Постанова
від 09.02.2023 по справі 320/7281/21
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 320/7281/21 Прізвище судді (суддів) першої інстанції:

Лиска І.Г.

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 лютого 2023 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді Костюк Л.О.;

суддів: Бужак Н.П., Кобаля М.І.,

розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Львівської митниці на рішення Київського окружного адміністративного суду від 31 травня 2022 року (розглянута в порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження, м. Київ, дата складання повного тексту рішення - відсутня) у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ОРТОТЕХНО» до Галицької митниці Держмитслужби про визнання протиправними та скасування рішень,

В С Т А Н О В И Л А:

У червні 2021 року, Товариство з обмеженою відповідальністю «ОРТОТЕХНО» (далі - позивач) звернувся до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Галицької митниці Держмитслужби (далі відповідач), в якому просить суд:

-визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0000059/7.4-19 від 07.05.2021 року, прийняте Галицькою митницею Держмитслужби, про збільшення позивачу суми грошового зобов`язання зі сплати ввізного мита у розмірі 6106080,34 грн., з яких сума донарахованого податку - 4922032,01 грн., а сума санкцій - 1184048,33 грн.;

-визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0000060/7.4-19 від 07.05.2021 року, прийняте Галицькою митницею Держмитслужби, про збільшення позивачу суми грошового зобов`язання зі сплати акцизного податку на транспортні засоби у розмірі 2396298,36 грн., з яких сума донарахованого податку -1917038,69 грн., а сума санкцій - 479259,67 грн..

Позивач, обґрунтовуючи позовні вимоги, зазначає, що за результатами проведеної перевірки позивача щодо дотримання вимог законодавства України з питань митної справи за період з 01.03.2018 по 26.02.2021 до оформлених митних декларацій 2018-2020 років було застосовано рішення про визначення коду товару від 05.06.2020 № KT-UA 100000-0110-2020. Отже, основною підставою для винесення оскаржуваних податкових повідомлень-рішень від 07 травня 2021 року № 0000059/7.4-19 та № 0000060/7.4-19, правомірність прийняття яких є предметом розгляду в даній справі, також є Рішення Київської митниці Держмитслужби про визначення коду товару від 05.06.2020 № KT-UA 100000-0110-2020.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 31 травня 2022 року адміністративний позов - задоволено.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення №0000059/7.4-19 від 07.05.2021 року, прийняте Галицькою митницею Держмитслужби.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення №0000060/7.4-19 від 07.05.2021 року, прийняте Галицькою митницею Держмитслужби.

Стягнено з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань Галицької митниці Держмитслужби (код ЄДРПОУ - 43348711) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ОРТОТЕХНО» (код ЄДРПОУ - 32408558) судовий збір у розмірі 22 700(двадцять дві тисячі сімсот) грн. 00 коп.

Не погоджуючись з вказаною постановою, Львівською митницею подано апеляційну скаргу, в якій просить суд скасувати рішення з мотивів неповного з`ясування судом першої інстанції обставин, що мають значення для справи, невідповідності висновків суду першої інстанції обставинам справи, порушення норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).

З огляду на викладене, колегія суддів визнала за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження, як це передбачено ст. 311 КАС України.

Колегія суддів звертає увагу на те, що при поданні апеляційної скарги апелянтом заявлено вимогу про заміну сторони у справі її правонаступником, а саме Галицьку митницю Держмитслужби, замінити на Львівську митницю.

Необхідність здійснення заміни відповідача у справі обґрунтоване припиненням діяльності органів Держмитслужби.

Відповідно до ч. 1 ст. 52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Надаючи правову оцінку клопотанню Львівської митниці про заміну відповідача у справі на його правонаступника, колегія суддів вважає за необхідне зазначити наступне.

Так, постанови Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 троку №895 «Деякі питання територіальних органів Державної митної служби», реорганізовано територіальні органи Державної митної служби за переліком згідно з додатком, зокрема Галицьку митницю Держмитслужби, шляхом їх приєднання до Державної митної служби.

Наказом Державної митної служби України від 19.10.2020 № 460 «Про утворення територіальних органів Державної митної служби як відокремлених підрозділів» утворено Львівську митницю як відокремлений структурний підрозділ Державної митної служби України.

Згідно з наказом Державної митної служби України від 30.06.2021 №472 «Про початок здійснення митницями як відокремленими підрозділами Державної митної служби України покладених на них функцій і повноважень з реалізації державної митної політики, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань митної справи», митниці як відокремлені підрозділи Державної митної служби України розпочали з 00 год. 00 хв. 01 липня 2021 року здійснення покладених на них функцій і повноважень.

Таким чином, Галицька митниця Держмитслужби з 01.07.2021 не здійснює свої повноваження та функції.

На даний час, Галицька митниця Держмитслужби перебуває в стані припинення.

Відповідно до п. 1. Положення про Львівську милицю, затвердженого наказом Держмитслужби від 29.10.2020 № 489 «Про затвердження положень про територіальні органи Держмитслужби», Львівська митниця є митним органом, який у зоні своєї діяльності безпосередньо здійснює митну справу, забезпечує виконання завдань, покладених на митні органи, а також реалізацію делегованих повноважень Державної митної служби України як її відокремлений підрозділ. Зоною Діяльності митниці є Територія Львівської області. Україна.

Галицька митниця Держмитслужби, враховуючи положення пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. № 895 «Деякі питання територіальних органів Державної митної служіби» з 01.07.2021 свої повноваження та функції не здійснює.

Отже, відбулося фактичне (компетенційне) адміністративне правонаступництво від ліквідованих органів Державної митної служби до новостворених органів Державної митної служби, що є підставою для заміни сторони у справі в порядку ст. 52 КАС України.

Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом у постанові від 12 червня 2018 року у справі № 2а-23895/09/1270.

Відтак, Львівською митницею (код ЄДРПОУ 43971343) підтверджено наявність підстав, визначених ст. 52 КАС України, для здійснення заміни відповідача її правонаступником.

У зв`язку з цим колегія суддів вважає за необхідне задовольнити подане клопотання та здійснити заміну відповідача у порядку процесуального правонаступництва з Галицької митниці Держмитслужби на Львівську митницю.

Згідно ч.1 ст. 308 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши повноту встановлення судом першої інстанції фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, колегія суддів дійшла наступного висновку, що апеляційні скарги не підлягає задоволенню та погоджується з висновком суду першої інстанції щодо задоволення позовних вимог, з огляду на наступне.

Як встановлено судом першої інстанції, що У період з 26.02.2021 по 09.04.2021 головними державними інспекторами відділу митного аудиту Галицької митниці Держмитслужби проведена документальна планова виїзна перевірка дотримання Товариством з обмеженою відповідальністю «ОРТОТЕХНО» вимог законодавства України з питань митної справи за період з 01.03.2018 по 26.02.2021 відповідно до програми перевірки.

За результатами проведеної перевірки посадовими особами Відповідача складено Акт про результати документальної планової виїзної перевірки дотримання Позивачем вимог законодавства України з питань митної справи за період з 01.03.2018 по 26.02.2021 № 20/7.4-19/32408558.

Акт про результати перевірки містить відомості, що перевіркою за пунктами № 1, 2, 3, 4, 6, 7 та 8 Програми перевірки порушень з боку Позивача не встановлено.

Водночас, представниками контролюючого органу встановили порушення Позивачем:

- правил № 1 та № 6 Основних правил інтерпретації Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД), викладеній у додатку до Закону України від 19.09.2013 № 584-УІІ «Про Митний тариф України», ч. 1 та п. 5 ч. 8 ст. 257, ст. 278, ч. 1 ст. 279 Митного кодексу України, в результаті чого занижено податкове зобов`язання зі сплати ввізного мита за митними деклараціями від 28.08.2018 № UA125110/2018/416356, від 07.11.2018 № UA125110/2018/421724, від 13.03.2019 № UA125110/2019/404473, від 26.07.2019 № UA125110/2019/414063, від 23.09.2019 № UA125110/2019/418336, від 10.02.2020 № UA100300/2020/402184, від 27.04.2020 № UA100300/2020/407684 на загальну суму 4922032,01 гривень;

- підпункту 215.3.51 пункту 215.3статті 215 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податкове зобов`язання зі сплати акцизного податку за митними деклараціями від 28.08.2018 № UA125110/2018/416356, від 07.11.2018№ UA125110/2018/421724, від 13.03.2019 № UA125110/2019/404473, від 26.07.2019 № UA125110/2019/414063, від 23.09.2019 № UA125110/2019/418336, від 10.02.2020 № UA100300/2020/402184, від 27.04.2020 № UA100300/2020/407684 на загальну суму 1917038,69 гривень.

Відповідачему Акті про результати перевірки зазначено, що Позивачем задекларовано товар за митними деклараціями від 28.08.2018 № UA125110/2018/416356, від 07.11.2018 № UA125110/2018/421724, від 13.03.2019 № UA125110/2019/404473, від 26.07.2019 № UA125110/2019/414063, від 23.09.2019 № UA125110/2019/418336, від 10.02.2020 № UA100300/2020/402184, від 27.04.2020 № UA100300/2020/407684 за невірним кодом товару, що начеб то призвело до заниження податкового зобов`язання зі сплати ввізного мита та сплати акцизного податку.

Основним аргументом на користь такого висновку є прийняте Київською митницею Держмитслужби Рішення про визначення коду товару від 05.06.2020 № KT-UA 100000-0110-2020.

Позивач, не погоджуючись з висновками, викладеними в Акті про результати перевірки, подав заперечення на Акт про результати перевірки від 28 квітня 2021 року.

У запереченнях на Акт перевірки зазначалося, щодо відсутності правових підстав для донарахування податкових зобов`язань після митного оформлення товару у зв`язку з відсутністю обставин та фактів, що свідчили б на користь наявності порушення законодавства України з боку Позивача, що є єдиною та виключною підставою для донарахування податкових зобов`язань.

05 травня 2021 року Позивач отримав відповідь на заперечення на Акт про результати перевірки за № 7.4-1/19/95/5 від 30 квітня 2021 року.

У зазначеній відповіді № 7.4-1/19/95/5 від 30 квітня 2021 року, Відповідач повторно навів доводи та аргументи викладені у Акті про результати перевірки, а саме зазначено про повноваження у сфері митного контролю, нормативно-правове регулювання класифікації товарів та зазначено про рішення про визначення коду товару від 05.06.2020 № KT-UA 100000-0110-2020.

Відповідачем повторно наведено доводи Акту про результати перевірки в частині правомірності застосування рішення про визначення коду товару від 05.06.2020 № KT-UA 100000-0110-2020 до митних декларацій, оформлених до прийняття такого рішення, та зазначено про правомірність висновків Акту про результати перевірки.

07 травня 2021 року Позивач отримав оскаржувані податкові повідомлення-рішення:

-№ 0000059/7.4-19 від 07.05.2021 року, відповідно до якого Позивачем, порушено правила № 1 та № 6 Основних правил інтерпретації Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД), викладених у додатку до Закону України «Про Митний тариф України» від 19.09.13 № 584-VII, частини 1 та пункту 5 частини 8 статті 257, статті 278, частини 1 статті 279 Митного кодексу України від 13 березня 2012 року № 4495-VІ (із змінами та доповненнями), у зв`язку з чим Позивачу було збільшено суму грошового зобов`язання зі сплати ввізного мита у розмірі 6 106 080 (шість мільйонів сто шість тисяч вісімдесят) гривень 34 копійки з яких сума донарахованого податку - 4 922 032 (чотири мільйони дев`ятсот двадцять дві тисячі тридцять дві) гривні 01 копійка, а сума санкцій - 1 184 048 (один мільйон сто вісімдесят чотири тисячі сорок вісім) гривень 33 копійки;

-№ 0000060/7.4-19 від 07.05.2021 року, відповідно до якого Позивачем, порушено підпункт 215.3.5-1 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-УІ (із змінами та доповненнями), у зв`язку з чим Позивачу збільшено суму грошового зобов`язання зі сплати акцизного податку на транспортні засоби у розмірі 2 396 298 (два мільйони триста дев`яносто шість тисяч двісті дев`яносто вісім) гривень 36 копійок, з яких сума донарахованого податку - 1 917 038 (один мільйон дев`ятсот сімнадцять тисяч тридцять вісім) гривень 69 копійок, а сума санкцій - 479 259 (чотириста сімдесят дев`ять тисяч двісті п`ятдесят дев`ять) гривень 67 копійок.

Відповідно до фактичних обставин, зазначені донарахування стосуються митних декларацій від 28.08.2018 № UA125110/2018/416356, від 07.11.2018 № UA125110/2018/421724, від 13.03.2019 № UA125110/2019/404473, від 26.07.2019 № UA125110/2019/414063, від 23.09.2019 № UA125110/2019/418336, від 10.02.2020 № UA100300/2020/402184, від 27.04.2020 № UA100300/2020/407684 (надалі - Митні декларації), що були оформлені до винесення Рішення про визначення коду товару від 05.06.2020 № KT-UA 100000-0110-2020.

Вважаючи податкові повідомлення-рішення протиправними, позивач звернувся до суду.

Надаючи правову оцінку обставинам та матеріалам справи, а також наданим додатковим поясненням та запереченням сторін, колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1 ст. 345 Митного кодексу України документальна перевірка - це сукупність заходів, за допомогою яких митні органи переконуються у правильності заповнення митних декларацій, декларацій митної вартості та в достовірності зазначених у них даних, законності ввезення (пересилання) товарів на митну територію України або на територію вільної митної зони, вивезення (пересилання) товарів за межі митної території України або за межі території вільної митної зони, а також своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних та інших платежів, а також пені, контроль за справлянням яких покладено на митні органи.

Відповідно до ч.2 ст. 346 Митного кодексу України документальною плановою виїзною перевіркою вважається перевірка, яка передбачена в плані-графіку митного органу та проводиться за місцезнаходженням підприємства, що перевіряється. У разі відсутності на підприємстві належних умов для роботи посадових осіб митного органу перевірка такого підприємства, за згодою його керівника, може проводитися у приміщенні митного органу.

Відповідно до п.1 ч.2 ст. 347 Митного кодексу України, посадові особи митних органів під час проведення документальної виїзної перевірки підприємства зобов`язані проводити перевірку відповідно до її програми, що затверджується наказом відповідного митного органу про призначення перевірки.

Так, відповідно до фактичних обставин, що підтверджується матеріалами справи, за результатами перевірки відповідно до Програми перевірки встановлено відсутність порушень з боку Позивача за пунктами № 1, 2, 3, 4, 6, 7 та 8.

Водночас, за результатами перевірки, відповідно до Акту про результати перевірки встановлено, що Позивачем порушено правила № 1 та № 6 Основних правил інтерпретації Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД), викладеній у додатку до Закону України від 19.09.2013 № 584-УІІ «Про Митний тариф України», ч. 1 та п. 5 ч. 8 ст. 257, ст. 278, ч. 1 ст. 279 Митного кодексу України та положення підпункту 215.3.51 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України при митному оформленні митних декларацій від 28.08.2018 № UA125110/2018/416356, від 07.11.2018 № UA125110/2018/421724, від 13.03.2019 № UA125110/2019/404473, від 26.07.2019 № UA125110/2019/414063, від 23.09.2019 № UA125110/2019/418336, від 10.02.2020 № UA100300/2020/402184, від 27.04.2020 № UA100300/2020/407684.

Відповідно до Акту про результати перевірки, підставою для висновків про порушення зазначених вище положень законодавства стало прийняття Київською митницею Держмитслужби рішення про визначення коду товару від 05.06.2020 № KT-UA 100000-0110-2020.

Відповідно до вказаного рішення, у митній декларації від 03.06.2020 № UA 100300/2020/410481 було змінено опис товару з «коляски інвалідні з двигуном або з іншим механізмом для пересування: 4-х колісний електричний візок, з 800W мотором, 12Ah контролером, 13" маленькі колеса, з батереєю арт. WISKING 4028. Торговельна марка: немає даних. Виробник ShanghaiWiskingElectricMachineCo.,LTD. Країна виробництва CN» на «моторний транспортний засіб, призначений для перевезення людей: електричний скутер модель Wisking 4028. Технічні характеристики: електричний двигун потужністю 800W; дві батареї 12V/55Ah; чотири 33 см пневматичні колеса; одне стандартне сидіння з функцією зміни кута нахилу; максимальна швидкість 12-13 км/год; дорожній просвіт 7,5 см; радіус повороту 125 см; панель управління на передній частині рульового управління скутера; загальний розмір-довжина 145 см, ширина 62,5 см; привід задній; зарядний пристрій зовнішній, 6-ампер; максимальне навантаження 125 кг; маса виробу 133 кг. Виробник ShanghaiWiskingElectricMachineCo., LTD. Країна виробництва: CN» та визначено код товару 8703101800 згідно з УКТ ЗЕД.

Відповідно до Акту про результати перевірки, представники митного органу зазначають, що вищезазначені товари повинні класифікуватися за кодом товару 8703101800, посилаючись на пояснення до УКТ ЗЕД, Рішення митних адміністрацій: Угорщини від 27.03.2015 № HUT 153029744962, Естонії від 11.03.2019 № ESBTIEBTI2018SOL763 та Німеччини від 20.05.2019 №DEBTI14370/19-1.

Внаслідок прийняття рішення Київської митниці Держмитслужби про визначення коду товару від 05.06.2020 № KT-UA 100000-0110-2020 до митних декларацій Позивача, які були оформлені до прийняття даного рішення застосовано код товару визначений зазначеним рішенням.

Судом встановлено, що саме прийняття зазначеного рішення Київської митниці Держмитслужби про визначення коду товару від 05.06.2020 № KT-UA 100000-0110-2020 стало підставою для висновків Акту про результати перевірки про порушення Позивачем положень митного законодавства, що в свою чергу зумовило прийняття оскаржуваних податкових повідомлень-рішень № 0000059/7.4-19 та № 0000060/7.4-19 від 07.05.2021 року.

Відповідно до тексту оскаржуваних податкових повідомлень-рішень № 0000059/7.4-19 та № 0000060/7.4-19 від 07.05.2021 року, Відповідачем зазначено наступні обставини вчинених правопорушень: «внаслідок декларування товарів з неправильним кодом згідно з УКТ ЗЕД у зв`язку з неправильною їх класифікацією, в результаті чого застосовано неправильну ставку ввізного мита та не застосовано ставку акцизного податку, що в свою чергу призвело до не нарахування і сплати у повному обсязі передбачених законодавством відповідних митних платежів. Письмові пояснення щодо зазначених порушень, документи, які стосуються події порушень платником податку не надавалися».

Отже, колегія суддів приходит до висновку, що Відповідачем застосовано до митних декларацій від 28.08.2018 № UA125110/2018/416356, від 07.11.2018 № UA125110/2018/421724, від 13.03.2019 № UA125110/2019/404473, від 26.07.2019 № UA125110/2019/414063, від 23.09.2019 № UA125110/2019/418336, від 10.02.2020 № UA100300/2020/402184, від 27.04.2020 № UA100300/2020/407684 висновків рішення Київської митниці Держмитслужби про визначення коду товару від 05.06.2020 № KT-UA 100000-0110-2020.

В даному аспекті, слід звернути увагу на положення ч. 2 ст. 69 Митного кодексу України, де зазначено, що саме митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД.

Колегія суддів зазначає, що відповідно до позиції Вищого адміністративного суду України, викладеної в ухвалі від 01.10.2015 р. у справі № К/800/9334/15, дії контролю за правильним визначенням митної вартості та сплатою митних платежів покладено саме на митний орган, а тому у нього після випуску товару у вільний обіг відсутні підстави нараховувати податкові зобов`язання зі сплати мита та податку на додану вартість.

Окремо, вважає за доцільне зазначити, що відповідно до позиції Верховного Суду висловленій у постанові від 08.05.2018 р. у справі № 818/1341/14 відсутність рішення про визначення коду товару та випущення товару у вільний обіг свідчить про класифікацію його митним органом відповідно до коду, заявленого у митній декларації.

Таким чином, приходить до висновку про протиправність застосування до митних декларацій від 28.08.2018 № UA125110/2018/416356, від 07.11.2018 № UA125110/2018/421724, від 13.03.2019 № UA125110/2019/404473, від 26.07.2019 № UA125110/2019/414063, від 23.09.2019 № UA125110/2019/418336, від 10.02.2020 № UA100300/2020/402184, від 27.04.2020 № UA100300/2020/407684 висновків рішення Київської митниці Держмитслужби про визначення коду товару від 05.06.2020 № KT-UA 100000-0110-2020, адже на момент митного оформлення таких декларацій правильним кодом товару був визначений Позивачем, про що свідчить випуск у вільний обіг товарів за вказаними деклараціями.

Разом з тим, зазначає, що відповідно до клопотання представника позивача провадження у справі № 320/7281/21 зупинялося провадження до вирішення справи № 380/8130/21, що розглядається в порядку адміністративного судочинства, тобто до набрання законної сили судовим рішенням у справі № 380/8130/21, адже предметом розгляду справи № 380/8130/21 є оскарження рішення Київської митниці Держмитслужби про визначення коду № KT- UA 100000-0110-2020 від 05.06.2020 на підставі якого винесені оскаржувані податкові повідомлення-рішення від 07 травня 2021 року № 0000059/7.4-19 та № 0000060/7.4-19.

Відповідно до матеріалів справи та фактичних обставин, 29 липня 2021 року Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 29.07.2021 року у справі № 380/8130/21 адміністративний позов ТОВ «ОРТОТЕХНО» до Київської митниці Держмитслужби про визнання протиправним та скасування рішення задоволено у повному обсязі, визнано протиправними та скасовано Рішення про визначення коду № KT-UA 100000-0110-2020 від 05.06.2020 та Картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA100300/2020/00136.

21 лютого 2022 року постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду справі № 380/8130/21 апеляційну скаргу Київської митниці Держмитслужби залишено без задоволення, рішення Львівського окружного адміністративного суду від 29.07.2021 року у справі № 380/8130/21 - без змін.

У зв`язку зі визнанням протиправним та скасуванням рішення Київської митниці Держмитслужби про визначення коду № KT-UA 100000-0110-2020 від 05.06.2020 нівелюється як підстава для висновків Акту про результати перевірки про порушення Позивачем положень митного законодавства, так і підстава для прийняття оскаржуваних податкових повідомлень-рішень № 0000059/7.4-19 та № 0000060/7.4-19 від 07.05.2021 року.

З огляду на вищевикладене у сукупності, а також враховуючи обов`язковість судових рішень, що набрали законної сили, на думку суду, оскаржувані податкові повідомлення-рішення відповідача є протиправними та підлягають скасуванню, оскільки скасовано рішення Київської митниці Держмитслужби про визначення коду № KT-UA 100000-0110-2020 від 05.06.2020, що слугувало підставою для їх прийняття.

Щодо розрахунків штрафних санкцій, щодо даються до оскаржуваних податкових повідомлень-рішень, колегія суддів зазначається наступне.

Відповідно до матеріалів справи, Відповідачем застосовано положення п. 123.2 ст. 123 Податкового кодексу України та накладено на Позивача штрафні санкції у розмірі 25 відсотків.

Відповідно до п. 123.2 ст. 123 Податкового кодексу України, вчинення платником податків діянь, що зумовили визначення контролюючим органом суми податкового зобов`язання та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2 (крім випадків зменшення суми податку на доходи фізичних осіб, задекларованої до повернення з бюджету у зв`язку із використанням права на податкову знижку), 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, за умови вчинення таких дій умисно тягне за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків від суми визначеного податкового зобов`язання та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, завищеної суми бюджетного відшкодування.

Водночас, скасування рішення Київської митниці Держмитслужби про визначення коду № KT-UA 100000-0110-2020 від 05.06.2020, що слугувало підставою для прийняття оскаржуваних податкових повідомлень-рішень, свідчить про те, що Позивач, подаючи до митного оформлення митні декларації від 28.08.2018 № UA125110/2018/416356, від 07.11.2018 № UA125110/2018/421724, від 13.03.2019 № UA125110/2019/404473, від 26.07.2019 № UA125110/2019/414063, від 23.09.2019 № UA125110/2019/418336, від 10.02.2020 № UA100300/2020/402184, від 27.04.2020 № UA100300/2020/407684, діяв правомірно, що виключає факт умисності діянь направлених на зменшення податкового зобов`язання.

Таким чином, колегія суддів погоджується із висновком суду першої інстанції, що штрафні санкції на суми донарахованих митних платежів та акцизного податку застосовані неправомірно.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, колегія суддів приходить до висновку, що судом першої інстанції в повній мірі досліджено всі обставини справи у зв`язку із чим прийшов до правильного висновку, що відповідач не надав належних та беззаперечних доказів на підтвердження правомірності оскаржуваних податкових повідомлень-рішень, а відтак позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Зі змісту частин 1-4 ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

Згідно з п.1 ч.1 ст.315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

З урахуванням вище викладеного, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права і підстав для його скасування не вбачається, апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду першої інстанції - без змін.

Керуючись ст.ст. 241, 242, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Львівської митниці - залишити без задоволення, а рішення Київського окружного адміністративного суду від 31 травня 2022 року - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною та не підлягає касаційному оскарженню.

Головуючий суддя: Л.О. Костюк

Судді: Н.П. Бужак

М.І. Кобаль

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.02.2023
Оприлюднено13.02.2023
Номер документу108881500
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них акцизного податку, крім акцизного податку із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції)

Судовий реєстр по справі —320/7281/21

Ухвала від 26.07.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 26.07.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 18.07.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 19.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 08.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 08.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 24.04.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 05.04.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 23.03.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 09.02.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні