Центральний районий суд м. Миколаєва
справа № 490/1496/22
провадження 1-кс/490/2677/2022
УХВАЛА
12 жовтня 2022 року м. Миколаїв
Слідчий суддя Центрального районного суду м. Миколаєва ОСОБА_1 при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 слідчого ОСОБА_4 , підозрюваного ОСОБА_5 , захисника ОСОБА_6 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання слідчого в ОВС СВ УСБ України в Миколаївській області ОСОБА_4 , погоджене з прокурором відділу Миколаївської обласної прокуратури ОСОБА_3 про продовження строку дії запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою відносно:
ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянин України, уродженець села Верхнє-Водяне, Рахівського району, Закарпатського району, Закарпатської області, із середньою-спеціальною освітою, неодруженого, неповнолітніх дітей не має, військовозобов`язаний, працює механіком ТОВ "ТЕХНОТОРГ-ДОН", зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , фактично проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 ,
якому повідомлено про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ч. 3 ст. 114-2 КК України,
В С Т А Н О В И В:
До Центрального районного суду м. Миколаєва надійшло клопотання слідчого в ОВС СВ УСБ України в Миколаївській області ОСОБА_4 , погоджене з прокурором відділу Миколаївської обласної прокуратури ОСОБА_3 про продовження строку дії запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою відносно ОСОБА_5 .
В обґрунтування поданого клопотання слідчий зазначив, що СВ Управління СБ України в Миколаївській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 22022150000000084 від 30.03.2022 року за фактом вчинення кримінальних правопорушень - злочинів, передбачених ч. 2 ст. 111, ч.ч.1,2.3 ст.114-2, ч.1 ст. 436-2 КК України, за підозрою ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 114-2 КК України.
В ході досудового розслідування встановлено, у лютому 2014 року представники влади Російської Федерації (далі - РФ), її Збройних Сил, спецслужб та інших осіб, шляхом вчинення дій, спрямованих на порушення суверенітету і територіальної цілісності України, зміну меж її території та державного кордону в порушення порядку, встановленого Конституцією України, діючи всупереч вимогам п. п. 1, 2 Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї від 05.12.1994 року, принципам Гельсінського Заключного акту Наради з безпеки та співробітництва в Європі від 01.08.1975 року та вимогам ч. ч. 3, 4 ст. 2 Статуту ООН і Декларацій Генеральної Асамблеї Організації Об`єднаних Націй від 09.12.1981 року № 36/103, від 16.12.1970 року № 2734 (XXV), від 21.12.1965 року № 2131 (XX), від 14.12.1974 року № 3314 (XXIX), спланували, підготували, розв`язали і почали ведення агресивної війни проти України, а саме віддали наказ на вторгнення підрозділів ЗС РФ на територію України - Автономну Республіку Крим і м. Севастополь, здійснили тимчасову окупацію вказаної території, яка триває і на даний час.
Крім цього, у березні-квітні 2014 року, під безпосереднім керівництвом та контролем представників влади РФ, її Збройних Сил, спецслужб та інших осіб, на території Донецької і Луганської областей, шляхом об`єднання терористичних груп, що діяли на території окремих районів вказаних областей, у стійке об`єднання трьох і більше осіб з чітким розподілом функцій, встановленням правил поведінки, обов`язкових для цих осіб під час підготовки і вчинення терористичних актів, утворено злочинні організації «Донецька Народна Республіка» та «Луганська Народна Республіка», що відповідно до абз. 19 ст. 1 Закону України «Про боротьбу з тероризмом», є терористичними.
Указом Президента України № 32/2019 від 07.02.2019 року «Про межі та перелік районів, міст, селищ і сіл, частин їх територій, тимчасово окупованих у Донецькій та Луганській областях», частину територій Донецької та Луганської областей також визнано тимчасово окупованими територіями, що триває і по даний час.
За зверненням Верховної Ради України до Організації Об`єднаних Націй, Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї Ради Європи, Парламентської Асамблеї НАТО, Парламентської Асамблеї ОБСЄ, Парламентської Асамблеї ГУАМ, національних парламентів держав світу Російську Федерацію визнано державою-агресором, що затверджено Постановою Верховної Ради України від 27 січня 2015 року № 129-VIII, та Заявою Верховної Ради України «Про відсіч збройній агресії Російської Федерації та подолання її наслідків», що затверджено Постановою Верховної Ради України від 21 квітня 2015 року № 337-VIII.
У світлі положень IV Гаазької конвенції про закони і звичаї війни на суходолі та додатка до неї: Положення про закони і звичаї війни на суходолі від 18 жовтня 1907 року, Женевської конвенції про захист цивільного населення під час війни від 12 серпня 1949 року та Додаткового протоколу до Женевських конвенцій від 12 серпня 1949 року, що стосується захисту жертв міжнародних збройних конфліктів (Протокол I), від 8 червня 1977 року, одним із наслідків збройної агресії Російської Федерації, розпочатої проти України в 2014 році, стала тимчасова окупація частини території України.
21 лютого 2022 року, з метою створення приводів для ескалації конфлікту і спроби виправдання своєї агресії перед громадянами України, що проживають на тимчасово окупованих територіях Донецької та Луганської областей, громадянами Російської Федерації та світовою спільнотою, указом президента Російської Федерації ОСОБА_7 «Донецкую народную республику» та «Луганську народну республіку» визнано державами.
З цією ж метою, 24 лютого 2022 року о 5 годині Президентом РФ ОСОБА_8 оголошено рішення розпочати військову операцію в Україні, у зв`язку з чим на виконання вище вказаного наказу, під безпосереднім керівництвом та контролем представників влади РФ, її Збройних Сил, спецслужб та інших осіб, військовослужбовці Збройних Сил Російської Федерації, шляхом збройної агресії, із застосуванням зброї незаконно вторглись на територію Україну через державні кордони України Київської, Чернігівської, Сумської, Харківської, Луганської, Донецької та інших областей, в тому числі вийшовши за межі адміністративних кордонів Херсонської, Миколаївської, Запорізької областей, та здійснили збройний напад на державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, військові частини, інші об`єкти, які мають важливе народногосподарське чи оборонне значення, а також окупували частин вказаної території України, чим змінили межі її території та державного кордону на порушення порядку, встановленого Конституцією України, що частково продовжується по теперішній час та призводить до загибелі людей та інших тяжких наслідків.
Як встановлено, планування, фінансування та реалізація Російською Федерацією агресивної війни та агресивних воєнних дій проти України, проведення розвідувальної та підривної діяльності на шкоду суверенітетові, територіальній цілісності та недоторканності, обороноздатності, державній, економічній та інформаційній безпеці України, організовується, спрямовується, здійснюється силами, насамперед, ЗС РФ, Головного розвідувального управління Генерального штабу ЗС РФ, Федеральної служби безпеки РФ, найманців, незаконних збройних та воєнізованих формувань терористичних організацій «ДНР» та «ЛНР», а також осіб, залучених до співробітництва на конфіденційній (негласній) основі, у тому числі громадян України.
24 лютого 2022 року указом Президента України Володимира Зеленського №64/2022, у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» введено воєнний стан на всій території України на 30 діб та який 20.03.2022 року Законом України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» №2119-IX (реєстр. №7168) затверджено Указ Президента України № 133/2022 продовжено на 30 діб до 25.04.2022 року. Законом України № 2212-ІХ від 21.04.2022 року «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» затверджено Указ Президента України № 259/2022 продовжено строк дії воєнного стану в Україні строком на 30 діб.
Відповідно до Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» № 64/2022 від 24 лютого 2022 року, Закону України «Про правовий режим воєнного стану», Закону України «Про інформацію», наказу Головнокомандувача Збройних Сил України №73 від 03 березня 2022 року щодо заборони розповсюдження інформації, розголошення якої може призвести до обізнаності противника про дії Збройних Сил України, інших складових сил оборони, негативно вплинути на хід виконання завдань за призначенням під час дії правового режиму воєнного стану, а саме:
- найменування військових частин (підрозділів) та інших військових об`єктів в районах виконання бойових (спеціальних) завдань, географічні координати місць їх розташування;
- чисельність особового складу військових частин (підрозділів);
- кількість озброєння та бойової техніки, матеріально-технічних засобів, їх стан та місця зберігання;
- описи, зображення та умовні позначки, які ідентифікують або можуть ідентифікувати об`єкти;
- інформація щодо операцій (бойових дій), які проводяться або плануються;
- інформація щодо системи охорони та оборони військових об`єктів та засобів захисту особового складу, озброєння та військової техніки, які використовуються (крім тих, які видимі або очевидно виражені); порядок залучення сил та засобів до виконання бойових (спеціальних) завдань;
- інформація про збір розвідувальних даних (способи, методи, сили та засоби, що залучаються);
- інформація про переміщення та розгортання своїх військ (найменування, кількість, місця, райони, маршрути руху);
- інформація про військові частини (підрозділи), форми, методи, тактику їх дій та способи застосування за призначенням;
- інформація про проведення унікальних операцій із зазначенням прийомів та способів, що використовувались;
- інформація про ефективність сил і засобів радіо-електронної боротьби противника;
- інформація про відкладені або скасовані операції;
- інформація про зниклий або збитий літак, літальний апарат, зникле судно та пошуково-рятувальні операції, які плануються або проводяться;
- інформація про планування та проведення заходів забезпечення безпеки застосування військ (дезінформація, імітація, демонстративні дії, маскування, протидія технічним розвідкам та захист інформації);
- відомості про проведені інформаційно-психологічні операції, ті, що проводяться, а також плануються;
- інформація, яка має на меті пропаганду або виправдання широкомасштабної збройної агресії Російської Федерації проти України.
Згідно абз. 14 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про оборону України» військове формування - створена відповідно до законодавства України сукупність військових з`єднань і частин та органів управління ними, які комплектуються військовослужбовцями і призначені для оборони України, захисту її суверенітету, державної незалежності і національних інтересів, територіальної цілісності і недоторканності у разі збройної агресії, збройного конфлікту чи загрози нападу шляхом безпосереднього ведення воєнних (бойових) дій.
Так, у невстановлений органом досудового розслідування час, однак не пізніше ніж 27.07.2022 року ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , використовуючи свій власний мобільний телефон марки «OPPO», моделі «A53», серійний номер IMEI1: НОМЕР_1 та IMEI2: НОМЕР_2 , з сім-картками мобільних операторів із номерами мобільних телефонів: НОМЕР_3 та НОМЕР_4 та встановлений на ньому мобільний додаток програми (месенджер) «Telegram», в якому він вже був зареєстрований з обліковим записом, який закріплено за номером мобільного телефону НОМЕР_4 обравши собі «нік нейм» (псевдонім) - « ОСОБА_9 », діючи з ідеологічних мотивів, вступив у злочинну змову з невстановленою на теперішній час особою на ім`я « ОСОБА_10 », яка використовує програму (месенджер) «Telegram» з обліковими записами, які закріплено за номерами мобільних телефонів НОМЕР_5 та НОМЕР_6 із «нік неймами (псевдонімами) - « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та « ІНФОРМАЦІЯ_2 » відповідно, з метою поширення інформації про направлення, переміщення зброї, озброєння та бойових припасів територією України та розташування Збройних Сил України, за можливості їх ідентифікації на місцевості, будучи достовірно обізнаним, що така інформація не розміщувалася у відкритому доступі Генеральним штабом Збройних Сил України, Міністерством оборони України або іншими уповноваженими державними органами, з метою надання такої інформації державі, що здійснює збройну агресію проти України.
Так, 14.08.2021 року, ОСОБА_5 , реалізовуючи свій злочинний умисел, направлений на надання допомоги РФ у веденні агресивної війни проти України, усвідомлюючи, що з початку збройної агресії РФ її спеціальні органи та їх представники ведуть розвідувальну діяльність, в т.ч. і з використанням можливостей різноманітних соціальних мереж, Інтернет-месенджерів, в т.ч. і «Telegram», будучи достовірно обізнаним, що основним напрямком діяльності невстановленої в ході досудового розслідування особи на ім`я « ОСОБА_10 » є - збирання та накопичення інформації щодо переміщення руху і розташування Збройних Сил України, чи інших утворених відповідно до законів України військових формувань, з метою подальшої передачі такої інформації державі (РФ), що здійснює збройну агресію проти України, використовуючи власний мобільний телефон марки «OPPO», моделі «A53», серійний номер IMEI1: НОМЕР_1 та IMEI2: НОМЕР_2 , з сім-картками мобільних операторів із номерами мобільних телефонів: НОМЕР_3 та НОМЕР_4 та встановлений на ньому мобільний додаток програми (месенджер) «Telegram», в якому він вже був зареєстрований з обліковим записом, який закріплено за номером мобільного телефону НОМЕР_4 обравши собі «нік нейм» (псевдонім) - « ОСОБА_9 », здійснив поширення інформації в ході телефонної розмови в мобільному додатку - програмі (месенджері) «Telegram» про розташування Збройних Сил України із можливістю їх ідентифікації на місцевості, шляхом передачі невстановленій в ході досудового розслідування особі на ім`я « ОСОБА_10 » (яка на зазначений період часу використовувала програму (месенджер) «Telegram» з обліковими записом « ІНФОРМАЦІЯ_2 » закріпленим за номером телефону НОМЕР_6 ) про місцерозташування паливно-мастильного складу Збройних Сил України, який розташований за адресою: Миколаївська область, Новоодеський район, с. Костянтинівка та військової техніки, будучи достовірно обізнаним, що інформація, яка містилась в телефонній розмові, збирається вказаним користувачем для подальшої передачі державі, що здійснює збройну агресію проти України (РФ).
Окрім цього, 15.08.2022 року, ОСОБА_5 продовжуючи реалізацію свого злочинного умислу направленого на поширення інформації щодо розташування Збройних Сил України, а саме про місцерозташування паливно-мастильного складу Збройних Сил України, який розташований за адресою: Миколаївська обл., Новоодеський район, с. Костянтинівка, використовуючи власний мобільний телефон марки «OPPO», моделі «A53», серійний номер IMEI1: НОМЕР_1 та IMEI2: НОМЕР_2 , з сім-картками мобільних операторів із номерами мобільних телефонів: НОМЕР_3 та НОМЕР_4 та встановлений на ньому мобільний додаток програми (месенджер) «Telegram», в якому він вже був зареєстрований з обліковим записом « ОСОБА_9 », який закріплено за номером мобільного телефону НОМЕР_4 , в ході особистого листування в мобільному додатку - програмі (месенджері) «Telegram», здійснив поширення інформації шляхом пересилання план-схеми із нанесеними на неї умовними позначаннями місцерозташування паливно-мастильного складу Збройних Сил України, невстановленій в ході досудового розслідування особі на ім`я « ОСОБА_10 », яка на зазначений період часу використовувала програму (месенджер) «Telegram» з обліковими записом « ІНФОРМАЦІЯ_2 » закріпленим за номером телефону НОМЕР_6 , при цьому будучи достовірно обізнаним, що інформація, яка містить це повідомлення, збирається вказаним користувачем для подальшої передачі державі, що здійснює збройну агресію проти України (РФ).
Також, 16.08.2022 року, ОСОБА_5 продовжуючи реалізацію свого злочинного умислу направленого на поширення інформації щодо розташування Збройних Сил України, а саме про місцерозташування паливно-мастильного складу Збройних Сил України, який розташований за адресою: Миколаївська обл., Новоодеський район, с. Костянтинівка та військової техніки, використовуючи власний мобільний телефон марки «OPPO», моделі «A53», серійний номер IMEI1: НОМЕР_1 та IMEI2: НОМЕР_2 , з сім-картками мобільних операторів із номерами мобільних телефонів: НОМЕР_3 та НОМЕР_4 та встановлений на ньому мобільний додаток програми (месенджер) «Telegram», в якому він вже був зареєстрований з обліковим записом, який закріплено за номером мобільного телефону НОМЕР_4 обравши собі «нік нейм» (псевдонім) - « ОСОБА_9 » здійснив поширення інформації в ході телефонної розмови в мобільному додатку - програмі (месенджері) «Telegram» невстановленій в ході досудового розслідування особі на ім`я « ОСОБА_10 » (яка на зазначений період часу використовувала програму (месенджер) «Telegram» з обліковими записом « ІНФОРМАЦІЯ_2 » закріпленим за номером телефону НОМЕР_6 ), будучи достовірно обізнаним, що інформація, яка містилась в телефонній розмові, збирається вказаним користувачем для подальшої передачі державі, що здійснює збройну агресію проти України (РФ).
Як встановлено, передана (поширена) ОСОБА_5 за вище викладених обставин інформація щодо місць дислокації підрозділів ЗС України, не розміщувалася (не поширювалася) у відкритому доступі Генеральним штабом Збройних Сил України, Міністерством оборони України, Головним управлінням розвідки Міністерства оборони України чи Службою безпеки України, що створює фактичну загрозу їх ураження чи знищення.
Таким чином, ОСОБА_5 , за вище викладених обставин, обґрунтовано підозрюється у поширенні інформації про розташування Збройних Сил України, за можливості їх ідентифікації на місцевості, якщо така інформація не розміщувалася у відкритому доступі Генеральним штабом Збройних Сил України, Міністерством оборони України або іншими уповноваженими державними органами, вчинене в умовах воєнного стану, з метою надання такої інформації державі, що здійснює збройну агресію проти України, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 114-2 КК України.
Крім того, наявність обґрунтованої підозри у вчиненні інкримінованого ОСОБА_5 кримінального правопорушення повністю підтверджується зібраними на даний час у кримінальному провадженні доказами, а саме: - протоколом обшуку від 18.08.2022 року, за місцем проживання ОСОБА_13 ; - листом від ІНФОРМАЦІЯ_5 №1/550 від 17.08.2022 року; - листом від Командувача ОУВ «Примор`я» №2/1706 від 16.08.2022 року;- протоколом допиту підозрюваного ОСОБА_5 із використанням відеозапису від 18.08.2022 року; - протоколом проведення НСРД про результати зняття з інформаційних електронних систем за 64/721 від 17.08.2022 року (розсекречено); - іншими матеріалами кримінального провадження у їх сукупності.
22.08.2022 року ухвалою слідчого судді Центрального районного суду м. Миколаєва обрано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою ОСОБА_5 в Державній установі «Миколаївській слідчий ізолятор» строком до 15.10.2022 року включно із можливістю звільнення з під варти у разі внесення застави в сумі 2 481 000 гривень та у разі звільнення підозрюваного ОСОБА_5 з - під варти покласти обов`язки передбачені ч. 5 ст. 194 КПК України.
Строк тримання під вартою ОСОБА_5 закінчується 15.10.2022 року, проте завершити досудове розслідування до цієї дати об`єктивно не можливо.
Обставинами, які перешкоджають завершенню досудового розслідування до закінчення дії попередньої ухвали про тримання під вартою, є необхідність у проведенні наступних слідчих та процесуальних дій:
- провести додатковий допит підозрюваного ОСОБА_5 (з метою встановлення додаткових фактів передачі останнім інформації щодо переміщення військової техніки ЗС України;
- отримати висновок судової фоноскопічної експертизи з метою підтвердження приналежності ОСОБА_5 до вчинення ним кримінального правопорушення;
- отримати відповідь на запит від ІНФОРМАЦІЯ_3 щодо переміщення військової техніки у м. Миколаєві та можливих наслідків обстрілів техніки під час руху;
- отримати відповідь на запит від ОУВ «Миколаїв» щодо переміщення військової техніки у м. Миколаєві та можливих наслідків обстрілів техніки під час руху;
- здійснити тимчасовий доступ до речей та документів з можливістю ознайомлення та вилучення їх (документів), які містять охоронювану законом таємницю та зберігаються у оператора телекомунікаційної мережі ПрАТ «КИЇВСТАР»: м. Київ, вул. Дегтярівська, 53;
- отримати відповіді на запити з ГУ НП в Миколаївській області та КНП «Миколаївський обласний центр психічного здоров`я» стосовно особи ОСОБА_5 до вчинення ним кримінального правопорушення;
- отримати матеріали, які характеризують особу ОСОБА_5 ;
- виконати інші слідчі та процесуальні дії у проведенні яких виникне необхідність;
- здійснити розсекречування процесуальних документів, які стали підставами для проведення негласних слідчих розшукових дій;
- виконати вимоги ст. 290 КПК України;
-скласти обвинувальний акт та реєстр матеріалів досудового розслідування.
Відповідно до вимог п. 4 ч. 1 ст. 184 КПК України під час досудового розслідування органом досудового розслідування встановлено наявність ризиків, передбачених п. п.1, 2, 3, 5 ч. 1 ст. 177 КПК України.
Так, сторона обвинувачення вважає, що ОСОБА_5 перебуваючи на волі, зможе:
- переховуватися від органів досудового розслідування та суду, вказаний ризик, передбачений п. 1 ч. 1 ст. 177 КПК України та обґрунтовується тим, що ОСОБА_5 на даний час підозрюється у вчиненні злочину передбаченого ч.3 ст. 114-2 КК України, яке відносяться до категорії особливо тяжких відповідно до ст. 12 КК України, та за які законом передбачено покарання у вигляді позбавлення волі на строк від 12 до 15 років. Також, підозрюваний офіційно не працевлаштований та не має інших легальних джерел доходу, що вказує на те, що перебуваючи на свободі він зможе продовжувати свою злочинну діяльність, в якій обґрунтовано підозрюється;
- вчиняти інші кримінальні правопорушення, ризик передбачений п. 5 ч. 1 ст. 177 КПК України та обґрунтовується тим, що сукупність наявних в матеріалах кримінального провадження доказів свідчить про те, що ОСОБА_5 інших джерел доходу на даний час не має, що дає підстави вважати що і в подальшому підозрюваний продовжить вчиняти вище зазначений злочин.
Запобігти настанню вказаних ризиків неможливо застосуванням більш м`яких запобіжних заходів, передбачених ст. 177 КПК України оскільки ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні злочину передбаченого ч. 3 ст. 114-2 КК України, яке відносяться до категорії особливо тяжких відповідно до ст. 12 КК України, та за які законом передбачено покарання у вигляді позбавлення волі на строк від дванадцяти до п`ятнадцяти років, оскільки він зможе перешкоджати кримінальному провадженню шляхом знищення, спотворення або приховування будь - яких із речей чи документів, які мають суттєве значення для встановлення всіх обставин кримінального правопорушення, і які на даний час не відшукані.
Вік та стан здоров`я підозрюваного ОСОБА_5 не перешкоджає триманню його під вартою.
В судовому засіданні прокурор повністю підтримав подане клопотання та просив його задовольнити.
Підозрюваний та його захисник в судовому засіданні заперечували з приводу задоволення клопотання, зазначивши що ризики наведені прокурором не обґрунтовані, та просили змінити запобіжний захід на такий, що не пов`язаний з триманням під вартою, а саме на домашній арешт.
Слідчий суддя вислухавши доводи учасників процесу, дослідивши матеріали кримінального провадження додані до клопотання приходить до наступних висновків.
Згідно з визначеним Європейським судом прав людини поняття, обґрунтована підозра - це добровільне припущення про вчинення особою певного діяння, ґрунтується на об`єктивних відомостях, які можна перевірити у судовому розгляді та які спонукали б неупереджену та розумну людину вдатися до практичних дій, щоб з`ясувати, чи є така підозра обґрунтованою.
Підозра, виходячи з постанови Судової палати у кримінальних справах Верховного Суду України від 24.11.2016 р. № 5 - 328 кс 16, є обґрунтованим припущенням про вчинення особою кримінального правопорушення.
У відповідності до норм КПК України, на даному етапі кримінального провадження не допускається вирішення тих питань, які повинен вирішувати суд під час розгляду провадження по суті, а саме питань пов`язаних з оцінкою доказів з точки зору їх достатності і допустимості для визнання особи винною чи не винною у вчиненні злочину.
Підозра ОСОБА_5 у вчиненні інкримінованого йому кримінального правопорушення обґрунтовується зібраними у кримінальному провадженні доказами, а саме: - протоколом обшуку від 18.08.2022 року, за місцем проживання ОСОБА_13 ; - листом від ІНФОРМАЦІЯ_5 №1/550 від 17.08.2022 року; - листом від Командувача ОУВ «Примор`я» №2/1706 від 16.08.2022 року;- протоколом допиту підозрюваного ОСОБА_5 із використанням відеозапису від 18.08.2022 року; - протоколом проведення НСРД про результати зняття з інформаційних електронних систем за 64/721 від 17.08.2022 року (розсекречено); - іншими матеріалами кримінального провадження у їх сукупності.
Європейський суд з прав людини у своєму рішенні "Мюррей проти Об`єднаного Королівства" зазначив, що факти які викликають підозру не обов`язково мають бути встановлені до ступеня, необхідного для засудження або навіть для пред`явлення обвинувачення, що є завданням наступних етапів кримінального процесу.
За такого, слідчий суддя, приходить до висновку про обґрунтованість підозри по кримінальному провадженню № 22022150000000084 від 30.03.2022 року за підозрою ОСОБА_5 у вчинені кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 114-2 КК України.
У своєму клопотанні слідчий зазначив ризики задля запобігання яких необхідне продовжити застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою ОСОБА_5 , а саме: - переховуватися від органів досудового розслідування та суду; - вчинити інші кримінальні правопорушення чи продовжувати кримінальне правопорушення у якому він підозрюється.
На їх наявність вказує те, що ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні особливо тяжкого кримінального правопорушення, за яке передбачене покарання у вигляді позбавлення волі на строк від восьми до дванадцяти років. Фактично вчиняв дії, що становлять вагому загрозу для основ національної безпеки України.
До теперішнього часу вказані ризики не зменшилися та інший запобіжний захід, крім тримання під вартою, не зможе запобігти цим ризикам.
Разом з цим, завершенню досудового розслідування до закінчення строку дії попередньої ухвали слідчого судді про застосування до ОСОБА_5 запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, перешкоджає необхідність здійснити певний комплекс слідчих дій, а саме: - провести додатковий допит підозрюваного ОСОБА_5 (з метою встановлення додаткових фактів передачі останнім інформації щодо переміщення військової техніки ЗС України; - отримати висновок судової фоноскопічної експертизи з метою підтвердження приналежності ОСОБА_5 до вчинення ним кримінального правопорушення; - отримати відповідь на запит від ІНФОРМАЦІЯ_3 щодо переміщення військової техніки у м. Миколаєві та можливих наслідків обстрілів техніки під час руху; - отримати відповідь на запит від ОУВ «Миколаїв» щодо переміщення військової техніки у м. Миколаєві та можливих наслідків обстрілів техніки під час руху; - здійснити тимчасовий доступ до речей та документів з можливістю ознайомлення та вилучення їх (документів), які містять охоронювану законом таємницю та зберігаються у оператора телекомунікаційної мережі ПрАТ «КИЇВСТАР»: м. Київ, вул. Дегтярівська, 53; - отримати відповіді на запити з ГУ НП в Миколаївській області та КНП «Миколаївський обласний центр психічного здоров`я» стосовно особи ОСОБА_5 до вчинення ним кримінального правопорушення; - отримати матеріали, які характеризують особу ОСОБА_5 ; - виконати інші слідчі та процесуальні дії у проведенні яких виникне необхідність; - здійснити розсекречування процесуальних документів, які стали підставами для проведення негласних слідчих розшукових дій; - виконати вимоги ст. 290 КПК України; - скласти обвинувальний акт та реєстр матеріалів досудового розслідування.
Таким чином, прокурором під час розгляду клопотання, відповідно до вимог п. 3 ч. 1 ст. 194 КПК України, доведено недостатність для запобігання вказаним ризикам застосування до підозрюваного більш м`яких ніж тримання під вартою запобіжних заходів, а це у свою чергу, враховуючи обґрунтованість підозри ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 114-2 КК України, що є підставою для продовження строку дії застосованного до підозрюваного ОСОБА_5 запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.
Згідно ч. 3 ст. 183 КПК України, слідчий суддя, суд при постановленні ухвали про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою зобов`язаний визначити розмір застави, достатньої для забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим обов`язків, передбачених цим Кодексом, крім випадків, передбачених частиною четвертою цієї статті.
Частина 4 ст. 182 КПК України, вказує, що у виключних випадках, якщо слідчий суддя, суд встановить, що застава у зазначених межах не здатна забезпечити виконання особою, що підозрюється, обвинувачується у вчиненні тяжкого або особливо тяжкого злочину, покладених на неї обов`язків, застава може бути призначена у розмірі, який перевищує вісімдесят чи триста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб відповідно.
Враховуючи, раніше визначений розмір застави слідчим суддею Центрального районного суду м. Миколаєва відповідно до ухвали від 22.08.2022 року, слідчий суддя приходить до висновку, що розмір застави в розмірі 2 481 000 (два мільйони чотириста вісімдесят одна тисяча) гривень буде достатньою мірою гарантувати виконання підозрюваним ОСОБА_5 покладених на нього обов`язків.
На підставі вище викладеного та керуючись ст. ст. 182, 183, 193, 194, 196, 197, 309 КПК України, -
П О С Т А Н О В И В:
Клопотання слідчого в ОВС СВ УСБ України в Миколаївській області ОСОБА_4 , погоджене з прокурором відділу Миколаївської обласної прокуратури ОСОБА_3 про продовження строку дії запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою відносно ОСОБА_5 - задовольнити.
ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , продовжити строк дії запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою до 18 листопада 2022 року.
Визначити розмір застави у 2 481 000 (два мільйони чотириста вісімдесят одна тисяча) гривень, за умови внесення якої на призначений для цього депозитний рахунок територіального управління Державної судової адміністрації України в Миколаївській області, ОСОБА_5 слід негайно звільнити з - під варти.
У разі внесення вказаної застави покласти на підозрюваного ОСОБА_5 , на строк до 18 листопада 2022 року наступні обов`язки:
- прибувати до слідчого, прокурора або суду за першою вимогою;
- не відлучатися із населеного пункту, в якому він проживає, без дозволу слідчого, прокурора чи суду (в залежності від стадії кримінального провадження);
- повідомляти слідчого, прокурора чи суд (в залежності від стадії кримінального провадження) про зміну місця свого проживання;
- утриматись від спілкування зі свідками, підозрюваними, експертами у кримінальному провадженні, крім випадків участі у проведенні слідчих дій у даному провадженні;
- здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну;
- носити електронний засіб контролю.
У разі порушення підозрюваним ОСОБА_5 вказаних обов`язків, а також його процесуальних обов`язків підозрюваного з явки за першою вимогою слідчого, прокурора чи суду, або не повідомлення ним про зміну місця свого проживання слідчому, прокурору чи суду, внесену заставу, ким би її не було внесено, буде звернуто у дохід держави, та вирішено питання про застосування до підозрюваного запобіжного заходу у вигляді застави у більшому розмірі або іншого більш суворого запобіжного заходу з урахуванням положень ч. 7 ст. 194 КПК України.
На ухвалу протягом п`яти днів з моменту її оголошення до Миколаївського апеляційного суду може бути подано апеляцію, подача якої не зупиняє дії ухвали.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Центральний районний суд м. Миколаєва |
Дата ухвалення рішення | 17.10.2022 |
Оприлюднено | 06.02.2023 |
Номер документу | 108707518 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів тримання під вартою |
Кримінальне
Центральний районний суд м. Миколаєва
Скрипченко С. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні