Ухвала
від 19.01.2023 по справі 620/11431/21
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

19 січня 2023 року ЧернігівСправа № 620/11431/21

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Скалозуба Ю.О. розглянувши в порядку письмового провадження заяву про встановлення судового контролю за виконання рішення суду у справі

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю ''Біокарт-Агро''доДержавної податкової служби України Головного управління ДПС в Чернігівській областіпровизнання рішення протиправним, його скасування та зобов`язання вчинити певні дії,У С Т А Н О В И В:

У провадженні Чернігівського окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Біокарт-Агро» до Головного управління ДПС в Чернігівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії.

29.11.2021 Чернігівським окружним адміністративним судом прийнято рішення, яким позов ТОВ «Біокарт-Агро» задоволено повністю.

Відповідно до ухвали Шостого апеляційного адміністративного суду від 27.04.2022 апеляційна скарга Головного управління Держаної податкової служби у Чернігівській області повернута апелянту.

10.01.2023 від представника позивача надійшла заява про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення у справі. Заява мотивована тим, що незважаючи: на те, що рішення суду від 29.11.2021 набрало законної сили; на неодноразові звернення позивача до ДПС України з приводу необхідності виконання вказаного судового рішення, ДПС України ухиляється від виконання рішення у справі № 620/11431/21, яке є обов`язковим до виконання. Зазначає, що станом на день подання даної заяви рішення суду не виконано, податкові накладні не зареєстровані, що є порушенням приписів законодавства, а також порушує права позивача.

Від ДПС України пояснень щодо поданої заяви про встановлення судового контролю або доказів виконання рішення суду не надійшло.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що заява ТОВ «Біокарт-Агро» має бути задоволена, враховуючи таке.

З матеріалів справи вбачається, що рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 29.11.2021 у справі № 620/11431/21, яке набрало законної сили, зокрема, зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх подання:

розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 31.05.2021 № 1 до податкової накладної від 15.05.2018 № 71;

розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 30.06.2021 № 1 до податкової накладної від 15.05.2018 № 71;

розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 30.07.2021 № 1 до податкової накладної від 15.05.2018 № 71;

розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 31.08.2021 № 1 до податкової накладної від 15.05.2018 № 71;

розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 31.08.2021 № 2 до податкової накладної від 15.05.2018 № 71;

розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 15.09.2021 № 1 до податкової накладної від 15.05.2018 № 71.

Вважаючи, що ДПС України ухиляється від виконання рішення суду, ТОВ «Біокарт-Агро» звернулось до суду з відповідною заявою.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам, суд зазначає таке.

Відповідно до статті 129-1 Конституції України суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

В частині другій статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно з частиною першою статті 325 Кодексу адміністративного судочинства України постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття.

За змістом статті 13 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Обов`язковість урахування (преюдиційність) судових рішень для інших судів визначається законом.

Невиконання судових рішень має наслідком юридичну відповідальність, установлену законом. Судові рішення не можуть бути переглянуті іншими органами чи особами поза межами судочинства, за винятком рішень про амністію та помилування.

Відповідно до частин другої та третьої статті 14 Кодексу адміністративного судочинства України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Згідно із статтею 370 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.

Відповідно до статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

За наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

У Рішенні від 30 червня 2009 року № 16-рп/2009 Конституційний Суд України зазначив, що метою судового контролю є своєчасне забезпечення захисту та охорони прав і свобод людини і громадянина, та наголосив, що виконання всіма суб`єктами правовідносин приписів, викладених у рішеннях суду, які набрали законної сили, утверджує авторитет держави як правової (абзац перший підпункту 3.2 пункту 3, абзац другий пункту 4 мотивувальної частини).

Виконання рішення, винесеного будь-яким судом, має розглядатись як невід`ємна частина «судового процесу» для цілей статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

У рішенні Європейського суду з прав людини від 19 березня 1997 року у справі «Горнсбі проти Греції» суд підкреслив, що виконання рішення, ухваленого будь-яким судом, має розцінюватись як невід`ємна частина судового розгляду. Здійснення права на звернення до суду з позовом стосовно його прав та обов`язків цивільного характеру було б ілюзорним, якби внутрішня правова система допускала, щоб остаточне судове рішення, яке має обов`язкову силу, не виконувалося б на шкоду однієї зі сторін (пункт 40).

З огляду на викладене, суд акцентує увагу на тому, що інститут судового контролю полягає у здійсненні судом контролюючої функції по відношенню до суб`єкта владних повноважень з дотримання ним принципу обов`язковості судового рішення.

З набранням чинності нової редакції Кодексу адміністративного судочинства України, законодавцем розширено повноваження суду та надано судам право встановлювати судовий контроль за виконанням судового рішення після ухвалення ним рішення, у разі наявності обґрунтованих підстав вважати, що органом влади порушується принцип обов`язковості судового рішення. При цьому, слід зважати на те, що встановлення судового контролю є правом суду, а не його обов`язком.

Враховуючи наведене, та зважаючи на те, що ДПС України, всупереч вимог статті 129-1 Конституції України, статей 14, 370 Кодексу адміністративного судочинства України, не виконано рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 29.11.2021, яке набрало законної сили, суд вважає за необхідне заяву ТОВ «Біокарт-Агро» про встановлення судового контролю задовольнити.

Керуючись статтями 14, 241, 248, 370, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

У Х В А Л И В:

Заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Біокарт-Агро» про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення у справі №620/11431/21 задовольнити.

Зобов`язати Державну податкову службу України, протягом тридцяти днів з моменту отримання цієї ухвали подати до Чернігівського окружного адміністративного суду звіт про виконання рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 29.11.2021 у справі №620/11431/21.

Попередити Державну податкову службу України про можливість застосування заходів, передбачених частиною другою статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвала набирає законної сили негайно після її підписання.

Апеляційна скарга на ухвалу суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту ухвали.

Повний текст ухвали складений - 19.01.2023.

Суддя Ю.О. Скалозуб

Дата ухвалення рішення19.01.2023
Оприлюднено23.01.2023
Номер документу108485087
СудочинствоАдміністративне
Сутьвстановлення судового контролю за виконання рішення суду у справі за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю ''Біокарт-Агро''доДержавної податкової служби України Головного управління ДПС в Чернігівській областіпровизнання рішення протиправним, його скасування та зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —620/11431/21

Ухвала від 21.02.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

Ухвала від 19.01.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

Ухвала від 11.01.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

Ухвала від 16.08.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Постанова від 26.04.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Беспалов Олександр Олександрович

Ухвала від 26.04.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Беспалов Олександр Олександрович

Ухвала від 24.01.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Беспалов Олександр Олександрович

Ухвала від 24.01.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Беспалов Олександр Олександрович

Ухвала від 19.01.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Беспалов Олександр Олександрович

Ухвала від 24.12.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Беспалов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні