Ухвала
від 24.01.2023 по справі 918/884/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Набережна, 26-А, м. Рівне, 33013, тел. (0362) 62 03 12, код ЄДРПОУ: 03500111,

e-mail: inbox@rv.arbitr.gov.ua, вебсайт: https://rv.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

про закриття підготовчого провадження та призначення справи

до судового розгляду по суті

24 січня 2023 року м. РівнеСправа № 918/884/22

Господарський суд Рівненської області у складі судді Марач В.В., при секретарі судового засідання Мамчур А.Ю., розглянувши у підготовчому засіданні матеріали справи

за позовом Керівника Дубенської окружної прокуратури (35600, Рівненська область, м. Дубно, вул. Івана Франка, 10, код ЄДРПОУ 02910077) в інтересах держави в особі Рівненської обласної військової адміністрації (33028, м. Рівне, майдан просвіти,1, код ЄДРПОУ 13986712)

до відповідача ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ІН НОМЕР_1 )

третя особа яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ДП "Дубенське лісове господарство" (35600, Рівненська область, м. Дубно, вул. Берестецька, 77, код ЄДРПОУ 00992869)

третя особа яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Демидівська селищна рада Дубенського району, Рівненської області (35200, Рівненська область, Дубенський район, смт. Демидівка, вул. Миру, 21, код ЄДРПОУ 38012494)

про розірвання договору довгострокового тимчасового користування лісами, повернення лісової ділянки та стягнення 10 826, 69 грн..

від позивача: не з"явився;

від відповідача: не з"явився;

від третіх осіб: не з"явились;

від органу прокуратури: не з"явився.

ВСТАНОВИВ:

Керівник Дубенської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Рівненської обласної військової адміністрації звернувся в Господарський суд Рівненської області з позовом до Фізичної особи-підприємця Шепшелея Сергія Степановича в якому просить:

1. Розірвати Договір на право довгострокового тимчасового користування лісами від 28.10.2011, укладений між Рівненською обласною державною адміністрацією та Фізичною особою-підприємцем Шепшелеєм Сергієм Степановичем.

2. Зобов`язати Фізичну особу-підприємця Шепшелея Сергія Степановича повернути Рівненській обласній військовій адміністрації (Рівненській обласній державній адміністрації) за актом приймання-передачі лісову ділянку загальною площею 0,5 га..

3. Стягнути з відповідача на користь Демидівської селищної ради (ЄДРПОУ 38012494, р/р UА858999980314040502000017449, МФО 899998, банк одержувача- ГУК у Рівненській обл./ОТГ Демидівка) плату за довгострокове тимчасове користування лісами в розмірі 10 826,69 грн.

Даний позов обгрунтовує наступним. Між Фізичною особою-підприємцем Шепшелеєм Сергієм Степановичем та Рівненською обласною державною адміністрацією укладено Договір на право довгострокового тимчасового користування лісами від 28.10.2011 (далі - Договір) та Акт приймання-передачі від 19.05.2012 року.

За умовами Договору в користування відповідачу надається лісова ділянка, площею 0,5 га, що розташована на території Дублянського лісництва ДП «Млинівський лісгосп», квартал 23, виділ 29 (на території колишньої Хрінницької сільської ради, з жовтня 2017 року - Демидівської селищної ради Дубенського району Рівненської області). Лісова ділянка надається із земель лісогосподарського призначення без вилучення з постійного користування ДП «Млинівське лісове господарство».

Згідно з пункту 1.1. договору, адміністрація виділяє, а тимчасовий лісокористувач приймає в строкове платне користування лісову ділянку для використання в культурно-оздоровчих, рекреаційних, виховних, спортивних цілях строком на 15 років.

Пунктом 2.2. Договору передбачено, що на лісовій ділянці, яка передається в довгострокове тимчасове користування відсутні будь-які об`єкти інфраструктури, у т.ч. дороги, майданчики з твердим покриттям, тощо.

Лісова ділянка, яка передається в користування, немає недоліків, що можуть перешкоджати її ефективному використанню (п. 2.3. Договору).

Керівник прокуратури зазначає, що згідно п. 4.1. договору, тимчасовий лісокористувач за надане даним Договором право користуватися сплачує щорічний збір, встановлений рішенням Рівненської обласної ради від 22.04.2011 № 266 про встановлення ставок збору за спеціальне використання лісових ресурсів місцевого значення у сумі 6340,00 грн. за 1,00 га Хрінницькій сільській раді.

Керівник прокуратури зазначає, що тимчасовий лісокористувач всупереч визначеним у договорі обов`язкам, не сплачує плату за використання лісової ділянки.

Вказане підтверджується листом Демидівської селищної ради Рівненської області від 20.09.2022 № 03-13/1919, відповідно до якого плата за довгострокове тимчасове користування лісами від ФОП Шепшелея С.С. не надходила, та листом ТУ ДПС у Рівненській області від 20.09.2022 № 5261/5/17-00-24-04-06, відповідно до якого ФОП Шепшелеєм С.С. не подавалося декларації з рентної плати за користування лісовими ресурсами та не вносилася плата.

Керівник прокуратури зазначає, що відповідно до розрахунку Дубенської окружної прокуратури в період з 30.09.2019по 30.09.2022 відповідачем не сплачено до бюджету 9 510,00 грн..

Крім того, на суму боргу Керівник прокуратури нарахував Відповідачу втрати від інфляції за період прострочення платежів з 30.09.2019 по 30.09.2022 у сумі 1 316, 69 грн..

Керівник прокуратури вважає, що з відповідача на момент пред`явлення позову підлягає стягненню 10 826, 69 грн., з них основний борг в сумі 9 510,00 грн, інфляційні втрати - 1316,69 гривень.

Ухвалою суду від 31 жовтня 2022 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі. Вирішено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження. Призначено підготовче засідання.

Через відділ канцелярії та документального забезпечення суду від ДП "Дубенське лісове господарство" надійшов відзив на позов, в якому позовні вимоги підтримує повністю.

Ухвалою суду від 20 грудня 2022 року замінено відповідача - Фізичну особу-підприємця Шепшелея Сергія Степановича ( АДРЕСА_1 , ІН НОМЕР_1 ) на належного відповідача Шепшелея Сергія Степановича ( АДРЕСА_1 , ІН НОМЕР_1 ) та відкладено розгляд справи у підготовчому засіданні на 24.01.2023 року.

В судове засідання 24.01.2023 року не з"явились представники позивача та третіх осіб, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином.

Відповідно до ч.1 ст.202 Господарського процесуального кодексу України (далі ГПК України) неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті.

До господарського суду від Відповідача повернулась Ухвала суду від 20.12.2022 року з відміткою органу поштового зв"язку "адресат відсутній за вказаною адресою". Від представника прокуратури, ДП "Дубенське лісове господарство", Демидівської селищної ради Дубенського району, Рівненської області надійшли клопотання про розгляд справи у відсутності повноважних представників.

До повноважень господарських судів не віднесено установлення фактичного місцезнаходження юридичних осіб або місця проживання фізичних осіб - учасників судового процесу на час вчинення тих чи інших процесуальних дій. Тому відповідні процесуальні документи надсилаються господарським судом згідно з поштовими реквізитами учасників судового процесу, наявними в матеріалах справи.

Водночас законодавство України, в тому числі Господарський процесуальний кодекс, не зобов`язує й сторону у справі, зокрема Позивача, з`ясовувати фактичне місцезнаходження іншої сторони (сторін) у справі (якщо воно не співпадає з її місцезнаходженням, визначеним згідно із згаданою статтею 93 Цивільного кодексу України) та зазначати таке фактичне місцезнаходження в позовній заяві чи інших процесуальних документах.

В разі коли фактичне місцезнаходження юридичної особи - учасника судового процесу з якихось причин не відповідає її місцезнаходженню, визначеному згідно з законом, і дана особа своєчасно не довела про це до відома господарського суду, інших учасників процесу, то всі процесуальні наслідки такої невідповідності покладаються на цю юридичну особу.

Відтак, суд дійшов висновку про розгляд справи за відсутності представників сторін та третіх осіб.

24.02.2022 у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" Президентом України підписаний Указ № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", який підтримано Верховною Радою. Воєнний стан в Україні введено з 5:30 24 лютого 2022 року строком на 30 діб. Указом Президента України від 14 березня 2022 року № 133/2022 строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб.

Законом України «Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" № 2212-IX від 21.04.2022 року Верховна Рада України затвердила Указ Президента України від 18 квітня 2022 року № 259/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", яким продовжено строк дії воєнного стану з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб.

Законом України «Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" № 2738-IX від 16.11.2022 року Верховна Рада України затвердила Указ Президента України від 07 листопада 2022 року №341/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", яким продовжено строк дії воєнного стану з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб.

Законом України «Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" № 2263-IX від 22.05.2022 року Верховна Рада України затвердила Указ Президента України від 17 травня 2022 року №341/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", яким продовжено строк дії воєнного стану з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб.

Статтею 1 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" встановлено, що воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.

За приписами ст. 10 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" встановлено, що у період воєнного стану не можуть бути припинені повноваження Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, а також судів, органів прокуратури України, органів, що здійснюють оперативно-розшукову діяльність, досудове розслідування, та органів, підрозділи яких здійснюють контррозвідувальну діяльність.

При цьому, статтею 3 Конституції України визначено, що людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави.

Відповідно до статті 26 Закону України "Про правовий режим воєнного стану", правосуддя на території, на якій введено воєнний стан, здійснюється лише судами. На цій території діють суди, створені відповідно до Конституції України. Скорочення чи прискорення будь-яких форм судочинства забороняється. У разі неможливості здійснювати правосуддя судами, які діють на території, на якій введено воєнний стан, законами У країни може бути, змінено територіальна підсудність судових справ, що розглядаються в цих судах, або в установленому законом порядку змінено місце знаходження судів.

Отже, навіть в умовах воєнного або надзвичайного стану конституційні права на судовий захист не можуть бути обмежені.

Завданням господарського судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів, пов`язаних із здійсненням господарської діяльності, та розгляд інших справ, віднесених до юрисдикції господарського суду, з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб, держави.

Відповідно до ч. 2 ст. 177 ГПК України підготовче провадження починається відкриттям провадження у справі і закінчується закриттям підготовчого засідання.

Відповідно до ч. 1 ст. 181 ГПК України для виконання завдання підготовчого провадження в кожній судовій справі, яка розглядається за правилами загального позовного провадження, проводиться підготовче засідання.

Під час підготовчого засідання судом вирішені всі питання, зазначені у ч. 2 ст. 182 ГПК України.

В підготовчому засіданні судом встановлено порядок з`ясування обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, та порядок дослідження доказів, якими вони обґрунтовуються під час розгляду справи по суті.

Пунктом 3 частини 2 статті 185 ГПК України передбачено, що за результатами підготовчого засідання суд постановляє ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті.

Відтак, суд дійшов висновку про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті.

Керуючись статтями 182-185, 232-235 Господарського процесуального кодексу України, суд -

УХВАЛИВ:

1. Закрити підготовче провадження та призначити справу до судового розгляду по суті.

2. Розгляд справи по суті призначити на "14" лютого 2023 р. на 11:30 год. Засідання відбудеться в приміщенні Господарського суду Рівненської області за адресою: м. Рівне, вул. Набережна, 26-А, в залі судових засідань № 13.

3. При направленні у судове засідання уповноважених представників сторін, останнім мати при собі відповідно до ст. 60 Господарського процесуального кодексу України документи, що підтверджують повноваження представників.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та не підлягає оскарженню окремо від рішення суду.

Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається: http://rv.arbitr.gov.ua.

Суддя Марач В.В.

СудГосподарський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення24.01.2023
Оприлюднено26.01.2023
Номер документу108553025
СудочинствоГосподарське
КатегоріяІнші справи

Судовий реєстр по справі —918/884/22

Ухвала від 22.10.2024

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Марач В.В.

Ухвала від 14.10.2024

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Марач В.В.

Ухвала від 07.10.2024

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Марач В.В.

Ухвала від 06.07.2023

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Марач В.В.

Ухвала від 19.06.2023

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Марач В.В.

Судовий наказ від 14.03.2023

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Марач В.В.

Судовий наказ від 14.03.2023

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Марач В.В.

Судовий наказ від 14.03.2023

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Марач В.В.

Рішення від 16.02.2023

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Марач В.В.

Ухвала від 24.01.2023

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Марач В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні