Ухвала
від 13.02.2023 по справі 420/7586/22
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/7586/22

УХВАЛА

13 лютого 2023 рокум.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіПотоцької Н.В.

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (в письмовому провадженні) заяву представника Головного управління ДПС в Одеській області від 28.12.2022 р. за вхід. №ЕП/39760/22 про роз`яснення рішення Одеського окружного адміністративного суду від 16.08.2022 року по справі №420/7586/22,

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Одеського окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРОЮНА» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправними дій щодо позбавлення статусу платника єдиного податку четвертої групи.

Рішенням суду від 16.08.2022 року позов задоволено частково.

Визнано протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС в Одеській області №7422/6/15-32-18-11-06 від 21.04.2022 року «Щодо неможливості підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи на 2022 рік».

Зобов`язано Головне управління ДПС в Одеській області відновити Товариство з обмеженою відповідальністю «АГРОЮНА» (код ЄДРПОУ 39409123) в Реєстрі платників єдиного податку Державної податкової служби України.

В іншій частині позовних вимог відмовлено.

Рішення набрало законної сили 18.10.2022 року.

28.12.2022 року за вхід. №ЕП/39760/22 надійшла заява представника Головного управління ДПС в Одеській області про роз`яснення рішення, в обґрунтування якої зазначено наступне.

За наслідками аналізу податкової звітності були прийнятті Рішення (повідолмення про відмову у прийнятті звітності) від 20.04.2022 року №7360/6/15-32-18-11-06 та від 21.04.2022 року №7423/6/15-32-18-11-06.

ТОВ «Агроюна» направлено лист щодо неможливості підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи на 2022 рік від 21.04.2022 року №7422/6/15-32-18-11-06.

Однак в рамках розгляду судової справи контролюючий орган не було зобов`язано вважати поданою податкову звітність з єдиного податку четвертої групи, яку рішенням від 20.04.2022 року №7360/6/15-32-18-11-06 та від 21.04.2022 року №7423/6/15-32-18-11-06 визнано неподаною.

Зазначаємо, що для єдиного податку четвертої групи в ПСС «Податковий блок» не передбачений Реєстр.

У зв`язку з вищевикладеним контролюючий орган не може технічно виконати рішення Одеського окружного адміністративного суду від 16.08.2022 року по справі №420/7586/22 щодо зобов`язання Головного управління ДПС в Одеській області відновити ТОВ «Агроюна» ( код ЄДРПОУ 39409123) в Реєстрі платників єдиного податку Державної податкової служби України без визнання поданою податковою звітність, яка є розглядом даної справи, при тому що дана позовна вимога не заявлялась позивачем.

Розглянувши заяву про роз`яснення рішення суду, суд дійшов наступного.

У відповідності з ч. 1, ч. 2 ст. 254 КАС України, за заявою учасника справи, державного виконавця суд роз`яснює ухвалене ним судове рішення, яке набрало законної сили, не змінюючи змісту судового рішення, шляхом постановлення ухвали.

Подання заяви про роз`яснення судового рішення допускається, якщо воно ще не виконано або не закінчився строк, протягом якого судове рішення може бути подане для примусового виконання.

Як встановлено судом, відповідачу не зрозуміла резолютивна частина рішення у справі №420/7586/22, а саме як буде реалізовано рішення суду.

Тобто, фактично відповідач просить суд роз`яснити, яким чином йому поновити позивача в реєстрі платників єдиного податку на виконання рішення суду.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно зі ст. 129-1 Конституції України, судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку.

Відповідно до ст. 370 КАС України, судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Отже, обов`язковість судового рішення, яке набрало законної сили, гарантується Конституцією України та процесуальним законодавством, а невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Вирішуючи питання щодо необхідності роз`яснення рішення суду у справі №420/7586/22 від 16.08.2022 року, суд вертає увагу заявника на те, що відповідно до ч.2 ст. 372 КАС України, судове рішення, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, є підставою для його виконання.

Примусове виконання судових рішень в адміністративних справах здійснюється в порядку, встановленому Законом України «Про виконавче провадження».

Відповідно до резолютивної частині рішення суду від 16.08.2022 року, суд зобов`язав Головне управління ДПС в Одеській області відновити Товариство з обмеженою відповідальністю «АГРОЮНА» (код ЄДРПОУ 39409123) в Реєстрі платників єдиного податку Державної податкової служби України.

За своєю суттю роз`яснення судового рішення є одним із способів усунення його недоліків, але без виправлення і постановлення додаткового рішення цим же судом. Роз`яснення судового рішення може бути зумовлено його нечіткістю за змістом, коли воно є неясним та незрозумілим для осіб, стосовно яких воно ухвалене, так і для тих, що будуть здійснювати його виконання.

Тобто роз`яснення рішення суду це засіб виправлення формальних недоліків судового акта, який полягає в усуненні неясності судового акта, викладення рішення суду у більш ясній та зрозумілій формі.

При цьому конкретного та вичерпного переліку критеріїв для визнання рішення незрозумілим процесуальний закон не визначає, але з його змісту слідує, що обґрунтування щодо незрозумілості має навести особа, яка звертається із заявою про роз`яснення судового рішення.

Що стосується зауважень представника відповідача, суд зазначає, що у Головного управління є всі належні повноваження, а в матеріалах справи наявні всі необхідні та достатні дані та матеріали для виконання рішення, та вказані заперечення не є підставою для роз`яснення цього рішення шляхом зміни його суті.

Вирішуючи питання про роз`яснення судового рішення, суд не має права змінювати зміст судового рішення, він лише усуває такі неточності, які впливають на можливість реалізації судового рішення.

При цьому, згідно принципу незмінності тексту судового рішення після його ухвалення, зміна тексту рішення можлива лише шляхом виправлення описки, яка допущена в судовому рішенні, у разі ж відсутності описки, внесення виправлень до судових рішень забороняється.

Стаття 13 КАС України гарантує право на перегляд справи та оскарження судового рішення.

Так, учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право на апеляційний перегляд справи та у визначених законом випадках - на касаційне оскарження судового рішення.

Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що рішення у справі №420/7586/22 від 16.08.2022 року прийнято на підставі наявних у справі матеріалів, є зрозумілим та не потребує додаткового роз`яснення.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку про відсутність підстав для роз`яснення рішення у справі №№420/7586/22 від 16.08.2022 року, отже заява представника Головного управління ДПС в Одеській області про роз`яснення рішення суду задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 248, 254, 256, 294 КАС України,

УХВАЛИВ:

У задоволенні заяви представника Головного управління ДПС в Одеській області від 28.12.2022 р. за вхід. №ЕП/39760/22 про роз`яснення рішення Одеського окружного адміністративного суду від 16.08.2022 року по справі №420/7586/22 відмовити.

Ухвалу може бути оскаржено в порядку та в строки встановлені ст. ст. 295, 297 КАС України, з урахуванням особливостей встановлених п. 15.5 Розділу VII Перехідних Положень КАС України.

Головуючий суддяПотоцька Н.В.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.02.2023
Оприлюднено15.02.2023
Номер документу108937009
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяЗаява про роз’яснення судового рішення

Судовий реєстр по справі —420/7586/22

Ухвала від 30.10.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 26.09.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 19.07.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 10.07.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 03.04.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 14.03.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 02.03.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 13.02.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н.В.

Ухвала від 13.02.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н.В.

Ухвала від 30.11.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні