ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
16 серпня 2010 р. Справа №2а-9121/10/9/0170
Окружний адміністратив ний суд Автономної Республік и Крим у складі
головуючого судді
Цикуренко А.С. , при секрет арі Павленко Н.О.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом Товариства з об меженою відповідальністю "Но вий Фенікс"
до Державної податкової і нспекції в м. Сімферополі АР К рим
про визнання неправомірни ми дій
за участю представників:
позивача - Дубицька А.Х. , довіреність №14 від 16.08.10р.
відповідача - не з' явили сь.
Суть спору: Товариство з об меженою відповідальністю «Н овий Фенікс» звернулось до О кружного адміністративного суду АР Крим з адміністратив ним позовом до Державної под аткової інспекції в м. Сімфер ополі АР Крим про визнання не правомірними дій
Позовні вимоги обґру нтовані тим, що дії відповіда ча є протиправними, оскільки вчинені з порушенням положе нь Конституції України, Зако ну України «Про державну под аткову службу в Україні», Зак ону України «Про державну сл ужбу» та положень Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов'язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами».
Представник позивач а у судовому засіданні напол ягав на задоволенні позовних вимог.
Відповідачі явку сво їх представників у судове за сідання не забезпечили, про ч ас, день та місце проведення с удового засідання були повід омлені належним чином.
Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши представника позивача, дослідивши надані докази, суд
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Новий Фен ікс» зареєстровано 16.03.06р. Вико навчим комітетом Сімферопол ьської міської ради АР Крим я к юридична особа (а.с.15).
11.05.10р. позивачем була подана д о ДПІ у м. Сімферополі податко ва декларація з податку на до дану вартість підприємства з а квітень 2010 року, отримання як ої відповідачем підтверджує ться поштовим повідомленням (а.с.13).
Повідомленням від 20.05.10р. вих. №21152/10/15-2 відповідач, за підписом заступника начальника ДПІ у м. Сімферополі Алієва Р.Р. надіслав позивачу повідомл ення з тексту якого вбачаєть ся, що наданій ним декларації з податку на додану вартість за квітень 2010 року в зв' язку з рішенням робочої групи у меж ах проведення операції «Бюдж ет» «Не визнана як податкова звітність» (а.с. 14).
Відповідно до ст. 19 Конститу ції України органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування зобов' язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.
Частиною 1 ст.9 КАС України вс тановлено, що суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого органи державної влади, органи місцевого самоврядув ання, їхні посадові і службов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України з авданням адміністративного судочинства є захист правий , свобод і інтересів фізичних осіб, прав і інтересів юридич них осіб у сфері публічно-пра вових відносин від порушень із боку органів державної вл ади, органів місцевого самов рядування, їх посадових і слу жбових осіб, інших суб'єктів п ри виконанні ними владних уп равлінських функцій на підст аві законодавства, у тому чис лі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до ч.3 ст. 2 КАС Укр аїни у справах щодо оскаржен ня рішень, дій чи бездіяльнос ті суб'єктів владних повнова жень адміністративні суди пе ревіряють, чи прийняті (вчине ні) вони: на підставі, у межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України; з використанн ям повноваження з метою, з яко ю це повноваження надано; обґ рунтовано, тобто з урахуванн ям усіх обставин, що мають зна чення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (н еупереджено); добросовісно; р озсудливо; з дотриманням при нципу рівності перед законом , запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (д ія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення; своєчасно, тобто пр отягом розумного строку.
Як свідчать матеріали спра ви, відповідач, посилаючись у повідомленні від 20.05.10р. вих. №21152 /10/15-2 на рішення робочої групи у межах проведення операції « Бюджет», не вказав у чому саме полягає причина «невизнання » податкової декларації.
Спеціальним законом з пита нь оподаткування, який устан овлює порядок погашення зобо в'язань юридичних або фізичн их осіб перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язков их платежів), включаючи збір н а обов'язкове державне пенсі йне страхування та внески на загальнообов'язкове державн е соціальне страхування, нар ахування і сплати пені та штр афних санкцій, що застосовую ться до платників податків к онтролюючими органами, у том у числі за порушення у сфері з овнішньоекономічної діяльн ості, та визначає процедуру о скарження дій органів стягне ння є Закон України «Про п орядок погашення зобов'язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами» від 21.12.2000р. №2181 - ІІ І (Далі Закон №2181).
Відповідно до положень абз аців 1, 5 п.п. 4.1.2. п.4.1. ст. 4 вказаного Закону, прийняття податково ї декларації є обов'язком кон тролюючого органу. Податков а декларація приймається бе з попередньої перевірки зазн ачених у ній показників чере з канцелярію, чий статус визн ачається відповідним норма тивно-правовим актом. Відмов а службової (посадової) особи контролюючого органу прийня ти податкову декларацію з б удь-яких причин або висуванн я нею будь-яких передумов щод о такого прийняття (включаюч и зміну показників такої де кларації, зменшення або скас ування від'ємного значення об'єктів оподаткування, сум бюджетних відшкодувань, не законного збільшення под аткових зобов'язань тощо) за бороняється та розцінюєтьс я як перевищення службових п овноважень такою особою, що тягне за собою її дисципл інарну та матеріальну від повідальність у порядку, в изначеному законом.
Податкова звітність, отрим ана контролюючим органом від платника податків як податк ова декларація, що заповнен а ним всупереч правилам, заз наченим у затвердженому по рядку її заповнення, може б ути не визнана таким контро люючим органом як податкова декларація, якщо в ній не з азначено обов'язкових рекві зитів, її не підписано відпо відними посадовими особами, не скріплено печаткою плат ника податків. У цьому випа дку, якщо контролюючий орга н звертається до платника по датків з письмовою пропозиці єю надати нову податкову дек ларацію з виправленими пока зниками (із зазначенням підс тав неприйняття попередньої ), то такий платник податків м ає право:
- надати таку нову декл арацію разом зі сплатою ві дповідного штрафу;
- оскаржити рішення по даткового органу в порядку а пеляційного узгодження.
Таким чином, виходячи з поло жень абзацу 5 п.п. 4.1.2. п.4.1. ст. 4 Зако ну України №2181 вбачається, що у разі невизнання податкової звітності як податкової декл арації з підстав викладених у цій нормі, податковий орган приймає рішення, яке може бут и оскаржене платником податк ів.
Згідно з п. 1.11 Закону України №2181, податкова декларація - це документ, що подається платн иком податків до контролюючо го органу у строки, встановле ні законодавством, на підста ві якого здійснюється нараху вання та/або сплата податку, з бору (обов'язкового платежу).
Детальний перелік вимог до податкової звітності, поряд ку її заповнення зазначені в Методичних рекомендаціях що до централізованого прийман ня та комп' ютерної обробки податкової звітності платн иків податків до ОДПС Україн и, затверджених наказом Держ авної податкової адміністра ції України № 827 від 31.12.2008 року (да лі - Рекомендації).
Згідно з п. 4.4. Рекомендацій п рацівники органів державної податкової служби при прийм анні податкової звітності на паперових та електронних но сіях з доданням роздруковани х оригіналів контролюють ная вність: підписів посадових о сіб; печатки платника податк ів; обов'язкових реквізитів; о бов'язкових додатків до пода ткової звітності, передбачен их порядком заповнення відпо відної звітності; прокреслен ь у значеннях показників, що н е заповнюються через відсутн ість інформації.
У цьому контексті під обов'я зковими реквізитами розумію ться: тип документа (звітний, у точнюючий, звітний новий); зві тний (податковий) період; назв а платника податків; код плат ника податків згідно з Єдини м державним реєстром підприє мств та організацій України відповідно до постанови Кабі нету Міністрів України від 22 с ічня 1996 року N 118 «Про створення Є диного державного реєстру пі дприємств та організацій Укр аїни» або реєстраційний (обл іковий) номер з ТРДПАУ; іденти фікаційний номер згідно з ДР ФО або, у разі відмови від ньог о - серія та номер паспорта для фізичної особи; місцезнаход ження платника податків; наз ва ОДПС, до якого подається зв ітність; дата подання звіту (а бо дата заповнення - залежно в ід форми); підписи посадових о сіб, засвідчені печаткою. Для звітів, у яких це передбачено формою: звітний (податковий) п еріод, що уточнюється, у разі н адання платником податків ут очнюючого розрахунку; ініціа ли, прізвища та ідентифікаці йні номери посадових осіб; ко д виду економічної діяльност і (КВЕД); код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ; ін дивідуальний податковий ном ер та номер свідоцтва про реє страцію для платників ПДВ.
Порядок заповнення та пода ння податкової декларації з податку на додану вартість, з атверджений Наказом Державн ої податкової адміністрації України № 166 від 30.05.1997 року «Про з атвердження форми податково ї декларації та Порядку її за повнення і подання», (далі - Порядок).
Відповідно до пункту 1 .3 вказаного Порядку, декларац ія складається із вступної ч астини, службових полів, чоти рьох розділів та обов'язкови х додатків, з них платником за повнюються вступна частина, службові поля, перші три розд іли та додатки, четвертий роз діл заповнюється працівника ми податкової інспекції (адм іністрації) лише на оригінал і декларації, який залишаєть ся в податковій інспекції (ад міністрації). Порядок заповн ення декларації окремо за ко жним розділом наводиться в р озділі 5 цього Порядку.
Відповідно до п.3.2 даного Пор ядку вступна частина, службо ві поля та чотири розділи под аткової декларації з податку на додану вартість, податков ої декларації з податку на до дану вартість (спеціальної), п одаткової декларації з подат ку на додану вартість (переро бних підприємств) та податко вої декларації з податку на д одану вартість (скороченої) п одаються на двох двосторонні х аркушах формату А-4, скріплен их між собою; додатки до декла рацій, уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з под атку на додану вартість у зв'я зку з виправленням самостійн о виявлених помилок, уточнюю чий розрахунок податкових зо бов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправле нням самостійно виявлених по милок (до декларації з податк у на додану вартість (скороче ної)/(переробного підприємст ва)/(спеціальної)) - на аркушах ф ормату А-4.
У судовому засіданні судом було досліджено декларацію з податку на додану вартість за квітень 2010 року, подану пози вачем до Державної податково ї інспекції в м. Сімфер ополь АР Крим в порядку подат кової звітності, та встановл ено, що її було подано у відпов ідності із вимогами діючого законодавства, зокрема Поряд ком заповнення та подання по даткової декларації з податк у на додану вартість, затверд женого Наказом Державної под аткової адміністрації Украї ни № 166 від 30.05.1997 року «Про затвер дження форми податкової декл арації та Порядку її заповне ння і подання», Методичними р екомендаціями щодо централі зованого приймання та комп' ютерної обробки податкової з вітності платників податкі в до ОДПС України, затверджен ими наказом Державної податк ової адміністрації України № 827 від 31.12.2008 року.
В порядку, передбаченому с т. 71 КАС України, відповідачем не надано доказів того, що ним не визнана декларація позив ача з податку на додану варті сть за квітень 2010 року як подат кова декларація з підстав, ви значених у чинному законодав стві
У зв' язку з тим, що судом бу ло встановлено відсутність з боку позивача порушень щодо заповнення декларації, її по вну відповідність вимогам, п ередбаченим Наказом Державн ої податкової адміністрації України № 166 від 30.05.1997 року та Мет одичними рекомендаціями щод о централізованого прийман ня та комп' ютерної обробки податкової звітності платн иків податків до ОДПС Україн и, затвердженими наказом Дер жавної податкової адміністр ації України № 827 від 31.12.2008 року, с уд приходить до висновку, про необґрунтованість відмови в ідповідача у прийнятті декла рації з податку на додану вар тість за квітень 2010 року, подан ої позивачем.
З огляду на зазначене вище, суд дійшов висновку про те, що дії відповідача, що виразили сь у винесенні повідомлення від 20.05.10р. вих. №21152/10/15-2 є неправомі рними
За таких підстав позовні ви моги підлягають задоволенню .
В судовому засіданні оголо шено вступну та резолютивну частину постанови.
Постанова викладена у повн ому обсязі 20.08.10р.
Керуючись ст.ст. 160-163 КАС Украї ни, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити .
Визнати неправомірними ді ї Державної податкової інспе кції у м. Сімферополі АР Крим, що виразились у винесенні по відомлення від 20.05.10р. вих. №21152/10/15-2
У разі неподання апеляційн ої скарги, постанова набирає законної сили через 10 днів з д ня її проголошення (у разі скл адання постанови у повному о бсязі - з дня складення у повно му обсязі, у разі проголошенн я у відсутності особи, яка бер е участь у справі - з дня отри мання нею копії постанови).
Якщо суб' єкта влад них повноважень у випадках т а порядку, передбачених част иною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено пр о можливість отримання копії постанови суду безпосереднь о в суді, то десятиденний стро к на апеляційне оскарження п останови суду обчислюється з наступного дня після закінч ення п' ятиденного строку з моменту отримання суб' єкто м владних повноважень повідо млення про можливість отрима ння копії постанови суду.
Постанова може бути оскаржена в порядку і строки , передбачені ст. 186 Кодексу адм іністративного судочинства України
Суддя Ци куренко А.С.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 16.08.2010 |
Оприлюднено | 30.08.2010 |
Номер документу | 10895362 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Єланська Олена Едуардівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Цикуренко А.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні