ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 640/17870/20 Головуючий у 1 інстанції: Літвінова А.В.
Суддя-доповідач: Вівдиченко Т.Р.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 січня 2023 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Судді-доповідача Вівдиченко Т.Р.
Суддів Аліменка В.О.
Кузьмишиної О.М.
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Державної служби України з безпеки на транспорті на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 серпня 2022 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Роял Транс» до Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки про визнання протиправними та скасування постанов про застосування адміністративно-господарського штрафу, -
В С Т А Н О В И Л А:
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Роял Транс» (далі - ТОВ «Роял Транс») звернувся до суду з позовом до Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки, в якому просив:
- визнати протиправним та скасувати розрахунок №024249 від 12.06.2020 плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування згідно товарно-транспортної накладної від 12.06.2020 №341 на суму 113,60 євро, складений Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки;
- визнати протиправним та скасувати розрахунок №235539 від 12.06.2020 плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування до акту від 11.06.2020 №330 на суму 460,08 євро, складений Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки;
- визнати протиправним та скасувати розрахунок №235538 від 12.06.2020 плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, згідно товарно-транспортної накладної від 12.06.2020 №235538 на суму 715,68 євро, складений Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки;
- визнати протиправною та скасувати постанову Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки №205383 від 14.07.2020 про застосування адміністративно-господарського штрафу в розмірі 17000 гривень;
- визнати протиправною та скасувати постанову Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки №205382 від 14.07.2020 про застосування адміністративно-господарського штрафу в розмірі 34000 гривень;
- визнати протиправною та скасувати постанову Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки №205384 від 14.07.2020 про застосування адміністративно-господарського штрафу в розмірі 8500 гривень;
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 серпня 2022 року позов задоволено частково. Визнано протиправною та скасовано постанову Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки №205384 від 14.07.2020 про застосування адміністративно-господарського штрафу в розмірі 8500 грн. В іншій частині позовних вимог відмовлено.
Не погодившись з рішенням суду, відповідач - Державна служба України з безпеки на транспорті звернувся з апеляційною скаргою, просить скасувати рішення суду першої інстанції в частині задоволених позовних вимог та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити повністю, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права. Зокрема, апелянт вказує, що під час рейдової перевірки посадовим особам Укртрансбезпеки жодних документів про те, що позивач є неналежним перевізником надано не було.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).
Частиною 2 статті 311 КАС України визначено, що якщо під час письмового провадження за наявними у справі матеріалами суд апеляційної інстанції дійде висновку про те, що справу необхідно розглядати у судовому засіданні, то він призначає її до апеляційного розгляду в судовому засіданні.
Колегія суддів, враховуючи обставини даної справи, а також те, що апеляційна скарга подана на рішення, перегляд якого можливий за наявними у справі матеріалами на підставі наявних у ній доказів, визнала можливим розглянути справу в порядку письмового провадження.
Згідно ч. 1 ст. 308 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Отже, в апеляційному порядку підлягає перегляду рішення суду першої інстанції виключно в частині задоволених позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «Роял Транс».
Відповідно до частини 1 статті 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, 12.06.2020 контролюючими особами Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки відповідно до направлення на рейдову перевірку №000193 від 11.06.2020 проводилася рейдова перевірка транспортних засобів перевізників, що здійснюють внутрішні та міжнародні вантажні перевезення вантажів та пасажирів.
Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку зупинення транспортного засобу, що здійснює автомобільні перевезення пасажирів та вантажів, посадовими особами Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті та її територіальних органів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2013 №422 (далі - Порядок №422), співробітниками Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки проведена перевірка: транспортного засобу марки VOLVO, номерний знак НОМЕР_1 , з причіпом (напівпрнчіпом) марки WELTON, моделі NW335T, реєстраційний номер НОМЕР_2 .
Результати зважування оформлені довідкою від 12.06.2020 №235539 у якій, зокрема, зафіксовано, що загальна маса транспортного засобу складає 39,92 т, маса першої осі - 5,5 т, другої осі - 8,74 т., третьої осі - 8,42 т., четвертої осі - 8,56 т, п`ятої осі - 8,7 т.
З урахуванням наведеного посадовою особою, яка здійснює габаритно-ваговий контроль, складено та акт від 12.06.2020 №235539 про перевищення транспортним засобом нормативно вагових параметрів у якому, зокрема, зафіксовано, що навантаження на що навантаження на строєну вісь склало 25,68 т при нормативно допустимому - 22 т. Водій вказаного транспортного засобу відмовився від підпису акту.
До акту від 12.06.2020 №235539 складено розрахунок плати за проїзд, великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів згідно якого у зв`язку із перевищення нормативного навантаження на строєну вісь на 16,73 %, визначено плату за проїзд у розмірі 460,08 Євро.
Також, посадовою особою, яка здійснює габаритно-ваговий контроль, складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства автомобільним транспортом під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 12.06.2020 №235539 автомобільним транспортного засобу марки VOLVO, номерний знак НОМЕР_1 , з причіпом (напівпричіпом) марки WELTON, моделі NW335T, реєстраційний номер НОМЕР_2 , виявлено порушення вимог статті 48 Закону №2344-111, а саме перевезення вантажу з перевищенням нормативно-вагових параметрів від 10% до 20%, при перевезенні вантажу без дозволу. Відповідальність за таке порушення передбачена абзацом 15 частини першої статті 60 Закону №2344-111.
В акті від 12.06.2020 №235498 вказано, що водій відмовився від надання пояснень та підпису акту.
Заступником начальника Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки розглянуто справу про порушення вимог законодавства, норм і стандартів щодо організації перевезень автомобільним транспортом по акту №235539, та складено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 14.07.2020 №205383 у якій констатовано факт перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 10%, але не більше 20%, за що передбачено відповідальність абзацом 15 частини першої статті 60 Закону №2344-111, та на підставі вказаної норми застосовано до ТОВ "РОЯЛ ТРАНС" адміністративно-господарський штрафу сумі 17000 грн.
Співробітниками Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки проведена перевірка: транспортного засобу марки VOLVO, номерний знак НОМЕР_1 , з причіпом (напівпричіпом) марки WIELTON, моделі NW335T, реєстраційний номер НОМЕР_3
Результати зважування оформлені довідкою від 12.06.2020 №043228 у якій, зокрема, зафіксовано, що загальна маса транспортного засобу складає 39,22 т, маса першої осі - 5,76 т, другої осі - 10,16 т., третьої осі - 7,82 т., четвертої осі - 7,68 т, п`ятої осі - 7,80 т.
З урахуванням наведеного посадовою особою, яка здійснює габаритно-ваговий контроль, складено та акт від 12.06.2020 №024249 про перевищення транспортним засобом нормативно вагових параметрів.
До акту від 12.06.2020 №024249 складено розрахунок плати за проїзд, великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів згідно якого у зв`язку із перевищення нормативного навантаження на строєну вісь на 5,9 %, визначено плату за проїзд у розмірі 113,6 Євро.
Також, посадовою особою, яка здійснює габаритно-ваговий контроль, складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства автомобільним транспортом під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 12.06.2020 №235498 автомобільним транспортного засобу марки VOLVO, номерний знак НОМЕР_4 , виявлено порушення вимог статті 48 Закону №2344-111, а саме перевезення вантажу з перевищенням нормативно-вагових параметрів від 5% до 10% включно, при перевезенні вантажу без дозволу. Відповідальність за таке порушення передбачена абзацом 14 частини першої статті 60 Закону №2344-111.
В акті від 12.06.2020 №235498 вказано, що водій відмовився від надання пояснень та підпису акту.
Заступником начальника Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки розглянуто справу про порушення вимог законодавства, норм і стандартів щодо організації перевезень автомобільним транспортом по акту №235498, та складено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 14.07.2020 №205384, у якій констатовано факт перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм від 5% до 10% включно, за що передбачено відповідальність абзацом 14 частини першої статті 60 Закону №2344-111, та на підставі вказаної норми застосовано до ТОВ "Роял Транс" адміністративно-господарський штрафу сумі 8500 грн.
Співробітниками Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки проведена перевірка: транспортного засобу марки SCANIA, номерний знак НОМЕР_5 , з причіпом (напівпричіпом) марки JANMIL, моделі NW-15, реєстраційний номер НОМЕР_6 .
Результати зважування оформлені довідкою від 12.06.2020 №235538 у якій, зокрема, зафіксовано, що загальна маса транспортного засобу складає 40,48 т, маса першої осі - 5,2 т, другої осі - 7,06 т., третьої осі - 9,34 т., четвертої осі - 9,84 т, п`ятої осі - 9,04 т.
З урахуванням наведеного посадовою особою, яка здійснює габаритно-ваговий контроль, складено та акт від 12.06.2020 №235538 про перевищення транспортним засобом нормативно вагових параметрів у якому, зокрема, зафіксовано, що навантаження на що навантаження на строєну вісь склало 28,22 т при нормативно допустимому - 22 т. Водій вказаного транспортного засобу відмовився від підпису акту.
До акту від 12.06.2020 №235538 складено розрахунок плати за проїзд, великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів згідно якого у зв`язку із перевищення нормативного навантаження на строєну вісь на 28,27 %, визначено плату за проїзд у розмірі 715,68 Євро.
Також, посадовою особою, яка здійснює габаритно-ваговий контроль, складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства автомобільним транспортом під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 12.06.2020 №235538 автомобільним транспортного засобу SCANIA, номерний знак НОМЕР_5 , з причіпом (напівпричіпом) марки JANMIL, моделі NW-15, реєстраційний номер НОМЕР_6 , виявлено порушення вимог статті 48 Закону №2344-111, а саме перевезення вантажу з перевищенням нормативно-вагових параметрів понад 20%, при перевезенні вантажу без дозволу. Відповідальність за таке порушення передбачена абзацом 14 частини першої статті 60 Закону №2344-111.
В акті від 12.06.2020 №235538 вказано, що водій відмовився від надання пояснень та підпису акту.
Заступником начальника Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки розглянуто справу про порушення вимог законодавства, норм і стандартів щодо організації перевезень автомобільним транспортом по акту №235538, та складено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 14.07.2020 №205382 у якій констатовано факт перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 20%, за що передбачено відповідальність абзацом 16 частини першої статті 60 Закону №2344-111, та на підставі вказаної норми застосовано до ТОВ "Роял Транс" адміністративно-господарський штрафу сумі 34 000 грн.
Не погоджуючись із розрахунками плати за проїзд та постанова про застосування адміністративно-господарського штрафу, позивач звернувся до суду з вищевказаним позовом.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та висновкам суду першої інстанції, колегія суддів зазначає наступне.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначає Закон України «Про автомобільний транспорт» від 05.04.2001 № 2344-III (далі - Закон № 2344-III).
Статтею 2 зазначеного Закону передбачено, що законодавство про автомобільний транспорт складається із цього Закону, законів України "Про транспорт", "Про дорожній рух", чинних міжнародних договорів та інших нормативно-правових актів у сфері автомобільних перевезень.
Завданнями законодавства з питань перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом є: визначення основних правових та організаційних основ державного регулювання у сфері перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом; установлення вимог до перевізників, водіїв та транспортних засобів щодо забезпечення безпеки перевезень та екологічної безпеки; визначення системи державного контролю, прав, обов`язків та відповідальності державних органів виконавчої влади та перевізників за порушення міжнародних договорів та законодавства України.
Згідно ст. 3 Закону № 2344-III, цей Закон регулює відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб`єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень.
Постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 №1567 затверджено Порядок проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі) (Порядок №1567), який визначає процедуру здійснення державного контролю за додержанням суб`єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту (далі - суб`єкти господарювання), вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, норм міжнародних договорів про міжнародне автомобільне сполучення, виконанням умов перевезень, визначених дозволом на перевезення на міжобласних автобусних маршрутах, вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення, дотриманням габаритно-вагових параметрів, наявністю дозвільних документів на виконання перевезень та відповідністю виду перевезень, відповідних ліцензій, внесенням перевізниками-нерезидентами платежів за проїзд автомобільними дорогами.
Згідно пунктів 2-4 Порядку №1567, державному контролю підлягають усі транспортні засоби вітчизняних та іноземних суб`єктів господарювання, що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів та вантажів на території України.
Органами державного контролю на автомобільному транспорті (далі - органи державного контролю) є Укртрансбезпека, її територіальні органи.
Державний контроль на автомобільному транспорті (далі - державний контроль) здійснюється посадовими особами органу державного контролю (далі - посадові особи) у форменому одязі, які мають відповідне службове посвідчення, направлення на перевірку, сигнальний диск (жезл) та індивідуальну печатку, шляхом проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі).
За приписами статті 6 Закону №2344-III, у разі проведення рейдових перевірок автомобільний перевізник, що буде перевірятися, про час проведення перевірки не інформується.
Відповідно до пунктів 12-15 Порядку №1567, рейдова перевірка додержання суб`єктом господарювання вимог, визначених пунктом 15 цього Порядку, здійснюється на підставі щотижневого графіка.
Графік проведення рейдових перевірок складається та затверджується керівником Укртрансбезпеки або її територіального органу з урахуванням стану аварійності, періоду, що пройшов від попередньої перевірки, забезпечення належного рівня транспортного обслуговування в окремих регіонах, інформації про діяльність осіб, що незаконно надають послуги з перевезень, перевірки дотримання умов перевезень, визначених дозволом (договором) на перевезення, та інших обставин.
Рейдова перевірка транспортних засобів проводиться в будь-який час на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянках таксі і транспортних засобів, місцях навантаження та розвантаження вантажних автомобілів, місцях здійснення габаритно-вагового контролю, під час виїзду з підприємств та місць стоянки, на інших об`єктах, що використовуються суб`єктами господарювання для забезпечення діяльності автомобільного транспорту.
Пунктом 17 Порядку №1567 передбачено, що рейдова перевірка проводиться із зупиненням транспортних засобів або без їх зупинення.
Відповідно до пункту 22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 №1306 (ПДР), за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м (для сільськогосподарської техніки, яка рухається за межами населених пунктів, дорогами сіл, селищ, міст районного значення, - 3,75 м), за висотою від поверхні дороги - 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Національною поліцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь - 11 т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь - 11 т, здвоєні осі - 18 т, строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м.
Як вбачається з матеріалів справи, 12 червня 2020 року контролюючими особами Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки відповідно до направлення на рейдову перевірку №000193 від 11.06.2020 проводилася рейдова перевірка транспортних засобів перевізників, що здійснюють внутрішні та міжнародні вантажні перевезення вантажів та пасажирів.
Посадовою особою, яка здійснює габаритно-ваговий контроль, складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства автомобільним транспортом під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 12.06.2020 №235498 автомобільним транспортного засобу марки VOLVO, номерний знак НОМЕР_4 , виявлено порушення вимог статті 48 Закону №2344-111, а саме перевезення вантажу з перевищенням нормативно-вагових параметрів від 5% до 10% включно, при перевезенні вантажу без дозволу. Відповідальність за таке порушення передбачена абзацом 14 частини першої статті 60 Закону №2344-111.
В подальшому, заступником начальника Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки розглянуто справу про порушення вимог законодавства, норм і стандартів щодо організації перевезень автомобільним транспортом по акту №235498, та складено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 14.07.2020 №205384, у якій констатовано факт перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм від 5% до 10% включно, за що передбачено відповідальність абзацом 14 частини першої статті 60 Закону №2344-111, та на підставі вказаної норми застосовано до ТОВ «Роял Транс» адміністративно-господарський штрафу сумі 8500 грн.
Так, положеннями статті 1 Закону №2344-ІІІ визначено, що послуга з перевезення пасажирів чи вантажів - перевезення пасажирів чи вантажів транспортними засобами на договірних умовах із замовником послуги за плату; автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами.
Частиною 1 статті 33 Закону №2344-ІІІ передбачено, що автомобільним перевізником, що здійснює перевезення вантажів на договірних умовах, є суб`єкт господарювання, який відповідно до законодавства надає послугу згідно з договором про перевезення вантажу транспортним засобом, що використовується на законних підставах.
Відповідно до абзацу 14 частини 1 статті 60 Закону № 2344-III, за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм від 5% до 10% при перевезенні вантажу без відповідного дозволу - штраф у розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Отже, як вірно зазначено судом першої інстанції, штраф передбачений абзацом 14 частини першої статті 60 Закону № 2344-III підлягає застосуванню до автомобільних перевізників, тобто до фізичних або юридичних осіб, які здійснюють на комерційній основі перевезення вантажів транспортними засобами та/або юридичних та фізичних осіб, які здійснюють автомобільні перевезення за власний кошт.
Матеріали справи свідчать, що між позивачем та ТОВ "Роял Транс" укладено Договір оренди від 01 липня 2019 року №ФБ-1-07/19, у відповідності до якого, в порядку та на умовах, визначених цим договором, орендодавець зобов`язується передати орендареві у тимчасове, платне володіння та користування транспортний засіб: марка VOLVO FH13.480, реєстраційний номер НОМЕР_1 , рік випуску 2007, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_7 .
У відповідності до Акту приймання-передачі від 12.06.2020 ТОВ " РОЯЛ ТРАНС " передало ФОП ОСОБА_1 , транспортний засіб: марка VOLVO FH13.480, реєстраційний номер НОМЕР_4 , НОМЕР_1 , напівпричіп марки , моделі NW335T, реєстраційний номер НОМЕР_2 .
Також, згідно товарно-транспортної накладної від 12.06.2020 №341, автомобільним перевізником є ФОП ОСОБА_2 .
Отже, зазначене вказує на те, що перевезення 12.06.2020 відповідно до акту №235498 здійснювалось перевізником ФОП ОСОБА_1 , а не позивачем.
Посилання апелянта на те, що під час рейдової перевірки посадовим особам Укртрансбезпеки жодних документів про те, що позивач є неналежним перевізником надано не було, колегія суддів вважає необгрунтованими, адже, це не позбавляє позивача права посилатися на такі документи при зверненні до суду з позовом.
З огляду на зазначене, оскільки, позивач не є суб`єктом відповідальності за порушення законодавства про автомобільний транспорт в межах спірних правовідносин, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції обгрунтовано визнано протиправною та скасовано постанову Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки №205384 від 14.07.2020 про застосування адміністративно-господарського штрафу в розмірі 8500,00 грн.
Решта доводів та заперечень апелянта висновків суду першої інстанції не спростовують.
Згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).
Аналізуючи обставини справи та норми чинного законодавства, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про часткову обґрунтованість позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «Роял Транс» та наявність правових підстав для їх часткового задоволення.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч. 2 ст. 77 КАС України).
При цьому, доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неповно з`ясовано обставини, що мають значення для справи, неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.
Відповідно до ч. 3 ст. 242 КАС України, обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
З підстав вищенаведеного, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, дослідив наявні докази, надав їм належну оцінку та прийняв рішення, з дотриманням норм матеріального і процесуального права, а тому підстав для його скасування не вбачається.
Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст. ст. 241, 242, 243, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, колегія суддів, -
П О С Т А Н О В И Л А:
Апеляційну скаргу Державної служби України з безпеки на транспорті залишити без задоволення.
Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 серпня 2022 року залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду в порядку і строки, визначені статтями 328-329 КАС України.
Суддя-доповідач Вівдиченко Т.Р.
Судді Аліменко В.О.
Кузьмишина О.М.
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.01.2023 |
Оприлюднено | 26.01.2023 |
Номер документу | 108565956 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Беспалов Олександр Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Беспалов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні