ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
19 січня 2023 року м. Дніпросправа № 160/7908/22
Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого - судді Дурасової Ю.В. (доповідач),
суддів: Божко Л.А., Лукманової О.М.,
розглянувши в порядку письмового провадження в м. Дніпрі апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області
на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11.08.2022 року (головуючий суддя Савченко А.В.)
в адміністративній справі №160/7908/22 за позовом ОСОБА_1 до відповідача Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач, ОСОБА_1 , звернувся 03.06.2021 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до відповідача Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якому просив: т
- визнати протиправними і скасувати податкові повідомлення-рішення форми Ф
№68611/1-5340-0417 від 16.06.2020 р. (89 208,81 грн. за 2018-2019 р.р.),
№68611-5340-0417 від 16.06.2020 р. (62 970,92 грн. за 2020 р.),
№ 564564-2407-0417 від 19.04.2021 р. (87 216,04 грн. за 2021р.).
- зобов`язати Головне управління ДПС у Дніпропетровській області виключити з Державного реєстру обтяжень рухомого майна запис №29392074 від 11.10.2021 р. про встановлення обтяження згідно з актом опису майна №1182/2712700599/13-05-17 від 11.08.2021 р. у податкову заставу.
Позов обґрунтований тим, що відповідачем здійснено нарахування грошового зобов`язання в більшому розмірі ніж передбачено договором оренди, укладеним між сторонами, та чинним законодавством.
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11.08.2022 року позов задоволено частково.
Визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення форми Ф
№68611/1-5340-0417 від 16.06.2020 р.,
№68611-5340-0417 від 16.06.2020 р.,
№564564-2407-0417 від 19.04.2021 р.
В іншій частині позовних вимог відмовлено.
Рішення суду першої інстанції обґрунтоване тим, що оскаржувані повідомлення рішення прийняті Головним управління ДПС у Дніпропетровській області із використанням даних листа Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області «Про надання інформації» від 10.01.2020 р. №4-0.21-9/104-20. Однак, не може вважатися належними відомостями із Державного земельного кадастру у розумінні чинного законодавства України, оскільки не є витягом з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель. Відтак, відповідачем недотримано процедуру обчислення позивачу суми земельного податку за 2017-2021 роки, тому спірні податкові повідомлення-рішення є протиправними та такими, що підлягають скасуванню.
Разом з тим, оскільки на підставі пункту 93.1 статті 93 ПКУ рухоме майно позивача згідно з актом опису рухомого майна від 11.08.2021 р. № 1182/271270059/13-05-17 звільнено з-під податкової застави, що підтверджується витягом з реєстру, тому позовні вимоги в частині виключення з Державного реєстру обтяжень рухомого майна запис задоволенню не підлягають, оскільки спір з даних обставин між позивачем та відповідачем відсутній.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідачем подана апеляційна скарга, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове, яким у задоволенні позову відмовити в повному обсязі.
Вказує, що нарахування фізичним особам сум орендної плати за землю проводиться контролюючим органом на підставі даних Державного земельного кадастру та з використанням нормативної грошової оцінки земельної ділянки, визначеної у встановленому порядку. Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області надає інформацію щодо земельної ділянки виключно з Державного земельного кадастру, тому відсутні підстави вважати, що інформація зазначена в листі від 10.01.2020 відрізняється від інформації з Державного земельного кадастру. Чинним законодавством не встановлено певну форму, в якій Держгеокадастр повинен надати інформацію контролюючому органу і надання такої інформації у формі листа, у разі якщо остання відповідає відомостям Державного земельного кадастру, не може бути безумовною підставою для скасування податкового повідомлення-рішення.
В частині відмови у задоволенні позову рішення суду першої інстанції не оскаржується.
Відзив на апеляційну скаргу до суду не надходив, що не перешкоджає розгляду справи по суті спору.
Розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження відповідно до ст. 311 КАС України.
Перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів апеляційної інстанції зазначає про наступне.
Судом першої інстанції встановлено, що Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області винесено податкові повідомлення-рішення форми Ф:
- №68611/1-5340-0417 від 16.06.2020 р. (на суму 26 237,89 грн. за 2018 р. та на суму 6970,92 грн. за 2019 р,
- №68611-5340-0417 від 16.06.2020 р. на суму 62 970,92 грн. за 2020 р.,
- №564564-2407-0417 від 19.04.2021 р. на суму 87 216,04 грн. за 2021 р.
Позивач вважає вказані податкові повідомлення-рішення протиправними.
Суд першої інстанції позов задовольнив частково.
Досліджуючи правильність прийняття судом першої інстанції рішення, колегія суддів апеляційної інстанції вважає за необхідне дослідити ряд норм законодавства, що регулюють дані правовідносини та обставини справи.
Судом апеляційної інстанції встановлено, що до даних правовідносин слід застосовувати норми Конституції України, Податкового кодексу України, Земельного кодексу України, Закону України «Про оренду землі».
Так, стаття 19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Отже, суб`єкти владних повноважень (до яких відноситься відповідач) мають діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Таким чином межі дій відповідача чітко визначені Конституцією та законами України.
Частиною 1 ст. 6 Закону України «Про оренду землі» орендарі набувають права оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим та іншими законами України і договором оренди землі.
Статтею 15 зазначеного Закону визначені істотні умови договору оренди, серед яких є, зокрема, орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.
Згідно положень ст. 21 Закону України «Про оренду землі» орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі.
Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).
Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди.
За приписами п. 288.7 ст. 288 Податкового кодексу України податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу.
Згідно із п. 285.1 ст. 285 Податкового кодексу України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.
Відповідно до п. 285.2 ст. 285 Податкового кодексу України базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв`язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).
Пунктом 286.5 ст. 286 Податкового кодексу України передбачено, що нарахування фізичним особам сум податку проводиться органами державної податкової служби, які видають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку визначеному статтею 58 цього Кодексу.
Положеннями п. 287.1 ст. 287 Податкового кодексу України визначено, що власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
Пунктом 288.1 ст. 288 Податкового кодексу України встановлено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни. Форма надання інформації затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики. Договір оренди земель державної і комунальної власності укладається за типовою формою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.
В силу п.п. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою:
для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, - у розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки,
для земель загального користування - не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки,
для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки.
Пунктом 271.1.1 ст. 271 Податкового кодексу України встановлено, що базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.
За приписами ст. 274 Податкового кодексу України ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки,
для земель загального користування - не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки,
для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.
Ставка податку встановлюється у розмірі не більше 12 відсотків від їх нормативної грошової оцінки за земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні суб`єктів господарювання (крім державної та комунальної форми власності).
Матеріалами справи підтверджується, що між орендодавцем Новоолександрівською сільською радою в особі сільського голови - Приймаченко Валентини Василівни, та орендарем гр. ОСОБА_2 укладено Договір оренди землі від 09.11.2009 р (а.с. 8-10).
Згідно цього договору орендодавець надає, орендатор приймає в строкове платне користування земельну ділянку для комерційного використання (обслуговування будівель і споруд гаражного комплексу) (рішення Новоолександрівської сільської ради XXVI сесія V скликання від 13.08.2009 р.), яка знаходиться в межах населеного пункту АДРЕСА_1 на території Новоолександрівської сільської ради.
Пунктом 2 цього договору визначено, що в оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,1650 га, у тому числі забудовані землі - 0,1650 га за рахунок земель наданих в користування Дніпропетровському обласному радіо-телецентру.
Відповідно до п.3 Договору оренди землі від 09.11.2009 р, на земельній ділянці знаходяться об`єкти нерухомого майна: гараж на 20 автомашин, інші об`єкти інфраструктури відсутні.
Згідно з п.5 цього договору, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 44 121 грн.
Відповідно до п.9 цього договору, орендна - плата вноситься орендарем у формі та розмірі: 44 121грн. x 10% = 4 412,10 коп., без ПДВ на рік.
Згідно з пп.11, 12, 13 цього договору, обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції.
Обчислення розміру орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності здійснюється з урахуванням їх цільового призначення та коефіцієнтів індексації визначених законодавством, за затвердженими КМУ формами, що заповнюються під час укладання або зміни умов договору оренди чи продовження його дії.
Розмір орендної плати переглядається один раз на рік у січні у разі:
- зміни умов господарювання, передбаченим договором; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів,
- змін коефіцієнтів індексації, у тому числі внаслідок інфляції;
- погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами;
- після введення в експлуатацію переглянути ставку орендної плати на черговому засіданні комісії,
- в інших випадках, передбачених законодавством.
У разі невнесення орендної плати у строки, визначені цим договором, справляється пеня у розмірі 2% неоплаченої суми за кожний день прострочення.
Матеріали справи містять Додаткову угоду до Договору оренди земельної ділянки від 09.11.2009 р. №2 від 08.08.2018 р., в якій сторонами Додаткової угоди зазначено Новоолександрівська сільська рада Дніпровського район Дніпропетровської області (Орендодавець) та гр. ОСОБА_1 (Орендар) (а.с. 11-12).
Так, згідно вказаної Додаткової угоди, орендар прийняв в строкове платне користування земельну ділянку площею 0,1650 га, розташовану за адресою АДРЕСА_2 , кадастровий номер 1221486200:05:009:0127.
Колегія суддів апеляційної інстанції бере до уваги, що згідно Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно Державна реєстрація Додаткової угоди від 09.08.2018 до Договору оренди землі від 09.11.2009 здійснена за № 27477252, строк дії 49 років, цільове призначення: для комерційного використання (а.с. 12 з/с -13).
При цьому, нормативно грошова оцінка земельної ділянки станом на час укладення договору оренди від 09.11.2009 р. становила 44 121грн.
Орендна плата на час укладення договору складала 10% від НГО (нормативної грошової оцінки), що становило 4 412,10 грн.
Натомість, Листом від 24.12.2019 р. №47283/04-36-53-40 відповідач направив до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області запит щодо надання інформації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки ОСОБА_1 за 2017, 2018, 2019 роки, розташовану за адресою: АДРЕСА_2 , кадастровий номер 1221486200:05:009:0127.
Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області листом від 10.01.2020 вих. №4-0.21-9/104-20 надало розрахунки нормативної грошової оцінки земельної ділянки, згідно якого нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 0,1650 га (кадастровий номер 1221486200:05:009:01271 складає:
за 1 півріччя 2018 р. 419 816,59 грн.,
за II півріччя 2018 р. 629 709,24 грн.,
за 2019 р. 629 709,24 грн.
Отже, відповідачем від Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області отримано інформацію про нормативну грошову оцінку вказаної земельної ділянки за 2017, 2018, 2019.
Рішенням Новоолександрівської сільської ради «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель Новоолександрівської сільської ради селища Дослідне, сіл Новоолександрівка, Старі Кодаки, Дороге, Кам`янка, Братське, Волоське» від 18.06.2020 р. №5683-51/VІІ, з 01.01.2021 р. затверджена базова вартість 1 кв.м. по с. Новоолександрівка у розмірі 149,79 грн.
Відповідач зазначає, що у зв`язку затвердженням з 01.01.2021 базової вартості 1 кв.м. по с. Новоолександрівка у розмірі 149,79 грн., нормативна грошова оцінка вищезазначеної земельної ділянки змінилася та у 2021 році склала 872 160,40грн.
Як наслідок, Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області винесено податкові повідомлення-рішення форми Ф:
- №68611/1-5340-0417 від 16.06.2020 р. (на суму 26 237,89 грн. за 2018 р. та на суму 6970,92 грн. за 2019 р.),
- №68611-5340-0417 від 16.06.2020 р. на суму 62970,92 грн. за 2020 р.,
- №564564-2407-0417 від 19.04.2021 р. на суму 87 216,04 грн. за 2021 р.
Відповідно до ч.2 ст.20 Закону України «Про оцінку земель» дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається органами, що здійснюють ведення Державного земельного кадастру (ч.3 ст.23 ЗУ «Про оцінку земель»).
Водночас, пунктом 1 розділу ІІІ Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 25.11.2016 №489 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.12.2016 за №1647/29777 (Порядок №489), визначено, що за результатами нормативної грошової оцінки земель складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються за заявою зацікавленої особи (додаток 8) як витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (додаток 9).
Відтак, розмір земельного податку встановлюється виключно на підставі нормативної грошової оцінки землі, яка повинна бути затверджена органом місцевого самоврядування, а розмір такої оцінки зазначається у витягу з технічної документації, який видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за законодавчо визначеною формою.
З матеріалів справи вбачається, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення прийняті Головним управління ДПС у Дніпропетровській області із використанням даних листа Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області «Про надання інформації» від 10.01.2020 р. №4-0.21-9/104-20, відповідно до якого відповідачу повідомлено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 1221486200:05:009:01271 складає:
- за 2017 р. 419 816,59 грн.,
- за 1 півріччя 2018 р. 419 816,59 грн.,
- за II півріччя 2018 р. 629 709,24 грн.,
- за 2019 р. 629 709,24 грн.
Колегія суддів апеляційної інстанції бере до уваги, що лист Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області «Про надання інформації» не є витягом з технічної документації, як це передбачено ч.2 ст.20 Закону України «Про оцінку земель».
Однак, слід зазначити, що саме по собі оформлення такої інформації листом, за умови, що відображені у ньому відомості відповідають даним державного земельного кадастру, не є свідченням протиправності здійсненого податковим органом нарахування.
Таку правову позицію висловлено Верховним Судом в постанові від 13.07.2022 у справі № 160/10944/20.
Також у відказаній постанові Верховного Суду зазначено, що уповноваженим законодавцем органом на надання ГУ ДПС відомостей про земельні ділянки, в тому числі, про дату і значення їх грошової оцінки, є саме Держгеокадастр.
Разом з тим, використання податковим органом для розрахунку податкового зобов`язання джерел інформації про нормативну грошову оцінку землі саме по собі не створює передумову для протиправності прийнятого ним податкового повідомлення-рішення, яким визначено грошові зобов`язанням з плати за землю, якщо вони є достовірними та відповідають реальним показникам, які містяться к Державному земельному кадастрі.
Колегія суддів апеляційної інстанції бере до уваги, що матеріали справи не містять підтверджень, що джерело інформації, а саме лист Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області «Про надання інформації» від 10.01.2020 р. №4-0.21-9/104-20, є недостовірним або не відповідає реальним показникам, які містяться в Державному земельному кадастрі.
Як наслідок, можна дійти висновку, що джерело інформації про нормативну грошову оцінку землі, а саме лист Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області «Про надання інформації» від 10.01.2020 р. №4-0.21-9/104-20, не створює передумову для протиправності прийнятих податкових повідомлень-рішень.
Базою для сплати та розрахунку плати за землю є нормативна грошова оцінка певної ділянки, яка існує поза фактом оформлення витягу як документа, в якому ця грошова оцінка відображена. Отримання витягу це лише спосіб отримання (відображення) інформації про існуючу грошову оцінку землі.
Водночас, саме по собі оформлення такої інформації листом, за умови, що відображені у ньому відомості відповідають даним державного земельного кадастру, не є свідченням протиправності здійсненого податковим органом нарахування.
Згідно із ч.5 ст. 242 КАС України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Отже, надаючи оцінку даним правовідносинам, колегія суддів апеляційної інстанції враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постанові Верховного Суду від 13.07.2022 у справі № 160/10944/20.
Крім того, колегія суддів апеляційної інстанції вважає за необхідне зазичити, що чинним законодавством, зокрема пунктом 286.1 статті 286 ПКУ, не встановлено певну форму, в якій Держгеокадастр повинен надавати інформацію на запит контролюючого органу. Разом з тим, надання такої інформації у формі листа, у разі якщо інформація відповідає відомостям Державного земельного кадастру, не може бути безумовною підставою для скасування податкового повідомлення рішення.
Зокрема, такий висновок містяться в постанові Верховного Суду від 27.01.202 у справі №804/886/18.
Отже, колегія суддів апеляційної інстанції не погоджується з висновком суду першої інстанції, що лист Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області «Про надання інформації» від 10.01.2020 р. №4-0.21-9/104-20 не може вважатися належними відомостями із Державного земельного кадастру у розумінні чинного законодавства України.
Щодо того, що зазначений лист містить лише відомості щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки за 2017-2019 роки, а отримання податковим органом даних від Держгеокадастру про нормативну грошову оцінку вказаної земельної ділянки за 2020-2021 рік матеріали справи взагалі не містять, колегія суддів апеляційної інстанції зазначає наступне.
У 2020 році нормативна грошова оцінка вказаної земельної ділянки не змінювалася та складала 629 709,24грн.
При цьому, Рішенням Новоолександрівської сільської ради «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель Новоолександрівської сільської ради селища Дослідне, сіл Новоолександрівка, Старі Кодаки, Дороге, Кам`янка, Братське, Волоське» від 18.06.2020 р. № 5683-51/VІІ, з 01.01.2021 р. затверджена базова вартість 1 кв.м. по с. Новоолександрівка у розмірі 149,79 грн.
У зв`язку затвердженням з 01.01.2021 базової вартості 1 кв.м. по с. Новоолександрівка у розмірі 149,79 грн., нормативна грошова оцінка вищезазначеної земельної ділянки змінилася та у 2021 році склала 872 160,40грн.
Таким чином відповідач також мав підстави для формування податкових повідомлень-рішень і за 2020, 2021 роки.
Водночас, колегія суддів апеляційної інстанції бере до уваги, що матеріали справи не містять доказів, які б спростовували зазначену інформацію про нормативну грошову оцінку вказаної земельної ділянки за 2020 та за 2021 рік.
За таких обставин судом апеляційної інстанції ухвалою від 08.12.2022 року витребувано у Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області інформацію про нормативну грошову оцінку за 2020-2021 рік земельної ділянки площею 0,1650 га, що розташована за адресою Новоолександрівка, вул. Журавлина, буд. 20-Б, кадастровий номер 1221486200:05:009:0127.
На виконання зазначеної ухвали, Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області надало інформацію про нормативну грошову оцінку за 2020-2021 рік земельної ділянки, що розташована за адресою Новоолександрівка, вул. Журавлина, буд. 20-Б, кадастровий номер 1221486200:05:009:0127:
-нормативно грошова оцінка за 2020 становить 629 706,24грн.,
-нормативно грошова оцінка за 2021 становить 1 116 571,50грн.
Отже матеріалами справи підтверджено, що нормативно грошова оцінка вказаної земельної ділянки за 2020 рік становить 629 706,24грн., при цьому, за 2021 рік нормативно грошова оцінка становить 1 116 571,50грн.
Оскільки матеріали справи не спростовують наявність податкових зобов`язань зі сплати позивачем орендної плати за вказану земельну ділянку за 2018, 2019, 2020 та 2021 рік, то відсутні підстави для задоволення позову.
Таким чином, колегія суддів апеляційної інстанції дійшла висновку, що не підлягають скасуванню податкові повідомлення-рішення форми Ф:
№68611/1-5340-0417 від 16.06.2020 р. (89 208,81 грн. за 2018-2019 р.р.),
№68611-5340-0417 від 16.06.2020 р. (62 970,92 грн. за 2020 р.),
№564564-2407-0417 від 19.04.2021 р. (87 216,04 грн. за 2021р.).
Частиною 1 ст. 38 Закону України «Про Державний земельний кадастр» (№3613-VІ) визначено, що відомості з Державного земельного кадастру надаються державними кадастровими реєстраторами у формі:
- витягів з Державного земельного кадастру про об`єкт Державного земельного кадастру;
- довідок, що містять узагальнену інформацію про землі (території), за формою, встановленою Порядком ведення Державного земельного кадастру;
- викопіювань з картографічної основи Державного земельного кадастру, кадастрової карти (плану);
- копій документів, що створюються під час ведення Державного земельного кадастру.
Водночас, матеріали справи не містять будь-яких документів, які б спростовували розрахунки про сплату податкового зобов`язанням, що визначено відповідачем.
Частина 2 ст.20 Закону України «Про оцінку земель», є спеціальною нормою у питанні визначення виду документа, у якому міститься інформація про нормативно грошову оцінку, прямо вказано, що дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
Згідно з частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Отже не тільки на відповідача покладається обов`язок по доведенню правомірності своїх дій/рішень, але й на позивача покладається обов`язок по доведенню обставин на яких ґрунтуються позовні вимоги.
На думку колегії суддів апеляційної інстанції матеріали справи дають підстави для висновку, шо позивачем не доведені обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги.
При цьому, відповідачем, доведено обставини, на яких ґрунтуються заперечення проти позовних вимог, доведено правомірність дій/рішень відповідача як суб`єкта владних повноважень.
Вищезазначене є мотивом для врахування судом апеляційної інстанції аргументів, викладених в апеляційній скарзі, оскільки аргументи відповідача та нормами законодавства України, що регулює дані правовідносини спростовують доводи, викладені позивачем.
Доводи апеляційної скарги спростовують правове обґрунтування, покладене в основу рішення суду першої інстанції, тому можуть бути підставою для його скасування.
З урахуванням того, що рішення суду першої інстанції в частині відмови у задоволенні позову не оскаржувалося, тому апеляційний перегляд в цій частині не здійснювався.
Дана справа є справою незначної складності, тому рішення суду апеляційної інстанції не підлягає оскарженню в касаційному порядку, крім випадків, зазначених в підпунктах: «а», «б», «в», «г» пункту 2 ч. 5 статті 328 КАС України.
Керуючись 241-245, 250, 311, 316, 321, 322, 327, 328, 329 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області задовольнити.
Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11.08.2022 року в частині задоволення позовних вимог скасувати, та в цій частині відмовити в задоволенні позову.
В іншій частині рішення суду першої інстанції залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття 19.01.2023 та не підлягає оскарженню в касаційному порядку, крім випадків, зазначених в підпунктах: «а», «б», «в», «г» пункту 2 ч. 5 статті 328 КАС України.
В силу п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України постанова може бути оскаржена до Верховного Суду протягом 30 днів згідно ст. 329 КАС України з дня її прийняття шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Учасник справи, якому повне судове рішення не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на касаційне оскарження, якщо касаційна скарга подана протягом 30-ти днів з дня вручення йому такого судового рішення.
Головуючий - суддяЮ. В. Дурасова
суддяЛ.А. Божко
суддяО.М. Лукманова
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.01.2023 |
Оприлюднено | 06.02.2023 |
Номер документу | 108777973 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Дурасова Ю.В.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Савченко Артур Владиславович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Савченко Артур Владиславович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні