Дата документу 18.01.2023Справа № 554/10624/21 Провадження № 1-кс/554/987/2023
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 січня 2023 року м. Полтава
Слідчий суддя Октябрського районного суду міста Полтави ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , розглянувши клопотання прокурора відділунагляду задодержанням законіворганами БЕБУкраїни Полтавськоїобласної прокуратури ОСОБА_3 про арешт майна у кримінальному провадженні №42021170000000101 від 07.10.2021 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 212, ч. 2 ст. 205-1, ч. 1 ст. 366, ч. 3 ст. 191 КК України, -
В С Т А Н О В И В:
Прокурор звернувся до Октябрського районного суду м. Полтави з клопотанням про арешт майна у кримінальному провадженні №42021170000000101 від 07.10.2021 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 212, ч. 2 ст. 205-1, ч. 1 ст. 366, ч. 3 ст. 191 КК України.
Своє клопотання мотивує тим, що слідчими Слідчого управління Головного управління Національної поліції в Полтавській області, за процесуального керівництва прокурорів Полтавської обласної прокуратури, здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42021170000000101, в межах якого установлено, що службові особи ТОВ «Глобинський переробний завод» (код 30547403) внесли в первинні та офіційні документи недостовірні відомості по взаємовідносинах, в тому числі, з ПП «Зоря» Р (код 36293219).
Підставою для початку досудового розслідування у даному провадженні слугували матеріали Північного Міжрегіонального управління ДПС по роботі з ВПП за № 1097/5/35-00-08-11 від 30.09.2021, з яких вбачається, що ПП «Зоря» Р (код 36293219) та інші суб`єкти господарювання у період з 01.01.2021 по 31.03.2021 не мали змоги здійснити реалізацію товарів (соя) в адресу ТОВ «Глобинський переробний завод» (код 30547403) у зв`язку з:
- відсутністю матеріально-технічної бази та технологічної можливості вирощування та збору врожаю сої у 2020 році, перевезення, тимчасового зберігання відповідних обсягів сільськогосподарської продукції;
- відсутністю факту реального задекларованого виробництва по ланцюгу проходження товару;
- нереальністю продажу ідентифікованого товару, первинне введення в обіг якого не підтверджується фактом (законним джерелом) реального походження цих товарів (відсутнє дійсне формування активу у попередніх ланках ланцюга нереальних господарських операцій).
Таким чином, службові особи ПП «Зоря» Р (код 36293219) не мали наміру провадити фінансово-господарську діяльність з метою досягнення економічної вигоди від діяльності, а свою діяльність спрямовували лише на документальне оформлення господарських операцій щодо придбання/реалізації товарно-матеріальних цінностей, з метою штучного формування податкового кредиту та надання послуг по обготівковуванню коштів для ТОВ «Глобинський переробний завод» (код 30547403).
Допитаний під час досудового розслідування керівник ПП «Зоря» Р ОСОБА_4 пояснив, що фактично соя, яка реалізовувалась в адресу ТОВ «Глобинський переробний завод», на землях очолюваного ним підприємства не вирощувалась, а була придбана у ОСОБА_5 .
Транспорт, яким перевозилась соя, він не наймав. Хто цим питанням займався не пам`ятає.
На копіях договорів № № 15/02/2020-С, 20/02/2021-С, 24/02/2021-С, 30/02/2021-С, 39/02/2021-С, 26/03/2021-С між ПП «Зоря Р» (продавець) та ТОВ «Глобинський переробний завод» (Покупець) щодо реалізації/придбання сої 2020 року врожаю стоїть підпис схожий на його, проте при яких обставинах та де ці договори підписувались не пам`ятає. Чий підпис стоїть на товарно-транспортних накладних між ПП «Зоря Р» (як вантажовідправником) та ТОВ «Глобинський переробний завод» (як вантажоодержувачем) під печаткою ПП «Зоря Р» йому не відомо.
Допитана як свідок бухгалтер ПП «Зоря» Р ОСОБА_6 пояснила, що реалізація в адресу ТОВ «Глобинський переробний завод» сої врожаю 2020 року у кількості 480,76 тонн на суму ПДВ 1 467 634,7 грн мало місце у лютому-березні 2021 року. Вказана соя на орендованих ПП «Зоря» Р вирощувалась частково (згідно відомостей, які подавались до органів статистики), а частина придбавалась у ТОВ «СП Грано Трейд» згідно договору поставки № 134 від 01.02.2021. Податкові накладні ТОВ «СП Грано Трейд» по вказаних операціях не реєструвались, тому ПП «Зоря» Р не ставило вказані взаємовідносини у податковий кредит.
Чи було зерно сої у наявності і де воно зберігалось їй не відомо. Хто займався перевезенням сої та яким транспортом та чи складались ТТН від ТОВ «СП Грано Трейд» в адресу ПП «Зоря» Р їй також не відомо.
Розрахунки з ТОВ «СП Грано Трейд» за сою фактично не проводились до теперішнього часу. З цього приводу директор нічого не пояснював.
На запит прокурора в адресу ПП «Зоря Р» щодо надання копій документів про походження реалізованої в адресу ТОВ «Глобинський переробний завод» сільськогосподарської продукції, службовими особами ПП «Зоря» Р надано копії документів з відтисками печаток ТОВ «СП Грано Трейд» (код 39562084) щодо придбання у останнього у 2021 році сої врожаю 2020 року в кількості 680 тонн на суму понад 12 млн. грн.
З копії акту прийому-передачі до договору поставки № 134 від 01.02.2021 вбачається, що ТОВ «СП Грано Трейд» (постачальник) передає в адресу ПП «Зоря» Р (покупець) сою 2020 року врожаю в кількості у кількості 680 тонн. Місцем прийняття продукції значиться с. Рунівщина, вул. Михайла Гаврилка (стара назва Леніна), 15, Полтавського району Полтавської області.
Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно приміщення за вказаною адресою являє собою будинок культури, що свідчить про нереальність вказаної угоди щодо місця зберігання продукції.
Аналізом наданої ГУ ДПС у Полтавській області інформації установлено, що ТОВ «СП Грано Трейд» в ЄРПН не зареєстровано жодної податкової накладної по операціях з ПП «Зоря» Р. При цьому, у 2020 2021 роках ТОВ «СП Грано Трейд» взагалі не здійснювало вирощування, придбання сої чи її реалізацію.
На запит прокуратури з АТ «Креді Агріколь Банк» отримано відомості про рух коштів по розрахункових рахунках ПП «Зоря» Р, аналізом яких установлено, що підприємством взагалі не перераховано жодної гривні в адресу ТОВ «СП Грано Трейд» з призначенням платежу за постачання сої, поряд з тим, кошти отримані від ТОВ «Глобинський переробний завод» (за реалізовану сою) в сумі понад 12 млн. грн. перераховані на банківські рахунки ТОВ «СП Грано Трейд» з призначенням платежу «фінансова допомога».
В свою чергу, ТОВ «СП Грано Трейд» власний податковий кредит з ПДВ формує за рахунок проведення сумнівних фінансово господарських операцій з підприємствами транзитно конвертаційної спрямованості та за рахунок придбання товарів широкого вжитку від ТОВ «УЗТК Трейд» (код 43075713) «цибуля, часник, дині і т.д.», від ТОВ «УЗ-Трейд» (код 42814036) «лосини жіночі трикотажні з бавовни, труси чоловічі трикотажні з бавовни, трико чоловічі трикотажні з бавовни і т.д.» та від ряду інших СГД. При цьому, ТОВ «СП Грано Трейд» в переважній більшості відображає по податковому обліку реалізацію сільськогосподарської продукції, тобто здійснює підміну номенклатури придбаних реалізованих товарів (так званий «пересорт»), чим сприяє в умисному ухиленні від сплати податків підприємствам реального сектору економіки.
Разом з тим, аналізом відомостей ДП «Держреєстри» установлено, що ТОВ «СП «Грано Трейд» упродовж 2020-2021 років, 10 місяців 2022 року здійснено завезення до елеваторних комплексів, зареєстрованих на території України (ТОВ «Сагайдацьке хлібоприймальне підприємство», ТОВ «Зерно-Агротрейд» (смт. Скороходове), ТОВ «Зерно-Агротрейд» (Лутовинівка), ТОВ «Гранд Інвест Лімітед», ТОВ «Агрофірма «Контрактова», ДПЗКУ, АТ (філія Кобеляцький КХП), ДП «Охтирський КХП» ДАРУ, Гадяцький елеватор, ТДВ (м. Гадяч) 8 563 тонни зернових (ріпак, ячмінь, кукурудза, соя, соняшник та пшениця), походження та подальша реалізація яких не встановлена.
Також, згідно відомостей Державної митної служби України (код 43115923) ТОВ «СП «Грано Трейд» упродовж 2021 2022 років здійснено вивезення продукції, походження якої не встановлено, за межі митної території України в митному режимі експорт (остаточне вивезення), а саме: соєвого жмиху, соєвих бобів та шроту соняшникового в загальному обсязі понад 3,2 тис. тонн на загальну суму понад 42 млн. грн., тоді як згідно даних ГУ ДПС у Полтавській області вказане Товариство у 2021 році взагалі не придбавало та не реалізовувало сільськогосподарську продукцію, натомість у 2022 році придбало 1139 тонн, а реалізувало лише 175 тонн такої продукції.
Згідно Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна ТОВ «СП «Грано Трейд» не має у користуванні земельних ділянок.
Крім того, 12.02.2020 комісією ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийнято рішення про включення ТОВ «СП «Грано Трейд» до переліку ризикових платників податку на додану вартість.
Таким чином, ТОВ «СП Грано Трейд» здійснювало документальне оформлення удаваних господарських операцій щодо придбання/реалізації сільськогосподарської продукції, походження якої не встановлено, для формування штучного податкового кредиту суб`єктам реального сектору економіки, в тому числі з використанням реквізитів ПП «Зоря» Р, а також здійснювало реалізацію сільськогосподарської продукції поза межами податкового обліку, внаслідок чого службові особи Товариства ухилились від сплати податків.
Тож, з метою дослідження фінансово-господарської діяльності ТОВ «СП Грано Трейд» орган досудового розслідування звернувся до суду із клопотанням про надання дозволу на проведення обшуку з метою виявлення та вилучення оригіналів документів фінансово-господарської діяльності ТОВ «СП Грано Трейд» (код 39562084) по взаємовідносинах з ПП «Зоря» Р (код 36293219) та іншими суб`єктами господарської діяльності за період 2020-2022 років щодо купівлі-продажу сільськогосподарської продукції, в т.ч. яка зберігалась на елеваторних комплексах ТОВ «Сагайдацьке хлібоприймальне підприємство», ТОВ «Зерно-Агротрейд» (смт. Скороходове), ТОВ «Зерно-Агротрейд» (Лутовинівка), ТОВ «Гранд Інвест Лімітед», ТОВ «Агрофірма «Контрактова», ДПЗКУ, АТ (філія Кобеляцький КХП), ДП «Охтирський КХП» ДАРУ, Гадяцький елеватор, ТДВ (м. Гадяч).
10.11.2022 року на підставі ухвали слідчого судді Октябрського районного суду м.Полтави проведено обшук в офісному приміщенні ТОВ «СП Грано Трейд» за адресою: м.Полтава, вул. Соборності, 43, під час якого виявлено та вилучено речі та документи, які визнані речовими доказами, оскільки відповідають критеріям ст. 98 КПК України.
25.11.2022 року на адресу СУ ГУ НП в області надійшло клопотання адвоката ОСОБА_7 про повернення вилученого під час обшуку майна та документів про їх повернення, оскільки вони мають статус тимчасово вилученого майна.
Постановою слідчого від 29.11.2022 року слідчим відмовлено у задоволенні вказаного клопотання, оскільки майно та документи вилучені в межах ухвали та є речовими доказами.
У подальшому, 12.01.2023 до СУ ГУ НП в області надійшла ухвала слідчого судді Октябрського районного суду м. Полтави від 26.12.2022 року у справі № 554/10624/21 (провадження № 1-кс/554/14251/2022), згідно якої слідчого зобов`язано повернути речі та документи, вилучені під час обшуку за адресою: м. Полтава, вул. Соборності, 43. Своє рішення суд мотивував тим, що вилучене майно є тимчасово вилученим.
Оскільки вилучене під час обшуку майно визнано тимчасово вилученим рішенням суду, сторона обвинувачення вважає, що строк на звернення до суду з клопотанням про арешт такого майна може бути подано протягом 48 годин з моменту отримання відповідної ухвали, відповідно до вимог ч. 5 ст. 171 КПК України.
Під час обшуку 10.11.2022 року в офісному приміщенні за адресою: м. Полтава, вул.Соборності, 43, виявлено та вилучено, серед іншого, документи та їх копії, чорнові записи, які стосуються діяльності ТОВ «СП Грано Трейд» з контрагентами, а саме:
- документи по взаємовідносинах ТОВ «СП Грано Трейд» з ТОВ «Агрофірма Велес А»: довідка № 49 від 27.07.2022 на 1 арк.; довідка № 11 від 27.07.2022 на 3 арк.; довідка № 49 від 27.07.2022 на 4 арк.; довідка № 11 від 27.07.2022 на 1 арк.; довідка № 49 від 27.07.2022 на 1 арк.; рахунок на оплату № 10 від 22.06.2022 на 2 арк.; копія договору поставки № 99 від 20.06.2022 на 3 арк.; договір поставки № 99 від 20.06.2022 на 3 арк.; видаткова накладна № 43 від 23.06.2022 на 1 арк.; видаткова накладна № 45 від 25.06.2022 на 1 арк.; видаткова накладна № 47 від 28.06.2022 на 1 арк.; лист ТОВ «Агрофірма Велес А» (код 37052777) на 1 арк.; витяг з реєстру платників податку на додану вартість № 1718194500437 на 1 арк.; наказ ТОВ «Агрофірма Велес А» № 17-к/тр від 06.06.2022 на 1 арк.; витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фіз. осіб підприємців по ТОВ «Агрофірма Велес А» на 8 арк.; звіт про площі та валові збори сільськогосподарських культур у 2021 році ТОВ «Агрофірма Велес А» на 7 арк.; звіт про посіви і площі с/г культур ТОВ «Агрофірма Велес А» за 2021 рік на 2 арк.; претензія по сплату боргу та штрафних санкцій від ТОВ «Агрофірма Велес А» № 12 від 09.08.2022 з конвертом на 2 арк.; завірена копія квитанції № 2 від ТОВ «Агрофірма Велес А» на 1 арк.; завірена копія довідки з ГУ ДПС у Сумській області від 05.03.2021 № 724/ап./18-28-18-10-20 на 1 арк.; копія рахунку на оплату № 10 від 22.06.2022 від ТОВ «Агрофірма Велес А» на 1 арк.; видаткова накладна № 43 від 23.06.2022 від ТОВ «Агрофірма Велес А» на 1 арк.; видаткова накладна № 45 від 25.06.2022 від ТОВ «Агрофірма Велес А» на 1 арк.; видаткова накладна № 47 від 28.06.2022 від ТОВ «Агрофірма Велес А» на 1 арк.; 16 товарно-транспортних накладних про відправку с/г продукції сої від ТОВ «Агрофірма Велес А» до ТОВ «СП Грано Трейд», на 16 арк.; товарно-транспортна накладна № 7 від 24.06.2022 про відправку с/г продукції сої від ТОВ «Агрофірма Велес А» до ТОВ «СП Грано Трейд», на 1 арк.; товарно-транспортна накладна № 4 від 24.06.2022 про відправку с/г продукції сої від ТОВ «Агрофірма Велес А» до ТОВ «СП Грано Трейд», на 1 арк.; 20 товарно-транспортних накладних про відправку с/г продукції сої від ТОВ «Агрофірма Велес А» до ТОВ «СП Грано Трейд», на 20 арк.; платіжні доручення від ТОВ «СП Грано Трейд» на користь ТОВ «Агрофірма Велес А» на 21 арк.;
- документи по взаємовідносинах ТОВ «СП Грано Трейд» з ТОВ «Ханзе Агрі Україна»: посвідчення про якість зерна № 1839 від 30.06.2022 з ТОВ «Ханзе Агрі Україна» на 1 арк.; посвідчення про якість зерна № 1773 від 22.06.2022 від ТОВ «Ханзе Агрі Україна» на 1 арк.; посвідчення про якість зерна № 1840 від 30.06.2022 від ТОВ «Ханзе Агрі Україна» на 1 арк.; 9 товарно-транспортних накладних про відправку с/г продукції сої від ТОВ «Ханзе Агрі Україна» до ТОВ «СП Грано Трейд», на 9 арк.; 10 товарно-транспортних накладних про відправку с/г продукції сої від ТОВ «Ханзе Агрі Україна» до ТОВ «СП Грано Трейд», на 10 арк.; видаткові накладні від ТОВ «Ханзе Агрі Україна» до ТОВ «СП Грано Трейд» на 8 арк.; договір поставки № 107 від 27.06.2022 між ТОВ «Ханзе Агрі Україна» та ТОВ «СП Грано Трейд» на 2 арк.; копія довіреності № 67 від 08.07.2022 від ТОВ «Ханзе Агрі Україна» на 1 арк.; бланки актів звірки між ТОВ «Ханзе Агрі Україна» та ТОВ «СП Грано Трейд» на 3 арк.; посвідчення про якість зерна від ТОВ «Ханзе Агрі Україна» на 4 арк.; платіжне доручення № 665 від 16.09.2022 від ТОВ «СП Грано Трейд» на 1 арк.; платіжне доручення № 692 від 06.10.2022 від ТОВ «СП Грано Трейд» на 1 арк.; платіжне доручення № 708 від 24.10.2022 від ТОВ «СП Грано Трейд» на 1 арк.; платіжне доручення № 725 від 08.11.2022 від ТОВ «СП Грано Трейд» на 1 арк.;
- документи по взаємовідносинах ТОВ «СП Грано Трейд» з Сагайдацьке ХПП: 88 товарно-транспортних накладних про відправку с/г продукції сої від ТОВ «СП Грано Трейд» до Сагайдацьке ХПП, на 88 арк.; 6 копій товарно-транспортних накладних про відправку с/г продукції сої від ТОВ «СП Грано Трейд» до Сагайдацьке ХПП, на 7 арк.;
- документи по взаємовідносинах ТОВ «СП Грано Трейд» з філією Хлібна база ДП «Охтирський КХП»: 8 товарно-транспортних накладних про відправку с/г продукції сої від філії Хлібна база ДП «Охтирський КХП» до ТОВ «СП Грано Трейд» на 12 арк.; посвідчення про якість зерна від філії хлібна база ДП «Охтирський КХП» на 4 арк.;
- документи по взаємовідносинах ТОВ «СП Грано Трейд» з СФГ «Род»: рахунок на оплату № 18/07 від 18.07.2022 від постачальника СФГ «Род» на 1 арк.; видаткова накладна № 18/07 від 18.07.2022 від постачальника СФГ «Род» на 1 арк.; рахунок на оплату № 19/07 від 19.07.2022 від постачальника СФГ «Род» на 1 арк.; видаткова накладна № 19/07 від 19.07.2022 від постачальника СФГ «Род» на 1 арк.; рахунок на оплату № 20/07 від 20.07.2022 від постачальника СФГ «Род» на 1 арк.; видаткова накладна № 20/07 від 20.07.2022 від постачальника СФГ «Род» на 1 арк.; рахунок на оплату № 21/07 від 21.07.2022 від постачальника СФГ «Род» на 1 арк.; видаткова накладна № 21/07 від 21.07.2022 від постачальника СФГ «Род» на 1 арк.; видаткова накладна № 18/07 від 18.07.2022 від постачальника СФГ «Род» на 1 арк.; видаткова накладна № 19/07 від 19.07.2022 від постачальника СФГ «Род» на 1 арк.; видаткова накладна № 20/07 від 20.07.2022 від постачальника СФГ «Род» на 1 арк.; видаткова накладна № 21/07 від 21.07.2022 від постачальника СФГ «Род» на 1 арк.;
- документи по взаємовідносинах ТОВ «АФ Северинівська» з ТОВ «Ханзе Агрі Україна»: завірені копії видаткових накладних від ТОВ «АФ Северинівська» до ТОВ «Ханзе Агрі Україна» на 6 арк.; завірена копія статуту ТОВ «Ханзе Агрі Україна» на 11 арк. та статутні документи по ТОВ «Ханзе Агрі Україна» на 7 арк.; завірена копія договору купівлі-продажу № 39 від 28.06.2022 між ТОВ «АФ Северинівська» до ТОВ «Ханзе Агрі Україна» на 2 арк.; завірена копія листа до партнерів від ТОВ «АФ Северинівська» на 1 арк.; завірені копії звітів Державного статистичного спостереження ТОВ «АФ Северинівська» на 8 арк.; завірені копії статутних документів ТОВ «АФ Северинівська» на 18 арк.;
- документи по взаємовідносинах ТОВ «СП Грано Трейд» з ВАТ «СЯБА»: договір № 17/1 від 17.01.2022, додаткова угода № 2 від 08.07.2022 року між ТОВ «СП Грано Трейд» та ВАТ «СЯБА» на 3 арк.; договір № 17/1 від 17.01.2022 та додаткова угода № 3 від 08.07.2022 між ТОВ «СП Грано Трейд» та ВАТ «СЯБА» на 3 арк.; рахунки-фактури між ТОВ «СП Грано Трейд» та ВАТ «СЯБА» на 10 арк.;
- 8 товарно-транспортних накладних про відправку с/г продукції сої від ТОВ «СП Грано Трейд» до ТОВ «СП Грано Трейд» на 8 арк.;
- графік оплати до договору поставки ПТ 99 від 22.06.2022 на 1 арк.;
- акт приймання-передачі зерна на зберігання № ЗАТ19000771 до договору складського зберігання № Л/0821/17 від 02.08.2021, укладений 21.10.2021;
- акт приймання-передачі зерна при переоформленні № 32 від 29.10.20 на 1 арк.;
- акт № 1114 від ТОВ «СП Грано Трейд» на 1 арк.;
- лист від ТОВ «СП Грано Трейд» № 178 від 05.09.2022 на 1 арк.;
- блокнот в обкладинці синього кольору із чорновими записами;
- блокнот в обкладинці коричневого кольору із чорновими записами.
Вказані документи,їх копіїта чорновізаписи свідчать,щоТОВ «СП Грано Трейд» придбавало, транспортувало та передавало на зберігання сільськогосподарську продукцію у 2022 році. Вони є необхідними для перевірки дійсності вказаних операцій, оскільки упродовж 2021 2022 років Товариством здійснено вивезення продукції за межі митної території України в загальному обсязі понад 3,2 тис. тонн (соєвого жмиху, соєвих бобів та шроту соняшникового), тоді як згідно даних податкового обліку у 2021 році взагалі не придбавало та не реалізовувало сільськогосподарську продукцію, натомість за 10 місяців 2022 року придбало 1139 тонн тільки сої, а реалізувало лише 175 тонн такої продукції.
В той же час, упродовж 2020-2021 років, 10 місяців 2022 року ТОВ «СП Грано Трейд» зберігало на елеваторних комплексах 8,6 тонн зернових (ріпак, ячмінь, кукурудза, соя, соняшник та пшениця), походження та подальша реалізація яких не встановлена.
Викладені обставини свідчать, що ТОВ «СП Грано Трейд» не маючи у власності та користуванні земельних ділянок, здійснювало купівлю та реалізацію зернових у значних розмірах поза межами податкового обліку, що дало змогу формувати штучний податковий кредит для підприємств-покупців такої продукції, а також приховувати реальний дохід від вказаних операцій, та як наслідок, ухилятись від сплати податків.
Відтак, оскільки вилучені під час обшуку документи та їх копії є першоджерелом фіксування фінансово-господарських взаємовідносин, вони мають значення для встановлення істотних обставин кримінального правопорушення та доведення винуватості осіб, які причетні до злочинної діяльності, у зв`язку із чим вони відповідають критеріям ст. 98 КПК України.
Крім того, 16.11.2022 прокурором залучено спеціалістів ГУ ДПС у Полтавській області для надання під час досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42021170000000101 висновку аналітичного дослідження щодо правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів ТОВ «СП «Грано Трейд» (код 39562084), а також фактів легалізації (відмивання) доходів одержаних злочинним шляхом ОСОБА_5 (іпн НОМЕР_1 ) за 2019-2022 роки.
У зв`язку із викладеним, документи, їх копії та чорнові записи, вилучені під час обшуку 10.11.2022 в офісному приміщенні за адресою: м. Полтава, вул. Соборності, 43, скеровані до ГУ ДПС у Полтавській області для використання під час складання висновку. Наразі дослідження триває.
Задля виконання завдання із запобігання можливості приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження вказаних документів, їх копій та чорнових записів, з метою забезпечення збереження цих речових доказів, прокурор просить задовольнити клопотання.
В судовому засіданні прокурор клопотання підтримав, просив задовольнити з підстав, зазначених у клопотанні.
Власник майна в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.
Суд, заслухавши прокурора, дослідивши надані докази, приходить до наступного.
Згідно з ч.5 ст.171 КПК України, клопотання слідчого, прокурора про арешт тимчасово вилученого майна повинно бути подано не пізніше наступного робочого дня після вилучення майна, інакше майно має бути негайно повернуто особі, у якої його було вилучено.
У судовому засіданні встановлено, що слідчими Слідчого управління Головного управління Національної поліції в Полтавській області, за процесуального керівництва прокурорів Полтавської обласної прокуратури, здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42021170000000101, внесеному до ЄРДР 07.10.2021 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 212, ч. 2 ст. 205-1, ч. 1 ст. 366, ч. 3 ст. 191 КК України.
10.11.2022 року на підставі ухвали слідчого судді Октябрського районного суду м.Полтави проведено обшук в офісному приміщенні ТОВ «СП Грано Трейд» за адресою: м.Полтава, вул. Соборності, 43, під час якого виявлено та вилучено речі та документи, які визнані речовими доказами.
25.11.2022 року на адресу СУ ГУ НП в області надійшло клопотання адвоката ОСОБА_7 про повернення вилученого під час обшуку майна та документів, про їх повернення, оскільки вони мають статус тимчасово вилученого майна.
Постановою слідчого від 29.11.2022 року відмовлено у задоволенні вказаного клопотання, оскільки майно та документи вилучені в межах ухвали суду та є речовими доказами.
Ухвалою слідчого судді Октябрського районного суду м. Полтави від 26.12.2022 року у справі № 554/10624/21 (провадження № 1-кс/554/14251/2022) слідчого зобов`язано повернути речі та документи, вилучені під час обшуку за адресою: м. Полтава, вул.Соборності, 43.
З матеріалів клопотання вбачається, що майно, вилучене в ході обшуку в офісному приміщенні ТОВ «СП Грано Трейд» за адресою: м. Полтава, вул. Соборності, 43, про арешт якого ставиться питання в заявленому клопотанні, було вилучено 10.11.2022 року, з даним клопотанням прокурор звернувся до суду 13.01.2023 року.
За приписами ч. 2 ст. 113 КПК України, процесуальні дії під час кримінального провадження мають бути виконані без невиправданої затримки і в будь-якому разі не пізніше граничного строку, визначеного відповідним положенням цього Кодексу.
Разом із тим, з клопотанням про арешт майна відповідно до пункту 1 частини 2 статті 170 КПК України слідчий звернувся до слідчого судді 13.01.2023 року, тобто після спливу граничного строку.
Оскільки клопотанняпро арештмайна поданоз пропускомстроку,зважаючи наімперативну нормуабзацу другогочастини 5статті 171КПК України,вказане клопотаннязадоволенню непідлягає.
Посилання прокурора на те, що вилучене під час обшуку майно визнано тимчасово вилученим рішенням суду та клопотання про арешт такого майна може бути подано протягом 48 годин з моменту отримання відповідної ухвали, суд не приймає до уваги, оскільки відповідно до вимог ч. 5 ст. 171 КПК України клопотання слідчого, прокурора про арешт тимчасово вилученого майна повинно бути подано не пізніше наступного робочого дня після вилучення майна, інакше майно має бути негайно повернуто особі, у якої його було вилучено.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні клопотання прокурора про арешт майна.
Враховуючи викладене, керуючись ст. ст. 131, 132, 167, 170-173, 175, 309 КПК України, -
У Х В А Л И В:
В задоволенніклопотання прокуроравідділу наглядуза додержаннямзаконів органамиБЕБ УкраїниПолтавської обласноїпрокуратури ОСОБА_3 про арешт майна у кримінальному провадженні №42021170000000101 від 07.10.2021 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 212, ч. 2 ст. 205-1, ч. 1 ст. 366, ч. 3 ст.191 КК України відмовити.
Ухвала може бути оскаржена до Полтавського апеляційного суду на протязі 5 днів з моменту проголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Октябрський районний суд м.Полтави |
Дата ухвалення рішення | 18.01.2023 |
Оприлюднено | 10.05.2024 |
Номер документу | 108530485 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Октябрський районний суд м.Полтави
Чуванова А. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні