УХВАЛА
24 січня 2023 року
м. Київ
справа №640/26257/21
адміністративне провадження №К/990/33139/22
Верховний Суд у складі судді Касаційного адміністративного суду Бучик А.Ю., розглянувши заяву Державної служби геології та надр України про зупинення виконання рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 18.01.2022 та постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 02.11.2022 у справі №640/26257/21 за позовом Спільного підприємства "Бориславська нафтова компанія" в формі Товариства з обмеженою відповідальністю до Державної служби геології та надр України, Державної комісії України по запасах корисних копалин, Товариства з обмеженою відповідальністю "Аркона-Газ Енергія", третя особа - Публічне акціонерне товариство "Укрнафта" про визнання протиправними та скасування рішень,
УСТАНОВИВ:
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 18.01.2022, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 02.11.2022, позов задоволено.
Визнано протиправним та скасовано рішення Державної комісії України по запасах корисних копалин при Державній службі геології та надр України про утворення Свистунківсько-Червонолуцького родовища, оформлене протоколом засідання колегії Державної комісії України по запасах корисних копалин при Державній службі геології та надр України № 3659 від 28.09.2016, викладене у абзаці другому пункту 3.6 цього Протоколу, а саме в частині слів: «Згідно з наданим обґрунтуванням попередніх техніко-економічних розрахунків рентабельності розробки покладів визнати за доцільне об`єднати Свистунківську та Червонолуцьку нафтогазоносні ділянки в єдине Свистунківсько-Червонолуцьке родовище з метою зменшення економічного ризику розробки родовища».
Визнано протиправним та скасовано рішення Державної комісії України по запасах корисних копалин при Державній службі геології та надр України про апробацію запасів Свистунківсько-Червонолуцького родовища, оформлене протоколом засідання колегії Державної комісії України по запасах корисних копалин при Державній службі геології та надр України № 3659 від 28.09.2016, викладене у пункті 3.4 цього Протоколу.
Визнано протиправним та скасовано рішення Державної комісії України по запасах корисних копалин при Державній службі геології та надр України про відмітку запасів Свистунківсько-Червонолуцького родовища, оформлене протоколом засідання колегії Державної комісії України по запасах корисних копалин при Державній службі геології та надр України № 3659 від 28.09.2016, викладене у пункті 3.5 цього Протоколу.
Визнано протиправним та скасовано рішення Державної служби геології та надр України про визнання висновків колегії Державної комісії України по запасах корисних копалин стосовно об`єктів, розглянутих у протоколах № 3659 обґрунтованими та про схвалення Протоколу ДКЗ №3659 із апробованими запасами вуглеводнів Свистунківсько-Червонолуцького газоконденсатного родовища станом на 01.01.2016, викладене у пункті 1.4 протоколу засідання Робочої групи Державної служби геології та надр України з розгляду протоколів Державної комісії України по запасах корисних копалин № 50 від 22.11.2016, а саме в частині слів: «Щодо розгляду результатів державної експертизи матеріалів геолого-економічної оцінки родовищ вуглеводневої сировини, виконаної ДКЗ: визнати висновки колегії ДКЗ стосовно об`єктів, розглянутих у протоколах № 3659 обґрунтованими. Схвалити протоколи ДЗК: протокол № 3659 із апробованими запасами вуглеводнів Свистунківсько-Червонолуцького газоконденсатного родовища станом на 01.01.2016».
Визнано протиправним та скасовано наказ Державної служби геології та надр України № 217 від 15.05.2017 «Про надання спеціальних дозволів на користування надрами» в частині пункту 4 додатка № 1 щодо надання Товариству з обмеженою відповідальністю «Аркона Газ-Енергія» на 20 років спеціального дозволу на користування надрами з метою геологічного вивчення, у т.ч. ДПР з подальшим видобуванням нафти, газу (промислова розробка родовищ) Свистунківсько- Червонолуцького родовища.
Визнано протиправним та скасовано наказ Державної служби геології та надр України № 138 від 01.02.2021 «Про внесення змін до спеціальних дозволів на користування надрами» в частині пункту 1 додатка б/н щодо внесення змін до Спеціального дозволу № 4830 від 18.05.2017 відповідно до пп. 1, 3 п. 17 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 615 від 30.05.2011.
Визнано недійсним спеціальний дозвіл №4830 від 18.05.2017 на геологічне вивчення нафтогазонасосних надр, у тому числі дослідно-промислову розробку родовищ з подальшим видобуванням нафти, газу (промислова розробка родовищ) Свистунківсько-Червонолуцького родовища, виданий Товариству з обмеженою відповідальністю «Аркона Газ-Енергія».
Не погодившись з вказаними судовими рішеннями, Державна служба геології та надр України подала касаційну скаргу.
Ухвалою Верховного Суду від 14.12.2022 відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою Державної служби геології та надр України на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 18.01.2022 та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 02.11.2022 у справі №640/26257/21.
Разом з касаційною скаргою скаржником подано заяву про зупинення виконання рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 18.01.2022 та постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 02.11.2022 у вказаній справі.
У заяві скаржник зазначає, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Аркона Газ-Енергія» за отриманий спеціальний дозвіл на користування надрами сплатило до державного бюджету збір у розмірі 3863300,00 грн, і внаслідок прийнятих судових рішень, що оскаржуються, може почати вимагати повернення сплаченого збору, оскільки цей дозвіл визнано недійсним. Проте таких витрат в державному бюджеті на Держгеонадра не передбачено і вони є критичними. Крім того, у випадку задоволення касаційної скарги та скасування оскаржуваних судових рішень, зазначений спеціальний дозвіл не можна буде відновити. Тому необхідно зупинити виконання оскаржуваних судових рішень.
Відповідно до пункту 4 частини першої статті 340 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суддя-доповідач в порядку підготовки справи до касаційного розгляду вирішує питання про зупинення виконання судових рішень, які оскаржуються.
Згідно із частиною першою статті 375 КАС України суд касаційної інстанції за заявою учасника справи або за своєю ініціативою може зупинити виконання оскаржуваного судового рішення або зупинити його дію (якщо рішення не передбачає примусового виконання) до закінчення його перегляду в касаційному порядку.
Про зупинення виконання або зупинення дії судового рішення постановляється ухвала (частина друга статті 375 КАС України).
Розв`язуючи правове питання, порушене у поданій заяві, Верховний Суд керується тим, що відповідно до статті 1291 Конституції України судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Для зупинення виконання (дії) судових рішень, яке допускається як виняток, мають бути вагомі причини.
Розгляд питання про зупинення виконання (дії) оскаржених судових рішень має на меті не допустити порушення прав, свобод та охоронюваних законом інтересів, як особи, що подала касаційну скаргу, так і інших осіб, які беруть участь у справі, якщо такі наслідки можуть настати з огляду на виконання (дію) оскаржених судових рішень.
Тлумачення статті 375 КАС України також свідчить про те, що заява про зупинення виконання має містити належне обґрунтування потреби зупинення виконання (дії) судового рішення та до неї мають бути долучені, за наявності, докази, що свідчили б про загрозу настання незворотних наслідків внаслідок виконання судових рішень, які набрали законної сили.
Тобто для зупинення виконання (дії) оскарженого судового рішення потрібна наявність поважних причин, які б давали підстави для зупинення виконання рішення.
Однак заява про зупинення виконання судових рішень не містить виняткових підстав для такого зупинення і до нього не долучено доказів, які б підтверджували потребу зупинення виконання рішень.
Тому на підставі статті 375 КАС України у задоволенні цього клопотання слід відмовити.
Керуючись ст. 248, 340, 375 Кодексу адміністративного судочинства України, Суд
УХВАЛИВ:
Відмовити у задоволенні клопотання Державної служби геології та надр України про зупинення виконання рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 18.01.2022 та постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 02.11.2022 у справі №640/26257/21.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання, є остаточною та оскарженню не підлягає.
...............................
А.Ю. Бучик,
Суддя Верховного Суду
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 24.01.2023 |
Оприлюднено | 25.01.2023 |
Номер документу | 108567710 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Бучик А.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні