення - 19.01.2023.

Суддя Е.М. Бондарєв

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення09.01.2023
Оприлюднено20.01.2023
Номер документу108479234
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин

Судовий реєстр по справі —904/2674/22

Постанова від 27.09.2023

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Краснов Є.В.

Ухвала від 21.09.2023

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Краснов Є.В.

Ухвала від 25.08.2023

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Краснов Є.В.

Ухвала від 11.08.2023

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Краснов Є.В.

Судовий наказ від 05.07.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бондарєв Едуард Миколайович

Постанова від 29.06.2023

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Чус Оксана Володимирівна

Ухвала від 31.05.2023

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Чус Оксана Володимирівна

Ухвала від 14.03.2023

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Чус Оксана Володимирівна

Ухвала від 16.02.2023

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Чус Оксана Володимирівна

Ухвала від 10.02.2023

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Чус Оксана Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні